Постанова
від 20.03.2023 по справі 760/5901/22
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 760/5901/22 Головуючий у І інстанції Аксьонова Н.М.Провадження № 33/824/718/2023 Доповідач у 2 інстанції Миколюк О.В. КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

іменем України

20 березня 2023 року м. Київ

Суддя Київського апеляційного суду Миколюк О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві справу про порушення митних правил за участю:

представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - Чорноморця С.С.,

представника Київської митниці - Юрківа В.В.,

за апеляційною скаргою представника Київської митниці Келеберденка В.В., на постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 05 серпня 2022 року, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Солом`янського районного суду м. Києва від 05 серпня 2022 року провадження по справі щодо

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с. К.-Лібкнехта Льговського району Курської області, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 ,-

закрито за відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Згідно з постановою суду, відповідно до зазначеного протоколу, 25 листопада 2020 року в зоні діяльності Закарпатської митниці (пункт пропуску «Чоп-Захонь» відділи №1-4 митного поста «Тиса») із території Італійської Республіки через митний кордон України у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на адресу ТОВ «Монотом Постач» (ЄДРПОУ 42193665) переміщено товар - «товари народного вжитку», у кількості - 194 місця, загальною вагою брутто - 7455,17 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: за попередньою митною декларацією від 25 листопада 2020 року №UA100000/2020/944149 та на підставі товаросупровідних документів: TIR CARNET XF.83498256, CMR від 24 листопада 2020 року №350563 та інвойсу від 24 листопада 2020 року №027/11/2020, із зазначенням вартості товару - 31 596,98 доларів США (USD).

Після прибуття в зону діяльності Київської митниці, зазначений товар - «товари народного вжитку», було подано до митного контролю та митного оформлення митну декларацію типу IM/40/ДЕ від 27 листопада 2020 року №UA100300/2020/425391, оформлений та випущений у вільний обіг.

Разом із вказаною митною деклараціє до митниці був наданий контракт від 18 травня 2020 року №1805/OD, укладений між продавцем - компанією «OPALUS LTD s.r.o» (Kurzova 2222/16, Sodulky 155 00 Praha 5, Чехія) та покупцем - компанією ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42193665) в особі, яка на момент переміщення товару займала посаду керівника ОСОБА_1 , TIR CARNET XF.83498256, CMR від 24 листопада 2020 року №350563 та інвойсу від 24 листопада 2020 року №027/11/2020, із зазначенням вартості товару - 31 596,98 доларів США (USD), a також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

Згідно із інвойсом від 24 листопада 2020 року №027/11/2020 виставленим компанією «OPALUS LTD s.r.o» (Чехія) - продавцем на адресу покупця - компанії ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ», вартість товарів становить - 31 596,98 доларів США (USD).

Згідно із п.2 статті 53 Митного кодексу України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є в тому числі й копія митної декларації країни відправлення.

На підтвердження митної вартості товарів, під час митного оформлення вантажу копія експортної митної декларації країни відправлення/експорту не надавалась.

Листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Держмитслужби від 22.12.2021 №15/15-02/7.8/6185 до митниці надіслано отриману відповідь митної адміністрації Італійської Республіки щодо перевірки законності ввезення із території останньої в Україну товарів на адресу підприємства ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42193665).

Митна агенція Італійської Республіки до надісланої відповіді листом від 01.12.2021 №450983/RU/GC додано копії митної декларації форми TIR від 24.11.2020 №13949, до неї декларація форми С MRN №20ITQ3J080013494T0, які стосуються відправлення вантажів із території Італійської Республіки та файл в форматі Excel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Агенції.

Згідно інформації вказаної в митній декларацій форми TIR від 24.11.2020 №13949 та інформації вказаної в митній декларації до неї форми С MRN №20ITQ3J080013494T0 із території Італійської Республіки в Україну транспортним засобом із р.н.з. НОМЕР_3 за книжкою МДП (TIR Carnet) №XF.83498256 відправлено вантаж «меблі та аксесуари, светри та інше» в кількості 914 місць, загальною вагою брутто - 7 455,17 кг.

Згідно інформації зазначеної в надісланому файлі в форматі Еxcel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Італійської митної Агенції відправником вказаних товарів виступали різні іноземні компанії, одержувачами різні українські підприємства.

Вказані товари під час експорту із Італійської Республіки до України були задекларовані у Італійській митній Агенції за декларацією MRN №20ITQ3J080013494T0 в кількості 914 місць, вагою брутто - 7 455,17 кг, із статистичною вартістю - 315 881,91 євро.

Виходячи з положень Інструкції із заповнення Єдиного адміністративного документа від 23.04.2016 №TAXUD A3(2015)5707081, яка розроблена для забезпечення рівномірного впровадження та спільного розуміння законодавства щодо ЄАД в Делегативному Положенні (EC) №2016/341 від 17.12.2015 (Comission Delegated Rugulation (EU) 2016/341 of 17 December 2015), статистична вартість товарів під час експорту означає вартість товарів на момент їх вивезення з території держави-члена ЄС, яка базується на вартості товару згідно з рахунком-фактурою.

Отже, вказані товари, експорт яких здійснено із Італійської Республіки в Україну згідно із надісланими документами у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_4 , у кількості - 914 місць, загальною вагою брутто - 7 455,17 кг, за даними щодо загального найменування, кількості місць, вагою брутто, відповідає товару, який переміщено через митний кордон України у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_5 та митне оформлення якого було здійснено в Київській митниці за митною декларацією IM/40/ДЕ від 27.11.2020 №UA100300/2020/425391.

Однак, встановлено розбіжності щодо відправника, одержувача та вартості зазначеного товару.

Так, згідно інформації зазначеної в надісланому файлі в форматі Excel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Італійської митної Агенції задекларована в Італії загальна вартість товарів становить - 315 881,91 евро, а згідно інвойсу від 24.11.2020 №027/11/2020 виставленого чеською компанією «OPALUS LTD s.r.o» до ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ», на підставі якого було здійснено переміщення товару через митний кордон України та на підставі якого було проведено митне оформлення товару у Київській митниці за митною декларацією від 27.11.2020 №UA100300/2020/425391, вартість цього ж товару вже становить - 31 596,98 доларів США (USD).

Отже, переміщені товари, у кількості 914 місць, загальною вагою брутто 7 455,17 кг. Вартістю 315881,91 євро (вказаною в надісланому файлі в форматі Excel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Італійської митної Агенції), що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (25.11.2020) складає 10638934,30 грн, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до відомостей інформаційних баз Держмитслужби на момент переміщення та митного оформлення вищевказаного товару керівником ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42193665) була громадянка ОСОБА_1 .

На думку митного органу в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

Не погоджуючись з постановою суду, в апеляційній скарзі представник Київської митниці просить постанову скасувати та прийняти нову постанову, якою ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні правопорушення за ч.1 ст.483 МК України та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100% вартості товарів-безпосередніх предметів правопорушення, що становить 10 638 934,30 грн. з конфіскацією товарів.

В обґрунтуванні апелянт вказує, що рішення суду є незаконним та необґрунтованим, винесене з порушенням вимог Закону.

Захисником ОСОБА_1 - адвокатом Чорноморцем С.С. подано заперечення, в яких він просив відмовити в задоволенні апеляційної скарги, а постанову суду першої інстанції - залишити без змін.

Мотивуючи свої доводи зазначив, що судом першої інстанції було здійснено повне, всебічне та об`єктивне дослідження матеріалів справи, правильно застосовано норми матеріального права та не допущено порушення норм процесуального права.

Заслухавши доповідь судді, доводи представника Київської митниці на підтримку поданої апеляційної скарги, думку захисника, який заперечував проти задоволення апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи про порушення митних правил та перевіривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до наступного.

Відповідно до ст.486 МК України та ст.245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Згідно зі ст.489 МК України та ст.280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Зазначених вимог закону судом першої інстанції було дотримано в повному обсязі, що підтверджується наступним.

Порушення митних правил, передбачене диспозицією ч.1 ст.483 МК України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

З матеріалів справи вбачається, що 25 листопада 2020 року в зоні діяльності Закарпатської митниці (пункт пропуску «Чоп-Захонь» відділи №1-4 митного поста «Тиса») із території Італійської Республіки через митний кордон України у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на адресу ТОВ «Монотом Постач» (ЄДРПОУ 42193665) переміщено товар - «товари народного вжитку», у кількості - 194 місця, загальною вагою брутто - 7455,17 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: за попередньою митною декларацією від 25 листопада 2020 року №UA100000/2020/944149 та на підставі товаросупровідних документів: TIR CARNET XF.83498256, CMR від 24 листопада 2020 року №350563 та інвойсу від 24 листопада 2020 року №027/11/2020, із зазначенням вартості товару - 31 596,98 доларів США (USD).

Після прибуття в зону діяльності Київської митниці, зазначений товар - «товари народного вжитку», було подано до митного контролю та митного оформлення митну декларацію типу IM/40/ДЕ від 27 листопада 2020 року №UA100300/2020/425391, оформлений та випущений у вільний обіг.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці був наданий контракт від 18 травня 2020 року №1805/OD, укладений між продавцем - компанією «OPALUS LTD s.r.o» (Kurzova 2222/16, Sodulky 155 00 Praha 5, Чехія) та покупцем ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42193665) в особі керівника ОСОБА_1 , траспортний документ для міжнародних перевезень TIR CARNET XF.83498256 та транспортну накладну CMR від 24 листопада 2020 року №350563, а також інвойс від 24 листопада 2020 року №027/11/2020, із зазначенням вартості товару 31596,98 доларів США (USD).

27 листопада 2020 року товар було випущено у вільний обіг зі сплатою всіх належних платежів.

Згідно ст.251 КУпАП та ч.1 ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 КУпАП.

Суд апеляційної інстанції вважає обґрунтованими висновки районного суду про те, що митним органом не надано належних доказів на підтвердження подання ОСОБА_1 митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості.

Так, з протоколу про порушення митних правил вбачається, що листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Держмитслужби від 22.12.2021 №15/15-02/7.8/6185 до митниці надіслано отриману відповідь митної адміністрації Італійської Республіки щодо перевірки законності ввезення із території останньої в Україну товарів на адресу підприємства ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ» (ЄДРПОУ 42193665).

Митною агенцією Італійської Республіки до надісланої відповіді листом від 01.12.2021 №450983/RU/GC додано копії митної декларації форми TIR від 24.11.2020 №13949, до неї декларація форми С MRN №20ITQ3J080013494T0, які стосуються відправлення вантажів із території Італійської Республіки та файл в форматі Excel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Агенції.

Згідно інформації вказаної в митній декларацій форми TIR від 24.11.2020 №13949 та інформації вказаної в митній декларації до неї форми С MRN №20ITQ3J080013494T0 із території Італійської Республіки в Україну транспортним засобом із р.н.з. НОМЕР_3 за книжкою МДП (TIR Carnet) №XF.83498256 відправлено вантаж «меблі та аксесуари, светри та інше» в кількості 914 місць, загальною вагою брутто - 7 455,17 кг.

Згідно інформації зазначеної в надісланому файлі в форматі Еxcel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Італійської митної Агенції відправником вказаних товарів виступали різні іноземні компанії, одержувачами різні українські підприємства.

Вказані товари під час експорту із Італійської Республіки до України були задекларовані у Італійській митній Агенції за декларацією MRN №20ITQ3J080013494T0 в кількості 914 місць, вагою брутто - 7 455,17 кг, із статистичною вартістю - 315 881,91 євро.

Отже, вказані товари, експорт яких здійснено із Італійської Республіки в Україну згідно із надісланими документами у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_4 , у кількості - 914 місць, загальною вагою брутто - 7 455,17 кг, за даними щодо загального найменування, кількість місць, вагою брутто, відповідає товару, який переміщено через митний кордон України у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_5 та митне оформлення якого було здійснено в Київській митниці за митною декларацією IM/40/ДЕ від 27.11.2020 №UA100300/2020/425391.

Однак, встановлено розбіжності щодо відправника, одержувача та вартості зазначеного товару.

Так, згідно інформації зазначеної в надісланому файлі в форматі Excel із експортними деклараціями, які одержано через систему бази даних для управління митними деклараціями цієї Італійської митної Агенції задекларована в Італії загальна вартість товарів становить - 315 881,91 евро, а згідно інвойсу від 24.11.2020 №027/11/2020 виставленого чеською компанією «OPALUS LTD s.r.o» до ТОВ «МОНОТОМ ПОСТАЧ», на підставі якого було здійснено переміщення товару через митний кордон України та на підставі якого було проведено митне оформлення товару у Київській митниці за митною декларацією від 27.11.2020 №UA100300/2020/425391, вартість цього ж товару вже становить - 31 596,98 доларів США (USD).

Суд першої інстанції обґрунтовано не погодився з таким висновком митного органу.

Адже, як вбачається з листа митного органу Республіки Італія від 01.12.2021 №450983/RU/GC, митним органом Італії митному органу України надано файл Excel з експортними деклараціями, які отримано через систему баз даних Агентства. Щодо оцінки реальної вартості товарів запропоновано звернутися до митних органів Чеської Республіки, які територіально уповноважені контролювати рахунки-фактури, виставлені іноземною компанією «OPALUS LTD s.r.o» та пред`явлені під час ввезення в Україну для встановлення порушень, допущений усіма причетними торговцями.

У доданих до листа копії декларації за формою TIR вiд 24.11.2020 №13494 та копії декларації MRN №20ITQ3J080013494Т0 в описі товарів зазначено «меблі, аксесуари, лампи, кількість вантажних місця 194, вага брутто 7455,17 кг», а не 914 місця, як вказано у протоколі митним органом. При цьому відомості про вартість товару - 315881,91 євро взагалі відсутні.

Крім того, з роздруківки з файлу Excel, що додана до матеріалів справи, не можливо встановити, чи саме цей файл, який роздрукований у паперовому вигляді, був надісланий митним органом Республіки Італія.

Разом з тим у вказаному документі серед перелічених експортних декларацій відсутні декларація MRN№201TQ3J080013494TO або TIR вiд 24.11.2020 №13494.

Таким чином, апеляційний суд погоджується з висновком районного суду про те, що в матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази вчинення ОСОБА_1 умисного переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

За таких обставин, достатніх та беззаперечних доказів того, що ОСОБА_1 вчинила протиправні дії, за що передбачена відповідальність за ч.1 ст. 483 МК України, до матеріалів справи - не долучено та представниками митного органу не надано.

Враховуючи викладене, апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції обґрунтовано та на законних підставах прийшов до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Будь-яких інших доказів на підтвердження вини ОСОБА_1 в апеляційній скарзі не наведено та під час розгляду не встановлено.

З наведених підстав апеляційний суд дійшов висновку про залишення постанови суду першої інстанції без змін, а апеляційної скарги представника Київської міської митниці - без задоволення.

Керуючись ст.530 МК України, ст.294 КУпАП, апеляційний суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу представника Київської митниці Келеберденка В.В. - залишити без задоволення, а постанову судді Солом`янського районного суду м. Києва від 05 серпня 2022 року щодо ОСОБА_1 - без змін.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя:

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2023
Оприлюднено06.04.2023
Номер документу110009190
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/5901/22

Постанова від 20.03.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Миколюк Олександр Володимирович

Постанова від 05.08.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Аксьонова Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні