Рішення
від 21.12.2022 по справі 400/3937/22
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2022 р. № 400/3937/22 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "СОНТОРС", вул. Потьомкінська, 13/5, оф.2/1, м.Миколаїв, 54030, до відповідача:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв, 54001, Державної податкової служби України, Львівська площа, 8, м.Київ 53, 04053, Головного управління Державної податкової служби у Волинській області, Київський майдан, 4, м. Луцьк, 43010,

про:визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю СОНТОРС (далі - позивач) звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі -відповідач-2) з вимогами:

визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області № 6925064/42929416 від 14.06.2022 року;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ «СОНТОРС» № 72 від 27.01.2022 року на суму 371313,91грн. , в т.ч. ПДВ - 61885,65грн. в день її подання.

Ухвалою від 02.09.2022р. провадження у справі відкрито за праивлами спрощеного позовного провадження без виклику сторін в судове засідання.

Ухвалою від 14.11.2022р. суд залучив до участі у справі № 400/3937/22 в якості співвідповідача - Головне управління ДПС у Волинській області (далі по тексту - відповідач-3) та запропонував Головному управлінню ДПС у Волинській області надати до суду в строк до 28.11.2022 року відзив на позовну заяву.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами здійснення господарських операцій, позивачем сформовано та направлено на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №72 від 27.01.2022р. Проте, за результатами обробки, згідно отриманої квитанції реєстрацію податкової накладної (далі ПН) зупинено з підстав ненадання платником податків розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, та запропоновано надати пояснення та копії відпвоідних документів. На виконання цієї пропозиції, позивач надав пояснення щодо зупиненої податковї накладної, однак відповідачем-1 прийнято рішення від 14.06.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вважаючи, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено протиправно, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Відповідач-1 - ГУ ДПС у Миколаївській області, надав відзив на позовну заяву, в якому просив в задоволенні позову відмовити. Свою позицію відповідач-1 обґрунтував тим, що реєстрація спірної податкової накладної була зупинена на підставі п.201.16 ст.201 ПК України. У подальшому, за результатами розгляду пояснень та документів Комісія винесла рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Зупинення реєстрації податкової накладної, так і відмова в її реєстрації, є окремими послідовними складовими частинами (етапами) загального процесу реєстрації податкових накладних, який є обов`язковою передумовою для віднесення покупцем сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту та формування податкових зобов`язань. Таким чином, доводи щодо зупинення реєстрації податкової накладної та відповідності критеріям ризиковості здійснення операцій безпідставно покладені в основу обґрунтування вимоги про скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Відповідно до п.11 наказу Мінфіна №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку. У цьому випадку рішення Комісії вмотивовано тим, що позивач не надав жодного первинного документу. За результатами розгляду поданих платником копій документів неможливо встановити події, відповідно до яких виписана податкова накладна. Таким чином, є підстави стверджувати, що позивач не мав жодного документу, який давав би йому право на реєстрацію відповідної податкової накладної.

Крім того, відповідач-1 у відзиві вказав те, що спірне рішення Комісією ГУ ДПС в Миколаївській області не приймалось з наступних підстав. Відповідно до наказу ДПС УКраїни від 14.04.2022р. №189 , наказом ГУ ДПС у Миколаївській області від 14.04.2022р. №7-о, встанвоелно простій в роботі працівників ГУ ДПС у Миколаївській області. Відповідно до наказу ДПС України від 09.06.2022р. №311, закріплено виконаня повноважень , які здійснюють ГУ ДПС у Миколаївській області за ГУ ДПС у Волинській області. У звязку з чим, відповідач-1 , на момент винесення податковим органом спірногоо рішення від 14.06.2022р. не здійснював виконання своїх функцій. Таким чином, вимога позивача до ГУ ДПС у Миколаївській області є безпідставною та необгрунтованою, тому в свою чергу рішення від 14.06.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 72 від 27.01.2022р. в ЄРПН Комісія ГУ ДПС в Миколаївській області не ухвалювала.

Відповідач-2 відзиву на позов не надав, про розгляд справи повідомлений належним чином.

Відповідач-3 - Головне управління ДПС у Волинській області, надало до суду 02.12.2022р. відзив на позов, в якому вказало те, що позивачем не доведено достатніх доказів для реєстрації поадткової накладної, оскільки не було надано належних та достатніх докіментів на підтвердження умов виконання договору з ТОВ "Гранкор-Інвест", а саме - не надано розрахункові документи та банківські виписки з особових рахунків. На момент розгляду комісії документів наданих позивачем, які б стверджували факт розрахунків були відстуні. Також у відзиві, відповідач-3 вказав, що саме Коімісією ГУ ДПС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято оскаржуване рішення №6925064/42929416 від 14.06.2022 року. В задоволенні позову відповідач-3 просив відмовити повністю.

Відповідно до ч. 9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю СОНТОРС зареєстровано юридичною особою 04.06.2018р. Основним видом діяльності позивача згідно КВЕД 10.41 є виробництво олії та тваринних жирів.

Специфіка виду діяльності позивача полягає в тому, що для господарської діяльності позивач закуповує зерно сої, переробляє його на макуху та олію соєву, та в подальшому реалізіє продукцію.

Для перевезення продукції позивач уклав договір з ТОВ "Гранкор Інвест" №05-П19 від 03.09.2019р., який надає послугу з перевезення та має необхідний вантажний траснпорт.

Таким чином, позивач відповідно до свого виду дільності, здійснює закупівлю зерна сої, здійснює його переробку та подальший продаж продукції, для чого має всі необхідні потужності та відповідний штат працівників.

Відповідно до приписів ст.ст. 187, 201 ПК України ТОВ «СОНТОРС» складено та направлено на реєстрацію в електронному вигляді до ЄРПН податкову накладну № 72 від 27.01.2022р. на суму 371313,91грн. (в т.ч. 61885,65грн.).

Разом з тим, по вказаній вище податковій накладній позивачем отримано квитанцію №1 від 14.02.2022р., відповідно до якої зазначено, що реєстрація такої накладної зупинена.

Зупинення реєстрації податкової накладної вмотивовано тим, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. Коди КТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2304, відстуні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на псотійній основі постачаються , та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Криитеріїв ризикововсті здійснення операцій.

Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог відповідача, позивачем направлено повідомлення, щодо надання Таблиці даних платника податку за встановленою форомою (додаток 5) по податковій накладній, реєстрація якої зупинена.

Позивач надав до контролюючого органу відповідну Таблицю від 18.01.2022р. з урахуванням специфіки господасрької діяльності ТОВ "СОНТОРС".

Відповідачем прийнято рішення від 20.01.2022р. № 3679242/42929416, відповідно до якого надана позвичаем Таблиця не була врахована.

Рішенням комісії ГУ ДПС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №6925064/42929416 від 14.06.2022 року, позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №72 від 27.01.2022р., мотивуючи це тим, що позивачем до податкового органу не надано розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Не погоджуючись з таким рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з позовною заявою.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

ТОВ "СОНТОРС" закуплено товар - сою у постачальника: ФГ «Дщик» (код ЄДРПОУ 35422245) 02.11.2021р. на загальну суму 589570,08 грн., в т.ч. сума ПДВ 72403,35 грн. у кількості 40,660 тонн, на підставі договору купівлі-продажу №3006-21 від 30.06.2021р., що підтверджуються видатковими накладними №90 від 02.11.2021р. на загальну суму 294060,04 грн., в т.ч. сума ПДВ 36112,64 грн., №91 від 02.11.2021р. на загальну суму 295510,04 грн., в т.ч. ПДВ 36290,71 грн., товарно-транспортними накладними №№Р90 від 02.11.2021р., Р21 від 02.11.2021р., довіреністю на отримання товарно-матеріальних цінностей №64 від 02.11.2021р.

Вищезазначена господарська операція ТОВ «Сонторс» проведена в бухгалтерському обліку матеріалів, що підтверджуються карткою складського обліку матерiaлів №00-00000007-1Н за листопад 2021р., оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 201 «Матеріали» за листопад 2021р., оборотно-сальдовою відомістю та карткою по рахунку 631 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» за листопад 2021р.

Транспортування товарно-матеріальних цінностей (сої) здійснювалось на підставі договору надання послуг з вантажоперевезення №05-П19 від 03.09.2019р. з ТОВ «Гранкор-Інвест» код ЄДРПОУ 41712806, що підтверджується актом наданих послуг №77 від 30.11.2021р., рахунком №77 від 30.11.2021р. та платіжним дорученням на оплату за надані послуги №358 від 11.11.2021р.

Реалізація макухи соєвої була здійснена покупаю ТОВ «НВП «Укрзооветпромпостач» (код ЄДРПОУ 37051349) - 27.01.2022р. у кількості 22,780 тонн на загальну суму 371313,91 грн., в т. ч. сума ПДВ 61885,65 грн., на підставі договору поставки №12/01/2022 від 12.01.2022р., що підтверджується видатковою накладною №72 від 27.01.2022р. та товарно-транспортною накладною №Р72 від 27.01.2022р.

Оплата за поставлений товар (макуху соєву) здійснювалась в безготівковій формі на підставі рахунків №72 від 27.01.2022р., про що свідчать платіжні доручення №67 від 25.01.2022р., № 69 від 26.01.2022р., №186 від 27.01.2022р., №236 від 31.01.2022р. та реестри банківських документів за січень 2022р., що містяться в матерілах справи.

Таким чином, господарські операції проведено в бухгалтерському обліку товариства по рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями», як того вимагає законодавство та обліковано на склад.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї стані та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї стані, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1165 критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик; ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1.201.7.201.10 етапі 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Пунктом 6 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з пунктом 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Згідно з пунктом 25 Порядку № 1165 Комісія регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/ невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Як вбачається зі змісту квитанції про зупинення реєстрації складеної позивачем податкової накладної, податковий орган вказав, що реєстрація податкової накладної зупинена у зв`язку з її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Верховний суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в постановах від 16 квітня 2019 року у справі №826/10649/17, від 28 листопада 2019 року у справі №1640/2650/18 вказав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

У квитанції від 14.02.2022р. не конкретизовано, які саме копіїдокумертів - розрахункових та/або банкіських виписок з особових рахунків, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, ;Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Як свідчить зміст рішення, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної, підставою для його прийняття слугувало те, що платником податку до контролюючого органу не надано розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.

Як зазначалося вище, загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

На думку суду, оскаржуване рішення контролюючого органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії.

Також суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, за умови що інші документи підтверджують проведення господарської операції.

Аналогічна позиція викладена в постанові Верховного Суду від 02.07.2019 у справі (№ 140/2160/18.

Матеріалами справи доводи відповідачів про ненадання позивачем необхідних розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків спростовуються, адже позивач визначив та надав документи, які на його думку, достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №72 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, посилання на вказані підстави в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такоих рішень.

Так під час розгляду справи судом досліджено копії всіх документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операції позивача з його контрагентами.

На думку суду, всі первинні документи, які підтверджують господарську операцію, за якими складено спірну податкову накладну позивач надавав контролюючому органу, про що свідчать матеріали справи.

Отже, суд відхиляє доводи відповідачів про те, що прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної було неможливо з огляду на ненадання позивачем копій документів.

Відповідачами не наведено жодних обставин та не надано суду доказів, які б свідчили про невідповідність господарських операцій позивача цілям та завданням його та його контрагентів статутної діяльності, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли б свідчити про не пов`язаність операцій з господарською діяльністю учасників зазначених операцій, фіктивність вчинених операцій, а також про те, що вчинення зазначених операцій не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру), а дії учасників операцій були спрямовані на отримання необґрунтованої податкової вигоди.

Відтак, суд приходить до висновку, що слід зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну 27.01.2022р. №72 подану позивачем для реєстрації.

Суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до ч. 1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СОНТОРС" (вул. Потьомкінська, 13/5, оф.2/1, м.Миколаїв, 54030, код ЄДРПОУ 42929416) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) , Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) , Головного управління Державної податкової служби у Волинській області (Київський майдан, 4, м. Луцьк, 43010, код ЄДРПОУ 44106679) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Волинській області № 6925064/42929416 від 14.06.2022 року.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну ТОВ «СОНТОРС» (код ЄДРПОУ 42929416) № 72 від 27.01.2022 року на суму 371313,91грн. , в т.ч. ПДВ - 61885,65грн. за датою її подання.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС уВолинській області (Київський майдан, 4,м. Луцьк, 43010, код ЄДРПОУ 44106679) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СОНТОРС" (вул. Потьомкінська, 13/5, оф.2/1, м.Миколаїв, 54030, код ЄДРПОУ 42929416) судовий збір в розмірі 1240,20грн., сплачений платіжним дорученням від 23.08.20.22р. за №453.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СОНТОРС» (вул. Потьомкінська, 13/5, оф.2/1, м.Миколаїв, 54030, код ЄДРПОУ 42929416) судовий збір в розмірі 1240,20грн., сплачений платіжним дорученням від 23.08.20.22р. за №453.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя І. А. Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108052236
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/3937/22

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 18.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 20.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 20.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 06.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 21.12.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 14.11.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 01.09.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні