Постанова
від 14.12.2022 по справі 620/9551/21
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 620/9551/21 Суддя (судді) першої інстанції: Ткаченко О.Є.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2022 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ганечко О.М.,

суддів Кузьменка В.В.,

Василенка Я.М.,

розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби України у Чернігівській області на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 20 липня 2022 р. у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Інвестиційна компанія "Меркурій-Інвест" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Приватне підприємство "Інвестиційна компанія "Меркурій-Інвест" звернулось з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, у якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернігівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.03.2021 № 2493934/35192500, № 2493933/35192500;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 25.02.21, № 2 від 25.02.21, складені Приватним підприємством "Інвестиційна компанія "Меркурій-Інвест", датою їх фактичного подання на реєстрацію - 25.02.2021.

Обґрунтовуючи вимоги, позивачем зазначено, що ним було подано усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій по податковим накладним. Однак, оскаржувані рішення не містять конкретних та зрозумілих підстав для їх прийняття, інформації про конкретні документи, які складені з порушенням законодавства.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 20 липня 2022 р. позов задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2493934/35192500 від 24.03.2021.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2493933/35192500 від 24.03.2021.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 25.02.2021, складену Приватним підприємством "Інвестиційна компанія "Меркурій-Інвест", датою фактичного подання - 25.02.2021.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 25.02.2021, складену Приватним підприємством "Інвестиційна компанія "Меркурій-Інвест", датою фактичного подання - 25.02.2021.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, Головне управління Державної податкової служби України у Чернігівській області подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення спору.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.10.2022 відкрито апеляційне провадження та призначено апеляційну скаргу до розгляду у порядку письмового провадження на 14.12.2022.

Дану справу розглянуто в порядку письмового провадження, оскільки, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Приватне підприємство "Інвестиційна компанія "Меркурій-Інвест" є юридичною собою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб - підприємців 18.06.2007 за номером 13541020000001591. Заходиться на обліку у Чернігівській ДПІ (м. Чернігів) ГУ ДПС у Чернігівській області з 19.06.2007.

Основними видами господарської діяльності товариства є: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (споруд); 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у.

25.02.2021 складено податкову накладну № 1 від 25.02.2021, яку подано для реєстрації 25.02.2021, в якій відображено відомості щодо надання комплексних інженерних послу АТ «Укртрансгаз» (а.с.329 т.1).

16.03.2021 позивачем отримано квитанцію № 9054446325, в якій зазначено: «Відповідно до п. 201.16 cт. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 25.02.2021 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (а.с.330 т.1).

25.02.2021 складено податкову накладну № 2 від 25.02.2021, яку подано для реєстрації 25.02.2021, в якій відображено відомості щодо надання комплексних інженерних послу АТ «Укртрансгаз» (а.с.331 т.1).

16.03.2021 позивачем отримано квитанцію № 9054443950, в якій зазначено: «Відповідно до п. 201.16 cт. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 25.02.2021 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (а.с.332 т. 1).

22.03.2021 позивачем подані пояснення разом із копіями відповідних первинних документів до податкових накладних від 25.02.2021 № 1, № 2 (а.с.333-337 т.1).

За результатами розгляду повідомлення від 23.03.2021 № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, Комісією регіонального рівня прийнято рішення:

- від 24.03.2021 № 2493934/35192500 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25.02.2021 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстава рішення: не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додатково зазначено про ненадання документів згідно специфіки наданих послуг, не надано документи, які зазначені в додатках до акту виконаних робіт та розкривають суть здійснення господарської операції (а.с. 338-339 т.1);

- від 24.03.2021 № 24939333/35192500 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25.02.2021 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстава рішення: не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додатково зазначено про ненадання документів згідно специфіки наданих послуг, не надано документи, які зазначені в додатках до акту виконаних робіт та розкривають суть здійснення господарської операції (а.с. 340 т.1).

Вважаючи вищевказані рішення відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що рішення про зупинення реєстрації податкової накладної, і оскаржувані рішення про відмову в її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, не містять в собі мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків, як і не містять доказів наявності податкової інформації, що свідчить про наявність ознак задіяння позивача у розповсюдженні ймовірно схемного податкового кредиту з посиланням на відповідні документи. При цьому, витребувані у позивача документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та їх перевірка може здійснюватися під час проведення податкової перевірки, але не на стадії реєстрації (первинного моніторингу) податкової накладної, тим більше, реєстрацію якої зупинено за критерієм 8. В межах розгляду даної справи відповідачами, не надано жодних належних та допустимих доказів на підтвердження того, що позивач задіяний у розповсюдженні та використанні ймовірно схемного податкового кредиту.

Натомість, апелянт вважає вказані висновки суду необґрунтованими та помилковими, оскільки судом не було враховано норм та вимог постанови Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019. Дійсно, позивачем були надані підтверджуючі документи, проте в обсязі недостатньому для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, що відповідно до чинного законодавства, є необхідними для розгляду даного питання, а оскаржувані рішення і не мають містити у собі розгорнуте обґрунтування підстав неприйняття та не реєстрації складеної податкової накладної.

З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до норм п. п. «а», «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість, є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

При цьому, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1. статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

За змістом пункту 188.1. статті 188 Податкового кодексу України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

У відповідності до пункту 201.10. статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно із пунктом 201.16. статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341) (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно із пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10. статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3. і 200-1.9. статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок № 1165).

За пунктом 4 Порядку № 1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Відповідно до змісту пункту 5 Порядку № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Згідно пункту 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 10, 11 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Згідно пунктів 2, 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 (далі - Порядок № 520), прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі по тексту - комісія регіонального рівня). У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно пункту 5 Порядку № 520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 11 Порядку № 520, передбачено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Під час розгляду даного спору в суді першої інстанції було досліджено, що після подання для реєстрації контролюючому органу податкових накладних від 25.02.2021 № 1, від 25.02.2021 № 2 для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних позивачем отримано квитанції, у яких контролюючим органом, зокрема, зазначено, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, позивачем надіслано контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. До повідомлення позивачем були додані пояснення та пакет документів на підтвердження проведення господарської операції.

В поясненнях позивачем зазначено, що 14.05.2018 між ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» (Замовник) та ПП «ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ «МЕРКУРІЙ-ІНВЕСТ» (Виконавець) укладено договір про закупівлю № 1805000434 (а.с.31-33). Відповідно до умов пункту 1.1. договору, за результатами проведення відкритих торгів, предмет закупівлі «Комплексні інженерні послуги (розробка документації із землеустрою та реєстрація права користування земельними ділянками по філії УМГ «ЛЬВІВТРАНСГАЗ» ПАТ «УКРТРАНСГАЗ») Лот № 4 за кодом ЄЗС ДК 021:2015-71340000-3 (далі - роботи із землеустрою), Виконавець бере на себе зобов`язання відповідно до технічного завдання Замовника (Додаток №1), розробити документацію із землеустрою, отримати відповідні дозволи та зареєструвати права користування земельними ділянками по філії УМГ «ЛЬВІВТРАНСГАЗ» ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» Лот №4, а Замовник зобов`язується прийняти належним чином виконанні роботи та оплатити їх».

Згідно п. 1.2 договору, результатом виконаних робіт є розроблена документація із землеустрою, затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, згідно переліку земельних ділянок зазначених в Додатку №3, та законодавчо визначений документ на момент прийняття результату робіт, що засвідчує право користування відповідною земельною ділянкою (витяг, довідка тощо).

Загальна вартість виконуваних робіт за цим договором згідно Додатку 2 становить 24883126,06 грн. (двадцять чотири мільйони вісімсот вісімдесят три тисячі сто двадцять шість гривень,06 коп.), в тому числі ПДВ - 4147187,68 грн. (чотири мільйони сто сорок сим тисяч сто вісімдесят сім гривень, 68 коп.) (пункт 3.1 договору).

Пунктом 4.1 договору передбачено, що замовник приймає роботи за відповідним(ми) актом(ми) здачі-приймання виконаних робіт, які складаються за результатами виконання, згідно узгодження Сторонами графіку виконання робіт (календарного плану - додаток 2), по одному з таких обсягів робіт: роботи за окремою земельною ділянкою; роботи згідно переліку земельних ділянок в цілому.

Відповідно пункту 4.4 договору, виконавець зобов`язаний надати замовнику податкову накладну, складену в електронній формі та оформлену належним чином, з зазначенням обов`язкових реквізитів, відповідно до вимог Податкового кодексу України, з дотриманням умов щодо належної реєстрації електронного підпису уповноваженої особи та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних в порядку та в строки встановлені ПКУ.

Згідно пунктів 4.2, 4.6 договору, оплата наданих робіт здійснюється замовником протягом 30-ти робочих днів з дати отримання ним належним чином оформлених правовстановлюючих документів чинного зразка, що засвідчують реєстрацію права користування відповідною земельною ділянкою (витяг, довідка тощо на дату прийняття робіт за цим договором) та підписання сторонами відповідного(их) акту(ів) здачі-приймання виконаних робіт за відповідною ділянкою та/або усіх ділянок загалом, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок виконавця.

Акти здачі-приймання виконаних робіт можуть складатися сторонами по окремо визначеним земельним ділянкам за результатом виконання етапу робіт згідно з календарним планом виконання робіт з розробки документації із землеустрою та реєстрації права користування земельними ділянками ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» - Додаток № 2 до даного договору. В цьому разі вартість виконаних робіт, яка підлягає оплаті замовником виконавцю, визначається, шляхом ділення загальної вартості виконуваних робіт за цих договором, визначеної у п. 3.1 даного договору, на кількість ділянок у складі лоту, з наступним множенням на коефіцієнт (0,8 або 0,2) в залежності від етапу, що здається, визначений згідно з календарним планом виконання робіт Додаток № 2 до даного Договору».

Роботи вважаються закінченими і прийнятими замовником з моменту отримання належним чином оформлених правовстановлюючих документів чинного зразка на дату прийняття робіт та підписання Замовником і Виконавцем акту здачі-приймання виконаних робіт без зауважень згідно пункту 5.5 договору.

Відповідно підпункту 6.3.1 договору, згідно з графіком виконання робіт (календарним планом) розробити та оформити правовстановлюючі документи на земельні ділянки, що підтверджують право користування земельними ділянками ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» та передати документи, що засвідчують право користування та/або оренди земельною ділянкою Замовнику в терміни встановлені цим Договором.

ПП «ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ «МЕРКУРІЙ-ІНВЕСТ» має співробітників, які прийняті згідно наказу № 24к від 11.03.2020 на посаду геодезиста ОСОБА_1 ; наказу № 33к від 22.03.2021 на посаду інженера-землевпорядника ОСОБА_2 (а.с.29-30 т.1).

Факт надання послуг підтверджуються підписаними між ПП «Інвестиційна компанія «Меркурій-Інвест» та AT «Укртрансгаз» актами здачі - приймання робіт № 69 від 25.02.2021 (а.с.116-191 т.1), № 70 від 25.02.2021 (а.с.192-327 т.1).

На підтвердження виконання умов вищевказаного договору до актів здачі -приймання робіт були додані наступні документи, а саме: Акт здачі - приймання робіт № 69 від 25.02.2021 року містить додатки: технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для розміщення та експлуатації об`єктів трубопровідного транспорту AT «Укртрансгаз»», вказана документація містить: пояснювальну записку, технічне завдання на розроблення документації із землеустрою, заяву на розроблення технічної документації із землеустрою, Державний акт на право постійного користування землею, розпорядження Львівської ОДА про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, графічні матеріали, перелік обмежень використанні земельної ділянки, додаткові матеріали та документи;

витяги з Державного земельного кадастру, що підтверджують реєстрацію земельної ділянки; витяги із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права на земельні ділянки за кадастровими номерами: 4625388900:02:000:0967; 4625388900:02:000:0088;4625388900:02:000:0106;4625388900:03:000:0050;4625388900:02:000:0050; 4625388900:02:000:0089; 4625388900:02:000:0086; Акт здачі - приймання робіт № 70 від 25.02.2021 року містить додатки: технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для розміщення та експлуатації об`єктів трубопровідного транспорту AT «Укртрансгаз»», вказана документація містить: пояснювальну записку, технічне завдання на розроблення документації із землеустрою, заяву на розроблення технічної документації із землеустрою, Державний акт на право постійного користування землею, розпорядження Львівської ОДА про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, графічні матеріали, перелік обмежень використанні земельної ділянки, додаткові матеріали та документи; витяги з Державного земельного кадастру, що підтверджують реєстрацію земельної ділянки; витяги із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права на земельні ділянки за кадастровими номерами: 4625388900:02:000:0065;4625388900:02:000:0074;4625388900:02:000:0062;1625388900:02:000:0035;4625388900:02:000:0032;4625388900:03:000:0009;1625388900:03:000:0008;4625388900:03:000:0023;4625388900:03:000:0020;1625388900:02:000:0045;4625388900:02:000:0104;4625388900:02:000:0111.

Оплата AT «Укртрансгаз» (замовника) за договором про закупівлю № 1805000434 від 14.05.2018, підтверджується заключною випискою за період з 16.03.2021 по 16.03.2021 (а.с.328 т.1).

За результатами розгляду поданих позивачем документів Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято спірні рішення, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних від 25.02.2021 № 1, від 25.02.2021 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з ненаданням копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, ненадання документів згідно специфіки наданих послуг, не надано документи, які зазначені в додатках до акту виконаних робіт та розкривають суть здійснення господарської операції.

Колегія суддів враховує, що рішення Комісії контролюючого органу повинно містити, як чітку підставу для зупинення реєстрації ПН/РК, так і чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Однак, як правильно звернув увагу суд першої інстанції, рішення про зупинення реєстрації податкової накладної, так і оскаржувані рішення про відмову в її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, не містять в собі мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків, як і не містять доказів наявності податкової інформації, що свідчить про наявність ознак задіяння позивача у розповсюдженні ймовірно схемного податкового кредиту з посиланням на відповідні документи. При цьому, колегія суддів враховує, що витребувані у позивача документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та їх перевірка може здійснюватися під час проведення податкової перевірки, але не на стадії реєстрації (первинного моніторингу) податкової накладної, тим більше, реєстрацію якої зупинено за критерієм 8.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок, як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Колегія суддів констатує, що в межах розгляду даної справи в суді першої інстанції так і під час апеляційного розгляду, відповідачами не надано жодних належних та допустимих доказів на підтвердження того, що позивач задіяний у розповсюдженні та використанні ймовірно схемного податкового кредиту.

За таких обставин, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого та правильного висновку про наявність правових підстав для визнання протиправними та скасування рішення Комісії ГУ ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2493934/35192500 від 24.03.2021 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених позивачем податкових накладних № 1 від 25.02.2021; № 2493933/35192500 від 24.03.2021 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених позивачем податкових накладних № 2 від 25.02.2021.

У цілому, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позовних вимог та не є підставою для скасування чи зміни оскаржуваного рішення суду першої інстанції.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

У відповідності до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та прийнято судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження під час апеляційного розгляду, з огляду на що, рішення суду першої інстанції підлягає залишенню без змін.

Керуючись ст. ст. 243, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 - 331 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби України у Чернігівській області - залишити без задоволення.

Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 20 липня 2022 р. - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена з підстав, визначених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя О.М. Ганечко

Судді В.В. Кузьменко

Я.М. Василенко

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2022
Оприлюднено21.12.2022
Номер документу107932635
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —620/9551/21

Ухвала від 23.02.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Ухвала від 17.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 14.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 14.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 14.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 09.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 20.07.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні