Рішення
від 10.01.2023 по справі 320/4378/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 січня 2023 року Київ№ 320/4378/22

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Шевченко А.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Екосервіс Груп» до Виконавчого комітету Боярської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Комунальне підприємство «Громада» Боярської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Екосервіс Груп» (далі - позивач) звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Виконавчого комітету Боярської міської ради (далі - відповідач), в якому позивач просив суд визнати незаконним та скасувати рішення Виконавчого комітету Боярської міської № 1/1 від 31.03.2022 «Про розірвання договору в односторонньому порядку на надання послуг з вивезення побутових відходів на території Боярської міської територіальної громади».

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем всупереч вимогам чинного законодавства безпідставно прийнято рішення про розірвання договору в односторонньому порядку та надання послуг із вивезення побутових відходів на території Боярської міської територіальної громади.

Ухвалою суду від 20.05.2022 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

20.06.2022 від відповідача надійшло клопотання про закриття провадження у справі, оскільки цю справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Розглянувши клопотання, суд доходить висновку про відсутність підстав для його задоволення з огляду на те, що відповідач у цій справі, ухваливши рішення, яке є предметом цього позову, діяв як суб`єкт владних повноважень під час здійснення владних управлінських функцій, а не як сторона господарських правовідносин.

Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад спірних правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.

Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, публічно-правовий спір - це спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи (пункти 1, 2 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з правилами визначення юрисдикції адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ, наведеними у статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

У пункті 7 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суб`єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними під час здійснення владних управлінських функцій.

Пункт 16 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України формулює поняття адміністративного договору як спільного правового акта суб`єктів владних повноважень або правового акта за участю суб`єкта владних повноважень та іншої особи, що ґрунтується на їх волеузгодженні, має певне розмаїття форм, визначає взаємні права та обов`язки його учасників у публічно-правовій сфері і укладається на підставі закону.

Так, правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов`язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини на території України визначені Законом України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі Закон № 187/98-ВР).

Відповідно до частин третьої та одинадцятої статті 35-1 Закон № 187/98-ВР виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту.

Питання надання послуг з вивезення побутових відходів врегульовані постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1173.

Системний аналіз наведених норм права дає підстави для висновку, що орган виконавчої влади - це суб`єкт владних повноважень, що виступає у правовідносинах щодо організації та проведення конкурсу на вивезення побутових відходів як організатор та контролюючий орган у цій сфері, відповідно й правовідносини, що складаються між організатором та учасниками конкурсу під час його організації та проведення містять ознаки публічно-правових відносин у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, а договір про надання послуг з вивезення побутових відходів, укладений за наслідками проведення такого конкурсу, відповідає ознакам адміністративного договору.

У силу пункту 4 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів відносяться до юрисдикції адміністративних судів незважаючи на господарську складова такого спору.

Суд констатує, що рішення відповідача про розірвання договору має всі ознаки акта індивідуальної дії відносно позивача, вчинене суб`єктом владних повноважень.

У зв`язку із цим, підстави для закриття провадження у цій справі відсутні.

22.06.2022 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву. Відповідач позов не визнав, заперечував проти задоволення позовних вимог, обґрунтовуючи наступним.

Починаючи з 24.02.2022 позивачем послуги з вивезення побутових відходів на території м. Боярка почали надаватись із порушенням умов договору. Протягом березня за сприяння керівництва Боярської міської ради спецтехніка позивача забезпечувалась паливом для виконання послуг з вивезення побутового сміття на території міста. З метою уникнення екологічної катастрофи у місті 29.03.2022 було проведено засідання комісії з питання техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій в Боярській міській територіальній громаді і вирішено розірвати договір з позивачем та тимчасово визначити КП «Громада» виконавцем послуг з вивезення побутового сміття на території міста.

Відповідач наполягає, що право одностороннього розірвання договору передбачено пунктами 7.2 і 7.3 Договору № 85 від 11.04.2020 «Про надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Боярка».

У зв`язку з вчиненням позивачем встановлених і підтверджених документально порушень умов договору, відповідач 31.03.2022 прийняв спірне рішення.

Відповідач, окрім іншого, вказує, що регіональним директором позивача в м. Боярка ОСОБА_1 публічно в Інтернеті було проінформовано про законність оскаржуваного рішення.

Від позивача 17.08.2022 надійшла відповідь на відзив та 30.08.2021 додаткові пояснення до позову. Позивач підтримав викладені у позовній заяві аргументи і вказав, що вся матеріальна-технічна база позивача знаходиться у селі Горенка, де проходили активні бойові дії. Позивач із об`єктивних причин, які не залежали від нього, не міг надавати в повній мірі послуги з вивезення побутових відходів на території міста Боярка.

Також наголошував, що ОСОБА_1 , яка працювала на ТОВ «Екосервіс Груп» керівником регіонального розвитку м. Боярка, було звільнено ще 31.05.2021 на підставі наказу № 32.

Позивач вказував, що відповідачем недотримано процедури і порядку складення актів про неналежне виконання договору № 85 від 11.04.2020.

01.09.2022 від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив. Так, відповідач зазначає, що представник позивача на засіданні комісії визнав неможливість продовження надавати послуги по вивезенню сміття.

Також вказано, що посилання позивача на Порядок проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком, параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1145 є безпідставними, оскільки цей порядок регулює правовідносини безпосередньо між споживачами та виконавцями послуг, а правовідносини позивача і відповідача врегульовано саме договором № 85 від 11.04.2020. Відповідачем було створено комісію для фіксації фактів неналежного виконання позивачем умов договору, що відповідає статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Розглянувши подані документи та матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Рішенням Виконавчого комітету Боярської міської ради № 20/1 від 09.04.2020 позивача визначено виконавцем послуг з вивезення побутових відходів для всієї категорії споживачів на території міста Боярка строком на п`ять років.

11.04.2020 між відповідачем та позивачем укладено Договір № 85 «Про надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Боярка» (далі Договір № 85).

Починаючи з 24.02.2022 позивачем послуги з вивезення побутових відходів почали надаватись із порушенням умов договору, що не заперечується самим позивачем.

Листом від 21.03.2022 № 14/2 позивач звертався до відповідача з проханням надати дизельне паливо, мастильні матеріали для спецтранспорту з вивезення відходів; фінансування для розрахунку з ТОВ «Укрвторенергоресурс»; матеріальну допомогу працівникам, які безпосередньо виконують свої обов`язки під час введеного в Україні військового часу.

Розпорядженням міського голови Боярської міської ради від 25.03.2022 № 02-03/39-1 створено комісію з виявлення фактів порушення умов договору про надання послуг з вивезення побутових відходів на території м. Боярка. До складу комісії увійшли: заступник міського голови, начальник відділу інфраструктури та житлово-комунального господарства, начальник управління розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства, заступник начальника КП «БГВУЖКГ» з благоустрою, депутати Боярської міської ради.

Створеною комісією складені акти з фотофіксацією від 25.03.2022, 26.03.2022 та 28.03.2022 відповідно до яких зафіксовано, що з прибудинкової території будинків за адресами: вул. Б.Хмельницького, 76,80 та прилеглих будинків по вул. Молодіжна, 18 А, 20 (акт від 25.03.2022); вул. Білогородська, 17,19А (акт від 26.03.2022), вул. Сєдова, 9, 11, 13 (акт від 28.03.2022) побутові відходи не вивозяться згідно графіку, що призвело до накопичення побутових відходів у контейнерах та навколо них. Санітарний стан прилеглої території незадовільний та несе пряму екологічну загрозу та загрозу життю, здоров`ю мешканців.

28.03.2022 представником позивача отримано лист від 28.03.2022 № 02-10/1161 про участь у роботі комісії. Зі змісту листа вбачається, що відповідач запросив відповідального представника позивача на 29.03.2022 на 12 годину до участі у роботі комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій в Боярській міській територіальній громаді.

Листом від 29.03.2022 № 29/2 позивач повідомив відповідача, що у зв`язку з активними бойовими діями на території с. Горенка позивач змушений був тимчасово зупинити свою господарську діяльність і, відповідно не може за укладеним договором надавати послуги з вивезення побутових відходів на території міста Боярка.

На засіданні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій в Боярській міській територіальній громаді 29.03.2022 заслухано заступника директора позивача ОСОБА_2 , який повідомив, що у зв`язку з військовими діями, які ведуться на території України та, зокрема, у с. Горенка Київської області, офісне приміщення ТОВ «Екосервіс Груп» пошкоджене, ангари та техніка також. Товариство не має доступу до обладнання, техніки, відсутня можливість заправляти автотранспорт та виплачувати заробітну плату, а також здійснювати оплату за сміттєзвалище.

За результатами роботи комісії вирішено з метою уникнення екологічної катастрофи на території м. Боярка розірвати в односторонньому порядку договір укладений між ТОВ «Екосервіс Груп» та Виконавчим комітетом Боярської міської ради.

Визначити КП «Громада» Боярської міської ради виконавцем послуг з вивезення побутових відходів до моменту завершення воєнного стану та проведення Виконавчим комітетом конкурсу щодо визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території громади.

Рішенням Виконавчого комітету Боярської міської ради від 31.03.2022 № 1/1 вирішено розірвати з 01.04.2022 в односторонньому порядку договір від 11.04.2020 № 85, укладений між Виконавчим комітетом Боярської міської ради та ТОВ «Екосервіс Груп» щодо надання послуг з вивезення побутових відходів на території м. Боярка за системне порушення умов даного договору.

22.04.2022 позивач звертався до відповідача з проханням зупинити дію рішення від 31.03.2022 і повідомив, що з 01.05.2022 готовий відновити надання послуг з вивезення побутових відходів на території м. Боярка.

Враховуючи відсутність результатів досудового порядку врегулювання спору, не погоджуючись із рішенням відповідача, позивач звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню, суд виходив із такого.

Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі Закон № 280/97-ВР), Законом України «Про відходи» від 05.03.1998 № 187/98-ВР (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі Закон № 187/98-ВР).

Так, підпунктами 6, 23 пункту «а» статті 30 Закону № 280/97-ВР визначено, що до повноважень виконавчих органів міських рад в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв`язку належить вирішення питань поводження з побутовими відходами та визначення на конкурсних засадах суб`єктів господарювання, що здійснюють у межах певної території надання послуг з вивезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.

Згідно із частиною третьою статті 35-1 Закону № 187/98-ВР виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабміну України від 16.11.2011 року № 1173 затверджений Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів (далі Порядок №1173), згідно з пунктом 30 якого організатор конкурсу протягом не більш як п`яти робочих днів з дня проведення конкурсу вводить у дію відповідним актом рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу на певній території населеного пункту, межі якої були визначені умовами конкурсу, та зазначає строк, протягом якого виконавець має право надавати такі послуги, але не менш п`ять років.

Пунктом 31 Порядку № 1173 встановлено, що з переможцем конкурсу протягом десяти календарних днів після прийняття конкурсною комісією рішення укладається договір на надання послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту відповідно до типового договору.

Постановою Кабміну від 10.12.2008 року № 1070 затверджені Правила надання послуг з поводження з побутовими відходами, відповідно до яких послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб`єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.

Так, як зазначалось вище, за результатами конкурсу між позивачем та відповідачем укладено Договір № 85.

Пунктами 3.1 та 3.2 Договору № 85 визначені права та обов`язки замовника, пунктами 3.3 та 3.4 - права та обов`язки виконавця.

Зокрема, замовник має право вимагати від виконавця забезпечення безперервного надання послуг з вивезення побутових відходів відповідно до графіка вивезення побутових відходів, а також вимог законодавства про відходи, санітарних норм і Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою Кабміну України від 10.12.2008 №1070, умов цього договору, актів замовника та рішень конкурсної комісії. Одержувати достовірну та своєчасну інформацію про послуги з вивезення і побутових відходів, які надаються виконавцем на території, визначеній цим договором.

У разі безпідставного припинення виконавцем надання послуг з вивезення побутових відходів (більше 3-х днів), замовник має право розірвати даний договір та призначити в установленому порядку іншого виконавця з вивезення побутових відходів на території, визначеній цим договором (пункт 3.1 Договору № 85).

Замовник зобов`язується, зокрема, погодити графік вивезення побутових відходів, розроблений виконавцем відповідно до встановлених вимог; розглядати звернення виконавця з приводу надання послуг з вивезення побутових відходів та виконання умов цього договору; здійснювати відповідно до законодавства контроль за належною організацією обслуговування споживачів виконавцем (пункт 3.2 Договору № 85).

У той же час виконавець має право, зокрема, подавати до виконавчого комітету розрахунки економічно обґрунтованих витрат на надання послуг з вивезення побутових відходів; розробити норми надання послуг та подати їх на затвердження замовнику (пункт 3.3 Договору № 85) та зобов`язується, зокрема, надавати послуги з вивезення побутових відходів відповідно до вимог законодавства про відходи, санітарних норм і правил, Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, умов цього договору, актів замовника, рішень конкурсної комісії та погодженого замовником графіка надання послуг; надавати послуги з вивезення побутових відходів згідно з графіком; перевозити побутові відходи на полігон ТОВ «Десна-2», який знаходиться за адресою: Київська область, Броварський район, с. Рожівка, на полігон Вишгородського районного комунального підприємства «Комунальник», та на земельну ділянку за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Горенка, вул. Садова, б/н, яка знаходиться в оренді ТОВ «Рекультивація»; у строк, що не перевищує 15 днів з моменту встановлення замовником чи уповноваженим органом державного нагляду (контролю) порушення виконавцем умов цього договору, усунути виявлені порушення та письмово повідомити про це замовника (пункт 3.4 Договору № 85).

Щодо умов зміни, розірвання, припинення дії договору, у договорі визначено, що зміна умов договору проводиться у письмовій формі за взаємною згодою сторін (пункт 7.1 Договору № 85).

Пунктом 7.2 Договору № 85 встановлено, що договір може бути достроково розірваним за згодою сторін, а також внаслідок односторонньої відмови від договору замовника, яка допускається у разі систематичного порушення виконавцем його умов (не менш як три порушення, встановлені за результатами контролю, проведеного замовником чи уповноваженими органами державного нагляду (контролю).

Одностороння відмова замовника від договору допускається, зокрема, у разі вчинення виконавцем таких порушень: недотримання графіка вивезення побутових відходів; невиконання вимог законодавства про відходи, санітарних норм і правил, Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, актів замовника, рішень конкурсної комісії (пункт 7.3 Договору № 85).

Підставами для розірвання договору відповідач визначає порушення пунктів 7.2, 7.3 Договору № 85, що також підтверджується рішенням комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій в Боярській міській територіальній громаді від 29.03.2022, затверджене протоколом № 4, актами про неналежне виконання умов договору від 25.03.2022, 26.03.2022 та 28.03.2022.

Посилання позивача на пункт 12 Правил надання послуг з вивезення побутових відходів № 1070, відповідно до якого перевірка якості послуг проводиться відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1145 «Про затвердження Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг» ( далі Порядок № 1145) до уваги судом не беруться з огляду на таке.

Згідно з пунктом 1 Порядку № 1145 цей Порядок визначає механізм проведення перевірки відповідності якості надання послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами в частині надання послуг з вивезення побутових відходів (далі - комунальні послуги) та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, з метою оцінки їх відповідності основним вимогам до кількості та якості і вжиття заходів до забезпечення надійності та безпеки під час надання комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1145 дія цього Порядку поширюється на споживачів комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком, виконавців комунальних послуг та управителів багатоквартирних будинків.

Далі по тексту Порядку № 1145 мова йде про процедуру перевірки відповідності якості надання відповідних послуг у випадку коли саме споживач не задоволений такими послугами у межах укладеного договору між споживачем та виконавцем відповідної послуги.

Так, дійсно, аналіз положень Порядку № 1145 дає підстав для висновку, що перевірка якості надання комунальних послуг здійснюється за заявами споживачів за участю виконавця комунальної послуги.

Участь виконавця послуг при перевірці якості надання ним послуг має на меті об`єктивно встановити факти відповідності якості надання комунальних послуг параметрам, визначеним договором надання відповідних послуг, причини виникнення такої невідповідності, своєчасного та повного усунення виявлених порушень тощо.

Суд констатує, що Порядок № 1145 регулює відносини між споживачами і виконавцями, наслідком порушення зобов`язань і може бути розірвання відповідного договору між ними.

Водночас, на спірні правовідносини між позивачем та відповідачем не розповсюджуються положення Порядку № 1145, а їх відносини регулюються нормами Цивільного кодексу України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про відходи» та укладеним договором.

Суд уважає, що розірвання договору в односторонньому порядку має здійснюватись у виняткових випадках, із дотримання відповідного порядку, коли неможливо іншим способом досягти результату чи захистити інтереси держави, суспільства, громадянина на безпечне довкілля.

У цьому випадку приватноправові інтереси виконавця послуг отримання доходу є менш значущими у порівнянні з суспільними інтересами громади на регулярне вивезення побутових відходів.

Посилання позивача на засвідчення Торгово-промисловою палатою України 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, що військова агресія Російської Федерації проти України є форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) не є підставою, яка забороняє відповідачу розірвати договір в односторонньому порядку, у випадку порушення умов договору.

Таке затвердження форс-мажорних обставин у силу статті 906 Цивільного кодексу України може звільнити виконавця від завданих замовнику збитків у разі невиконання або неналежного виконання договору про надання послуг.

Суд також відхиляє посилання позивача на викладені у соцмережах дописи ОСОБА_1 , яка працювала на ТОВ «Екосервіс Груп», оскільки такі твердження не були безумовними підставами для прийняття оскаржуваного рішення.

Твердження позивача, що ненадання відповідачем паливних матеріалів у необхідній кількості (лише декілька разів) і як наслідок неможливість виконання умов договору до уваги судом не беруться, оскільки не є істотними умовами договору.

Враховуючи той факт, що неможливість надання послуг із вивезення відходів не заперечується позивачем, позивач фактично не виконував умови укладеного договору про вивезення побутових відходів, планував відновити надання таких послуг лише з 01.05.2022, відповідач у свою чергу засвідчив факти порушення умов договору у встановленому законодавством України порядку та те, що жодних інших підстав для задоволення позову матеріали справи не містять, суд доходить висновку, що оскаржуване рішення прийняте відповідачем на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені положеннями законодавства, тож є правомірним та скасуванню не підлягає.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Водночас, відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Виходячи з наведених норм у взаємозв`язку з фактичними обставинами справи, суд доходить висновку, що відповідачем належними та допустимими доказами доведено правомірність спірного рішення.

У підсумку, з урахуванням зазначеного в сукупності, суд доходить висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 6, 7, 9, 14, 73-78, 90, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

у задоволенні позову Товариству з обмеженою відповідальністю «Екосервіс Груп» відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Шевченко А.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2023
Оприлюднено16.01.2023
Номер документу108364044
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —320/4378/22

Постанова від 10.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Постанова від 15.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 14.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Рішення від 10.01.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні