Рішення
від 22.12.2022 по справі 460/16744/21
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

22 грудня 2022 року м. Рівне№460/16744/21

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Щербакова В.В., розглянувши за правилами письмового провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

Головного управління ДПС у Вінницькій області доПП "Веко-Групз" про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі по тексту позивач) до ПП "Веко-Групз" (далі по тексту відповідач) про стягнення заборгованості у розмірі 1 250 000, 00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за відповідачем обліковується заборгованість в загальній сумі 1250000,00грн.

Ухвалою суду від 14.12.2021 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 11.01.2021. Встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідачем у встановлений судом строк відзив на позовну заяву подано не було. Тому, враховуючи вимоги ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд вирішує дану справу за наявними матеріалами.

Ухвалами суду розгляд справи відкладався.

Ухвалою суду від 14.11.2022 вирішено перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Згідно інтегрованої картки платника податків за відповідачем обліковується заборгованість щодо адміністративних штрафів та інших санкцій в сумі 1250000,00грн.

Дана заборгованість виникла на підставі актів фактичної перевірки №5127/02-32-09-02/35297736 від 27.05.2021, №5165/02-32-09-02/35297736 від 28.05.2021, рішення про застосування фінансових санкцій №5457/02-32-09-02/35297736 від 17.06.2021, №5459/02-32-09-08 від 17.06.2021, №5458/02-32-09-02/35297736 від 17.06.2021.

Так, судом встановлено, за результатами контрольного заходу, складено акти (довідки) фактичної перевірки від №5127/02-32-09-02/35297736 від 27.05.2021, №5165/02-32-09-02/35297736 від 28.05.2021.

На підставі вказаних актів Головне управління ДПС у Волинській області винесло:

рішення про застосування фінансових санкцій №5457/02-32-09-02/35297736 від 17.06.2021 у вигляді штрафу в розмірі 500000грн за зберігання пального без наявності ліцензії;

рішення про застосування фінансових санкцій №5459/02-32-09-02/35297736 від 17.06.2021 у вигляді штрафу в розмірі 250000грн за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії;

рішення про застосування фінансових санкцій №5458/02-32-09-02/35297736 від 17.06.2021 у вигляді штрафу в розмірі 500000грн за зберігання пального без наявності ліцензії.

При цьому, у рішеннях відповідача повідомлено, що в триденний строк після сплати штрафу він повинен письмово повідомити орган виконавчої влади, який прийняв рішення про застосування фінансових санкцій, зазначивши номери та дати платіжних доручень, за якими сплачено штраф. У разі невиконання суб`єктом господарювання рішення про застосування фінансових санкцій сума штрафу стягується у судовому порядку. Рішення про застосування фінансових санкцій може бути оскаржене в установленому порядку.

Вищезазначені рішення відповідачем отримав 22.06.2021, 31.05.2021 та 29.06.2021.

Оскільки відповідач рішення про застосування фінансових санкцій у судовому порядку не оскаржувалися і станом на 10.12.2021 спірна сума грошового зобов`язання залишається не сплаченою, контролюючий орган звернувся до суду з цим позовом.

Судом встановлено, що 22.09.2021 відбулися зміни відомостей про юридичну особу, а саме: зміна найменування з ПП "ВМ-Нафта" на ПП "Веко-Групз", місце знаходження з Вінницька область, м.Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, буд.103-А на Рівненська область, м.Рівне, вул.Грушевського, 42-Б. Вказані обставини підтверджуються витягом з податкового блоку та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Підпунктом 19-1.1.16 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що контролюючі органи здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального.

За змістом приписів, що містяться у пп.20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПКУ, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно з пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПКУ контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України від 19.12.1995 за № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (далі - Закон № 481/95-ВР).

Відповідно до ч.1 ст. 17 Закону України від 19.12.1995 за № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального" (далі Закон № 481/95-ВР) за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Так, приписами ч.2 ст.17 Закону №481/95-ВР передбачено, що До суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів.

В силу вимог ч.4 ст.17 Закону № 481/95-ВР рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами доходів і зборів та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, за результатами проведеної позивачем фактичної перевірки встановлено порушення відповідачем положень ст.15 Закону № 481/95-ВР, а саме: зберігання пального без наявності ліцензії та за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії.

За результатами перевірки складено акти (довідки) фактичної перевірки від №5127/02-32-09-02/35297736 від 27.05.2021, №5165/02-32-09-02/35297736 від 28.05.2021, а у подальшому прийнято рішення №5457/02-32-09-02/35297736 від 17.06.2021, №5459/02-32-09-08 від 17.06.2021, №5458/02-32-09-02/35297736 від 17.06.2021 в розмірі 1250000,00 грн.

Відповідно до ч.5 ст.17 Закону №481/95-ВР у разі невиконання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Згідно з п. 10 Порядком застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 за № 790, у разі невиконання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Відповідно пп.14.1.265 п.14.1 ст.14 ПК України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з осіб, що вчинили податкове правопорушення або порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК України передбачено, що застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Разом з тим п.113.1 ст.113 ПК України передбачено, що граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків відповідають строкам давності для нарахування грошових зобов`язань, визначеним статтею 102 цього Кодексу.

Пунктом 113.2 статті 113 ПК України передбачено, що перебіг строку давності для застосування штрафних (фінансових)санкції(штрафів) зупиняється у випадках, визначених пунктом 102.3статті 102 цього Кодексу.

Положенням пункту 102.4 статті 102 ПК України визначено, що у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного упункті 102.1цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу, крім випадків, передбаченихабзацом третімпункту 59.1 статті 59 цього Кодексу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Рішення про застосування фінансових санкцій в судовому порядку не скасовані, а відповідач добровільно штраф в сумі 1250000,00грн не сплатив.

Пунктом 41.1 статті 41 ПК України визначено, що контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, його територіальні органи.

Згідно з п.41.2 цієї статті органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Суд звертає увагу на те, що відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно з частиною першою статті 90 вказаного Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Судові витрати по справі на користь сторін не стягуються.

Керуючись статтями 241-246, 255, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Головного управління ДПС у Вінницькій області до ПП "Веко-Групз" про стягнення заборгованості задовольнити.

Стягнути з ПП "Веко-Групз" заборгованість у розмірі 1250000,00грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 22 грудня 2022 року

Учасники справи:

Позивач - Головне управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7,м. Вінниця,Вінницька область,21028, ЄДРПОУ/РНОКПП 44069150)

Відповідач - ПП "Веко-Групз" (вуд. Грушевського, 42 Б,м. Рівне,33000, ЄДРПОУ/РНОКПП 35297736)

Суддя В.В. Щербаков

Дата ухвалення рішення22.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108052957
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —460/16744/21

Рішення від 22.12.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 14.11.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 23.08.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 27.07.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 03.07.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 09.06.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 31.05.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 30.05.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні