Ухвала
від 14.12.2022 по справі 200/9309/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

14 грудня 2022 року Справа №200/9309/20

приміщення суду за адресою: 84122, м. Слов`янськ, вул. Добровольського, 1,

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зеленова А.С., розглянувши заяву Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) про заміну сторони виконавчого провадження по виконанню рішення по справі №200/9309/20-а за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, -

В С Т А Н О В И В:

До суду надійшла заява Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (далі по тексту ВПВР) про заміну сторони виконавчого провадження з виконання рішення по справі №200/9309/20-а за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області. Просить суд замінити сторону (боржника) у виконавчому проваджені №66310407 з Новоандріївської сільської ради Волноваського району Донецької області на Волноваську міську військово-цивільну адміністрацію Волноваського району Донецької області (далі по тексту Волноваська міська ВЦА).

В обґрунтування своєї заяви зазначив, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань правонаступником боржника по виконавчому провадженню - Новоандріївської сільської ради Волноваського району Донецької області є Волноваська міська військово-цивільна адміністрація Волноваського району Донецької області. Просить замінити боржника по виконавчому провадженню №66310407 його правонаступником.

До суду надійшли заперечення Волноваської міської ВЦА, в яких було зазначено, що відповідно до змін до чинного законодавства сільскогосподарські земель за межами населених пунктів державної власності вважаються землями комунальної власності, а функції Держгеокадастру з розпорядження цих земель віднесено до компетенції органів місцевого самоврядування. У Волноваській міській територіальній громаді відсутній такий орган місцевого самоврядування. Акцентує увагу на нетотожності повноважень органів місцевого самоврядування та військово-цивільних адміністрацій у сфері земельних відносин та наголошує на відсутності у останніх компетенції по вирішенню питань щодо земель комунальної власності. Просить у задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження відмовити.

У судове засідання учасники справи не з`явилися, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином. Заявник та Волноваська місцева ВЦА просили розглядати заяву про заміну сторони виконавчого провадження без їх участі.

Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, суд встановив наступне.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 25.02.2021 позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про визнання протиправним та скасування наказу №3313-СГ від 25 травня 2020 року, зобов`язання вчинити певні дії задоволено повністю. Визнано протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області №3313-СГ від 25 травня 2020 року Про відмову у затвердженні документації із землеустрою наданні у власність земельної ділянки. Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області прийняти рішення та видати наказ про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у запасі на території Новоандріївської сільської ради Волноваського району та передати у власність ОСОБА_1 земельну ділянку кадастровий номер 1421584800:03:000:1243 площею 2,0000га /а.с.153-158/.

09 липня 2021 року Донецьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист по справі/а.с.139/.

Постановою Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) від 28 липня 2021 року відкрито виконавче провадження ВП №66310407.

Ухвалою суду від 03 грудня 2021 року замінено боржника у виконавчому провадженні ВП №66310407 від 28.07.2021, відкритому за виконавчим листом №200/9309/20-а, виданим Донецьким окружним адміністративним судом 09.07.2021, з Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39767332) на його правонаступника Новоандріївську сільську раду Волноваського району Донецької області (код ЄДРПОУ 04340879, вул .Центральна, буд.50, с. Новоандріївка, Волноваського район).

Постановою державного виконавця про заміну сторони виконавчого провадження №66310407 від 14.12.2021 замінено боржника у виконавчому провадженні ВП №66310407 від 28.07.2021, відкритому за виконавчим листом №200/9309/20-а, виданим Донецьким окружним адміністративним судом 09.07.2021, з Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39767332) на Новоандріївську сільську раду Волноваського району Донецької області (код ЄДРПОУ: 04340879, місцезнаходження: Донецька область, Волноваський район, с. Новоандріївка, вулиця Центральна, 50).

ОСОБА_1 звернулася до державного виконавця із заявою, в якій зазначила, що 08.11.2021 проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи Новоандріївської сільської ради в результаті її реорганізації та просила звернутися до суду із заявою щодо заміни сторони виконавчого провадження, з якою і звернувся ВПВР.

За приписами статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

За змістом частини 2 статті 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

У статті 1 Закону України від 2 червня 2016 року № 1404-VIII Про виконавче провадження (далі - Закон № 1404-VIII) виконавчим провадженням як завершальною стадією судового провадження і примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) вважається сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Сторонами у виконавчому провадженні згідно із частинами першою та другою статті 15 Закону № 1404-VIII є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.

У разі вибуття однієї зі сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив (абзац перший частини п`ятої статті 15 Закону № 1404-VIII).

Частиною першою статті 379 КАС України занотовано: у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

З наведеного нормативного визначення слідує, що виконавче провадження є однією зі стадій судового провадження, яка його завершує. Ця стадія розпочинається з набранням судовим рішенням законної сили або за інших умов, установлених законом. Сторони судового провадження на стадії виконавчого провадження набувають відповідної процесуальної якості, користуються правами та несуть певні обов`язки, зумовлені статусом сторони. За законом на стадії виконавчого провадження можлива заміна сторони виконавчого провадження. Така заміна є прийнятною, зокрема, у правовідносинах, що допускають правонаступництво. При цьому законодавством установлено головну умову, за якої обов`язки боржника може бути перекладено на іншу особу, - це вибуття сторони виконавчого провадження.

За приписами статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 12 червня 2018 року у справі № 2а-23895/09/1270.

У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Згідно з положеннями пункту 24 Розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України, у редакції до Закону України № 1423-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» з 27 травня 2021 землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад.

Також відповідно до вказаних змін функцію з розпорядження землями сільськогосподарського призначення віднесено до компетенції відповідних сільських, селищних місцевих рад.

Як наведено вище, у своїх запереченнях Волноваська міська ВЦА зазначає, що до її повноважень не віднесено вирішення питань щодо земель комунальної власності. Разом з тим, заявник ВПВР у своїй заяві не навів обґрунтування щодо переходу адміністративної компетенції по вирішенню питань щодо земельної делянки, відносно якої було винесено рішення суду по справі 200/9309/20-а, від Новоандріївської сільської ради до Волноваської міської ВЦА.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про те, що заява Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) щодо заміни боржника у виконавчому провадженні ВП № 66310407 від 28.07.2021, відкритому за виданим Донецьким окружним адміністративним судом 09.07.2021 виконавчим листом по справі №200/9309/20-а, з Новоандріївської сільської ради Волноваського району Донецької області на Волноваську міську військово-цивільну адміністрацію є необґрунтованою та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 256, 295, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) про заміну боржника у виконавчому провадженні ВП № 66310407 від 28.07.2021, відкритому за виданим Донецьким окружним адміністративним судом 09.07.2021 виконавчим листом по справі №200/9309/20-а, з Новоандріївської сільської ради Волноваського району Донецької області на Волноваську міську військово-цивільну адміністрацію відмовити.

Ухвалу постановлено 14 грудня 2022 року. Повний текст ухвали складено та підписано 19 грудня 2022 р.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя А.С. Зеленов

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108059898
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —200/9309/20-а

Ухвала від 14.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 23.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 30.04.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 25.02.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні