Рішення
від 03.01.2023 по справі 280/5851/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

03 січня 2023 року Справа № 280/5851/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого Артоуз О.О., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), представник позивача Плужник Максим Валерійович ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 158-Б, ЄДРПОУ 20490012) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (далі - відповідач) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, відповідно до якої позивач просить суд визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області щодо зменшення основного розміру пенсії та розміру пенсійної виплати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , щодо нарахування переплати пенсії ОСОБА_1 за період з 01.05.2021 по 30.06.2022 в сумі 7 118,67 грн., та щодо здійснення перерахунку пенсії ОСОБА_1 без урахування заробітної плати для обчислення пенсії за період з 01.10.1987 по 30.09.1992 на підставі архівних довідок Архівного управління Запорізької міської ради від 24.02.2020 № 04-23/128 та № 04-23/129 та зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , починаючи з 08.05.2021, відповідно до ст. 40 Закону України «Про пенсійне забезпечення», з урахуванням заробітної плати для обчислення пенсії за період з 01.10.1987 по 30.09.1992 відповідно до архівних довідок Архівного управління Запорізької міської ради від 24.02.2020 № 04-23/128 та № 04-23/129, без застосування зменшення розміру пенсійної виплати.

Ухвалою суду від 10.10.2022 відкрито спрощене позовне провадження, вирішено здійснити розгляд справи без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що під час звернення за призначенням пенсії за віком він надав ГУ ПФУ в Запорізькій області довідки про заробітну плату від 24.02.2020 № 04-23/128 за період з липня 1983 року по грудень 1988 року та № 04-23/129 за період з січня 1989 року по листопад 1992 року, які видані Архівним управлінням Запорізької міської ради. Пенсію позивача було розраховано на підставі вищевказаних довідок про заробітну плату за більш оптимальний період з 01.10.1987 по 30.09.1992 та за період з 01.07.2000 по 31.12.2018 за даними персоніфікованого розгляду. В серпні 2022 року позивач отримав пенсію у зменшеному розмірі та 15.08.2022 звернувся до відділу обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) ГУ ПФУ в Запорізькій області із заявою в якій просив надати обґрунтоване роз`яснення зменшення розміру пенсії та поновити виплату пенсії у розмірі 2 846 грн. з серпня 2022 року. Листом відділу обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) ГУ ПФУ в Запорізькій області від 29.08.2022 повідомлено позивача про те, що відділом контрольно-перевірочної роботи № 1 управління контрольно-перевірочної роботи ГУ ПФУ в Запорізькій області здійснено перевірку наданої довідки та підготовлений акт, у висновку якого зазначено, що суми заробітної плати, які містяться у архівних довідках про заробітну плату для обчислення пенсії від 24.02.2020 № 04-23/129 та № 04-23/128 за період з 01.07.1983 по 30.11.1992 на ім`я позивача відповідають сумам, визначним у особових рахунках, крім лютого 1989 та жовтня 1983 - технічні помилки, та оновлених довідок № 04-23/393 та 04-23/394 від 03.06.2021 було зроблено перерахунок по заробітній платі з дня первинного призначення пенсії. Після ретельної перевірки електронної пенсійної справи встановлено, що оновлені архівні довідки про заробітну плату для обчислення пенсії від 03.06.2021 № 04-23/393 та № 04-23/394 за період з 01.07.1983 по 30.11.1992 не відповідають сумам, а саме відсутня довідка щодо відпусток та лікарняних. Враховуючи вищенаведене, відділом перерахунку пенсій № 1 управління пенсійного забезпечення ГУ ПФУ в Запорізькій області, архівну довідку про заробітну плату за період з 01.07.1983 по 30.11.1992 було виключено з розрахунку пенсії позивача, що відповідно призвело до зменшення розміру пенсії та виникнення переплати пенсії з 01.05.2021 по 30.06.2022 у сумі 7 118,67 грн. про, що позивача повідомив відділ з питань відрахувань з пенсій управління з питань виплати пенсій ГУ ПФУ в Запорізькій області листом від 26.08.2022 № 73037. Вказаним листом відділу обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) ГУ ПФУ в Запорізькій області від 26.08.2022 повідомлено позивача про виникнення переплати пенсії за період з 01.05.2021 по 30.06.2022 у сумі 7 118,67 грн. та запропоновано повернути вказану суму переплати у добровільному порядку. Не погодившись зі зменшенням розміру пенсії та нарахуванням переплати пенсії за період з травня 2021 року по червень 2022 року в сумі 7 118,67 грн. позивач 09.09.2022 звернувся до відділу обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) ГУ ПФУ в Запорізькій області із заявою про поновлення нарахування та виплати пенсії з моменту призначення у раніше встановленому розмірі (2 846 грн.), та з урахуванням архівних довідок про заробітну плату для обчислення пенсії від 24.02.2020 у № 04-23/129 та № 04-23/128, виданих Архівним управлінням Запорізької міської ради, і скасування рішення про нарахування переплати пенсії за період з 01.05.2021 року по 30.06.2022 року у сумі 7 118,67 грн. Листом відділу обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) ГУ ПФУ в Запорізькій області від 20.09.2022 повідомлено позивача про те, що провести перерахунок середньомісячного заробітку з урахуванням зазначених довідок про заробітну плату згідно ст. 40 Закону № 1058 немає законних підстав. Позивач не згоден із відмовою в перерахунку пенсії з урахуванням довідок про заробітну плату від 24.02.2020 № 04-23/129 та № 04-23/128, виданих Архівним управлінням Запорізької міської ради, та з вимогою про повернення переплати пенсії в повному обсязі, вважає їх такими, що вчинені з порушенням норм законодавства України і просить позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача 25.10.2022 надав до суду відзив в якому зазначив, що у відповідача відсутні правові підстави для здійснення перерахунку пенсії позивачу відповідно до наданих архівних довідок про заробітну плату, оскільки при перевірці встановлено, що суми заробітної плати не відповідають даним особового рахунку, про що свідчить акт № 2303/1 від 20.05.2021, а оновлені довідки, які видані Архівним управлінням Запорізької міської ради від 03.06.2021 № 04-23/393 та № 04-23/394 за період з 01.07.1983 по 30.11.1992, не відповідають сумам, а саме відсутня розгорнута довідка щодо відпусток та лікарняних. Також, відповідач вказує на те, що будь-яких інших документів, які б підтверджували нарахування, а крім того і виплату позивачеві зазначених у довідці сум (платіжні відомості тощо), що є необхідною умовою для включення відомостей про заробітну плату до довідки й, відповідно, врахування при обрахунку розміру пенсії, позивачем не надавалося. У задоволенні позову просить відмовити.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 263 КАС України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Суд, оцінивши повідомлені сторонами обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Запорізькій області та з 08.05.2021 отримує пенсію за віком на підставі ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV (далі - Закон № 1058).

Відповідно до записів у трудовій книжці позивача серії НОМЕР_3 у період з 26.07.1983 по 20.11.1992 позивач працював у ЗАТ «Міськрембуд» м. Запоріжжя.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань юридичну особу ЗАТ «Міськрембуд» м. Запоріжжя (код ЄДРПОУ - 05479131) припинено.

Разом із заявою про призначення пенсії позивачем було надано до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області архівні довідки, видані Архівним управлінням Запорізької міської ради від 24.02.2020 № 04-23/129 та № 04-23/128 про заробітну плату за період з 01.07.1983 по 30.11.1992. Зазначені довідки було враховано відповідачем при обчисленні розміру пенсії позивача.

20 травня 2021 року головним спеціалістом відділу контрольно-перевірочної роботи ГУ ПФУ в Запорізькій області проведено перевірку достовірності даних архівних довідок про заробітну плату для обчислення пенсії, виданих на ім`я ОСОБА_1 від 24.02.2020 № 04-23/128 та № 04-23/129 за період з 01.07.1983 по 30.11.1992. Згідно довідки № 2303/1 про результати перевірки достовірності даних довідки про заробітну плату для обчислення пенсії, виданої Архівним управлінням Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 26469869), від 20.05.2021 суми заробітної плати, які зазначені у архівних довідках про заробітну плату для обчислення пенсії від 24.02.2020 № 04-23/129 та № 04-23/128 за період з 01.07.1983 по 30.11.1992 на ім`я ОСОБА_1 , відповідають сумам, зазначеним у особових рахунках вказаної особи, наданим Архівним управлінням для перевірки, крім лютого 1989 та жовтня 1983 - технічні помилки, рекомендовано надати оновлену довідку. До довідки зайво включено суми на які не нараховані страхові внески (компенсація). Суми відпусток, період яких складає більше одного місяця, були зазначені у довідці у тому місяці у якому нараховані. При перевірці такі суми включені у заробіток в тій частині, яка припадає на місяць за який вони нараховані.

У серпні 2022 року позивач отримав пенсію в зменшеному розмірі та 15 серпня 2022 року звернувся до відділу обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) ГУ ПФУ в Запорізькій області із заявою в якій просив надати обґрунтоване роз`яснення зменшення розміру пенсії та поновити виплату пенсії у попередньому розмірі з серпня 2022 року.

Листом відділу обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) ГУ ПФУ в Запорізькій області від 29.08.2022 № 8982-8411/Н-02/8-0800/22 повідомлено позивача про те, що відділом контрольно-перевірочної роботи № 1 управління контрольно-перевірочної роботи ГУ ПФУ в Запорізькій області здійснено перевірку наданої довідки та підготований акт, у висновку якого зазначено, що суми заробітної плати, які містяться у архівних довідках про заробітну плату для обчислення пенсії від 24.02.2020 № 04-23/129 та № 04-23/128 за період з 01.07.1983 по 30.11.1992 на ім`я позивача відповідають сумам, визначним у особових рахунках, крім лютого 1989 та жовтня 1983 - технічні помилки, та оновлених довідок № 04-23/393 та 04-23/394 від 03.06.2021 було зроблено перерахунок по заробітній платі з дня первинного призначення пенсії. Після ретельної перевірки електронної пенсійної справи встановлено, що оновлені архівні довідки про заробітну плату для обчислення пенсії від 03.06.2021 № 04-23/393 та № 04-23/394 за період з 01.07.1983 по 30.11.1992 не відповідають сумам, а саме відсутня довідка щодо відпусток та лікарняних.

Враховуючи вищенаведене, відділом перерахунку пенсій № 1 управління пенсійного забезпечення ГУ ПФУ в Запорізькій області, архівну довідку про заробітну плату за період з 01.07.1983 по 30.11.1992 було виключено з розрахунку пенсії позивача, що відповідно призвело до зменшення розміру пенсії та виникнення переплати пенсії з 01.05.2021 р. по 30.06.2022 р. у сумі 7 118,67 грн. про, що позивача повідомив відділ з питань відрахувань з пенсій управління з питань виплати пенсій ГУ ПФУ в Запорізькій області листом від 26.08.2022 № 73037.

Листом відділу обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) ГУ ПФУ в Запорізькій області від 26.08.2022 повідомлено позивача про виникнення переплати пенсії за період з 01.05.2021 по 30.06.2022 у сумі 7 118,67 грн. та запропоновано повернути вказану суму переплати у добровільному порядку.

Не погодившись зі зменшенням розміру пенсії та нарахуванням переплати пенсії за період з травня 2021 року по червень 2022 року в сумі 7 118,67 грн. позивач 09.09.2022 звернувся до відділу обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) ГУ ПФУ в Запорізькій області із заявою про поновлення нарахування та виплати пенсії з моменту призначення у раніше встановленому розмірі (2 846 грн.), та з урахуванням архівних довідок про заробітну плату для обчислення пенсії від 24.02.2020 року № 04-23/129 та № 04-23/128, виданих Архівним управлінням Запорізької міської ради, і скасування рішення скасування рішення про нарахування переплати пенсії за період з 01.05.2021 року по 30.06.2022 року у сумі 7 118,67 грн.

Листом відділу обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) ГУ ПФУ в Запорізькій області від 20.09.2022 № 9962-9565/Н-02/8-0800/22 повідомлено позивача про те, що провести перерахунок середньомісячного заробітку з урахуванням зазначених довідок про заробітну плату згідно ст. 40 Закону № 1058 немає законних підстав.

Вважаючи такі дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу своїх дій, на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку; суд зазначає наступне.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із статтею 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

За приписами п. 6 ч. 1 ст. 92 Конституції України основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення визначаються виключно законами України.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг визначає Закон №1058-IV.

Відповідно до частини першої статті 40 Закону № 1058 для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

Тобто, єдиною і обов`язковою умовою для обчислення пенсії з урахуванням заробітної плати за період роботи до 01 липня 2000 року є підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами, зокрема, виписками з особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 15.01.2021 у справі № 357/2591/17.

Відповідно до частини першої статті 44 Закону № 1058 заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженої особи застрахованою особою особисто або через законного представника недієздатної особи, особи, дієздатність якої обмежена, малолітньої або неповнолітньої особи.

Згідно з частиною третьою статті 44 Закону №1058 органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 2.1 розділу II Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, за бажанням пенсіонера ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) по 30 червня 2000 року (додаток 5) із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.

Відповідно до пункту 2.10 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22- 1, довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.

Так, згідно Архівної довідки від 24.02.2020 № 04-23/128, виданої Архівним управлінням Запорізької міської ради, «у відомостях нарахування заробітної плати працівникам та службовцям ЗАТ «Міськрембуд» м. Запорожье за 1983-1988 роки значиться «бетонщ.3р. РСУ-2 ОСОБА_1 » (так у документі)» та зазначені нарахування заробітної плати за період з липня 1983 року по грудень 1988 року.

У Архівній довідці від 24.02.2020 № 04-23/129 вказано «у відомостях нарахування заробітної плати працівникам та службовцям ЗАТ «Міськрембуд» м. Запорожье за 1989-1992 роки значиться «кровельщ. уч.1 РСУ-1 ОСОБА_1 » (так у документі)» та зазначені нарахування заробітної плати за період з січня 1989 року по листопад 1992 року.

Також вказані первинні документи, на підставі яких зазначені нарахування заробітної плати. Архівні довідки містять вихідні реквізити (дату, номер), підписи та печатки посадових осіб, які їх склали.

Крім того, в зазначених довідках вказано, що заробітна плата указана в тих грошових одиницях, які діяли в той час на території України.

Отже, за формою та змістом вказані архівні довідки відповідають вимогам чинного законодавства.

Відповідно до підпункту 3 п. 4.2 розділу IV Порядку № 22-1 при прийманні документів орган, що призначає пенсію: перевіряє копії відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розбіжності (невідповідності). Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі.

У відповідності до положень ч. 3 ст. 44, п.1, 2 ч. 1 ст. 64 Закону № 1058-IV відповідачем здійснено перевірку даних архівних довідок про заробітну плату для обчислення пенсії, виданих на ім`я ОСОБА_1 від 24.02.2020 № 04-23/129 та № 04-23/128 за період з 01.07.1983 по 30.11.1992.

За результатами вказаної перевірки уповноваженими особами відповідача складено довідку № 2303/1 про результати перевірки достовірності даних довідки про заробітну плату для обчислення пенсії, виданої Архівним управлінням Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 26469869), від 20.05.2021, згідно якої суми заробітної плати, які зазначені у архівних довідках про заробітну плату для обчислення пенсії від 24.02.2020 № 04-23/129 та № 04-23/128 за період з 01.07.1983 по 30.11.1992 на ім`я ОСОБА_1 , відповідають сумам, зазначеним у особових рахунках вказаної особи, наданим Архівним управлінням для перевірки, крім лютого 1989 та жовтня 1983 та рекомендовано надати оновлену довідку.

У матеріалах справи наявні копії архівних довідок, виданих Архівним управлінням Запорізької міської ради, від 03.06.2021 № 04-23/393 та № 04-23/394.

Згідно Архівної довідки від 03.06.2021 № 04-23/393, виданої Архівним управлінням Запорізької міської ради, «у відомостях нарахування заробітної плати працівникам та службовцям ЗАТ «Міськрембуд» м. Запорожье за 1983-1988 роки значиться «бетонщ.3р. РСУ-2 ОСОБА_1 » (так у документі)» та зазначені нарахування заробітної плати за період з липня 1983 року по грудень 1988 року.

У Архівній довідці від 03.06.2021 № 04-23/394 вказано «у відомостях нарахування заробітної плати працівникам та службовцям ЗАТ «Міськрембуд» м. Запорожье за 1989-1992 роки значиться «кровельщ. уч.1 РСУ-1 ОСОБА_1 » (так у документі)» та зазначені нарахування заробітної плати за період з січня 1989 року по листопад 1992 року.

У довідках вказані первинні документи, на підставі яких зазначені нарахування заробітної плати. Архівні довідки містять вихідні реквізити (дату, номер), підписи та печатки посадових осіб, які їх склали. Тобто, за формою та змістом вказані архівні довідки відповідають вимогам чинного законодавства.

Водночас, зазначені у Архівній довідці від 03.06.2021 № 04-23/393 відомості про заробітну плату позивача за жовтень 1983 року відрізняється від інформації, вказаної у архівній довідці про заробітну плату для обчислення пенсії від 24.02.2020 № 04-23/128.

Так само, зазначені у Архівній довідці від 03.06.2021 № 04-23/394 відомості про заробітну плату позивача за лютий 1989 року відрізняється від інформації, вказаної у архівній довідці про заробітну плату для обчислення пенсії від 24.02.2020 № 04-23/129.

Відповідно відомості, вказані в архівних довідках про заробітну плату для обчислення пенсії від 24.02.2020 № 04-23/129 та № 04-23/128 за період з 01.07.1983 по 30.11.1992 на ім`я ОСОБА_1 , не підтверджені первинними документами, а відповідно такі довідка не можуть братися до уваги пенсійним органом.

Аналогічна правова позиція щодо застосування норм права у спірних правовідносинах викладена у постанові Верховного Суду України від 04.05.2022 у справі № 819/946/18.

Згідно вимог статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач довів правомірність і обґрунтованість своїх дій, відтак позов не підлягає задоволенню.

Згідно приписів статті 139 КАС України, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), представник позивача Плужник Максим Валерійович ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 158-Б, ЄДРПОУ 20490012) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити в повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 03.01.2023.

Суддя О.О. Артоуз

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.01.2023
Оприлюднено04.01.2023
Номер документу108232476
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —280/5851/22

Постанова від 16.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 16.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 08.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 03.01.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 10.10.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні