ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
26.12.2022Справа № 910/9648/22
Господарський суд міста Києва у складі судді Удалової О.Г., за участю секретаря судового засідання Бенчук О.О., розглянув матеріали господарської справи
За позовом Садівничого товариства "Зоря"
до Об`єднання садівницьких товариств "Русанівський масив"
про визнання недійсним рішення загальних зборів
за участю представників сторін:
від позивачів Гуцол Р.І.
від відповідача не з`явився
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Господарського суду міста Києва звернулось Садівниче товариство "Зоря" (далі - позивач) до Об`єднання садівницьких товариств "Русанівський масив" (далі - відповідач) про визнання недійсним рішення загальних зборів від 18.03.2022, оформленого протоколом № 2-2022 від 18.03.2022.
Позовні вимоги обґрунтовані позивачем порушенням його прав, як учасника відповідача, під час скликання та проведення загальних зборів від 18.03.2022.
Ухвалою суду від 28.09.2022 відкрито провадження у даній справі, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено проведення підготовчого засідання на 25.10.2022, а також встановлено строки для вчинення учасниками справи процесуальних дій.
25.10.2022 від відповідача надійшли: клопотання про відкладення, клопотання про долучення доказів, клопотання про витребування доказів, клопотання про продовження строків для подання доказів, відзив на позовну заяву.
Ухвалою суду від 25.10.2022, яка занесена до протоколу судового засідання, підготовче засідання відкладено на 03.11.2022.
03.11.2022 позивачем подані: заперечення, що стосуються можливості врахування відзиву; заперечення на клопотання про долучення доказів; заперечення на клопотання про витребування доказів.
03.11.2022 відповідачем подано клопотання про виклик та допит свідків.
Ухвалою суду від 03.11.2022, яка занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву в судовому засіданні на 17.11.2022.
17.11.2022 від відповідача через електронну пошту надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
У судове засідання 17.11.2022 представник відповідача не з`явився.
Ухвалою суду від 17.11.2022, яка занесена до протоколу судового засідання, судом:
- відмовлено в прийнятті відзиву, оскільки позивачем не додано доказів направлення копії такого відзиву позивачу у даній справі;
- відмовлено в задоволенні клопотання про витребування доказів, оскільки відповідачем не усунуто недоліків, про які йому зазначено в судовому засіданні 03.11.2022, а саме: не надано доказів звернення до позивача з запитом про надання таких доказів; оригінал документу, що оскаржується (рішення загальних зборів від 18.03.2022, оформлене протоколом № 2-2022 від 18.03.2022), не може знаходитись у позивача, оскільки видавником вказаного документу є відповідач у даній справі; відповідачем не вказано, на підтвердження/спростування яких обставин у вирішенні даної справи необхідна копія протоколу зборів учасників/засновників та чи взагалі існує такий документ;
- відмовлено в клопотанні відповідача про долучення доказів, оскільки відповідачем не надано доказів надіслання таких документів позивачу;
- відмовлено у клопотанні про продовження строків подання доказів.
Ухвалою суду від 17.11.2022 судом закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 12.12.2022, а також викладено мотиви відмови в задоволенні вищевказаних клопотаннях відповідача.
Ухвалою суду від 12.12.2022, яка занесена до протоколу судового засідання, судом задоволено усне клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, судове засідання відкладено на 26.12.2022.
26.12.2022 від відповідача надійшли заяви про участь у судовому засіданні, призначеному на 26.12.2022, в режимі відеоконференції, водночас, такі клопотання надійшли в обідню перерву та не передані до початку судового засідання.
У судовому засіданні 26.12.2022 було проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Ухвалою суду від 27.12.2022 судом відмовлено в задоволенні клопотання відповідача про участь його представника в судовому засіданні в режимі відеоконференції, оскільки клопотання відповідача надійшло до суду менше ніж за 5 днів до відповідного судового засідання, а безпосередньо зареєстровані загальним відділом перед судовим засіданням.
Крім того, повноважний представник відповідача брав участь у засіданні суду 12.12.2022, саме за його клопотанням розгляд справи відкладався, день та час проведення наступного судового засідання погоджувався судом з представниками сторін, з огляду на що представник відповідача не був позбавлений можливості завчасно звернутися до суду з клопотанням на підставі та в порядку та строки, передбачені ст. 197 ГПК України.
Розглянувши надані документи та матеріали, заслухавши пояснення представників учасників справи, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд встановив:
Позивач у даній справі (СТ "Зоря") є членом Об`єднання садівницьких товариств "Русанівський масив", оскільки здійснює свою діяльність за адресою Садівницький масив «Русанівськи сади», що підтверджується статутом СТ "Зоря", а також даними з офіційного сайту Об`єднаних садових товариств "Русанівський масив" за посиланням (https://sady.kiev.ua)
18.03.2022 відбулись загальні збори ради голів Об`єднання садівницьких товариств "Русанівський масив", оформлені протоколом № 2-2022 від 18.03.2022, на яких вирішено: затвердити на період військового стану військово-цивільну адміністрацію масиву ІНФОРМАЦІЯ_1 у складі: ОСОБА_4. - голова адміністрації з функціями координації господарського та медичного забезпечення діяльності масиву "ІНФОРМАЦІЯ_1"; ОСОБА_2 - командир добровільного формування територіальної оборони масиву «ІНФОРМАЦІЯ_1»; ОСОБА_3 - заступник командира добровільного формування територіальної оборони масиву «ІНФОРМАЦІЯ_1».
При цьому, як вказано в протоколі № 2-2022 від 18.03.2022, налічується за списком 45 членів Об`єднання, беруть участь 29, відсоток присутніх 64,4%, відповідно кворум наявний.
Поряд з цим, у вказаному протоколі зазначено, що такі збори проводяться шляхом опитування.
Позивач зазначає, що його не було повідомлено про скликання та проведення вказаних зборів, а отже, допущено грубі порушення вимог статуту та чинного законодавства та порушено корпоративні права позивача як члена ОСТ "Русанівський масив", у зв`язку з чим останній просить суд визнати недійсним рішення загальних зборів голів ОСТ "Русанівський масив", оформлене протоколом № 2-2022 від 18.03.2022.
Розглянувши надані документи, судом встановлено наступне.
Відповідно до п. 5.2.7 статуту позивача (СТ "Зоря") голова правління, зокрема, перед зборами ОСТ "Русанівський масив" збирає правління, обговорює питання порядку денного, участь у голосуванні з кожного питання від імені товариства.
Згідно з п. 1.1 статуту відповідача (ОСТ "Русанівський масив") останнє є добровільним громадським об`єднанням юридичних осіб приватного права - садівницьких товариств та фізичних осіб, які займаються садівництвом, для створення сприятливих умов такої діяльності, здійснення захисту їх прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема, економічних, соціальних, культурних, екологічних та інших інтересів.
Як визначено п. 4.1.1 статуту відповідача, вищим органом управління об`єднання є рада голів (повна назва: рада голів, (голів правлінь) садівницьких товариств), які є учасниками об`єднання. До складу ради голів входять голова об`єднання і секретар об`єднання та голови (голови правлінь) садівницьких товариств, які є учасниками об`єднання.
Відповідно до п. 5.1.1 статуту відповідача збори ради голів проводяться в разі необхідності щоквартально, але не рідше двох разів на рік. Засідання проводить голова об`єднання.
Про дату, місце, час проведення та порядок денний зборів ради голів учасники об`єднання повинні бути повідомлені не пізніше, ніж за 10 днів до визначеного строку проведення.
Повідомлення про збори ради голів здійснюється шляхом особистого інформування голови садівницького товариства. Повідомлення може бути направлено поштою на ім`я голови садівницького товариства або телефонограмою за адресою та телефоном, вказаними представником товариства відповідно до п. 3.8.1 статуту.
У повідомленні повинні бути вказані час і місце проведення засідання ради голів товариства.
Рада голів вправі приймати рішення, якщо на засіданні присутні представники більше 50% учасників об`єднання (п. 5.1.3 статуту відповідача).
Згідно з п. 5.1.4 статуту відповідача відкриває збори голова об`єднання. У разі, якщо засідання скликається на вимогу не менше половини членів ради, засідання відкриває представник осіб, на вимогу яких засідання скликане.
Відповідно до п. 5.1.9 статуту відповідача при необхідності прийняття радою голів рішення, яка потребує негайного виконання, допускається прийняття рішення методом опитування. У цьому разі проект рішення або питання для голосування направляється кожному з членів ради голів, і вони повинні у письмовій формі викласти щодо цього свою думку. Протягом 10 днів з моменту одержання повідомлення від останнього учасника голосування всі вони повинні бути проінформовані головою про прийняте рішення.
Прийняте в такій спосіб рішення вважається правомірним, якщо в голосуванні взяли участь не менше 50% членів ради голів.
Рішення ради голів оформлюються протоколом, який підписується головою та секретарем об`єднання. Рішення ради голів є обов`язковими для виконання правлінням об`єднання, учасникам об`єднання та членам садівницьких товариств, які є учасниками об`єднання (п. 5.1.10 статуту).
Згідно з п. 5.1.11 статуту відповідача, протоколи засідань ради голів та оригінали рішень ради голів у письмовому вигляді зберігаються не менше 10 років і можуть бути знищені лише за рішенням комісіє, спеціально для цього створеної правлінням об`єднання.
Під час розгляду даної справи відповідачем не надано доказів повідомлення позивача про проведення загальних зборів ради голів ОСТ "Русанівський масив" з визначеним порядком денним, призначених на 18.03.2022.
Крім того, суд зазначає, що відповідно до преамбули Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» вказаний Закон визначає організацію, повноваження і порядок діяльності військово-цивільних адміністрацій, що утворюються як тимчасовий вимушений захід з елементами військової організації управління для забезпечення безпеки та нормалізації життєдіяльності населення в районі відсічі збройної агресії російської федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції, що не має на меті зміни та/або скасування конституційно закріпленого права територіальних громад на місцеве самоврядування.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 вказаного Закону для виконання повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених цим Законом, в районі відсічі збройної агресії російської федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції можуть утворюватися військово-цивільні адміністрації.
Військово-цивільні адміністрації - це тимчасові державні органи у селах, селищах, містах, районах та областях, що діють у складі Антитерористичного центру при Службі безпеки України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі проведення антитерористичної операції) або у складі Об`єднаного оперативного штабу Збройних Сил України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях) і призначені для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення безпеки і нормалізації життєдіяльності населення, правопорядку, участі у протидії актам збройної агресії, диверсійним проявам і терористичним актам, недопущення гуманітарної катастрофи в районі відсічі збройної агресії російської федерації, зокрема проведення антитерористичної операції.
Військово-цивільні адміністрації району, області - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження районних, обласних рад, державних адміністрацій та інші повноваження, визначені цим Законом.
Як визначено частиною 2 вказаної норми, військово-цивільні адміністрації є юридичними особами публічного права і наділяються цим та іншими законами повноваженнями, у межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Військово-цивільні адміністрації населених пунктів набувають прав та обов`язків з дня внесення запису про їх державну реєстрацію як юридичних осіб до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
При цьому, згідно з ч. 1 ст. 3 Закону військово-цивільні адміністрації утворюються у разі потреби за рішенням Президента України.
Згідно з ч. 6 вказаної норми, перелік посад у військово-цивільних адміністраціях населених пунктів, на які призначаються особи з числа військовослужбовців військових формувань, утворених відповідно до законів України, осіб рядового і начальницького складу правоохоронних органів, а також перелік посад, що можуть бути заміщені військовослужбовцями військових формувань, утворених відповідно до законів України, особами рядового і начальницького складу правоохоронних органів у районній, обласній військово-цивільній адміністрації, затверджуються Президентом України за поданням керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України, а в разі утворення військово-цивільних адміністрацій для виконання повноважень відповідних органів у районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях - за поданням Командувача об`єднаних сил.
Відповідно до ч. 8 вказаної норми, структуру і штатний розпис військово-цивільних адміністрацій населених пунктів затверджує за поданням керівника відповідної військово-цивільної адміністрації керівник Антитерористичного центру при Службі безпеки України, а в разі утворення військово-цивільних адміністрацій населених пунктів для виконання повноважень відповідних органів у районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях - Командувач об`єднаних сил.
Як встановлено ч. 11 цієї статті, повноваження військово-цивільних адміністрацій району, області починаються у день набрання чинності актом Президента України про їх утворення і припиняються у день відкриття першої сесії новообраної ради.
Поряд з цим, як вбачається зі статуту відповідача, останній є добровільним громадським об`єднанням юридичних осіб приватного права - садівницьких товариств та фізичних осіб, які займаються садівництвом, для створення сприятливих умов такої діяльності, здійснення захисту їх прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема, економічних, соціальних, культурних, екологічних та інших інтересів.
За вказаних обставин, враховуючи вимоги вищевказаного Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» та відсутність рішення Президента України про утворення такої військово-цивільної адміністрації, до повноважень голів ОСТ "Русанівський масив" не могли бути віднесені повноваження щодо створення останньої.
Зважаючи на вищевикладене, за відсутності доказів повідомлення позивача про проведення загальних зборів голів ОСТ "Русанівський масив", а також відсутність повноважень у таких зборів щодо створення такого органу юридичною особи публічного права як військово-цивільної адміністрації, суд вважає вимоги позивача про визнання недійсним рішення загальних зборів голів ОСТ "Русанівський масив" від 18.03.2022, оформленого протоколом від 18.03.2022 № 2/2022, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Судові витрати з урахуванням наведених положень ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються судом на відповідача.
Керуючись ст. ст. 73-74, 76-79, 86, 129, 233, 237-238 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Визнати недійсним рішення загальних зборів голів Об`єднання садівницьких товариств "Русанівський масив" від 18.03.2022, оформлене протоколом від 18.03.2022 № 2/2022.
3. Стягнути з Об`єднання садівницьких товариств "Русанівський масив" (02660, м. Київ, вул. Садова, 15, буд. 42-А, код 22865491) на користь Садівничого товариства "Зоря" (02002, місто Київ, Садівницький масив "Русанівські Сади", вул. Садова, 7, 8, 9, 10, код 24941977) 2 481,00 грн (дві тисячі чотириста вісімдесят одну грн 00 коп.) судового збору
4. Після набрання рішенням законної сили видати накази.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення підписано 17.01.2023.
Суддя О.Г. Удалова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2022 |
Оприлюднено | 18.01.2023 |
Номер документу | 108420199 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з корпоративних відносин пов’язані з діяльністю органів управління товариства |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні