Рішення
від 09.12.2022 по справі 320/7611/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 грудня 2022 року № 320/7611/22

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Ходосівське" Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області до Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області, третя особа: ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

Комунальне підприємство "Ходосівське" Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області, третя особа: ОСОБА_1 , в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області від 07.07.2022 №11.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що Феодосіївською сільською радою було ухвалено рішення від 07.07.2022 №11, яким утворено з числа депутатів Тимчасову контрольну комісію з питань перевірки діяльності виконавчого комітету та комунальних підприємств Феодосіївської сільської ради щодо дотримання вимог чинного законодавства України, статуту Феодосіївської територіальної громади, положення про виконавчий комітет Феодосіївської сільської ради, статутів комунальних підприємств. На думку позивача, при прийнятті оскаржуваного рішення відповідачем були порушені вимоги частини 4 статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" та статті 15 Регламенту Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області, затвердженого рішенням від 25.12.2020 №4, що є підставою для його скасування. Також, позивач стверджує, що обов`язковою підставою для створення тимчасово контрольної комісії є наявність конкретно визначених сільською радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування для здійснення контролю за якими відповідна рада створює таку комісію, однак наведені у спірному рішені найменування та мета створеної комісії не є тотожними визначенню сільською радою кола питань, які необхідні для створення такої комісії.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.08.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.10.2022 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, - ОСОБА_1 .

Відповідач, заперечуючи проти позовних вимог, у відзиві на позов зазначив, що на період дії воєнного стану на акти органів місцевого самоврядування не поширюються вимоги пункту 3 частини першої (у частині оприлюднення проектів актів) частини четвертої статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації", внаслідок чого спірне рішення було прийнято без порушення законодавства України. Крім того, відповідач зазначив, що зважаючи на те, що сільська рада є засновником Комунального підприємства "Ходосівське", то заходи тимчасової контрольної комісії спрямовані на перевірку діяльності підстприємства вчиняються виключно на правах засновника юридичної особи та не відносяться до заходів державного контролю.

Позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якому зазначено, що частина 10 статті 9 Закону України "Про правовий режим воєнного стану в Україні" не скасовує інші процедури, що передують ухваленню рішення, зокрема ті, що визначені Регламентом Феодосіївської сільської ради, затвердженим рішенням від 25.12.2020 №4. Зважаючи на порушення відповідачем вказаного регламенту, прийняте рішення підлягає скасуванню.

Третьою особою подано до суду письмові пояснення, в яких останній просить суд в задоволенні позову відмовити.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Комунальне підприємство "Ходосівське" Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області (ідентифікаційний код 36963962, місцезнаходження: 08173, Київська обл., с. Ходосівка, вул. П. Мирного, буд. 2) 27.01.2010 було зареєстровано в якості юридичної особи, засновником якого є Феодосіївська сільська рада Обухівського району Київської області, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

07.07.2022 на засіданні 16 сесії VIII скликання Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області було ухвалено рішення №16 "Про утворення тимчасової контрольної комісії Феодосіївської сільської ради".

Вказаним рішенням було, зокрема, затверджено склад тимчасової контрольної комісії та її мету.

Про прийняте рішення позивача було повідомлено листом від 11.08.2022 №001-1026.

12.08.2022 КП "Ходосівське" отримало від Тимчасової контрольної комісії з питань перевірки діяльності виконавчого комітету та комунальних підприємств Феодосіївської сільської ради супровідний лист та копію витягу з протоколу тимчасової контрольної комісії від 20.07.2022.№1.

15.08.2022 позивач направив до Феодосіївської сільської ради запит вих.№17-О, в якому просив надати: копію витягу з протоколу сесії Феодосіївської сільської ради щодо питань пов`язаних зі створенням, назвою та завданням тимчасової контрольної комісії; інформацію про час та дату оприлюднення проекту рішення про ствоерння тимчасової контрольної комісії; інформацію про час та дату оприлюднення рішення Феодосіївської сільської ради про створення тимчасової контрольної комісії; копію нормативно-правового акту (положення, регламенту тощо), яким регулюються порядок діяльності тимчасової контрольної комісії.

У відповідь на запит позивача, відповідач, листом від 17.08.2022 №001-1109, повідомив, що: проект рішення про ствоерння тимчасової контрольної комісії не був оприлюднений на офіційному веб-сайті громади, оскільки був оголошений депутатом ОСОБА_2 усно на сесії сільської ради; рішення "Про утворення тимчасової контрольної комісії Феодосіївської сільської ради з питань перевірки діяльності виконавчого комітету Феодосіївської сільської ради та комунальних підприємств Феодосіївської сільської ради" було оприлюднено у встановлений законом термін; сільська рада не приймала рішень якими регулюється порядок діяльності тимчасової контрольної комісії.

До вказаного листа, відповідачем було додано копію протоколу 16 сесії Феодосіївської сільської ради.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначено Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР).

Виконавчі органи рад - це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами (стаття 1 Закону № 280/97-ВР).

Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами (стаття 10 Закону № 280/97-ВР).

Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи (частина перша статті 11 Закону № 280/97-ВР).

Згідно п. 1 ч.1 ст. 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, такі питання: затвердження регламенту ради.

Згідно ч.14 ст. 46 Закону № 280/97-ВР не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.

Рішенням ІІ сесії Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області VІІІ скликання було затверджено Регламент Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області VІІІ скликання (далі - Регламент).

Відповідно до положень статті 15 "Підготовка питань, що вносяться на розгляд Ради" Регламенту пропозиції щодо питань на розгляд Ради можуть вноситися сільським головою, постійними комісіями, депутатами, а також суб?єктами, вказаними у статті 14 цього Регламенту. Проект рішення, що планується внести на розгляд Ради, подається Секретарю Ради у друкованій та електронній формах не пізніше як за 10 робочих днів до його розгляду на пленарному засіданні, крім обумовлених Регламентом випадків термінового розгляду питань. Секретар Ради, або уповноважена ним особа реєструє проект рішення у відповідному журналі та присвоює поданому проекту унікальний номер.

Секретар Ради передає поданий проект для здійснення правової оцінки до юридичного відділу виконавчого комітету Ради та, за необхідності, на розгляд профільній депутатській комісії чи комісіям. Правова оцінка проектів актів, що видаються сільською радою, на предмет відповідності їх Конституції України та нормам чинного законодавства здійснюється посадовими особами юридичного відділу протягом 10 робочих днів шляхом їх візування (погодження) на відповідному аркуші проекту, який долучається до проекту рішення.

Зареєстрований проект рішення Ради включається в порядок денний сесії ради, та разом з висновками та зауваженнями профільної комісії та юридичного відділу, а також з листком візування, вноситься на розгляд сесії Ради.

Матеріали пленарних засідань чергової сесії (порядок денний разом з проектами рішень сесії тощо) надаються депутатам не пізніше як за 10 днів до засідань шляхом їх надсилання на електронну пошту депутатів.

З листа виконавчого комітету Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області від 17.08.2022 №001-1109, за підписом сільського голови Миколи Пянчука, судом встановлено, що проект рішення "Про утворення тимчасової контрольної комісії Феодосіївської сільської ради з питань перевірки діяльності виконавчого комітету Феодосіївської сільської ради та комунальних підприємств Феодосіївської сільської ради" був оголошений депутатом ОСОБА_2 усно на сесії сільської ради.

Крім того, з протоколу 16 сесії VІІІ скликання Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області від 07.07.2022 №16 судом встановлено, що питання "Про утворення тимчасової контрольної комісії Феодосіївської сільської ради з питань перевірки діяльності виконавчого комітету Феодосіївської сільської ради та комунальних підприємств Феодосіївської сільської ради" було внесено до порядку денного 16 сесії Ради за пропозицією депутата ОСОБА_2 безпосередньо на пленарному засіданні Ради 07.07.2022.

Таким чином, пропозиція щодо включення до порядку денного питання "Про утворення тимчасової контрольної комісії Феодосіївської сільської ради з питань перевірки діяльності виконавчого комітету Феодосіївської сільської ради та комунальних підприємств Феодосіївської сільської ради" була подана всупереч Регламенту Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області VІІІ скликання, а саме: без підготовки проекту рішення, його подання Секретарю Ради у друкованій та електронній формах не пізніше як за 10 робочих днів до його розгляду на пленарному засіданні, без реєстрації його у відповідному журналі та присвоєння унікального номеру; проект рішення не був переданий для здійснення правової оцінки до юридичного відділу виконавчого комітету Феодосіївської сільської ради та не був включений в порядок денний сесії відповідача з надсиланням на електронну пошту депутатам не пізніше як за 10 днів до засідання, що не заперечується відповідачем у відзиві на позов.

Згідно з положеннями ст. 48 Закону № 280/97-ВР тимчасові контрольні комісії ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд ради.

Рішення про створення тимчасової контрольної комісії ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини депутатів від загального складу ради.

Засідання тимчасових контрольних комісій ради проводяться, як правило, закриті. Депутати, які входять до складу тимчасової контрольної комісії, та залучені комісією для участі в її роботі спеціалісти, експерти, інші особи не повинні розголошувати інформацію, яка стала їм відома у зв`язку з її роботою.

Повноваження тимчасової контрольної комісії ради припиняються з моменту прийняття радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повноважень ради, яка створила цю комісію.

Аналогічні положення які регламентують створення та діяльність тимчасових контрольних комісій ради визначені в статті 39 "Тимчасові контрольні комісії Сільської Ради" Регламенту Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області VІІІ скликання.

Судом досліджено рішення 16 сесії VІІІ скликання Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області від 07.07.2022 №11 "Про утворення тимчасової контрольної комісії Феодосіївської сільської ради з питань перевірки діяльності виконавчого комітету Феодосіївської сільської ради та комунальних підприємств Феодосіївської сільської ради" та встановлено, що в порушення норм статті 48 Закону № 280/97-ВР та статті 39 Регламенту, в ньому не зазначено для здійснення контролю за якими конкретно визначеними радою питаннями створюється комісія.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідачем при прийнятті рішення від 07.07.2022 №11 "Про утворення тимчасової контрольної комісії Феодосіївської сільської ради з питань перевірки діяльності виконавчого комітету Феодосіївської сільської ради та комунальних підприємств Феодосіївської сільської ради" порушено саму процедуру його прийняття.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 10.07.2019 у справі № 299/1914/17-а.

Таким чином, адміністративний позов підлягає задоволенню.

При цьому, суд не бере до уваги посилання позивача, як на підставу для скасування рішення від 07.07.2022 №11, порушення відповідачем вимог ч. 4 ст. 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації", оскільки на період дії воєнного стану на акти органів місцевого самоврядування не поширюються вимоги п. 3 (в частині оприлюднення проектів актів ) ч. 4 ст. 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації", що регламентовано ч. 10 ст. 9 Закрну України "Про правовий режим воєнного стану в Україні".

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Під час звернення до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2481,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 24.08.2022.

Враховуючи задоволення позовних вимог, сума судового збору, яка підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень відповідача, становить 24810,00 грн.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 134, 139, 143, 242 - 246, 249, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області від 07 липня 2022 № 11 "Про утворення тимчасової контрольної комісії Феодосіївської сільської ради".

Стягнути на користь Комунального підприємства "Ходосівське" Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області (код ЄДРПОУ 36963962) сплачений судовий збір у розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області (код ЄДРПОУ 04362148).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Василенко Г.Ю.

Дата ухвалення рішення09.12.2022
Оприлюднено14.12.2022
Номер документу107807158
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —320/7611/22

Постанова від 02.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 12.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Рішення від 09.12.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні