Справа №521/11485/22
Номер провадження 3/521/8001/22
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 грудня 2022 року м. Одеса
Суддя Малиновського районного суду м. Одеси Морозова І.В, розглянувши матеріали, які надійшли з Одеської митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, директора ТОВ «АРСАН» (ЄДРПОУ 36674886), РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 (відповідно до протоколу), за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України,
В С Т А Н О В И Л А :
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №0760/50000/22 від 12.05.2022 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
З вищезазначеного протоколу про порушення митних правил вбачається, що 06.09.2019 відділом митного оформлення N° 1 митного поста «Одеса-центральний» Одеської митниці ДФС оформлено митну декларацію (далі МД) типу «ІМА0AA» N° UA500010/2019/024718 відповідно до якої від відправника/продавця «Formula Plastik U. in.a. эла1 ve Metal San. A.S.» (Туреччина), на адресу одержувача/покупня - ТОВ «АРСАН» (ЕДРПОУ 36674886, адреса: вул. Бабеля, буд. 34, м. Одеса, 65058, У країна) через митний кордон України, в режимі «імпорт», в контейнері ADMU2111950 переміщувались товари, а саме: товари: «труби, фітинги, вироби будівельні з пластмаси, крани, вентилі та інші...» вага брутто - 9322,98 кг., вага нетто - 9043,51 кг. Торгівельна марка: FORMUL, виробник: Formula Plastik ve Metal San. A.S. Країна виробництва-Туреччина.
06.09.2019 декларантом ФОП « ОСОБА_2 », який діє на підставі договору Nol207/19 від 12.07.2019 про надання послуг по декларуванню та митного оформлення була підготовлена та подана митному органу митна декларація (далі МД) в режимі «IM 40 ДЕ», яка була прийнята та зареєстрована за номером № UA500010/2019/024718.
Відповідно граф МД № UA500010/2019/024718 було заявлено 6 найменувань товару «труби, фітинги, вироби будівельні з пластмаси, крани, вентилі ті інші...».
Згідно інвойсу компанії «Formul plastic ve metal san.a.s.» (Туреччина) від 27.08.2019 NAR08/2019, загальна вартість заявленого за вищевказаною МД товару складає 15 241, 83 доларів США.
Відповідно МД N UA500010/2019/024718 вищевказані товари після повного митного оформлення було випущено у вільний обіг.
Статтею 320 МК України встановлено, що форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються на підставі результатів системи управління ризиками. Форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України, укладених відповідно до закону, після завершення митного оформлення, визначаються в порядку, встановленому МК України.
Пунктом 8 частини 1 статті 336 МК України встановлено, що однією з форм митного контролю є направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу.
Так, з метою з?ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначені товари митницею ініційовано направлення запиту до митних органів Турецької Республіки.
15.02.2022 листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України N.26/26-04/7.10/444 (вх.митниці No3826/4 від 15.02.2022) повідомлено Одеську митницю про те, що за результатами опрацювання отриманої відповілі митної адміністрації Республіки Туреччина від 07.12.2021 No29980007-724.01.03/UJA-69060444-69810953 виявлені розбіжності у фактурній вартості товарів.
Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Туреччині встановлено, що фактично контейнер з товаром (вага, найменування, кількість) оформлений у Одеській митниці за МД No UA500010/2019/024718 від 06.09.2019 оформлювався в режимі «експорт» до України у митних органах Туреччини за експортною No19343100EX208503 від 29.08.2019. митною декларацією
Відправником товарів за вищевказаною експортною декларацією є турецька компанія «Formul plastic ve metal san.a.s.», а одержувачем є ТОВ «Айвін» (Україна, 65005, м. Одеса, вул. Бабеля, буд. 34, ЄДРПОУ 43157214). Також, відповідно наданим до Одеської митниці документам, згідно МД No UA500010/2019/024718 від 06.09.2019 та інвойсу компанії «Formul plastic ve metal san.a.s.» (Туреччина) від 27.08.2019 NAR08/2019 вартість товару складає 15241,83 доларів США.
Згідно отриманої відповіді митних органів Турецької Республіки встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортної декларації Ло19343100EX208503 та інвойсу вищевказаної турецької компанії від 28.08.2019 NoIHR2019000000348 складала 29612,35 доларів США (749 507,50 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення).
Тобто, різниця вартості товару складає 14 370,52 доларів США (363 727,04 грн.)
На підставі вказаних обставин посадовими особами митного органу було складено протокол у відношенні гр. ОСОБА_1 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймала, про дату, час та місце розгляду справи була сповіщена у встановленому законом порядку, шляхом направлення судових повісток. Також, відповідна інформація була розміщена на офіційному веб сайті Малиновського районного суду м. Одеси (веб - адреса сторінки:http://ml.od.court.gov.ua).
При цьому, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини викладену в п. 41 рішення у справі «Пономарьов проти України» від 03 квітня 2008 року, яка полягає в тому, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Представник митниці у судовому засіданні не був присутній, хоча про дату, час та місце розгляду справи був сповіщений у встановленому законом порядку.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши в сукупності зібрані докази, суд приходить до висновку, що в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вбачається наявність складу порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками - дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товару, підроблених документів та таких, які містять неправдиві відомості щодо вартості товару.
В процесі судового розгляду, з матеріалів справи судом встановлено, що 06.09.2019 відділом митного оформлення N° 1 митного поста «Одеса-центральний» Одеської митниці ДФС оформлено митну декларацію (далі МД) типу «ІМА0AA» N° UA500010/2019/024718 відповідно до якої від відправника/продавця «Formula Plastik U. in.a. эла1 ve Metal San. A.S.» (Туреччина), на адресу одержувача/покупня - ТОВ «АРСАН» (ЕДРПОУ 36674886, адреса: вул. Бабеля, буд. 34, м. Одеса, 65058, У країна) через митний кордон України, в режимі «імпорт», в контейнері ADMU2111950 переміщувались товари, а саме: товари: «труби, фітинги, вироби будівельні з пластмаси, крани, вентилі та інші...» вага брутто - 9322,98 кг., вага нетто - 9043,51 кг. Торгівельна марка: FORMUL, виробник: Formula Plastik ve Metal San. A.S. Країна виробництва-Туреччина.
06.09.2019 декларантом ФОП « ОСОБА_2 », який діє на підставі договору Nol207/19 від 12.07.2019 про надання послуг по декларуванню та митного оформлення була підготовлена та подана митному органу митна декларація (далі МД) в режимі «IM 40 ДЕ», яка була прийнята та зареєстрована за номером № UA500010/2019/024718.
Відповідно граф МД № UA500010/2019/024718 було заявлено 6 найменувань товару «труби, фітинги, вироби будівельні з пластмаси, крани, вентилі ті інші...».
Згідно інвойсу компанії «Formul plastic ve metal san.a.s.» (Туреччина) від 27.08.2019 NAR08/2019, загальна вартість заявленого за вищевказаною МД товару складає 15 241, 83 доларів США.
15.02.2022 листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України N.26/26-04/7.10/444 (вх.митниці No3826/4 від 15.02.2022) повідомлено Одеську митницю про те, що за результатами опрацювання отриманої відповілі митної адміністрації Республіки Туреччина від 07.12.2021 No29980007-724.01.03/UJA-69060444-69810953 виявлені розбіжності у фактурній вартості товарів.
Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Туреччині встановлено, що фактично контейнер з товаром (вага, найменування, кількість) оформлений у Одеській митниці за МД No UA500010/2019/024718 від 06.09.2019 оформлювався в режимі «експорт» до України у митних органах Туреччини за експортною No19343100EX208503 від 29.08.2019. митною декларацією
Відправником товарів за вищевказаною експортною декларацією є турецька компанія «Formul plastic ve metal san.a.s.», а одержувачем є ТОВ «Айвін» (Україна, 65005, м. Одеса, вул. Бабеля, буд. 34, ЄДРПОУ 43157214). Також, відповідно наданим до Одеської митниці документам, згідно МД No UA500010/2019/024718 від 06.09.2019 та інвойсу компанії «Formul plastic ve metal san.a.s.» (Туреччина) від 27.08.2019 NAR08/2019 вартість товару складає 15241,83 доларів США.
Згідно отриманої відповіді митних органів Турецької Республіки встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортної декларації Ло19343100EX208503 та інвойсу вищевказаної турецької компанії від 28.08.2019 NoIHR2019000000348 складала 29612,35 доларів США (749 507,50 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення).
Тобто, різниця вартості товару складає 14 370,52 доларів США (363 727,04 грн.)
Згідно з п. 5 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року №8 (зі змінами): «переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України, у т.ч. шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи таких, що містять неправдиві дані».
Згідно з п. 6 цієї Постанови Пленуму, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. При цьому, згідно з абз. 2 цього пункту Постанови: «Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються».
Абзацом 4 цього пункту Постанови встановлено: «Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності».
Відповідно до ст. 459 МК України, при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств.
Відповідно до п. 43 ст. 4 МК України, 43) посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно до положень ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Стаття 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Так, матеріалами справи встановлено, що як підставу вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України та їх митне оформлення були надані документи, які містять неправдиві відомості, що підтверджується відповіддю митних органів Туреччини.
Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є надання органу доходів і зборів, як підстав для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо компанії продавця товарів, одержувача та вартості товару.
Таким чином, суд вважає, що матеріалами справи доведено факт порушення гр. ОСОБА_1 митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Викладені вище обставини встановлені при провадженні по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколом по справі про порушення митних правил, доповідною запискою інспектора митниці, відповіддю митних та податкових органів Туреччини.
Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до митного Кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ч. 1 ст. 483 МК України, у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, а саме 749507,50 (сімсот сорок дев`ять тисяч п`ятсот сім) гривень 50 коп., з конфіскацією цих товарів.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Вимогами п. 5 ч. 2 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір» передбачено, що у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає стягненню судовий збір за ставкою 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Керуючись ст. ст. 4, 458, 459, 461, 483, 487, 511 МК України, ст. ст. 23, 33, 252, 280, 283, 284 КУпАП, ст. 4 ЗУ «Про судовий збір»,
ПОСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 визнати винною у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, а саме 749507,50 (сімсот сорок дев`ять тисяч п`ятсот сім) гривень 50 коп., з конфіскацією товарів за протоколом № 0760/50000/22.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 496 гривень 20 коп.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.
Суддя І.В. Морозова
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2022 |
Оприлюднено | 29.12.2022 |
Номер документу | 108108669 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Морозова І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні