Ухвала
від 22.12.2022 по справі 520/11024/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

про прийняття адміністративного позову до розгляду та відкриття спрощеного провадження

22 грудня 2022 р. Справа № 520/11024/22

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Олексій Котеньов, розглянувши адміністративний позов та додані до нього документи Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (м-н Свободи, буд. 5, Держпром, 1 під., к. 16,м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 14070760) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інформаційно-технологічна лабораторія" (вул. Космічна, буд. 26, м. Харків, 61000, код ЄДРПОУ 14082852) про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-

В С Т А Н О В И В:

Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інформаційно-технологічна лабораторія", в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Інформаційно-технологічна лабораторія" на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (майдан Свободи, буд. 5. Держпром. 1 під, 16 офіс, м. Харків. 61022. код СЄДРПОУ 14070760, отримувач: ГУК Харків обл/МТГ Харків/50070000, код: 37874947. рр ІВAN: UA658999980313171230000020649, Банк отримувача: Казначейство України) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування осіб з інвалідністю, у сумі 119243,75 грн.

Ухвалою від 13.12.2022 позов залишено без руху, 19.12.2022 позивачем надано до суду клопотання про визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними.

Щодо строку звернення до суду з адміністративним позовом, суд зазначає таке.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.121 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.

Суд враховує правову позицію Верховного Суду у справі №813/3756/17, відповідно до якої встановлення законом процесуальних строків передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених КАС України певних процесуальних дій. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.

У пункті 36 рішення Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ, Європейський суд) від 04.12.1995 у справі «Белле проти Франції» (Bellet v. France) ЄСПЛ зазначив, що стаття 6 § 1 Конвенції містить гарантії справедливого судочинства, одним з аспектів яких є доступ до суду. Рівень доступу, наданий національним законодавством, має бути достатнім для забезпечення права особи на суд з огляду на принцип верховенства права в демократичному суспільстві. Для того, щоб доступ був ефективним, особа повинна мати чітку практичну можливість оскаржити дії, які становлять втручання у її права.

Право на доступ до правосуддя не є абсолютним і обмежене передусім встановленим строком звернення до суду. Такий підхід обумовлений необхідністю дотримання іншого, не менш важливого принципу - верховенства права, а точніше, одного з його елементів - принципу правової визначеності.

Поряд із цим, ЄСПЛ звертав увагу на те, що "застосовуючи процесуальні норми, національні суди повинні уникати як надмірного формалізму, який може вплинути на справедливість провадження, так і надмірною гнучкості, яка призведе до анулювання вимог процесуального законодавства (див. рішення у справі "Волчлі проти Франції" (Walchli v. France), заява №35787/03, п. 29, від 26.07.2007)".

В обґрунтування заяви позивач посилається на те, що відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022р. №64/2022 "Про введення воєнного стану" та наказу Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю від 24.02.2022 №14 щодо не можливості нормального функціонування відділення під час воєнного стану вводиться режим простою до кінця воєнного стану. Відповідно до наказу Харківського обласного відділення від 01.09.2022 №15 вводиться дистанційний режим праці.

Надаючи правову оцінку поважності підстав пропуску строку звернення до суду з цим позовом з урахуванням викладених у клопотання представника позивача обставин та наданих доказів, суд зазначає таке.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 14.03.2022 № 133/2022 передбачено продовження строку дії воєнного стану з 05 години 30 хв. 26 березня строком на 30 діб.

Указом Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб, тобто до 25 травня 2022 року.

Указом Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб, тобто до 23 серпня 2022 року.

Указом Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб, тобто, до 21 листопада 2022 року.

Указом Президента України від 07 листопада 2022 року № 757/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", який затверджено Верховною Радою України, передбачено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Такі обставини є загальновідомими.

Відповідно до ст. 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палити в Україні» лист ТПП України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1 використовується для підтвердження обставин непереборної сили з 24.02.2022 до закінчення воєнного стану.

Позивач зазначає про те, що у лютому - березні поточного року майже всі працівники відділення, побоюючись за своє життя, були змушені виїхали з території Харківської області. Завідуюча юридичним сектором Харківського обласного відділення ОСОБА_1 вивезла неповнолітню дитину до безпечного місця до Європи. На даний час вона не повернулася до міста та перебуває у відпустці без збереження заробітної платні до закінчення воєнного стану. Інших працівників юристів у відділенні Фонду немає. Відповідно до Наказу Харківського обласного відділення від 01.09.2022 № 15 вводиться дистанційний режим праці. До роботи були залучені 9 працівників відділення, які перебували на території України, по першочерговому напрямку діяльності відділення Фонду щодо опрацювання та фінансування в повному обсязі звернень осіб з інвалідністю на забезпечення реабілітаційних послуг та засобів реабілітації, протезування, збір актів та довідок на оплату навчання студентів з інвалідністю. На ці напрями були виділені кошти з Державного бюджету України у вересні поточного року (за всі попередні місяці). Це дуже великий об`єм роботи, який потребував забагато часу. Робота проводилася дистанційно та не потребувала знаходження всіх працівників на робочих місцях у приміщені за адресом реєстрації відділення Фонду.

У жовтні поточного року відділенням була подана заявка на Дирекцію Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю щодо отримання коштів на сплату судового збору. У листопаді поточного року цей напрямок було частково профінансовано. Начальнику відділу забезпечення зайнятості та соціального захисту осіб з інвалідністю, яка повернулася до міста Харкова у листопаді, доручено (поза її посадової інструкції) підготувати позовні заяви по підприємствам боржникам.

Позивач зазначає, що підготовка позовів потребує перебування на робочому місці, оскільки звіти підприємствами надаються у паперовому вигляді та зберігаються у відділенні. Друкування, сканування та копіювання документів потребує використання офісної техніки. Перебування поза місця роботи унеможливлює підготовку документів та позовної заяви. Частина позовів була складена завідуючою юридичним сектором заздалегідь (як тільки підприємство надавало звіт, відмовлялося сплачувати) ще до воєнного стану та датувалися 15.04.2022. Як завжди, планувалася подача позовів з 16.04.2022.

Додані до клопотання докази щодо перебування уповноважених працівників у відпустці та у простої у зв`язку з військовою агресією РФ, докази фінансування Фонду, а також враховуючи специфіку функціонування установи в умовах воєнного стану, у своїй сукупності дають підстави для висновку суду про наявність поважних причин пропуску строку звернення до суду з цим позовом.

Справа підсудна Харківському окружному адміністративному суду.

Виходячи з положень ст.ст. 171, 257 КАС України, оскільки справа належить до справ незначної складності, позовну заяву належить розглядати за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до ст.258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно з ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Керуючись приписами ст. ст. 12, 171, 257 262, 293, 294 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Визнати поважними причини пропуску строку звернення до суду з цим позовом.

Визначити сторонам у справі строк для подання заяви із запереченнями щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом п`ятнадцяти днів з дня одержання копії ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного провадження у справі.

Прийняти адміністративний позов до розгляду та відкрити спрощене провадження в адміністративній справі.

Повідомити учасників справи, що вони можуть отримати інформацію по справі, що розглядається, на веб-сторінці на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, а саме: http://court.gov.ua/fair/sud2070.

Справа розглядається одноособово суддею Олексієм Котеньовим за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Учасники справи мають право подати клопотання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Встановити строк відповідачу для подання до суду відзиву на адміністративний позов разом з усіма доказами, що обґрунтовують доводи, які в ньому наведені або заяву про визнання позову - протягом п`ятнадцяти днів з дня одержання копії ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного провадження у справі.

Роз`яснити учасникам справи, що справа буде розглянута без повідомлення учасників у порядку спрощеного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Роз`яснити учасникам справи, що позивач має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач - заперечення протягом п`яти днів із дня отримання відзиву та відповіді на відзив відповідно.

Копії даної ухвали направити учасникам справи.

Роз`яснити, що зловживання процесуальними правами, а також недобросовісне виконання процесуальних обов`язків не допускається. Роз`яснити про наявність процесуальних прав і обов`язків, передбачених ст. 44, 45, 47, 60 КАС України.

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Cуддя Олексій Котеньов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108010611
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них зайнятості осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —520/11024/22

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 22.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 20.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Ухвала від 22.12.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні