Постанова
від 08.12.2022 по справі 917/1687/21
СХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

СХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 грудня 2022 року м. Харків Справа № 917/1687/21

Східний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів: головуючий суддя Бородіна Л.І., суддя Здоровко Л.М. , суддя Плахов О.В.,

за участю секретаря судового засідання Садонцевої Л.К.,

за участю представників сторін:

від позивача: не з`явився;

від відповідача: Манжос І.П., на підставі Положення про відділ представництва в судах та інших органах, затвердженого наказом ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 30.12.2021 № 79;

від третьої особи: Сидоренко Р.М., на підставі Положення про юридичний сектор Гребінківської міської ради, затвердженого рішенням Гребінківської міської ради від 29.04.2022 №1809;

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщені Східного апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Селянського фермерського господарства "Астра", с.Овсюки, Полтавська область,

на рішення Господарського суду Полтавської області від 09.06.2022 (суддя Кльопов І.Г.), ухвалене в приміщенні Господарського суду Полтавської області, повний текст якого складений 20.06.2022,

у справі №917/1687/21

за позовом: Селянського фермерського господарства "Астра", с.Овсюки, Полтавська область,

до відповідача: Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, м.Полтава,

за участю третьої особи: Гребінківської міської ради, м.Гребінка, Полтавська область,

про визнання протиправною та скасування державної реєстрації земельних ділянок та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Селянське фермерське господарство "Астра" звернулося до Господарського суду Полтавської області з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, в якому просило суд:

1.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0231, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

2. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0228, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

3. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0238, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

4. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0237, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району, Полтавської області.

5. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0221, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

6. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0224, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

7. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0239, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

8. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0241, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

9. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0230, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

10. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0240, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

11. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0232, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

12. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0222, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

13. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0223, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

14. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0233, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

15. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0242, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

16. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0226 площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

17. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0234, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

18. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0236, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

19. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0227, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

20. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0235, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

21. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0225, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

22. Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0229, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

23. Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області поновити у державному земельному кадастрі запис про земельну ділянку з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області, шляхом поновлення запису в поземній книзі.

Рішенням Господарського суду Полтавської області від 09.06.2022 у справі №917/1687/21 у задоволенні позову відмовлено.

Рішення суду мотивоване тим, що заявлені позивачем позовні вимоги безпосередньо стосуються прав та обов`язків Гребінківської міської ради і не можуть бути розглянуті судом і вирішені у спорі позивача з третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача. В такій ситуації остання має бути залучена співвідповідачем, адже позивач просить визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію земельних ділянок, які виникли внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589 га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області, в результаті чого настануть певні юридичні наслідки для Гребінківської міської ради.

СФГ "Астра" з рішенням місцевого господарського суду не погодилось та 17.08.2022 звернулось до Східного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити повністю.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги СФГ "Астра" зазначає, що не дивлячись на те, що Гребінківська міська рада Полтавської області наразі є розпорядником спірної земельної ділянки із кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, яка була поділена на 22 земельні ділянки, саме Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області було здійснено державну реєстрацію 22 земельних ділянок, які виникли внаслідок скасування та поділу спірної земельної ділянки. Зазначає, що права позивача були порушені саме Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області, а не Гребінківською міською радою Полтавської області.

У відзиві на апеляційну скаргу Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області зазначає, що Головним управлінням у встановлений законом строк та в межах повноважень було розглянуто клопотання осіб та надано дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність. Станом на момент надання громадянам дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області строк дії договору оренди припинився, підстави для відмови у наданні таких дозволів були відсутні.

У зв`язку з відпусткою на дату розгляду справи судді Лакізи В.В., яка входить до складу колегії суддів, 07.12.2022 проведено повторний автоматизований розподіл судової справи між суддями та визначено колегію суддів у складі: головуючий суддя Бородіна Л.І., суддя Здоровко Л.М., суддя Плахов О.В.

08.12.2022, у судовому засіданні апеляційної інстанції в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду був присутній представник відповідача, яка заперечила проти задоволення апеляційної скарги, просила залишити рішення суду першої інстанції без змін.

У судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду був присутній представник третьої особи, який наголосив, що Гребінківська міська рада наразі є розпорядником спірних земельних ділянок, а тому вважає рішення суду першої інстанції законним та обгрунтованимю

Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення копії ухвали апеляційного суду від 03.11.2022.

Частиною 12 ст. 270 ГПК України передбачено, що неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Зважаючи на те, що в матеріалах справи містяться докази належного повідомлення всіх учасників судового процесу, а також те, що явка сторін не визнавалася судом обов`язковою, колегія суддів вважає за можливе розглянути апеляційну скаргу за відсутності представника позивача.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників відповідача та третьої особи, перевіривши повноту встановлених судом першої інстанції обставин справи та доказів на їх підтвердження, їх юридичну силу та доводи апеляційної скарги, колегія суддів Східного апеляційного господарського суду встановила таке.

У березні 2021 року СФГ "Астра" звернулося до Господарського суду Полтавської області з позовом до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області з вимогами про визнання поновленим договору оренди земельної ділянки (кадастровий №5320885300:00:004:0220) від 09.04.2010, укладеного між СФГ "Астра" та Гребінківською районною державною адміністрацією у Полтавській області, зареєстрованого у Гребінківському районному відділі Полтавської регіональної філії ДП "Центр земельного кадастру" при Державному комітеті України по земельним ресурсам, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 18.05.2020 за № 041055400115, та про визнання додаткової угоди укладеною.

Під час розгляду справи №917/354/21 Господарським судом Полтавської області встановлено, що між СФГ "Астра" в особі голови Рубан Світлани Михайлівни (Орендарем) та Гребінківською районною державною адміністрацією в Полтавській області в особі голови Федоренко Вадима Володимировича (Орендодавецем) укладений договір оренди землі від 09.04.2010, відповідно до якого Орендодавець надав, а Орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку (кадастровий номер №5320885300:00:004:0220) сільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

Згідно з п. 2 Договору оренди землі від 09.04.2010 в оренду передається земельна ділянка загальною площею 44,32 га, у тому числі сільськогосподарські угіддя, рілля - 44,32га.

Відповідно до п. 43 Договору він набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.

За пунктом 8 Договору оренди землі від 09.04.2010 розділу "Строк дії договору" визначено, що договір укладено на 10 років.

Договір оренди земельної ділянки зареєстрований у Гребінківському районному відділі Полтавської регіональної філії ДП "Центр земельного кадастру" при Держземкомітеті України по земельним ресурсам, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 18.05.2010 за № 041055400115.

25.02.2020 СФГ "Астра" звернулося до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області з листом-повідомленням, в якому зазначило про намір скористатися переважним правом на поновлення договору оренди землі (кадастровий номер 5320885300:00:004:0220). До вказаного листа позивачем було додано проект додаткової угоди про поновлення договору оренди землі, копію попереднього договору (діючого договору) та витяги із державного земельного кадастру про земельну ділянку.

27.02.2020 ГУ Держгеокадастру у Полтавській області прийнято наказ №6062-СГ про відмову у поновленні договору оренди землі у зв`язку з невідповідністю об`єкта цивільних прав істотним умовам договору оренди землі, оскільки пунктом 2 Договору в оренду передана земельна ділянка загальною площею 44,32 га ріллі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-5315680952020 від 19.02.2020 зазначена площа земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220 - 44,1589 га ріллі, цільове призначення земельної ділянки - для ведення фермерського господарства.

16.03.2021 СФГ "Астра" звернулося до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області з листом, в якому зазначило про неповідомлення орендаря про результати розгляду листа-повідомлення від 25.02.2020 про поновлення договору оренди землі.

Рішенням Господарського суду Полтавської області від 23.09.2021 у справі №917/354/21 позовні вимоги задоволено та визнано поновленим договір оренди земельної ділянки (кадастровий №5320885300:00:004:0220) від 09.04.2010, укладений між СФГ "Астра" та Гребінківською районною державною адміністрацією у Полтавській області (зареєстрований 18.05.2020 за № 041055400115), та Додаткову угоду, проект якої був направлений ГУ Держгеокадастру 25.02.2020, укладеною в редакції, викладеній в резолютивній частині рішення. Вказане рішення суду набрало законної сили 30.11.2021.

Разом з тим, з матеріалів справи апеляційним судом встановлено, що 24.09.2020 до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області звернулися фізичні особи із заявами про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність орієнтовною площею по 2 га для ведення особистого селянського господарства.

За результатами розгляду цих заяв ГУ Держгеокадастру у Полтавській області прийнято накази від 28.10.2020 №17225-СГ, №17227-СГ, №17230-СГ, №17231-СГ, №17234-СГ, №17237-СГ, №17235-СГ, №17239-СГ, №17241-СГ, №17242-СГ, №17244-СГ, №17245-СГ, №17246-СГ, №17247-СГ, №17250-СГ, №17251-СГ, №17252-СГ, №17255-СГ, №17259-СГ, №17257-СГ, №17261-СГ, №17262-СГ, відповідно до яких фізичним особам надано дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населених пунктів на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області за рахунок сформованої земельної ділянки 5320885300:00:004:0220.

Відповідно до інформації з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, ділянка архівна, дата перенесення в архів -17.06.2021.

Так, позивач зазначає, що внаслідок поділу ГУ Держгеокадастру у Полтавській області земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, яка орендується позивачем, було утворено 22 земельні ділянки.

СФГ "Астра" такі дії ГУ Держгеокадастру у Полтавській області вважає протиправними, внаслідок чого звернулося до суду з даним позовом.

Рішенням Господарського суду Полтавської області 09.06.2022 у справі №917/1687/21 у задоволенні позову відмолено з підстав, зазначених вище.

Перевіривши матеріали справи, правильність їх юридичної оцінки та застосування місцевим господарським судом норм законодавства, апеляційний господарський суд дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на таке.

Відповідно до статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно зі ст. 78 Земельного кодексу України право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.

Земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами (ч. 1 ст. 79 Земельного кодексу України).

Відповідно до статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); за затвердженими комплексними планами просторового розвитку території територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, детальними планами території.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Згідно зі ст. 202 Земельного кодексу України державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом.

Відповідно до частини 2 статті 7 Закону України "Про державний земельний кадастр" до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належать, поміж іншого, здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні; ведення поземельних книг та надання витягів із Державного земельного кадастру про земельні ділянки.

За ч. 1, 2 ст. 24 Закону України "Про державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи; власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності); замовника технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель (у разі внесення до Державного земельного кадастру за результатами проведення інвентаризації земель масиву земель сільськогосподарського призначення відомостей про земельну ділянку, що входить до такого масиву); замовника документації із землеустрою, за якою здійснюється формування земельної ділянки державної, комунальної власності, у випадках, коли розроблення такої документації відбувається без дозволу органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування; власника земельної частки (паю) або його спадкоємця (у разі формування земельної ділянки в порядку виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв); особи, визначеної частиною першою статті 118 Земельного кодексу України, у тому числі власника нерухомого майна (будівлі, споруди), розташованого на земельній ділянці, що надається (передається) із земель державної чи комунальної власності, або його спадкоємця.

Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності) (частина 10 статті 24 Закону України "Про державний земельний кадастр").

Частиною 1 ст. 27 Закону України "Про державний земельний кадастр" встановлено, що у разі поділу або об`єднання земельних ділянок запис про державну реєстрацію земельної ділянки та кадастровий номер земельної ділянки скасовуються, а Поземельна книга на таку земельну ділянку закривається.

Відповідно до пункту 107 Порядку ведення державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку.

Пунктом 114 Порядку ведення державного земельного кадастру передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: 1) поділу чи об`єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об`єднання; 2) коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного Реєстру; 3) ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку.

Відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації: набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора; відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи; зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.

Згідно з п. 136 Порядку ведення державного земельного кадастру відомості до Державного земельного кадастру про земельну ділянку в разі її поділу чи об`єднання з іншою земельною ділянкою вносяться на підставі заяви про державну реєстрацію земельної ділянки, яка утворилася в результаті такого поділу чи об`єднання, шляхом здійснення Державним кадастровим реєстратором таких дій: 1) скасування державної реєстрації земельної ділянки шляхом закриття Поземельної книги відповідно до пункту 60 цього Порядку із скасуванням кадастрового номера земельної ділянки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру; 2) здійснення державної реєстрації земельної ділянки, яка утворилася в результаті поділу чи об`єднання, згідно з пунктами 107-111 і 113 цього Порядку; 3) внесення до Поземельної книги на земельну ділянку, сформовану в результаті поділу чи об`єднання земельних ділянок, запису про такий поділ чи об`єднання із зазначенням скасованого кадастрового номера земельної ділянки шляхом: проставлення на титульному аркуші Поземельної книги в паперовій формі позначки про утворення земельної ділянки в результаті поділу чи об`єднання за формою згідно з додатком 28, в якій зазначаються скасований кадастровий номер земельної ділянки, підстава для поділу чи об`єднання земельної ділянки, дата такого поділу чи об`єднання, відомості про Державного кадастрового реєстратора, який зробив позначку; внесення до розділу 1 "Земельна ділянка. Загальні відомості" Поземельної книги в електронній формі відповідних записів про скасований кадастровий номер земельної ділянки, підстави для поділу чи об`єднання земельної ділянки, дату такого поділу чи об`єднання із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису; 4) внесення до Поземельної книги на земельну ділянку, сформовану в результаті поділу чи об`єднання земельних ділянок, запису про обмеження у використанні земельної ділянки, яка поділена чи об`єднана з іншою (крім випадків, коли обмеження поширювалося лише на частину земельної ділянки, яка в результаті поділу земельної ділянки не увійшла до сформованої земельної ділянки).

Як встановлено судом апеляційної інстанції, матеріали справи містять накази ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 28.10.2020 про надання фізичним особам дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області за рахунок сформованої земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220.

Разом з тим, в матеріалах справи відсутні докази затвердження ГУ Держгеокадастру у Полтавській області технічних документацій із землеустрою щодо поділу зазначеної земельної ділянки.

Також матеріали справи не містять технічної документації із землеустрою щодо поділу та/або об`єднання земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, яка у відповідності з нормами чинного законодавства є єдиним документом, на підставі якого допускається здійснення поділу та/або об`єднання земельної ділянки як вже раніше сформованого об`єкту цивільних прав.

Судова колегія також зазначає, що скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220 та формування в її межах нових земельних ділянок з кадастровими номерами 5320885300:00:004:0231, 5320885300:00:004:0228, 5320885300:00:004:0238, 5320885300:00:004:0237, 5320885300:00:004:0221, 5320885300:00:004:0224, 5320885300:00:004:0239, 5320885300:00:004:0241, 5320885300:00:004:0230, 5320885300:00:004:0240, 5320885300:00:004:0232, 5320885300:00:004:0222, 5320885300:00:004:0223, 5320885300:00:004:0233, 5320885300:00:004:0242, 5320885300:00:004:0226, 5320885300:00:004:0234, 5320885300:00:004:0236, 5320885300:00:004:0227, 5320885300:00:004:0235, 5320885300:00:004:0225, 5320885300:00:004:0229 унеможливлює ефективний захист порушених прав орендаря та виконання рішення Господарського суду Полтавської області від 23.09.2021 у справі №917/354/21 про поновлення договору оренди землі та визнання додаткової угоди укладеною, оскільки земельна ділянка як об`єкт цивільних відносин, щодо якої виникло право оренди, не існує і зареєструвати право оренди за позивачем буде неможливо.

Відповідно до статті 3 Цивільного кодексу України принципи справедливості, добросовісності та розумності є однією із фундаментальних засад цивільного права, спрямованих, у тому числі, на утвердження у правовій системі України принципу верховенства права.

При цьому добросовісність означає прагнення особи сумлінно використовувати цивільні права та забезпечити виконання цивільних обов`язків, що зокрема підтверджується змістом частини 3 статті 509 цього Кодексу. Отже, законодавець, навівши у тексті Цивільного кодексу України зазначений принцип, установив у такий спосіб певну межу поведінки учасників цивільних правовідносин, тому кожен із них зобов`язаний сумлінно здійснювати свої цивільні права та виконувати цивільні обов`язки, у тому числі передбачати можливість завдання своїми діями (бездіяльністю) шкоди правам та інтересам інших осіб. Цей принцип не є суто формальним, оскільки його недотримання призводить до порушення прав та інтересів учасників цивільного обороту. Саме тому у конкретних правовідносинах, зокрема щодо поновлення договору оренди землі на підставі статті 33 Закону України "Про оренду землі", добросовісність орендодавця по суті становить гарантію дотримання прав менш захищеної сторони, якою у спірних правовідносинах є орендар.

Відповідна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі палати для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду від 10.09.2018 у справі № 920/739/17.

Судова колегія також враховує, що Європейський суд з прав людини у рішенні по справі "Рисовський проти України" (№ 29979/04) визнав низку порушень пункту 1 статті 6 Конвенції, статті 1 Першого протоколу до Конвенції та статті 13 Конвенції у справі, пов`язаній із земельними правовідносинами; в ній також викладено окремі стандарти діяльності суб`єктів владних повноважень, зокрема, розкрито елементи змісту принципу "належного урядування".

Цей принцип, зокрема, передбачає, що у разі якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і послідовний спосіб (рішення у справах "Beyeler v. Italy" № 33202/96, "Oneryildiz v. Turkey" № 48939/99, "Moskal v. Poland" № 10373/05).

Крім того, в рішеннях Європейського суду з прав людини склалася практика, яка підтверджує, що дискреційні повноваження не повинні використовуватися свавільно, а суд повинен контролювати рішення, прийняті на підставі реалізації дискреційних повноважень, максимально ефективно (рішення у справі "Hasan and Chaush v. Bulgaria" № 30985/96).

Відповідно до частини 6 статті 116 Земельного кодексу України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Як зазначалося, рішенням Господарського суду Полтавської області від 23.09.2021 у справі №917/354/21 визнано поновленим договір оренди земельної ділянки (кадастровий №5320885300:00:004:0220) від 09.04.2010, укладений між СФГ "Астра" та Гребінківською районною державною адміністрацією у Полтавській області, та Додаткову угоду, проект якої був направлений ГУ Держгеокадастру 25.02.2020, - укладеною.

Під час розгляду справи судом встановлено, що на виконання вимог ст. 33 Закону України "Про оренду землі" та умови договору оренди землі позивач своєчасно до закінчення строку дії договору (до 18.05.2020) надіслав до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області лист про поновлення договору оренди землі на новий строк від 25.02.2020 разом з проектом додаткової угоди, проте відповідач не направляв позивачу лист - узгодження істотних умов договору, не висловлював своїх зауважень чи заперечень щодо його редакції, направлений примірник додаткової угоди до договору оренди відповідач з підписом уповноваженої особи позивачу не направляв, про прийняте рішення про відмову у поновленні договору не повідомляв.

Разом з цим, судом встановлено, що після 18.05.2020 позивач продовжував користуватись вищевказаною земельною ділянкою на умовах, встановлених договором оренди від 09.04.2010, доказів неналежного виконання позивачем умов договору та доказів направлення позивачу листа-повідомлення про заперечення у поновленні договору оренди відповідачем до суду не надано, що свідчить про "мовчазну згоду" орендодавця і пролонгацію договору оренди на той самий строк і тих самих умовах.

Відповідно до ч. 4 ст. 75 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Пунктом 9 ч. 1 ст. 129 Конституції України визначено, що основними засадами судочинства є обов`язковість судового рішення.

Згідно з ч. 1 ст. 326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.

Отже, вказаним судовим рішенням зазначено про продовження правовідносин з оренди земельної ділянки після закінчення строку дії договору від 09.04.2010 та підтверджено право орендодавця на поновлення договору оренди землі.

Відповідно до Єдиного державного реєстру судових рішень, провадження у названій справі відкрито 08.04.2021.

Як вбачається з відомостей з публічної кадастрової карти України, земельна ділянка з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220 була перенесена в архів 17.06.2021, тобто під час розгляду судом справи щодо поновлення договору оренди землі.

Судова колегія вважає, що дії ГУ Держгеокадастру у Полтавській області щодо скасування державної реєстрації та поділу земельної ділянки під час розгляду справи про поновлення договору оренди землі всупереч вимогам Земельного кодексу України є протиправними.

Разом з тим зазначені обставини судом першої інстанції під час ухвалення оскаржуваного рішення не було взято уваги.

Отже, дії відповідача щодо скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, що відбулись під час вирішення господарським судом у справі №917/354/21 спору щодо поновлення договору оренди на цю земельну ділянку, слід розцінювати як дії, що здійснені з порушенням принципів неупередженості, добросовісності та розсудливості, а також направленими на створення штучних перешкод для судового вирішення спору та виконання рішення суду, оскільки в результаті скасування державної реєстрації земельної ділянки фактично відсутній об`єкт договору оренди, строк дії якого за позовом СФГ "Астра" було поновлено судовим рішенням у справі №917/354/21.

Також, відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції з посиланням на постанови Верховного Суду від 18.08.2021 у справі №572/3632/15, від 20.01.2021 у справі №203/2/19, від 31.03.2021 у справі №233/3366/19 зазначив, що позивачем неправильно визначено склад осіб, які мають відповідати за позовом, а саме не залучено у якості співвідповідача Гребінківську міську раду, оскільки заявлені СФГ "Астра" вимоги безпосередньо стосуються прав та обов`язків Гребінківської міської ради.

Проте, колегія суддів Східного апеляційного господарського суду вважає такий висновок суду першої інстанції помилковим з огляду на таке.

Відповідно до п. 24 розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин" № 1423-ІХ від 28.04.2021, що набрав чинності 27.05.2021, з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель:

а) що використовуються органами державної влади, державними підприємствами, установами, організаціями на праві постійного користування (у тому числі земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні державних лісогосподарських підприємств, та земель водного фонду, що перебувають у постійному користуванні державних водогосподарських підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, національних галузевих академій наук);

б) оборони;

в) природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення в межах об`єктів і територій природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, лісогосподарського призначення;

г) зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;

ґ) під будівлями, спорудами, іншими об`єктами нерухомого майна державної власності;

д) під об`єктами інженерної інфраструктури загальнодержавних та міжгосподарських меліоративних систем державної власності;

е) визначених у наданих до набрання чинності цим пунктом дозволах на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, наданих органами виконавчої влади з метою передачі земельних ділянок у постійне користування державним установам природно-заповідного фонду, державним лісогосподарським та водогосподарським підприємствам, установам та організаціям, якщо рішення зазначених органів не прийняті.

Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Інші земельні ділянки та землі, не сформовані у земельні ділянки, переходять у комунальну власність з дня набрання чинності цим пунктом.

Перехід земельних ділянок із державної власності у комунальну власність згідно з вимогами цього пункту не є підставою для припинення права оренди та інших речових прав, похідних від права власності, на такі земельні ділянки. Внесення змін до договору оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту із зазначенням нового органу, що здійснює розпорядження такою земельною ділянкою, не вимагається і здійснюється лише за згодою сторін договору.

З дня набрання чинності цим пунктом до державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки державної власності, що передаються у комунальну власність територіальних громад, органи виконавчої влади, що здійснювали розпорядження такими земельними ділянками, не мають права здійснювати розпорядження ними.

Надані до дня набрання чинності цим пунктом рішеннями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади дозволи на розроблення документації із землеустрою щодо земельних ділянок державної власності, які відповідно до цього пункту переходять у комунальну власність, є чинними. Особи, які отримали такі дозволи, а також органи, що їх надали, зобов`язані повідомити про це протягом місяця відповідні сільські, селищні, міські ради з дня набрання чинності цим пунктом. Рішення про затвердження такої документації, що не була затверджена на день набрання чинності цим пунктом, приймають сільські, селищні, міські ради.

Отже, з 27.05.2021 розпорядником спірних земельних ділянок є Гребінківська міська рада.

Відповідач - це особа, яка, на думку позивача, порушила, не визнала чи оспорила суб`єктивні права, свободи чи інтереси позивача.

Як встановлено судом, позовними вимогами СФГ "Астра" у даній справі є визнання протиправним та скасування державної реєстрації земельних ділянок, які виникли внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, та зобов`язання ГУ Держгеокадастру у Полтавській області поновити у державному земельному кадастрі запис про земельну ділянку з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, шляхом поновлення запису в поземельній книзі.

Отже, позовні вимоги обґрунтовані незаконними діями ГУ Держегокадастру у Полтавській області, що полягають у скасуванні державної реєстрації та поділі земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, також державній реєстрації 22 земельних ділянок, утворених шляхом поділу земельної ділянки, яку орендує позивач.

Тобто як зазначає позивач, а також як було встановлено судом апеляційної інстанції, права СФГ "Астра" порушені саме діями ГУ Держегокадастру у Полтавській області.

При цьому ефективний захист прав позивача як щодо скасування державної реєстрації земельних ділянок, так і щодо поновлення у державному земельному кадастрі запису про земельну ділянку з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, можливий за рахунок вчинення відповідних дій саме ГУ Держегокадастру у Полтавській області. І саме у ГУ Держегокадастру у Полтавській області виникає обов`язок щодо виконання судового рішення у даній справі.

В той же час, задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування державної реєстрації 22 спірних земельних ділянок та зобов`язання ГУ Держегокадастру у Полтавській області поновити у державному земельному кадастрі запис про земельну ділянку з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220 ніяким чином не обмежує права розпорядника земельної ділянки, не покладає жодних обов`язків на Гребінківську міську раду, земельна ділянка із комунальної власності не вибуває.

Посилання суду першої інстанції на висновки, викладені у постановах Верховного Суду від 18.08.2021 у справі №572/3632/15, від 20.01.2021 у справі №203/2/19, від 31.03.2021 у справі №233/3366/19 судова колегія вважає недоречним з огляду на таке.

У постанові Верховного Суду від 18.08.2021 у справі №572/3632/15 було скасовано ухвалу суду першої інстанції про закриття провадження в частині залучення Реєстраційної служби Сарненського районного управління юстиції в Рівненській області як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, оскільки процесуальний закон не передбачає закриття провадження в частині залучення третьої особи у справі.

У справі №203/2/19, скасовуючи рішення першої інстанції та постанову апеляційного суду, Верховний Суд зазначив, що прокурором заявлено позов до ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 13.06.2017 № 4-3640/15-17-СГ про поновлення договору оренди землі, в той час, як особа яка є правонабувачем за договором оренди землі і спір у даній справі безпосередньо стосується її прав та інтересів, не визначена співвідповідачем.

У справі №233/3366/19 Верховним Судом було встановлено, що звертаючись з позовом про переукладення договору оренди землі позивачем не визначено співвідповідачем особу, яка є власником спірної земельної ділянки.

Отже, правовідносини у цих справах не є подібними.

Доводи відповідача про відсутність підстав для поновлення договору оренди земельної ділянки від 09.04.2010, укладеного між позивачем та Гребінківською районною державною адміністрацією у Полтавській області, колегія суддів до уваги не приймає, оскільки питання поновлення вказаного договору не входить до предмета даного спору, і вже вирішено рішенням Господарського суду Полтавської області від 23.09.2021 у справі №917/354/21, яке набрало законної сили та є обов`язковим для виконання.

Згідно зі ст. 236 ГПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню господарського судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Отже, доводи апеляційної скарги знайшли своє підтвердження в матеріалах справи, за висновком апеляційного господарського суду вимоги скарги законні та обґрунтовані, тому вона підлягає задоволенню.

З урахуванням наведеного, рішення Господарського суду Полтавської області 09.06.2022 у справі №917/1687/21 підлягає скасуванню у зв`язку з неповним з`ясуванням обставин, що маються значення для справи, а також з невідповідністю висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, з прийняттям нового рішення про задоволення позовних вимог.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 269, 270, п. 2 ч. 1 статті 275, п.п. 1, 3 ч. 1 статті 277, статтями 281-284, Східний апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Апеляційну скаргу Селянського фермерського господарства "Астра" задовольнити.

2.Рішення Господарського суду Полтавської області 09.06.2022 у справі №917/1687/21 скасувати.

3.Ухвалити нове рішення про задоволення позову Селянського фермерського господарства "Астра".

4.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0231, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

5.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0228, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

6.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0238, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

7.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0237, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району, Полтавської області.

8.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0221, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

9.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0224, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

10.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0239, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

11.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0241, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

12.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0230, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

13.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0240, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

14.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0232, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

15.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0222, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

16.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0223, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

17.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0233, площею 2,00 га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

18.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0242, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

19.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0226 площею 2,00 га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

20.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0234, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

21.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0236, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

22.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0227, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

23.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0235, площею 2,00 га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

24.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0225, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

25.Визнати протиправним та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0229, площею 2,00га, яка виникла внаслідок скасування та поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області.

26.Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області поновити у державному земельному кадастрі запис про земельну ділянку з кадастровим номером 5320885300:00:004:0220, загальною площею 44,1589га, сільськогосподарського призначення, що розташована на території Стукалівської сільської ради Гребінківського району Полтавської області, шляхом поновлення запису в поземній книзі.

27.Стягнути з Головного управління Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру Полтавської області (вул. Уютна, 23, м. Полтава, Полтавська область, 36039, код ЄДРПОУ 39767930) на користь Селянського фермерського господарства "Астра" (вул. Набережна, 81, с. Овсюки, Гребінківський район, Полтавська область, 37460, код ЄДРПОУ 24568538) 52210,00грн витрат по сплаті судового збору за подання позовної заяви та 78315,00грн витрат по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Порядок та строки оскарження в касаційному порядку встановлені статтями 286-289 ГПК України.

Повний текст постанови складений 13.12.2022.

Головуючий суддя Л.І. Бородіна

Суддя Л.М. Здоровко

Суддя О.В. Плахов

СудСхідний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення08.12.2022
Оприлюднено14.12.2022
Номер документу107829611
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —917/1687/21

Ухвала від 26.04.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Ухвала від 25.04.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Ухвала від 25.04.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Ухвала від 24.04.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Ухвала від 05.04.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Ухвала від 22.03.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Ухвала від 15.03.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Ухвала від 27.02.2023

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 17.02.2023

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 03.02.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Бородіна Лариса Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні