ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
09 січня 2023 року Справа 160/259/23
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Рянська В.В., розглянувши матеріали позовної заяви Управління цивільного захисту Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Східного офісу Державної аудиторської служби України про визнання протиправним та скасування розпорядження,
ВСТАНОВИВ:
03.01.2023 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Управління цивільного захисту Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Східного офісу Державної аудиторської служби України, у якій позивач просить визнати протиправним та скасувати розпорядження Східного офісу Держаудитслужби про зупинення операцій з бюджетними коштами № 2 від 23.12.2022.
Відповідно до ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Перевіривши матеріали позовної заяви відповідно до вимог частини 1 статті 171 КАС України, суд вважає за необхідне залишити позовну заяву без руху, зважаючи на такі обставини.
Статтею 160 КАС України викладено вимоги до оформлення позовної заяви та її обов`язкові реквізити. Так, відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України у позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
У позовній заяві Управління цивільного захисту Дніпропетровської обласної державної адміністрації зазначено, що відповідачем є Східний офіс Державної аудиторської служби України, тоді як оскаржуване розпорядження видано Східним офісом Держаудитслужби. Тобто позивач неправильно зазначив у позовній заяві найменування відповідача.
Згідно з п. 8 ч. 5 ст. 160 КАС України у позовній заяві зазначаються перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.
Згідно з частиною 2 статті 79 КАС України позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом із поданням позовної заяви.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Згідно з ч. 2 зазначеної статті письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом.
Частиною 4 статті 161 КАС України встановлено, що позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Частиною сьомою статті 161 КАС України встановлено, що до заяви про визнання індивідуального акта протиправним чи адміністративного договору недійсним додається оригінал або копія оспорюваного акта чи договору або засвідчений витяг з нього, а у разі відсутності акта чи договору у позивача - клопотання про його витребування.
У переліку документів, що додаються до позовної заяви, зазначено роздруківку фотокопії розпорядження Східного офісу Держаудитслужби про зупинення операцій з бюджетними коштами № 2 від 23.12.2022.
Натомість до позовної заяви додано копію тексту розпорядження, який не містить підпису відповідної посадової особи та відбитку печатки Східного офісу Держаудитслужби.
Крім того, частиною 3 статті 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Частиною другою статті 9 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. За подання адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Позовна заява Управління цивільного захисту Дніпропетровської обласної державної адміністрації надійшла до суду засобами поштового звязку, дата подання її на пошту 29.12.2022.
Згідно зі ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік», з 1 січня 2022 року встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 2481 грн.
Однак, до позовної заяви не було додано документ про сплату судового збору в сумі 2481,00 грн за подання до суду позовної заяви, яка містила одну вимогу немайнового характеру.
09.01.2023 до суду надійшла заява Управління цивільного захисту Дніпропетровської обласної державної адміністрації про уточнення позовних вимог, у якій позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Східного офісу Держаудитслужби про зупинення операцій з бюджетними коштами № 2 від 23.12.2022;
- визнати протиправним та скасувати попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства № 040404-15/7323-2022 від 23.12.2022.
До заяви додано, зокрема, квитанцію № 0.0.280555981.1 від 06.01.2023 про сплату судового збору в сумі 5368,00 грн та копію розпорядження Східного офісу Державної аудиторської служби України про зупинення операцій з бюджетними коштами № 2 від 23.12.2022.
Суд зазначає, що свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування позивач має викладати саме у позовній заяві, що встановлено частиною першою статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України. Натомість, позивачем подано заяву про уточнення позовних вимог.
Відповідно до ч. 1 ст. 47 КАС України позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову. Також позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
Згідно з ч. 3 ст. 262 КАС України якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
За змістом вищенаведених положень позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви після відкриття провадження у справі.
У даній справі провадження не відкрито, суд дійшов висновку про наявність підстав залишення позовної заяви без руху із встановленням позивачу строку для усунення її недоліків з урахуванням документів, що надійшли 09.01.2023 (квитанції про сплату судового збору та копії оскаржуваного розпорядження).
За приписами ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
За правилами частини 6 статті 120 КАС України, якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.
П`ятим днем з дня подання позовної заяви є 08.01.2023 - вихідний день (неділя), у зв`язку з чим ухвалу постановлено у перший робочий день 09.01.2023.
Керуючись статтями 160, 161, 169 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Управління цивільного захисту Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Східного офісу Державної аудиторської служби України про визнання протиправним та скасування розпорядження - залишити без руху.
Недоліки позовної заяви можуть бути усунені у 10-денний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху, шляхом подання (надіслання) до суду:
- виправленої позовної заяви, оформленої відповідно до вимог ст.ст. 160, 161 КАС України, у якій зазначити правильне найменування відповідача;
- копії виправленої позовної заяви для направлення відповідачу.
Роз`яснити позивачу, що відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 169 КАС України, позовна заява повертається позивачеві, якщо він не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку, передбаченому статтею 256 КАС України, та оскарженню не підлягає.
Суддя В.В. Рянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2023 |
Оприлюднено | 12.01.2023 |
Номер документу | 108314662 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рянська Вікторія В'ячеславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рянська Вікторія В'ячеславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рянська Вікторія В'ячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні