ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
12 грудня 2022 року Справа № 360/1224/22
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши в порядку спрощеного письмового провадження адміністративну справу за позовом Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лік-Авто» про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
ВСТАНОВИВ:
16.02.2022 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці (далі Східне міжрегіональну управління або позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лік-Авто» (далі ТОВ «Лік-Авто» або відповідач), у якому позивач просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ «Лік-Авто» у вигляді зобов`язання відповідача зупинити виконання робіт підвищеної небезпеки по зберіганню пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою: 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул. Б. Ліщини, будинок 37-В, у зв`язку з загрозою життю та здоров`ю людей.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у період з 02.12.2021 по 03.12.2021 відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», доручення Прем`єр-міністра України від 11.03.2021 №10033/1/1-21, наказу Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці від 30.11.2021 №2427 та направлення на перевірку від 30.11.2021 №675/5.7, посадовими особами Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці проведено позапланову перевірку на виробничому об`єкті зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) суб`єкта господарювання ТОВ «Лік-Авто» за адресою: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Б. Ліщини, будинок 37-В, на предмет перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.
За результатами перевірки складено акт проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки від 31.12.2021 № 124/0113/5.7/17, яким зафіксовано 11 порушень вимог нормативно-правових актів з охорони праці, 4 з яких створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Позивач зазначає, що є всі підстави для заборони зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) на виробничому об`єкті суб`єкта господарювання ТОВ «Лік-Авто» за адресою: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Б. Ліщини, будинок 37-В.
Ухвалою суду від 21.02.2022 відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-ІХ, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, строк дії воєнного стану в Україні продовжено ще на 30 діб, тобто до 25 квітня 2022 року.
На засіданні Верховної Ради України 21 квітня 2022 року ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 18.04.2022 № 259 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні». Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року на 30 діб.
Законом України від 22.05.2022 № 2263-IX затверджено Указ Президента України від 17.05.2022 № 341 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Законом України від 15.08.2022 № 2500-IX затверджено Указ Президента України від 12.08.2022 № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Законом України від 16.11.2022 № 2738-ІХ затверджено Указ Президента України від 07.11.2022 №757/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Наказом голови Луганського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2022 року № 8/С-од, з метою збереження життя та здоров`я працівників Луганського окружного адміністративного суду, зупинено роботу Луганського окружного адміністративного суду з 24 лютого 2022 року до минування реальної загрози життя та здоров`я працівників суду.
З 02 травня 2022 року Луганський окружний адміністративний суд на період воєнного стану здійснює свою роботу в дистанційному режимі.
У суду відсутня можливість здійснити поштове відправлення на територію Луганської області через ведення на цій території бойових дій та тимчасову окупацію.
Оскільки адресою місцезнаходження відповідача є тимчасово окупована територія України, повідомлення відповідача про постановлення ухвали про відкриття провадження у справі від 21.02.2022 відповідно до підпункту 20 пункту 1 «Перехідних положень» Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) здійснено з особливостями, визначеними законами України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» та «Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції».
Оголошення про постановлення ухвали про відкриття провадження у справі від 21.02.2022 опубліковано на офіційному веб-сайті Луганського окружного адміністративного суду 23 листопада 2022 року, що підтверджується повідомленням уповноваженої особи суду.
Таким чином, судом вжито всіх встановлених законом заходів щодо належного повідомлення відповідача про постановлення ухвали про відкриття провадження у справі від 21.02.2022.
Правом на подання відзиву на позов відповідач не скористався.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 КАС України, судом встановлено таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лік-Авто», ідентифікаційний код 41801120, місцезнаходження: 93400, Луганська область, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул. Гагаріна, буд.109, офіс 204.
На підставі доручення Прем`єр-міністра України від 11.03.2021 №10033/1/1-21 та Окремого доручення т.в.о. Голови Державної служби України з питань праці від 12.03.2021 № Д - 124/1/5.3-21, у відповідності з наказом Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці від 30.11.2021 № 2427 та направлення на перевірку від 30.11.2021 № 675/5.7, з 02.12.2021 по 03.12.2021 посадовими особами Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці проведено позапланову перевірку на виробничому об`єкті зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) суб`єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «Лік-Авто» за адресою: 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул. Б. Ліщини, будинок 37-В.
За результатами перевірки складений акт перевірки щодо дотримання вимог законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки від 03.12.2021 № 124/0113/5.7/17, у якому зафіксовано 11 порушень вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці. Керівник підприємства від підпису відмовився, про що зазначено в акті. Примірник акта вручено відповідачу 03.12.2021.
Згідно акта перевірки від 03.12.2021 № 124/0113/5.7/17 виявлено чотири порушень вимог нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:
1) статті 9 Закону України № 2245-ІІІ, пунктів 3, 18 постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 №956 «Порядок ідентифікації та обліку об`єктів підвищеної небезпеки» - не проведена ідентифікація об`єкту підвищеної небезпеки, не подано Повідомлення про результати ідентифікації об`єктів підвищеної небезпеки за формою ОПН-1 (пункт 1 акта перевірки);
2) статті 21 Закону України №2694, Закону України «Про охорону праці», пункту 6 (по пункту 3 Групи А додатку 2) постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 «Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» - відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи у вибухопожежонебезпечних та/або пожежонебезпечних зонах (пункт 2 акта перевірки) (пункт 2 акта перевірки);
3) пункту 21 (по пункту 3 Групи Б додатку 2) постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 - не подані декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання робіт підвищеної небезпеки, (роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та інші) (пункт 3 акта перевірки);
4) статті 13 Закону України «Про охорону праці» № 2694, підпінкту 8.7.2 розділу 8 НПАОП 40.1-1.21-98 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів - відсутні пристрої для заземлення автомобільних цистерн при зливі нафтопродуктів в резервуари (пункт 10 акта перевірки).
Вирішуючи справу у межах заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877), державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону № 877 виключно законами встановлюються:
органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності;
види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю);
повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг;
вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності;
спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю);
санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.
Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до частини першої статті 38 Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 року № 2694-ХІІ (далі - Закон № 2694), державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють:
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці;
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ядерної та радіаційної безпеки;
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки;
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом (пункт 7 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96).
Східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці (далі - Міжрегіональне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань праці (далі - Держпраці), що їй підпорядковується. Повноваження Міжрегіонального управління поширюються на територію Донецької та Луганської областей (пункт 1 Положення про Східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 29 жовтня 2020 року № 140).
Згідно з пунктом 4 Положення про Східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці відповідно до покладених на нього завдань Міжрегіональне управління, зокрема:
1) здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань:
- забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;
- монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
- безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення;
- виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів;
- організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань (підпункт 16 пункту 4);
2) здійснює державний нагляд (контроль) у сфері гірничих відносин на підприємствах вугільної, гірничорудної та нерудної та нафтогазовидобувної промисловості, під час проведення гірничих робіт, будівництва та експлуатації, ліквідації або консервації гірничих підприємств (підпункт 18 пункту 4).
Згідно з абзацами першим, дев`ятим частини першої статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05 квітня 2007 № 877-V (далі - Закон № 877), підставами для здійснення позапланових заходів є настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання.
Для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки (частина перша статті 7 Закону № 877).
Підставою для звернення позивача до суду з даним позовом стало виявлення за результатами перевірки порушень законодавства, які становлять загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Згідно з положеннями статті 13 Закону № 2694 роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки» від 18.01.2001 № 2245-ІІІ (далі Закон № 2245-ІІІ) суб`єкт господарювання ідентифікує об`єкти підвищеної небезпеки відповідно до кількості порогових мас небезпечних речовин.
Об`єкти підвищеної небезпеки, що належать одному суб`єкту господарювання, але за територіальною ознакою мають різні адреси місцезнаходження, вважаються різними об`єктами підвищеної небезпеки.
За результатами ідентифікації об`єкта підвищеної небезпеки йому встановлюється 1, 2 або 3 клас.
Нормативи порогових мас небезпечних речовин або їх сумішей, що використовуються для цілей ідентифікації об`єкта підвищеної небезпеки, порядок ідентифікації об`єктів підвищеної небезпеки та їх обліку затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 № 956 затверджено порядок ідентифікації об`єктів підвищеної небезпеки (в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин, далі Порядок № 956), дія якого поширюється на всіх суб`єктів господарювання, у власності або користуванні яких є об`єкти, де можуть використовуватися або виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються небезпечні речовини (далі - потенційно небезпечні об`єкти), а також на всіх суб`єктів господарювання, які мають намір розпочати будівництво потенційно небезпечних об`єктів.
Відповідно до пункту 3 Порядку № 956 суб`єкт господарювання, у власності або користуванні якого є хоча б один потенційно небезпечний об`єкт чи який має намір розпочати будівництво такого об`єкта, організовує проведення його ідентифікації.
Приписами пункту 18 Порядку № 956 визначено, що суб`єкт господарювання складає повідомлення про результати ідентифікації об`єктів підвищеної небезпеки за формою ОПН-1 (додаток 1) і надсилає його у двотижневий термін відповідним територіальним органам Держпраці, ДСНС, Держекоінспекції, державної санітарно-епідеміологічної служби, Держархбудінспекції, а також відповідній місцевій держадміністрації або виконавчому органу місцевої ради (далі - уповноважені органи).
Дані про об`єкти підвищеної небезпеки, які є державною або комерційною таємницею, подаються суб`єктом господарювання з урахуванням вимог відповідних нормативно-правових актів. Місцеві держадміністрації або виконавчі органи місцевих рад публікують відомості про об`єкти підвищеної небезпеки за формою згідно з додатком 4 в друкованих засобах масової інформації регіональної сфери розповсюдження протягом 30 днів після отримання повідомлення. Повідомлення про результати ідентифікації об`єктів підвищеної небезпеки військового призначення надсилаються до Міноборони.
Згідно із статтею 21 Закону 2694 роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 6 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» від 26.10.2011 № 1107 (далі Порядок № 1107) дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається, зокрема роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А додатка 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 7.
Додатком 2 до Порядку № 1107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77) визначено види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу групи А, зокрема газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних та/або пожежонебезпечних зонах (пункт 3 Групи А додатку 2).
Приписами пункту 21 Порядку № 1107 встановлено, що виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б додатка 2, експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8, зокрема роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра (пункт 3 Групи Б додатку 2).
Згідно із пунктом 8.7.2 розділу 8 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.1998 № 4, відповідність експлуатації електроустановок нормативним вимогам безпеки визначає заземлювальні пристрої, їх стан і періодичність випробування.
Відповідно до частини першої статті 39 Закону № 2694 посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право:
безперешкодно відвідувати підконтрольні підприємства (об`єкти), виробництва фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та здійснювати в присутності роботодавця або його представника перевірку додержання законодавства з питань, віднесених до їх компетенції;
одержувати від роботодавця і посадових осіб письмові чи усні пояснення, висновки експертних обстежень, аудитів, матеріали та інформацію з відповідних питань, звіти про рівень і стан профілактичної роботи, причини порушень законодавства та вжиті заходи щодо їх усунення;
видавати в установленому порядку роботодавцям, керівникам та іншим посадовим особам юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування обов`язкові для виконання приписи (розпорядження) про усунення порушень і недоліків в галузі охорони праці, охорони надр, безпечної експлуатації об`єктів підвищеної небезпеки;
забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих;
притягати до адміністративної відповідальності працівників, винних у порушенні законодавства про охорону праці;
надсилати роботодавцям подання про невідповідність окремих посадових осіб займаній посаді, передавати матеріали відповідним органам для притягнення цих осіб до відповідальності згідно із законом.
Згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Статтею 4 Закону № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Під загрозою життю та здоров`ю працівників слід вважати виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об`єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Матеріалами справи підтверджено, що зазначені в пунктах 1, 2, 3, 10 акта перевірки факти порушення вимог чинних нормативно-правових актів України з охорони праці на виробничому об`єкті зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) суб`єкта господарювання ТОВ Лік-Авто», створюють загрозу здоров`ю і життю працівників суб`єкта господарювання,
За встановлених в цій справі обставин та з урахуванням правового регулювання спірних правовідносин, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову та застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лік-Авто» заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду, зазначених в акті перевірки від 03.12.2021 № 124/0113/5.7/17.
Таким чином, позовні вимоги належить задовольнити повністю.
Питання про розподіл судових витрат не вирішується оскільки, позивач звільнений від сплати судового збору на підставі пункту 20 статті 5 Закону України Про судовий збір .
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці (ідентифікаційний код 43866127, місцезнаходження: 85302, Донецька область, м. Покровськ, вул. Прокоф`єва, буд. 82) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лік-Авто» (ідентифікаційний код 41801120, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул. Гагаріна, буд.109, офіс 204) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити повністю.
Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лік-Авто» заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення:
виконання робіт підвищеної небезпеки по зберіганню пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою: Україна, 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул. Б. Ліщини, будинок 37-В, у зв`язку з загрозою життю та здоров`ю людей до повного усунення всіх порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, зазначених в акті перевірки від 03 грудня 2021 року № 124/0113/5.7/17.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.
Суддя К.Є. Петросян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2022 |
Оприлюднено | 14.12.2022 |
Номер документу | 107807322 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони праці |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні