ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.02.2023 року м.Дніпро Справа № 908/1867/22
Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Антоніка С.Г.(доповідач),
суддів Березкіної О.В., Дарміна М.О.,
за участю секретаря судового засідання: Логвіненко І.Г.
розглянувши матеріали апеляційної скарги Обслуговуючого житлово-будівельного кооперативу "Трансформаторщик - 23" на рішення Господарського суду Запорізької області від 01.12.2022 (суддя Науменко А.О., повне судове рішення складено 12.12.2022. ) у справі №908/1867/22
за позовом Обслуговуючого житлово-будівельного кооперативу "Трансформаторщик - 23", ідентифікаційний код юридичної особи 20518302 (вул. Професора Толока, 28, м. Запоріжжя, 69121)
до відповідача: Концерну "Міські теплові мережі", ідентифікаційний код юридичної особи 32121458 (бул. Гвардійський, 137, м. Запоріжжя, 69091)
про зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
До Господарського суду Запорізької області звернувся Обслуговуючий житлово-будівельний кооператив "Трансформатощик - 23" з позовом до Концерну "Міські теплові мережі" про зобов`язання вчинити певні дії, а саме - укласти договір з колективним споживачем про надання послуги з постачання теплової енергії.
Рішенням Господарського суду Запорізької області від 01.12.2022 в задоволенні позову відмовлено.
Приймаючи рішення, господарський суд виходив з того, що за адресою вул. Професора Толока, 28 у м. Запоріжжя зареєстровано ОЖБК «Трансформаторщик-23» та ОСББ «Професора Толока 28», однак, до Концерну «Міські теплові мережі» було надано лише Протокол загальних зборів ОЖБК «Трансформаторщик-23» від 30.10.2019, що не відповідає вимогам ч. 3 ст. 4 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» та ст. 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».
Не погодившись із зазначеним рішенням суду, до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою звернувся Обслуговуючий житлово-будівельний кооператив "Трансформаторщик - 23".
Апеляційна скарга обгрунтована наступним:
- на виконання пунктів 3, 4 Прикінцевих положень Закону 30 жовтня 2019 року загальними зборами членів ОЖБК «Трансформаторщик-23 на підставі ст. 14 Закону прийнято рішення, яке оформлено протоколом № 4, яким обрано модель організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги з постачання опалення та гарячої води Концерн «МТМ» (відповідач) у формі колективного споживача, копію даного рішення вручено відповідачу 25.11.2019;
- є помилковими доводи Відповідача та суду першої інстанції, що рішення про обрання моделі правовідносин із постачальниками комунальних послуг повинне прийматися виключно в межах одного житлового будинку та всіма співвласниками будинку в цілому, а не його частиною, оскільки у межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання різних моделей організації договірних відносин за різними видами комунальних послуг (ч. 2 ст. 14 Закону);
- заперечення відповідача та суду першої інстанції щодо того, що в порушення імперативної норми ч. З ст. 4 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» в одному будинку створено кооператив та ОСББ і надане Позивачем рішення щодо обрання моделі організації договірних відносин з виконавцем послуги не містить необхідної кількості голосів для прийняття відповідного рішення (більше 50% голосів усіх співвласників будинку) є необгрунтованими, оскільки рішення про створення ОЖБК «Трансформаторщик-23» не оскаржено в судовому порядку, державна реєстрація його не скасована. Отже, Позивач здійснює свою діяльність через свої органи управління в межах їх повноважень, визначених статутом ОЖБК «Трансформаторщик-23» і не може приймати рішення, які стосуються частини будинку, в якому створено інше ОСББ;
- 01.10.2004 Відповідач уклав із Позивачем договір поставки теплової енергії в гарячій воді №454 як із самостійним споживачем теплової енергії, у зв`язку з цим відсутні підстави не враховувати факт створення ОЖБК «Трансформаторщик-23»» та прийняття загальними зборами ОЖБК «Трансформаторщик-23» рішення від 30.10.2019 щодо обрання моделі договірних відносин з Відповідачем у формі колективного споживача.
Просить рішення скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов.
Відповідач у відзиві на апеляційну скаргу просив рішення господарського суду залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Ухвалою колегії суддів Центрального апеляційного господарського суду від 30.01.2023 ухвалено відкрити апеляційне провадження у справі №908/1867/22. Ухвалено розглянути апеляційну скаргу у судовому засіданні.
Згідно ст. 269 Господарського процесуального кодексу України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.
Докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об`єктивно не залежали від нього.
Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Колегія суддів, переглянувши справу за наявними у ній доказами, що стосуються фактів, викладених в апеляційній скарзі та у відзиві, в межах доводів та вимог апеляційної скарги вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як встановлено господарським судом та вбачається з матеріалів справи, 15.09.1993 створено Житлово - будівельний кооператив «Трансформаторщик -23», назва якого 30.10.2006 відповідно до постанови Ради Міністрів УРСР №186 від 30.04.1985 була змінена на Обслуговуючий житлово-будівельний кооператив «Трансформаторщик -23», номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 1 103 120 0000 015953.
01.10.2004 між ОЖБК «Трансформаторщик-23» (далі - позивач) та Концерном «МТМ» (далі - відповідач) укладено договір про постачання теплової енергії та гарячої води № 454 (далі - договір).
Відповідно до п. 1 цього договору теплопостачальна організація бере на себе зобов`язання відпустити теплову енергію в гарячій воді споживачу, а споживач зобов`язується прийняти та оплатити її вартість за діючими тарифами (цінами) в терміни та порядку, встановленими умовами цього договору та додатками до договору, що є його невід`ємними частинами.
Згідно з п. 2.2 договору теплова енергія відпускається споживачу в Гкал згідно з додатком 1 до цього договору в гарячій воді на такі потреби: опалення та вентиляцію протягом опалювального періоду: підігрів води за наявності можливості; кондиціювання, інші технологічні потреби за замовленням споживача.
У пунктах 6.2 6.5 договору визначено, що розрахунковим періодом є календарний місяць. Підставою для розрахунків споживача з теплопостачальною організацією є рахунок та акт приймання-передачі. Споживач зобов`язаний до 20 числа місяця, наступного за розрахунковим, перерахувати на розрахунковий рахунок теплопостачальної організації суму заборгованості за спожиту теплову енергію.
При наявності приладів комерційного обліку обсяги спожитої теплової енергії визначаються за фактичними показниками приладів обліку.
Споживачам, що не мають приладів комерційного обліку, обсяги фактично спожитої теплової енергії визначаються згідно з договірними тепловими навантаженнями з урахуванням середньомісячної температури зовнішнього повітря, холодної води та кількості годин (діб) роботи тепловикористовуючого обладнання споживача у розрахунковому періоді.
У пунктах 6.6.1, 6.6.2 сторонами погоджено, що отриманий акт приймання- передачі теплової енергії споживач повинен підписати, оформити належним чином та повернути на адресу теплопостачальної організації протягом 5 днів з дати отримання. Датою отримання вважається: -при отриманні нарочним дата вручення представнику споживача: при направленні рекомендованим листом дата, зазначена у відбитку поштового штемпеля на документі, що зроблений поштовим відділенням та підтверджує відправлення, з урахуванням поштового пробігу документа (по місту 3 дні, по області 5 днів, по Україні 7 днів).
У разі неотримання акту приймання-передачі або обґрунтованих заперечень в його підписанні у термін, встановлений п. 6.6.1 договору, акт підписується теплопостачальною організацією з позначенням про відмову в підписанні його споживачем та оформлений таким чином акт вважається погодженим і є підставою для проведення остаточних розрахунків за зазначений у ньому розрахунковий період.
Пунктом 10.1 договору встановлено, що цей договір набуває чинності з 01.10.2004 і діє до 30.19.2005.
Згідно з п. 10.1. договору встановлено, що договір вважається пролонгованим на кожний наступний рік, окрім досягнення згоди щодо його розірвання.
З 01.05.2019 набрав чинності Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі - Закон), предметом регулювання якого відповідно до ч. 1 ст. 2 цього Закону є відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління багатоквартирним будинком, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та поводження з побутовими відходами, а також відносини, що виникають у процесі надання послуг з постачання та розподілу електричної енергії і природного газу споживачам у житлових, садибних, садових, дачних будинках.
Згідно з п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону (у редакції на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в дію цього Закону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання відповідних комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом. Такі договори мають бути укладені між споживачами та виконавцями комунальних послуг протягом одного року з дати введення в дію цього Закону. У разі якщо згідно з договорами про надання комунальних послуг, укладеними до введення в дію цього Закону, передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.
Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону передбачено, що не пізніш як протягом одного року з дня введення в дію цього Закону (тобто не пізніше 01.05.2020) співвласники багатоквартирних будинків незалежно від обраної ними форми управління багатоквартирним будинком зобов`язані прийняти рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг (крім послуг з постачання електричної енергії та природного газу) щодо кожного виду комунальної послуги згідно з ч. 1 ст. 14 цього Закону, а виконавці комунальних послуг - укласти із такими співвласниками договори про надання відповідних комунальних послуг відповідно до обраної співвласниками моделі організації договірних відносин.
Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 14 Закону за рішенням співвласників багатоквартирного будинку (уповноваженого органу управління об`єднання співвласників багатоквартирного будинку), прийнятим відповідно до закону, договір про надання комунальної послуги укладається з виконавцем відповідної комунальної послуги, визначеним ст. 6 цього Закону: 1. кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно (індивідуальний договір); 2. від імені та за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку управителем або іншою уповноваженою співвласниками особою (колективний договір); 3. об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку або іншою юридичною особою, яка об`єднує всіх співвласників такого будинку та в їхніх інтересах укладає відповідний договір про надання комунальних послуг, як колективним споживачем.
Співвласники багатоквартирного будинку (об`єднання співвласників багатоквартирного будинку) самостійно обирають одну з моделей організації договірних відносин, визначену частиною першою цієї статті, за кожним видом комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії).
У межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання різних моделей організації договірних відносин за різними видами комунальних послуг.
03.10.2019 ОЖБК «Трансформаторщик-23» отримало від відповідача листа за № 1375//09-3 про встановлення форми договору.
На виконання пунктів 3, 4 Прикінцевих положень Закону 30.10.2019 загальними зборами членів ОЖБК «Трансформаторщик-23» на підставі ст. 14 Закону прийнято рішення, яке оформлено протоколом № 4, яким обрано модель організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги з постачання опалення та гарячої води Концерн «МТМ» (відповідач) у формі колективного споживача.
Копію даного рішення вручено відповідачу 25.11.2019 з супровідним листом вих. б/н від 25.11.2019, про що свідчить відбиток штампу з вх. № 3260 від 25.11.2019.
Але, 15.12.2021 члени ОЖБК «Трансформаторщик-23» отримали платіжки від Концерну «МТМ» за теплопостачання та переведення їх на індивідуальні договори в односторонньому порядку.
18.12.2021 проведенні позачергові збори правління ОЖБК «Трансформаторщик-23», відповідно до рішення яке оформлено протокол № 5 від 18.12.2021 було вирішено звернутись до Концерну «МТМ» із вимогою повернути позивача на договір колективного споживача.
Листом - відповіддю від 19.02.2022 за № 527/144-10459 відповідач повідомив позивача, що за адресою вул. Проф. Толока, 28 зареєстровано: ОЖБК «Трансформаторщик-23» та ОСББ «ПРОФЕСОРА ТОЛОКА 28», просить надати до Концерну «МТМ» оригінал (засвідчену копію) загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку щодо обрання моделі договірних відносин з Концерном «МТМ» оформленого, згідно чинного законодавства.
У разі прийняття співвласниками багатоквартирного будинку рішення про обрання моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії) відповідно до частини першої статті 14 цього Закону та повідомлення виконавців комунальних послуг про прийняте рішення за два місяці до запланованої дати укладення договору. Виконавець зобов`язаний укласти договори про надання комунальних послуг відповідно до вимог статті 13 Закону згідно з обраною співвласниками моделлю організації договірних відносин.
Не погодившись із вказаною відповіддю, адвокатом ОЖБК «Трансформаторщик- 23» 16.06.2022 до відповідача було направлено адвокатський запит, відповідно до якого у відповідача запрошувалась наступна інформація.
Надати докази розірвання договору про постачання теплової енергії та гарячої води № 454, який був укладений Концерном «МТМ» та ОЖБК «Трансформаторщик - 23».
Надати копію відповіді Концерну на лист ОЖБК «Трансорматощик -23» А» 51 від 25.11.2019 на адресу директора Філії Концерну «МТМ» Дніпровського району м. Запоріжжя (ваш вхід. № 3260 від 25.11.2019) про обрання моделі договірних відносин.
01.07.2022 отримано відповідь відповідача за № 2933/42-3890 від 21.06.2022, відповідно до якої Законом 2189-VIII, у межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання однієї моделей організації договірних відносин за різними видам комунальних послуг.
Враховуючи, що житловий будинок по вул. Проф. Толока, 28 має дві форми управління - ОЖБК «Трансформаторщик-23» та ОСББ «ПРОФЕСОРА ТОЛОКА 28», до Концерну «МТМ необхідно було надати оригінал Протоколу засідання членів правління ОЖБК «Трансформаторщик-23» та ОСББ «ПРОФЕСОРА ТОЛОКА 28» щодо обрання моделі договірних відносин з Концерном «МТМ» оформленого, згідно чинного законодавства.
ОЖБК «Трансформаторщик-23» листом за №51 від 25.11.2019 до Концерну «МТМ» було надано протокол загальних зборів ОЖБК «Трансформаторщик-23» від 30.10.2019 за адресою: вул. Професора Толока, буд.28, який не відповідає вимогам Форми протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарстві України від 25.08.2015 № 203 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.09.2015 зі №1083/77528).
Враховуючи, що до Концерну «МТМ» до сьогодні не надходило протоколу загальних зборів ОЖБК «Трансформаторщик-23» та ОСББ «ПРОФЕСОРА ТОЛОКА 28», щодо обрання моделі договірних відносин за адресою: вул. Професора Толока. буд.28 оформленого, згідно чинного законодавства, ОЖБК «Трансформаторщик-23» був переведений на індивідуальні договори, позивач звернувся до суду із цією позовною заявою та просив суд зобов`язати Концерн «Міські теплові мережі» укласти з Обслуговуючий житлово-будівельний кооператив «Трансформаторщик -23» договір з колективним споживачем про надання послуги з постачання теплової енергії в редакції, викладеній позивачем в позовній заяві.
Згідно з ч. 1 ст. 640 ЦК України договір є укладеним з моменту одержання особою, яка направила пропозицію укласти договір, відповіді про прийняття цієї пропозиції.
Статтею 649 цього Кодексу визначено, що розбіжності, які виникли між сторонами при укладенні договору, вирішуються сторонами або судом.
У статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VІІІ визначено, що житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.
Відповідно до змісту положень статті 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до житлово-комунальних послуг, зокрема, належать: комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.
Згідно з ч. 7 названого Закону до дати обрання співвласниками багатоквартирного будинку однієї з моделей організації договірних відносин, визначених частиною першою цієї статті, між виконавцем відповідної комунальної послуги та кожним співвласником укладається публічний договір приєднання відповідно до вимог частини п`ятої статті 13 цього Закону.
Частиною 4 ст. 13 Закону встановлено, що з пропозицією про укладання договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно до частини п`ятої цієї статті) може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором.
Якщо протягом 30 днів після отримання проекту договору (змін до нього) виконавець комунальної послуги, який одержав проект договору (змін до договору) від споживача (іншої особи, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), не повідомив про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього і при цьому не припинив надання комунальної послуги цьому споживачу (або в інший спосіб засвідчив свою волю до надання відповідної комунальної послуги споживачу), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій споживачем (іншою особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), якщо інше не передбачено цим Законом.
Якщо споживач (інша особа, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), який отримав проект договору (змін до нього) від виконавця комунальної послуги, не повідомив протягом 30 днів про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього, а вчинив дії, які засвідчують його волю до отримання (продовження отримання) відповідної комунальної послуги від цього виконавця (у тому числі здійснив оплату наданих послуг), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій виконавцем комунальної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом.
Частиною 5 ст. 13 Закону встановлено, що у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.
Такі договори вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги. При цьому розміщується повідомлення про місце опублікування тексту договору у загальнодоступних місцях на інформаційних стендах та/або рахунках на оплату послуг.
Згідно з ч.ч. 1-4 ст. 19 зазначеного Закону, відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконавець, виробник. Виробник послуг може бути їх виконавцем. Виконавцем послуг з централізованого опалення та послуг з централізованого постачання гарячої води для об`єктів усіх форм власності є суб`єкт господарювання з постачання теплової енергії (теплопостачальна організація).
Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 20 цього Закону, споживач зобов`язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.
Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», за рішенням співвласників багатоквартирного будинку, прийнятим відповідно до закону, з виконавцем відповідної комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії) укладається договір про надання комунальних послуг, а саме:
1) індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, що укладається кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно, за умови що співвласники прийняли рішення про вибір відповідної моделі організації договірних відносин та дійшли згоди з виконавцем комунальної послуги щодо розміру плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку;
2) колективний договір, що укладається від імені та за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку управителем або іншою уповноваженою співвласниками особою;
3) договір про надання комунальних послуг з колективним споживачем, що укладається з об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку або іншою юридичною особою, яка об`єднує всіх співвласників такого будинку та в їхніх інтересах укладає відповідний договір.
Співвласники багатоквартирного будинку (об`єднання співвласників багатоквартирного будинку) самостійно обирають одну з моделей організації договірних відносин, визначених цією частиною, за кожним видом комунальних послуг (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії).
У межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання різних моделей організації договірних відносин за різними видами комунальних послуг.
Отже згідно даної норми укладання колективного договору можливе лише за рішенням всіх співвласників багатоквартирного будинку. І за кожним видом комунальної послуги може бути обрана лише одна модель організації договірних відносин індивідуальний договір або колективний договір. Не може бути в одному будинку на одну комунальну послугу, наприклад постачання теплової енергії, укладено колективні та індивідуальні договори.
Щодо досліджуваної справи, за адресою вул. Професора Толока, 28 у м. Запоріжжя зареєстровано ОЖБК «Трансформаторщик-23» та ОСББ «Професора Толока 28». Рішення щодо моделі договірних відносин було прийнято лише ОЖБК «Трансформаторщик-23». Матеріали справи не містять доказів прийняття аналогічного рішення (обрання моделі організації договірних відносин) зборами співвласників ОСББ «Професора Толока 28».
Дані обставини свідчать про те, що співвласники багатоквартирного будинку по вул. Професора Толока, 28 у м. Запоріжжя не визначилися з моделлю договірних відносин з Концерном «МТМ».
Пунктом 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону передбачено, що у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги протягом строку, визначеного в п. 4 цього розділу, між виконавцем та кожним співвласником укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги відповідно до ч. 7 ст. 14 цього Закону
Положення Закону передбачають, зокрема, укладення зі співвласниками багатоквартирних будинків індивідуальних договорів, які є публічними договорами приєднання, у випадку, якщо співвласники не визначилися з моделлю договірних відносин з постачальниками комунальних послуг.
02.10.2021 на виконання вимог Закону Концерн «Міські теплові мережі» на офіційному сайті розмістив індивідуальні договори на послугу з постачання теплової енергії та постачання гарячої води. Вказані договори є публічними договорами приєднання та вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги. Умови вказаних договорів будуть застосовуватись до співвласників багатоквартирних будинків, які не прийняли рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг, які обрали форму індивідуального договору та до власників індивідуальних (садибних) житлових будинків.
За викладених обставин раніше укладений з позивачем договір від 01.10.2004 припинив свою дію, а типові індивідуальні договори між Концерном «Міські теплові мережі» та співвласниками вказаного будинку про надання послуги з постачання теплової енергії за адресою вул. Професора Толока, 28 у м. Запоріжжя з 01.11.2021 є укладеними.
При цьому, господарським судом правильно встановлено, що існування в одному багатоквартирному будинку двох та більше моделей організації договірних відносин при наданні такої комунальної послуги, як постачання теплової енергії для опалення приміщення - неприпустимо.
З огляду на викладене, господарським судом обгрунтовано відмовлено в задоволенні позову.
Підстави для скасування оскаржуваного рішення господарського суду відсутні.
Посилання скаржника на те, що відповідно до ч.1 ст.14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання різних моделей організації договірних відносин за різними видами комунальних послуг до уваги колегією суддів не приймається, оскільки, як було вказано вище, рішення про вибір моделі договірних відносин приймається співвласниками багатоквартирного будинку в цілому, а не частиною будинку.
Інші доводи скаржника не спростовують висновків суду першої інстанції та не підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами.
Відтак, апеляційна скарга не доведена і задоволенню не підлягає.
Судові витрати за її розгляд відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на скаржника.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 129, 269, 270, 275, 276, 282-284 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Обслуговуючого житлово-будівельного кооперативу "Трансформаторщик - 23" залишити без задоволення.
Рішення Господарського суду Запорізької області від 01.12.2022 у справі №908/1867/22 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст постанови складено 06.03.2023р.
Головуючий суддя С.Г. Антонік
Суддя О.В. Березкіна
Суддя М.О. Дармін
Суд | Центральний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2023 |
Оприлюднено | 09.03.2023 |
Номер документу | 109393332 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Укладення договорів (правочинів) купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Антонік Сергій Георгійович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Антонік Сергій Георгійович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Антонік Сергій Георгійович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Антонік Сергій Георгійович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Антонік Сергій Георгійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні