Рішення
від 10.01.2023 по справі 160/14456/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 січня 2023 року Справа № 160/14456/22 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бухтіярової М.М. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПШМ» до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

19.09.2022 Товариство з обмеженою відповідальністю «ПШМ» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в якому позивач, з урахуванням уточнень від 06.10.2022, просив суд:

-визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 39835428), пов`язану з не здійсненням розгляду заяви від 23.06.2022 року № 9200574912022 щодо внесення відомостей про код КВЦПЗ до Державного земельного кадастру по земельній ділянці з кадастровим номером 1210100000:02:295:0002;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код за ЄДРПОУ 39835428) розглянути заяву від 23.06.2022 року № 9200574912022 щодо внесення відомостей про код КВЦПЗ до Державного земельного кадастру по земельній ділянці з кадастровим номером 1210100000:02:295:0002;

- визнати протиправним та скасувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформований 19.03.2020 року, оформлений листом від 22.04.2020 № 1117/0/197-20.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ТОВ «ПШМ» є власником автостоянки, розташованої за адресою: Запорізьке шосе, 1 В, м.Дніпро, на підставі декларації про готовність об`єкта до експлуатації. Вказаний об`єкт нерухомого майна розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 1210100000:02:295:0002, площею 0,3355 га, комунальної власності, який перебуває у позивача в користуванні на підставі договору оренди земельної ділянки від 28.02.2002 (державна реєстрація від 01.03.2002 № 1754), укладеного між Дніпропетровською міською радо та ТОВ «ПШМ» на підставі рішення виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 20.12.2001 №3296. В подальшому, на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 06.10.2010 року №395/61 між Дніпропетровською міською радою та ТОВ «ПШМ» було укладено додатковий договір до договору оренди землі від 28.04.2011 року. Цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:02:295:0002 (код ДЗК 66095009) - є 1.14.10 - інші землі транспорту та зв`язку. Додатком до додаткового договору був витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 24.02.2011 року № 837, виданий Управлінням Держкомзему у м. Дніпропетровську. Відповідно до зазначеного витягу коефіцієнт функціонального використання (Кф) становить 1,00. В подальшому, Український класифікатор форм власності на землю, затверджений листом Держкомзему України від 24.04.1998 р. № 14-17-/1205, було скасовано і запроваджено Класифікатор видів цільового призначення земель, впроваджений наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 р. за №1011/18306. Позивач зазначив, що неодноразово, починаючи з 2016 року, звертався до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру про Класифікатор видів цільового призначення земель по земельній ділянці 1210100000:02:295:0002. Проте, жодних відповідей на зазначені заяви не надходило. Остання заява, подана в електронному вигляді через онлайн портал Держгеокадастру 23.06.2022 №9200574912022, до дня подання адміністративного позову перебуває «в обробці». Таким чином, позивач вважає, що бездіяльність відповідача в частині не внесення інформації про КВЦПЗ по земельній ділянці з кадастровим номером 1210100000:02:295:0002 та не здійснення розгляду даної заяви є протиправною. В подальшому, ТОВ «ПШМ» стало відомо про те, що відділом у м. Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області 22.04.2020 було сформовано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, відповідно до якої коефіцієнт функціонального призначення земельної ділянки (Кф) становить 3,00 (замість 1,00). Позивач вважає, що така зміна істотної умови договору оренди землі (розміру орендної плати) суперечить як умовам самого договору оренди землі, так і чинному законодавству України. Про існування зазначеного витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки позивачу стало відомо 14.07.2022 після надання її податковим органом для здійснення перерахунку розміру орендної плати. Підставою для звернення до податкового органу став витяг з Державного земельного кадастру від 14.07.2022, який було сформовано за заявою позивача, відповідно до якого стало відомо про те, що заява від 23.06.2022 №9200574912022 щодо внесення інформації про КВЦПЗ до Державного земельного кадастру не розглянута. Зміни щодо цільового призначення земельної ділянки вносяться Державним кадастровим реєстратором за заявою власника земельної ділянки, користування земельної ділянки державної чи комунальної власності. Наведені обставини зумовили звернення до суду із цим позовом, тому просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.09.2022 адміністративний позов було залишено без руху та встановлено позивачеві строк - десять днів з дня отримання копії цієї ухвали, для усунення недоліків позову.

06.10.2022 на адресу суду надійшла заява від позивача про усунення недоліків, до якої долучено уточнений адміністративний позов із зазначенням електронної пошти сторін, викладенням позовних вимог у відповідності до ч.1 ст.5 КАС України, засвідчених копій доданих до позову документів у відповідності до кількості учасників справи.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.10.2022 позивачу було продовжено строк для усунення недоліків адміністративного позову, що викладені в ухвалі суду від 26.09.2022, на п`ять днів з дня отримання копії ухвали суду.

17.10.2022 позивачем було надано заяву на усунення недоліків, до якої долучено заяви від 15.01.2022, від 01.04.2022 та з обґрунтуванням неможливості надання інших заяв, звернених до відповідача.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.10.2022 адміністративний позов (уточнений) прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №160/14456/22; справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами, а також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.

В ухвалі суду від 20.10.2022 судом зазначено, що враховуючи доводи позивача на обґрунтування поважності причин пропуску строку звернення до суду із позовними вимогами щодо витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.04.2020 та відсутності доказів на їх спростування, у суду на час вирішення питання про відкриття провадження у справі відсутні правові підстави для відмови позивачу у задоволенні клопотання, тому було визнано причини пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними та поновлено пропущений строк звернення до суду із цим позовом.

У зв`язку з недостатнім фінансуванням суду на здійснення витрат на закупівлю поштових марок та оплати послуг відправлення поштової кореспонденції, копія ухвали суду від 20.10.2022 була направлена учасникам справи засобами електронного зв`язку на їх офіційні електронні адреси.

Позивачу копія ухвали від 20.10.2022 надіслана на електронну пошту, зазначену у позовній заяві, та отримана 25.10.2022, що підтверджується електронним листом позивача.

Відповідачу копія ухвали від 20.10.2022 надіслана на електронну пошту разом з позовом.

28.10.2022 від представника відповідача через підсистему «Електронний суд» надійшла заява щодо надсилання позову з додатками по справі на електронну адресу «dnipropetrovsk@land.gov.ua».

28.10.2022 позов з додатками по справі було повторно надіслано на електронну адресу відповідача.

31.10.2022 відповідачем було отримано позов з додатками, що підтверджується листом-відповіддю, наявним в матеріалах справи.

14.11.2022 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому він заперечує проти задоволення позовних вимог та просить відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування своєї позиції зазначає наступне. Щодо доводів про порушення термінів розгляду заяви від 23.06.2022 №ЗВ-9200574912022 відповідачем зазначено, що це пов`язане з неукомплектованістю кадрового складу Відділу №2 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, оскільки з початку введення воєнного стану державні кадастрові реєстратори Відділу №2 управління надання адміністративних послуг увільнені від виконання посадових обов`язків у зв`язку із мобілізацією. З метою налагодження належної роботи відповідними наказами Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області виконання обов`язків державних кадастрових реєстраторів додатково покладено на двох працівників Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, які відповідають вимогам щодо таких осіб. За результатами вжитих заходів 23.06.2022 таким державним кадастровим реєстраторам Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області по адміністративно-територіальній одиниці м. Дніпро код КОАТТУ 1210100000 було надано доступ до Державного земельного кадастру. Тому через відсутність можливості доступу до Державного земельного кадастру надання послуг, пов`язаних із веденням Державного земельного кадастру, по місту Дніпро протягом тривалого часу не вбачалось можливим, та призвело до накопичення протермінованих заяв та повідомлень, що відпрацьовуються в порядку черговості. На теперішній час заява від 23.06.2022 № ЗВ-9200574912022 щодо внесення відомостей про код КВЦПЗ до Державного земельного кадастру по земельній ділянці з кадастровим номером 1210100000:02:295:0002 розглянута та прийнято відмову у виправленні помилок від 04.11.2022 № РВ-1200219782022. Тому бездіяльність, про яку зазначає позивач, відсутня. Щодо вимог в частини витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, відповідачем зазначено, що витяг з технічної документації є документом, який оформлюється за результатом проведення нормативної грошової оцінки та відображає дані стосовно окремої земельної ділянки. Тобто витяг складається на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації, що затверджується рішенням відповідної сільської, селищної або міської ради. Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у м. Дніпро Відділ формує з Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпро, яка була розроблена Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Діпромісто» ім. Ю.М. Білоконя, тобто Розробником документації, та затверджена рішенням Дніропетровської міської ради від 15.07.2015 року №4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель Дніпропетровська», відповідно до вимог Земельного кодексу України, Законів України «Про оцінку земель». Закон України «Про державну експертизу землевпорядної документації». Формування витягів відбувається автоматично на підставі програмного забезпечення «Норматив+». Витяг з Технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки не є рішенням Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області як органу владних повноважень, це тільки розраховані за допомогою програмного забезпечення дані про земельну ділянку, які є у Державному земельному кадастрі та Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпро. Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в особі Відділу у м.Дніпро станом на 19.03.2020 використовував у своїй роботі «Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська», яка була затверджена рішенням Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 №4/65, а отже оскаржуваний витяг, сформований 19.03.2020 на підставі діючої на той час затвердженої Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська та у відповідності до чинного законодавства. Також, відповідачем зауважено, що витяг, що оскаржується позивача, 19.03.2020 саме на підставі заяви № 3B-9800964132020 від 18.02.2020 Товариства з обмеженою відповідальністю «ПШМ», хоча у позовній заяві позивач зазначає, що про існування зазначеного витягу йому стало відомо 14.07.2022 після того, як він був наданий податковим органом для здійснення перерахунку розміру орендної плати. Відповідачем зазначено, що наразі Держгеокадастром запроваджено функціонал щодо автоматичного формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель населених пунктів програмним забезпеченням Державного земельного кадастру. Витяги формуються автоматично в електронній формі з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру. За вказаних обставин, відповідач вважає, що позовні вимоги безпідставні та необґрунтовані, просить відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.11.2022 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ПШМ» залишено без руху після відкриття провадження у справі та встановлено позивачеві строк - п`ять днів з дня отримання копії цієї ухвали, для усунення недоліків позову шляхом подання до суду заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду із позовними вимогами про визнання протиправним та скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого 19.03.2020 року та оформленого листом від 22.04.2020 № 1117/0/197-20, із зазначенням підстав для поновлення строку та з наданням належних доказів на підтвердження поважності причин пропуску строку.

Цією ж ухвалою суду роз`яснено позивачеві наслідки, передбачені частиною 15 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, позовна заява залишається без розгляду.

Копія ухвали суду від 16.11.2022 надіслана позивачу засобами електронного зв`язку на його електронну пошту «Lawmandp@gmail.com», зазначену позивачем, та доставлена до електронної скриньки 21.11.2022 (довідка про доставку електронного листа від 21.11.2022).

Однак, станом на станом на 06.12.2022 вимоги суду, викладені в ухвалі Дніпропетровського окружного адміністративного суду від16.11.2022 не були виконані, недоліки позову не усунені позивачем.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.12.2022 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ПШМ» до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформований 19.03.2020 року, оформлений листом від 22.04.2020 № 1117/0/197-20 залишено без розгляду.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.12.2022 розгляд адміністративної справи продовжено.

Копії ухвал суду від 06.12.2022 надіслано сторонам засобами електронного зв`язку та доставлені 07.12.2022 (довідки про доставку електронного листа від 07.12.2022).

07.12.2022 від позивача надійшла заява про поновлення пропущеного строку звернення до суду в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування витягу, яка не підлягає розгляду судом, оскільки ухвалою від 06.12.2022 позов в цій частині залишено без розгляду.

Частиною першою статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Відповідно до частини п`ятої та восьмої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Згідно з частиною п`ятою статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України датою ухвалення судового рішення у порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ПШМ» зареєстроване 25.01.1996, про що 10.10.2006 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вчинено запис №12241200000030452 про включення відомостей про державну реєстрацію юридичної особи за ідентифікаційним кодом 23944666; місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, Шосе Запорізьке, будинок1 В; основний вид економічної діяльності товариства за КВЕД: 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту.

Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових права на нерухоме майно про реєстрацію права власності №276795754 від 27.09.2021 (а.с.122) Товариство з обмеженою відповідальністю «ПШМ» є власником: об`єкту нерухомого майна: «Громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами» (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1053168912101; опис: «службова будівля літ.А-1, загальною площею 23,7кв.м., службова будівля літ.Ф., загальною площею 26,7кв.м.; операторська автомийки літ.Х, загальною площею 19,9кв.м.; літ.Ч - автомийки; літ.Ц - автомийки; №1 - огорожа; №2 - огорожа; №3-6 - пилососний пост; №9-10 блоки; І - замощення»; адреса розташування: «Дніпропетровська область, м. Дніпро, Запорізька шосе, будинок 1В»; земельні ділянки місця розташування: «1210100000:02:295:0002, цільове призначення: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, площею 0,3355 га».

Підстава для державної реєстрації об`єкта нерухомого майна: витяг з Реєстру будівельної діяльності ЄДЕССБ, серія та номер ДП101210921509, виданий 22.09.2021 (а.с.122).

21.12.2001 Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради прийнято рішення №3296 від 21.12.2001 «Про надання земельної ділянки за адресою: Запорізьке шосе, 1-В в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ПШМ», код ЄДРПОУ 23944666, по фактичному розміщенню автомобільної стоянки», згідно з пунктами 1, 3 якого було затверджено матеріали земельно-кадастрової інвентаризації та надано земельну ділянку площею 0,3355га (код ДЗК 66095009) у довгострокову оренду строком на 10 років Товариству з обмеженою відповідальністю «ПШМ» по фактичному розміщенню автомобільної стоянки за адресою: Запорізьке шосе, 1-В, а також зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю «ПШМ» укласти з виконавчим комітетом міської ради договір оренди земельної ділянки (а.с.158-159).

28.02.2002 між виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради в особі першого заступника міського голови Крупського А.Ф. (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ПШМ» в особі директора Прилукова А.О. (орендар) було укладено Договір оренди земельної ділянки від 28.02.2002 (далі - Договір), а.с.150-153.

Відповідно до п.1.1. Договору «орендодавець» надає, а «орендар» приймає у строкове платне володіння і користування на умовах оренди земельну ділянку площею 0,3355 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, Запорізьке шосе, 1-В, для фактичного розміщення автомобільної стоянки, яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за кодом 66095009 згідно з планом земельної ділянки. Підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення виконкому і ради від 20.12.2001№ 3296 (п.1.2. Договору).

Відповідно до п.2.1., п.9.7. Договору земельна ділянка надається до 20.12.2011 р., невід`ємними частинами договору оренди є план земельної ділянки та довідка про грошову оцінку земельної ділянки (додається).

Рішенням Дніпропетровської міської ради №395/61 від 06.10.2010 було вирішено продовжити термін дії договору оренди земельної ділянки від 28.02.2002 (державна реєстрація від 01.03.2002 №1754) по Запорізькому шосе, 1-В ТОВ «ПШМ» до 20.12.2021 та зобов`язано ТОВ «ПШМ» укласти з міською радою додатковий договір оренди земельної ділянки (а.с.127-129).

28.04.2011 між Дніпропетровською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ПШМ» (орендар) було укладено Додатковий договір до договору оренди землі від 28.04.2011 (а.с.123-126).

За змістом п.1, п.2 Додаткового договору термін дії договору оренди земельної ділянки від 28.02.2002 продовжено до 20.12.2021 року, пункт 1.3. Розділу 1. «Предмет договору», викладено у наступній редакції: нормативна грошова оцінка земельної ділянки, зазначена у довідці про нормативну грошову (витяг із технічної документації із землеустрою щодо нормативної грошової оцінки, далі Витяг) оцінку, що додається до договору. Ця довідка є невід`ємною частиною договору та є підставою для вирахування державного мита та розрахунку орендної плати за землю. Довідка (Витяг) надається згідно з чинним законодавством територіальним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів (а.с.123).

Згідно із Витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 24.02.2011 №837, що видана ТОВ «ПШМ», грошова оцінка земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:02:295:0002 (66095009), становить 2535940,68грн., коефіцієнт функціонального використання (КФ) - 1.00 (а.с.133).

У примітці Витягу від 24.02.2011 №837 зазначено, що у разі змін в діючому законодавстві, прийняття міською радою рішень щодо змін в грошовій оцінці земель міста дійсна довідка втрачає чинність.

Дніпропетровською міською радою від 15.07.2015 року №4/65 прийнято рішення «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель Дніпропетровська», відповідно до вимог Земельного кодексу України, Законів України «Про оцінку земель».

18.02.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю «ПШМ» звернулось до Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із заявою №ЗВ-9800964132020 про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:02:295:0002, місце розташування: Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, шосе Запорізьке, 1-в (а.с.240).

19.03.2020 Відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області було сформовано заявнику ТОВ «ПШМ» Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, викладений у листі №1117/0/197-20 від 22.04.2020, в якому визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:02:295:0002, становить - 17374111,62грн., коефіцієнт функціонального використання (КФ) - 3.00, категорія земель 900 - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення (а.с.241).

15.01.2022 позивач звернувся до Головного управління Держагеокадастру у Дніпропетровській області із заявою про надання інформації (а.с.208), в якій просив з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства України надати роз`яснення щодо можливості визначення цільового призначення земельної ділянки, розташованої за адресою: Запорізька шосе, 1В, Дніпро, кадастровий номер 1210100000:02:295:0002, на 12.11 - для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу відповідно до Класифікації видів цільового призначення, затверджених Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306.

Доказів надіслання (вручення) вказаного листа Головному управлінню Держагеокадастру у Дніпропетровській області позивачем не надано.

01.04.2022 позивач звернувся до Головного управління Держагеокадастру у Дніпропетровській області із заявою про надання розяснень(а.с.209), аналогічного змісту заяві від 15.01.2022.

Доказів надіслання (вручення) вказаного листа Головному управлінню Держагеокадастру у Дніпропетровській області позивачем не надано.

23.06.2022 позивачем через портал Держгеокадастру подано повідомлення до Головного управління Держагеокадастру у Дніпропетровській області про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою наступного змісту: «Відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру повідомляємо про виявлення технічної помилки, а саме: відомостей про категорію та цільове призначення земельної ділянки; відомостей про склад угідь; вид використання; відомостей про оренду (а.с.237-238), яке зареєстровано 23.06.2022 за №ЗВ-9200574912022.

Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо не здійснення розгляду заяви від 23.06.2022 року № 200574912022 та протиправним витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки 1210100000:02:295:0002, сформований 19.03.2020, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Позов в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування витягу ухвалою суду від 06.12.2022 залишено без розгляду.

Отже, предметом розгляду є позовні вимоги щодо бездіяльності відповідача у не здійсненні розгляду заяви від 23.06.2022 року № 9200574912022.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель (частина друга статті 4 Земельного кодексу України).

Статтею 206 Земельного кодексу України передбачено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України орендна плата для цілей розділу XII цього Кодексу - обов`язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди.

У пункті 288.5 статті 288 Податкового кодексу України зазначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки. Може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах. Для пасовищ у населених пунктах, яким надано статус гірських, не може перевищувати розміру земельного податку. Для баз олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, не може перевищувати 0,1 відсотка нормативної грошової оцінки.

Згідно з пунктом 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначає Закон України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 №1378-IV (далі - Закон №1378 в редакції на час виникнення чинних відносин).

Відповідно до статті 5 Закону № 1378 залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів; грошова оцінка земельних ділянок.

Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

За змістом статті 13 цього Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до статті 15 Закону №1378 підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Згідно із статтями 18 Закону №1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».

За результатами бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (частина перша та друга статті Закону №1378).

Статтею 23 цього Закону передбачено, що технічна документація з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру.

Отже, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель та який видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру установлює Закон України «Про Державний земельний кадастр» №3613-VI від 07.07.2011 (далі - Закон №3613-VI в редакції на час виникнення спірних відносин).

Стаття 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначає, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, про меліоративні мережі та складові частини меліоративних мереж.

Заява в електронній формі - заява про внесення або отримання відомостей з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, яка формується і подається з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно статті 2 Закону №3613-VI Державний земельний кадастр ведеться з метою інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб при: регулюванні земельних відносин; управлінні земельними ресурсами; організації раціонального використання та охорони земель; здійсненні землеустрою; проведенні оцінки землі; формуванні та веденні містобудівного кадастру, кадастрів інших природних ресурсів; справлянні плати за землю.

Положеннями статті 3 Закону №3613-VI передбачено, що Державний земельний кадастр базується на таких основних принципах: обов`язковості внесення до Державного земельного кадастру відомостей про всі його об`єкти; єдності методології ведення Державного земельного кадастру; об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі; внесення відомостей до Державного земельного кадастру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; відкритості та доступності відомостей Державного земельного кадастру, законності їх одержання, поширення і зберігання; безперервності внесення до Державного земельного кадастру відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру, що змінюються; документування всіх відомостей Державного земельного кадастру.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону №3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно з частиною четвертою статті 9 Закону №3613-VI Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою та містобудівної документації; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Відповідно до частини першої статті 15 Закону України «Про Державний земельний кадастр» до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування, у тому числі дані Державного адресного реєстру (за наявності); опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об`єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів, координат поворотних точок, геометричних параметрів, назв, адрес будівель, споруд та інженерних мереж, ідентифікаторів об`єктів будівництва та закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; (відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; частину земельної ділянки, на якій може проводитися гідротехнічна меліорація; відомості про назву, код (номер) меліоративної мережі, яка забезпечує гідротехнічну меліорацію відповідної земельної ділянки; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.

Відомості Державного земельного кадастру є офіційними. Внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру є обов`язковим (статті 20 Закону №3613-VI ).

Відповідно до частини сьомої статті 21 цього Закону відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки.

Згідно із частинами 13, 14 статті 21 цього Закону №3613-VI органи державної влади (крім Верховної Ради України) та органи місцевого самоврядування у строк не пізніше п`яти робочих днів після прийняття рішень про затвердження документації із землеустрою і технічної документації з оцінки земель, яка згідно з цією статтею є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надають центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, відповідно до їх компетенції засвідчені копії вказаних рішень для внесення відповідної інформації до Державного земельного кадастру. Документація із землеустрою і технічна документація з оцінки земель подаються державному кадастровому реєстратору разом з електронним документом, що містить результати робіт із землеустрою та оцінки земель.

За змістом статті 37 Закону України «Про Державний земельний кадастр», у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб. Повідомлення про виявлення помилки може бути надіслано також в електронному вигляді з Державного аграрного реєстру через Єдиний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. У разі виявлення технічної помилки, допущеної в записах Державного земельного кадастру органом, що здійснює його ведення, зазначений орган у п`ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу. Інформація про виправлення технічних помилок не пізніше наступного дня з дня їх виправлення надається в письмовій формі власникам та користувачам земельних ділянок, а також третім особам, чиїх інтересів стосувалося виправлення помилок.

Процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначає Порядок ведення Державного земельного кадастру, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №1051 (далі - Порядок №1051 у редакції на час виникнення спірних відносин).

Відповідно до пунктів 4, 5 Поряку №1051 ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр.

До складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України «Про Державний земельний кадастр» та цим Порядком.

Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей.

За змістом пункту 6 Порядку №1051 до повноважень державних кадастрових реєстраторів Держгеокадастру та державних кадастрових реєстраторів його територіальних органів (у тому числі таких, що провадять свою діяльність на районному (міському) рівні, в мм. Києві та Севастополі) належать, зокрема, здійснення реєстрації: заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; заяв про відкликання заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; заяв про державну реєстрацію земельної ділянки; заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про межі частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту; повідомлень про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою; заяв про виправлення технічних помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру; заяв про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру; повідомлень про виявлення фізичною або юридичною особою помилки, допущеної у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії; заяв про надання відомостей з Державного земельного кадастру; виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, допущених у відомостях щодо об`єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту.

Пунктом 139 Порядку №1051 визначено, що у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно з додатком 29 органові, що здійснює ведення Державного земельного кадастру.

У повідомленні викладається суть виявлених помилок.

До повідомлення додаються документи, що містять зазначені у повідомленні технічні помилки, та документи, що підтверджують такі помилки і містять правильну редакцію відповідних відомостей.

Повідомлення разом із доданими до нього документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається в електронній формі засобами телекомунікаційного зв`язку з використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, чи іншого альтернативного засобу електронної ідентифікації особи з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через веб-сторінку Держгеокадастру.

Повідомлення про виявлення помилки може бути надіслано також в електронній формі з Державного аграрного реєстру з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через веб-сторінку Держгеокадастру.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку про те, у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це органові, що здійснює ведення Державного земельного кадастру.

При цьому, положеннями пункту 138 Порядку №1051 передбачено, що помилками у Державному земельному кадастрі є:

1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру;

2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру);

3) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель щодо визначення характеристик об`єктів Державного земельного кадастру в натурі (на місцевості) із порушенням (зміною) їх значень внутрішніх кутів та мір ліній між поворотними точками меж земельних ділянок та/або площі (в тому числі виявлена під час або після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про земельні ділянки та інші об`єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою);

4) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії;

5) технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель;

6) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру під час державної реєстрації земельної ділянки;

7) помилка у застосуванні систем координат земельних ділянок (в тому числі помилка, що виникає під час перерахунку із однієї системи координат в іншу), які були сформовані до 1 січня 2013 р. та відомості про які були перенесені до Державного земельного кадастру, та помилка у відомостях щодо місця розташування земельних ділянок (зміщення, розворот, віддзеркалювання) з урахуванням суміжних землеволодінь та землекористувань.

За змістом пункту 140 Порядку №1051 повідомлення про виявлення технічних помилок обліковуються шляхом їх реєстрації у Державному земельному кадастрі з присвоєнням їм реєстраційного номера, фіксацією дати їх реєстрації та створенням їх електронних форм за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру (крім випадку надсилання повідомлення в електронній формі відповідно до пункту 139-1 цього Порядку). Повідомлення про виявлення технічних помилок реєструються в день їх надходження в порядку черговості. Дата реєстрації повідомлень про виявлення технічних помилок у Державному земельному кадастрі вважається датою їх прийняття.

Відповідно до пункту 141 Порядку №1051 під час прийняття повідомлень про виявлення технічних помилок до Державного земельного кадастру вносяться такі дані: 1) реєстраційний номер повідомлення; 2) дата реєстрації повідомлення; 3) відомості про особу, яка звернулася з повідомленням, зазначені у підпункті 3 пункту 72 цього Порядку; 3-1) відомості про державного реєстратора прав на нерухоме майно - прізвище, власне ім`я, по батькові та найменування суб`єкта державної реєстрації прав або найменування нотаріальної контори, найменування нотаріального округу (в разі надсилання повідомлення в електронній формі відповідно до пункту 139-1 цього Порядку); 4) відомості про документ, в якому виявлено технічну помилку (витяг, довідку з Державного земельного кадастру, викопіювання з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру), а саме: назва, реєстраційний номер та дата видачі; 5) суть виявлених помилок; 6) відомості про Державного кадастрового реєстратора, який прийняв повідомлення.

Розгляд повідомлення про виявлення технічної помилки та виконання за результатами його розгляду дій, передбачених пунктами 143-150 цього Порядку, здійснюються Державним кадастровим реєстратором у день надходження такого повідомлення (пункт 142 Порядку №1051).

Згідно з пунктами 143, 144 Порядку №1051 державний кадастровий реєстратор під час розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей. Якщо факт невідповідності відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, підтверджено, Державний кадастровий реєстратор за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру:

1) складає в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису протокол виправлення помилки за формою згідно з додатком 30;

2) безоплатно виправляє допущену помилку (крім випадків, коли технічна помилка допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру);

3) письмово повідомляє не пізніше наступного дня про виправлення помилки заінтересованим особам за формою згідно з додатком 31 (у тому числі власників, користувачів земельних ділянок, а також третіх осіб, інтересів яких стосувалося виправлення помилок);

3-1) надсилає державному реєстраторові прав на нерухоме майно повідомлення за формою згідно з додатком 31 в електронній формі;

4) безоплатно видає заявникові за його бажанням витяг, довідку з Державного земельного кадастру, викопіювання з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру на заміну документа, в якому виявлено помилку.

Якщо за результатами розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки Державним кадастровим реєстратором встановлено, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, та не потребують виправлення у зв`язку з невиявленням відповідних технічних помилок у таких документах, Державний кадастровий реєстратор повідомляє заявникові (у випадку, передбаченому пунктом 139-1 цього Порядку, - державному реєстраторові прав на нерухоме майно у порядку, передбаченому пунктом 144 цього Порядку) про відмову у виправленні вказаних у його повідомленні помилок із зазначенням причини відмови згідно з додатком 33 (пункт 149 Порядку №1051).

В ході судового розгляду встановлено та матеріалами справи підтверджено, позивач є власником об`єкту нерухомого майна: Громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами» (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1053168912101), загальною площею 23,7кв.м., за адресою: м. Дніпро, Запорізька шосе, будинок 1В (а.с.122), та орендарем земельної ділянки площею 0,3355 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, Запорізьке шосе, 1-В, для фактичного розміщення автомобільної стоянки, яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за кодом 66095009, до 20.12.2021 року згідно із Договором оренди від 28.02.2002 та Додатковим договором від 28.04.2011 до нього.

Як зазначає позивач, цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:02:295:0002 (код ДЗК 66095009) - є 1.14.10 - інші землі транспорту та зв`язку; до Додаткового договору від 28.04.2011 був витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки від 24.02.2011 №837, відповідно до якого коефіцієнт функціонального призначення (Кф) становить 1,00, однак згідно із витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого відповідачем 19.03.2020, коефіцієнт функціонального призначення (Кф) земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:02:295:0002 становить 3,00, замість 1,00.

Позивач також зазначає, що неодноразово, починаючи з 2016 року, звертався до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із заявами про внесення відомостей до Державного земельного кадастру про Класифікатор видів цільового призначення земель по земельній ділянці 1210100000:02:295:0002.

Однак, доказів відповідному позивачем не надано, матеріали справи не містять.

Матеріалами справи підтверджено звернення позивача до відповідача через портал Держгеокадастру із повідомленням від 23.06.2022 про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою наступного змісту: «Відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру повідомляємо про виявлення технічної помилки, а саме: відомостей про категорію та цільове призначення земельної ділянки; відомостей про склад угідь; вид використання; відомостей про оренду.» (а.с.237-238).

Вказане повідомлення зареєстровано 23.06.2022 за №ЗВ-9200574912022.

У межах правовідносинах, що склались, спірне питання полягає у встановленні наявності чи відсутності протиправної бездіяльності відповідача щодо не здійснення розгляду заяви від 23.06.2022 року № 9200574912022 щодо внесення відомостей про код КВЦПЗ до Державного земельного кадастру по земельній ділянці з кадастровим номером 1210100000:02:295:0002, у зв`язку із фактичним не погодженням позивача з відомостями у Державному земельному кадастрі про Класифікатор видів цільового призначення земель по земельній ділянці 1210100000:02:295:0002.

Однак, в ході судового розгляду встановлено та матеріалами справи підтверджено, що заява позивача від 23.06.2022 року № ЗВ-9200574912022 щодо внесення відомостей про код КВЦПЗ до Державного земельного кадастру по земельній ділянці 1210100000:02:295:0002 розглянута та за результатом розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки №ЗВ-9200574912022 від 23.06.2022 прийнято рішення №РВ-1200219782022 від 04.11.2022 про відмову у виправленні помилок.

З огляду на викладене, з урахуванням наведених законодавчих норм та встановлених обставин, ознаки бездіяльності, пов`язаних саме з не розглядом заяви від 23.06.2022 №9200574912022, відсутні та матеріалами справи не встановлено.

Поряд з цим, в межах даного спору рішення Державного кадастрового реєстратора №РВ-1200219782022 від 04.11.2022 про відмову у виправленні помилок, винесеного за результатом розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки №ЗВ-9200574912022 від 23.06.2022, не оскаржується, тому правова оцінка вказаному рішенню судом не надається.

Водночас, суд звертає увагу, Державний кадастровий реєстратор є окремим суб`єктом, який керується у своїй діяльності Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.12 № 1051, рішення, прийняті реєстратором, як і його дії (бездіяльність) підлягають оскарженню.

Положення Конституції України гарантають кожному право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб (стаття 55 Конституції України).

Право на судовий захист відображене і у частині першій статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване в інших законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб порушення, про яке стверджує позивач, було обґрунтованим, таке порушення прав має бути реальним, стосуватися індивідуально виражених прав або інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Завданням адміністративного судочинства є ефективний захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Однак, на переконання суду, розгляд питання про визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо не здійснення розгляду заяви від 23.06.2022 року № 9200574912022, яка по суті розглянута з прийняттям відповідного рішення суб`єкта владних повноважень, не дозволить ефективно захистити та відновити порушене право позивача, тому не відповідає завданню адміністративного судочинства.

За встановлених обставин, суд не вбачає підстав для визнання протиправною бездіяльності відповідача у спосіб, заявлений позивачем.

У зв`язку із тим, що заява від 23.06.2022 №9200574912022 розглянута по суті, позовні вимоги про зобов`язання відповідача розглянути заяву від 23.06.2022 року № 9200574912022 не підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин у справі, відповідно до якого розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Враховуючи викладене, на підставі оцінки поданих доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи та системного аналізу положень законодавства України, суд вважає, що позов необґрунтований та задоволенню не підлягає.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відмови в задоволенні позову судові витрати не присуджуються на користь сторони за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

Керуючись статтями 2, 9, 73-78, 90, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ПШМ» (код ЄДРПОУ 23944666, місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, Шосе Запорізьке, 1В) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428, місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Філософська, буд.39а) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду оскаржується шляхом подання апеляційної скарги до Третього апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення суду складено 10.01.2023.

Суддя М.М. Бухтіярова

Дата ухвалення рішення10.01.2023
Оприлюднено17.01.2023
Номер документу108362493
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —160/14456/22

Рішення від 10.01.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бухтіярова Марина Миколаївна

Ухвала від 06.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бухтіярова Марина Миколаївна

Ухвала від 06.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бухтіярова Марина Миколаївна

Ухвала від 16.11.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бухтіярова Марина Миколаївна

Ухвала від 20.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бухтіярова Марина Миколаївна

Ухвала від 10.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бухтіярова Марина Миколаївна

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бухтіярова Марина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні