Рішення
від 06.12.2022 по справі 640/24215/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 грудня 2022 року м. Київ № 640/24215/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Федорчука А.Б. , розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м.

Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978)

до Головного управління ДПС у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка,

33/19. Код ЄДРПОУ 43141267)

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978) (далі по тексту - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, в якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ У МІСТІ КИЄВІ (ідентифікаційний код 43141267, місцезнаходження: вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №46859 від 23 березня 2020 року про включення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВІС» (ідентифікаційний код: 42977978, Місцезнаходження: 03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, будинок 8) до переліку ризикових платників податків;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ У МІСТІ КИЄВІ (ідентифікаційний код 43141267, місцезнаходження: вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №24366 від 06 лютого 2020 року про включення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВІС» (ідентифікаційний код: 42977978, Місцезнаходження: 03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, будинок 8) до переліку ризикових платників податків;

визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ У МІСТІ КИЄВІ (ідентифікаційний код 43141267, місцезнаходження: вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №50663 від 08 квітня 2020 року про включення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВІС» (ідентифікаційний код: 42977978, Місцезнаходження: 03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, будинок 8) до переліку ризикових платників податків;

зобов`язати ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ У МІСТІ КИЄВІ (ідентифікаційний код 43141267, місцезнаходження: вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116) виключити ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВІС» (ідентифікаційний код: 42977978, Місцезнаходження: 03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, будинок 8) з переліку (реєстру) підприємств, які відповідають Критеріям ризиковості платників податків;

стягнути з ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ У МІСТІ КИЄВІ (ідентифікаційний код 43141267, місцезнаходження: вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116) на користь ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВІС» (ідентифікаційний код: 42977978, Місцезнаходження: 03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, будинок 8) 8 408 (вісім тисяч чотириста вісім гривень 00 копійок) - витрат на оплату судового збору.

Позовні вимоги обґрунтовано протиправністю рішення контролюючого органу про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978) критеріям ризиковості платника податку, оскільки свою діяльність позивач здійснює.

Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978) є платником податку на прибуток, крім того, позивач зауважив, що оскаржуване рішення не містить жодної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку, як і не містить доказів наявності податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником з посиланням на відповідні документи.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 листопада 2020 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснити її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

12 січня 2021 року (відповідно до відмітки служби діловодства суду) надійшов відзив відповідача, відповідно до якого останній з позовними вимогами не погоджується, вважає їх безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки під час прийняття оскаржуваного рішення контролюючим органом було використано податкову інформацію, яка є одним із заходів що збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань, безпосередньо рішення Комісії по віднесенню платника податків до переліку таких платників, які відповідають критеріям ризиковості не порушує права та інтереси позивача.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку прийнято рішення №46859 від 23 березня 2020 року, №24366 від 06 лютого 2020 року, №50663 від 08 квітня 2020 року про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978) критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з рішеннями рішення №46859 від 23 березня 2020 року, №24366 від 06 лютого 2020 року, №50663 від 08 квітня 2020 року підставою для віднесення Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978) до ризикових платників податку стала наступна податкова інформація: у відповідності до пункту 8 Критеріїв ризиковості у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

В Рішенні комісії ГУДПС у м. Києві №46859 від 23 березня 2020 року про включення Позивача до переліку ризикових платників податків вказано, що позивач відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку Порядку 1165.

За змістом вказаного рішення підставою включення Позивача до переліку ризикових платників податків зазначено: використовуючи бази даних ДПС України, проведено аналіз діяльності ТОВ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВІС» (42977978) в процесі якого встановлено, що платником здійснюється придбання товару у суб`єктів господарювання, які здійснюють ризикову діяльність, а саме: ТОВ «ФІЛІГРАН ПЛЮС» (код 41367549). Крім того підприємство здійснює реалізацію товару (вапно гашене, щебінь) у кількості більше ніж придбано. Також підприємством придбано окремі групи товарів які в подальшому реалізовані (залишки).

В Рішенні комісії ГУ ДПС у м. Києві №24366 від 06 лютого 2020 року про включення Позивача до переліку ризикових платників податків вказано, що позивач відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника Порядку 1165.

За змістом вказаного рішення підставою включення Позивача до переліку ризикових платників податків зазначено: в ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію про те, що подані на реалізацію товар: Вапно негашене грудкове (комове) другого сорту (код УКТЗЕД 2522100000) відсутній в придбанні. Відсутні трудові ресурси необхідні для виконання робіт або постачання товарів. Відсутнє придбання послуг з перевезення або власних транспорт.

В Рішенні комісії ГУДПС у м. Києві №50663 від 08 квітня 2020 року про включення Позивача до переліку ризикових платників податків вказано, що позивач відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника Порядоку1165.

За змістом вказаного рішення підставою включення Позивача до переліку ризикових платників податків зазначено: використовуючи бази даних ДПС України, надані пояснення, та копії документів, проведено аналіз діяльності ТОВ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВ1С» (42977978), в процесі якого встановлено, що платником реалізується вапно негашене в значних обсягах на ТОВ «СКВО» (код 31982116), яке в подальшому не відслідковується по ланцюгу продажу.

Не погоджуючись з таким рішенням Позивач через електронний кабінет платника податку подав 06 лютого 2020 року контролюючому органу повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку. До повідомлення було додано всі документи, які підтверджують реальність та законність господарських операцій Позивача, підтвердження наявності у нього складів та найманих працівників, копії договорів, укладених з контрагентами, та документи, що підтверджують їх виконання.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВІС» (ідентифікаційний код: 42977978, Місцезнаходження: 03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, будинок 8) реалізує зі складу підприємства товар - вапно негашене другого сорту кінцевому споживачу ТОВ «СКВО» ідентифікаційний код: 31982116, згідно до договору поставки № 14/01-20П від 14 січня 2020 року, яке ТОВ «СКВО» потім використовує для ведення своєї господарської діяльності.

Товар доставляється від продавця ТОВ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВІС» до покупця ТОВ «СКВО» перевізником ФОП « ОСОБА_1 » код ІПН НОМЕР_1 згідно договору №02-01/20 про надання послуг з перевезення вантажу від 02.01.2020р.

Негашене вапно другого сорту ТОВ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВІС» отримує після переробки з насипу відсіву вапнякового каменю, який купує у ДП «ПІЩАНСЬКИЙ КАР`ЄР» ідентифікаційний код: 00371989, згідно до договору поставки № 15-08/2019 від 15 серпня 2019 року, а також з каменю вапнякового (фракція 20-40 та 40-80), який закупляється у МАЛОМУ КОЛЕКТИВНОМУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОМУ ПІДПРИЄМСТВІ «ШЛЯХБУД» ідентифікаційний код: 03579348 згідно договору №27112019 від 04 грудня 2019 року.

Насип відсіву вапнякового каменю, який купується у ДП «ПІЩАНСЬКИЙ КАР`ЄР» передається на ТОВ «АКТІС ГРУП» ідентифікаційний код: 35681608 за Договором про виконання робіт № 19 від 03 грудня 2019 року для дроблення та сортування на фракції.

Фракційний камінь передається з ТОВ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВІС» до ТОВ «ФІЛІГРАН ПЛЮС» ідентифікаційний код: 41367549 за допомогою автотранспорту, за договором № 04-19М/ВН на надання транспортних послуг по перевезення вантажу від 04 грудня 2019 року ТОВ «АКТІС ГРУП». ТОВ «ФІЛІГРАН ПЛЮС» згідно Договору № 05122019 про виготовлення продукції з давальницької сировини від 05 грудня 2019 року за допомогою кам`яного вугілля обробляє (обпалює) фракційний камін, в результаті чого отримується кінцевий продукт, вапно негашене другого сорту, згідно технологічної карти підприємства.

Для послуг обпалювання ТОВ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВІС» НАДАВАЛО ТОВ «ФІЛІГРАН ПЛЮС» вугілля марки AO (30-70), яке закуплялось у ТОВ «ВУГЛЕРЕЗЕРВ» код ЄДРПОУ 42808499 згідно до договору поставки № 27-01/20 від 27 січня 2020 року.

Вапняковий камінь (фракція 20-40,40-80 та відсів вапняковий фракція 0-20) який закупляється у МАЛОМУ КОЛЕКТИВНОМУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОМУ ПІДПРИЄМСТВІ «ШЛЯХБУД», відправляється залізничними вагонами для подальшої обробки (обпалювання), щоб отримати вапно негашене другого сорту, до ТОВ «ОДЕСЬКИЙ КЕРАМЗИТОВИЙ ЗАВОД» ідентифікаційний код: 36143585 згідно до договору на переробку давальницької сировини № 2 від 15 січня 2020 року.

Згідно Додаткової угоди №2 від 02 вересня 2019 року до договору поставки № 15-08/2019 від 15 серпня 2019 року, між ТОВ «РЕСУРСТРЕЙДСЕРВІС» та ДП «ПІЩАНСЬКИЙ КАР`ЄР», зберігання насипу відсіву вапнякового каменю ЗАБЕЗПЕЧУЄ ДП «ПІЩАНСЬКИЙ КАР`ЄР», а саме на території кар`єру за адресою с. Студена, Піщанський р-н, Вінницька обл.

МКСП «ШЛЯХБУД» до моменту відправки на переробку зберігається на складі МКСП «ШЛЯХБУД» за адресою смт. Крижопіль., вул. Савченка, 13-г.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 1165.

Пунктами 5-7 Порядку №1165 встановлено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Одним з критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, що закріплені у Додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 8 Додатку 1).

З аналізу вищенаведених норм вбачається, що законодавцем встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Так, вирішенню Комісією регіонального рівня питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім моніторинг платника податку, податкової накладної/ розрахунку коригування.

Крім того, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.

Отже, питання відповідності позивача Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання Товариством для реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/ розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.

При цьому моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.

Дослідивши оскаржувані рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, судом встановлено, що контролюючим органом порушено процедуру прийняття вказаних рішень.

Так, зі змісту рішень та з відзиву на позовну заяву вбачається, що комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання останнім податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/ розрахунку коригування, а прийнято у зв`язку з наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, а не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації.

З огляду на викладений принцип контролюючий орган має дотримуватись послідовності дій при прийнятті рішення.

Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши норми законодавства, суд дійшов висновку про те, що рішення прийнято з порушенням процедури, встановленої нормами чинного законодавства, а тому є протиправними.

Крім того, у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме:

- у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності

або

- з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від … р. №.

У формі рішенні вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

При цьому, в оскаржуваному рішенні від 06.04.2020 №34080 відповідачем не вказано, на підставі чого було прийнято таке рішення, зокрема: відсутня позначка у колонках "у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності" або "з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від … р. №".

Таким чином, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення не містить мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку, та про не доведення відповідачем документально обставин наявності у нього податкової інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

З оскаржуваного рішення від 06.04.2020 №34080 вбачається, що Комісією прийнято рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. У графі Податкова інформація зазначено: відповідність пункту 8 Критеріїв -, а саме встановлено наявність ризикових операцій.

В той же час, у даному спірному рішенні відповідачем в рядку "Податкова інформація" не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції, не наведено конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Натомість контролюючим органом лише зазначено про наявність ризикових операцій.

Водночас, документального підтвердження обставин, що товариство та/або його контрагенти задіяні у проведенні ризикових операцій, відповідач не надав. Жодних доказів провадження заявником господарської діяльності в умовах та обставинах, котрі характеризуються ознаками недодержання вимог чинного законодавства України, не подано.

Таким чином, відповідачем не доведено існування підстав для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання, у зв`язку з чим рішення Комісії від 06.04.2020 №34080 є протиправним та підлягає скасуванню.

Слід враховувати, що наслідком прийняття відповідачем спірних рішень та внесення платника податку до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, є зупинення в автоматичному порядку реєстрації всіх без виключення поданих позивачем податкових накладних/розрахунків коригування. Такі наслідки носять для позивача виключно негативний характер з огляду на те, що строк реєстрації кожної податкової накладної значно збільшується, а на позивача покладається додатковий обов`язок щодо надання пояснень та документів, при цьому, остаточне рішення про реєстрацію податкової накладної чи про відмову в реєстрації буде прийнято лише після надання таких пояснень та документів.

Негативні наслідки від необґрунтованого прийняття такого рішення є також у тому, що контрагенти позивача не мають можливості сформувати податковий кредит за податковою накладною, реєстрація якої зупинена, що у подальшому несе ризики припинення господарських відносин між позивачем та його контрагентами.

При цьому право на оскарження в судовому порядку Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника визначається з норми пункту 6 Порядку №1165, за яким у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Всупереч вимогам статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, Головне управління ДПС у м. Києві в ході розгляду даної справи у суді не зазначило у тексті свого відзиву на позов та не подало до суду окремо жодних документальних доказів, як б надали можливість встановити, яка саме податкова інформація стала підставою для висновків про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978) критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення №46859 від 23 березня 2020 року, №24366 від 06 лютого 2020 року, №50663 від 08 квітня 2020 року не містить мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку, та про не доведення контролюючим органом документально обставин наявності у нього податкової інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій таким платником.

При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до їх протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04.12.2018 у справі №821/1173/17.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Приймаючи до уваги викладене у сукупності, суд приходить до висновку, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978) є необґрунтованими, безпідставними та такими, що підлягають скасуванню.

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності винесення оскаржуваних рішень.

Натомість, позивачем надано достатньо доказів на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги.

З урахуванням викладеного, системно проаналізувавши положення чинного законодавства України та надавши оцінку доказам, наявним у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем не доведено правомірність винесення оскаржуваного рішення, з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978) підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978) задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у місті Києві №46859 від 23 березня 2020 року, №24366 від 06 лютого 2020 року, №50663 від 08 квітня 2020 року про відповідність платника податку на додану вартість - Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978) критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у місті Києві виключити платника податку Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978) з переліку платників податку на додану вартість, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурстрейдсервіс" (03038, м. Київ, вул. Казимира Малевича, буд. 8, код ЄДРПОУ 42977978) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 8408,00 гривень за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 43141267).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя А.Б. Федорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.12.2022
Оприлюднено15.12.2022
Номер документу107840336
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —640/24215/20

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 25.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Рішення від 06.12.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні