Рішення
від 07.12.2022 по справі 120/6773/22
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

07 грудня 2022 р. Справа № 120/6773/22

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді:Шаповалової Т.М.,

за участю:

секретаря судового засідання: Смілянець А.Е.,

представника позивача: Дреженкова П.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Медичного реабілітаційного центру МВС України "Південний Буг" до Північно-східного офісу Держаудитслужби (м. Харків) про визнання протиправним та скасування висновку,

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2022 Медичний реабілітаційний центр МВС України "Південний Буг" (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Північно-східного офісу Держаудитслужби (м. Харків) (далі - відповідач) , у якому просив:

визнати протиправним та скасувати висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби від 11.08.2022 року про результати моніторингу закупівлі UA- 2021-10-28-004596-а закупівлі код ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи, ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 ("Капітальний ремонт сходових клітин І-ІІІ поверху триповерхового спального корпусу МРЦ МВС України "Південний Буг", м. Хмільник, Вінницької області, вул. Шевченка, 25" код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що 11.08.2022 за результатами проведеного моніторингу Північно-східним офісом Держаудитслужби (м. Харків) зроблений висновок по закупівлі № UA- 2021-10-28-004596-а.

За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 2 частини шістнадцятої статті 29 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 12 частини першої статті 10 Закону.

Позивач вважає цей висновок протиправним, та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим звернувся до суду із цим позовом.

Ухвалою суду від 30.08.2022 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи на 03.10.2022 о 11:00 в порядку статті 262 КАС України, а також встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.

16.09.2022 представником відповідача подано відзив на адміністративний позов, у якому останній вказав, що в ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 17.1 Договору, термін дії договору до 01.01.2022, а в частині розрахунків до повного його виконання.

На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 25.07.2022 про надання пояснень (інформації та документів) щодо виконання сторонами умов договору від 06.12.2021 № 608, Замовником надано акти КБ 2в №1-1, 1-2, 1-3 від 23.12.2021 року; № 2-1, 2-2, 2-3 від 28.12.2021 року; №3/1, 3/2,3/3 від 06.06.2022 року, а також платіжні доручення № 2823 від 23.12.2021 року, № 2852 від 28.12.2021 року, № 4091 від 06.06.2022 року.

Отже, розрахунки по договору виконані замовником в повному обсязі 06.06.2022 року.

При цьому, звіт про виконання договору оприлюднено замовником в електронній системі закупівель 21.07.2022 року, що на 17 днів пізніше терміну, визначеного пунктом 12 частини першої статті 10 Закону.

Щодо порушення ч. 16 ст. 29 Закону повідомляє, що відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:

1) перелік виявлених невідповідностей;

2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;

3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.

В свою чергу дослівний текст вимоги про усунення невідповідностей становить «надати документи: Підтверджуючі наявність, кваліфікація та досвід основних спеціалістів (інженерно-технічних працівників) учасника для виконання замовлення. Відомості подаються у таблиці «б» згідно запропонованої форми, що визначена у даному Додатку. Наявність робітників основних будівельних професій учасника для виконання замовлення. Відомості подаються у таблиці «в» згідно запропонованої форми, що визначена у даному Додатку».

Таким чином, в даній вимозі відсутнє посилання на чіткий, конкретний розділ, пункт, главу тендерної документації чи номера додатка до неї. З даного тексту взагалі неможливо встановити про який додаток йде мова.

Як наслідок, на думку відповідача, твердження позивача про те, що висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби прийнятий в порушення Закону, є помилковим.

Враховуючи вищевикладене, просив в задоволенні адміністративного позову відмовити.

05.10.2022 представником відповідача подано клопотання про зупинення розгляду справи.

Ухвалою суду від 01.11.2022 у задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у цій справі - відмовлено. Розгляд справи відкладено на 22.11.2022 об 10:00.

У судове засідання 22.11.2022 року сторони не з`явились, хоча про дату, час та місце його проведення повідомлені завчасно та належним чином.

21.11.2022 року представник позивача подав заяву про відкладення розгляду справи на іншу дату зв`язку із неможливістю взяти участь в судовому засіданні через хворобу.

Ухвалою суду від 21.11.2022 відкладено судовий розгляд справи на 07.12.2022 р. о 12:00 год.

07.12.2022 у судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив адміністративний позов задовольнити, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений завчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши інші докази в їх сукупності, судом встановлено наступне.

Медичний реабілітаційний центр МВС України "Південний Буг" (код ЄДРПОУ 08733794) зареєстрований як юридична особа за адресою: вул. вул. Шевченка, 25, м. Хмільник, Вінницька область, 22000, що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

28.10.2021 року Медичним реабілітаційним центром МВС України "Південний Буг" (надалі за текстом Замовник), на електронному майданчику PROZORRO (за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-28-004596-a) оголошено процедуру закупівлі: Роботи/ Строк (термін) виконання робіт протягом 3 місяців згідно графіку виконання робіт до 01.03.2022 року.

Опис окремої частини або частин предмета закупівлі:

1 роботи код ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи, ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 ("Капітальний ремонт сходових клітин І-ІІІ поверху триповерхового спального корпусу МРЦ МВС України "Південний Буг", м. Хмільник, Вінницької області, вул. Шевченка, 25" код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація.

Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 22000, Україна, Вінницька область, м. Хмільник, вул. Шевченка,25.

Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 грудня 2021 01 березня 2022 ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація

15.11.2021 відбувся аукціон тендерних пропозицій, у якому прийняли участь:

ПП Діброва ТА остаточна пропозиція - 1 475 000,00 грн. з ПДВ;

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 остаточна пропозиція 1 475 880,00 грн. з ПДВ;

Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 остаточна пропозиція 1 585 900,00 грн. з ПДВ;

ТОВ «Теплоенергетична компанія» остаточна пропозиція 1 740 042,43 грн. з ПДВ

15.11.2021 року протоколом розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2021-10-28-004596-a визнано переможцем та таким, що відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації, відсутні підстави для відмови, установлені ст. 17 Закону України Про публічні закупівлі» - ТОВ «Теплоенергетична компанія». Інформація щодо ціни тендерної пропозиції/пропозиції після закінчення аукціону 1 740 042,43 грн. з ПДВ.

22.11.2021 року Медичний реабілітаційний центр МВС України "Південний Буг" подав повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2021-10-28-004596-a з переможцем ТОВ «Теплоенергетична компанія».

06.12.2021 між Медичним реабілітаційним центром МВС України "Південний Буг" (надалі Замовник) в особі начальника Мудрого Олександра Івановича, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Теплоенергетична компанія» (надалі Підрядник) в особі директора Бучка Володимира Ярославовича, укладений договір про закупівлю № 608 по «Капітальний ремонт сходових клітин І-ІІІ поверху триповерхового спального корпусу МРЦ МВС України "Південний Буг", м. Хмільник, вул. Шевченка, 25" (далі Договір).

Також були укладені додаткові угоди до Договору: № 1 від 06.12.2021; № 2 від 30.05.2022; № 3 від 01.06.2022.

Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 9 положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, видано наказ 20.07.2022 № 159 «Про початок моніторингу закупівель» згідно з переліком, до якого включена закупівля Медичним реабілітаційним центром МВС України "Південний Буг", унікальний номер якої UA-2021-10-28-004596-а, рішення про початок проведення моніторингу опубліковано 14.04.2022.

Дата закінчення моніторингу: 11 серпня 2022 року.

Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України (далі Закон), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.

Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Медичного реабілітаційного центру МВС України «Південний Буг» (далі Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом на засідання тендерного комітету Замовника від 28.10.2021 б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.11.2021, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Теплоенергетична компанія» (далі ТОВ «Теплоенергетична компанія»), приватного підприємства «Діброва ТА» (далі ПП «Діброва ТА»), фізичної особи підприємця ОСОБА_1 (далі ФОП ОСОБА_1 ) та фізичної особи підприємця ОСОБА_2 (далі ФОП ОСОБА_2 ), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 22.11.2021, договір про закупівлю робіт від 06.12.2021 № 608 (далі Договір), додаткова угода від 06.12.2021 №1 до Договору, додаткова угода від 30.05.2022 № 2 до Договору, додаткова угода від 01.06.2022 № 3 до Договору, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 27.07.2022 року (далі Пояснення).

За результатами моніторингу установлено, що замовник розмістив для учасника ТОВ "Теплоенергетична компанія" повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах до 19 листопада 2021 об 11:26, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до ст.16 Закону, яке не містить інформацію з посиланням на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності, чим порушив пп. 2 п. 2 ч.16 ст. 29 Закону. В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до п. 17.1 Договору, термін дії договору до 01.01.2022, а в частині розрахунків до повного його виконання. На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 25.07.2022 про надання пояснень (інформації та документів) щодо виконання сторонами умов договору від 06.12.2021 № 608, замовником надано акти КБ 2в №1-1, 1-2, 1-3 від 23.12.2021 року; № 2-1, 2-2, 2-3 від 28.12.2021 року; №3/1, 3/2,3/3 від 06.06.2022 року, а також платіжні доручення № 2823 від 23.12.2021 року, № 2852 від 28.12.2021 року, № 4091 від 06.06.2022 року.

Відповідачем зроблено висновок, що розрахунки по договору виконані замовником в повному обсязі 06.06.2022 року. При цьому, звіт про виконання договору оприлюднено замовником в електронній системі закупівель 21.07.2022 року, що на 17 днів пізніше терміну, визначеного п. 12 ч.1 ст.10 Закону.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов`язав здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», установлено порушення вимог п.п. 2 п.2 ч.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі». За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення п.12 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі».

Позивач вважає висновок про результати моніторингу закупівлі протиправним та таким, який підлягає скасуванню, що і стало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд керується наступним.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначає Закон України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 № 2939-XII (далі - Закон № 2939-XII).

У відповідності до частини 1 статті 1 Закону № 2939-XII здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).

Орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України (ч. 2 ст. 1 Закону № 2939-XII).

Статтею 5 Закону № 2939-XII встановлено, що контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.

Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель.

Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначає Закон України "Про публічні закупівлі" від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі - Закон №922-VIII), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону №922-VIII моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених цим Законом (ч. 1 ст. 7 Закону №922-VIII).

Згідно ч. 1 ст. 8 Закону № 922-VIII, моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).

Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.

П.2 ч. 2 ст. 8 Закону № 922-VIII передбачено, що рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності підстав визначених цією статтею.

Ч. 3 ст.8 Закону № 922-VIII передбачено, що повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі.

Відповідно до ч.6 ст.8 Закону № 922-VIII за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

У висновку обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.

Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

Якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов`язання щодо усунення такого порушення.

Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено ознаки порушення законодавства, вжиття заходів щодо яких не належить до компетенції органу державного фінансового контролю, про це письмово повідомляються відповідні державні органи.

Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку.

Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.

У разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.

Якщо замовник не усунув визначене у висновку порушення, що призвело до невиконання ним вимог, передбачених цим Законом, а також висновок не оскаржено до суду, орган державного фінансового контролю після закінчення строку на оскарження до суду, визначеного у частині десятій цієї статті, за результатами моніторингу вчиняє дії щодо притягнення до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Номер протоколу зазначається в електронній системі закупівель наступного робочого дня з дня складання протоколу, а також зазначаються дата та номер відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження.

Форма висновку та порядок його заповнення визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Надаючи оцінку аргументам учасників спору, які стосуються суті виявлених за результатом моніторингу порушень, суд враховує таке.

Рішення у справах де вирішувались спори у подібних правовідносинах неодноразово були предметом перегляду судом Касаційної інстанції. За результатом касаційного розгляду Верховний Суд сформував правові висновки загального характеру, які можуть бути застосовані при розгляді цієї справи. Такі висновки стосуються: 1) обов`язку відповідача обґрунтовувати прийняте рішення (висновок за результатом моніторингу процедури публічної закупівлі); 2) обов`язку відповідача чітко визначити та вказати у висновку заходи, які повинен вжити замовник процедури публічної закупівлі з метою усунення виявлених моніторингом порушень.

Правові висновки із вказаних питань викладені зокрема, у постановах Верховного Суду від 10 грудня 2019 року у справі №160/9513/18, від 05 березня 2020 року в справі № 640/467/19, від 23 квітня 2020 року у справі №160/5735/19, від 11 червня 2020 року в справі № 160/6502/19, від 12 серпня 2020 року у справа № 160/11304/19, від 21 січня 2021 року у справі №400/4458/19.

Предметом оцінки при розгляді цієї справи є констатуюча частина висновку, де йдеться про порушення позивачем вимог законодавства про публічні закупівлі (п.п. 1-2) та вказано на способи їх усунення (п. 3).

Надаючи оцінку зазначеним у висновку твердженням відповідача про порушення позивачем законодавства про публічні закупівлі, суд керується такими мотивами.

Щодо порушення позивачем п.п.2 п.2 ч.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: під час розгляду поданої ТОВ «Теплоенергетична компанія» тендерної пропозиції замовником було встановлено, що цим товариством не виконано вимоги Додатку 1 до тендерної документації, а саме учасник у складі тендерної документації повинен підтвердити наявність, кваліфікація та досвід основних спеціалістів (інженерно-технічних працівників) учасника для виконання замовлення. Відомості подаються у таблиці «б» згідно запропонованої форми, що визначена у даному додатку. Наявність робітників основних будівельних професій учасника для виконання замовлення. Відомості подаються у таблиці «в» згідно запропонованої форми, що визначена у даному Додатку.

Через електрону систему закупівель надійшла пропозиція ТОВ "Теплоенергетична компанія".

Під час розгляду пропозиції встановлено, неповноту відображення даних у відповідних таблицях (файл № 7 Довідка про наявність працівників .pdf.), тому необхідно надати уточнені данні».

Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.

Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично.

Ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:

1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;

2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.

Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:

1) перелік виявлених невідповідностей;

2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;

3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.

З матеріалів справи встановлено, що 18.11.2022 на засіданні тендерного комітету Медичного реабілітаційного центру МВС України «Південний Буг» щодо надання ТОВ "Теплоенергетична компанія" вимоги про усунення невідповідностей в наданих документах вирішено:

«Розмістити повідомлення з вимогою про усунення ТОВ "Теплоенергетична компанія" наступних невідповідностей, а саме надати документи: Підтверджуючі наявність, кваліфікація та досвід основних спеціалістів (інженерно-технічних працівників) учасника для виконання замовлення. Відомості подаються у таблиці «б» згідно запропонованої форми, що визначена у даному Додатку. Наявність робітників основних будівельних професій учасника для виконання замовлення. Відомості подаються у таблиці «в» згідно запропонованої форми, що визначена у даному Додатку.

18.11.2022 розміщено повідомлення про усунення порушення, у якому зазначено наступне: надати документи: підтверджуючі наявність, кваліфікація та досвід основних спеціалістів (інженерно-технічних працівників) учасника для виконання замовлення. Відомості подаються у таблиці «б» згідно запропонованої форми, що визначена у даному Додатку. Наявність робітників основних будівельних професій учасника для виконання замовлення. Відомості подаються у таблиці «в» згідно запропонованої форми, що визначена у даному Додатку» (а.с. 58).

Надаючи оцінку змісту даного повідомлення та відповідності його вимогам пп.2 п.2 ч.16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі», суд зазначає, що з буквального тексту повідомлення можливо встановити посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності, зокрема мова йде про таблиці «б» та таблиці «в» Додатку.

Більше того, повідомлення про усунення порушення було виконано ТОВ «Теплоенергетична компанія» та в подальшому з цією юридичною особою було укладено договір. Таким чином, неможливо стверджувати, що зміст повідомлення перешкодив ТОВ взяти участь в публічній закупівлі та усунути недоліки.

Враховуючи наведене, суд вважає, дотримання позивачем вимог підпункту 2 пункту 2 ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».

Щодо порушення позивачем п.12 ч.1 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, розрахунки по Договору виконані замовником в повному обсязі 06.06.2022 року. При цьому, звіт про виконання договору оприлюднено замовником в електронній системі Закупівель 21.07.2022 року, що на 17 днів пізніше терміну, визначеного п.12 ч.1 ст. 10 Закону, суд зазначає таке.

Згідно із п. 12 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.

Відповідно до плану фінансування, який є Додатком 3 до договору від 06.12.2021 № 608, фінансування робіт по договору передбачалось завершити в березні 2022 року. Додатковою угодою № 3 від 01.06.2022 до зазначеного договору термін завершення фінансування перенесено на червень 2022 року.

Виконання сторонами умов договору підтверджується актами КБ 2в №1-1, 1-2, 1-3 від 23.12.2021 року; № 2-1, 2-2, 2-3 від 28.12.2021 року; №3/1, 3/2,3/3 від 06.06.2022 року та платіжними дорученнями № 2823 від 23.12.2021 року, № 2852 від 28.12.2021 року, № 4091 від 06.06.2022.

При цьому суд звертає увагу на те, що платіжне доручення № 4091 від 06.06.2022 року на суму 188 749,44 грн., де платником є МРЦ «Південний Буг», а отримувачем ТОВ «Теплоенергетична компанія», проведено ДКСУ лише 24.06.2022 року, що підтверджується штампом на платіжному дорученні та свідчить, що розрахунки по договору виконанні лише 24.06.2022 року, тому суд приходить до висновку, що позивачем строки визначені в п. 12 ч.1 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» не порушено.

Згідно п. 2 ч. 2 ст. 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Як зазначено ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав позов підлягає задоволенню.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, шляхом стягнення на користь позивача суми судового збору, сплаченого позивачем при поданні позову за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби від 11.08.2022 року про результати моніторингу закупівлі UA- 2021-10-28-004596-а закупівлі код ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи, ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 ("Капітальний ремонт сходових клітин І-ІІІ поверху триповерхового спального корпусу МРЦ МВС України "Південний Буг", м. Хмільник, Вінницької області, вул. Шевченка, 25" код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт.

Стягнути на користь Медичного реабілітаційного центру МВС України "Південний Буг" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2481,00 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одну гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Північно-східного офісу Держаудитслужби (м. Харків).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повне рішення суду складено та підписано суддею 13.12.2022

Позивач: Медичний реабілітаційний центр МВС України "Південний Буг" (код ЄДРПОУ 08733794, вул. Шевченка, 25, м. Хмільник, Вінницька область, 22000)

відповідач: Північно-східний офіс Держаудитслужби (код ЄДРПОУ 40478572, Майдан Свободи, будинок 5, Держпром, 4 під`їзд, 10 поверх, м. Харків, Харківська область, 61022)

Суддя Шаповалова Тетяна Михайлівна

Дата ухвалення рішення07.12.2022
Оприлюднено19.12.2022
Номер документу107866777
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування висновку

Судовий реєстр по справі —120/6773/22

Рішення від 07.12.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 22.11.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 01.11.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

Ухвала від 29.08.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Шаповалова Тетяна Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні