Справа №521/17134/22
Номер провадження 3/521/10895/22
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 грудня 2022 року м. Одеса
Суддя Малиновського районного суду м. Одеси Морозова І.В., за участю секретаря Кузнецової А.А., представника Одеської митниці Держмитслужби Бурчо І.Й., представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адвоката Риженко Д.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці ДФС за протоколом складеним відносно громадянина України
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого керівником в ПП «ПРАЙД ЕКСПРЕС» (код ЄДРПОУ 37393913), реєстраційний номероблікової карткиплатника податків НОМЕР_1 , адреса проживання АДРЕСА_1 , про порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України,
ВСТАНОВИЛА:
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол № 1157/50000/22 від 23.09.2022 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами у відношенні гр. ОСОБА_1 за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.
У протоколі про порушення митних правил зазначено, що 21.09.2022 до сектору митного оформлення Ne1 митного поста «Ізмаїл» Одеської митниці було подано МД типу IM40ДЕ № UA500530/2022/004940 від 21.09.2022 та інші товаросупровідні документи, зокрема рахунок-фактуру від 14.09.2022 NoGIB2022000000120, автотранспортну накладну від 14.09.2022 № 6/H, сертифікат про походження товару від 14.09.2022 NoV0760389, зовнішньоекономічний договір від 09.08.2022 N° FS-220809, копія митної декларації країни відправлення (Туреччина) від 14.09.2022 No22330100EX00184897.
Відповідно до інформації, зазначеної y МД типу IM40ДЕ No UA500530/2022/004940 та вказаних товаросупровідних документах, встановлено, що від компанії відправника/продавця - «KARACABEY GUMRUKLEME LOJISTIK ITH. IHR. LIMITED SIRKETI» ( АДРЕСА_2 ) на адресу одержувача/покупця - ТОВ "Будтехінжинерінг" (54038, м. Миколаїв, вул. Морехідна, 2-а) на автотранспортному засобі марки «Мерседес», реєстраційний номер НОМЕР_2 , тягач з реєстраційним номером НОМЕР_3 , країна реєстрації Туреччина, згідно з Графою 31 переміщується товар «Мішки пакувальні (біг - беги) із полотняного переплетення з стрічкових поліпропіленивих ниток, без покриття та просочення, для пакування сипучих матеріалів - 14560 шт.»
Згідно з Графою 33 МД типу ІМ40ДЕ No UA500530/2022/004940 було визначено код товару - 6305339000 згідно з УКТ ЗЕД.
У відповідності до ст. 320 Митного кодексу України, за МД «М40ДЕ» NUA500530/2022/004940 від 21.09.2022, системою управління ризиками визначена необхідність проведення наступної фори митного контролю: «Проведення повного митного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації» «забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки».
Статтею 336 МК України передбачено, що митний контроль здійснюється шляхом проведення митного огляду та перевірки документів і відомостей, які відповідно до статті 335 МК України надаються митним органам під час переміщення товарів через митний кордон України.
22.09.2022, керуючись ст. 338 Митного кодексу України, посадовими особами Одеської митниці проведено повний митний огляд товару, заявленого митною декларацією ІМ40ДЕ № UA500530/2022/004940, який переміщується за вантажному автомобілі марки «Мерседес», реєстраційний номер НОМЕР_2 , тягач з реєстраційним номером 330NR47, країна реєстрації Туреччина, за результатами якого складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу NA500530/2022/004940 від 22.09.2022.
В ході проведення огляду виявлено невідповідність відомостей, заявлених у товаросупровідних документах та МД ІМ4ОДЕ № UA500530/2022/004940, зокрема, щодо опису товару, ваги брутто/нетто та пакування товару, заявленому у МД.
Окрім зв`язки було виявлено дерев?яні палети у кількості 52 шт., на кожному палеті розміщувався товар «біг - беги» у кількості 280 шт., які були загорнуті у поліетиленовий мішок. Загальна кількість біг - бегів - 14 560 шт. Вага порожнього палета становить 15 кг. Загальна вага порожніх палетів складає 780 кг. Вага нетто товару складає 20 907 кг, вага одного біг - бегу склала - 1,44 кг.
Таким чином, виявлено розбіжності між вагою завантаженого автомобіля марки «Мерседес», реєстраційний номер НОМЕР_2 , тягач з реєстраційним номером НОМЕР_3 , країна реєстрації Туреччина, вага якого складає 36 757 кг, та вагою порожнього автомобіля, вага якого становить - 15 070 кг, тобто різниця склала 21 687 кг, що є вагою брутто товару.
Відповідно до маркування, яке було виявлено на кожному біг - безі, під час проведення митного огляду виникли сумніви щодо повноти та правильності класифікації товару, вказаному у МД ІМ40ДЕ NUA500530/2022/004940, за Кодом УКТ ЗЕД - 6305339000, із ставкою ввізного мита 4% (відповідно до Закону України від 04.06.2020 No674-IX «Про Митний тариф України»).
За результатами проведеного митного огляду, відповідно до Акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу No UA500530/2022/004940 від 22.09.2022, сектором митного оформлення No1 митного поста «Ізмаїл» Одеської митниці винесено Рішення про визначення коду товару від 23.09.2022 N KT-UA500530-0003-2022, згідно якого, заявлений за МД ІМ40ДЕ NUA500530/2022/004940 товар не відповідає заявленим відомостям в графах 31, 33 МД, фактично це товар «Гнучкі проміжні контейнери великої місткості, мішки пакувальні (біг - беги) із полотняного переплетення зі стрічкових поліпропіленових тканин місткістю 1000 кг, без покриття та просочення, для пакування сипучих матеріалів - 14560 шт.»
У відповідності до пояснень до товарної позиції 6305 - «Гнучкі проміжні (тимчасові) контейнери великої місткості переважно виготовляють з погіпропіленових чи поліетиленових тканих матеріалів і мають місткість 250 3000 кг. Вони можуть мати пристосування для захоплення (підіймания) по чотирьох кутах і можуть бути оснащені отворами зверху і знизу для полегшення навантаження і розвантаження. Вони переважно використовуються для упакування, зберігання, транспортування сухих, сипких матеріалів».
Тобто, враховуючи місткість поліпропіленових пакувальних мішків згідно маркування, яка становить 1000 кг, та згідно з основними правилами інтерпретації УКТ ЗЕД, даний товар передбачено класифікувати за кодом 6305321900.
Відповідно до Закону України від 04.06.2020 Ne674-IX "Про Митний тариф України" ставка ввізного мита для товарів, класифікованих за кодом 6305321900, становить - 7,2%.
Таким чином, на думку митного органу, гр. ОСОБА_1 було порушено процедуру декларування товарів, передбачену ст. 257 МК України, та не було заявлено за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, що призвело до порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України.
На підставі вищевказаних обставин посадовою особою Одеської митниці Держмитслужби було складено протокол про порушення митних правил №1157/50000/22, за ознаками порушення ст. 472 МК України.
До судового засідання гр. ОСОБА_1 не з`явився, хоча про час та місце судового засідання сповіщений належним чином.
Однак бувприсутній представник ОСОБА_1 адвокатРиженко Д.О.,який надав судуписьмові заперечення,відповідно дояких просив закрити матеріали адміністративної справи за протоколом про адміністративне правопорушення серії № 1157/50000/22 від 23.09.2022 відносно гр. ОСОБА_1 на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Представник митниціу судовомузасіданні вважала,що особа,яка притягуєтьсядо адміністративноївідповідальності,винна увчиненні адміністративнихправопорушень,її винапідтверджується зібранимиу справідоказами,і томунеобхідно притягнутиїї доадміністративної відповідальностіза 472МК України, та накласти стягнення відповідно до санкції статті.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази у їх сукупності, вислухавши думку представника митниці ОСОБА_2 , адвоката Риженко Д.О., суд не знаходить достатніх підстав для визнання особи винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, за кваліфікуючими ознаками: недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, у зв`язку з відсутністю в діях особи складу адміністративного правопорушення, виходячи з наступного.
З матеріалів справи встановлено, що 21.09.2022 до сектору митного оформлення Ne1 митного поста «Ізмаїл» Одеської митниці було подано МД типу IM40ДЕ № UA500530/2022/004940 від 21.09.2022 та інші товаросупровідні документи, зокрема рахунок-фактуру від 14.09.2022 NoGIB2022000000120, автотранспортну накладну від 14.09.2022 № 6/H, сертифікат про походження товару від 14.09.2022 NoV0760389, зовнішньоекономічний договір від 09.08.2022 N° FS-220809, копія митної декларації країни відправлення (Туреччина) від 14.09.2022 No22330100EX00184897.
Відповідно до інформації, зазначеної y МД типу IM40ДЕ No UA500530/2022/004940 та вказаних товаросупровідних документах, встановлено, що від компанії відправника/продавця - «KARACABEY GUMRUKLEME LOJISTIK ITH. IHR. LIMITED SIRKETI» ( АДРЕСА_2 ) на адресу одержувача/покупця - ТОВ "Будтехінжинерінг" (54038, м. Миколаїв, вул. Морехідна, 2-а) на автотранспортному засобі марки «Мерседес», реєстраційний номер НОМЕР_2 , тягач з реєстраційним номером НОМЕР_3 , країна реєстрації Туреччина, згідно з Графою 31 переміщується товар «Мішки пакувальні (біг - беги) із полотняного переплетення з стрічкових поліпропіленивих ниток, без покриття та просочення, для пакування сипучих матеріалів - 14560 шт.»
Згідно з Графою 33 МД типу ІМ40ДЕ No UA500530/2022/004940 було визначено код товару - 6305339000 згідно з УКТ ЗЕД.
Після прийняття зазначеної декларації до митного оформлення, митним органом була визначена необхідність проведення митного огляду товару. В результаті митного огляду кількість товару підтверджено, шляхом переважування встановлено, що вага нетто/брутто товару по факту менша ніж зазначена в документах та виявлено дерев`яні палети в якості пакувальних матеріалів в кількості 52 шт., що не призводить до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Також 23.09.2022 сектору митного оформлення №1 митного поста «Ізмаїл» Одеської митниці прийнято Рішення про визначення коду товару від 23.09.2022 №КТ-UA500530-0003-2022, яким змінений заявлений код УКТЗЕД товару на 6305321900.
Частиною 1 статті 458 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з ст. 487 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до положень ст. 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України.
Відповідно до положень ст. 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Аналіз зазначених правових норм у їх сукупності дає підстави стверджувати те, що обов`язковою ознакою будь-якого адміністративного правопорушення в цілому, так і порушення митних правил зокрема є його протиправність, зокрема те, що відповідним діянням завдається шкода державним чи громадським інтересам, порушуються права та охоронювані інтереси громадян.
Згідно ст. 472 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI адміністративним правопорушенням є недекларування товарів (крім тих, що переміщуються через митний кордон України громадянами), транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
З об`єктивної сторони порушення митних правил, передбачене ст. 472 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI проявляється у недекларуванні товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України. Недекларуванням товарів є незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Пунктами 8, 63 частини 1 статті 4 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI визначено, що декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування; уповноважена особа (представник) - особа, яка на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого декларантом, наділена правом вчиняти дії, пов`язані з проведенням митних формальностей, щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта.
Згідно з частиною 1 статті 257 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Пунктами 1, 3 частини 1 статті 266 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI передбачено, що декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
Також передбачена частиною 2 статті 266 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI можливість здійснення фізичного огляду товару з дозволу митного органу з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах перед подачею митної декларації є правом, а не обов`язком декларанта.
Заявлення відомостей про товар (найменування, опис упаковки, вагу та код товару згідно УКЗЕД) у митній декларації №UA500530/2022/004940 від 21.09.2022 було здійснено ОСОБА_1 відповідно до наданих декларантом документів: зовнішньоекономічного договору (контракту) №FS-220809 від 09.08.2022, специфікації №5 від 09.09.2022, рахунку-фактури (інвойсу) №GIB2022000000120 від 14.09.2022, автотранспортної накладної б/н від 14.09.2022, сертифікату про походження товару №V 0780389 від 14.09.2022, копії митної декларації країни відправлення №22330100ЕХ00184897 від 14.09.2022 та інших.
Таким чином, код товару зазначений в митній декларації відповідає коду зазначеному у всіх товаросупровідних документах, а саме в митній декларації країни відправлення товару, специфікації до договору купівлі-продажу, в міжнародній автотранспортній накладній CMR.
Вказана позиція підтверджується висновком Верховного Суду в постанові від 02.10.2018 у справі №640/5082/17 (адміністративне провадження №К/9901/43883/18) у якій суд погодився з висновком суду апеляційної інстанції про відсутність у позивача умислу, спрямованого на ухилення від сплати митних платежів, оскільки факт неправильного визначення коду згідно з УКТ ЗЕД (який декларант вказав на основі наявних в нього товаросупровідних документів, не маючи можливості при декларуванні перевірити достовірність цих відомостей з фактично поставленим товаром), не є достатньою підставою для кваліфікації дій позивача як порушення митних правил відповідно до статті 485 Митного кодексу України.
Частиною 1 статті 67 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI визначено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
Відповідно до статті 1 Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів (дата підписання: 14.06.1983, дата приєднання України: 17.05.2002) "под "Гармонизированной системой описания и кодирования товаров", именуемой ниже "Гармонизированная система", понимается Номенклатура, включающая в себя товарные позиции, субпозиции и относящиеся к ним цифровые коды, примечания к разделам, группам и субпозициям, а также основные правила классификации для толкования Гармонизированной системы, приведенные в приложении к настоящей Конвенции".
Частиною 1 статті 3 Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів (дата підписання: 14.06.1983, дата приєднання України: 17.05.2002) передбачено, що "с учетом исключений, перечисленных в статье 4 каждая Договаривающаяся Сторона Конвенции обязуется, за исключением случаев применения положений пункта (a) настоящего параграфа, что ее таможенно-статистические номенклатуры будут находится в соответствии с Гармонизированной системой с момента вступления настоящей Конвенции в силу по отношению к этой Стороне. Тем самым она обязуется по отношению к своей номенклатуре таможенных тарифов и статистической номенклатуре: i/ использовать все товарные позиции и субпозиции Гармонизированной системы, а также относящиеся к ним цифровые коды без каких-либо дополнений или изменений; ii/ применять основные правила классификации для толкования Гармонизированной системы, а также все примечания к разделам, группам и субпозициям и не изменять объем разделов, групп, товарных позиций и субпозиций Гармонизированной системы; iii/ соблюдать порядок кодирования, принятый в Гармонизированной системе".
Туреччина приєдналась до цієї Конвенції 15.12.1988 та для неї зазначена Конвенції набула чинності з 01.01.1989; Україна приєдналась до цієї Конвенції 26.08.2002 та для неї зазначена конвенції набула чинності 01.01.2004.
Відповідно до стандартного правила 3.11 розділу 3 Загального додатку до Міжнародної конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур (дата підписання: 18.05.1973, дата приєднання України: 15.02.2011, дата набрання чинності для України: 15.09.2011) зміст декларації на товари визначається митною службою. Письмова форма декларації на товари повинна відповідати типовій формі ООН.
Отже, під час заявлення відомостей про товар (найменування, опис упаковки, вагу та код товару згідно УКЗЕД) у митній декларації №UA500530/2022/004940 від 21.09.2022 ОСОБА_1 було врахований опис та код товару, зазначені у наданій до митного оформлення копії митної декларації країни відправлення (Туреччини) №22330100ЕХ00184897 від 14.09.2022, який співпадає із заявленим до митного оформлення в Україні, у той час як Туреччина та Україна приєднались до Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів та їх товарна номенклатура складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
Частиною 1 статті 270 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI передбачено, що правила оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, митом, крім особливих видів мита, встановлюються цим Кодексом та міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Правила оподаткування особливими видами мита встановлюються законами України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту", "Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту", "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну", окремим законом щодо встановлення додаткового імпортного збору.
Верховною Радою України був прийнятий Закон України від 27.07.2022 №2445-ІХ "Про внесення зміни до розділу XXI "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування ввізним митом товарів, що використовуються для забезпечення зберігання зернових та/або олійних культур", який набрав чинності 17.08.2022.
Законом України від 27.07.2022 №2445-ІХ "Про внесення зміни до розділу XXI "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування ввізним митом товарів, що використовуються для забезпечення зберігання зернових та/або олійних культур" розділ XXI "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., №№ 44-48, ст. 552) доповнений пунктом 916 такого змісту:
"9-16. Установити, що у період дії воєнного стану, введеного в Україні Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 30 днів з дня його припинення чи скасування при ввезенні на митну територію України від оподаткування ввізним митом звільняються вироби та обладнання для зберігання, перевезення, завантаження і розвантаження зернових та/або олійних культур:
полімерні рукави та мішки об`ємом не менше 0,8 метрів кубічних для зберігання сільськогосподарської продукції, що класифікуються у товарних підкатегоріях 3917 31 00 90, 3917 32 00 90, 3917 39 00 90, 3923 21 00 00,
3923 29 90 00, 3923 90 00 00, 5407 20 11 00, 5407 20 19 00, 6305 32 11 00, 6305 32 19 00 згідно з УКТ ЗЕД;
причепи і напівпричепи з самозавантаженням або саморозвантаженням для перевезення сільськогосподарської продукції, що класифікуються у товарній підкатегорії 8716 20 00 00 згідно з УКТ ЗЕД.
Положення цього пункту не застосовуються до товарів, що мають походження з держави, визнаної державою-окупантом згідно із законом та/або визнаної державою-агресором щодо України згідно із законодавством, або ввозяться з території держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом".
23.09.2022 сектору митного оформлення №1 митного поста «Ізмаїл» Одеської митниці прийнято Рішення про визначення коду товару від 23.09.2022 №КТ-UA500530-0003-2022, яким змінений заявлений код УКТЗЕД товару на 6305321900.
Отже при митному оформленні за кодом товару, що був визначений Одеською митницею у рішенні про визначення коду товару від 23.09.2022 №КТ-UA500530-0003-2022, відповідно до Закон України від 27.07.2022 №2445-ІХ має застосовуватись звільнення від оподаткування ввізним митом відповідно до призначення товару.
Призначення товару вказано в додатковій угоді (специфікація № 5 від 09.09.22) до зовнішньоекономічного договору, що була подана до митного оформлення разом з основним пакетом документів, у якій зазначено: «PP Big-bag for agricultural product» (для сільськогосподарської продукції).
Отже, при оформленні товару за кодом товару визначеним Одеською митницею у рішенні про визначення коду товару від 23.09.2022 №КТ-UA500530-0003-2022 сума митних платежів була би меншою: сплаті би підлягав тільки податок на додану вартість, без сплати мита.
Таким чином, зміна рішенням Одеської митниці від 23.09.2022 №КТ-UA500530-0003-2022 коду товару за УКТЗЕД не призводило до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру.
Частинами 1, статті 268 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI, у редакції, яка була чинною на день подання митної декларації, передбачено, що допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті. У випадках, передбачених частиною першою цієї статті, посадові особи митних органів надають декларантам або уповноваженим ним особам можливість виправити помилки, допущені в митній декларації.
Відповідно до частини 1 статті 486 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно з частиною 1 статті 489 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ч. 2 ст. 528 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя) виносить одну з постанов, передбачених частиною першою статті 527 цього Кодексу.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, виносить, зокрема, постанову про закриття провадження у справі.
Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Пунктом 1 частиною 1 статті 247 КУпАП визначено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттюза відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Суд, беручи до уваги наведені обставини та норми закону, приходить до висновку, що у діях декларанта відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, що є підставою для закриття провадження по справі, відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП.
Згідно ст. 283 КУпАП України, постанова по справі повинна містити вирішення питання про вилучені речі і документи, отже, у зв`язку з закриттям провадження по справі, товар, вилучений митними органами відповідно до протоколу, підлягає поверненню його власнику або уповноваженій ним особі у встановленому законом порядку.
Керуючись ст. 62 Конституції України, ст.ст. 268, 460, 472, 527, 528, 529 МК України, ч.1 п.1 ст. 247, ст. ст. 283, 284 КУпАП, -
ПОСТАНОВИЛА:
Провадження посправі відносно ОСОБА_1 , за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, відповідно п. 1 ч. 1 ст. 247 КпАП України, у зв`язку з відсутністю складу правопорушення - закрити.
Товар,вилучений згіднопротоколу пропорушення митнихправил №1157/50000/22від 23.09.2022року,повернути гр. ОСОБА_1 або уповноваженій особі в установленому законом порядку.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя І.В. Морозова
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2022 |
Оприлюднено | 29.12.2022 |
Номер документу | 108108744 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Морозова І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні