Ухвала
від 13.12.2022 по справі 398/2477/22
ОЛЕКСАНДРІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 398/2477/22

провадження №: 1-кс/398/1063/22

УХВАЛА

Іменем України

"13" грудня 2022 р. м. Олександрія

Слідчий суддя Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області капітана поліції ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №12022121060000538, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 04.05.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшло клопотання слідчого про надання тимчасового доступу до документів, що містяться в матеріалах кримінальної справи №398/1355/22, провадження №1-кп/398/176/22, яка перебуває у Олександрійському міськрайонному суді Кіровоградської області (головуючий суддя ОСОБА_4 ), а саме до долучених прокурором до цієї судової справи матеріалів досудового розслідування кримінального провадження №12021121060000529 від 15.05.2021 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.191, ч.1 ст.366 КК України, з правом зняти з них копії.

Слідчий ОСОБА_3 в судове засідання надав заяву про розгляд клопотання у його відсутність. Клопотання підтримує та просить задовольнити.

Прокурор ОСОБА_6 в судове засідання надав заяву про розгляд клопотання у його відсутність. Клопотання підтримує та просить задовольнити з підстав зазначених у ньому.

Представник особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, у судове засідання не з`явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

На підставі ч.4 ст.163 КПК України неприбуття за судовим викликом вказаних осіб не є перешкодою для розгляду клопотання.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов наступних висновків.

За змістом глави 15 розділу ІІ КПК України тимчасовий доступ до речей і документів є заходом забезпечення кримінального провадження.

Згідно ч.1 ст.131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Слідчим суддею встановлено, що 04.05.2022 року внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022121060000538 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, на підставі рапорту старшого слідчого СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_7 про виявлення ознак кримінального правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 191 КК України, у ході проведення досудового розслідування в кримінальному провадженні № 12021121060000527 від 15 травня 2021 року за частиною 2 статті 191 КК України (а.с.15, 16).

В ході досудового розслідування в кримінальному провадженні № 12021121060000527 встановлено, що за результатами державної закупівлі проведеної ІНФОРМАЦІЯ_1 в 2019 році, через електронну систему закупівель, що перебуває за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2 на суму 8339595 гривень 00 копійок, переможцем визнано учасника - ПП « ОСОБА_8 », з пропозицією виконання робіт на суму 8 285 477 гривень 40 копійок.

24.09.2019 р. між ІНФОРМАЦІЯ_1 в особі начальника ОСОБА_9 та ПП « ОСОБА_8 » в особі директора ОСОБА_5 укладено договір підряду №57/19 по будівництву сільської лікарської амбулаторії за адресою: АДРЕСА_1 . Сума робіт склала 8 285 477 гривень 40 копійок (п. 5.1 договору). Виконання робіт здійснюється відповідно до проектно-кошторисної документації (п.1.1. договору). Роботи повинні бути виконанні відповідно діючим нормативним вимогам Державним будівельним нормам і Державним стандартам України (п.4.1 договору). Виплати здійснюються на підставі актів КБ-2В та довідок КБ-3 (п.6.1. договору). Строк виконання умов договору визначений період 2019-2020 років відповідно календарного графіку робіт (п.7.1 договору).

30.09.2019 р., 18.12.2019 р., 26.03.2020 р., 14.04.2010 р. між тими ж, сторонами укладено додаткові угоди до договору підряду №57/19 від 24.09.2019 р., якими обумовлено здійснення авансової оплати робіт в розмірі 30 % від суми договору (додаткова угода №57/19/64 від 30.09.2019 р.); змінено джерела фінансування робіт (додаткова угода №57/19/104 від 18.12.2019 р.); змінено особу, що є представником ІНФОРМАЦІЯ_1 , як сторони договору підряду №57/19 від 24.09.2019 р., яким з 26.03.2020 р. став тимчасово виконуючий обов`язки начальника ОСОБА_10 (додаткова угода №57/19/02 від 26.03.2020 р.); змінено джерела фінансування робіт (додаткова угода №57/19/14 від 14.04.2020 р.).

Так, відповідно умов договору ПП « ОСОБА_11 », як підрядник, зобов`язалося виконати роботи по будівництву сільської лікарської амбулаторії за адресою: АДРЕСА_1 , відповідно до проектно-кошторисної документації, а ІНФОРМАЦІЯ_3 , прийняти належним чином виконану роботу та оплатити її (п.1.1. розділ 1 договору). Ціна договору склала 8285 477 гривень 40 копійок (п.5.1. розділ 5 договору). Визначено договором і порядок оплати робіт, а саме: розрахунки проводяться шляхом перерахування коштів на банківський рахунок підрядника - ПП « ОСОБА_11 ». Підставою для здійснення розрахунків з ПП « ОСОБА_11 » є підписані сторонами акти прийняття виконаних підрядних робіт (типової форми КБ-2в) та довідки про вартість виконаних підрядних робіт (типова форма КБ-3), які складались ПП « ОСОБА_11 », як підрядником.

Всупереч цьому, встановлені усі підстави вважати, що ОСОБА_5 , обіймаючи посаду директора ПП « ОСОБА_11 », тобто товариства підрядника за договору-підряду №57/19 від 24.09.2019, будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими і адміністративно-господарчими функціями, маючи і реалізуючи умисел на протиправне заволодіння чужим майном бюджетними коштами, у продовж періоду з 24.09.2019 року по 11.09.2020 року, зловживаючи своїм службовим становищем керівника товариства підрядника, склав та підписав від імені підрядника, тобто ПП « ОСОБА_11 », та надав до замовника, тобто ІНФОРМАЦІЯ_3 , для отримання бюджетних коштів в рахунок оплати, акти приймання форми «КБ-2В» виконаних будівельних робіт по будівництву сільської лікарської амбулаторії за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: акт №1 від 11.10.2019 р. за жовтень 2019 року на суму 793199 гривень 77 копійок; акт №2 від 01.11.2019 р. за листопад 2019 року на суму 408843 гривень 32 копійок; акт №3 від 08.11.2019 р. за листопад 2019 року на суму 1510 476 гривень 61 копійок; акт №4 від 18.11.2019 за листопад 2019 року на суму 819440 гривень 11 копійок; акт №5 від 25.11.2019 за листопад 2019 року на суму 312 910 гривень 69 копійок; акт №6 від 04.12.2019 за грудень 2019 року на суму 380 845 гривень 41 копійок; акт №7 від 13.12.2019 за грудень 2019 року на суму 563466 гривень 53 копійок; акт №8 від 18.12.2019 за грудень 2019 року на суму 788540 гривень 07 копійок; акт №8 від 18.12.2019 за грудень 2019 року на суму 192 910 гривень 00 копійок; акт №9 від 20.01.2020 за січень 2020 року на суму 1337 гривень 82 копійок; акт №10 від 15.05.2020 за травень 2020 року на суму 491802 гривень 88 копійок; акт №11 від 15.05.2020 за травень 2020 року на суму 766463 гривень 27 копійок; акт №12 від 22.07.2020 за липень 2020 року на суму 512883 гривень 72 копійок; акт №12А від 22.07.2020 за липень 2020 року на суму 2416 гривень 58 копійок; акт №13 від 05.08.2020 за серпень 2020 року на суму 183201 гривень 88 копійок; акт №14 від 07.08.2020 за серпень 2020 року на суму 94 977 гривень 66 копійок; акт №14А від 07.08.2020 за серпень 2020 року на суму 21 900 гривень 00 копійок; акт №15 від 11.09.2020 за вересень 2020 року на суму 142 430 гривень 42 копійок; акт №15А від 11.09.2020 за вересень 2020 року на суму 11 287 гривень 51 копійок.

На підставі вищевказаних документів (актів виконаних робіт), які були отримані від ПП « ОСОБА_11 », службові особи ІНФОРМАЦІЯ_3 , у період часу з 22.10.2020 року по 24.12.2020 року виконання умов п.6.2. розділу 2 договору підряду №57/19 від 24.09.2019 року, склавши офіційні документи у вигляді платіжних доручень, на підставі яких, через ІНФОРМАЦІЯ_4 перерахували, шляхом безготівкового перерахування, на банківський рахунок підрядника ПП « ОСОБА_11 » відкритого в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » за № НОМЕР_1 , грошові кошти, а саме: 06.10.2019 на підставі платіжного доручення №393 від 04.10.2019 415591 гривень 25 копійок;06.10.2019 на підставі платіжного доручення №392 від 04.10.2019 699940 гривень 29 копійок; 06.10.2019 на підставі платіжного доручення №391 від 04.10.2019 1161889 гривень 23 копійок; 17.10.2019 на підставі платіжного доручення №405 від 04.10.2019 793199 гривень 77 копійок (акт №1) 05.11.2019 на підставі платіжного доручення №447 від 01.11.2019 175121 гривень 00 копійок (акт №2); 12.11.2019 на підставі платіжного доручення №509 від 14.11.2019 242675 гривень 58 копійок (акт №3) 22.11.2019 на підставі платіжного доручення №550 від 20.11.2019 149680 гривень 81 копійок (акт №4); 28.11.2019 на підставі платіжного доручення №575 від 25.11.2019 206772 гривень 46 копійок (акт №5); 06.12.2019 на підставі платіжного доручення №592 від 04.12.2019 380845 гривень 99 копійок (акт №6); 16.12.2019 на підставі платіжного доручення №662 від 16.12.2019 563 466 гривень 53 копійок (акт №7); 18.12.2019 на підставі платіжного доручення №667 від 18.12.2019 231492 гривень 00 копійок (акт №8); 18.12.2019 на підставі платіжного доручення №666 від 18.12.2019 778540 гривень 07 копійок (акт №8); 15.05.2020 на підставі платіжного доручення №36 від 15.05.2020 437704 гривень 56 копійок (акт №10) 27.05.2020 на підставі платіжного доручення №37 від 15.05.2020 54 098гривень 32 копійок (акт №10); 06.07.2020 на підставі платіжного доручення №96 від 02.07.2020 78 300гривень 00 копійок (акт №11); 06.07.2020 на підставі платіжного доручення №95 від 02.07.2020 688 163гривень 27 копійок (акт №11); 24.07.2020 на підставі платіжного доручення №141 від 22.07.2020 10871гривень 27 копійок (акт №11); 24.07.2020 на підставі платіжного доручення від 02.07.2020 28 022гривень 68 копійок (акт №12); 24.07.2020 на підставі платіжного доручення №138 від 22.07.2020 484861гривень 04 копійок (акт №12); 06.08.2020 на підставі платіжного доручення №176 від 05.08.2020 183201 гривень 88 копійок (акт №13); 11.08.2020 на підставі платіжного доручення №186 від 07.08.2020 131400 гривень 00 копійок (акт №14А); 11.08.2020 на підставі платіжного доручення №185 від 07.08.2020 94977 гривень 66 копійок (акт №14); 17.09.2020 на підставі платіжного доручення №269 від 14.09.2020 148 600 гривень 90 копійок (акт №15А); 17.09.2020 на підставі платіжного доручення №268 від 14.09.2020 142430 гривень 42 копійок (акт №15); 27.10.2020 на підставі платіжного дорученням № 3 від 26.10.2020 - 292684 гривень 55 копійок (акт №2 від 26.10.2020); 16.11.2020 на підставі платіжного дорученням № 5 від 13.11.2020 - 399 846 гривень 40 копійок (акт №3 від 13.11.2020); 15.12.2020 на підставі платіжного доручення №7 від 14.12.2020 отримав кошти у сумі 209982 гривень 33 копійок (акт №4 від 03.12.2020); 24.12.2020 платіжним дорученням №10 від 23.12.2020 отримав кошти у сумі 2 525 гривень 94 копійок (акт №5 від 21.12.2020), тим самим ІНФОРМАЦІЯ_3 в повному обсязі виконав умови договору-підряду №57/19 від 24.09.2019 року, в частині оплати виконаних робіт по будівництву сільської лікарської амбулаторії за адресою: АДРЕСА_1 .

Проте,відповідновисновкуекспертів судовоїбудівельно-технічноїекспертизи№СЕ-19/112-21/6664-БТвід30.09.2021р.,уперіодз 24.09.2019рокупо11.09.2020рокуПП« ОСОБА_11 »частковоневиконало роботипоакту№1від11.10.2019зажовтень2019року;акту№5від25.11.2019залистопад2019року;акту№8від20.12.2019загрудень2019року;акту№9від20.01.2020засічень2020року;акту№10від15.05.2020затравень2020року;акту№11від15.05.2020затравень2020року;акту№13від05.08.2020засерпень2020року,такимчиномзагальна вартістьфактичноневиконаних робіт(завищенню)пооб`єкту« Будівництво сільської лікарської амбулаторії за адресою: АДРЕСА_1 » по договору-підряду №57/19 від 24.09.2019 року становить 80 988 гривень 27 копійок.

Одночасно, відповідно довідки ІНФОРМАЦІЯ_6 від 11.02.2022 вартість завищених ПП « ОСОБА_11 » робіт по виконання договору підряду №57/19 від 24.09.2019 року, склало 107375 гривень 40 копійок. Дані висновки у довідці щодо суми завищених робіт, з урахуванням висновку експерту №СЕ-19/112-21/6664-БТ від 30.09.2021, підтверджено висновком судово-економічної експертизи №СЕ-19/112-22/1332-ЕК лише на суму 97185 гривень 93 копійки.

В ході вивчення спеціалістами ІНФОРМАЦІЯ_6 питання щодо дотримання ПП « ОСОБА_11 » вимог чинного законодавства при виконанні умов договору підряду №57/19 від 24.09.2019 щодо будівництва сільської лікарської амбулаторії в смт. Пантаївка, Олександрійського району, Кіровоградської області» порівняно роботи, включені підрядником ПП « ОСОБА_8 » до актів КБ-2в за жовтень 2019 року по вересень 2020року, з видом та переліком робіт кошторисної документації (локальними кошторисами на будівельні роботи), та порівнянням встановлено факт включення до актів КБ-2 в робіт, що не передбачені кошторисною документацією, що є не тільки порушенням вимог ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1999 № 687-XIV, ст. 875, ст. 877 Цивільного кодексу України (зі змінами) від 16.01.2003 №435-IV та договірних умов п.4.2. договору підряду від 24.09.2019 №57/19, до актів виконаних робіт включено вартість будівельних робіт не передбачених кошторисною документацією, також, дане порушення призвело до завищення вартості виконаних робіт на суму 282092 гривень 76 копійок.

Ухвалою слідчого судді Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 09.08.2022 року надано тимчасовий доступ до матеріалів кримінального провадження №12021121060000529 від 15.05.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, які перебували у ІНФОРМАЦІЯ_7 , за адресою: АДРЕСА_2 .

Проте слідчим у клопотанні помилково зазначено номер кримінального провадження та перелік необхідних для доступу процесуальних документів.

На теперішній час документи, доступ до яких просить слідчий, долучені прокурором в якості доказів у кримінальному провадженні №12021121060000529 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.191, ч.1 ст.366 КК України, складаються з восьми томів та містяться в матеріалах кримінальної справи №398/1355/22, провадження №1-кп/398/176/22, яка перебуває на розгляді Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області (головуючий суддя ОСОБА_4 ).

Слідчий суддя враховує позицію, висловлену у постанові Верховного Суду від 23.10.2019 у справі 575/27915/19-к про те, що необхідно враховувати специфіку та особливості правового статусу об`єкта тимчасового доступу до речей і документів, як матеріали кримінального провадження. По-перше, такі матеріали збираються у кримінальному провадженні з метою використання їх як докази обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, а відсутність їх у кримінальному провадженні внаслідок виїмки не даватиме можливості органу досудового розслідування здійснювати свою діяльність із виконання завдань, визначених законом. По-друге, варто зважати на особливості регулювання недопущення розголошення відомостей досудового розслідування згідно зі ст. 222 КПК України. А тому питання про надання дозволу на вилучення матеріалів кримінального провадження слідчий суддя має вирішувати з особливою ретельністю та у кожному конкретному випадку з урахуванням вимог співмірності такого ступеня втручання у досудове розслідування, обов`язково зваживши, як це може вплинути на хід досудового розслідування, повноту й об`єктивність встановлення обставин кримінального правопорушення, а також інтереси учасників кримінального провадження як у кримінальному провадженні, у межах якого розглядається клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, так і у кримінальному провадженні, про вилучення якого заявлено клопотання.

Відповідно до ч. 1 ст. 89 КПК України, оцінку зазначеним доказам суд, який розглядає справу, надає у нарадчій кімнаті під час ухвалення судового рішення.

Також слідчий суддя враховує те, що отримання оригіналів документів з іншого кримінального провадження не може здійснюватися на підставі ухвали слідчого судді у якій відсутнє обмеження обсягу документів, які дозволяється вилучати або ж критерій обмеження визначений настільки не конкретно, що він не виконує своєї функції.

За таких обставин, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 159, 160, 162, 163, 164,166, 372 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання слідчого СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області капітана поліції ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №12022121060000538, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 04.05.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Л.І. Стручкова

СудОлександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення13.12.2022
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу107851502
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —398/2477/22

Ухвала від 25.10.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

Ухвала від 11.06.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

Ухвала від 06.12.2023

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

Ухвала від 06.12.2023

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

Ухвала від 16.11.2023

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

Ухвала від 13.12.2022

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Стручкова Л. І.

Ухвала від 22.11.2022

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

Ухвала від 09.08.2022

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Дубровська Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні