Рішення
від 09.01.2023 по справі 120/8521/22
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

09 січня 2023 р. Справа № 120/8521/22

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Томчука А.В., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фортуна Інтернешнл Контакт" до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Фортуна Інтернешнл Контакт" (далі - ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт", позивач) звернулось в суд з позовною заявою до Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі - ГУ ДПС у Вінницькій області, відповідач), в якій просить визнати протиправним та скасувати рішення від 30.09.2022 №6703/02-32-09-01/40757049 про застосування фінансових санкцій.

В обґрунтування заявлених вимог представник позивача, наголошуючи на протиправності підстав проведеної фактичної перевірки ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт", вказує про протиправність, прийнятого за її наслідками, рішення від 30.09.2022 №6703/02-32-09-01/40757049.

Ухвалою від 24.10.2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено її розгляд здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін в порядку визначеному статтею 262 КАС України. Встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи.

10.11.2022 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача заперечила щодо задоволення вимог ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт" та вказала про наступне.

Відповідно до пп.80.2.5 п.80.2 ст. 80 ПК України фактична перевірка може проводитися у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.

Підставою для проведення перевірки товариства відповідно до пп.80.2.5 п.80.2 ст. 80 ПК України стало отримання інформації від ДПС України про суб`єктів господарювання, які у 2021 році отримали протягом календарного року пальне в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії). Джерелом цієї інформації став лист ДПС України від 09.06.2022 № 4911/7/99-00-09-03-02-07, на виконання якого управлінням контролю за підакцизними товарами було скеровано доповідну записку - управлінське рішення від 09.08.2022 № 1042/02-32-09-03 про проведення фактичної перевірки ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт". Мета проведення перевірки - протидія незаконному обігу пального та впорядкування обліку пального, в т.ч. контроль за дотриманням вимог ПК України та інших нормативно-правових актів, які регулюють виробництво, зберігання та обіг, серед іншого, пального в Україні.

На переконання податкового органу, ПК України не передбачено розкриття у наказі про призначення перевірки змісту інформації та фактів, які свідчать про порушення/ймовірне порушення платником податків законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган.

При цьому, посилаючись на судову практику ВС, висловлену, зокрема Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 27.01.2015 у справі №21-425а14, зазначила, що підставами для скасування таких рішень є не будь-які порушення, допущені під час призначення і проведення такої перевірки, а лише ті, що вплинули або об`єктивно могли вплинути на правильність висновків контролюючого органу за результатами такої перевірки та, відповідно, на обґрунтованість і законність прийнятого за результатами перевірки рішення.

У поданому відзиві, представник вказала, що податковим органом під час призначення та проведення перевірки не було допущено жодних порушень, що вплинули або об`єктивно могли вплинути на правильність висновків контролюючого органу за результатами такої перевірки, зафіксованих у акті від 19.08.2022 №4982/02-32-09-04/40757049 та, відповідно, на обґрунтованість і законність прийнятого за результатами перевірки рішення від 30.09.2022 №6703/02-32-09-01/40757049.

Ухвалою від 14.11.2022 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

22.11.2022 представником позивача подано до суду відповідь на відзив, в якій останній, спростовуючи аргументи наведені відповідачем у відзиві, просив задовольнити заявлені вимоги у повному обсязі. Зокрема, зазначив, що контролюючим органом не дотримано вимог ст.109, 112 ПК України в частині не зазначення встановлення під час проведення перевірки вини платника та чи був позивач обізнаний з нормами чинного законодавства і відповідальністю. Крім того, на переконання представника, відзив, не обґрунтований та не спростовує позиції позивача, висловленої у позовній заяві.

Інших заяв по суті справи до суду не надходило.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, одним з видів діяльності товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт" (ТОВ "Фортуна Інтер Контакт") є 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

10.08.2022 заступником начальника Головного управління ДПС у Вінницькій області, керуючись ст.20, 61, 62 на підставі п.п.75.1.3 п. 75.1 ст. 75, п.п.80.2.5 п. 80.2 ст. 80 на виконання вимог пункту 82.3 статті 82 ПК України, доповідної записки управління контролю за підакцизними товарами від 09.08.2022 №1042/02-32-09-03 видано наказ №2052к "Про проведення фактичної перевірки", відповідно до якого, зобов`язано провести фактичну перевірку ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт", (ЄДРПОУ 40757049) за адресою місця здійснення діяльності: м. Вінниця, вул. Зулінського, 48, терміном 10 діб з 12.08.2022, період, що перевіряється з 01.01.2020.

За результатами перевірки ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт", складено акт фактичної перевірки від 19.08.2022 №4982/02-32-09-04/40757049, від підпису та отримання якого керівництво підприємства відмовилось, тому працівниками ГУ ДПС у Вінницькій області було складено акт відмови від підпису та отримання акта фактичної перевірки від 22.08.2022 №774/02-32-09-04/40757049. Примірники складених актів направлено поштою на юридичну адресу ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт", та отримано останнім 13.09.2022.

Фактичною перевіркою встановлено порушення позивачем п.п. 230.1.2 п. 230.1 статті 230 Податкового кодексу України (із внесеними змінами та доповненнями), а саме ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт" у період з 01.01.2021 по 31.12.2021 здійснювало господарську діяльність із отримання, зберігання та використання дизельного пального в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів, без реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕАРП СЕ); статті 15 ЗУ "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", а саме ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт" у період з 03.07.2020 по 20.09.2021 здійснювало господарську діяльність із зберігання пального без відповідних дозвільних документів, а саме ліцензії на право зберігання пального.

На підставі висновків, викладених у акті перевірки, Головним управлінням ДПС у Вінницькій області прийнято рішення від 30.09.2022 №6703/02-32-09-01/40757049, яким до ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт" застосовано штрафні санкції у розмірі 500 000 грн.

Вважаючи спірне рішення протиправним та вказуючи, що фактична перевірка товариства була проведена з порушенням вимог чинного законодавства щодо підстав та порядку проведення фактичних перевірок, позивач звернувся до суду із цією позовною заявою.

Визначаючись щодо заявлених вимог в контексті цієї спірної ситуації, суд, враховує позицію, висловлену ВС у постанові від 21 лютого 2020 року по справі №826/17123/18, щодо того, що незалежно від прийнятого платником податків рішення про допуск (недопуск) посадових осіб до перевірки, оскаржуючи в подальшому наслідки проведеної контролюючим органом перевірки у вигляді податкових повідомлень-рішень та інших рішень, платник податків не позбавлений можливості посилатись на порушення контролюючим органом вимог законодавства щодо проведення такої перевірки, якщо вважає, що вони зумовлюють протиправність таких податкових повідомлень-рішень. При цьому, таким підставам позову, за їх наявності, суди повинні надавати правову оцінку в першу чергу, а у разі, якщо вони не визнані судом такими, що тягнуть протиправність рішень, прийнятих за наслідками такої перевірки, - переходити до перевірки підстав позову щодо наявності порушень податкового та/або іншого законодавства.

З огляду на зазначену вище правову позицію, враховуючи підстави та предмет заявленого позову, суд вказує про наступне.

В силу вимогстатті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Серед переліку прав контролюючих органів, визначених ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України), приписами п.п. 20.1.4 пункту 20.1 вказаної статтівизначено, що контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

В свою чергу статтею 75 ПК України регламентовано види перевірок.

Згідно пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу Україниконтролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Приписами пп. 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу Українивизначено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Порядок проведення фактичної перевірки визначено у статті 80 ПК України.

Відповідно до п. 80.1 ст. 80 Податкового кодексу Українифактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Пунктом80.2 ст. 80 Податкового кодексу Українипередбачено, що фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з підстав, визначених пп.80.2.1 - 80.2.7 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України. Тобто, існування хоча б однієї з обставин, передбачених вказаними положеннямиПодаткового кодексу України, наділяє контролюючий орган правом на проведення фактичної перевірки.

Умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок визначеністаттею 81 Податкового кодексу України. Так, відповідно до пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу Українипосадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Як встановлено з матеріалів справи 10.08.2022 заступником начальника Головного управління ДПС у Вінницькій області, керуючись ст.20, 61, 62 на підставі п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75, п.п. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 на виконання вимог пункту 82.3 статті 82 ПК України, доповідної записки управління контролю за підакцизними товарами від 09.08.2022 №1042/02-32-09-03 видано наказ №2052к "Про проведення фактичної перевірки", відповідно до якого, зобов`язано провести фактичну перевірку ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт", (ЄДРПОУ 40757049) за адресою місця здійснення діяльності: м. Вінниця, вул. Зулінського, 48, терміном 10 діб з 12.08.2022, період, що перевіряється з 01.01.2020.

Тобто як підставу для проведення фактичної перевірки позивача у наказі Головного управління ДПС у Вінницькій області від 10.08.2022 "Про проведення фактичної перевірки ТОВ "Фортуна Інтер Контакт" №2052к зазначено п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75, п.п. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України та доповідну записку управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Вінницькій області від 09.08.2022 №1042/02-32/09-03.

За приписами п.п. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.

Здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального є самостійною обставиною, з якою законодавець пов`язує право контролюючого органу проводити фактичні перевірки суб`єктів господарювання та не вимагає наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства. Тобто, достатньо факту покладення на контролюючий орган здійснення контролю за дотриманням норм законодавства у відповідній сфері правовідносин (виробництво і обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального).

Зазначений висновок узгоджується із правовими позиціями, висловленими в постановах Верховного Суду від 12 серпня 2021 року у справі № 140/14625/20, від 10 квітня 2020 року у справі № 815/1978/18, від 5 листопада 2018 року у справі № 803/988/17, від 20 березня 2018 року у справі № 820/4766/17, від 22 травня 2018 року у справі № 810/1394/16.

Разом з тим, судом встановлено, що підставою для проведення перевірки товариства відповідно до пп.80.2.5 п.80.2 ст. 80 ПК України стало отримання інформації від ДПС України про суб`єктів господарювання, які у 2021 році отримали протягом календарного року пальне в обсягах, що перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії). Джерелом цієї інформації став лист ДПС України від 09.06.2022 № 4911/7/99-00-09-03-02-07 (том 1 а.с.59-60), на виконання якого управлінням контролю за підакцизними товарами було скеровано доповідну записку від 09.08.2022 №1042/02-32-09-03 (том 1 а.с. 62) про проведення фактичної перевірки ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт".

Так, судом досліджено лист ДПС України від 09.06.2022 № 4911/7/99-00-09-03-02-07, зі змісту якого вказано, що за 2021 рік 288 суб`єктів господарювання отримали протягом календарного року пальне в обсягах, що перевищують 1000 куб.м. Враховуючи зазначене ДПС України просило Головні управління ДПС у областях провести фактичні перевірки, зазначених у переліку суб`єктів господарювання, серед яких: ТОВ "Фортуна Інтер Контакт" (код ЄДРПОУ 40757049), яке отримало у 2021 році 1340, 066 куб.м. пального, відповідно перевищення склало 340, 066 куб.м. (том 1 а.с. 61).

Суд зазначає, що наявними в матеріалах справи доказами підтверджено, що фактична перевірка позивача проведена на підставі наказу відповідача від 10.08.2022 №2052к з метою відпрацювання суб`єктів господарювання, які протягом календарного року отримали пальне в обсягах, що перевищують більше 1000 куб.м. без реєстрації акцизних складів та протидії незаконному обігу пального, впорядкування обліку пального, підставою для проведення перевірки товариства визначено пп.80.2.5 п.80.2 ст. 80 ПК України та вказано про доповідну записку управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Вінницькій області від 09.08.2022 №1042/02-32-09-03 (том 1 а.с. 62).

При цьому варто вказати, що зазначена доповідна записка винесена на підставі інформації щодо конкретно визначеного порушення саме товариством позивача та доручення у листі від ДПС України від 09.06.2022 № 4911/7/99-00-09-03-02-07 на проведення фактичної перевірки ТОВ "Фортуна Інтер Контакт".

З урахуванням викладеного, на переконання суду відповідачем надано належні та допустимі докази того, що контролюючим органом отримано інформацію, яка зумовлює виникнення обґрунтованої та законодавчо встановленої необхідності для контролюючого органу зі здійснення належного податкового контролю, а саме право на проведення фактичної перевірки згідно з підпунктом 80.2.5 пунктом 80.2 статті 80 Податкового кодексу України.

Таким чином, суд дійшов висновку, що перевірка позивача була проведена контролюючим органом за передбачених п.п. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України підстав для її проведення, а відповідачем не було порушено вимог чинного податкового законодавства при проведенні такої перевірки та не допущено процедурних порушень її оформлення, що не спростовано позивачем жодними належними, допустимими та достатніми доказами. Вказаний висновок суду узгоджується з правовим висновком викладеним у зазначених постановах Верховного Суду від 12 серпня 2021 року у справі № 140/14625/20, від 10 квітня 2020 року у справі № 815/1978/18, від 5 листопада 2018 року у справі № 803/988/17, від 20 березня 2018 року у справі № 820/4766/17, від 22 травня 2018 року у справі № 810/1394/16.

Щодо встановлених під час проведення перевірки порушень вимог чинного законодавства, суд вказує про наступне.

Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" від 19.12.1995 №481/95-ВР (далі - ЗУ №481/95-ВР) визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України.

Відповідно достатті 1 ЗУ №481/95-ВР оптова торгівля - діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної торгівлі, іншим суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва); а роздрібна торгівля - діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб`єктах господарювання(у тому числі іноземних суб`єктах господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчування.

Відповідно достатті 1 Закону №481/95-ВРмісце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування; зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Відповідно до частини 8статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального", суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років (частина 10статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального").

Згідно пункту 7 частини 1статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності"ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: виробництво і торгівля спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами і пальним, зберігання пального, яка ліцензується відповідно доЗакону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального".

За визначенням, наведеним у підпункті14.1.141-1 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті215.3.4 пункту 215.3 статті 215цьогоКодексу.

Згідно з пп.14.1.212 пункту 14.1 статті 14 ПК Україниреалізація підакцизних товарів (продукції) - будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Реалізація пального або спирту етилового для цілейрозділу VI цього Кодексу- будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного;для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.

Відповідно до пп.14.1.224 пункту 14.1 статті 14 ПК Українирозпорядник акцизного складу - суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Підпунктом14.1.6 п.14.1 ст.14 ПК Українивизначено, що акцизний склад - це:

а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, асуб`єкт господарювання(крім платника єдиного податку четвертої групи) -власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів(без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам. Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;

ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.

Тобто акцизний склад - це приміщення або територія, де відбувається провадження діяльності, зокрема, з вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

При цьому, не є акцизним складом приміщення або територія, де показник загальної місткості ємностей не перевищує 200 кубічних метрів, а обсяг отриманого власником або користувачем такого приміщення або території (суб`єктом господарювання) протягом календарного року пального не перевищує 1000 кубічних метрів, за умови, що пальне використовується особою виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки без реалізації пального або зберігання пального на користь третіх осіб.

В силу пункту «б» абз.6 пп. 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК Україниплатники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Відповідно до пункту 128-1.2 статті 128-1 ПК Українивідсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 гривень.

З акту перевірки позивача вбачається, що позивачем отримано ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 21.09.2021 №022804142021000226 з терміном дії з 21.09.2021 по 21.09.2026.

Разом з тим, з досліджених даних бухгалтерського обліку позивача та аналізу бази даних Єдиного реєстру акцизних накладних відповідачем встановлено, що ТОВ "Фортуна Інтер Контакт" за адресою місця зберігання пального протягом 2021 року отримало через пересувні акцизні склади дизельне пальне в кількості 1327514,00 л або 1327,514 метрів.куб., тобто в обсягах, що перевищують 1000 куб.м. Крім того, перевіркою встановлено, що ТОВ "Фортуна Інтер Контакт" у порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України здійснювало господарську діяльність із отримання та використання акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕАРП СЕ).

Таким чином порушення ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт" норм податкового законодавства, зокрема п.п. 230.1.2 п. 230.1 статті 230 ПУ України, статті 15 ЗУ "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", які встановлені відповідачем під час проведення перевірки, позивачем не заперечуються та не спростовується у межах розгляду цієї справи.

Відтак на переконання суду рішення ГУ ДПС у Вінницькій області від 30.09.2022 №6703/02-32-09-01/40757049 є правомірним та не підлягає скасуванню у судовому порядку.

Разом з тим, доводи позивача щодо підписання оскаржуваного рішення неуповноваженою особою, а саме заступником начальника ГУ ДПС У Вінницькій області, суд до уваги не бере, виходячи з наступного.

Так, Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 р. № 790. Пункт 6 якого визначає, що рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним (ДПС та її територіальні органи), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Держстату, Держпродспоживслужби відповідно до їх компетенції, визначеної законодавством.

Положенням про Головне управління ДПС у Вінницькій області, затвердженого Наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 №643, зі змінами внесеними наказами ДПС від 04.03.2021 № 264, від 26.03.2022 № 172, які містяться в загальному доступі на офіційному сайті ГУ ДПС у Вінницькій області, визначено, що начальник ГУ ДПС має заступників, яких призначає на посади та звільняє з посад Голова ДПС відповідно до законодавства про державну службу. Заступники начальника ГУ ДПС забезпечують виконання повноважень відповідно до затвердженого начальником ГУ ДПС розподілу обов`язків, який у встановленому порядку погоджено з Головою ДПС.

Згідно з пп.18 п.11 вказаного Положення начальник ГУ ДПС має право надавати посадовим (службовим) особам ГУ ДПС (його структурних підрозділів) повноваження на виконання певних функцій, передбачених Податковим кодексом України, законодавством з питань сплати єдиного внеску, законодавством з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС, у межах повноважень, визначених цим положенням та у порядку, встановленому окремим наказом ДПС, зокрема на: підписання у межах компетенції запитів, листів, листів-відповідей, індивідуальних податкових консультацій, повідомлень, книг обліку доходів, книг обліку доходів і витрат, які ведуть фізичні особи підприємці, довідок, податкових вимог, інкасових доручень, висновків, електронних висновків/електронних повідомлень, реєстраційних посвідчень про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій, реєстрів, витягів з реєстрів, заяв до органів реєстрації та державної виконавчої служби, направлень на проведення перевірок, ліцензій (дублікатів ліцензій) та додатків до них (дублікатів додатків) на роздрібну та оптову торгівлю підакцизними товарами, зберігання пального; актів, звітів, договорів-доручень, прийняття податкових повідомлень-рішень, взяття на облік, погашення та опротестування податкових векселів, прийняття інших рішень та підписання інших документів у межах повноважень, визначених Податковим кодексом України, законами України, порядками, положеннями та інструкціями, затвердженими постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України та ДПС.

Відповідно до наказу ГУ ДПС у Вінницькій області від 21.09.20222 №139-в, станом на момент винесення оскаржуваного у цій справі рішення в.о. начальника ГУ ДПС у Вінницькій області Оксана Домерат перебувала у щорічній основній відпустці, що в свою чергу спростовує доводи позивача, щодо підписання рішення про застосування штрафних санкцій неповноважною особою.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

На підставі вищезазначеного, суд приходить до висновку що рішення ГУ ДПС у Вінницькій області від 30.09.2022 №6703/02-32-09-01/40757049 про застосування фінансових санкцій до ТОВ "Фортуна Інтернешнл Контакт" прийнято правомірно, а тому підстави для його скасування відсутні.

Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити повністю.

Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати між сторонами не розподіляються.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Фортуна Інтернешнл Контакт" (вул. Андрія Первозванного, 58, кв.43, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 40757049);

Відповідач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ ВП 44069150).

Повний текст рішення складено та підписано суддею 09.01.2023

Суддя Томчук Андрій Валерійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.01.2023
Оприлюднено13.01.2023
Номер документу108342058
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —120/8521/22

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 06.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 30.01.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 09.01.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 14.11.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні