Рішення
від 01.12.2022 по справі 908/1867/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 34/102/22

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.12.2022 Справа № 908/1867/22

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Науменка А.О., при секретареві судового засідання Ініній І.М., розглянувши матеріали справи № 908/1867/22

за позовом Обслуговуючого житлово-будівельного кооперативу "Трансформаторщик - 23", ідентифікаційний код юридичної особи 20518302 (вул. Професора Толока, 28, м. Запоріжжя, 69121)

до відповідача: Концерну "Міські теплові мережі", ідентифікаційний код юридичної особи 32121458 (бул. Гвардійський, 137, м. Запоріжжя, 69091)

про зобов`язання вчинити певні дії

за участі уповноважених представників сторін:

від позивача: Мартиненко А.В., посвідчення адвоката № 1003 від 28.02.2014, ордер серія АР № 1005629 від 08.11.2022

від відповідача: Нікітін А.В., довіреність № 271/20-22 від 03.12.2021, паспорт серія НОМЕР_1 від 04.03.2004

СУТЬ СПОРУ:

До Господарського суду Запорізької області звернувся Обслуговуючий житлово-будівельний кооператив "Трансформатощик - 23" з позовом до відповідача Концерну "Міські теплові мережі" про зобов`язання вчинити певні дії, а саме - укласти договір з колективним споживачем про надання послуги з постачання теплової енергії.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.09.2022 вказану справу у передано для розгляду судді Науменку А.О.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 23.09.2022 № 908/1867/22 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 11.10.2022.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 11.10.2022 № 908/1867/22 у зв`язку із погіршенням безпекової ситуації в місті Запоріжжі перенесено підготовче засідання на іншу дату. Зазначено, що дата, час та місце проведення якого будуть повідомлені додатково.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 24.10.2022 № 908/1867/22 підготовче засідання призначено на 08.11.2022 об 11 год. 20 хв. та запропоновано сторонам здійснити відповідні процесуальні дії.

04.11.2022 від відповідача на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву.

В судовому засіданні 08.11.2022 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

Суд відкрив підготовче судове засідання з розгляду справи № 908/1867/22. Перевірив явку представників сторін. Відводів складу суду не заявлено. Суд запитав про наявність заяв, клопотань, крім письмово поданих. Представники сторін заявили про відсутність клопотань. Суд оголосив про надходження відзиву на позовну заяву. Представник позивача повідомив суд, що ним відзив не отримано. Відзив прийнято судом до розгляду та приєднано до матеріалів справи.

За наслідками судового засідання 08.11.2022, у зв`язку з тим, що питання, визначені ч. 2 ст. 182 ГПК України, не можуть бути розглянуті в даному підготовчому засіданні, суд відклав підготовче засідання у справі № 908/1867/22 на 22.11.2022 о 12 год. 00 хв.

14.11.2022 від позивача на адресу суду надійшла відповідь на відзив.

21.11.2022 від відповідача на адресу суду надійшли заперечення на відповідь на відзив.

В судовому засіданні 22.11.2022 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

Суд продовжив підготовче засідання з розгляду справи № 908/1867/22. Перевірив явку представників сторін. Відводів складу суду не заявлено. Суд оголосив про надходження вищевказаних документів, які прийнято судом до розгляду та приєднано до матеріалів справи. В судовому засіданні представником позивача надано суду заяву про уточнення позовних вимог. Вказана заява прийнята судом до розгляду та приєднана до матеріалів справи. Суд запитав представників сторін про можливість закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті. Представники сторін не заперечили.

Відповідно до ч. 1 ст. 185 Господарського процесуального кодексу України, у підготовчому засіданні суд постановляє ухвалу (ухвали) про процесуальні дії, що необхідно вчинити до закінчення підготовчого провадження та початку судового розгляду справи по суті.

Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 185 ГПК України, за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

За наслідками судового засідання 22.11.2022, на підставі ст. 185 ГПК України, суд постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті на 01.12.2022 о 10 год. 40 хв.

В судовому засіданні 01.12.2022 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

Суд відкрив судове засідання з розгляду справи № 908/1867/22 по суті. Перевірив явку представників сторін. Відводів складу суду не заявлено.

Представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечує з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

Наявні матеріали дозволяють розглянути справу по суті.

01.12.2022 судом прийнято рішення, оголошено його вступну та резолютивну частини.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

15.09.1993 створено Житлово - будівельний кооператив «Трансформаторщик -23», назва якого 30.10.2006 відповідно до постанови Ради Міністрів УРСР №186 від 30.04.1985 була змінена на Обслуговуючий житлово-будівельний кооператив «Трансформаторщик -23», номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 1 103 120 0000 015953.

01.10.2004 ОЖБК «Трансформаторщик-23» (далі - позивач) та Концерном «МТМ» (далі - відповідач) укладено договір про постачання теплової енергії та гарячої води № 454 (далі - договір).

Відповідно до п. 1 цього договору теплопостачальна організація бере на себе зобов`язання відпустити теплову енергію в гарячій воді споживачу, а споживач зобов`язується прийняти та оплатити її вартість за діючими тарифами (цінами) в терміни та порядку, встановленими умовами цього договору та додатками до договору, що є його невід`ємними частинами.

Згідно з п. 2.2 договору теплова енергія відпускається споживачу в Гкал згідно з додатком 1 до цього договору в гарячій воді на такі потреби: опалення та вентиляцію протягом опалювального періоду: підігрів води за наявності можливості; кондиціювання, інші технологічні потреби за замовленням споживача.

У пунктах 6.2 6.5 договору визначено, що розрахунковим періодом є календарний місяць. Підставою для розрахунків споживача з теплопостачальною організацією є рахунок та акт приймання-передачі. Споживач зобов`язаний до 20 числа місяця, наступного за розрахунковим, перерахувати на розрахунковий рахунок теплопостачальної організації суму заборгованості за спожиту теплову енергію.

При наявності приладів комерційного обліку обсяги спожитої теплової енергії визначаються за фактичними показниками приладів обліку.

Споживачам, що не мають приладів комерційного обліку, обсяги фактично спожитої теплової енергії визначаються згідно з договірними тепловими навантаженнями з урахуванням середньомісячної температури зовнішнього повітря, холодної води та кількості годин (діб) роботи тепловикористовуючого обладнання споживача у розрахунковому періоді.

У пунктах 6.6.1, 6.6.2 сторонами погоджено, що отриманий акт приймання- передачі теплової енергії споживач повинен підписати, оформити належним чином та повернути на адресу теплопостачальної організації протягом 5 днів з дати отримання. Датою отримання вважається: -при отриманні нарочним дата вручення представнику споживача: при направленні рекомендованим листом дата, зазначена у відбитку поштового штемпеля на документі, що зроблений поштовим відділенням та підтверджує відправлення, з урахуванням поштового пробігу документа (по місту 3 дні, по області 5 днів, по Україні 7 днів).

У разі неотримання акту приймання-передачі або обґрунтованих заперечень в його підписанні у термін, встановлений п. 6.6.1 договору, акт підписується теплопостачальною організацією з позначенням про відмову в підписанні його споживачем та оформлений таким чином акт вважається погодженим і є підставою для проведення остаточних розрахунків за зазначений у ньому розрахунковий період.

Пунктом 10.1 договору встановлено, що цей договір набуває чинності з 01.10.2004 і діє до 30.19.2005.

Згідно з п. 10.1. договору встановлено, що договір вважається пролонгованим на кожний наступний рік, окрім досягнення згоди щодо його розірвання.

З 01.05.2019 набрав чинності Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі - Закон), предметом регулювання якого відповідно до ч. 1 ст. 2 цього Закону є відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління багатоквартирним будинком, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та поводження з побутовими відходами, а також відносини, що виникають у процесі надання послуг з постачання та розподілу електричної енергії і природного газу споживачам у житлових, садибних, садових, дачних будинках.

Згідно з п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону (у редакції на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в дію цього Закону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання відповідних комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом. Такі договори мають бути укладені між споживачами та виконавцями комунальних послуг протягом одного року з дати введення в дію цього Закону. У разі якщо згідно з договорами про надання комунальних послуг, укладеними до введення в дію цього Закону, передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.

Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону передбачено, що не пізніш як протягом одного року з дня введення в дію цього Закону (тобто не пізніше 01.05.2020) співвласники багатоквартирних будинків незалежно від обраної ними форми управління багатоквартирним будинком зобов`язані прийняти рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг (крім послуг з постачання електричної енергії та природного газу) щодо кожного виду комунальної послуги згідно з ч. 1 ст. 14 цього Закону, а виконавці комунальних послуг - укласти із такими співвласниками договори про надання відповідних комунальних послуг відповідно до обраної співвласниками моделі організації договірних відносин.

Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 14 Закону за рішенням співвласників багатоквартирного будинку (уповноваженого органу управління об`єднання співвласників багатоквартирного будинку), прийнятим відповідно до закону, договір про надання комунальної послуги укладається з виконавцем відповідної комунальної послуги, визначеним ст. 6 цього Закону: 1. кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно (індивідуальний договір); 2. від імені та за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку управителем або іншою уповноваженою співвласниками особою (колективний договір); 3. об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку або іншою юридичною особою, яка об`єднує всіх співвласників такого будинку та в їхніх інтересах укладає відповідний договір про надання комунальних послуг, як колективним споживачем.

Співвласники багатоквартирного будинку (об`єднання співвласників багатоквартирного будинку) самостійно обирають одну з моделей організації договірних відносин, визначену частиною першою цієї статті, за кожним видом комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії).

У межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання різних моделей організації договірних відносин за різними видами комунальних послуг.

03.10.2019 ОЖБК «Трансформаторщик-23» отримало від відповідача листа за № 1375//09-3 про встановлення форми договору.

На виконання пунктів 3, 4 Прикінцевих положень Закону 30.10.2019 загальними зборами членів ОЖБК «Трансформаторщик-23» на підставі ст. 14 Закону прийнято рішення, яке оформлено протоколом № 4, яким обрано модель організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги з постачання опалення та гарячої води Концерн «МТМ» (відповідач) у формі колективного споживача.

Копію даного рішення вручено відповідачу 25.11.2019 з супровідним листом вих. б/н від 25.11.2019, про що свідчить відбиток штампу з вх. № 3260 від 25.11.2019.

Але, 15.12.2021 члени ОЖБК «Трансформаторщик-23» отримали платіжки від Концерн «МТМ» за теплопостачання та переведення їх на індивідуальні договори в односторонньому порядку.

18.12.2021 проведенні позачергові збори правління ОЖБК «Трансформаторщик-23», відповідно до рішення яке оформлено протокол № 5 від 18.12.2021 було вирішено звернутись до Концерну «МТМ» із вимогою повернути позивача на договір колективного споживача.

Листом - відповіддю від 19.02.2022 за № 527/144-10459 відповідач повідомив позивача, що за адресою вул. Проф. Толока, 28 зареєстровано: ОЖБК «Трансформаторщик-23» та ОСББ «ПРОФЕСОРА ТОЛОКА 28», просить надати до Концерну «МТМ» оригінал (засвідчену копію) загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку щодо обрання моделі договірних відносин з Концерном «МТМ» оформленого, згідно чинного законодавства.

У разі прийняття співвласниками багатоквартирного будинку рішення про обрання моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії) відповідно до частини першої статті 14 цього Закону та повідомлення виконавців комунальних послуг про прийняте рішення за два місяці до запланованої дати укладення договору. Виконавець зобов`язаний укласти договори про надання комунальних послуг відповідно до вимог статті 13 Закону згідно з обраною співвласниками моделлю організації договірних відносин.

Не погодившись із вказаною відповіддю, адвокатом ОЖБК «Трансформаторщик- 23» 16.06.2022 до відповідача було направлено адвокатський запит, відповідно до якого у відповідача запрошувалась наступна інформація.

Надати докази розірвання договору про постачання теплової енергії та гарячої води № 454, який був укладений Концерном «МТМ» та ОЖБК «Трансформаторщик - 23».

Надати копію відповіді Концерну на лист ОЖБК «Трансорматощик -23» А» 51 від 25.11.2019 на адресу директора Філії Концерну «МТМ» Дніпровського району м. Запоріжжя (ваш вхід. № 3260 від 25.11.2019) про обрання моделі договірних відносин.

01.07.2022 отримано відповідь відповідача за № 2933/42-3890 від 21.06.2022, відповідно до якої Законом 2189-VIII, у межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання однієї моделей організації договірних відносин за різними видам комунальних послуг.

Враховуючи, що житловий будинок по вул. Проф. Толока. 28 має дві форми управління ОЖБК «Трансформаторщик-23» та ОСББ «ПРОФЕСОРА ТОЛОКА 28», до Концерну «МТМ необхідно було надати оригінал Протоколу засідання членів правління ОЖБК «Трансформаторщик-23» та ОСББ «ПРОФЕСОРА ТОЛОКА 28» щодо обрання моделі договірних відносин з Концерном «МТМ» оформленого, згідно чинного законодавства.

ОЖБК «Трансформаторщик-23» листом за №51 від 25.11.2019 до Концерну «МТМ» було надано протокол загальних зборів ОЖБК «Трансформаторщик-23» від 30.10.2019 за адресою: вул. Професора Толока, буд.28, який не відповідає вимогам Форми протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарстві України від 25.08.2015 № 203 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.09.2015 зі №1083/77528).

Враховуючи, що до Концерну «МТМ» до сьогодні не надходило протоколу загальних зборів ОЖБК «Трансформаторщик-23» та ОСББ «ПРОФЕСОРА ТОЛОКА 28», щодо обрання моделі договірних відносин за адресою: вул. Професора Толока. буд.28 оформленого, згідно чинного законодавства, ОЖБК «Трансформаторщик-23» був переведений на індивідуальні договори, позивач звернувся до суду із цією позовною заявою та просить суд:

Зобов`язати Концерн «Міські теплові мережі»( 69091, м. Запоріжжя, бул. Гвардійський 137, код МФО 313957, код ЄДРПОУ 32121458) укласти з Обслуговуючий житлово-будівельний кооператив «Трансформаторщик -23» ( 69121, м. Запоріжжя, вул. Професора Толока буд. 28 .ЄДРПОУ 20518302) договір з колективним споживачем про надання послуги з постачання теплової енергії в наступній редакції.

ТИПОВИЙ ДОГОВІР

з колективним споживачем про надання послуги

з постачання теплової енергії

20 р.

(найменування населеного пункту)


(найменування юридичної особи)

що діє на підставі


(найменування, дата, номер документа)

з однієї сторони, та


(найменування об`єднання співвласників багатоквартирного будинку або

іншої юридичної особи, що об`єднує всіх споживачів у будинку та в їх інтересах укладає договір)

(далі - колективний споживач) в особі


,

(прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) представника колективного споживача)

що діє на підставі


,

(найменування, дата, номер документа)

від імені та в інтересах споживачів, об`єднаних колективним споживачем, з іншої сторони (далі - сторони), уклали договір про нижченаведене.

Предмет договору

1. Виконавець зобов`язується надавати колективному споживачеві послугу з постачання теплової енергії для потреб опалення/на індивідуальний тепловий пункт для потреб опалення та приготування гарячої води (зайве закреслити) (далі - послуга) відповідної якості та в обсязі відповідно до теплового навантаження будинку, а колективний споживач зобов`язується своєчасно та в повному обсязі оплачувати надану послугу в строки і на умовах, що визначені цим договором.

2. Вимоги до якості послуги:

1) температура теплоносія повинна відповідати температурному графіку теплової мережі в частині температури подавального трубопроводу, який розміщується на


(посилання на сторінку офіційного веб-сайту

органу місцевого самоврядування та/або веб-сайту виконавця)

2) тиск теплоносія повинен відповідати гідравлічному режиму теплової мережі який розміщується на

(посилання на сторінку офіційного веб-сайту

органу місцевого самоврядування та/або веб-сайту виконавця)

3. Інформація про колективного споживача:

1) адреса:

індекс

Область

район .

населений пункт

вулиця

номер будинку :

2) максимальне теплове навантаження будинку - Гкал/год:

3) опалювана площа (об`єм) будинку - кв. метрів

( куб. метрів).

4. Послуга надається за допомогою систем (необхідне підкреслити):

автономного теплопостачання;

індивідуального теплового пункту багатоквартирного будинку;

за межами будинку.

5. Будинок обладнано вузлом (вузлами) комерційного обліку теплової енергії

Порядковий номер Заводський номер, назва та умовне позначення типу засобу вимірювальної техніки Показання засобу вимірювальної техніки на дату укладення договору Місце встанов ленняДата останньої періодичної повіркиМіжповірочний інтервал, роківПриміткаПорядок надання та вимоги до якості послуги

6. Виконавець забезпечує постачання теплоносія з гарантованим рівнем безпеки, обсягу, температури та величини тиску.

Постачання теплової енергії для потреб опалення здійснюється в опалювальний період безперервно, крім часу перерв, визначених частиною першою статті 16 Закону України "Про житлово-комунальні послуги". Постачання теплової енергії па індивідуальні теплові пункти для потреб опалення та приготування гарячої води здійснюється безперервно, крім часу перерв, визначених частиною першою етапі 16 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (зайве закреслити).

7. Виконавець забезпечує постачання теплової енергії у відповідній кількості та якості згідно з вимогами пунктів 1 і 2 цього договору до межі зовнішніх інженерних мереж постачання послуги виконавця та внутрішньобудинковпх систем багатоквартирного будинку (будівлі).

8. Контроль якісних та кількісних характеристик послуги здійснюється за показаннями вузла (вузлів) комерційного обліку теплової енергії та іншими засобами вимірювальної техніки.

9. У разі виникнення аварії на зовнішніх інженерних мережах постачання послуги виконавець проводить аварійно-відновні роботи у строк не більше семи діб з моменту виявлення факту аварії виконавцем або повідомлення споживачем виконавцю про аварію.

Облік послуги

10. Обсяг спожитої у будинку послуги визначається як обсяг теплової енергії, спожитої в будинку за показаннями засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів комерційного обліку або розрахунково відповідно до Методики розподіл} між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіону від 22 листопада 2018 р. № 315 (далі - Методика розподілу).

Якщо будинок оснащено двома та більше вузлами комерційного обліку теплової енергії відповідно до вимог Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", обсяг спожитої послуги у будинку визначається як сума показань таких вузлів обліку.

Одиницею вимірювання обсягу спожитої послуги є гігакалорія (Гкал).

Розподіл між споживачами обсягу послуги, спожитої в будинку, здійснює колективний споживач / уповноважена особа (зайве закреслити).

11. У разі виходу з ладу або втрати вузла комерційного обліку теплової енергії до відновлення його роботи або заміни ведення комерційного обліку спожитої послуги здійснюється відповідно до Методики розподілу.

12. Початок періоду виходу з ладу вузла комерційного обліку визначається:

за даними електронного архіву - в разі отримання з нього інформації щодо дати початку періоду виходу з ладу вузла комерційного обліку;

з дати, що настає за днем останнього періодичного огляду вузла комерційного обліку, - в разі відсутності електронного архіву.

Кінцем періоду виходу з ладу вузла комерційного обліку є день прийняті на абонентський облік вузла комерційного обліку.

13. Початок періоду відсутності вузла комерційного обліку у зв`язку з його втратою визначається з дня, що настає за днем останнього дистанційного отримання показань, або з дня, що настає за днем останнього зняття його показань (в усіх інших випадках).

Кінцем періоду відсутності вузла комерційного обліку у зв`язку з його втратою є день прийняття на абонентський облік вузла комерційного обліку, встановленого на заміну втраченого.

14. На час відсутності вузла комерційного обліку у зв`язку з його ремонтом, проведення повірки засобу вимірювальної техніки, який є складовою частиною вузла обліку, ведення комерційного обліку здійснюється відповідно до Методики розподілу.

Початок періоду відсутності вузла комерційного обліку у зв`язку з його ремонтом, проведенням повірки засобу вимірювальної техніки, який є складовою частиною вузла обліку, визначається з дати, наступної за днем розпломбування вузла комерційного обліку. Кінцем періоду відсутності вузла комерційного обліку у зв`язку з його ремонтом, проведенням повірки засобу вимірювальної техніки, який є складовою частиною вузла обліку, є день прийняття на абонентський облік.

15. Виконавець має право доступу до будівель, приміщень і споруд, у яких встановлено вузли комерційного обліку, для перевірки схоронності таких вузлів обліку, зняття показань засобів вимірювальної техніки, що є складовою вузла комерційного обліку, та періодичного огляду у порядку, визначеному статтею 29 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" і цим договором.

Власник (співвласники) будівлі (багатоквартирного будинку) або його (їх) представник (представники) має (мають) право доступу до місць установлення вузлів комерційного обліку для проведення перевірки схоронності та зняття показань. Доступздійснюється у робочий час у присутності представника виконавця, управителя або

відповідальної особи за збереження і цілісність вузлів комерційного обліку. Втручання в роботу вузла комерційного обліку заборонено.

Зняття показань засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) комерційного обліку

теплової енергії щомісяця числа з по год. здійснюється виконавцем у

присутності колективного споживача або його представника, крім випадків, коли зняття таких показань здійснюється виконавцем за допомогою систем дистанційного зняття

показань або .

(зазначити інший спосіб)

У такому разі виконавець зобов`язаний забезпечити можливість самостійного (без додаткового звернення до виконавця в кожному окремому випадку) ознайомлення колективного споживача або його представника з показаннями вузла (вузлів) комерційного обліку шляхом опублікування на офіційному веб-сайті виконавця, зазначення в рахунках на оплату послуги та/або через електронну систему обліку розрахунків колективного споживача.

Періодичний огляд вузла (вузлів) комерційного обліку здійснюється виконавцем під час зняття показань. У разі дистанційного зняття показань періодичний огляд проводиться виконавцем не рідше ніж один раз на рік.

Представник колективного споживача повідомляє виконавцеві про недоліки в роботі вузла комерційного обліку протягом п`яти робочих днів з дня виявлення засобами зв`язку, зазначеними в розділі "Реквізити і підписи сторін" цього договору.

Повірка засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла (вузлів) комерційного обліку, здійснюється відповідно до Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 55, ст. 1803).

16. У разі недопущення колективним споживачем (його представником) виконавця до вузла (вузлів) комерційного обліку теплової енергії для зняття показань засобів вимірювальної техніки або в разі ненадання показань колективним споживачем виконавцю у визначений сторонами строк, якщо такі показання відповідно до пункту 17 цього договору зобов`язаний знімати колективний споживач, для визначення обсягу теплової енергії, спожитої в будинку, протягом трьох місяців визначається середній обсяг споживання колективним споживачем теплової енергії протягом попереднього опалювального періоду, а в разі відсутності такої інформації - за фактичний час споживання протягом поточного опалювального періоду, але не менше 30 днів.

Після відновлення надання показань вузлів комерційного обліку виконавець зобов`язаний провести перерахунок із колективним споживачем.

Перерахунок із колективним споживачем проводиться у тому розрахунковому періоді, в якому було отримано в установленому порядку інформацію про невідповідність обсягу, але не більш як за 12 розрахункових періодів.

Ціна та порядок оплати послуги, порядок та умови внесення змін до договору щодо ціни послуги

17. Вартістю послуги є встановлений відповідно до законодавства тариф па теплову енергію, який визначається як сума тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.

У разі застосування двоставкового тарифу на послугу з постачання теплової енергії плата за послугу з постачання теплової енергії визначається як сума плати, розрахованої виходячи з умовно-змінної частини тарифу (протягом опалювального період)). а також умовно-постійної частини тарифу (протягом року).

Станом на дату укладення цього договору тариф на теплову енергію становить гривень за , а за умови встановлення двоставкового тарифу:

гривень за - умовно-змінна частина тарифу;

гривень за - умовно-постійна частина тарифу.

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про зміну ціни/тарифу на послугу з постачання теплової енергії виконавець у строк, що не перевищус 15 днів з дати введення їх у дію, повідомляє про це колективному споживачу з посиланням па рішення відповідного органу.

У разі зміни зазначеного тарифу протягом строку дії цього договору новий розмір тарифу застосовується з моменту його введення в дію без внесення сторонами додаткових змін до цього договору. Виконавець зобов`язаний забезпечити їх оприлюднення на своєму офіційному веб-сайті.

18. Плата виконавцю за послугу за цим договором визначається відповідно до Правил надання послуги з постачання теплової енергії, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 830 (Офіційний вісник України. 2019 р., № 71, ст. 2507), - в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2021 р. № 1022, та Методики розподілу і розраховується виходячи з розміру затвердженого уповноваженим органом тарифу та обсягу її споживання.

19. Розрахунковим періодом для оплати обсягу спожитої послуги є календарний місяць.

20. Виконавець формує та надає колективному споживачу рахунок на оплату спожитої послуги не пізніше ніж за десять днів до граничного строку внесення плати за спожиту послугу.

Рахунок надається на паперовому носії. На вимогу або за згодою колективного споживача рахунок може надаватися в електронній формі, у тому числі за допомогою доступу до електронних систем обліку розрахунків споживача.

21. Колективний споживач здійснює оплату за цим договором щомісяця не пізніше останнього дня місяця, що настає за розрахунковим періодом, що є граничним строком внесення плати за спожиту послугу.

22. За бажанням колективного споживача оплата послуг може здійснюватися шляхом внесення авансових платежів.

23. Під час здійснення оплати колективний споживач зазначає розрахунковий період, за який вона здійснюється, та призначення платежу (плата за спожиту послугу, сплата пені, штрафів).

У разі коли колективним споживачем не визначено розрахунковий період або коли за зазначений колективним споживачем період виникла переплата, виконавець мас право зарахувати такий платіж (його частину в розмірі переплати) в рахунок заборгованості такого споживача за минулі розрахункові періоди у разі її наявності (за винятком погашення пені та штрафів, нарахованих споживачеві), а у разі відсутності такої заборгованості - в рахунок майбутніх платежів, починаючи з найближчих періодів віддати здійснення платежу.

24. Плата за послугу не нараховується за час перерв, визначених частиною першою статті 16 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

Права і обов`язки сторін

25. Колективний споживач має право:

1) одержувати своєчасно та належної якості послугу згідно із законодавством та умовами цього договору;

2) без додаткової оплати одержувати від виконавця інформацію про цін) тариф на послугу, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни тарифу на послуг).

порядок оплати, норми споживання та порядок надання послуги, а також про її споживчі властивості.

Така інформація надається засобами зв`язку, зазначеними в розділі "Реквізити і підписи сторін" цього договору, у строк, визначений Законом України "Про доступ до публічної інформації";

3) на відшкодування збитків, завданих його майну, шкоди, заподіяної його життю або здоров`ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуги та незаконного проникнення виконавця або його представників в належне колективному споживачу житло (інший об`єкт нерухомого майна);

4) на усунення протягом 50 годин, якщо інше не визначено законодавством, виявлених недоліків у наданні послуги;

5) на зменшення в установленому законодавством порядку розміру плази за послугу в разі її ненадання, надання не в повному обсязі або зниження її якості;

6) отримувати від виконавця неустойку (штраф) у розмірі 0.01 відсотка вартості середньодобового споживання послуги з постачання теплової енергії, визначеної за попередній опалювальний період (а у разі ненадання послуги у попередньому опалювальному періоді - за фактичний час споживання протягом поточного опалювального періоду, але не менше 30 днів), за кожен день ненадання послуги, надання її не в повному обсязі або надання послуги неналежної якості (за винятком нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт або періоду, протягом якого здійснювалася ліквідація або усунення виявлених неполадок, пов`язаних з отриманням послуги, що виникли з вини споживача);

7) на перевірку кількості та якості послуги в установленому законодавством порядку;

8) складати та підписувати акти-претензії у зв`язку з порушенням порядку надання послуги, зміною її споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновних робіт;

9) отримувати без додаткової оплати інформацію від виконавця засобами зв`язку, зазначеними в розділі "Реквізити і підписи сторін" цього договору, про проведені виконавцем нарахування плати за послугу (з розподілом за періодами та видами нарахувань) та отримані від колективного споживача платежі у строк, визначений Законом України "Про доступ до публічної інформації"';

10) відключитися від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) відповідно до Порядку відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води, затвердженого наказом Мінрегіону від 26 липня 2019 р. № 169;

І 1) після закінчення опалювального періоду отримувати в міжопалювальний період перерахунок за спожиту теплову енергію з урахуванням здійсненого авансового платежу та показань вузлів обліку теплової енергії;

12) звертатися до суду в разі порушення виконавцем умов цього договору.

26. Колективний споживач зобов`язаний:

1) своєчасно вживати заходів до усунення виявлених неполадок, пов`язаних з отриманням послуги, що виникли з його вини;

2) забезпечувати цілісність обладнання приладів (вузлів) облік) послуги відповідно до умов цього договору та не втручатися в їх роботу:

3) оплачувати спожиту послугу за ціною/тарифом. Встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені цим договором:

4) дотримуватися правил безпеки, зокрема пожежної та газової, санітарних норм:

5) допускати виконавця або його представників в будинок у порядку, визначеному Законом і цим договором, для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно- технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань вузлів комерційного обліку:

6) забезпечити своєчасну підготовку будинку до експлуатації в осінньо-зимовий період;

7) у разі несвоєчасного здійснення платежів за послугу сплачувати пеню в розмірах, установлених цим договором;

8) дотримуватися вимог нормативно-правових актів та укладеного договору;

9) забезпечувати безпечну експлуатацію внутрішньобудинкових систем теплопостачання;

10) дотримуватися вимог житлового та містобудівного законодавства (не допускати втручання у внутрішньобудинкову систему теплопостачання, її переобладнання) під час проведення ремонту чи реконструкції житла (іншого об`єкта нерухомого майна), не допускати порушення законних прав та інтересів інших учасників відносин у сфері житлово-комунальних послуг.

27. Виконавець має право:

1) вимагати від колективного споживача дотримання вимог правил експлуатації жилих приміщень, санітарно-гігієнічних правил і правил пожежної безпеки, інших нормативно-правових актів;

2) вимагати від колективного споживача своєчасного проведення робіт з усунення виявлених неполадок, пов`язаних з отриманням послуги, що виникли з вини колективного споживача, або відшкодування вартості таких робіт, якщо їх проводить виконавець;

3) доступу в будівлю колективного споживача для перевірки стану і зняття показань вузлів комерційного обліку, у порядку, визначеному законом і цим договором;

4) обмежити/припинити надання послуги в разі її неоплати або оплати не в повному обсязі в порядку і строки, встановлені законом та цим договором, крім випадків, коли якість та/або кількість послуги не відповідає умовам цього договору;

5) звертатися до суду в разі порушення колективним споживачем умов цього договору;

6) на відшкодування збитків у разі наявності порушень у роботі теплового обладнання колективного споживача, що призвели до перебоїв у технологічному процесі постачання теплової енергії.

28. Виконавець зобов`язаний:

1) забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість послуги згідно із законодавством та умовами цього договору, зокрема шляхом створення системи управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів:

2) забезпечити надійне постачання обсягів теплової енергії відповідно до умов договору;

3) без додаткової оплати надавати колективному споживач} в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про ціну тариф, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу. норми споживання та порядок надання послуги, її споживчі властивості, а також іншу інформацію, передбачену законодавством;

4) своєчасно проводити підготовку об`єктів, що забезпечують надання послуги та перебувають у його власності (користуванні), до експлуатації в осінньо-зимовий період:

5) розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги колективного споживача і проводити відповідні перерахунки розміру плати за послугу в разі її ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або надання послуги неналежної якості, а також в інших випадках, визначених цим договором:

6) вживати заходів до ліквідації аварій, усунення порушень якості послуги, що сталися з вини виконавця або на об`єктах, що забезпечують надання послуги та перебувають у його власності (користуванні), в установлені законодавством строки:

7) виплачувати колективному споживачу штраф за перевищення встановлених строків проведення аварійно-відновних робіт на об`єктах, що забезпечують надання послуги та перебувають у його власності (користуванні), у розмірі, визначеному цим договором;

8) своєчасно реагувати на виклики колективного споживача, підписувати акти- претензії, вести облік вимог (претензій) колективного споживача у зв`язку з порушенням порядку надання послуги;

9) своєчасно та власним коштом проводити роботи з усунення виявлених неполадок, пов`язаних з наданням послуги, що виникли з його вини;

10) інформувати колективного споживача про намір зміни ціни/тарифу на послуг) відповідно до Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого наказом Мінрегіону від 5 червня 2018 р. № 130;

11) контролювати дотримання встановлених міжповірочних інтервалів для засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла комерційного обліку:

12) інформувати колективного споживача про вихід з ладу, необхідність ремонту, зняття з абонентського обліку вузлів комерційного обліку, а також про настання строку повірки засобів вимірювальної техніки, які є складовою частиною вузла комерційного обліку;

13) надсилати протягом п`яти робочих днів управителю або відповідним виконавцям скарги споживачів щодо надання комунальних послуг у разі, коли вирішення таких питань належить до повноважень управителя або інших виконавців послуг.

Відповідальність сторін за порушення договору

29. Сторони несуть відповідальність за невиконання умов цього договору відповідно до цього договору або закону.

30. У разі несвоєчасного здійснення платежів за послугу колективний споживач

зобов`язаний сплатити пеню в розмірі __ гривень, але не більш як 0,01 відсотка

суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.

Нарахування пені починається з першого робочого дня, що настає за останнім днем граничного строку внесення плати за послугу.

Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави перед колективним споживачем за надані населенню пільги та житлові субсидії та в інших випадках, визначених законом.

31. У разі ненадання послуги, надання її не в повному обсязі або надання послуги неналежної якості виконавець зобов`язаний самостійно протягом місяця, що настає за розрахунковим, здійснити перерахунок вартості послуги за весь період її ненадання. надання не в повному обсязі або надання послуги неналежної якості відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України, а також сплатити споживачеві неустойку (штраф) у розмірі 0.01 відсотка вартості середньодобового споживання послуги з постачання теплової енергії, визначеної за попередній опалювальний період (а у разі ненадання послуги у попередньому опалювальному періоді - за фактичний час споживання протягом поточного опалювального періоду, але не менше 30 днів), за кожен день ненадання послуги, надання її не в повному обсязі або надання послуги неналежної якості (за винятком нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт або періоду, протягом якого здійснювалася ліквідація або усунення виявлених неполадок, пов`язаних з отриманням послуги, що виникли з вини споживача).

Сума штрафу зараховується в рахунок майбутніх платежів (погашення заборгованості) споживачів. Сума такого зменшення (погашення) розподіляється між споживачами.

32. Оформлення претензій колективного споживача щодо ненадання послуги, надання її не в повному обсязі або надання послуги неналежної якості здійснюється в порядку, визначеному статтею 27 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

Оформлення претензій споживачів у багатоквартирному будинку здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених статтею 28 Закону України "Про житлово- комунальні послуги".

Перевірка відповідності якості надання послуги здійснюється відповідно до Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1145 (Офіційний вісник України. 2019 р. № 4, ст. 133).

Виконавець зобов`язаний прибути на виклик колективного споживача для

перевірки якості надання послуги у строк , але не пізніше

ніж протягом однієї доби з моменту отримання відповідного повідомлення колективного споживача.

33. Виконавець не несе відповідальності за ненадання послуги, надання її не в повному обсязі або надання послуги неналежної якості, якщо доведе, що в точці обліку послуги її якість відповідала вимогам, установленим актами законодавства та цим договором.

Виконавець не несе відповідальності за ненадання послуги, надання її не в повному обсязі або надання послуги неналежної якості під час перерв, передбачених частиною першою статті 16 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

34. Виконавець має право обмежити (припинити) надання послуги колективному споживачеві у разі непогашення в повному обсязі заборгованості з оплати спожитої послуги.

Виконавець надсилає колективному споживачеві попередження про те. що в разі непогашення ним заборгованості надання послуги може бути обмежене (припинене) рекомендованим листом (з повідомленням про вручення) та шляхом повідомлення колективному споживачеві через його особистий кабінет або в інший спосіб


.

Таке попередження надсилається колективному споживачеві не раніше наступного робочого дня після закінчення граничного строку оплати, визначеного законодавством та/або договором.

35. Обмеження (припинення) надання послуг здійснюється виконавцем відповідно до частини четвертої статті 26 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" протягом 30 днів з дня отримання колективним споживачем попередження від виконавця.

36. У разі обмеження (припинення) надання послуги виконавцем її відновлення здійснюється у присутності колективного споживача або його представника. Неприбуття зазначених осіб, які заздалегідь були попереджені виконавцем про день та час здійснення обмеження (припинення) надання послуги, не є перешкодою для здійснення виконавцем обмеження (припинення) надання послуги колективному споживачу.

37. Постачання послуги у разі обмеження (припинення) її надання відновлюється в повному обсязі протягом наступного дня з дати повного погашення заборгованості за фактично спожиту послугу чи з дати укладення угоди про реструктуризацію заборгованості.

38. Витрати виконавця з обмеження (припинення) надання послуги та з відновлення її постачання у випадках, передбачених цим пунктом, покладаються на колективного споживача, якому здійснювалося обмеження надання послуги, відповідно до кошторису витрат на відновлення надання послуг, складеного виконавцем.

Строк дії договору, порядок і умови внесення до нього змін, продовження його дії та розірвання

39. Цей договір набирає чинності з моменту його підписання і діє протягом одного року з дати набрання чинності.

40. Якщо за один місяць до закінчення строку дії цього договору жодна із сторін не повідомить письмово іншій стороні про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк.

41. Припинення цього договору не звільняє сторони від обов`язку виконання зобов`язань, які на дату такого припинення залишилися невиконаними, зокрема перерахунок плати за послугу в разі її ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або надання послуги неналежної якості, здійснення остаточних нарахувань плати за послугу та остаточних розрахунків.

42. У разі зміни тарифу на теплову енергію з моменту його введення в дію застосовується відповідна нова ціна (вартість) послуги без внесення сторонами додаткових змін до цього договору.

43. У разі зміни даних, зазначених у розділі "Реквізити і підписи сторін'" цього договору, сторона письмово повідомляє про це іншій стороні у семиденний строк з дати настання змін.

44. Цей договір може бути розірваний у разі прийняття рішення співвласниками щодо зміни моделі договірних відносин відповідно до статті 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" або у разі прийняття відповідного рішення співвласниками щодо відключення будинку від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) відповідно до Порядку відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води, затвердженого наказом Мінрегіону від 26 липня 2019 р. № 169.

Прикінцеві положення

45. Цей договір складено у двох примірниках, які мають однакову юридичну силу, по одному для кожної із сторін.

46. Якщо цим договором, законодавством або письмовою домовленістю сторін не передбачено інше, повідомлення, передбачені цим договором, сторони надсилають одна одній засобами зв`язку, зазначеними в розділі "Реквізити і підписи сторін" цього договору.

Реквізити сторін.

Виконавець:

Найменування/ прізвище, ім`я

по батькові (за наявності)


код згідно з ЄДРПОУ


Місцезнаходження


Поточний рахунок


У


МФО


Контакти для передачі показань вузлів обліку:

Номер телефону


Адреса електронної пошти


Офіційний веб-сайт



(найменування посади)

Підпис П.І.Б. (за наявності)

Колективний споживач:

Найменування


Код згідно з ЄДРПОУ


Адреса


Номер телефону


Адреса електронної пошти


Абонентський номер колективного споживача


(найменування посади)

Підпис П.І.Б. (за наявності)

Дослідивши у судовому засіданні матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства суд при прийнятті рішення враховує таке.

Згідно з ч. 7 ст. 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі - Закон) до дати обрання співвласниками багатоквартирного будинку однієї з моделей організації договірних відносин, визначених частиною першою цієї статті, між виконавцем відповідної комунальної послуги та кожним співвласником укладається публічний договір приєднання відповідно до вимог частини п`ятої статті 13 цього Закону.

Частиною 4 ст. 13 Закону встановлено, що з пропозицією про укладання договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно до частини п`ятої цієї статті) може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором.

Якщо протягом 30 днів після отримання проекту договору (змін до нього) виконавець комунальної послуги, який одержав проект договору (змін до договору) від споживача (іншої особи, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), не повідомив про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього і при цьому не припинив надання комунальної послуги цьому споживачу (або в інший спосіб засвідчив свою волю до надання відповідної комунальної послуги споживачу), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій споживачем (іншою особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), якщо інше не передбачено цим Законом.

Якщо споживач (інша особа, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), який отримав проект договору (змін до нього) від виконавця комунальної послуги, не повідомив протягом 30 днів про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього, а вчинив дії, які засвідчують його волю до отримання (продовження отримання) відповідної комунальної послуги від цього виконавця (у тому числі здійснив оплату наданих послуг), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій виконавцем комунальної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом.

Частиною 5 ст. 13 Закону встановлено, що у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.

Такі договори вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги. При цьому розміщується повідомлення про місце опублікування тексту договору у загальнодоступних місцях на інформаційних стендах та/або рахунках на оплату послуг.

Пунктом 1 ст. 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що у межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання однієї моделі організації договірних відносин за різними видами комунальних послуг та рішення про вибір моделі договірних відносин приймається співвласниками багатоквартирного будинку, а не частиною будинку.

У разі відсутності протоколів загальних зборів про визначення моделі договору всіх співвласників багатоквартирного будинку в цілому є підставою для визнання цього правочину - нікчемним (порушено норму у ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку").

Згідно ч. 3 ст. 4 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» та ст. 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» в одному будинку може бути створено тільки одне об`єднання та у зборах приймали участь всі співвласників будинку, а не його частини.

Як встановлено судом та не заперечується сторонами, за адресою вул. Професора Толока, 28 у м. Запоріжжя зареєстровано ОЖБК «Трансформаторщик-23» та ОСББ «Професора Толока 28».

Однак, до Концерну «Міські теплові мережі» було надано лише Протокол загальних зборів ОЖБК «Трансформаторщик-23» від 30.10.2019, що не відповідає вимогам ч. 3 ст. 4 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» та ст. 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».

До 01.11.2021 Концерн «Міські теплові мережі» протокол загальних зборів співвласників всього багатоквартирного будинку за адресою вул. Професора Толока, 28 у м. Запоріжжя щодо обрання моделі договірних відносин з Концерном «Міські теплові мережі», оформленого згідно вимог вищевказаних правових норм та позиціям Верховного Суду не отримав.

При цьому, 02.10.2021 на виконання вимог Закону Концерн «Міські теплові мережі» на офіційному сайті розмістив індивідуальні договори на послугу з постачання теплової енергії та постачання гарячої води. Вказані договори є публічними договорами приєднання та вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги. Умови вказаних договорів будуть застосовуватись до співвласників багатоквартирних будинків, які не прийняли рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг, які обрали форму індивідуального договору та до власників індивідуальних (садибних) житлових будинків.

Тобто, за адресою надання послуг вул. Професора Толока, 28 у м. Запоріжжя між Концерном «Міські теплові мережі» та співвласниками вказаного будинку індивідуальні договори про надання комунальної послуги з постачання теплової енергії, які є публічними договорами приєднання (далі - договори) з 01.11.2021 є укладеними.

При цьому, пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в дію цього Закону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання відповідних комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом.

Тобто, Договір № 454 про постачання теплової енергії в гарячій воді від 01.10.2004 з 01.11.2021 припинив свою дію на підставі вищевказаного Закону.

Пунктом 1 ст. 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що у межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання різних моделей організації договірних відносин за різними видами комунальних послуг.

Існування в одному багатоквартирному будинку двох та більше моделей організації договірних відносин при наданні такої комунальної послуги, як постачання теплової енергії для опалення приміщення - неприпустимо.

Це обумовлено тим, що в одному багатоквартирному будинку повинен бути єдиний підхід розподілу комунальних послуг, а саме опалення будинку з метою рівномірного розподілу тепла між несучими конструкціями та фундаментом будинку в цілому.

Інакше, різні моделі договорів (розподілу теплової енергії) у різних частинах будинку може призвести до перепадів температур у приміщеннях, несучих конструкцій будинку та його фундаменту з подальшим аварійним станом.

Таким чином, обрання однієї моделі організації договірних відносин для однієї комунальної послуги законодавством передбачено з огляду на вищевказані технічні аспекти у будівництві.

Тобто, за одним видом комунальної послуги повинна бути обрана одна модель договору для всього будинку.

Тому, рішення про вибір моделі договірних відносин приймається співвласниками багатоквартирного будинку в цілому, а не частиною будинку.

У разі відсутності протоколів загальних зборів про визначення моделі договору всіх співвласників багатоквартирного будинку в цілому є підставою для визнання цього правочину - нікчемним (порушено норму у пункті 1 ст. 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

Враховуючи вищевказані обставини, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОЖБК «Трансформаторщик - 23» є такими, що не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судові витрати зі сплати судового збору покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 129, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову відмовити.

2. Витрати зі сплати судового збору покласти на позивача.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено та підписано 12.12.2022.

Суддя А.О. Науменко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення01.12.2022
Оприлюднено13.12.2022
Номер документу107801505
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Укладення договорів (правочинів) купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —908/1867/22

Постанова від 27.02.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Ухвала від 22.02.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Ухвала від 20.02.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Ухвала від 30.01.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Ухвала від 10.01.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Антонік Сергій Георгійович

Рішення від 01.12.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 22.11.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 08.11.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 24.10.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 11.10.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні