Постанова
від 22.12.2022 по справі 640/21610/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/21610/19 Суддя (судді) першої інстанції: Келеберда В.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 грудня 2022 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Оксененка О.М.,

суддів: Лічевецького І.О.,

Мельничука В.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 вересня 2022 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «Укргідротрансбуд» до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві як відокремленого підрозділу ДПС про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В :

Приватне підприємство «Укргідротрансбуд» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві як відокремленого підрозділу ДПС, в якому просило: визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 12.06.2019 №0487271213 та № 0487281213 у повному обсязі.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки відповідно до розрахунків оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, до узгодженої суми грошового зобов`язання позивача було включено суму неузгоджених грошових зобов`язань за податковим повідомленням-рішенням від 22.06.2018 № 0032921404, яке на даний час оскаржується в суді.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 вересня 2022 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у м. Києві від 12.06.2019 № 0487271213 в частині застосування до Приватного підприємства «Укргідротрансбуд» штрафних санкцій на суму 27094,74 грн. (двадцять сім тисяч дев`яносто чотири гривні 74 коп.).

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у м. Києві від 12.06.2019 № 0487281213 в частині застосування до Приватного підприємства «Укргідротрансбуд» штрафних санкцій на суму 3084,60 грн. (три тисячі вісімдесят чотири гривні 60 коп.). У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що оскільки позивачем було порушено граничні строки сплати узгоджених зобов`язань, які були визначені у Акті про результати камеральної перевірки, тому підстави для скасування податкових повідомлень-рішень відсутні.

На думку апелянта, розраховані штрафні санкції у розмірі 49056,33 грн є правомірними, тому суд першої інстанції при вирішенні даної справи не у повному обсязі з`ясував усі обставини справи.

Згідно п.3 частини першої ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України суд може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) також у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Як вбачається з матеріалів справи, Головним управлінням Державної фіскальної служби у місті Києві було проведено камеральну перевірку ПП «Укргідротрансбуд» щодо дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету, якою встановлено порушення вимог п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, а саме: порушено граничні строки сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по ПДВ.

За наслідками проведення перевірки згідно Акту від 11.05.2019 № 10705/26-15-12-13-20 відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПК України податковим органом винесено податкові повідомлення-рішення від 12.06.2019 № 0487271213 на суму 45006,42 грн. у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу (225032,10 грн. х 20%), № 0487281213 на суму 4049,91 грн. у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу (40499,10 грн. х 10%).

Не погоджуючись із такими податковими повідомлення-рішеннями, позивач звернулась до суду з даним адміністративним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки грошове зобов`язання позивача з податку на додану вартість, не було узгодженим в частині, що стосується штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням від 22.06.2018 № 0032921404, як на час камеральної перевірки так і на дату складання акту камеральної перевірки, тому податкове повідомлення-рішення від 12.06.2019 № 0487281213, є протиправним та підлягає скасуванню в частині застосування до позивача штрафних санкцій на суму 3084,60 грн., а податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у м. Києві від 12.06.2019 № 0487271213, є протиправним та підлягає скасуванню в частині застосування до позивача штрафних санкцій на суму 27094,74 грн.

Колегія суддів погоджується з наведеними висновками суду першої інстанції з огляду на таке.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України врегульовує відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до абзацу 1 пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з абзацом 1 пункту 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Абзацом 2 пункту 57.3 статті 57 ПК України передбачено, шо у разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

У силу вимог пункту 56.1 статті 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до абзацу 4 пункту 56.18 статті 56 ПК України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

З положень зазначених норм закону випливає, що обов`язок зі сплати грошового зобов`язання у платника податків виникає з наступного дня за днем узгодження такого зобов`язання і має бути виконаний протягом десяти днів. У разі оскарження до суду податкового повідомлення-рішення днем узгодження грошового зобов`язання є день набрання законної сили судовим рішенням.

При цьому, пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України встановлено, що у разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Тобто, у разі недотримання платником податків строків сплати узгоджених грошових зобов`язань для нього настає відповідальність у вигляді штрафу.

З матеріалів справи вбачається, що за наслідками проведення перевірки контролюючим органом прийнято наступні податкові повідомлення рішення від 12.06.2019: №0487271213 на суму 45006,42 грн. та № 0487281213 на суму 4049,91 грн.

При цьому, позивач вказує, що відповідно до розрахунків оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, до узгодженої суми грошового зобов`язання позивача було включено суму неузгоджених грошових зобов`язань за податковим повідомленням-рішенням від 22.06.2018 № 0032921404, яке на даний час оскаржується в суді.

Так, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 березня 2019 року відкрито провадження у справі №640/3092/19 за адміністративним позовом Приватного підприємства «Укргідротрансбуд» до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 22.06.2018 №0032921404, №0032931404.

У свою чергу, податковий орган посилається на податкове повідомлення-рішення від 22.06.2018 № 0032921404, яким позивачу збільшено суму ПДВ як на підставу існування узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання у позивача, що чітко вбачається з доданих до оскаржуваних податкових повідомлень-рішень розрахунків штрафних санкцій.

Тобто, грошове зобов`язання позивача з податку на додану вартість, не було узгодженим в частині, що стосується штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням від 22.06.2018 № 0032921404, як на час камеральної перевірки так і на дату складання акту камеральної перевірки, так і на дату винесення спірних податкових повідомлень-рішень.

З огляду на вказане вбачається, що спірне грошове зобов`язання визначене контролюючим органом у податкових повідомленнях рішеннях не є повністю узгодженим.

Як свідчать матеріали справи, податковим повідомленням-рішенням від 22.06.2018 №0032921404 позивачу збільшено суму ПДВ у розмірі 179 558 грн.

Відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що податкове повідомлення-рішення від 12.06.2019 № 0487281213, є протиправним та підлягає скасуванню в частині застосування до позивача штрафних санкцій на суму 3084,60 грн. (згідно розрахунку штрафних санкцій, до яких включено вказану суму згідно повідомлення-рішення від 22.06.2018 №0032921404), а податкове повідомлення-рішення від 12.06.2019 № 0487271213, підлягає скасуванню в частині застосування до позивача штрафних санкцій на суму 27094,74 грн (згідно розрахунку штрафних санкцій, до яких включено вказану суму згідно повідомлення-рішення від 22.06.2018 №0032921404).

У той же час, враховуючи, що підставою для звернення до суду з даним позовом ПП «Укргідротрансбуд» визначено лише неправомірне включення до даних рішень грошового зобов`язання, яке не є узгодженим, у той же час, в іншій частині штрафних санкцій позивачем жодним чином не наведено ніяких обґрунтувань, тому спірні податкові повідомлення-рішення у іншій частині не підлягають скасуванню.

Отже, висновок суду попередньої інстанції про наявність підстав для часткового задоволення позову є правильним та таким, що ґрунтується на встановлених обставинах справи.

Відповідно до п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.

Доводи апеляційної скарги не спростовують докази, досліджені та перевірені в суді першої інстанції та не впливають на висновки суду, викладені в оскаржуваному рішенні.

За таких обставин, рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, і доводи апелянта, викладені у скарзі, не свідчать про порушення судом норм матеріального чи процесуального права, які могли б призвести до неправильного вирішення справи.

Отже при ухваленні оскаржуваної постанови судом першої інстанції було дотримано всіх вимог законодавства, а тому відсутні підстави для її скасування.

За правилами статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 242, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби в м. Києві - залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 вересня 2022 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 329-331 КАС України.

Головуючий суддяО.М. Оксененко

Судді І.О. Лічевецький

В.П. Мельничук

Дата ухвалення рішення22.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108014784
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/21610/19

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 22.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 01.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 01.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 01.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 29.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Рішення від 29.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні