Справа № 375/1164/20
Провадження №2/375/114/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 листопада 2022 року смт Рокитне
Рокитнянський районний суд Київської області в складі:
головуючої судді Чорненької О.І.
при секретарі судового засідання Киричок В.В.,
за участі
позивача ОСОБА_1 ,
представника відповідача Кучера А.В. ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в залі суду в смт Рокитне цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Акціонерного Товариства "Оператор газорозподільної системи "Київоблгаз" про визнання незаконним та скасування рішення комісії, -
ВСТАНОВИВ:
Короткий зміст позовних вимог.
ОСОБА_1 звернулася до суду з вказаним позовом про скасування рішення комісії про перерахунок (донарахування) необлікованого об`єму природного газу в сумі 10 867 грн 95 коп за актом про порушення за № 2445 від 09.06.2019 року.
Обгрунтовуючи позовні вимоги тим, що працівниками Кагарлицького відділення АТ «Київоблгаз» недотримано порядку оформлення акта про порушення та порядку розгляду акта про порушення на засіданні комісії, що регламентований гл. 5 Розділу XI Кодексу газорозподільних систем, який затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Кодексу газорозподільних систем» від 30.09.2015 № 2494.
Процесуальні дії у справі.
Позовна заява надійшла до Рокитнянського районного суду Київської області 14.09.2020.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судових справ між суддями, зазначена справа передана у провадження судді Чорненької О.І. 11.01.2021.
Ухвалою Рокитнянського районного суду Київської області від 26.02.2021 було відкрито провадження у цивільній справі та призначено підготовче засідання.
Ухвалою Рокитнянського районного суду Київської області від 13.07.2021 було замінено у цивільній справі неналежного відповідача Кагарлицьке відділення АТ «Київоблгаз» належним відповідачем - АТ "Оператор газорозподільної системи "Київоблгаз".
Ухвалою Рокитнянського районного суду Київської області від 02.08.2022 було закрито підготовче провадження та призначено цивільну справу до судового розгляду по суті.
Ставлення учасників цивільного процесу до пред`явленого позову.
У судовому засіданні ОСОБА_1 підтримала позовні вимоги та просила задовольнити їх у повному обсязі посилаючись на обставини викладені у позовні заяві.
Відповідач у судове засідання направив свого представника Кучера А.В . Представник відповідача повідомив, що сторона відповідача не визнає заявлений до них позов та просить відмовити у його задоволенні.
У судове засідання прибула свідок ОСОБА_3 .
Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.
Встановлено, що ОСОБА_1 є власником житлового будинку АДРЕСА_1 від 03.08.1999, що підтверджено договором дарування серія АВВ № 137459.
Позивач є споживачем природного газу, послуги із газопостачання будинку надає відповідач. На ім`я ОСОБА_1 відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 .
Відповідно до актів про зняття лічильника № 01 від 08.07.2010, від 31.05.2016, № 0800263505 від 08.06.2019, встановлено, що в будинку за адресою АДРЕСА_1 протягом періоду з 2010 року по 2019 рік лічильник марка Октава, тип G - 4 № 154048 пломба R 18160408, дата повірки - 2016 рік, дата виготовлення 2006, тричі був на державній повірці. Зазначений, лічильник встановлено та прийнято до експлуатації 31.05.2016, що підтверджується актом б/н від 31.05.2016.
В акті про усунення порушення від 08.06.2019 записано про несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ, ознак наявності втручання в роботу ЗВТ в акті не наведено.
На підставі акту про порушення вимог Кодексу газорозподільних систем від 08.06.2019 № 2445 з приводу порушень, а саме несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ, нарахувала суму збитків, завданих порушеннями споживача, у розмірі 10 867, 95 грн, нарахування збитків було проведено з 24.03.2019 по 07.06.2019, за ціною купівлі природного газу оператором ГРМ становить 1207,82 м.куб.
Позивач зазначає, що на проведення експертизи позивач запрошена не була, хоча споживач зобов`язаний бути присутнім під час проведення експертизи. Згоди про проведення експертизи без її участі вона не надавала. Працівникам, які проводили заміну лічильників, було повідомлено, що вона є інвалідом 3 групи з дитинства по зору, дана обставина підтверджується довідкою до акту огляду МСЕК сер. КИО - 1 № 0387465, тому наполегливо просила записувати у документації правдиву інформацію.
Після чого позивач отримала акт-розрахунок не облікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природнього газу і його вартості від 18.07.2019 (вих. № 96 від 24.07.2019); акт 1873е експертизи лічильника газу від 20.06.2019 (вих. № 98 від 24.07.2019); рахунок на оплату №002445 від 18.07.2019 (вих. № 97 від 24.07.2019 року); акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 146 КФ від 18.07.2019; акт (о/р) демонтажу лічильника газу для проведення експертизи № 0800263505 від 08.06.2019; повідомлення про припинення газопостачання/розподілу природнього газу від 24.07.2019, протокол щодо ЗВТ та/або пломби на позачергова чи експертну повірку від 08.06.2019; акт про порушення від 08.06.2019.
25.07.2019 та 14.08.2019 позивач зверталася до Кагарлицького відділення АТ «Київоблгаз» вх. № 514 від 25.07.2019 з приводу недотримання працівниками Кагарлицького відділення АТ «Київоблгаз» порядку оформлення акта про порушення та порядку розгляду акта про порушення на засіданні комісії, що регламентований гл. 5 Розділу XI Кодексу газорозподільних систем, який затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Кодексу газорозподільних систем» від 30.09.2015 № 2494. Станом на 14.09.2020 відповіді на зазначені скарги не отримано.
17.08.2021 до суду надійшов відзив від представника відповідача - адвоката Кучера А.В., в якому він просить відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, в якому виклав наступне.
08.06.2019 представниками відповідача під час виконання робіт з планово повірки лічильників газу за адресою: АДРЕСА_1 власник - ОСОБА_1 , - було виявлено порушення Кодексу ГРС з вигляді несанкціонованого втручання в роботу засобу вимірювальної техніки (ЗВТ).
Факт фіксації виявленого порушення підтверджується актом про порушення від 08.06.2019, що був підписаний відповідачем. Кодексом ГРС дії споживача ОСОБА_1 кваліфікують як несанкціонований відбір природного газу з ГРМ (крадіжка газу) та внаслідок яких щодо них здійснюється нарахування необлікованих об`ємів (обсягів) природного газу: несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ (комерційного ВОГ, зокрема лічильника газу).
08.06.2019 представниками відповідача проведено роботи по усуненню порушення шляхом встановлення взамін демонтованого лічильника газу лічильник з обмінного фонду А Г «Київоблгаз», про що складено акт про усунення порушення. Вказані акти були підписані ОСОБА_1 без заперечень та зауважень.
Комісією за участю представників лабораторії з повірки ПЛГ AT «Київоблгаз», ДП «Київоблстандартметрологія» проведено експертизу лічильника газу ОКТАВА G4, заводський № 154048, покази 20222,77 куб. м., дата виготовлення 2006 рік (акт 1873е експертизи лічильника газу від 20.06.2019), висновок комісії відліковий механізм виймався і розбирався, чим виявлено втручання.
18.07.2019 відбулось засідання комісії з розгляду Акту про порушення від 08.06.2019 та акту експертизи № 1873е від 20.06.2019 за участю позивача. Комісія вирішила задовольнити акт про порушення вимог Кодексу газорозподільних систем, у зв`язку з підтвердженням факту несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ та розрахувати спожитий газ за граничними об`ємами споживання природного газу з 24.03.2019 по 07.06.2019. Цього ж дня комісією AT «Київоблгаз» складено Акт-розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості в період з 24.03.2019 до 07.06.2019 за ціною закупівлі природного газу оператором ГРМ для виробничо-технологічних втрат.
Відтак, з приводу несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ у період з 24.03.2019 до 07.06.2019 нараховано суму завданих AT «Київоблгаз» збитків в розмірі 10 867 грн. 95 коп.
З пояснень наданих позивачем у судовому засіданні встановлено, що 08.06.2019 представником відповідача було проведено виконання робіт з планової повірки лічильників газу ОКТАВА G4, заводський № 154048, покази 20222,77 куб. м., дата виготовлення 2006 рік, за адресою: АДРЕСА_1 , власник - ОСОБА_1 , За результатами повірки працівником Рокитнянської дільниці Кагарлицької ФЕГГ слюсарем ОСОБА_4 посвідчення № 7066 складено акт про порушення. При підписанні якого споживач ОСОБА_1 уточнила у працівника чи все нормально з лічильником, так як вона є інвалідом по зору з дитинства, відтак вона не могли прочитати записи у вказаному акті про порушення, у відповідь їй повідомлено, що пломби лічильника цілісні. В подальшому споживача викликали у телефонному режимі до Рокитнянської дільниці Кагарлицької ФЕГГ для надання копій паспортних даних як споживача послуг газопостачання. По приїзду до дільниці позивачці стало відомо про результати проведення експертизи знятого лічильника. В той час споживач не розуміла, що вона перебуває ніби як на засіданні комісії по розгляду актів про порушення, так як їй про це не було повідомлено. В подальшому позивач неодноразово зверталася до Кагарлицького відділення АТ «Київоблгаз`з заявою про перегляд рішення комісії та скаргами про недотримання працівниками відділення порядку оформлення акту про порушення та порядку розгляду акту про порушення на засіданні комісії. Однак відповіді на заяви та скарги не отримано.
Представник відповідача Кучер А.В. повідомив, що 08.06.2019 працівником Рокитнянської дільниці Кагарлицької ФЕГГ слюсарем ОСОБА_4 посвідчення № 7066 було проведено виконання робіт з планової повірки лічильників газу ОКТАВА G4, заводський № 154048, покази 20222,77 куб. м., дата виготовлення 2006 рік. За результатами повірки слюсарем ОСОБА_4 складено акт про порушення у двох примірниках, один примірник для споживача ОСОБА_1 , інший - для Рокитнянської дільниці Кагарлицької ФЕГГ. З пояснень представника відповідача встановлено, що два примірника акта про порушення мають відмінності у заповненні. Так, у примірнику споживача вказано дату складання 08.06.2018, номер акту не зазначено, встановлене порушення Кодексу газорозподільних систем п. 1.3. У примірнику для Рокитнянської дільниці Кагарлицької ФЕГГ вказано дату складання акту про порушення 08.06.2019, вказано номер акту 2445, встановлене порушення Кодексу газорозподільних систем вид: «п.1.3., несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ, а саме наявність ознак несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ. Обставини, що було виявлено при виконанні робіт з планової повірки лічильників газу, зокрема невідповідність тавро повірки заводу виробника року випуску лічильника газу.
Зі слів свідка ОСОБА_3 , яка працює фахівцем з балансування, встановлено порядок проведення засідання комісії з розгляду акту про порушення та порядок нарахування необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу.
Мотиви суду та застосовані норми права
Зі змісту ч. 2 ст.16 ЦК України вбачається, що суд може захистити цивільне право або інтерес особи способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.
Кодекс газорозподільних систем визначає взаємовідносини оператора газорозподільних систем із суб`єктами ринку природного газу, а також визначає правові, технічні, організаційні та економічні засади функціонування газорозподільних систем.
Вказаний кодекс надає оператору газорозподільних систем низку повноважень в галузі здійснення контролю приладового обліку природного газу в газорозподільній системі та визначення його об`ємів і обсягів передачі до/з газорозподільної системи.
До основних функцій оператора ГРМ законодавцем віднесено забезпечення комерційного обліку природного газу, у тому числі приладового, в ГРМ. (пп.8 п.3 гл.1 розд. І Кодексу).
Для виконання цих функцій законодавець надав оператору ГРМ право безперешкодного та безкоштовного доступу до земельних ділянок всіх форм власності, на яких розташована газорозподільна система, для виконання своїх функцій та обов`язків, передбачених законодавством та зобов`язав споживачів, які підключені до ГРМ співпрацювати з оператором ГРМ. (п.4,5 гл.1 розд. І Кодексу).
Оператор ГРМ має право протягом періоду експлуатації лічильника газу та відповідно до вимог цього Кодексу здійснювати контрольне зняття показань ЗВТ (лічильника газу) для контролю та перевірки його показань природного газу, у тому числі для взаєморозрахунків між ними. Оператор ГРМ має право здійснювати контрольні зняття показів лічильника природного газу споживача та зобов`язаний не рідше одного разу на шість місяців здійснювати контрольне зняття показань лічильника газу (з урахуванням встановленого строку для контрольного огляду вузла обліку) . (п.1 гл.1 розд. ІХ, п.1 гл. 4 розд.ІХ).
Відповідно до п. 1 гл.8 розд.Х Кодексу періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування, монтаж, технічне обслуговування та пов`язаний з такою повіркою ремонт) лічильників газу, які встановлені для розрахунків за спожитий природний газ побутовими споживачами (населенням) для їх побутових потреб, здійснюється за рахунок Оператора ГРМ незалежно від того, чи є він власником ЗВТ.
Для належної організації періодичної повірки лічильників газу по об`єктах побутових споживачів Оператор ГРМ повинен забезпечити належний моніторинг термінів спливу міжповірочного інтервалу для складання графіка проведення періодичної повірки лічильників; забезпечити періодичну повірку лічильника протягом міжповірочного інтервалу (п.2 гл.8 розд. Х)
Відповідно до п.1,2 глави 9 розд. Х оператор ГРМ повинен здійснювати контрольний огляд вузла обліку у строки, визначені цим Кодексом. Перевірка комерційного ВОГ, а також контрольний огляд вузла обліку здійснюються у присутності споживача або його представника, крім випадків, передбачених цим розділом.
Споживач, на території якого знаходиться комерційний ВОГ, має забезпечити безперешкодний доступ представникам Оператора ГРМ (іншого суб`єкта ринку природного газу, а саме ініціатора перевірки) за їх посвідченнями (документами, які уповноважують особу) до комерційного ВОГ та його складових для проведення їх перевірки або контрольного огляду вузла обліку.
Отже, законодавець наділив операторів ГРМ відповідними повноваженнями з метою виконання функції з обліку газу, та надав відповідачу достатньо можливостей для здійснення контролю за приладами та виявлення порушень під час планових та позапланових повірок, оглядів, зняття показників лічильників газу.
Нормами пункту 1 гл.3 розділ ХІ передбачено, що у разі виявлення під час перевірки комерційного ВОГ чи його складових або контрольного огляду вузла обліку ознак нижченаведених порушень представник Оператора ГРМ на місці перевірки складає у порядку, визначеному цим Кодексом, акт про порушення, зокрема про:
1) пошкодження пломб;
2) пошкодження ЗВТ (лічильника газу);
3) наявність зміни параметрів параметризації обчислювача чи коректора об`єму газу;
4) непрацездатність комерційного ВОГ чи його складових та/або його (їх) невідповідність умовам експлуатації чи узгодженій проектній документації або умовам договору;
5) наявність ознак несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ;
6) наявність несанкціонованого газопроводу;
7) несанкціоноване підключення газових приладів, внаслідок чого перевищується діапазон обчислення лічильника газу (сумарна номінальна потужність газових приладів і пристроїв перевищує діапазон обчислення лічильником газу).
Розрахунок необлікованого або облікованого частково об`єму природного газу внаслідок порушення здійснюється за наявності акту про порушення та у порядку, визначеному в розділі ХІ цього Кодексу.
Норми цього розділу щодо перерахунку (донарахування) або зміни режиму нарахування природного газу споживачу, у тому числі побутовому споживачу, який уклав з Оператором ГРМ договір розподілу природного газу, а також несанкціонованому споживачу, який знаходиться на території ліцензованій діяльності Оператора ГРМ, застосовуються за наявності акта про порушення, складеного Оператором ГРМ відповідно до вимог цього розділу.
Судом встановлено, що представником Оператора ГРМ було 08.06.2019 було складено акт про порушення № 2445, який став підставою для нарахування суми збитків, завданих порушеннями споживача, у розмірі 10 867, 95 грн, нарахування збитків було проведено з 24.03.2019 по 07.06.2019, за ціною купівлі природного газу оператором ГРМ становить 1207,82 м.куб, що підтверджується актом-розрахунком необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості.
Порядок оформлення акту про порушення визначений главою 5 розділу ХІ Кодексу ГРМ.
Так п. 2 главою 5 розділу ХІ Кодексу ГРМ визначено, що акт про порушення після пред`явлення представником Оператора ГРМ службового посвідчення складається в присутності споживача/несанкціонованого споживача та/або незаінтересованої особи (представника власника/користувача, на території чи об`єкті якого сталося порушення, або органу місцевого самоврядування) за умови посвідчення його особи та засвідчується їх особистими підписами. У разі якщо комерційний вузол обліку, на якому сталося порушення, знаходиться на території (в приміщенні) Оператора ГРМ, останній повинен завчасно попередити споживача про час і місце складання акта про порушення.
Акт про порушення складається в двох примірниках, один з яких залишається у споживача (несанкціонованого споживача), який має право внести до акта про порушення свої зауваження та заперечення.
Згідно п.3, представник Оператора ГРМ перед складанням акта про порушення зобов`язаний повідомити споживача (несанкціонованого споживача) про його право внести зауваження та заперечення до акта про порушення, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень.
Згідно п.4, у разі відмови споживача (несанкціонованого споживача) від підписання акта про порушення він вважається дійсним, якщо його підписали:
або більше одного представника Оператора ГРМ, а відмова споживача (несанкціонованого споживача) від підпису акта про порушення підтверджується відеозйомкою;
або представник Оператора ГРМ та одна незаінтересована особа (представника власника/користувача, на території чи об`єкті якого сталося порушення, або органу місцевого самоврядування) за умови посвідчення цієї особи.
Акт про порушення щодо відмови побутового споживача (фізичної особи) в доступі до власного об`єкта вважається дійсним, якщо його підписали представник Оператора ГРМ та одна незаінтересована особа (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувач або управитель будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування) за умови посвідчення їх осіб.
У разі відмови споживача (несанкціонованого споживача) від підписання акта про порушення про це робиться відмітка в обох примірниках акта про порушення, один з яких надсилається споживачу (несанкціонованому споживачу) рекомендованим поштовим відправленням.
Згідно п.5, споживач (несанкціонований споживач) та представники Оператора ГРМ під час виявлення порушення та складання акта про порушення мають право здійснювати фото- та відеозйомку для фіксації виявленого порушення чи інших дій та фактів, про що зазначається в акті про порушення.
До акта про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження, заперечення та докази, перелік яких (за наявності) зазначається в акті про порушення.
Відповідно до п.6, у разі незгоди споживача (несанкціонованого споживача) із зафіксованим в акті про порушення порушенням, яке стосується пошкодження пломб (крім факту їх відсутності або спрацювання магнітного індикатора), пошкодження ЗВТ/лічильника газу (крім явних ознак навмисного в них втручання), він може вимагати проведення їх експертизи чи позачергової або експертної повірки у порядку, визначеному цим Кодексом. У такому разі в акті про порушення робиться відповідний запис, при цьому представник Оператора ГРМ здійснює заходи щодо пакування пошкодженої пломби та/або лічильника газу (ЗВТ) та складає відповідний акт про направлення їх на експертизу чи позачергову або експертну повірку. До отримання їх результатів нарахування, передбачені цим Кодексом, не застосовуються.
У разі визнання споживачем (несанкціонованим споживачем) факту умисного пошкодження ним пломби/ЗВТ (лічильника газу), про що окремо зазначається в акті про порушення, заходи з проведення експертизи чи позачергової або експертної повірки не проводяться.
Згідно п. 8, акт про порушення має бути розглянутим комісією з розгляду актів про порушення Оператора ГРМ, яка визначає його правомірність та приймає щодо них відповідне рішення.
При складанні акта про порушення представник Оператора ГРМ зазначає в ньому про необхідність споживача (несанкціонованого споживача) бути присутнім на засіданні комісії, на якому буде розглянуто складений акт про порушення, та визначає:
1) місцезнаходження комісії з розгляду актів про порушення;
2) дату та орієнтовний час проведення засідання комісії, на якому буде розглядатися складений акт про порушення;
3) контактний телефон особи Оператора ГРМ (для уточнення інформації щодо часу та місця засідання комісії).
Згідно п. 10, споживач (несанкціонований споживач) зобов`язаний бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення, на якому буде розглядатися складений на нього акт про порушення.
За неможливості бути присутнім на засіданні особисто споживач (несанкціонований споживач) має право дати письмову згоду у довільній формі на проведення засідання без його присутності або у присутності його уповноваженої особи.
У разі неприбуття споживача (несанкціонованого споживача) та/або уповноваженої ним особи на засідання комісії остання розглядає складений акт про порушення без його (її) участі.
Як вбачається, акт про порушення № 2445 від 08.06.2019, який долучений до матеріалів справи сторонами у двох примірниках, складений працівником Рокитнянської дільниці Кагарлицької ФЕГГ слюсарем ОСОБА_4 посвідчення № 7066 з грубими порушеннями вимог газорозподільних систем, а саме, два примірника акту мають різні реквізити документа - дата та номер документу не відповідають один одному, відрізняється зміст виявленого порушення. Крім того, представником оператора ГРМ - слюсарем ОСОБА_4 не повідомлено споживача ОСОБА_1 про складання акта саме щодо виявленого порушення, більше того словесно повідомлено про відсутність порушень в під час повірки лічильника. Що позбавило споживача ОСОБА_1 права внести зауваження та заперечення до акта про порушення, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень, здійснювати фото- та відеозйомку для фіксації виявленого порушення чи інших дій та фактів, про що зазначається в акті про порушення, а також в подальшому вчасно вжити заходів щодо його оскарження.
Оскільки акт про порушення від 08.06.2019 № 2445 є першоджерелом, яким відповідач встановлює факт несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ споживачем ОСОБА_1 , то суд критично відноситься до даного документу, оскільки окрім того, що він складений з порушенням і не може вважатися дійсним, маються суперечливі пояснення представника відповідача та свідка, які можливо було б спростувати у тому випадку, якщо б даний документ було складено за правилами, що визначені главою 5 розділу ХІ Кодексу ГРМ.
Тому суд вважає, що акт про порушення від 08.06.2019 № 2445 складений представником Оператора ГРМ про несанкціоноване втручання роботу ЗВТ в будинку за адресою: будинку за адресою АДРЕСА_1 , не є належним та допустимим доказом в розумінні ст.ст. 77-78 ЦПК України.
Таким чином, акт-розрахунок не облікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природнього газу і його вартості від 18.07.2019 про проведення перерахунку споживачу ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 обємів не облікованого природного газу за граничними об`ємами споживання за період з 24.03.2019 по 07.06.2019 у розмірі 10 867, 95 грн, є таким, що не ґрунтується на нормі закону та підлягає скасуванню.
Відтак, позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Вирішення питання про судові витрати
Згідно з вимогами частини першої статті 140 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
На підставі статті 5 Закону України «Про судовий збір» позивачка звільнена від сплати судового збору на користь держави.
Відповідно до частини 6 статті 141 ЦПК України якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з другої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, які їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про судовий збір», за подання до суду позовної заяви майнового характеру, яка подана фізичною особою судовий збір сплачується у розмірі 1 відсотку ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб на дату подання позову. Таким чином мінімальна сума судового збору, яка підлягає сплаті становить 840,80 гривень.
Враховуючи зміст наведених правових норм, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача в дохід держави судовий збір у розмірі 840, 80 грн.
Керуючись ст.4, 89, 141, 181, 259, 263-265, 268, 272, 352, 354 ЦПК України, гл. 5 розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем, ст.16 ЦК України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 до Акціонерного Товариства "Оператор газорозподільної системи "Київоблгаз" про визнання незаконним та скасування рішення комісії - задовольнити.
Скасувати рішення комісії про перерахунок (донарахування) необлікованого об`єму природного газу в сумі 10 867 (десят тисяч вісімсот шістдесят сім) гривень 95 копійок за актом про порушення за № 2445 від 09 червня 2019 року.
Стягнути з Акціонерного Товариства "Оператор газорозподільної системи "Київоблгаз", на користь держави судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) гривень 80 копійок.
Рішення може бути оскаржене шляхом подання на нього апеляційної скарги безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення - зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення суду виготовлено 02 грудня 2022 року.
Повне найменування сторін
позивач: ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_2 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 ;
представник позивача: ОСОБА_5, довіренсть серія НРК 411907 № 78 від 08.09.2021, адреса для листування: АДРЕСА_2 ;
відповідач: АТ "Оператор газорозподільної системи "Київоблгаз", ЄДРПОУ 20578072, зареєстрованого за адресою: 08150, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Боярка, вул. Шевченка, 178;
представник позивача: адвокат Кучер Антон Васильович, що діє на підставі довіреності від 30.12.20 № Др-150-1220, свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю серії КС № 7365/10, адреса для листування: АДРЕСА_3 , електронна пошта: ІНФОРМАЦІЯ_1
Головуюча суддя Олена ЧОРНЕНЬКА
Суд | Рокитнянський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2022 |
Оприлюднено | 27.12.2022 |
Номер документу | 108012831 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про спонукання виконати або припинити певні дії |
Цивільне
Рокитнянський районний суд Київської області
Чорненька О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні