Справа № 760/5901/22
Провадження №3/760/4292/22
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 серпня 2022 року м. Київ
Суддя Солом`янського районного суду міста Києва Аксьонова Н.М. з участю представника Київської митниці Державної митної служби України Келеберденка В.В., захисника Чорноморця С.С., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «Монотом Постач», уродженки с. К.-Лібкнехта Льговського району Курської області, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 29 жовтня 1998 року Мінським РУГУ МВС України в м. Києві, ідентифікаційний номер: НОМЕР_2 ,
за порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 МК України,
В С Т А Н О В И В :
До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці Державної митної служби України України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №1194/10000/22 від 22 квітня 2022 року, складений відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України.
Відповідно до зазначеного протоколу, 25 листопада 2020 року в зоні діяльності Закарпатської митниці (пункт пропуску «Чоп-Захонь» відділи №1-4 митного поста «Тиса») із території Італійської Республіки через митний кордон України у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 на адресу ТОВ «Монотом Постач» (ЄДРПОУ 42193665) переміщено товар - «товари народного вжитку», у кількості - 194 місця, загальною вагою брутто - 7455,17 кг.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: за попередньою митною декларацією від 25 листопада 2020 року №UA100000/2020/944149 та на підставі товаросупровідних документів: TIR CARNET XF.83498256, CMR від 24 листопада 2020 року №350563 та інвойсу від 24 листопада 2020 року №027/11/2020, із зазначенням вартості товару - 31 596,98 доларів США (USD).
Після прибуття в зону діяльності Київської митниці, зазначений товар - «товари народного вжитку», було подано до митного контролю та митного оформлення митну декларацію типу IM/40/ДЕ від 27 листопада 2020 року №UA100300/2020/425391, оформлений та випущений у вільний обіг.
Разом із вказаною митною деклараціє до митниці був наданий контракт від 18 травня 2020 року №1805/OD, укладений між продавцем - компанією «OPALUS LTD s.r.o» (Kurzova 2222/16, Sodulky 155 00 Praha 5, Чехія) та покупцем - компанією ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42193665) в особі, яка на момент переміщення товару займала посаду керівника ОСОБА_1 , TIR CARNET XF.83498256, CMR від 24 листопада 2020 року №350563 та інвойсу від 24 листопада 2020 року №027/11/2020, із зазначенням вартості товару - 31 596,98 доларів США (USD), a також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.
Згідно із інвойсом від 24 листопада 2020 року №027/11/2020 виставленим компанією «OPALUS LTD s.r.o» (Чехія) - продавцем на адресу покупця - компанії ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ», вартість товарів становить - 31 596,98 доларів США (USD).
Згідно із п.2 статті 53 Митного колексу України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є в тому числі й копія митної декларації країни відправлення.
На підтвердження митної вартості товарів, під час митного оформлення вантажу копія експортної митної декларації країни відправлення/експорту не надавалась.
Листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Держмитслужби від 22.12.2021 №15/15-02/7.8/6185 до митниці надіслано отриману відповідь митної адміністрації Італійської Республіки щодо перевірки законності ввезення із території останньої в Україну товарів на адресу підприємства ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42193665).
Митна агенція Італійської Республіки до надісланої відповіді листом від 01.12.2021 №450983/RU/GC додано копії митної декларації форми TIR від 24.11.2020 №13949, до неї декларація форми С MRN №20ITQ3J080013494T0, які стосуються відправлення вантажів із території Італійської Республіки та файл в форматі Excel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Агенції.
Згідно інформації вказаної в митній декларацій форми TIR від 24.11.2020 №13949 та інформації вказаної в митній декларації до неї форми С MRN №20ITQ3J080013494T0 із території Італійської Республіки в Україну транспортним засобом із р.н.з. НОМЕР_5 за книжкою МДП (TIR Carnet) №XF.83498256 відправлено вантаж «меблі та аксесуари, светри та інше» в кількості 914 місць, загальною вагою брутто - 7 455,17 кг.
Згідно інформації зазначеної в надісланому файлі в форматі Еxcel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Італійської митної Агенції відправником вказаних товарів виступали різні іноземні компанії, одержувачами різні українські підприємства.
Вказані товари під час експорту із Італійської Республіки до України були задекларовані у Італійській митній Агенції за декларацією MRN №20ITQ3J080013494T0 в кількості 914 місць, вагою брутто - 7 455,17 кг, із статистичною вартістю - 315 881,91 євро.
Виходячи з положень Інструкції із заповнення Єдиного адміністративного документа від 23.04.2016 №TAXUD A3(2015)5707081, яка розроблена для забезпечення рівномірного впровадження та спільного розуміння законодавства щодо ЄАД в Делегативному Положенні (EC) №2016/341 від 17.12.2015 (Comission Delegated Rugulation (EU) 2016/341 of 17 December 2015), статистична вартість товарів під час експорту означає вартість товарів на момент їх вивезення з території держави-члена ЄС, яка базується на вартості товару згідно з рахунком-фактурою.
Отже, вказані товари, експорт яких здійснено із Італійської Республіки в Україну згідно із надісланими документами у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_6 , у кількості - 914 місць, загальною вагою брутто - 7 455,17 кг, за даними щодо загального найменування, кількості місць, вагою брутто, відповідає товару, який переміщено через митний кордон України у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_7 та митне оформлення якого було здійснено в Київській митниці за митною декларацією IM/40/ДЕ від 27.11.2020 №UA100300/2020/425391.
Однак, встановлено розбіжності щодо відправника, одержувача та вартості зазначеного товару.
Так, згідно інформації зазначеної в надісланому файлі в форматі Excel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Італійської митної Агенції задекларована в Італії загальна вартість товарів становить - 315 881,91 евро, а згідно інвойсу від 24.11.2020 №027/11/2020 виставленого чеською компанією «OPALUS LTD s.r.o» до ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ», на підставі якого було здійснено переміщення товару через митний кордон України та на підставі якого було проведено митне оформлення товару у Київській митниці за митною декларацією від 27.11.2020 №UA100300/2020/425391, вартість цього ж товару вже становить - 31 596,98 доларів США (USD).
Отже, переміщені товари, у кількості 914 місць, загальною вагою брутто 7 455,17 кг. Вартістю 315881,91 євро (вказаною в надісланому файлі в форматі Excel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Італійської митної Агенції), що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (25.11.2020) складає 10638934,30 грн, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів.
Відповідно до відомостей інформаційних баз Держмитслужби на момент переміщення та митного оформлення вищевказаного товару керівником ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42193665) була громадянка ОСОБА_1 .
На думку митного органу в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 Митного кодексу України.
В судовому засіданні представник Київської міської митниці вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил доведеними та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК Україн.
Захисник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - адвокат Чорноморець С.С. подав заперечення проти притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за порушення митних правил, в яких просив закрити провадження у справі за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Заслухавши представника митного органу та захисника, дослідивши та оцінивши письмові докази, суд приходить до наступного висновку.
Так, 22 квітня 2022 року було складено протокол №1194/10000/22 про порушення ОСОБА_1 митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, а саме переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів.
У відповідності до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Частиною 1 статті 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Об`єктивною стороною порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.483 МК України, є дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України. Під дією мається на увазі активна поведінка (вчинок) особи, в якій відображена зовні її воля і що спрямована на спричинення певних негативних наслідків.
При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до ч.2 ст.459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
При цьому документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості про суть угоди, найменування, асортимент, вагу, кількість чи вартість предметів, про їх відправника чи одержувача, про країну, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.
За змістом диспозиції ч.1 ст.483 Митного кодексу України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з суб`єктивної сторони вчиняються тільки з прямим умислом, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала настання цих наслідків, тобто винний у скоєнні порушення митних правил за ч.1 ст.483 МКУ чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митний кордон України і прагне їх вивезти з України з порушенням встановленого порядку.
Як встановлено судом, 25 листопада 2020 року в зоні діяльності Закарпатської митниці (пункт пропуску «Чоп-Захонь» відділи №1-4 митного поста «Тиса») із території Італійської Республіки через митний кордон України у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 на адресу ТОВ «Монотом Постач» (ЄДРПОУ 42193665) переміщено товар - «товари народного вжитку», у кількості - 194 місця, загальною вагою брутто - 7455,17 кг.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: за попередньою митною декларацією від 25 листопада 2020 року №UA100000/2020/944149 та на підставі товаросупровідних документів: TIR CARNET XF.83498256, CMR від 24 листопада 2020 року №350563 та інвойсу від 24 листопада 2020 року №027/11/2020, із зазначенням вартості товару - 31 596,98 доларів США (USD).
Після прибуття в зону діяльності Київської митниці, зазначений товар - «товари народного вжитку», було подано до митного контролю та митного оформлення митну декларацію типу IM/40/ДЕ від 27 листопада 2020 року №UA100300/2020/425391, оформлений та випущений у вільний обіг.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці був наданий контракт від 18 травня 2020 року №1805/OD, укладений між продавцем - компанією «OPALUS LTD s.r.o» (Kurzova 2222/16, Sodulky 155 00 Praha 5, Чехія) та покупцем ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42193665) в особі керівника ОСОБА_1 , траспортний документ для міжнародних перевезень TIR CARNET XF.83498256 та транпортну накладну CMR від 24 листопада 2020 року №350563, а також інвойс від 24 листопада 2020 року №027/11/2020, із зазначенням вартості товару 31596,98 доларів США (USD).
27 листопада 2020 року товар було випущено у вільний обіг зі сплатою всіх належних платежів.
Згідно ст.251 КУпАП та ч.1 ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 КУпАП.
Разом з тим, суду не надано належних доказів на підтвердження подання ОСОБА_1 митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості.
З протоколу про порушення митних правил вбачається, що листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Держмитслужби від 22.12.2021 №15/15-02/7.8/6185 до митниці надіслано отриману відповідь митної адміністрації Італійської Республіки щодо перевірки законності ввезення із території останньої в Україну товарів на адресу підприємства ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42193665).
Митною агенцією Італійської Республіки до надісланої відповіді листом від 01.12.2021 №450983/RU/GC додано копії митної декларації форми TIR від 24.11.2020 №13949, до неї декларація форми С MRN №20ITQ3J080013494T0, які стосуються відправлення вантажів із території Італійської Республіки та файл в форматі Excel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Агенції.
Згідно інформації вказаної в митній декларацій форми TIR від 24.11.2020 №13949 та інформації вказаної в митній декларації до неї форми С MRN №20ITQ3J080013494T0 із території Італійської Республіки в Україну транспортним засобом із р.н.з. НОМЕР_5 за книжкою МДП (TIR Carnet) №XF.83498256 відправлено вантаж «меблі та аксесуари, светри та інше» в кількості 914 місць, загальною вагою брутто - 7 455,17 кг.
Згідно інформації зазначеної в надісланому файлі в форматі Еxcel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Італійської митної Агенції відправником вказаних товарів виступали різні іноземні компанії, одержувачами різні українські підприємства.
Вказані товари під час експорту із Італійської Республіки до України були задекларовані у Італійській митній Агенції за декларацією MRN №20ITQ3J080013494T0 в кількості 914 місць, вагою брутто - 7 455,17 кг, із статистичною вартістю - 315 881,91 євро.
Отже, вказані товари, експорт яких здійснено із Італійської Республіки в Україну згідно із надісланими документами у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_6 , у кількості - 914 місць, загальною вагою брутто - 7 455,17 кг, за даними щодо загального найменування, кількісті місць, вагою брутто, відповідає товару, який переміщено через митний кордон України у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_7 та митне оформлення якого було здійснено в Київській митниці за митною декларацією IM/40/ДЕ від 27.11.2020 №UA100300/2020/425391.
Однак, встановлено розбіжності щодо відправника, одержувача та вартості зазначеного товару.
Так, згідно інформації зазначеної в надісланому файлі в форматі Excel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Італійської митної Агенції задекларована в Італії загальна вартість товарів становить - 315 881,91 евро, а згідно інвойсу від 24.11.2020 №027/11/2020 виставленого чеською компанією «OPALUS LTD s.r.o» до ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ», на підставі якого було здійснено переміщення товару через митний кордон України та на підставі якого було проведено митне оформлення товару у Київській митниці за митною декларацією від 27.11.2020 №UA100300/2020/425391, вартість цього ж товару вже становить - 31 596,98 доларів США (USD).
Однак, суд не може погодитися з таким висновком митного органу з огляду на таке.
Як вбачається з дослідженого судом листа митного органу Республіки Італія від 01.12.2021 №450983/RU/GC, митним органом Італії митному органу України надано файл Excel з експортними деклараціями, які отримано через систему баз даних Агентства. Щодо оцінки реальної вартості товарів запропоновано звернутися до митних органів Чеської Республіки, які територіально уповноважені контролювати рахунки-фактури, виставлені іноземною компанією «OPALUS LTD s.r.o» та пред`явлені під час ввезення в Україну для встановлення порушень, допущений усіма причетними торговцями.
У доданих до листа копії декларації за формою TIR вiд 24.11.2020 №13494 та копії декларації MRN №20ITQ3J080013494Т0 в описі товарів зазначено «меблі, аксесуари, лампи, кількість вантажних місця 194, вага брутто 7455,17 кг», а не 914 місця, як вказано у протоколі митним органом. При цьому відомості про вартість товару - 315881,91 євро взагалі відсутні.
Крім того, з роздруківки з файлу Excel, що додана до матеріалів справи, суд не має можливості встановити, чи саме цей файл, який роздрукований у паперовому вигляді, був надісланий митним органом Республіки Італія.
Разом з тим у вказаному документі серед перелічених експортних декларацій відсутні декларація MRN№201TQ3J080013494TO або TIR вiд 24.11.2020 №13494.
За змістом диспозиції ч.1 ст.483 Митного кодексу України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з суб`єктивної сторони вчиняються тільки з прямим умислом, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала настання цих наслідків, тобто винний у скоєнні порушення митних правил за ч.1 ст.483 МКУ чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митний кордон України і прагне їх вивезти з України з порушенням встановленого порядку.
Таким чином в матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази вчинення ОСОБА_1 умисного переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Відповідно до вимог ч.3 ст.62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Згідно Рішення Конституційного Суду України від 22.12.2010 року №23-рп/2010 адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах і правових презумпціях, в тому числі, і закріпленої в статті 62 Конституції України презумпції невинуватості.
Така позиція Конституційного Суду України відповідає і правовим позиціям Європейського суду з прав людини. За змістом ч.1 ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права. У своєму рішенні по справі «Аллене де Рібемон проти Франції» від 10 лютого 1995 року Європейський суд з прав людини зазначив, що сфера застосування принципу презумпції невинуватості значно ширше, ніж це передбачають: презумпція невинності обов`язкова не тільки для кримінального суду, який вирішує питання про обґрунтованість обвинувачення, а й для всіх інших суспільних відносин. У рішенні «Маліга проти Франції» від 23 вересня 1998 року, Європейський суд з прав людини визнав кримінально-правовий зміст адміністративного правопорушення. Європейський суд з прав людини підкреслює, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинуватості і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення. Так, в рішенні від 21 липня 2011 року у справі «Коробов проти України» Європейський суд з прав людини висловив позицію, що суд має право обґрунтувати свої висновки лише доказами, що випливають зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту. Тобто таких, які не залишать місце сумнівам, оскільки наявність останніх не узгоджується зі стандартом доведення «поза розумним сумнівом».
Відтак, у діях ОСОБА_1 відсутній склад порушення митних правил, передбачених ст.483 ч.1 МК України.
Згідно ст.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.
Відповідно до п.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Керуючись ст. 247, 251-252 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.3, 95, 458-459, 470, 495, 522, 527 Митного кодексу України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Солом`янського
районного суду м. Києва Н.М. Аксьонова
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2022 |
Оприлюднено | 30.12.2022 |
Номер документу | 108160053 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Аксьонова Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні