Справа № 420/12452/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 січня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Самойлюк Г.П., розглянувши у порядку письмового провадження справу за позовною заявою товариства з обмеженою "Дунайський" до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою "Дунайський" до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якій позивач з урахуванням уточнення позовної заяви, просить:
визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №№6875028/32319636 від 27.05.2022р., 6875029/32319636 від 27.05.2022р., 6875030/32319636 від 27.05.2022р., 6875031/32319636 від 27.05.2022р., 6875032/32319636 від 27.05.2022р., 6875033/32319636 від 27.05.2022р.,6906040/32319636 від 07.06.2022р., 6906039/32319636 від 07.06.2022р., 6906038/32319636 від 07.06.2022р., 6906037/32319636 від 07.06.2022р., 6956831/32319636 від 23.06.2022р., 6956832/32319636 від 23.06.2022р., 6956833/32319636 від 23.06.2022р., 6956834/32319636 від 23.06.2022р., 6956835/32319636 від 23.06.2022р., 6956836/32319636 від 23.06.2022р., 6956837/32319636 від 23.06.2022р.;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного подання до реєстрації: 21.02.2022р. податкові накладні:
№1 від 08.02.2022р. на загальну суму -411597,00 грн., в т ч ПДВ-68599,50 грн.
№2 від 08.02.2022р. на загальну суму -414196,20 грн., в т ч ПДВ-69032,70 грн.
№5 від 11.02.2022р. на загальну суму -402927,30 грн., в т ч ПДВ-67154,55 грн.
№6 від 11.02.2022р. на загальну суму -411391,80 грн., в т ч ПДВ-68565,30 грн.
№7 від 11.02.2022р. на загальну суму -411340,50 грн., в т ч ПДВ-68556,75 грн.
№8 від 11.02.2022р. на загальну суму -413939,70 грн., в т ч ПДВ-68989,95 грн.
№11 від 15.02.2022р. на загальну суму -332210,10 грн., в т ч ПДВ-55368,35 грн.
№12 від 15.02.2022р. на загальну суму -339274,20 грн., в т ч ПДВ-56545,70 грн.
№13 від 15.02.2022р. на загальну суму -339274,20 грн., в т ч ПДВ-56545,70 грн.
№14 від 15.02.2022р. на загальну суму -341431,50 грн., в т ч ПДВ-56905,25 грн., які ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» намагалось зареєструвати 21.02.2022р.;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного подання до реєстрації: 28.02.2022р. податкові накладні:
№18 від 21.02.2022р. на загальну суму -402893,10 грн., в т ч ПДВ-67148,85 грн.
№19 від 23.02.2022р. на загальну суму -402893,10 грн., в т ч ПДВ-67148,85 грн.
№15 від 21.02.2022р. на загальну суму -375891,36 грн., в т ч ПДВ-62648,56 грн.
№20 від 23.02.2022р. на загальну суму -411460,20 грн., в т ч ПДВ-68576,70 грн.
№21 від 23.02.2022р. на загальну суму -414076,50 грн., в т ч ПДВ-69012,75 грн.
№16 від 21.02.2022р. на загальну суму -351601,80 грн., в т ч ПДВ-58600,30 грн.
№17 від 21.02.2022р. на загальну суму -349380,24 грн., в т ч ПДВ-58230,04 грн., які ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» намагалось зареєструвати 28.02.2022р.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем складено і направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 08.02.2022р.; №2 від 08.02.2022р.; №5 від 11.02.2022р.; №6 від 11.02.2022р.; №7 від 11.02.2022р.; №8 від 11.02.2022р.; №11 від 15.02.2022р.; №12 від 15.02.2022р.; №13 від 15.02.2022р.; №14 від 15.02.2022р.; №18 від 21.02.2022р.; №19 від 23.02.2022р.; №15 від 21.02.2022р.; №20 від 23.02.2022р.; №21 від 23.02.2022р.; №16 від 21.02.2022р.; №17 від 21.02.2022р. Згідно отриманих квитанцій від 22.02.2022року та 07.06.2022 року податкові накладні прийнято, але реєстрація їх зупинена. На виконання вищезазначеного в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних направлено та подано у електронному вигляді на адресу податкового органу повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо зупинених податкових накладних на підтвердження реальності здійснення операцій, реєстрація яких була зупинена. Однак, рішеннями про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №№6875028/32319636 від 27.05.2022р., 6875029/32319636 від 27.05.2022р., 6875030/32319636 від 27.05.2022р., 6875031/32319636 від 27.05.2022р., 6875032/32319636 від 27.05.2022р., 6875033/32319636 від 27.05.2022р.,6906040/32319636 від 07.06.2022р., 6906039/32319636 від 07.06.2022р., 6906038/32319636 від 07.06.2022р., 6906037/32319636 від 07.06.2022р., 6956831/32319636 від 23.06.2022р., 6956832/32319636 від 23.06.2022р., 6956833/32319636 від 23.06.2022р., 6956834/32319636 від 23.06.2022р., 6956835/32319636 від 23.06.2022р., 6956836/32319636 від 23.06.2022р., 6956837/32319636 від 23.06.2022р.відмовлено у реєстрації податкових накладних №1 від 08.02.2022р.; №2 від 08.02.2022р.; №5 від 11.02.2022р.; №6 від 11.02.2022р.; №7 від 11.02.2022р.; №8 від 11.02.2022р.; №11 від 15.02.2022р.; №12 від 15.02.2022р.; №13 від 15.02.2022р.; №14 від 15.02.2022р.; №18 від 21.02.2022р.; №19 від 23.02.2022р.; №15 від 21.02.2022р.; №20 від 23.02.2022р.; №21 від 23.02.2022р.; №16 від 21.02.2022р.; №17 від 21.02.2022р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач вказує, що ним до контролюючого органу були надані всі необхідні пояснення та документи, які були достатніми для реєстрації податкових накладених.
Вважаючи рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою від 26.09.2022 року відкрито провадження по справі та визначено, що справа буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (ст. 262 КАС України); встановлено, що справа буде розглянута судом на підставі ст.262 КАС України у межах строків, визначених ст.258 КАС України та з урахуванням встановлених сторонам строків для подання заяв по суті.
11.10.2022 року за вх. №ЕП/29415/22 від Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України надійшов відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого зазначено, що позивач не підтвердив належними первинними документами постачання/придбання товарів/послуг. зберігання, транспортування навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів, у тому числі рахунків-фактури, інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевоп специфіки, накладних. Головне управління ДПС в Одеській області вважає, що відповідачем доведено обґрунтованість виникнення у контролюючого органу підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.
09.11.2022 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив.
Ухвалою суду від 14.11.2022 року визначено, що справа буде розглядатись в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання по справі на 12.12.2022 року
Ухвалою суду від 12.12.2022 року, яку занесено до протоколу судового засідання, підготовче провадження в адміністративній справі закрито; призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 22.12.2022 року.
У судове засідання призначене на 22.12.2022 року учасники справи не з`явились, про дату, час та місце проведення останнього повідомлялися належним чином.
Від представника позивача 22.12.2022 року за вх.№38920/22 надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
За приписами ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Згідно ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою "Дунайський" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 22.08.2003 року.
Види діяльності ТОВ "Дунайський": 11.02 Виробництво виноградних вин (основний); 11.01 Дистиляція, ректифікація та змішування спиртних напоїв; 46.34 Оптова торгівля напоями; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.25 Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.
01.09.2021р. між ТОВ «Дунайський Агро» (Постачальник) та ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» (Покупець) укладено договір поставки №0109-21, за умовами якого Постачальник постачає виноград врожаю 2021 року Покупцеві, а Покупець зобов`язується прийняти й оплатити Товар. На виконання умов зазначеного договору Постачальник передав, а ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» отримав виноград, що підтверджується видатковими накладними №№154-165 за період з 16.09.2021р.-01.10.2021р., №167 від 04.10.2021р.,№169 від 05.10.2021р.,№№171-181 за період з 06.10.2021р.-21.10.2021р.,№№192-202 за період з 22.10.2021р.-05.11.2021р., №№218-226 за період з 08.11.2021р.-18.11.2021р.
05.01.2021р. між СВК «ЛАД-АГРО» (Постачальник) та ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» (Покупець) укладено договір поставки №010121, за умовами якого Постачальник зобов`язується поставити виноград врожаю 2021 року Покупцеві, а Покупець зобов`язується прийняти й оплатити Товар. На виконання умов зазначеного договору Постачальник передав, а ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» отримав виноград, що підтверджується видатковими накладними №№159-167 за період з 17.09.2021р.-29.09.2021р.,№169 від 30.09.2021р.,№№187-196 за період з 01.10.2021р.-15.10.2021р., №№198-204 за період з 18.10.2021р.-26.10.2021р., №№208-212 за період з 01.11.2021р.-05.11.2021р.
Відповідно до п.3.3. договору поставки №010121 від 05.01.2021р. та специфікації №1 від 05.01.2021р., специфікації №2 від 01.10.2021р. та специфікації №3 від 01.11.2021р. оплата товару здійснюється Покупцем шляхом передплати та/або по факту поставки партії товару.
Згідно виписок по рахункам у період з 26.01.2021р. по 26.11.2021р. ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» (Покупець) сплатило СВК «ЛАД-АГРО» (Постачальник) за виноград грошову суму у розмірі 3 045 780 грн. (три мільйони сорок п`ять тисяч сімсот вісімдесят гривень), що підтверджується виписками по рахункам за період з 26.01.2021р. по 25.11.2021р. та бухгалтерською довідкою виплати грошових коштів постачальнику (за виноград).
09.08.2019р. між ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» (Продавець) та ТОВ «ВИНАЛЬ» (Покупець) укладено договір поставки №09/08-19 (далі - Договір).
Згідно умов Договору (п.1.1.) постачальник зобов`язується у зумовлені строки передавати (поставляти) у власність Покупця виноматеріали виноградні, а Покупець зобов`язується приймати вказаний товар у власність і сплачувати з нього зумовлену даним Договором грошову суму. Найменування, асортимент, ціна та одиниці виміру Товару, який поставляється за даним договором, визначається Специфікацією, що є невід`ємною частиною цього Договору (п.1.2. Договору).
Згідно специфікації №6 від 01.02.2022р. та специфікації №7 від 21.02.2022 р. ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» зобов`язується продати ТОВ «ВИНАЛЬ» виноматеріали, в тому числі в/м ординарний сухий столовий білий сортовий Ркацителі, виноматеріал ординарний сухий столовий білий сортовий Аліготе, виноматеріал ординарний сухий столовий білий, виноматеріал ординарний сухий столовий червоний, що узгоджується з основним видом діяльності ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» (КВЕД 11.02).
Відповідно до п.2.2. Договору контрольні зразки Сторонами відбираються відповідно до вимог ДСТУ 6040:2008. «Продукція виноробна. Правила прийому і методи відбору проб».
На виконання вказаного п.2.2. Договору Сторонами при кожній прийомці виноматеріалу були складені посвідчення про якість продукції у транспортній тарі (на винопродукцію оброблену: вина і виноматеріали виноградні, у т.ч. столові молоді, напої на основі вина, коньяки України, вина і виноматеріали плодово-ягідні, соки плодово-ягідні зброджені, зброджено-спиртовані і спиртовані) за формою №ПЯ-4.
В пункті 3.2. Договору, а також в специфікації №6 від 01.02.2022р. та специфікації №7 від 21.02.2022 р. зазначено, що поставка Товару здійснюється на умовах DDP-склад Покупця, розташований за адресою:52500 Дніпропетровська область, м.Синельникове, вул.Космічна,1.
Перевезення виноматеріалу на адресу Покупця було здійснено ТОВ «ПІВДЕННО-ЛОГІСТИЧНА КОМПАНІЯ», з яким 01.01.2022р. ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» уклало договір про надання автопослуг №36101-22.
16.05.2022р. та 03.06.2022р. ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» перерахувало за автопослуги 200 000,00 грн. (двісті тисяч гривень) згідно договору №36101-22 від 01.01.2022р., що підтверджується виписками по рахункам від 16.05.2022р. та 03.06.2022р.
Згідно з п.3.3. Договору факт передачі Товару підтверджується товарно-супровідними документами, підписаними уповноваженими представниками Сторін. Правила приймання виноматеріалу згідно ДСТУ 6040:2008. «Продукція виноробна. Правила прийому і методи відбору проб».
На виконання умов Договору ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» було відвантажено ТОВ «ВИНАЛЬ» виноматеріал, що підтверджується наступними документами: видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, актами на відвантаження винопродукції за формою П-24, складеними згідно Форм первинного обліку і лабораторного контролю у виноробній промисловості та вказівок про порядок їх застосування і заповнення КД У 00011050-15.9-3:2011:
видаткова накладна № 1-00000008 від 08.02.22р., сума поставки 411597 грн., кількість 2407.000, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №8 від 08.02.2022р., автомобіль ДАФ НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , акт №8 за формою П-24 від 08.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №8 від 08.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000009 від 08.02.22р., сума поставки 414196,20 грн., кількість 2422.200, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №9 від 08.02.2022р., автомобіль ДАФ ВН5946 НР/ НОМЕР_3 , акт №9 за формою П-24 від 08.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №9 від 08.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000010 від 11.02.22р., сума поставки 402927,30 грн., кількість 2356,300, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №10 від 11.02.2022р., автомобіль ДАФ НОМЕР_4 / НОМЕР_5 , акт №10 за формою П-24 від 11.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №12 від 11.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000011 від 11.02.22р., сума поставки 411391,80 грн., кількість 2405.800, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №11 від 11.02.2022р., автомобіль ДАФ НОМЕР_4 / НОМЕР_5 , акт №11 за формою П-24 від 11.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №13 від 11.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000012 від 11.02.22р., сума поставки 411340,50 грн., кількість 2405.500, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №12 від 11.02.2022р., автомобіль ДАФ НОМЕР_4 / НОМЕР_5 , акт №12 за формою П-24 від 11.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №14 від 11.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000013 від 11.02.22р., сума поставки 413939,70 грн., кількість 2420.700, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №13 від 11.02.2022р., автомобіль ДАФ ВН5943 НР/ НОМЕР_6 , акт №13 за формою П-24 від 11.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №15 від 11.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000016 від 15.02.22р., сума поставки 332210,10 грн., кількість 2356.100, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №16 від 15.02.2022р., автомобіль ДАФВН1892СО/ НОМЕР_2 , акт №16 за формою П-24 від 15.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №16 від 15.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000017 від 15.02.22р., сума поставки 339274,20 грн., кількість 2406.200, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №17 від 15.02.2022р., автомобіль ДАФ ВН5946 НР/ НОМЕР_3 , акт №17 за формою П-24 від 15.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №17 від 15.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000018 від 15.02.22р., сума поставки 339274,20 грн., кількість 2406.200, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №18 від 15.02.2022р., автомобіль ДАФ НОМЕР_4 / НОМЕР_5 , акт №19 за формою П-24 від 15.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №19 від 15.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000019 від 15.02.22р., сума поставки 341431,50 грн., кількість 2421.500, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №19 від 15.02.2022р., автомобіль ДАФ ВН5943 НР/ НОМЕР_6 , акт №18 за формою П-24 від 15.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №18 від 15.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000020 від 21.02.22р., сума поставки 375891,36 грн., кількість 2406.300, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №20 від 21.02.2022р., автомобіль ДАФ ВН5946 НР/ НОМЕР_3 , акт №20 за формою П-24 від 21.02.2022р., акт №21 за формою П-24 від 21.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №20 від 21.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №21 від 21.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000021 від 21.02.22р., сума поставки 351601,80 грн., кількість 2421.500, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №21 від 21.02.2022р., автомобіль ДАФ ВН5943 НР/ НОМЕР_6 , акт №22 за формою П-24 від 21.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №22 від 21.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000022 від 21.02.22р., сума поставки 349380,24 грн., кількість 2406.200, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №22 від 21.02.2022р., автомобіль ДАФ НОМЕР_4 / НОМЕР_5 , акт №23 за формою П-24 від 21.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №23 від 21.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000023 від 21.02.22р., сума поставки 402893,10 грн., кількість 2356.100, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №23 від 21.02.2022р., автомобіль ДАФВН1892СО/ НОМЕР_2 , акт №24 за формою П-24 від 21.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №24 від 21.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000024 від 23.02.22р., сума поставки 402893,10 грн., кількість 2356.100, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №24 від 23.02.2022р., автомобіль ДАФВН1892СО/ НОМЕР_2 , акт №25 за формою П-24 від 23.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №25 від 23.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000025 від 23.02.22р., сума поставки 411460,20 грн., кількість 2406.200, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №25 від 23.02.2022р., автомобіль ДАФ ВН5946 НР/ НОМЕР_3 , акт №26 за формою П-24 від 23.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №26 від 23.02.2022р.
видаткова накладна № 1-00000026 від 23.02.22р., сума поставки 414076,50 грн., кількість 2421.500, ТТН на переміщення алкогольних напоїв №26 від 23.02.2022р., автомобіль ДАФ ВН5943 НР/ НОМЕР_6 , акт №27 за формою П-24 від 23.02.2022р., посвідчення про якість продукції у транспортній тарі за формою №ПЯ-4 №27 від 23.02.2022р.
08.02.2022р. ТОВ «ВИНАЛЬ» видало довіреність №145 на отримання матеріальних цінностей (виноматеріалу) за формою №М-2.
Загальна вартість поставлених виноматеріалів згідно наведених ПН, ТТН, актів на відвантаження винопродукції за формою П-24 складає 6 525 778,80 грн. (шість мільйонів п`ятсот двадцять п`ять тисяч сімсот сімдесят вісім гривень 80 коп.).
21.02.2022р. та 28.02.2022р. ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ», за результатами господарських операцій з ТОВ «ВИНАЛЬ», склало та направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді засобами автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДПС України податкові накладні №№1,2,5,6,7,8,11,12,13,14,18,19,15,20,21,16,17.
За результатами їх розгляду контролюючий орган через Автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України направив платнику квитанції, у яких, серед іншого, зазначено: «Документ прийнято. Реєстрація зупинена».
На підтвердження реальності здійснення операцій ТОВ «ДУНАЙСЬКИЙ» направлено до податкового органу повідомлення з поясненнями щодо зупинених податкових накладних №1 від 08.02.2022р.; №2 від 08.02.2022р.; №5 від 11.02.2022р.; №6 від 11.02.2022р.; №7 від 11.02.2022р.; №8 від 11.02.2022р.; №11 від 15.02.2022р.; №12 від 15.02.2022р.; №13 від 15.02.2022р.; №14 від 15.02.2022р.; №18 від 21.02.2022р.; №19 від 23.02.2022р.; №15 від 21.02.2022р.; №20 від 23.02.2022р.; №21 від 23.02.2022р.; №16 від 21.02.2022р.; №17 від 21.02.2022р.
За результатами розгляду повідомлень комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №№6875028/32319636 від 27.05.2022р., 6875029/32319636 від 27.05.2022р., 6875030/32319636 від 27.05.2022р., 6875031/32319636 від 27.05.2022р., 6875032/32319636 від 27.05.2022р., 6875033/32319636 від 27.05.2022р.,6906040/32319636 від 07.06.2022р., 6906039/32319636 від 07.06.2022р., 6906038/32319636 від 07.06.2022р., 6906037/32319636 від 07.06.2022р., 6956831/32319636 від 23.06.2022р., 6956832/32319636 від 23.06.2022р., 6956833/32319636 від 23.06.2022р., 6956834/32319636 від 23.06.2022р., 6956835/32319636 від 23.06.2022р., 6956836/32319636 від 23.06.2022р., 6956837/32319636 від 23.06.2022р. про відмову у реєстрації податкових накладних №1 від 08.02.2022р.; №2 від 08.02.2022р.; №5 від 11.02.2022р.; №6 від 11.02.2022р.; №7 від 11.02.2022р.; №8 від 11.02.2022р.; №11 від 15.02.2022р.; №12 від 15.02.2022р.; №13 від 15.02.2022р.; №14 від 15.02.2022р.; №18 від 21.02.2022р.; №19 від 23.02.2022р.; №15 від 21.02.2022р.; №20 від 23.02.2022р.; №21 від 23.02.2022р.; №16 від 21.02.2022р.; №17 від 21.02.2022р. в Єдиному реєстрі податкових накладних з причини: неподання платником податків копій документів: первинних документiв щодо постачання/придбання товарів/послуг. зберігання i транспортування. навантаження. розвантаження, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків фактури інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Зазначені критерії є вимогами для суб`єкта владних повноважень, який приймає відповідне рішення, вчиняє дії чи допускає бездіяльність.
Таким чином, суд з`ясовує, чи використане повноваження, надане суб`єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України та Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;
4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Порядку Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно з п. п. 10, 11 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних слугувало те, що коди УКТЗЕД ДКПП товару/послуг 2204 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
На момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.
Згідно з п. 1 Додатку 3 критерієм ризиковості здійснення операцій є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відповідно до пункту 12 Порядку № 1165, платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (пункт 13 Порядку №1165).
Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6). У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування (пункти 14-17 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 18 Порядку №1165, Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:
така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01 ); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03 ); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04 ); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07 ); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08 ); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10 ); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12 );
зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P
За правилами пункту 19 Порядку №1165, у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).
Після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку (пункт 20 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 21 Порядку №1165, якщо рішення про врахування таблиці даних платника податку прийнято до дати набрання чинності цим Порядком, таке рішення залишається чинним до прийняття контролюючим органом рішення про неврахування таблиці даних платника податку.
Таким чином, Порядок №1165 передбачає: 1) можливість (право) платника податків подати до ДПС таблицю даних платника податку згідно Додатку №5, яка підлягає відповідному розгляду та прийняття рішення про її врахування чи неврахування; 2) визначає можливість врахування таблиці даних в автоматизованому режимі; 3) якщо рішення про врахування таблиці даних платника податку прийнято до дати набрання чинності цим Порядком, таке рішення залишається чинним до прийняття контролюючим органом рішення про неврахування таблиці даних платника податку.
Суд зазначає, що податковим органом не надано суду жодного обґрунтування щодо застосування/не застосування відповідної таблиці даних платника податку на додану вартість: моменту її подання позивачем до фіскального органу, що впливає на механізм її врахування контролюючим органом. Комісією регіонального рівня не підтверджено того факту, яка ж таблиця даних розглядалася контролюючим органом до моменту формування Квитанцій.
Окрім цього у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної відсутня інформація, які саме документи слід було надати позивачем до контролюючого органу для реєстрації такої спірної податкової накладної, що фактично ставить платника податку у стан невизначеності у питанні документального спростування існуючих на думку відповідача ризиків.
В свою чергу, суд не надає оцінку реальності здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Суд зазначає, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Така правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, наприклад, у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі № 822/1817/18, від 21 травня 2019 року по справі № 0940/1240/18.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі - Порядок № 520).
Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).
Пунктами 4, 5 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відповідно до п.6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Згідно з пунктами 9, 10, 11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН / РК в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН / РК в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Таким чином, норми Порядку №520 визначають строк для надання пояснень та копій документів (365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в ПН/РК) і строк для прийняття рішення Комісією (5 днів з дня отримання документів).
Порядок № 520 не регламентує питання дій контролюючого органу при отриманні документів, які на його думку, на відміну від думки платника податків, не є достатніми для реєстрації податкової накладної, але при наявності у платника надати ці документи до спливу 365 днів.
Тобто, зміст переліку документів, встановлений п.5 Порядку №520 свідчить про те, що він є загальним і повинен диференціюватися в залежності від того, яка господарська операція покладена в основу виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, тобто узгоджуватися з вимогами, як п. 185.1 ст. 185, так і п.187.1 ст.187 ПКУ.
Враховуючи викладені обставини суд вважає, що контролюючий орган повинен при зупиненні реєстрації податкових накладних не лише запропонувати надати документи, а навести їх конкретний перелік, оскільки в п.5 Порядку №520 наведений приблизний та не вичерпний («може включати») перелік документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
В іншому випадку така підстава для прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі з підстави ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку не може бути застосована.
Суд звертає увагу, що на виконання п.п. 101.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України ТОВ "Дунайський" направлено на адресу відповідача повідомлення з документами та поясненнями, які підтверджують господарську діяльність по зупиненим податковим накладним, а саме:
1) повідомлення 23/02-22, до якого додано: копію договору №09/08 від 09.08.2019 року з специфікацією №6 від 01.02.2022р.; копію квитанції про зупинення реєстрації від 21.02.2022р.; копії податкових накладних №1 від 08.02.2022р., № 2 від 08.02.2022р., №5 від 11.02.2022p.; №6 від 11.02.2022р.; копію купажного акту №8 від 06.01.2022p.; копії актів переробки винограду №№ 39,41,43,44,45,46,47,48,49,51,53,54,55; копію акту атестації виробництва продукції №02142 від 16.12.2019р.; копію висновку експерта ТПП України №309 від 29.11.2019р.; копію ліцензії на виробництво алкогольних напоїв на 2020-2025 pp.; копії видаткових накладних №№ 8, 9 від 08.02.2022 р., №№ 10, 11 від 11.02.2022 р.; копії ТТН на переміщення алкогольної продукції №8,9 від 08.02.2022р. № 10,11 від 11.02.2022p.; копію договору № 0109-21 від 01.09.2021p.; копії накладних №175,176,177,178,179,180,181,192,193,194,195,196,197.
2) повідомлення 23/02-2-22, до якого додано: копію договору №09/08 від 09.08.2019 року з специфікацією №6 від 01.02.2022р.; копію квитанції про зупинення реєстрації від 21.02.2022р.; копії податкових накладних №7 від 11.02.2022р., № 8 від 11.02.2022р.; копію купажного акту №6 від 05.01.2022p.; копії актів переробки винограду №№ 60,63,65,66,67,68,69,70,71,72; копію акту атестації виробництва продукції №02142 від 16.12.2019р.; копію висновку експерта ТПП України №309 від 29.11.2019р.; копію ліцензії на виробництво алкогольних напоїв на 2020-2025 pp.; копії видаткових накладних №№ 12,13 від 11.02.2022 р.; копії ТТН на переміщення алкогольної продукції №12,13 від 11.08.2022р.; копію договору № 0109-21 від 01.09.2021p.; копії накладних №200,201,202,218,219,220,221,222,223,224.
3) повідомлення 24/02-22, до якого додано: копію договору №09/08 від 09.08.2019 року з специфікацією №6 від 01.02.2022р.; копії податкових накладних №11 від 15.02.2022р., № 12 від 15.02.2022р., № 13 від 15.02.2022р., №14 від 15.02.2022р.; копію купажного акту №2 від 16.12.2021p.; копію акту атестації виробництва продукції №02142 від 16.12.2019р.; копію висновку експерта ТПП України №309 від 29.11.2019р.; копію ліцензії на виробництво алкогольних напоїв на 2020-2025 pp.; копії видаткових накладних №№ 16,17,18,19 від 15.02.2022 р.; копії ТТН на переміщення алкогольної продукції №16,17,18,19 від 15.02.2022р.; копію договору № 0109-21 від 01.09.2021p.; копії накладних №154,155,156,157,158,159,160,161,162,163,164,165,166, 167,169, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 196, 195, 199, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 176, 177, 178.
4) повідомлення 20/06-6, до якого додано: копію договору №09/08 від 09.08.2019 року з специфікацією №7 від 21.02.2022р.; копію квитанції про зупинення реєстрації від 07.06.2022р.; копії податкових накладних №18 від 21.02.2022р., №19 від 23.02.2022р.; копію купажного акту №8 від 06.01.2022p.; копії актів переробки винограду №№ 39,41,43,44,45,46,47,48,49,51,53,54,55; копію акту атестації виробництва продукції №02142 від 16.12.2019р.; копію висновку експерта ТПП України №309 від 29.11.2019р.; копію ліцензії на виробництво алкогольних напоїв на 2020-2025 pp.; копії видаткових накладних №23 від 21.02.2022 р., №24 від 24.02.2022 р.; копії ТТН на переміщення алкогольної продукції №23 від 21.02.2022р. №24 від 23.02.2022p.; копію заключного звіту про переробку винограду та виробництво виноматеріалів Ф№5- від 01.01.2022 р.; копії звітів про рух виноматеріалів, коньячних спиртів і коньяків України за січень 2022 р та лютий 2022р.; копію договору №0109-21 від 01.09.2021p.; копії накладних № 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199; копії накладних №198, 199, 200, 201, 202; розрахунково-платіжні відомості за січень-лютий 2022 р.; банківскі виписки за 04.02.22р., 20.01.22р., 21.02.22р., 04.03.2022р.
5) повідомлення 20/06-4, до якого додано: копію договору №09/08 від 09.08.2019 року з специфікацією №7 від 21.02.2022р., №6 від 01.02.2022р.; копію квитанції про зупинення реєстрації від 07.06.2022р.; копії податкової накладної №15 від 21.02.2022р.; копію купажного акту №8 від 06.01.2022p.; №16 від 11.01.2022р., №21 від 28.01.2022р. №28 від 18.02.2022р.; копії актів переробки винограду №№ 39,41,43,44,45,46,47,48,49,51,53,54,55, 50,52,57; копію акту атестації виробництва продукції №02142 від 16.12.2019р.; копію висновку експерта ТПП України №309 від 29.11.2019р.; копію ліцензії на виробництво алкогольних напоїв на 2020-2025 pp.; копію видаткової накладної №20 від 21.02.2022 р.; копію ТТН на переміщення алкогольної продукції №20 від 21.02.2022р.; копію договору №0109-21 від 01.09.2021p.; копії накладних № 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199; копії накладних №198, 199, 200, 201, 202; розрахунково-платіжні відомості за січень-лютий 2022 р.; банківскі виписки за 04.02.22р., 20.01.22р., 21.02.22р., 04.03.2022р.; копію звіту про переробку винограду та виробництво виноматеріалів Ф№5- від 01.01.2022 р.; копію звіту про рух виноматеріалів, коньячних спиртів і коньяків України за січень 2022 р та лютий 2022р.
6) повідомлення 20/06-7, до якого додано: копію договору №09/08 від 09.08.2019 року з специфікацією №7 від 21.02.2022р.; копію квитанції про зупинення реєстрації від 07.06.2022р.; копії податкових накладних №20 від 23.02.2022р., №21 від 23.02.2022р.; копію купажного акту №6 від 05.01.2022p.; №27 від 11.02.2022р., №18/1 від 17.01.2022р.; копії актів переробки винограду №№ 60,63,65,66,67,68,69,70,71,72; копію акту атестації виробництва продукції №02142 від 16.12.2019р.; копію висновку експерта ТПП України №309 від 29.11.2019р.; копію ліцензії на виробництво алкогольних напоїв на 2020-2025 pp.; копії видаткових накладних№25,26 від 23.02.2022 р.; копії ТТН на переміщення алкогольної продукції №25,26 від 23.02.2022р.; копію договору №0109-21 від 01.09.2021p.; копії накладних №200,201,202,218,219,220,221,222,223,224; розрахунково-платіжні відомості за січень-лютий 2022 р.; банківскі виписки за 04.02.22р., 20.01.22р., 21.02.22р., 04.03.2022р.; копію звіту про переробку винограду та виробництво виноматеріалів Ф№5- від 01.01.2022 р.; копію звіту про рух виноматеріалів, коньячних спиртів і коньяків України за січень 2022 р та лютий 2022р.
7) повідомлення 20/06-5, до якого додано: копію договору №09/08 від 09.08.2019 року з специфікацією №6 від 01.02.2022р.; копію квитанції про зупинення реєстрації від 07.06.2022р.; копії податкових накладних №16 від 21.02.2022р., №217 від 21.02.2022р.; копію купажного акту №16 від 11.01.2022p.; №21 від 28.01.2022р., №28 від 18.02.2022р.; копії актів переробки винограду №№ 50,52,57; копію акту атестації виробництва продукції №02142 від 16.12.2019р.; копію висновку експерта ТПП України №309 від 29.11.2019р.; копію ліцензії на виробництво алкогольних напоїв на 2020-2025 pp.; копії видаткових накладних№21 від 21.02.2022р., №22 від 21.02.2022р.; копії ТТН на переміщення алкогольної продукції №21,22 від 21.02.2022р.; копію договору №0109-21 від 01.09.2021p.; копію договору №010121 від 05.01.2022p.; копії накладних №203,204,208; розрахунково-платіжні відомості за січень-лютий 2022 р.; банківскі виписки за 04.02.22р., 20.01.22р., 21.02.22р., 04.03.2022р.; копію звіту про переробку винограду та виробництво виноматеріалів Ф№5- від 01.01.2022 р.; копію звіту про рух виноматеріалів, коньячних спиртів і коньяків України за січень 2022 р та лютий 2022р.
Між тим, контролюючим органом не надано жодного доказу того, що після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу останнього направлялись запити щодо недостатності документів для прийняття рішень в рамках розглядуваних пояснень.
При цьому, зауважень з боку контролюючого органу щодо неправильного оформлення первинних документів також не було.
В той же час, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд дійшов висновку, що контролюючий орган не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18), від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 (адміністративне провадження №К/9901/7590/19), від 02.07.2019 у справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19).
За таких обставин, суд вважає, що оскаржувані рішення комісії Головного управління ДПС в Одеськiй області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №№6875028/32319636 від 27.05.2022р., 6875029/32319636 від 27.05.2022р., 6875030/32319636 від 27.05.2022р., 6875031/32319636 від 27.05.2022р., 6875032/32319636 від 27.05.2022р., 6875033/32319636 від 27.05.2022р.,6906040/32319636 від 07.06.2022р., 6906039/32319636 від 07.06.2022р., 6906038/32319636 від 07.06.2022р., 6906037/32319636 від 07.06.2022р., 6956831/32319636 від 23.06.2022р., 6956832/32319636 від 23.06.2022р., 6956833/32319636 від 23.06.2022р., 6956834/32319636 від 23.06.2022р., 6956835/32319636 від 23.06.2022р., 6956836/32319636 від 23.06.2022р., 6956837/32319636 від 23.06.2022р.є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Стосовно позовних вимог позивача про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ "Дунайський" №1 від 08.02.2022р.; №2 від 08.02.2022р.; №5 від 11.02.2022р.; №6 від 11.02.2022р.; №7 від 11.02.2022р.; №8 від 11.02.2022р.; №11 від 15.02.2022р.; №12 від 15.02.2022р.; №13 від 15.02.2022р.; №14 від 15.02.2022р.; №18 від 21.02.2022р.; №19 від 23.02.2022р.; №15 від 21.02.2022р.; №20 від 23.02.2022р.; №21 від 23.02.2022р.; №16 від 21.02.2022р.; №17 від 21.02.2022р. днем їх фактичного подання до реєстрації, суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
В той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.
Згідно з приписами п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної, ознак щодо порушення позивачем вимог законодавства щодо складення податкової накладної немає, відтак є достатні підстави для прийняття рішення про реєстрацію такої накладної.
Таким чином, належним та повним способом захисту порушених прав та інтересів особи позивача, є саме зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ "Дунайський" №1 від 08.02.2022р.; №2 від 08.02.2022р.; №5 від 11.02.2022р.; №6 від 11.02.2022р.; №7 від 11.02.2022р.; №8 від 11.02.2022р.; №11 від 15.02.2022р.; №12 від 15.02.2022р.; №13 від 15.02.2022р.; №14 від 15.02.2022р.; №18 від 21.02.2022р.; №19 від 23.02.2022р.; №15 від 21.02.2022р.; №20 від 23.02.2022р.; №21 від 23.02.2022р.; №16 від 21.02.2022р.; №17 від 21.02.2022р. днем їх фактичного подання до реєстрації.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
З урахуванням висновку суду про задоволення позову, наявні підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судового збору у розмірі 42177 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов товариства з обмеженою "Дунайський" (вул. Дунайська, 63, c.Новомиколаївка, Ізмаїльський район, Одеська область, 68342, код ЄДРПОУ 32319636) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 44069166), Державної податкової служби (04119, м. Київ, вул. Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №№6875028/32319636 від 27.05.2022р., 6875029/32319636 від 27.05.2022р., 6875030/32319636 від 27.05.2022р., 6875031/32319636 від 27.05.2022р., 6875032/32319636 від 27.05.2022р., 6875033/32319636 від 27.05.2022р.,6906040/32319636 від 07.06.2022р., 6906039/32319636 від 07.06.2022р., 6906038/32319636 від 07.06.2022р., 6906037/32319636 від 07.06.2022р., 6956831/32319636 від 23.06.2022р., 6956832/32319636 від 23.06.2022р., 6956833/32319636 від 23.06.2022р., 6956834/32319636 від 23.06.2022р., 6956835/32319636 від 23.06.2022р., 6956836/32319636 від 23.06.2022р., 6956837/32319636 від 23.06.2022р.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 08.02.2022р. на загальну суму -411597,00 грн., в т ч ПДВ-68599,50 грн.; №2 від 08.02.2022р. на загальну суму -414196,20 грн., в т ч ПДВ-69032,70 грн.; №5 від 11.02.2022р. на загальну суму -402927,30 грн., в т ч ПДВ-67154,55 грн.; №6 від 11.02.2022р. на загальну суму -411391,80 грн., в т ч ПДВ-68565,30 грн.; №7 від 11.02.2022р. на загальну суму -411340,50 грн., в т ч ПДВ-68556,75 грн.; №8 від 11.02.2022р. на загальну суму -413939,70 грн., в т ч ПДВ-68989,95 грн.; №11 від 15.02.2022р. на загальну суму -332210,10 грн., в т ч ПДВ-55368,35 грн.; №12 від 15.02.2022р. на загальну суму -339274,20 грн., в т ч ПДВ-56545,70 грн.; №13 від 15.02.2022р. на загальну суму -339274,20 грн., в т ч ПДВ-56545,70 грн.; №14 від 15.02.2022р. на загальну суму -341431,50 грн., в т ч ПДВ-56905,25 грн. днем їх фактичного подання до реєстрації, а саме 21.02.2022 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні№18 від 21.02.2022р. на загальну суму -402893,10 грн., в т ч ПДВ-67148,85 грн.; №19 від 23.02.2022р. на загальну суму -402893,10 грн., в т ч ПДВ-67148,85 грн.; №15 від 21.02.2022р. на загальну суму -375891,36 грн., в т ч ПДВ-62648,56 грн.; №20 від 23.02.2022р. на загальну суму -411460,20 грн., в т ч ПДВ-68576,70 грн.; №21 від 23.02.2022р. на загальну суму -414076,50 грн., в т ч ПДВ-69012,75 грн.; №16 від 21.02.2022р. на загальну суму -351601,80 грн., в т ч ПДВ-58600,30 грн.; №17 від 21.02.2022р. на загальну суму -349380,24 грн., в т ч ПДВ-58230,04 грн., днем їх фактичного подання до реєстрації, а саме 28.02.2022 року.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 44069166) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою "Дунайський" (вул. Дунайська, 63, c.Новомиколаївка, Ізмаїльський район, Одеська область, 68342, код ЄДРПОУ 32319636) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 42177 (сорок дві тисячі сто сімдесят сім) грн.
Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.
Суддя Самойлюк Г.П.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2023 |
Оприлюднено | 13.01.2023 |
Номер документу | 108343583 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Самойлюк Г.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні