Ухвала
від 22.12.2022 по справі 580/153/21
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Черкаси

22 грудня 2022 року Справа № 580/153/21

Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Трофімової Л.В. за участі секретаря судового засідання Пунтуса Д.А. розглянув у відкритому судовому засіданні заяву міського голови м. Черкаси про відстрочення виконання рішення суду у адміністративній справі № 580/153/21

за позовом комунального закладу «Черкаський академічний обласний український музично-драматичний театр імені Т.Г. Шевченка Черкаської обласної ради» (бул. Шевченка 234, м. Черкаси, 18000, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 02225915) [представник позивача адвокат Смоляр А.О. згідно з ордером серії СА №1037405]

до Черкаської міської ради (вул. Б. Вишневецького 36, м. Черкаси, 18002, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 25212542), виконавчого комітету Черкаської міської ради (вул. Б. Вишневецького 36, м. Черкаси, 18002, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 04061547) [представник відповідачів Кирман В.О. за довіреністю від 09.05.2022 № 675-01-21];

треті особи: комунальне підприємство «Черкаські ринки» (вул. Смілянська 38, корпус 1, м. Черкаси, 18007/вул. Хрещатик 221, м. Черкаси, 18000, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 35377360) [представник третьої особи адвокат Кириченко М.О. згідно з ордером серії СА №1041714], Черкаська обласна рада (бул. Шевченка 185, м. Черкаси, 18001, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 24411541) [представник третьої особи Сторчак М.В. за довіреністю від 17.11.2022 №01-33/685]

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, постановив ухвалу.

12.12.2022 вх. №38782/22 до суду надійшла заява за підписом Міського голови м.Черкаси Анатолія Бондаренка про відстрочення виконання рішення суду у адміністративній справі № 580/153/21 шляхом зміни суб`єкту владних повноважень строку для подання звіту про виконання рішенння до 6 місяців з дня постановлення ухвали, поновивши строк на подання заяви про відстрочення виконання рішеннявід 09.06.2021 у справі №580/153/21.

У справі №580/153/21 встановлений судовий контроль (ЄДРСР 97874388). 17.11.2022 судом продовжений судовий контроль, позаяк наданий документ за формою "ЗВІТ" за підписом неуповноваженої особи не є звітом по суті, суд зобов`язав Виконавчий комітет Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 04061547) надати до суду письмовий звіт про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 09.06.2021 у справі № 580/153/21 (набрало законної сили 23.07.2021) з доказами на підтвердження виконання та інформування інших учасників справи з метою їх реагування, до 19.12.2022 і призначив судове засідання для розгляду звіту на 22.12.2022.

В обгрунтуванні заяви зазначається, що у виконавчого комітету Черкаської міської ради немає можливості в строк продовжений судом до 19.12.2022 виконати рішення суду щодо демонтажу квіткового павільйону без облаштування іншого місця для його розміщення з метою недопущення скорочення робочих місць, проте з усвідомленням відповідальності за не виконання судового рішення просив Міський голова змінити строк подання звіту про виконання рішення №580/153/21 до 6 місяців з урахуванням дії режиму воєнного стану.

12.12.2022 судом призначене судове засідання з розгляду заяви на 19.12.2022 - оголошена переву на 22.12.2022.

09.06.2022 у справі №580/153/21 Черкаський окружний адміністративний суд ухвалив рішення, яке набрало законної сили 23.07.2022: визнав протиправну бездіяльність виконавчого комітету Черкаської міської ради у не забезпеченні ефективного і своєчасного контролю з виконання пункту 1.6 рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 11.02.2020 № 142 «Про проведення ярмарку з продажу квітів» у частині демонтажу квіткового павільйону по вул. Симоненка напроти будинку №3; зобов`язав виконавчий комітет Черкаської міської ради забезпечити виконання пункту 1.6 рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 11.02.2020 № 142 «Про проведення ярмарку з продажу квітів» у частині проведення демонтажу квіткового павільйону по вул. Симоненка напроти будинку №3; встановив судовий контроль за виконанням рішення суду шляхом зобов`язання виконавчого комітету Черкаської міської ради подати звіт про виконання судового рішення з виконання пункту 1.6 рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 11.02.2020 № 142 «Про проведення ярмарку з продажу квітів» у частині проведення демонтажу квіткового павільйону по вул. Симоненка напроти будинку №3 у місячний строк після набрання законної сили рішення суду.

Розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення та додані матеріали, оцінивши докази, перевіривши доводи і аргументи учасників, беручи до уваги п.1.6 рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 11.02.2020 № 142 «Про проведення ярмарку з продажу квітів» у частині проведення демонтажу квіткового павільйону та рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 31.08.2021 № 872 «Про проведення ярмарку з продажу квіткової продукції по вул.Симоненка напроти будинку №3» у період з 01.09.2021 до 31.12.2022, прийнятого після набрання законної сили рішенням суду у справі №580/153/21, суд зазначає таке.

Відповідно до висновку Консультативної ради європейських суддів (КРЄС/CCJE) від 02.12.2022 № 25 (2022) щодо свободи самовираження суддів: суддя повинен демонструвати відсторонену, неупереджену, відкриту та збалансовану позицію у своїх публічних заявах, особливо якщо існує потенційний зв`язок із незавершеним розглядом справи або провадженням, що триває. Під час виконання своїх судових функцій судді повинні проявляти максимальну обережність щодо справ, що вони розглядають, щоб зберегти імідж неупередженості (п. 37 V. обмеження свободи вираження поглядів / суперечливі випадки).

Відповідно до Конституції України судові рішення є обов`язковими до виконання на всій території України за неповагу до суду чи судді винні особи притягаються до юридичної відповідальності (ст.129), контроль за виконанням судового рішення здійснює суд (ст.129-1), вплив на суддю у будь-який спосіб забороняється (ст.126), за неповагу до суду чи судді винні особи притягаються до юридичної відповідальності (ст.129).

Принцип обов`язковості судових рішень, як один з визначальних принципів здійснення правосуддя в Україні, полягає в обов`язковому виконанні на всій території України судових рішень, що набрали законної сили, а також у встановленні відповідальності за невиконання таких рішень.

Згідно з п.12 ч.1 ст.4 КАС України судове рішення - рішення, постанова, ухвала суду будь-якої інстанції.

За умисне невиконання рішення, ухвали суду, що набрали законної сили, або перешкоджання їх виконанню передбачена кримінальна відповідальність (стаття 382 "невиконання судового рішення" КК України).

Відповідно до статті 370 КАС України: судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Згідно із ч.1 статті 378 КАС України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу іпорядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Відповідно до ч. 3 статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

У судовому засіданні учасники підтвердили, що на офіційному сайті Черкаської міської ради немає оприлюдненого рішення про продовження ярмарку після 31.12.2022.

23.12.2022 вх.40205/22 директор КП "Черкаські ринки" Черкаської міської ради підтвердив письмово: про відсутність рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради про продовження ярмарку з продажу квітів по вул.Симоненка напроти будинку №3; працівники Управління інспектування Черкаської міської ради здійснюють заходи з інформування у зв`язку з необхідністю демонтажу про звільнення приміщення до 31.12.2022.

Суд зазначає, що у рішенні виконавчого комітету Черкаської міської ради від 31.08.2021 № 872 «Про проведення ярмарку з продажу квіткової продукції по вул.Симоненка напроти будинку №3» окреслений період з 01.09.2021 до 31.12.2022, тому органи місцевого самоврядування самостійно вживає заходи як щодо забезпечення права учасників ярмарки бути обізнаними з метою моделювання подальшої поведінки так і у контексті сприяння праву пішоходів використовувати тротуар міста Черкаси по вул.Симоненка напроти будинку №3 за призначенням.

Відповідно до ч. 4 статті 378 КАС України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Під час вирішення питання про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, суд задовольняє таку заяву лише у виняткових випадках, що визначаються виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо).

Суд враховує, що рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 09.06.2021 у справі № 580/153/21 набрало законної сили 23.07.2021, проте звіт про виконання рішення суду у справі №580/153/21 у місячний строк не наданий, чим допущеного перешкоджання виконанню судового рішення і прояв неповагу до суду. Протягом тривалого часу будь-які клопотання про відстрочення виконання до суду не надходили, однак рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради від 31.08.2021 № 872 «Про проведення ярмарку з продажу квіткової продукції по вул.Симоненка напроти будинку №3» продавжений період з 01.09.2021 до 31.12.2022 для подальшого проведення ярмарку у приміщенні для демонтажу.

У матеріалах справи (а.с.289 т.1) є довідка начальника управління земельних ресурсів та землеустрою від 08.02.2010 №158/10-д, який повідомляє директора КП "Черкаські ринки": станом на 05.02.2010 в управлінні земельних ресурсів та землеустрою департаменту архітектури та землеустрою знаходиться на розгляду звернення КП "Черкаські ринки" щодо оформлення права користування земельною ділянкою площею 350 кв.м. по вул. Симоненка.

У матеріалах справи (а.с.290 т.1) є відповідь директора департаменту архітектури та містобудування на заяву від 19.06.2019 вх.13127-01-25 громадської організації "Квіти міста" (код ЄДРСПОУ 36262353, 18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 200, к. 132; вид діяльності 94.99 діяльність інших громадських організацій): наразі здійснюється збір необхідних документів для розгляду можливості включення земельної ділянки по вул.Симоненка орієнтовною площею 0.125 га (довжиною 50 м шириною 2.4 м) для подальшого продажу права оренди на земельних торгах під розташування квіткових павільйонів. У разі прийняття відповідного рішення Черкаською міською радою - буде розміщене на офіційному сайті.

У постанові від 06.12.2019 у справі №2а/0570/6531/2011 Верховний Суд зазначив, що відстрочення в розумінні зазначеної норми закону є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, що визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке. Наявність підстав для відтермінування має бути доведена боржником. Строки відтермінування знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду.

Суд зазначає, що у справі №580/153/21 ЄДРСР 97874388 на підставі заявленого 17.11.2022 клопотання представником Виконавчого комітету Черкаської міської ради продовжений строк для подачі належного звіту з доказами на підтвердження, чим продовжений судовий контроль, призначене судове засідання для розгляду звіту на 22.12.2022.

21.12.2022 вх.39774/22 у справі №580/153/21 до суду надана заява у формі звіту за підписом міського голови м. Черкаси Анатолія Бондаренка, де зазначається, що враховуючи реалії сьогодення, обмеження використання коштів в умовах воєнного стану наразі неможливо виконати без облаштування іншого місця для розміщення ярмарку, просить встановити новий строк (терміном до 6 місяців) для подання звіту про виконання рішення суду у справі №580/153/21.

Конституційний Суд України неодноразово вказував на те, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини Рішення від 13.12.2012 №18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини Рішення від 25.04.2012 №11-рп/2012).

У рішенні суду у справі №580/153/21, яке не оскаржувалось, зазначено: із загальновідомої інформації встановлено, що фасад будівлі позивача виходить до АДРЕСА_2 центральної вулиці з проїжджою частиною (автомобільною дорогою) та тротуаром; права сторона будівлі позивача АДРЕСА_1 вулиці з проїжджою частиною (вулично-дорожня мережа) та тротуаром; ліва сторона будівлі АДРЕСА_3 з проїжджою частиною (вулично-дорожня мережа) та тротуаром; тильна сторона будівлі межує з земельною ділянкою багатоповерхового будинку (розміщено на АДРЕСА_4 та містить заїзд) http://chmr.gov.ua/ua/files.php?s=2s1=27s2=254p=144 - досліджено у контексті рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 06.06.2017 №569 «Про демонтаж ТС (павільйонів) по АДРЕСА_2 ». Захищаючи майнове право тривалий час позивач звертався про сприяння у праві користуватися земельною ділянкою і про неможливість використання тротуару за призначенням: 01.03.2018 №105/01-08 до начальника управління майном Черкаської облради з пропозицією знесення МАФів, що заважають пересуванню мешканців та гостей міста тротуарами навколо театральної площі (а.с.109 т.1); 07.05.2019 №119/01-08 до ФОП ОСОБА_1 з проханням звільнити суміжну з театром територію у зв`язку з ремонтними роботами та упорядкуванням території (а.с.110 т.1); 08.05.2019 №122/01-07 (а.с.111 т.1) до міського Голови ОСОБА_2 з проханням у сприянні ліквідації квіткового павільйону, що захаращує тротуар для пішоходів, утворює несанкціоновані доріжки на клумбах суміжних користувачів.

Відповідно до частини 5 статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснюється також у порядку, встановленому статтею 287 КАС України (ч.8 ст.382). Позивач (представник позивача) отримав виконавчий лист, проте про стан виконавчого провадження не повідомив.

Учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду (ч.1 ст.79 КАС України).

Заявник не надав доказів щодо наявних обставин, що ускладнюють/унеможливлюють виконання рішення за наявих документів поточної діяльності органів місцевого самоврядування, відтак суд доходить висновку про відсутність підстав для відстрочення виконання рішення суду.

Право на суд було б ілюзорним, якби національна правова система допускала невиконання остаточного та обов`язкового судового рішення на шкоду одній зі сторін, тому суд дійшов висновку про достатні підстави для відмови у задоволенні заяви про відстрочення виконання рішення суду у адміністративній справі № 580/153/21 за позовом комунального закладу «Черкаський академічний обласний український музично-драматичний театр імені Т.Г. Шевченка Черкаської обласної ради».

Керуючись статтями 2, 5, 9, 44, 241-243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви від 12.12.2022 вх.№38782/22 про відстрочення виконання рішення суду у адміністративній справі № 580/153/21 за позовом комунального закладу «Черкаський академічний обласний український музично-драматичний театр імені Т.Г. Шевченка Черкаської обласної ради» до Черкаської міської ради, виконавчого комітету Черкаської міської ради, треті особи: комунальне підприємство «Черкаські ринки», Черкаська обласна рада про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Ухвала набрала законної сили відповідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами у строки, встановлені статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Шостого апеляційного адміністративного суду у зв`язку із початком функціонування модулів ЄСІТС з урахуванням підпунктів 15.1,15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням рішення ВРП від 17.08.2021 № 1845/О/15-21 «Про затвердження Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи».

Ухвала складена і підписана (повний текст) 26.12.2022.

Суддя Лариса ТРОФІМОВА

Дата ухвалення рішення22.12.2022
Оприлюднено29.12.2022
Номер документу108112862
СудочинствоАдміністративне
Сутьвиконання рішення №580/153/21 до 6 місяців з урахуванням дії режиму воєнного стану. 12.12.2022 судом призначене судове засідання з розгляду заяви на 19.12.2022 - оголошена переву на 22.12.2022. 09.06.2022 у справі №580/153/21 Черкаський окружний адміністративний суд

Судовий реєстр по справі —580/153/21

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 23.12.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 22.12.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 23.12.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 22.12.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 12.12.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 16.11.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні