Рішення
від 13.12.2022 по справі 480/4865/22
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 грудня 2022 року Справа № 480/4865/22

Сумський окружний адміністративний суд у складі судді Бондаря С.О., розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/4865/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАРАНТ РЕСУРС ФМ" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ГАРАНТ РЕСУРС ФМ" звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податковоі служби у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 04.02.2022 №3759953/42552631 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "ГАРАНТ РЕСУРС ФМ" податкової накладної №2 від 24.11.2021, складеної на АТ"Укргазвидобування" в особі філії Управління з переробки газу та газового конденсату.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену товариством з обмеженою відповідальністю "ГАРАНТ РЕСУРС ФМ" податкову накладну №2 від 24.11.2021 днем подання на реєстрацію.

Позовні вимоги обгрунтовує тим, що ТОВ "ГАРАНТ РЕСУРС ФМ", як постачальник товару, 14.12.2021 подало на реєстрацію податкову накладну №2 від 24.11.2021 за господарською операцією з реалізації Акціонерному товариству «Укргазвидобування» в особі філії Управління з переробки газу та газового конденсату товару - клапанів запобіжних СППК4Р різної модифікації на суму 930600,00грн., в т.ч. ПДВ - 155100,00грн.

Відповідно до Квитанції від 14.12.2021 про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних «Документ прийнято. Реєстрація зупинена, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. На виконання вимог податкового органу, позивачем було подано Повідомлення №1 від 31.01.2022 про подання пояснень та копій первинних документів для підтвердження реальності здійснення господарської операції.

Проте, рішенням Комісії Головного управління Державної податкової служби у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 04.02.2022 №3759953/42552631 відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної №2 від 24.11.2021. На думку позивача, така відмова є протиправною, оскільки відповідачу були надані всі необхідні для реєстрації податкової накладної документи.

Ухвалою суду від 09.08.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Головне управління ДПС у Сумській області та Державна податкова служба України надали суду відзиви на позовну заяву, у яких зазначають, що направлена позивачем на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна № 2 від 24.11.2021 в автоматичному режимі перевірялася на відповідність ознакам безумовної реєстрації.

За результатами автоматизованого моніторингу реєстрація податкової накладної № 2 від 24.11.2021 була зупинена, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

У зв`язку із зупиненням реєстрації податкової накладної, запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, для розгляду питання прийняття рішення про її реєстрацію/відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проаналізувавши надані позивачем документи, податковим органом відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 у зв`язку з тим, що платником податку не надано копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури / інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; документів щодо відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Також, згідно наданих паспортів якості 2021 року, виробником клапанів є підприємство ТОВ «Інтер Арма Інжинірінг». Проте в паспортах якості відсутні код ЄДРПОУ та печатка підприємства. Таким чином, неможливо ідентифікувати виробника ТМЦ. За даними ЄРПН підприємство з назвою ТОВ «Інтер Арма Інжинірінг» не здійснювало реалізацію ТМЦ за номенклатурою, що зазначена в податковій накладній. Таким чином, походження товару продукції не простежується. Відсутні ТТН від постачальника ТМЦ, який не є платником ПДВ та по якому, за даними інформаційних систем ДПС, відсутня інформація щодо наявності автомобілів.

Крім того, відповідачі у відзивах вказують на те, що ТОВ «ГАРАНТ РЕСУРС ФМ» з 04.02.2020 по 12.07.2022 перебувало в переліку платників, по яким прийнято рішення щодо відповідності Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Суд, повно та об`єктивно дослідивши надані сторонами докази, встановив такі обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАРАНТ РЕСУРС ФМ» зареєстровано і має право займатися видами діяльності, зокрема: виробництво інших кранів і клапанів (основний) (код КВЕД 28.14); оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням (код КВЕД 46.69); неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90); ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення (код КВЕД 33.12).

18.10.2021 між ТОВ «ГАРАНТ РЕСУРС ФМ» та AT «Укргазвидобування», Філія Управління з переробки газу та газового конденсату (надалі - AT «Укргазвидобування», УПГГК) було укладено Договір поставки № 360/11-21.

На виконанння вказаного Договору поставки, ТОВ «ГАРАНТ РЕСУРС ФМ» 24.11.2021 відвантажило AT «Укргазвидобування» в особі філії Управління з переробки газу та газового конденсату другу частину продукції, перелік якої наведено у видатковій накладній № РН-0000019 від 24.11.2021, а саме: клапани запобіжні СППК4Р з пружиною різної модифікації, на суму 930600 грн., у т.ч. ПДВ - 155100 грн.

14.12.2021 ТОВ «ГАРАНТ РЕСУРС ФМ», як постачальником товару, подало на реєстрацію податкову накладну №2 від 24.11.2021 по господарській операції з реалізації АТ «Укргазвидобування» в особі філії Управління з переробки газу та газового конденсату вищевказаного товару.

За результатами автоматизованого моніторингу реєстрація податкової накладної № 2 від 24.11.2021 була зупинена, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

У зв`язку із зупиненням реєстрації податкової накладної, запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, для розгляду питання прийняття рішення про її реєстрацію/відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог податкового органу, позивачем були надані письмові пояснення та копії наступних документів: оборотно-сальдова відомість (далі - ОСВ) по рахунку 631 за листопад-грудень 2021 року з ФОП Боженко; ОСВ по рахунку 361 за листопад-грудень 2021р.; видаткова накладна № 29 від 12.11.2021р. з ФОП Боженко; рахунок на оплату № 34 від 08.11.2021р. з ФОП Боженко; рахунок на оплату № 36 від 10.11.2021р. з ФОП Боженко; ТТН № 13 від 24.11.2021р. (перевізник ТОВ «АТП «Алектранс»), відомості про вантаж та відомості про парламенти транспортного засобу до ТТН; Договір суборенди №1 нежитлових приміщень з ТОВ «Інтер Арма Інжинірінг» та додаткові угоди до нього; наказ № 3-К від 30.12.2020р. про затвердження штатного розпису з 01.01.2021р. та штатний розпис; Договір на поставку продукції № 34 від 28.10.2021р. ФОП Боженко; платіжне доручення № 466646 від 10.12.2021р. АТ «Укргазвидобування»; Договір поставки продукції № 36 від 10.11,2021р. ФОП Боженко; Додаткова угода № 1 від 04.11.21р. до Договору поставки № 360/11-21 від 18.10.2021р. з АТ «Укргазвидобування»; платіжне доручення № 377 від 13.12.2021р. ФОП Боженко; ОСВ по рахунку 631 за листопад 2021р. з ТОВ «АТП «Алектранс»; платіжне доручення № 366 від 24.11.2021р. ТОВ «АТП «Алектранс»; Довіреність № 29 від 18.11.2021р. (видано - менеджеру ОСОБА_1 ) на отримання продукції; Паспорта на Клапани запобіжні; платіжне доручення № 387 від 24.12.2021р. ФОП Боженко; ОСВ по рахунку № 281 за листопад-грудень 2021р. Акт прийому-передачі приміщення від 01.10.2019 до договору суборенди №1 нежитлових приміщень; Довіреність № 26 від 12.11.2021 (видано - менеджеру ОСОБА_1 ) на отримання продукції; пояснення до копій документів № 19 від 27.12.2021; Договір про надання транспортних послуг № 22-11 від 22.11.2021р. з ТОВ «АТП «Алектранс» та заявки на перевезення до нього; Наказ № 2-К від 16.07.2021р. про затвердження змін до штатного розпису з 19.07.2021 та штатний розпис; видаткова накладна № 36 від 18.11.2021р. ФОП Боженко; рахунок-фактура №АА-0000975 від 24.11.2021р. ТОВ «АТП «Алектранс»; рахунок-фактура № СФ-0000018 від 24.11.2021р. АТ «Укргазвидобування»; платіжне доручення № 470947 від 23.12.2021р. АТ «Укргазвидобування»; Довіреність № 2-735д від 22.03.2021р. АТ «Укргазвидобування» ; банківські виписки за 10.12.2021. та 23.12.2021.; Договір поставки № 360-11-21 від 18.10.2021 з АТ «Укргазвидобування»; видаткова накладна № РН-0000019 від 24.11.2021р. з АТ «Укргазвидобування»; ОСВ по рахунку 631 за листопад-грудень (ФОП Боженко до договору №36); Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № АА-0000975 від 24.11.2021р. з ТОВ «АТП «Алектранс».

Проаналізувавши надані позивачем документи, Комісією Головного управління Державної податкової служби у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення від 04.02.2022 №3759953/42552631 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 24.11.2021.

Підставами відмови у реєстрації зазначено, що платником податку не надано копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури / інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; документів щодо відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

В якості додаткової інформації вказано: "Згідно наданих паспортів якості 2021 року, виробником клапанів є підприємство ТОВ «Інтер Арма Інжинірінг». Проте в паспортах якості відсутні код ЄДРПОУ та печатка підприємства. Таким чином, неможливо ідентифікувати виробника ТМЦ. За даними ЄРПН підприємство з назвою ТОВ «Інтер Арма Інжинірінг» не здійснювало реалізацію ТМЦ за номенклатурою, що зазначена в податковій накладній. Таким чином, походження товару продукції не простежується. Відсутні ТТН від постачальника ТМЦ, який не є платником ПДВ та по якому, за даними інформаційних систем ДПС, відсутня інформація щодо наявності автомобілів".

Вважаючи рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної протиправним, ТОВ «ГАРАНТ РЕСУРС ФМ» звернулося до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 8 Додатку 1 до Порядку Критерії ризиковості платника податку на додану вартість: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно із п. п. 10, 11 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Відповідно до п. 1 цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктами 2 - 4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п. 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 2 від 24.11.2021 податковим органом зазначено, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Проте, відповідачем не враховано, що рішення податкового органу про відповідність платника податків критеріям ризиковості від 04.02.2020 №18680 було оскаржене до суду та рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 27 січня 2021 року у справі №480/6617/20 визнане протиправним та скасоване. Рішення суду набрало законної сили 17.05.2021 року.

Тобто, на момент зупинення реєстрації податкової накладної №2, єдина підстава зупинення реєстрації - відповідність позивача критеріям ризиковості, була скасована судом.

Отже, у податкового органу не було підстав для зупинення реєстрації податкової накладної №2 від 24.11.2021.

Разом з тим, позивачем, на виконання вимог податкового органу, були надані пояснення та копій документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній, та реальність виконання господарської операції з поставки товару контрагенту.

Посилання податкового органу на відсутність в паспортах якості клапанів запобіжних, виробником яких є підприємство ТОВ «ІНТЕР АРМА ІНЖИНІРІНГ», коду ЄДРПОУ виробника та печатки підприємства, як на одну із підстав відмови в реєстрації податкової накладної, є необгрунтованим з огляду на наступне.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ «ГАРАНТ РЕСУРС ФМ» не придбавало клапани запобіжні у ТОВ «ІНТЕР АРМА ІНЖИНІРІНГ», вказаний товар був придбаний позивачем у ФОП ОСОБА_2 . У подальшому придбаний позивачем товар був реалізований АТ "Укргазвидобування". Тобто, позивач не здійснював господарської операції з виробником товару ТОВ «ІНТЕР АРМА ІНЖИНІРІНГ».

Отже, ТОВ «ГАРАНТ РЕСУРС ФМ» не повинен нести відповідальність за недоліки контрагентів по ланцюгу постачання.

Крім того, суд звертає увагу, що документи стосовно якості товару не є первинними документами в розумінні положень Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», оскільки вони не містять відомості про господарську операцію, а містять інформацію про товар та його якість та спосіб доставки, а відтак відсутність вказаних документів не може бути підставою для визнання платника «ризиковим» та відмови на цій підставі у реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Незважаючи на необов`язковість документів якості товару, ТОВ «ГАРАНТ РЕСУРС ФМ» надало до податкового органу паспорт якості на реалізовану продукцію тієї форми та змісту, який, у свою чергу, отримало від свого постачальника. Вносити зміни до отриманих від контрагентів паспортів якості на придбану продукцію в компетенцію ТОВ «ГАРАНТ РЕСУРС ФМ» не входить.

У той же час реальність виконання господарської операції підтверджується первинними та іншими документами, наданими позивачем на вимогу податкового органу, які суд вже зазначав у даному рішенні вище.

Щодо твердження відповідача про те, що підприємство з назвою ТОВ «Інтер Арма Інжинірінг» не здійснювало реалізацію ТМЦ за номенклатурою, що зазначена в податковій накладній, суд зазначає, що податковим органом не було надано суду належних доказів того, що вказане товариство не здійснювало реалізацію ТМЦ за номенклатурою, що зазначена в податковій накладній.

Стосовно відсутності товарно-транспортних накладних від постачальника ТМЦ, який не є платником ПДВ та по якому, за даними інформаційних систем ДПС, відсутня інформація щодо наявності автомобілів, варто зауважити, що відповідно до умов Договору поставки продукції № 34 від 28.10.2021 року (п. 2.4 Договору) та Договору поставки продукції № 36 від 10.11.2021 року (п.2.4 Договору ) ФОП ОСОБА_2 власними силами поставляє продукцію на склад Покупця, за адресою: м. Суми, вул. Лінійна, 22. За даною адресою знаходяться складські приміщення, які ТОВ "ГАРАНТ РЕСУРС ФМ" орендує.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що позовні вимоги ТОВ "ГАРАНТ РЕСУРС ФМ" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 04.02.2022 №3759953/42552631 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 24.11.2021, та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену товариством з обмеженою відповідальністю "ГАРАНТ РЕСУРС ФМ" податкову накладну №2 від 24.11.2021 днем подання на реєстрацію, підлягають задоволенню.

Враховуючи задоволення позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, відповідно до ст. 139 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області судові витрати в розмірі 2481 грн., сплачених за платіжним дорученням від 18.07.2022.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАРАНТ РЕСУРС ФМ" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 04.02.2022 №3759953/42552631.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАРАНТ РЕСУРС ФМ" (вул. Айвазовського, 9, м. Суми, Сумська область, 40000, код ЄДРПОУ 42552631) від 24.11.2021 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подачі.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАРАНТ РЕСУРС ФМ" (вул. Айвазовського, 9, м. Суми, Сумська область, 40000, код ЄДРПОУ 42552631) витрати зі сплати судового збору в сумі 2481 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області (40009, м. Суми, вул. Іллінська, 13 код ЄДРПОУ 43995469).

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.О. Бондар

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2022
Оприлюднено15.12.2022
Номер документу107839525
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —480/4865/22

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 02.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 07.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 07.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 07.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 03.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Рішення від 13.12.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні