Ухвала
від 08.12.2022 по справі 14/1313
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

08 грудня 2022 року м. Черкаси справа № 14/1313(925/259/22)

Вх.суду № 13871/22 від 23.11.2022

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Садоновою А.Р.,

у судове засідання не з`явились: представники від Державної судової адміністрації України, Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, Виконавчого комітету Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду заяву від 16.11.2022 №10-10520/22,

позивача, Державної судової адміністрації України,

про зміну способу та порядку виконання ухвали суду від 10.05.2022 та виправлення помилки у виконавчому документі

у справі за позовною заявою від 15.03.2022 №02-35/130

позивача, боржника у особі ліквідатора банкрута,

до відповідачів, 1) ОСОБА_1 , 2) ОСОБА_2 , 3) ОСОБА_3

про стягнення 3% річних та інфляційних втрат

поданої у межах справи за заявою

ініціюючого кредитора, Кредитної спілки "Рантьє",

до боржника, Кредитної спілки "Федерація",

про банкрутство юридичної особи,

УСТАНОВИВ:

1. Державною судовою адміністрацією України подано заяву від 16.11.2022 №10-10520/22 з вимогами:

змінити спосіб і порядок виконання наказу Господраського суду Черкаської області від 10.05.2022 у справі №14/1313(925/259/22) про стягнення з Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію України штрафу у розмірі 2 481,00 гривень шляхом "з Виконавчого комітету Шестеринської сільської ради (код ЄДОПОУ 14213538) в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію України штрафу у розмірі 2 481,00 гривень з відкритих у Казначействі рахунків Виконавчого комітету Шестеринської сільської ради";

виправити допущену помилку у наказі суду, виданого у справі №14/1313(925/259/22), зазначивши вірну назву боржника.

2. Учасники справи були належним чином повідомлені про дату і час розгляду справи, однак участі своїх повноважних представників у судовому засіданні не забезпечили.

Заявник у заяві від 16.11.2022 №10-10520/22 просив розглянути вимоги без участі його представника.

Решта учасників справи про причини неявки до суду не повідомили чи й будь-яких інших заяв до суду не надіслали.

3. Заявник у заяві від 16.11.2022 №10-10520/22 (а.с.232 т.86) на обґрунтування заявленої вимоги пояснив,

що постановленою у цій справі ухвалою суду від 10.05.2022 з Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області було стягнуто в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію України штраф у розмірі 2 481,00 грн.;

що на виконання вказаного вище судового рішення 10.05.2022 був виданий наказ суду;

що згідно з абз.2 ч.4 ст.15 Закону України "Про виконавче провадження" стягувачем за рішеннями про стягнення судового збору, про накладення штрафу (як засобу процесуального примусу) визначено ДСА України;

що наказ суду від 10.05.2022 був пред`явлений ДСА України до виконання до Управління Державної казначейської служби України у Звенигородському районі Черкаської області;

що листом від 17.06.2022 №02.1-38-08/348 Управління Державної казначейської служби України у Звенигородському районі Черкаської області вказаний виконавчий документ повернуло на адресу ДСА України у зв`язку з відсутністю у Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області відкритих в органах Державного казначейства рахунків;

що натомість обслуговується та має відкриті рахунки в органах Державного казначейства Виконавчий комітет Шестеринської сільської ради;

що оскільки фінансові ресурси закріплено за Виконавчим комітетом Шестеринської сільської ради, яка є розпорядником коштів відповідного бюджету, та у зв`язку з неможливістю виконати наказ суду у цій справі від 10.05.2022, виникла необхідність у зміні способу і порядку виконання судового рішення шляхом стягнення з Виконавчого комітету Шестеринської сільської ради в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію України штрафу у розмірі 2481,00 грн. з відкритих у відповідному органі державного казначейства рахунків Виконавчого комітету Шестеринської сільської ради;

що також у наказі суду від 10.05.2022 наявні розбіжності при зазначенні найменування боржника у резолютивній частині ухвали та виконавчому документі.

4. При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства.

Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.

5. Дослідивши наявні у справі докази суд установив наступні обставини.

10.05.2022 ухвалою суду відкладено розгляд справи та, серед іншого, застосовано до Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області заходи процесуального примусу у вигляді штрафу у одному розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб 2 481,00 грн. за неналежне виконання ухвали суду від 13.04.2022 без поважних на те причин.

Штраф у вказаній сумі постановлено стягнути з Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію України.

10.05.2022 на виконання вказаного вище судового рішення видано наказ суду.

30.05.2022 листом за №10-3820/22 Управління Державної казначейської служби України у Звенигородському районі Черкаської області повернуло виконавчий документ (наказ суду від 10.05.2022) без виконання у зв`язку з тим, що боржник, Шестеринська сільська рада Звенигородського району Черкаської області, не має відкритих в органах Державного казначейства рахунків (а.с.237 т.86). Згідно із штампом вхідної кореспонденції Державної судової адміністрації України, вказані документи були отримані останньою 20.06.2022.

23.11.2022 заявник звернувся до суду із заявою, що розглядається, у якій також вказує на допущену у виконавчому документі описку у найменуванні боржника. Так, замість "Шестеринська сільська рада Черкаського району Черкаської області" необхідно було вказати "Шестеринська сільська рада Звенигородського району Черкаської області".

6. При вирішенні спору судом застосовано наступні норми законодавства.

Згідно з Конституцією України:

ч.2 ст.19. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

ст. 129-1. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд;

ст.140. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні":

ч.2 ст.2. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст;

ст.5. Система місцевого самоврядування включає (…)сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради (…);

ч.1 ст.10. Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами;

ч.1,2 ст.11. Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади;

ч.3 ст.16. Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є (…) доходи місцевих бюджетів, інші кошти (…);

підп.1,4 п.а) ст.28. До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: забезпечення виконання бюджету; здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету;

ч.1, 8 ст.51. Виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень (…) Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.

Відповідно до Господарського процесуального кодексу України:

ч.6 ст.12. Господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

ч.1 ст.18. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом;

ч.1 ст.73. Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи;

ч.5 ст.135. Ухвала про стягнення штрафу є виконавчим документом та має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом. Стягувачем за таким виконавчим документом є Державна судова адміністрація України;

ч.1-3 ст.243. Суд може з власної ініціативи або за заявою учасників справи виправити допущені в рішенні чи ухвалі описки чи арифметичні помилки. Питання про внесення виправлень вирішується без повідомлення учасників справи, про що постановляється ухвала. За ініціативою суду питання про внесення виправлень вирішується в судовому засіданні за участю учасників справи, проте їхня неявка не перешкоджає розгляду питання про внесення виправлень. Заява про внесення виправлень розглядається протягом десяти днів після її надходження;

ст.326. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом;

ч.1 ст.327. Виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції (...);

ч.1,3 ст.328. Суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню. Суд розглядає заяву в десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу. Неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви (…);

ч.1 ст.329. У разі пропуску строку для пред`явлення наказу, судового наказу до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено;

ч.1-3 ст.331. За заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Підставою для встановлення або зміни способу або порядлку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Відповідно до Закону України "Про виконавче провадження":

п.1 ч.1 ст.3. Відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України;

ч.2 ст.6. Рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ (…) виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з підп.3 п.4 та п.9 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 №215, Казначейство відповідно до покладених на нього завдань та в установленому законодавством порядку здійснює безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів або боржників на підставі рішення суду. Казначейство здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845, згідно з яким:

п.2. безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів; боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання;

п.3. Рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій);

підп.1,2 п.5,6 Під час виконання виконавчих документів органи Казначейства мають право повідомляти органу, який видав виконавчий документ, про наявність обставин, що ускладнюють чи унеможливлюють його виконання, у спосіб і порядку, які визначені таким документом, крім випадків виконання рішень про стягнення коштів за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів; звертатися у передбачених законом випадках до органу (посадової особи), який видав виконавчий документ, із заявою про роз`яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення, а також відстрочку та/або розстрочку його виконання (…) Виконавчі документи пред`являються до виконання у строки, встановлені Законом України "Про виконавче провадження" (…) Пропущені строки пред`явлення виконавчих документів суду до виконання поновлюються судом в установленому законом порядку, а рішень про стягнення коштів, прийнятих органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, - не поновлюються;

підп.3 п.9. Орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень";

п.10. Стягувач має право повторно надсилати органові Казначейства повернутий виконавчий документ у встановлений пунктом 6 цього Порядку строк, перебіг якого починається з дня його повернення.

7. Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до таких висновків.

7.1. У зв`язку з тим, що у боржника, Шестеринської сілської ради Звенигородського району Черкаської області, не відкрито рахунків в органах Державного казначейства, що такі рахунки наявні у Виконавчого комітету Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, який є іншою юридичною особою і який відповідно до підп.4 п."а" ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" здійснює в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету, що за змістом статей 2,5,10,11,16,51 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчий комітет Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області утворений радою у тому числі, для здійснення фінансування видатків з місцевого бюджету, що відсутність відкритих рахунків у Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області не звільняє останню від необхідності виконання судового рішення, що існують істотні обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, суд вважає, що заява підлягає задоволенню.

7.2. У абз.4 наказу суду від 10.05.2022, виданому на виконання постановленої у цій справі ухвали суду від 10.05.2022, допущено описку у найменуванні боржника, яка підлягає виправленню.

Так, замість назви "Шестеринська сільська рада Черкаського району Черкаської області" необхідно було вказати "Шестеринська сільська рада Звенигородського району Черкаської області".

Вказана описка усувається шляхом видання виконавчого документа у новій редакцій.

7.3. Оскільки суду надано право здійснювати судовий контроль за виконанням судових рішень, оскільки обов`язковість є сутнісною ознакою судового рішення та означає, що таке рішення буде виконано своєчасно, належним чином та у повному обсязі, оскільки ухвала суду від 10.05.2022 у справі №14/1313(925/259/22) залишається невиконаною, суд вважає за необхідне поновити строк для пред`явлення вказаного вище виконавчого документа до виконання.

Керуючись ст.234, 235, 243, 329, 331 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву Державної судової адміністрації України від 16.11.2022 №10-10520/22 задовольнити повністю.

Змінити спосіб та порядок виконання ухвали Господарського суду Черкаської області від 10.05.2022 у справі №14/1313(925/259/22) в частині стягнення з Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області штрафу у розмірі 2481,00 грн., замінивши Шестеринську сільську раду Звенигородського району Черкаської області на Виконавчий комітет Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області (с.Шестеринці, Звенигородський район, Черкаська область, 19324, ідентифікаційний код 14213538).

Наказ видати.

Наказ від 10.05.2022 визнати таким, що втратив чинність та зобов`язати Державну судову адміністрацію України повернути його суду.

Ухвала суду набрала законної сили 12.12.2022. Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

Повне судове рішення складено і підписано 12.12.2022.

Направити цю ухвалу заявнику, Шестеринській сільській раді Звенигородського району Черкаської області, Виконавчому комітету Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області.

Суддя Ю.А. Хабазня

Я-4

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення08.12.2022
Оприлюднено15.12.2022
Номер документу107831578
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: майнові спори, стороною в яких є боржник, з них: спори про повернення (витребування) майна боржника або відшкодування його вартості

Судовий реєстр по справі —14/1313

Ухвала від 08.10.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 08.10.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 08.10.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 20.08.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 08.06.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 04.06.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 31.05.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 15.05.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 15.05.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 15.05.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні