Ухвала
від 28.11.2022 по справі 5010/946/2012-б-23/27
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 5010/946/2012-Б-23/27

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

28.11.2022 м. Івано-ФранківськГосподарський суд Івано-Франківської області у складі головуючого судді Неверовської Л.М., суддів Малєєвої О.В. та Ткаченко І.В., при секретарі судового засідання Андріїв Л.Я., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про банкрутство Житлово-експлуатаційної організації №4,

учасники у справі про банкрутство в судове засідання не з`явилися,

встановив: у провадженні Господарського суду Івано-Франківської області перебуває справа про банкрутство Житлово-експлуатаційної організації №4, порушена 03.08.2012 за заявою Управління пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську.

25.09.2013 Господарським судом Івано-Франківської області прийнято постанову відповідно до якої Житлово-експлуатаційну організацію №4 визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру.

Оголошення про визнання Житлово-експлуатаційної організації №4 банкрутом опубліковано 13 листопада 2013 року в газеті Голос України.

26.01.2016 Господарським судом Івано-Франківської області винесено ухвалу про затвердження ліквідаційного балансу Житлово-експлуатаційної організації №4, затвердження звіту ліквідатора Житлово-експлуатаційної організації №4 арбітражного керуючого Лотоцького С.В. по проведеній роботі по банкрутству Житлово-експлуатаційної організації №4, ліквідацію Житлово-експлуатаційної організації №4, вул. Військова, 1, м.Івано-Франківськ (код 19400162), затвердження звіту ліквідатора Житлово-експлуатаційної організації №4 арбітражного керуючого Лотоцького С.В. про нарахування і виплату грошової винагороди, припинення провадження у справі.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 03.06.2016 у справі №5010/946/2012-Б-23/27 апеляційну скаргу Трача І.О. задоволено - ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 26.01.2016 у справі №5010/946/2012-Б-23/27 скасовано і прийнято нове рішення: "Відмовити у задоволенні клопотання арбітражного керуючого Лотоцького Святослава Володимировича затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Житлово-експлуатаційної організації №4 і визнати погашеними вимоги кредиторів банкрута".

З 07.03.2017 призначено ліквідатором Житлово-експлуатаційної організації №4 арбітражного керуючого Гапоненка Романа Івановича.

В подальшому, на підставі автоматизованих розподілів справи склад суду неодноразово змінювався.

Згідно розпоряджень керівника апарату Господарського суду Івано-Франківської області №94 від 14.08.2018, №114 від 15.08.2018, призначено повторний автоматизований розподіл справи №5010/946/2012-Б-23/27.

Автоматизованою системою документообігу суду для розгляду справи №5010/946/2012-Б-23/27 визначено колегію суддів у складі: головуючого судді Неверовської Л.М., судді Малєєвої О.В. та судді Ткаченко І.В. (протоколи повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 14.08.2018 та 15.08.2018).

Ухвалою від 16.08.2018 (у складі головуючого судді Неверовської Л.М., судді Малєєвої О.В., судді Ткаченко І.В.) справу №5010/946/2012-Б-23/27 про банкрутство Житлово-експлуатаційної організації №4 прийнято до розгляду.

Ухвалою від 01.03.2019 судом достроково припинено обов`язки арбітражного керуючого Гапоненка Романа Івановича, як ліквідатора у справі про банкрутство Житлово-експлуатаційної організації №4 та призначено ліквідатором арбітражного керуючого Микитюка Анатолія Івановича.

Ухвалою від 20.03.2019 у затвердженні проміжного звіту за період 02.10.2018 по 07.02.2019, звіту ліквідатора Гапоненка Р.І. щодо виплати грошової винагороди ліквідатора за період з 07.03.2017 по 31.01.2019 та відшкодування витрат понесених у ході ліквідаційної процедури за період з 07.03.2017 по 07.02.2019 відмовлено. Скаргу Управління ПФУ в м.Івано-Франківську Івано-Франківської області на дії арбітражного керуючого Гапоненка Р.І. залишено без розгляду.

Ухвалою суду від 16.05.2019 клопотання ліквідатора про залишення без розгляду заяви ОСОБА_1 про відшкодування майнової шкоди, завданої ОСОБА_2 при здійсненні повноважень поданої ОСОБА_1 задоволено.Залишено без розгляду заяву про відшкодування майнової шкоди, завданої ОСОБА_2 при здійсненні повноважень ліквідатора Житлово-експлуатаційної організації №4 подану Гапоненком Р.І. Клопотання ліквідатора про скасування арештів задоволено. Скасовано всі арешти накладені на все майно житлово-експлуатаційної організації №4 (вул. Військова, 1, м. Івано-Франківськ, код 19400162).

Ухвалою суду від 25.06.2019 заяву Управління Пенсійного фонду України в м.Івано-Франківську про заміну ініціюючого кредитора у справ його правонаступником задоволено. Замінено ініціюючого кредитора у справі №5010/946/2012-Б-23/27 - Управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську його правонаступником - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області.

Ухвалою суду від 17.07.2019 заяву Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про заміну кредитора у справі його правонаступником задоволено. Замінено кредитора у справі №5010/946/2012-Б-23/27 - Державну податкову інспекцію у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області його правонаступником - Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області.

Ухвалою суду від 31.10.2019 залишено без розгляду заяву ліквідатора Микитюка А.І. про стягнення з Івано-Франківської міської ради на користь Житлово-експлуатаційної організації № 4 коштів до статутного капіталу в розмірі 69578184,44 грн.

Ухвалою суду від 31.10.2019 у затвердженні проміжного звіту про виконану роботу за період з 02.10.2018 по 07.02.2019, звіту ліквідатора Гапоненка Р.І. про витрачені кошти в ліквідаційній процедурі Житлово-експлуатаційної організації №4 за період з 07.03.2017 по 07.02.2019, звіту про виплату та нарахування грошової винагороди ліквідатора в ліквідаційній процедурі Житлово-експлуатаційної організації №4 станом на 31.01.2019 відмовлено.

Ухвалою суду від 08.07.2021 заяву Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про заміну кредитора правонаступником у справі про банкрутство Житлово-експлуатаційної організації №4 задоволено. Кредитора - Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області замінено на правонаступника - Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області.

Ухвалою суду від 14.12.2021 відмовлено у задоволенні заяви арбітражного керуючого Микитюка Анатолія Івановича від 16.12.2019 (вх.№22362/19 від 18.12.2019) про повернення безпідставно погашених вимог.

29.09.2022 до господарського суду від ліквідатора Микитюка А.І. надійшло клопотання від 14.09.2022 (вх.№13024/22 від 29.09.2022), в якому просить суд винести ухвалу, якою: затвердити звіт ліквідатора по проведеній роботі по ліквідації Житлово-експлуатаційної організації №4; затвердити ліквідаційний баланс Житлово-експлуатаційної організації №4; Житлово-експлуатаційну організацію №4 ліквідувати як юридичну особу; державному реєстратору провести державну реєстрацію припинення юридичної особи Житлово-експлуатаційної організації №4; вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню (частина 4 статті 90 Кодексу України з процедур банкрутства), вимоги не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними (частина 7 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства); провадження у справі про банкрутство Житлово-експлуатаційної організації №4 закрити.

Також, 29.09.2022 від ліквідатора Микитюка А.І. надійшло клопотання про затвердження звіту арбітражного керуючого Микитюка А.І. про нарахування основної грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора по справі №5010/946/2012-Б-23/27 від 14.09.2022 (вх.№13135/22 від 29.09.2022).

Ухвалою суду від 03.10.2022 призначено розгляд клопотання про затвердження звіту ліквідатора, клопотання про затвердження звіту арбітражного керуючого А.І. Микитюка про нарахування основної грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора в судовому засіданні на 28.11.2022.

Відповідно до ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.

В судове засідання 28.11.2022 ліквідатор та представники кредиторів не з`явилися. Про час і місце судового засідання, учасники у справі про банкрутство повідомлені належним чином.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, звіт ліквідатора ЖЕО №4 арбітражного керуючого за наслідками ліквідаційної процедури - ЖЕО №4 та додані до нього документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, докази на їх підтвердження, оцінивши в сукупності всі доводи, надавши правову кваліфікацію доказам у справі і виходячи з фактів, встановлених у процесі розгляду справи про банкрутство та правової норми, яка підлягає застосуванню, суд встановив наступне.

Ухвалою від 30.01.14 затверджено реєстр вимог кредиторів боржника - Житлово-експлуатаційної організації №4, (код 19400162) згідно якого:

- борг перед працівниками та колишніми працівниками станом на 01.01.13 в розмірі 18006 грн, як вимоги першої черги;

- Управління пенсійного фонду України в м.Івано-Франківську в розмірі 499846 грн 92 коп., як вимоги першої черги;

- виконавчої дирекції Івано-Франківського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в розмірі 3719 грн 78 коп., як вимоги другої черги;

- ОСОБА_3 в розмірі 66352 грн 03 коп., як вимоги другої черги;

- Державної податкової інспекції у м.Івано-Франківську Івано-Франківської області Державної податкової служби в розмірі 1381054 грн 25 коп., як вимоги третьої черги;

- ПАТ "Івано-Франківськгаз" в особі Івано-Франківського управління по експлуатації газового господарства в розмірі 1073 грн, як вимоги першої черги та в розмірі 9331 грн 18 коп., як вимоги четвертої черги;

- ПАТ "Прикарпаттяобленерго" в особі філії - Івано-Франківський РЕМ в розмірі 1073 грн, як вимоги першої черги та в розмірі 19322 грн 98 коп., як вимоги четвертої черги.

Обліковано в шосту чергу вимог кредиторів ЖЕО №4 вимоги Управління пенсійного фонду України в м.Івано-Франківську в розмірі 282773 грн 18 коп., Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Івано-Франківської області Державної податкової служби в розмірі 870319 грн 12 коп, ПАТ "Івано-Франківськгаз" в особі Івано-Франківського управління по експлуатації газового господарства в розмірі 1398 грн 68 коп. та ПАТ "Прикарпаттяобленерго" в особі філії - Івано-Франківський РЕМ в розмірі 2811 грн 63 коп.

Крім того, ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 05.02.15 визнано грошові вимоги ОСОБА_4 в розмірі 48732 грн 15 коп, як вимоги першої черги. Ухвалою від 26.05.15 визнано грошові вимоги ОСОБА_3 до ЖЕО №4 у розмірі 64190 грн, як вимоги другої черги вимог кредиторів.

Господарський суд Івано-Франківської області (суддя Рочняк О.В.) 26.01.2016 у справі №5010/946/2012-Б-23/27 про банкрутство Житлово-експлуатаційної організації №4 ухвалив: затвердити ліквідаційний баланс Житлово-експлуатаційної організації №4, (код 19400162). Затвердити звіт ліквідатора Житлово-експлуатаційної організації №4 арбітражного керуючого Лотоцького С.В. по проведеній роботі по банкрутству Житлово-експлуатаційної організації №4, (код 19400162). Ліквідувати Житлово-експлуатаційної організації №4, вул. Військова, 1, м. Івано-Франківськ (код 19400162). Державному реєстратору провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - Житлово-експлуатаційної організації №4, вул.Військова,1, м.Івано-Франківськ (код 19400162). Затвердити звіт ліквідатора Житлово-експлуатаційної організації №4 арбітражного керуючого Лотоцького С.В. про нарахування і виплату грошової винагороди. Провадження у справі припинити. Вимоги Управління пенсійного фонду України в м.Івано-Франківську в розмірі 782620 грн. 10 коп; виконавчої дирекції Івано-Франківського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в розмірі 3719 грн. 78 коп.; Державної податкової інспекції у м.Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області в розмірі 2251373 грн. 37 коп; ПАТ "Івано-Франківськгаз" в особі Івано-Франківського управління по експлуатації газового господарства в розмірі 11802 грн. 86 коп; ПАТ "Прикарпаттяобленерго" в розмірі 23207 грн. 61 коп; ОСОБА_3 в розмірі 64190 грн. та ОСОБА_4 в розмірі 44832 грн. 15 коп не задоволені у зв`язку з відсутністю майнових активів Житлово-експлуатаційної організації №4 вважаються погашеними.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 03.06.2016 у справі №5010/946/2012-Б-23/27, ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 26.01.2016 у справі №5010/946/2012-Б-23/27 скасовано і прийнято нове рішення про відмову у задоволенні клопотання арбітражного керуючого Лотоцького Святослава Володимировича затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Житлово-експлуатаційної організації №4 і визнати погашеними вимоги кредиторів банкрута.

Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.

Отже, законодавцем за темпоральним принципом (принцип дії закону у часі) визначено пряму дію норм Кодексу України з процедур банкрутства та їх застосування при розгляді справ про банкрутство незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, за винятком справ, які на день введення в дію цього Кодексу 21.10.2019 перебувають на стадії санації.

Відтак, з 21.10.2019 провадження у справі №5010/946/2012-Б-23/27 про банкрутство ЖЕО №4, що з 25.09.2013 перебуває на стадії ліквідаційної процедури, здійснюється згідно з положеннями Кодексу України з процедур банкрутства.

Основною метою Кодексу України з процедур банкрутства є повне або часткове задоволення вимог кредиторів шляхом застосування судових процедур, зокрема, ліквідації банкрута. Під ліквідацією розуміється припинення суб`єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку Кодексу України з процедур банкрутства вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Кодекс України з процедур банкрутства визначає ряд обов`язків ліквідатора (ст. ст. 61 - 64 КУзПБ), які останній зобов`язаний виконати в ліквідаційній процедурі.

Згідно з ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів. Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.

Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Отже, законодавством передбачено певну сукупність дій, які необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються до суду разом із зазначеним звітом, та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком усіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури.

Розглянувши наданий звіт ліквідатора та матеріали ліквідаційної процедури, суд вважає, що ліквідатором вжито всіх встановлених Кодексом України з процедур банкрутства заходів по здійсненню та завершенню ліквідаційної процедури.

Відповідно до даних акту обстеження від 22.03.2019 встановлено, що за адресою вул.Військова 1, м.Івано-Франківськ, Житлово-експлуатаційна організація № 4 - відсутня. Інших працівників житлово-експлуатаційної організації № 4 не виявлено.

Згідно з даними актів інвентаризації від 22.03.2019, у Житлово-експлуатаційної організації №4 відсутні товарно-матеріальні цінності, нерухоме майна, грошові кошти в касі, дебіторська заборгованість, основні засоби.

З метою виявлення активів банкрута, ліквідатор подавав запити до відповідних органів.

Зазначені запити та отримані відповіді досліджено в судовому засіданні і долучено до матеріалів справи.

На запит до Івано-Франківського управління Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про наявність рахунків в установах банку за Житлово-експлуатаційною організацією №4, отримано відповідь від 02.04.2019 №1818/10/09-19-55-62-01, де повідомлено про наявність рахунків банкрута в установах банку.

На вимогу ліквідатора до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №29/03-01 від 29.03.2019 про направлення належним чином засвідчених копій документів: вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників Житлово-експлуатаційної організації № 4; інвентаризаційних відомостей по дебіторській заборгованості Житлово-експлуатаційної організації № 4, отримано відповідь від 10.04.2019 № 14/01-20/1521, в якій зазначено, що жодної інформації та документів щодо проведення ліквідаційної процедури виконавчому комітету міської ради не надавались.

Також, ліквідатором направлено Виконавчому комітету Івано-Франківської міської ради вимогу №17/04-01 від 17.04.2019 про направлення належним чином засвідчених копій документів:рішення (установчий договір) про створення Житлово-експлуатаційної організації №4; Статуту житлово-експлуатаційної організації № 4; Проміжного ліквідаційного балансу затвердженого учасниками Житлово-експлуатаційної організації № 4; доказів вжиття заходів відновлення платоспроможності житлово-експлуатаційної організації № 4; актів інвентаризації майна житлово-експлуатаційної організації № 4; відомосттей про реалізацію майна житлово-експлуатаційної організації №4:

На вказану вимогу отримано відповідь від 17.05.2019р. № 14/01-20/1858, в якій зазначено, що протягом тривалого періоду ліквідації ЖЕО №4 жодної інформації та документів щодо проведення ліквідаційної процедури виконавчому комітету міської ради не надавались.

На запит до Головного управління держгеокадастру в м. Івано-Франківськ про наявність зареєстрованої земельної ділянки за ЖЕО №4, отримано відповідь №33-9-0.2665/0/2-19 від 03.05.2019, де зазначено, що земельні ділянки на праві власності чи користуванні у ЖЕО №4 відсутні.

На запит до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про наявність чи відсутність зареєстрованих цінних паперів за ЖЕО №4, отримано відповідь від 24.05.2019 № 10/01/12355, в якій зазначено, що станом на 31.03.2019 ЖЕО №4 серед власників пакетів голосуючих акцій (5 відсотків і більше) акціонерних товариств, відсутня.

Ліквідатором направлено запит Державній службі України з безпеки на морському та річковому транспорті про наявність чи відсутність зареєстрованих суден за ЖЕО №4, однак, відповіді не отримано.

Державною авіаційною службою України (Державіаслужби) Департаментом льотної придатності на запит надано відповідь №12.1/1964-19 від 06.05.2019, в якій повідомлено, що за ЖЕО №4 повітряні судна не зареєстровані.

Управлінням Держпраці в Івано-Франківській області на запит надано відповідь від 07.05.2019 №3198, де зазначено, що за ЖЕО №4 великовантажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування не зареєстровано. Піднімальні споруди, парові та водогрійні котли, за вказаними суб`єктами господарювання в Управлінні не обліковуються.

На запит до Івано-Франківської митниці ДФС про наявність чи відсутність об`єктів права власності, які перебувають під митним контролем Івано-Франківської митниці ДФС за

ЖЕО №4, надано відповідь №745/10/09-70-10-21 від 07.05.2019, де зазначено, що запитувана інформація щодо зареєстрованого за ЖЕО №4 об`єктів права власності, які перебувають під митним контролем Івано-Франківській митниці ДФС, відсутня.

Державне космічне агентство України на запит про наявність чи відсутність зареєстрованих відповідних ліцензій ДКА України на право провадження господарської діяльності з розроблення, випробування, виробництва, експлуатації ракет-носіїв, космічних апаратів та їх складових частин, наземного комплексу управління космічними апаратами та його складових частин за ЖЕО №4, у листі №2397/10-16Д04.1/19 від 08.05.2019, повідомило про відсутність відомостей в обліку ДКА.

Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області на запит про наявність чи відсутність наданих дозволів, реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт, декларацій про готовність об`єкта до експлуатації за ЖЕО №4 у відповіді від 07.05.2019 №1009-1.18/472 повідомив, що інформація щодо наявності дозвільних документів відсутня.

Філією Головний інформаційно-обчислювальний центр АТ Українська залізниця на запит надано відповідь від 27.05.2019 №72-1793, в якій зазначено про те, що вагони за ЖЕО №4 як власником, в АБД ПВ немає, також в інформаційних базах відсутні відомості про зареєстровані локомотиви зазначеного підприємства.

На запит до Головного управління статистики в Івано-Франківській про надання копії балансів форма №1 Житлово-експлуатаційної організації № 4 отримано відповідь від 09.10.2019 № 03-35/2277-19, до якої додано копії балансів ЖЕО №4 за 2011 рік та півріччя 2012 року за інші періоди звітність не подавалася.

Держпродспоживслужба в Івано-Франківській області на запит ліквідатора не надала

інформації про наявність зареєстрованих транспортних засобів, техніки, машин,

механізмів, устаткування великовантажних автомобілів, підіймальних споруд, котлів та

інших технологічних засобів за ЖЕО №4;

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав та нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно. Державного реєстру Іпотек. Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта житлово-експлуатаційної організації № 4, за Житлово-експлуатаційною організацією №4 не зареєстровано рухоме та нерухоме майно.

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області надало ліквідатору довідку про наявність рахунків в установах банку за Житлово-експлуатаційною організацією № 4.

Згідно інформації Головного управління Державної казначейської служби України у м. Івано-Франківську Івано-Франківської області рахунки ЖЕО №4 закриті.

Згідно довідки АТ Банк Фінанси та Кредит №9-071352/2384 від 18.04.2017 рахунок ЖЕО №4 в національній валюті закрито.

Згідно довідки ПАТ АТ Укргазбанк 01.08.2016 закрито поточний рахунок у національній валюті ЖЕО №4.

Згідно довідки АТ Укрсиббанк вих.№58-4-06/33-951 від 16.09.2022 закрито поточні рахунки ЖЕО №4.

За змістом даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Житлово-експлуатаційна організація №4 не є засновником будь-якої юридичної особи.

Дослідивши звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, суд встановив, що у Житлово-експлуатаційної організації №4 відсутні активи. Ліквідаційну масу Житлово-експлуатаційної організації №4 не сформовано у зв`язку з відсутністю будь-яких майнових активів.

Архівні документи Житлово-експлуатаційної організації №4 передані на державне зберігання згідно акту прийому-передачі №53 від 21.12.2015.

З дня оголошення про порушення справи про банкрутство Житлово-експлуатаційної організації № 4 до ліквідатора не поступило жодних заяв від інвесторів, санаторів, засновників та інших осіб, які б хотіли провести фінансове оздоровлення Житлово-експлуатаційної організації № 4.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив, що 25.07.2022 комітетом кредиторів боржника прийнято рішення яким: 1) прийнято до відома звіту арбітражного керуючого (ліквідатора) Микитюка А.І. по проведеній роботі в ліквідаційній процедурі житлово-експлуатаційної організації №4 та сплату основної грошової винагороди ліквідатора в розмірі 105975 грн, у зв`язку з відсутністю коштів боржника, здійснити за рахунок кредиторів в пропорційному відношенні до заявлених та визнаних вимог кредиторів; 2) затверджено ліквідаційний баланс житлово-експлуатаційної організації №4; 3) ліквідатору подати на затвердження суду звіт по проведеній роботі в ліквідаційній процедурі, ліквідаційний баланс та клопотання про закриття справи про банкрутство Житлово-експлуатаційної організації №4 по справі №5010/946/2012-Б-23/27.

Відповідно ч. 2 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.

Згідно ч. 3 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

В матеріалах справи наявний ліквідаційний баланс станом на 31.03.2022 з якого вбачається відсутність у Житлово-експлуатаційної організації №4 майна.

Частиною 6 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.

На підставі викладеного, за результатами розгляду даної справи, дослідивши звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс банкрута, суд дійшов висновку, що для виявлення майнових активів боржника ліквідатором виконані всі необхідні дії та покладені на нього Кодексом України з процедур банкрутства обов`язки, у зв`язку з чим слід затвердити поданий звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, ліквідувати банкрута як юридичну особу та закрити провадження у даній справі.

Затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому Кодексом України з процедур банкрутства є підставою для закриття провадження у справі, про що виноситься ухвала (пункт 5 частини 1 статті 90 Кодексу України з процедур банкрутства).

У зв`язку із відсутністю майнових активів, необхідних для ведення підприємницької діяльності, слід боржника ліквідувати як юридичну особу.

Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню (частина 4 статті 90 Кодексу України з процедур банкрутства); вимоги, не погашені в зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними (частина 7 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства).

Частина 1 статті 30 Кодексу України з процедур банкрутства визначає, що арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород.

Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень (частина 2 статті 30 Кодексу України з процедур банкрутства).

Частиною 6 ст.30 Кодексу України з процедур банкрутства унормовано, що звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором. Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, реструктуризації заборгованості, погашення боргів подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Кодексом, крім витрат на страхування його професійної відповідальності за заподіяння шкоди, а також витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг (частина 4 статті 30 Кодексу України з процедур банкрутства).

Отже, Кодекс України з процедур банкрутства визначає, що у справі про банкрутство арбітражний керуючий виконує покладені на нього судом обов`язки та, відповідно, здійснює діяльність арбітражного керуючого на платній основі.

Як вбачається зі звіту арбітражного керуючого від 14.09.2022 про нарахування та виплату основної грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора по справі №5010/946/2012-Б-23/27 за виконання повноважень ліквідатора боржника за період з 01.03.2019 по 31.10.2019 загальна сума основної грошової винагороди становить 105975 грн.

Дослідивши матеріали справи суд встановив, що за даними протоколів засідання комітету кредиторів від 15.05.2019, від 31.07.2019, від 31.07.2019, від 11.02.2020 звіти про нарахування та виплату основної грошової винагороди арбітражного керуючого Микитюка А. І. по справі №5010/946/2012-Б-23/27 на загальну суму 105975 грн схвалені комітетом кредиторів Житлово-експлуатаційної організації № 4.

Фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого по справі № 5010/946/2012-Б-23/27 комітетом кредиторів не створювався. Основна грошова винагорода ліквідатору не виплачена.

За змістом ч.2 ст.30 Кодексу України з процедур банкрутства основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником-юридичною особою у результаті господарської діяльності, або за рахунок коштів одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі.

Водночас, згідно частин 1, 4, 7 статті 43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Згідно зі ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Отже, зазначені рішення Європейського суду з прав людини суд застосовує у цій справі як джерело права.

При цьому, відсутність джерел для покриття витрат на виплату грошових коштів арбітражному керуючому можна розцінювати як примушування до безоплатної праці, що забороняється та прирівнюється до рабства в контексті статті 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та інших міжнародних актів (зокрема, Конвенції 1926 року про заборону рабства, Конвенції Міжнародної організації праці про примусову чи обов`язкову працю 1930 року, ратифіковану Україною 10.08.1956, Конвенції Міжнародної організації праці № 105 про скасування примусової праці 1957 року, ратифіковану Україною 05.10.2000, тощо) та суперечить статті 43 Конституції України.

Тобто, не виявлення ліквідатором в процедурі ліквідації боржника його майна, інших активів та грошових коштів, за умови встановленого судом факту повноти та належності виконання ним своїх обов`язків у цій процедурі, жодним чином не впливає на оплату його послуг.

Отже, у зв`язку з відсутністю у банкрута будь-яких майнових активів, оплата грошової винагороди арбітражного керуючого за період виконання ним повноважень ліквідатора у справі, за рахунок кредиторів пропорційно їх вимогам, судом визнається правомірною.

Відповідна правова позиція щодо правомірності покладення оплати грошової винагороди та витрат на кредиторів пропорційно їх вимогам за відсутності у боржника майна викладена у постановах Верховного Суду від 30.01.2019 у справі № 910/32824/15, від 04.10.2018 у справі № 916/1503/17 та від 01.08.2018 у справі № 912/1783/16.

Також у постанові Верховного Суду від 30.01.2019 у справі № 910/32824/15 суд відзначає, що ініціюючи провадження у справі про банкрутство кредитори, як споживачі послуг арбітражного керуючого, котрі очікують на результат його діяльності, мають усвідомлювати, що надавши на свій ризик згоду на участь у справі про банкрутство, однак не знайшовши майна, як джерела своїх доходів і покриття видатків, арбітражний керуючий правомірно очікує покриття забезпечення процедури, яке у такому випадку лягає тягарем на кредиторів (кредитора) неплатоспроможного боржника.

Касаційний господарський суд у складі Верховного Суду у постанові від 01.08.2018 у справі № 912/1783/16 зазначив, що у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку про необхідність затвердження звіту арбітражного керуючого Микитюка А. І. про нарахування та виплату основної грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора у даній справі за період з 01.03.2019 по 31.10.2019 в розмірі 105975 грн, яку, у зв`язку з відсутністю коштів у боржника, слід стягнути з кредиторів у пропорційному відношенні до заявлених ними вимог.

Керуючись статтями 2, 30, 61, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 234, 235 ГПК України, суд

у х в а л и в:

Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Житлово-експлуатаційної організації №4 (вул.Військова.1, м.Івано-Франківськ, ідентифікаційний код 19400162).

Затвердити звіт арбітражного керуючого Микитюка Анатолія Івановича про нарахування основної грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора по справі №5010/946/2012-Б-23/27 (з 01.03.2019 по 31.01.2020) в розмірі 105975 грн.

Стягнути з Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (вул.Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018, ідентифікаційний код 43968084) на користь арбітражного керуючого Микитюка Анатолія Івановича (вул. Залізнична, 3/28, м.Івано-Франківськ, 76018; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) 74931 (сімдесят чотири тисячі дев`ятсот тридцять одну) грн 36 коп.

Стягнути з Виконавчої дирекції Івано-Франківського обласного відділу ФСС з ТВП (вул. Мельника, 11, м. Івано-Франківськ, ідентифікаційний код 03346058) на користь арбітражного керуючого Микитюка Анатолія Івановича (вул. Залізнична, 3/28, м. Івано-Франківськ, 76018; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) 123 (сто двадцять три) грн 60 коп.

Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області (вул. Січових Стрільців 15, м. Івано-Франківськ, 76018, ідентифікаційний код 20551088) на користь арбітражного керуючого Микитюка Анатолія Івановича (вул. Залізнична, 3/28, м. Івано-Франківськ, 76018; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) 26004 (двадцять шість тисяч чотири) грн 60 коп.

Стягнути з ПАТ "Івано-Франківськгаз" (вул. Ленкавського 20, м. Івано-Франківськ, ідентифікаційний код 03361046) на користь арбітражного керуючого Микитюка Анатолія Івановича (вул. Залізнична, 3/28, м. Івано-Франківськ, 76018; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) 392 (триста дев`яносто дві) грн 18 коп.

Стягнути з ПАТ Прикарпаттяобленерго (вул. Індустріальна 34, м. Івано-Франківськ, 76014, ідентифікаційний код 00131564) на користь арбітражного керуючого Микитюка Анатолія Івановича ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) 771 (сімсот сімдесят одну) грн 13 коп.

Стягнути з ОСОБА_4 ( АДРЕСА_2 ) на користь арбітражного керуючого Микитюка Анатолія Івановича (вул. Залізнична, 3/28, м. Івано-Франківськ, 76018; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) 1619 (одну тисячу шістсот дев`ятнадцять) грн 25 коп.

Стягнути з ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ) на користь арбітражного керуючого Микитюка Анатолія Івановича (вул. Залізнична, 3/28, м. Івано-Франківськ, 76018; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) 2132 (дві тисячі сто тридцять дві) грн 88 коп.

Житлово-експлуатаційну організацію №4 (вул. Військова 1, м. Івано-Франківськ,

ідентифікаційний код 19400162) як юридичну особу ліквідувати.

Державному реєстратору провести державну реєстрацію припинення юридичної особи Житлово-експлуатаційної організації №4 (вул.Військова 1, м.Івано-Франківськ, ідентифікаційний код 19400162).

Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню (частина 4 статті 90 Кодексу України з процедур банкрутства), вимоги не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними (частина 7 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства).

Провадження у справі про банкрутство Житлово-експлуатаційної організації №4 (вул.Військова 1, м.Івано-Франківськ, ідентифікаційний код 19400162) закрити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та може бути оскаржена у визначені статтями 256, 257 ГПК України строк та порядку.

Повний текст ухвали складено 22.12.2022

Головуючий суддя Неверовська Л.М.

Суддя Малєєва О.В.

Суддя Ткаченко І.В.

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення28.11.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108023980
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5010/946/2012-б-23/27

Ухвала від 28.11.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 28.11.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 03.10.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 14.12.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 14.12.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 25.11.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 28.10.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 26.08.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 08.07.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 08.07.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні