ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
21.12.2022 Справа № 914/3575/21
місто Львів
Господарський суд Львівської області у складі судді Сухович Ю.О., за участі секретаря судового засідання Бондаренко А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали скарги Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз», місто Львів
на дії Сокальського відділу державної виконавчої служби у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів), місто Сокаль, Львівська область
у справі 914/3575/21
за позовом Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз», місто Львів
до відповідача Комунального підприємства Сокальської міської ради «Сокальтеплокомуненерго», місто Сокаль, Львівська область
про стягнення 181 828,18 грн.
За участю представників:
від скаржника (стягувача/позивача): Олійник О.О. адвокат (довіреність №007.1Др-127-0622 від 06.06.2022; свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю серія ТР №000463 від 25.06.2021);
від боржника (відповідача): не з`явився;
від ДВС (Сокальський ВДВС у Червоноградському районі Львівської області ЗМУМЮ (м.Львів): не з`явився.
ВСТАНОВИВ
На розгляд Господарського суду Львівської області Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» подано скаргу з вимогами: 1) Визнати протиправними дії Сокальського відділу державної виконавчої служби у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) щодо винесення постанови про зупинення вчинення виконавчих дій від 10.10.2022 в рамках виконавчого провадження №69328033; 2) Зобов`язання Сокальський відділ державної виконавчої служби у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) усунути порушення, шляхом скасування постанови про зупинення вчинення виконавчих дій від 10.10.2022 в рамках виконавчого провадження №69328033.
Ухвалою від 27.10.2022 суд постановив прийняти скаргу на дії Сокальського відділу державної виконавчої служби у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) до розгляду, розгляд скарги призначити на 09.11.2022 року о 10:00 год.
04.11.2022 на електронну адресу суду від Сокальського відділу державної виконавчої служби у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) надійшли письмові пояснення на скаргу з доказами надіслання усім учасникам справи (вх.№23008/22).
09.11.2022 на електронну адресу суду від представника скаржника надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Протокольною ухвалою від 09.11.2022 суд, беручи до уваги клопотання представника скаржника про відкладення розгляду справи, відклав судове засідання по розгляду скарги на 16.11.2022 об 11:30 год., відсутнім у судовому засіданні скаржнику (позивачу) та боржнику (відповідачу), суд в порядку статті 121 Господарського процесуального кодексу України, надіслав ухвалу-повідомлення про дату та час наступного судового засідання.
09.11.2022 через засоби поштового зв`язку, після судового засідання, від відповідача надійшли письмові заперечення на скаргу з доказами надіслання даного заперечення з додатками іншим учасникам справи (вх.№23353/22).
Судове засідання призначене на 16.11.2022 об 11:30 год. не відбулося через відсутність електропостачання, що підтверджується копією Акта про відключення електроенергії від 16.11.2022, складеного Господарським судом Львівської області.
Після закінчення планового відключення електропостачання, суд визначив дату та час судового засідання, яке не відбулося 16.11.2022. Так, ухвалою від 18.11.2022 суд постановив призначити судове засідання для розгляду скарги на 07.12.2022 об 11:45 год.
30.11.2022 на електронну адресу суду від Сокальського відділу державної виконавчої служби у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) надійшло клопотання за вих.№9015 від 28.11.2022 (вх.№24574/22) яким повідомлено суд про сплату боржником заборгованості по судовому збору, пені, трьох відсотків річних, інфляційних втрат, які перераховані відділом на рахунок стягувача.
Протокольною ухвалою від 07.12.2022 суд відклав судове засідання по розгляду скарги на 21.12.2022 об 11:30 год., відсутнім у судовому засіданні скаржнику (позивачу), боржнику (відповідачу) та ВДВС, суд в порядку статті 121 Господарського процесуального кодексу України, надіслав ухвалу-повідомлення про дату та час наступного судового засідання для розгляду скарги.
Представник стягувача (АТ «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз») в судове засідання 21.12.2022 з`явилася, скаргу підтримала, просила її задовольнити.
Боржник (КП Сокальської міської ради «Сокальтеплокомуненерго») явки уповноваженого представника в судове засідання 21.12.2022 не забезпечив, проте, 09.11.20222 від відповідача надійшло заперечення на скаргу (вх.№23353/22), в якому просив у задоволенні скарги відмовити повністю.
Сокальський відділ ДВС у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) явки уповноваженого представника в судове засідання 21.12.2022 не забезпечив. Ухвалою-повідомленням суду від 07.12.2022 явка представника ВДВС не визнавалась судом обов`язковою.
Відповідно до частини 2 статті 342 Господарського процесуального кодексу України неявка стягувача, боржника, державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця, які належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду скарги, не перешкоджають її розгляду.
Аргументи учасників справи.
Правова позиція скаржника (стягувача).
Скарга мотивована тим, що постанова про зупинення провадження ВП №69328033 від 10.10.2022 є незаконною та підлягає скасуванню, оскільки стаття 34 Закону України «Про виконавче провадження» не передбачає зупинення вчинення виконавчих дій в частині стягнення з теплопостачальних та теплогенеруючих організацій пені, інфляційних втрат та трьох відсотків річних, які нараховані на заборгованість з розподілу природного газу.
Правова позиція органу державної виконавчої служби.
Начальник Сокальського відділу ДВС у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) заперечив проти поданої скарги з підстав, зазначених у письмових поясненнях на скаргу.
Зокрема зазначив про те, що згідно з повідомленням про включення до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії». Номер особового запису в реєстрі 101 від 18.07.2017, наказ Мінрегіону від 18.07.2017 №174. Таким чином, відповідно до пункту 10 частини 1 статті 34 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження підлягає зупиненню.
Крім того, орган ДВС зазначив, що у роботі автоматизованої системи виконавчого провадження при винесенні постанови про зупинення вчинення виконавчих дій не передбачено часткове зупинення. Система що автоматизована система виконавчого провадження не дозволяє зупинити вчинення виконавчих дій на неповну суму заборгованості, а іншу суму залишити відкритою. На адресу боржника скеровано лист, в якому зобов`язано останнього сплатити стягувачу частину боргу, на яку державний виконавець не має можливості окремо зупинити вчинення виконавчих дій.
У виконавчому документі не вказано період виникнення боргу, відтак державним виконавцем взято до уваги той факт, що укладений у спрощений спосіб АТ «Львівгаз» договір розподілу природного газу з непобутовим споживачем Комунальним підприємством Сокальської міської ради «Сокальтеплокомуненерго» підтверджується підписаною останнім заявою-приєднанням № 09420МВQNEGT016 до умов договору розподілу природного газу (для споживача, що не є побутовим) від 01.01.2016, яка разом із умовами Типового договору розподілу природного газу складають договір розподілу природного газу. Тобто даний борг був утворений до 01.06.2021року, а отже, на думку ВДВС, державним виконавцем дотримано усіх вимог при винесені даної постанови.
Враховуючи викладене, начальник Сокальського відділу ДВС у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) просить суд відмовити у задоволенні скарги.
Правова позиція боржника (КП Сокальської міської ради «Сокальтеплокомуненерго»).
Комунальне підприємство Сокальської міської ради «Сокальтеплокомуненерго» заперечило проти поданої скарги з підстав, зазначених у запереченні на скаргу.
Зокрема, зазначило, що 18.07.2017 року МКП «Сокальтеплокомуненерго» включено до Реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії», номер особового запису в реєстрі -101, в підтвердження чого долучив до матеріалів справи копію повідомлення Мінрегіону.
Крім того, зазначило про те, що на даний час МКП «Сокальтеплокомуненерго» перебуває в Реєстрі і підстави для виключення з нього відсутні. На думку боржника, державний виконавець Сокальського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області при виконанні виконавчого провадження діяв правомірно при винесенні постанови про зупинення виконавчого провадження.
Також, у поданому запереченні боржник додатково повідомив про те, що згідно рішення виконавчого комітету Сокальської міської ради від 09.07.2021 року №146 погоджено заміщення природного газу для виробництва теплової енергії альтернативними видами палива. Внаслідок цього не споживаючи природний газ підприємство розірвало договори розподілу та пропонувало АТ Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» укласти договір реструктуризації на наявну заборгованість за розподіл природного газу, однак отримало відмову.
Враховуючи викладене, боржник просить суд відмовити у задоволенні скарги повністю.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.
Порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності державних виконавців, інших посадових осіб органів державної виконавчої служби та приватних виконавців під час виконання судових рішень врегульовано розділом VІ «Судовий контроль за виконанням судових рішень» Господарського процесуального кодексу України (статті 339-345 ГПК України).
Відповідно до статті 339 Господарського процесуального кодексу України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права.
В силу норм частини 1 статті 74 Закону України «Про виконавче провадження» рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.
Відповідно до статей 1, 5 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій визначених органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких установлюються Законом України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів».
Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Як вбачається з матеріалів даної справи, рішенням Господарського суду Львівської області від 17.01.2022 у справі №914/3575/21 за позовом Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» до Комунального підприємства Сокальської міської ради «Сокальтеплокомуненерго» про стягнення 181 828,18 грн заборгованості, з яких 170 059,58 грн основний борг за розподіл природного газу, 7 226,37 пеня, 1 299,91 грн три проценти річних, 3 242,32 грн інфляційні втрати позов повністю та стягнуто з Комунального підприємства Сокальської міської ради «Сокальтеплокомуненерго» на користь Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» 170 059,58 грн основного боргу, 7 226,37 пені, 1 299,91 грн три проценти річних, 3 242,32 грн інфляційних втрат та 2 727,42 грн судового збору.
Рішення Господарського суду Львівської області від 17.01.2022 у справі №914/3575/21 набрало законної сили 10.02.2022, на його виконання 10.02.2022 видано наказ.
05.07.2022 державним виконавцем Сокальського відділу ДВС у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) Костюк Т.А. винесено постанову про відкриття виконавчого провадження №69328033.
05.07.2022 року державним виконавцем Сокальського відділу державної виконавчої служби у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Костюк Т.А. винесено постанову про приєднання виконавчого провадження до зведеного виконавчого провадження № 50507827, яке веде Сокальський ВДВС ЗМУМЮ (м.Львів).
10.10.2022 року державним виконавцем Сокальського відділу державної виконавчої служби у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Костюк Т.А. винесено постанову про зупинення вчинення виконавчих дій № 69328033. Так, державним виконавцем встановлено, що згідно повідомлення про включення до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії» Комунальне підприємство «Сокальтеплокомуненерго» внесено до Реєстру та підтверджує участь у процедурі врегулювання заборгованості згідно з Законом України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії». Номер особового запису в реєстрі 101 від 18.07.2017 року, Наказ Мінрегіону від 18.07.2017 № 174. Згідно пункту 10, частини 1, статті 34 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження підлягає зупиненню. Відповідно до частини 4, статті 35 Закону України «Про виконавче провадження» арешт, накладений виконавцем на майно боржника, у тому числі на кошти на рахунках боржника у банках та інших фінансових установах, протягом строку, на який виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій, не знімається, крім випадку, передбаченого пунктом 10 частини першої статті 34 цього Закону.
30.11.2016 набрав чинності Закон України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії» №1730-VIII, на підставі якого, зокрема, доповнено частиною 1 статті 34 Закону України «Про виконавче провадження2 пунктом 10 та вказану статтю доповнено частиною 4.
Згідно з пунктом 10 частини 1 статті 34 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі: включення підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії», з виконавчих проваджень, стягувачами за якими є Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України», її дочірня компанія «Газ України», Публічне акціонерне товариство «Укртрансгаз», постачальники електричної енергії, а боржниками - підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем.
Частиною 4 статті 34 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження з підстави, передбаченої пунктом 10 частини першої цієї статті, зупиняється у частині стягнення заборгованості за спожитий природний газ, використаний станом на 1 липня 2016 року для виробництва теплової та електричної енергії, послуг з опалення та постачання гарячої води (з урахуванням суми неустойки (штрафу, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за спожитий природний газ), крім заборгованості, раніше реструктуризованої (розстроченої та/або відстроченої), у тому числі згідно з рішенням суду.
Слід зазначити, що 29.08.2021 набрав чинності Закон України «Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу» № 1639-IX, яким, зокрема, було внесено зміни до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії».
Дія цього Закону поширюється на відносини із врегулювання заборгованості за придбаний у НАК «Нафтогаз України» природний газ, послуги з його розподілу і транспортування та виключно на суб`єктів ринку природного газу, що включені до Реєстру (ст. 2 вказаного Закону).
29.07.2022 набрав чинності Закон України «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування» № 2479-IX. У преамбулі вказано, цей Закон визначає особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання протягом дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування. Терміни вживаються в цьому Законі у значеннях, наведених у законах України «Про ринок природного газу», «Про теплопостачання», «Про житлово-комунальні послуги», «Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу», «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення» та інших законах України. Вказаним законом внесено зміни, зокрема, до Законів № 1730-VIII та № 1639-IX.
Закон № 1639-IX (в редакції чинній на час виникнення спірних відносин) (стаття 2) дія цього Закону поширюється на відносини із врегулювання видів заборгованості (грошових зобов`язань), визначених у статті 1 цього Закону, суб`єктів ринку природного газу, що включені до Реєстру.
Законом № 1730-VIII (в редакції чинній на час виникнення спірних відносин) частина перша статті 7 передбачає, що на заборгованість теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий до 1 червня 2021 року природний газ, послуги з його розподілу та транспортування, а також за теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, отримані до 1 червня 2021 року для їх подальшого постачання споживачам та/або надання відповідних комунальних послуг, погашену до 31 грудня 2022 року, у тому числі шляхом проведення взаєморозрахунків відповідно до статті 4 цього Закону, а також на заборгованість, реструктуризовану відповідно до статті 5 цього Закону, неустойка (штраф, пеня), інфляційні нарахування, проценти річних не нараховуються, якщо інше не передбачено цим Законом.
На заборгованість теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий з 1 червня 2021 року до 1 липня 2022 року природний газ, послуги з його розподілу та транспортування, а також за теплову енергію, отриману з 1 червня 2021 року до 1 липня 2022 року для її подальшого постачання споживачам та/або надання відповідних комунальних послуг, погашену до 31 грудня 2022 року, у тому числі шляхом проведення взаєморозрахунків відповідно до статті 4 цього Закону, неустойка (штраф, пеня), інфляційні нарахування, проценти річних не нараховуються.
Неустойка (штраф, пеня), інфляційні нарахування, проценти річних, нараховані на заборгованість теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, включених до реєстру, за спожитий до 1 червня 2021 року природний газ, послуги з його розподілу та транспортування, а також за теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, отримані до 1 червня 2021 року для їх подальшого постачання споживачам та/або надання відповідних комунальних послуг, та не сплачені станом на дату включення до реєстру, якщо інше не передбачено цим Законом, не можуть бути предметом подальшого продажу та врегульовуються у такий спосіб:
підлягають списанню, за умови погашення основного боргу до 31 грудня 2022 року, у тому числі шляхом проведення взаєморозрахунків відповідно до статті 4 цього Закону, або в інший строк згідно з умовами затверджених мирових угод;
підлягають списанню, за умови повного виконання теплогенеруючими та теплопостачальними організаціями умов укладеного договору про реструктуризацію заборгованості.
10 жовтня 2022 року Державним виконавцем Сокальського відділу ДВС у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Костюк Т. Л. на підставі поданого повідомлення, КП «Сокальтеплокомуненерго» внесено до Реєстру та підтверджено участь в процедурі врегулювання заборгованості, номер особового запису в реєстрі № 101 від 18.07.2017, наказ Мінрегіону від 18.07.2017 № 174, керуючись п. 10 ч. 1 ст. 34, та ст. 35 Закону України Про виконавче провадження, постановлено зупинити вчинення виконавчих дій з примусового виконання наказу №914/2307/21 від 02.11.2021 до виключення боржника з реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії».
Перелік підстав для зупинення вчинення виконавчих дій передбачений статтею 34 Закону України «Про виконавче провадження» (в чинній на час винесення спірної постанови редакції Закону від 14.07.2021 № 1639-IX).
Так, пунктом 10 частини 1 вказаної статті передбачено, що виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі: включення (за кожним кредитором, який є стягувачем у відповідному виконавчому провадженні) підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення», з виконавчих проваджень, стягувачами за якими є Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України», її дочірня компанія «Газ України», публічне акціонерне товариство «Укртрансгаз», оператор газотранспортної системи, оператори газорозподільних систем, електропостачальники, оператори системи розподілу (як правонаступники в частині прав та обов`язків за договорами на постачання електричної енергії та про користування електричною енергією), у тому числі їхні правонаступники у разі заміни стягувача у виконавчому провадженні, а також теплогенеруючі організації, а боржниками - підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.
Згідно з частиною 5 статті 35 Закону України «Про виконавче провадження» у випадку, передбаченому пунктом 10 частини першої статті 34 цього Закону, виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій до виключення боржника з реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення» (за кожним кредитором, який є стягувачем у відповідному виконавчому провадженні). У разі поновлення виконавчого провадження, зупиненого на підставі пункту 10 частини першої статті 34 цього Закону, виконавче провадження повторному зупиненню з цих підстав не підлягає.
Так, станом на час винесення оскарженої постанови та станом на час розгляду спору в суді відомостей про виключення боржника з Реєстру матеріали справи не містять, з огляду на вказане, відсутні підстави вважати, що державним виконавцем порушено вимоги закону при винесенні постанови про зупинення вчинення виконавчих дій зокрема, в частині стягнення пені, інфляційних втрат та трьох відсотків річних.
Крім того, слід зазначити, що автоматизована система виконавчого провадження, в якій здійснюється реєстрація виконавчих документів, документів виконавчого провадження, фіксуються виконавчі дії, при винесенні постанови про зупинення вчинення виконавчих дій не передбачено часткове зупинення.
У зв`язку з цим державний виконавець скеровував на адресу боржника лист, в якому зобов`язано останнього сплатити стягувачу частину боргу, на яку державний виконавець не має можливості окремо зупинити вчинення виконавчих дій.
30.11.2022 року державний виконавець подано до суду докази сплати боржником судового збору, пені, трьох відсотків річних та інфляційних втрат.
Частиною третьою статті 343 Господарського процесуального кодексу України передбачено, якщо оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність були прийняті або вчинені відповідно до закону, в межах повноважень державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця і право заявника не було порушено, суд постановляє ухвалу про відмову в задоволенні скарги.
З урахуванням наведеного, суд розглянувши подану скаргу дійшов висновку, що державним виконавцем винесено постанову про зупинення вчинення виконавчих дій відповідно до закону, тому відсутні правові підстави для задоволення скарги.
Керуючись статтями 13, 73, 74, 76-79, 234, 235, 339-343 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ
1.У задоволенні скарги Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Львівгаз» про визнання протиправними дії Сокальського відділу ДВС у Червоноградському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) щодо винесення постанови про зупинення вчинення виконавчих дій від 10.10.2022 в рамках виконавчого провадження №69328033 відмовити.
2.Ухвала набирає законної сили в порядку статті 235 Господарського процесуального кодексу України з моменту її оголошення та може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду в порядку та строки, визначенні статтями 254-259 Господарського процесуального кодексу України.
Інформація щодо руху справи розміщена в мережі Інтернет на інформаційному сайті за посиланням http://www.reyestr.court.gov.ua та на офіційному веб-порталі судової влади України за посиланням: http://court.gov.ua.
Повний текст ухвали
складено 26.12.2022.
Суддя Сухович Ю.О.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2022 |
Оприлюднено | 29.12.2022 |
Номер документу | 108138057 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Сухович Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні