Рішення
від 17.01.2023 по справі 500/4275/22
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/4275/22

17 січня 2023 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд у складі судді Чепенюк О.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Івано-Франківській області (філія ГСЦ МВС), Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Тернопільській області (філія ГСЦ МВС) про визнання протиправною та скасування реєстрації автомобіля, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Івано-Франківській області (філія ГСЦ МВС) (далі РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській, відповідач 1), Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Тернопільській області (філія ГСЦ МВС) (далі РГЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області, відповідач 2), у якому просить:

визнати реєстрацію автомобіля марки BMW 525, 1997 року випуску, номер шасі (рами, кузова) № НОМЕР_1 , тип транспортного засобу - легковий седан-В, реєстраційний номер НОМЕР_2 , перереєстровано Коломийським ВРЕР УДАІ при УМВС України в Івано-Франківській області (на даний час - територіальний сервісний центр №2643 РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області) 28.11.2021 на гр. ОСОБА_2 на підставі довідки-рахунку НОМЕР_3 , яка оформлена 28.11.2014, протиправною;

зобов`язати РГЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області скасувати реєстрацію автомобіля марки BMW 525; 1997 року випуску; номер шасі (рами, кузова) № НОМЕР_1 ; тип транспортного засобу - легковий седан-В; реєстраційний номер - НОМЕР_2 , перереєстровано Коломийським ВРЕР УДАІ при УМВС України в Івано-Франківській області (на даний час - територіальний сервісний центр №2643 РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області) 28.11.2021 на гр. ОСОБА_2 на підставі довідки-рахунку НОМЕР_3 , яка оформлена 28.11.2014;

зобов`язати РГЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області здійснити перереєстрацію в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів реєстрацію транспортного засобу автомобіля марки BMW, моделі 525, тип ТЗ загальний легковий седан, рік випуску 1997, об`єм (потужність) двигуна, 2497 см куб, колір чорний, тип пального дизельне паливо, VIN код ТЗ НОМЕР_1 , у зв`язку із зміною власника на ОСОБА_1 .

Позовна заява обґрунтована наступними обставинами.

ОСОБА_3 10.11.2013 згідно з нотаріально посвідченою довіреністю уповноважено Сидягу Надію Миронівну, або Сидягу Володимира Ігоровича, або ОСОБА_1 представляти її інтереси в органах нотаріату, відповідних органах Державтоінспекції, або будь-яких інших установах, підприємствах та організаціях з питань пов`язаних з експлуатацією та/або розпорядженням транспортного засобу (далі ТЗ) (продати, або обміняти за ціну і на умовах на свій розсуд, здати в оренду (найм), позичку, проходити технічний огляд) щодо транспортного засобу марки, моделі BMW 525; 1997 року випуску; номер шасі (рами, кузова) № НОМЕР_1 ; тип транспортного засобу - легковий седан-В; реєстраційний номер НОМЕР_2 , який належить їй на підставі Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 , виданого та зареєстрованого ІВРЕР УДАІ УМВСУ в Тернопільській області 06.04.2012 (далі Транспортний засіб). Термін дії довіреності до 10.11.2023.

У грудні 2021 року позивач звернувся до РГЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області для здійснення перереєстрації цього Транспортного засобу у зв`язку зі зміною власника, проте йому відмовлено з посиланням на те, що транспортний засіб з ідентичний номером кузова перереєстровано Коломийським ВРЕВ УДАІ при УМВС України в Івано-Франківській області (на даний час - територіальний сервісний центр №2643 РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області) 28.11.2021 на гр. ОСОБА_2 .

На замовлення ОСОБА_1 зроблено експертне дослідження, за висновками якого номер кузова НОМЕР_1 , номер двигуна НОМЕР_5 , наданого на дослідження транспортного засобу BMW 525, номерний знак НОМЕР_2 , не змінювалися; бланк наданого на дослідження документа «Свідоцтво про реєстрацію ТЗ» серія НОМЕР_4 відповідає бланкам, які знаходяться в офіційному обігу.

У серпні 2022 позивач знову звернувся з заявою до відповідача 2 та висновком експертного дослідження від 15.12.2021 №20/6141/17024 для здійснення перереєстрації Транспортного засобу, проте йому знову відмовлено з тих самих підстав, що й попередній раз. Для реєстрації ТЗ необхідно скасувати реєстрацію ТЗ за ОСОБА_2 .

Позивач з посиланням на Закон України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 №3353-ХІІ (далі Закон № 3353-ХІ), Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388 (далі Порядок №1388), Інструкцію про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них», затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справи України від 11.08.2010 № 379, зареєстровану в Міністерстві юстиції України 27.01.2011 за № 123/18861 (далі Інструкція №379), вказує, що державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків та проводиться з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів.

Законом передбачено, що набуття права власності на транспортний засіб відбувається після державної реєстрації у порядку передбаченому законом, зокрема, за рішенням суду із зазначенням особи, яка визнається власником. Позивач зазначає, що фактично отримавши у власність транспортний засіб, не може його використовувати у повному обсязі, обмежений як власник у праві володіння, користування та розпорядження майном, що належить йому. У зв`язку з чим звернувся до суду з позовом за захистом своїх прав та законних інтересів та просить здійснити перереєстрацію вказаного транспортного засобу.

Ухвалою суду від 05.12.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, постановлено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у строк, встановлений статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).

19.12.2021, у строк встановлений судом, надійшов відзив на позов від РГЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області (філія ГСЦ МВС), у якому відповідач 2 проти позову заперечує та вказує, що ОСОБА_1 двічі звертався у РСЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області із заявою про перереєстрацію Транспортного засобу. Позивачу надана відповідь про те, що Транспортний засіб з такими ж ідентифікуючими ознаками перереєстрований в Коломийському ВРЕР УДАІ, його заява від 15.12.2021 надіслана за належністю в РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області. Позивачу двічі було відмовлено у перереєстрації автомобіля.

Під час перевірки Транспортного засобу за інформаційно-пошуковими базами встановлено, що автомобіль марки, моделі BMW 525; 1997 року випуску; номер шасі (рами, кузова) № НОМЕР_1 ; тип транспортного засобу - легковий седан-В, перереєстровано Коломийським ВРЕР УДАІ при УМВС України в Івано-Франківський області (на даний час - територіальний сервісний центр №2643 РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області) 28.11.2021 на гр. ОСОБА_2 на підставі довідки-рахунку НОМЕР_3 , яка оформлена 28.11.2014 суб`єктом господарювання Коломийська філія ТОВ «ІФАВТО» (код ЄДРПОУ 39172095), з видачею ОСОБА_2 свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_6 та номерних знаків НОМЕР_7 .

На даний час в Єдиному державному реєстрі зареєстрованих транспортних засобів МВС наявна інформація про те, що Транспортний засіб був зареєстрований 06.04.2012 в Тернопільському МРЕВ ДАІ УМВС в Тернопільській області (на даний час в ТСЦ №6141 РСЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області) за гр. ОСОБА_3 , видано свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_4 та 28.11.2014 в Коломийському МРЕВ УДАІ УМВСУ в Івано-Франківській області перереєстровано на гр. ОСОБА_2 та видано д.н.з НОМЕР_7 і свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_6 .

Проведення перереєстрації автомобіля BMW 525, 1997 року випуску, номерний знак НОМЕР_2 , кузов НОМЕР_1 можливе після скасування реєстраційної дії від 28.11.2014.

Для прийняття рішення щодо скасування реєстрації автомобіля в РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області необхідно вжити заходи щодо встановлення місця знаходження даного транспортного засобу та провести експертне дослідження його ідентифікаційних номерів та агрегатів. Автомобілі з ідентичними номерами кузова не виготовляються заводом виробником.

Відповідач 2 також зазначає, що вимога про зобов`язання перереєстрації Транспортного засобу передчасна, бо можлива після скасування його перереєстрації; протиправність дій працівників сервісного центру із наданням відмови в перереєстрації не прослідковується і позивачем необгрунтовується, тому вважає, що РСЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області не є належним відповідачем у даній справі. Вважає, що діяв правомірно, а тому просить відмовити у позові (а.с.36-42).

19.12.2022 до суду надійшов відзив відповідача 1 (а.с.66-73). Відповідач 1 посилається на законодавство, яким ліквідовано Департамент Державної автомобільної інспекції МВС України, Центр безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС, управління Державної автомобільної інспекції ГУ МВС, УМВС України в Автономній Республіці Крим, областях» та зазначає, що Управління ДАІ в Івано-Франківській області перебуває в стадії ліквідації, а ВРЕР УДАІ України в Івано-Франківській області, які входили в його структуру, не здійснюють свою діяльність. РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області не є правонаступником Коломийського ВРЕР УДАІ при УМВС України в Івано-Франківській області та немає відношення до перереєстрації автомобіля на ім`я ОСОБА_2 , та не може бути відповідачем у даній справі.

Щодо процедурних питань скасування реєстрації автомобіля та його перереєстрації, то відповідач 1 посилається на статтю 34 Закону № 3353-ХІ, пункти 3, 7, 8, 40 Порядку № 1388 та вказує, якщо судом буде встановлено, що Коломийським ВРЕР УДАІ України в Івано-Франківській області автомобіль перереєстровано з ОСОБА_3 на ОСОБА_2 протиправно та буде винесено відповідне рішення, то такого рішення буде достатньо для скасування державної реєстрації автомобіля. Відтак, вимога про зобов`язання РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області скасувати реєстрацію автомобіля перереєстрованого Коломийським ВРЕВ УДАІ при УМВС України в Івано-Франківській області 28.11.2021 на ОСОБА_2 на підставі довідки-рахунку ВІД № 877152, яка оформлена 28.11.2014. є передчасною та не підлягає задоволенню.

Також відповідач 1 зазначив, що матеріали реєстраційної справи легкового автомобіля марки BMW, модель 525, 1997 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , державний номерний знак НОМЕР_2 на ім`я ОСОБА_2 до РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області не передавались, відповідно виконати ухвалу суду щодо надання таких документів не є можливим.

27.12.2022 до суду надійшла відповідь позивача на відзив відповідача 2, у яких звернута увага, що вимога зобов`язального характеру не є передчасною, позовні вимоги є послідовними (а.с.88-89).

27.12.2022 до суду надійшла відповідь позивача на відзив відповідача 1. Позивач зазначає, що з відзиву на позовну заяву та інших документів неможливо встановити правомірність перереєстрації Транспортного засобу за ОСОБА_2 , відповідач не навів жодних доказів для відмови у задоволенні позовних вимог, а встановлення належності відповідача є обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи (а.с.90-91).

05.01.2023 в суді зареєстровані заперечення РГЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області (філія ГСЦ МВС) на відповідь на відзив, у спростування тверджень позивача. Відповідач 1 звертає увагу, що не порушував прав позивача. РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області не може наводити докази, надавати чи не надавати їх, оскільки не володіє такими доказами. PCЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області не може погоджуватись чи не погоджуватись із твердженням про те, що автомобіль перереєстровано з порушенням вимог законодавства, оскільки не має жодного відношення до його перереєстрації.

Додатково вказує, що територіальний сервісний центр МВС № 2643 РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області не є Коломийським ВРЕР УДАІ при УМВС України в Івано-Франківській області. Також спірний автомобіль було перереєстровано на ОСОБА_2 ВРЕР УДАІ 28 листопада 2014 року, а не 28 листопада 2021 року ГСЦ МВС № 2643.

Листи, які надіслані РСЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області до РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області, не містять норми права та не є обов`язкові до виконання, а носять тільки інформативний характер. Відповідач 1 просив відмовити у позові.

Ухвалою суду від 20.12.2022 задоволено клопотання РСЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області (філія ГСЦ МВС) та призначено справу до судового розгляду у судовому засіданні з викликом сторін на 17.01.2023.

Позивач у судове засідання 17.01.2023 не прибув, подав клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримує. Представник РСЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області також подав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області у судове засідання не прибув, причини неприбуття суду не повідомив.

З огляду на такі обставини, керуючись положеннями частини дев`ятої статті 205, частини четвертої статті 229 КАС України, суд розглянув справу у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши доводи сторін у заявах по суті справи письмовими доказами, суд встановив такі обставини.

Відповідно до відомостей витягу з Єдиного державного реєстру МВС станом на 14.12.2022 стосовно Транспортного засобу легкового автомобіля марки BMW, модель 525, 1997 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , внесено такі відомості:

24.06.2006, ДНЗ НОМЕР_8 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_9 , перереєстрація при переобладнанні із заміною кузова (шасі) та двигуна (ТСЦ 5643), власник ОСОБА_4 , Рівненська область, вказано адресу проживання,

04.01.2007, ДНЗ НОМЕР_8 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_9 , зняття з обліку для реалізації (ТСЦ 5643), власник ОСОБА_4 , Рівненська область, вказано адресу проживання,

05.01.2007, ДНЗ НОМЕР_10 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_11 , видача тимчасового талону за заявою власника для реєстрації, у тому числі при уточненні реєстраційних даних ТЗ (ТСЦ 5643), власник ОСОБА_5 , Рівненська область, вказано адресу проживання,

13.02.2007, ДНЗ НОМЕР_10 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_12 , реєстрація ТЗ придбаного на аукціоні, товарній біржі (ТСЦ 5643), власник ОСОБА_5 , Рівненська область, вказано адресу проживання,

29.12.2011, ДНЗ НОМЕР_10 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_12 , зняття з обліку для реалізації (ТСЦ 5643), власник ОСОБА_5 , Рівненська область, вказано адресу проживання,

06.04.2012, на обліку, ДНЗ НОМЕР_2 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_4 , перереєстрація при заміні свідоцтва про реєстрацію (2603) Коломийське ВРЕВ УДАІ при УМВС в Івано-Франківській області, власник ОСОБА_3 , Тернопільська область, вказано адресу проживання,

06.04.2012, ДНЗ НОМЕР_2 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_4 , перереєстрація при заміні свідоцтва про реєстрацію (ТСЦ 6141), власник ОСОБА_3 , Тернопільська область, вказано адресу проживання,

28.11.2014, на обліку, ДНЗ НОМЕР_7 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_6 , перереєстрація ТЗ на нового власника за довідкою-рахунком (2603) Коломийське ВРЕВ УДАІ при УМВС в Івано-Франківській області, власник ОСОБА_2 , Тернопільська область, вказано адресу проживання (а.с.74).

Відповідно до реєстраційної картки Транспортного засобу підставою для реєстрації 28.11.2014 вказана довідка-рахунок №ВІА877152 від 28.11.2014 (а.с.51).

Матеріали справи містять копію довіреності, нотаріально посвідченої 10.11.2013 приватним нотаріусом Тернопільського міського нотаріального округу Бойко Л.В., відповідно до якої, ОСОБА_3 , уповноважує ОСОБА_6 , або Сидягу Володимира Ігоровича, або ОСОБА_1 , представляти її інтереси в органах нотаріату, відповідних органах Державтоінспекції, або будь-яких інших установах, підприємствах та організаціях з питань, пов`язаних з експлуатацією та/або розпорядженням транспортного засобу (продати, або обміняти за ціну і на умовах на свій розсуд, здати в оренду (найм), позичку, проходити технічний огляд) щодо транспортного засобу; марки, моделі - BMW 525; 1997 року випуску; номер шасі (рами, кузова) № НОМЕР_1 ; тип транспортного засобу - легковий седан-В; реєстраційний номер - НОМЕР_2 , який належить на підставі Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 , виданого та зареєстрованого ІВРЕР УДАІ УМВСУ в Тернопільській області 06.04.2012 (а.с.15). Для цього довірителем надавалося повіреним право користуватися транспортним засобом (у тому числі керувати) та вчиняти інші дії, пов`язані з експлуатацією та відчуженням автомобілем.

12.12.2021 ОСОБА_1 звернувся до РСЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області з заявою про реєстрацію автомобіля марки BMW 525, 1997 року випуску, номерний знак НОМЕР_2 , кузов НОМЕР_1 у зв`язку з зміною власника (а.с.52). Відповідач листом від 28.12.2021 № 31/19-С-55о/п повідомив заявника про те, що в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів МВС даний автомобіль перереєстрований 28.11.2014 Коломийським ВРЕР УДАІ при УМВС України в Івано-Франківський області, тому його заяву надіслано за належністю до РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області (а.с.54).

18.08.2022 ОСОБА_1 звернувся до РСЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області з заявою про те, що у грудні 2021 року вже звертався до відповідача 1 з заявою про реєстрацію Транспортного засобу, проте йому відмовлено. У зв`язку з чим у заяві від 18.08.2022 просив надати інформацію про відмову у реєстрації Транспортного засобу (а.с.56).

До заяви позивач надав копію паспорта громадянина України, довідку про РНОКПП, копію нотаріально завіреної довіреності від 10.11.2013 від власника автомобіля ОСОБА_3 на керування та розпоряджання, висновок експертного дослідження від 15.12.2021 №20/6141/17024 (а.с.57-61).

У відповідь на цю заяву РСЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області листом від 25.08.2022 №31/1-С-197 о/п повідомило заявника про підстави для відмови у реєстрації автомобіля марки, моделі - BMW 525; 1997 року випуску; номер шасі (рами, кузова) № НОМЕР_1 ; тип транспортного засобу - легковий седан-В; реєстраційний номер - НОМЕР_2 .

Зокрема, згідно з даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів МВС автомобіль марки BMW 525, 1997 року випуску, номерний знак НОМЕР_2 , кузов НОМЕР_1 перереєстровано Коломийським ВРЕР УДАІ при УМВС України в Івано-Франківський області (на даний час - територіальний сервісний центр №2643 РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області) 28 листопада 2014 року на гр. ОСОБА_2 на підставі довідки-рахунку НОМЕР_3 , яка оформлена 28 листопада 2014 року суб`єктом господарювання Коломийська філія ТОВ «ІФАВТО» (код ЄДРПОУ 39172095) з видачею ОСОБА_2 свідоцтва про реєстрацію ТЗ НОМЕР_6 та номерних знаків НОМЕР_7 .

У зв`язку із наведеним та, враховуючи результати аналітичного пошуку по ЄДРТЗ МВС, в ТСЦ 6141 РСЦ ГСЦ МВС в Тернопільській області відсутня технічна можливість та обмежені згідно законодавства повноваження щодо проведення операції з перереєстрації автомобіля на іншого власника.

Також у листі зазначено, що проведення перереєстрації автомобіля BMW 525, 1997 року випуску, номерний знак НОМЕР_2 , кузов НОМЕР_1 можливе після скасування реєстраційної дії від 28 листопада 2014 року в установленому законодавством порядку. Додатково інформовано, що попередня заява та відповідні матеріали направлені за належністю до РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області, відповіді станом на 25.08.2022 не отримано (а.с.17-19, 62-64). Також суд зауважує, що у відповіді відповідача допущена описка у тексті з посиланням на дату реєстрації Транспортного засобу за ОСОБА_2 , така здійснена 28.11.2014, а не 28.11.2021, як зазначено у листі.

Безпосередньо до РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області Сидяга І.М. стосовно скасування реєстрації Транспортного засобу "двійника" не звертався.

Заява позивача від 21.12.2021 була передана відповідачем 2 для розгляду за належністю 28.12.2021 до відповідача 1 (а.с.55), та по суті не розглядалася, як вбачається з письмових пояснень відповідача 1.

Позивач через неможливість здійснення державної реєстрації транспортного засобу, звернувся до суду з цим позовом.

Фактично обставини справи зводяться до того, що на даний час є два автомобілі BMW 525, 1997 року випуску, номерний знак НОМЕР_2 , кузов НОМЕР_1 , тобто з однаковими ідентифікуючими ознаками, одним з яких користується позивач на підставі нотаріально посвідченої довіреності від власника на право керування та розпорядження ТЗ і виявив бажання перереєструвати такий за собою, інший - зареєстрований 28.11.2014 Коломийським ВРЕР УДАІ при УМВС України в Івано-Франківський області за ОСОБА_2 .

Спеціальним законом, що регулює суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки, визначає права, обов`язки і відповідальність суб`єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об`єднань, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання (далі - міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади та об`єднань) є Закон України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 № 3353-XII.

Статтею 34 Закон № 3353-XII визначено, що державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків (частина перша статті 34 Закон № 3353-XII).

Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України (частина четверта статті 34 Закон № 3353-XII).

Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів. У разі наявності обтяжень реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів здійснюється за наявності згоди обтяжувача (обтяжувачів), справжність підпису (підписів) якого (яких) засвідчено нотаріусом (частина одинадцята статті 34 статті 34 Закон № 3353-XII).

На транспортні засоби оформляються та видаються реєстраційні документи, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України, та закріплюються номерні знаки, які відповідають встановленим вимогам (частина дванадцята статті 34 статті 34 Закон № 3353-XII).

Єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків встановлена Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1998 №1388.

Власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники (далі - власники) зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Строк державної реєстрації продовжується у разі подання документів, які підтверджують відсутність можливості своєчасного її проведення власниками транспортних засобів (хвороба, відрядження або інші поважні причини) (пункту 7 Порядку № 1388).

Відповідно до абзацу першого пункту 8 Порядку № 1388 державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність, для юридичних осіб - організаційно-розпорядчий документ про проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів та видана юридичною особою довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.

Цим же пунктом 8 Порядку № 1388 (у редакції, чинній на момент звернення позивача до відповідача 2 з заявою про перереєстрацію Транспортного засобу від 21.12.2021) документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку:

договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках;

укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;

договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений між покупцем та суб`єктом господарювання, який є власником зареєстрованого за ним транспортного засобу і здійснює оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, підписаний уповноваженою особою такого суб`єкта господарювання та скріплений печаткою (у разі наявності);

укладені та оформлені в центрах надання адміністративних послуг у присутності адміністраторів таких центрів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;

нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;

договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб`єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб`єктів уповноваженою особою;

договір комісії між власником транспортного засобу і суб`єктом господарювання, який за таким договором є комісіонером, та договір купівлі-продажу транспортного засобу, за яким продавцем є такий суб`єкт господарювання, які підписані від імені суб`єкта господарювання уповноваженою особою, - у разі продажу транспортних засобів суб`єктами господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу;

свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати;

рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів чи особами, уповноваженими управляти таким майном;

рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність;

копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин;

довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску;

акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача;

митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане митним органом посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;

договір фінансового лізингу та договір купівлі-продажу предмета лізингу;

акт про проведені електронні торги або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем;

акт про придбання майна на аукціоні з продажу майна боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність);

договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений за результатами прилюдних торгів (аукціону) або електронних торгів, за яким продавцем виступає Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, або акт про реалізацію активів на електронних торгах, виданий Національним агентством з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;

акт про придбання товару на електронному аукціоні, виданий митним органом у разі продажу транспортних засобів у випадках, передбачених статтею 243 Митного кодексу України;

договір купівлі-продажу, оформлений в електронному вигляді через електронний кабінет водія або Єдиний державний вебпортал електронних послуг.

У разі митного оформлення транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, які ввозяться на митну територію України, за електронною митною декларацією відомості про оформлення такої декларації перевіряються шляхом надсилання запиту в електронному вигляді до єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів за допомогою засобів інформаційно-телекомунікаційних систем.

Для державної реєстрації транспортних засобів, що перебували в експлуатації і зняті з обліку в уповноважених органах МВС, крім зазначених у цьому пункті документів, що підтверджують правомірність їх придбання, подається свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та копія реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою уповноваженого органу МВС про зняття транспортного засобу з обліку. Переобладнання (крім переобладнання для роботи на газових паливах), відчуження (крім транспортних засобів, які перейшли у власність спадкоємця на підставі свідоцтва про право на спадщину), передача права користування і (або) розпорядження придбаних транспортних засобів, не зареєстрованих у уповноважених органах МВС, не допускається.

Державна реєстрація транспортних засобів проводиться за умови сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів (обов`язкових платежів), а також внесення в установленому порядку платежів за державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку, відшкодування вартості бланків реєстраційних документів та номерних знаків.

Згідно з пунктом 24 Порядку № 1388 організація роботи, пов`язаної з реєстрацією (перереєстрацією), зняттям з обліку транспортних засобів, оформленням та видачею реєстраційних документів і номерних знаків, здійснюється за місцем звернення власника або його уповноваженої особи незалежно від місця реєстрації (проживання) фізичної особи чи місцезнаходження юридичної особи, у порядку, визначеному МВС. При цьому в реєстраційних документах зазначається місце реєстрації (проживання) фізичної особи (для внутрішньо переміщених осіб - місце проживання на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або її відображення в електронній формі на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг Портал Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія) або місце реєстрації юридичної особи, за якою реєструється транспортний засіб.

Таким чином, наведеними нормами передбачено, що державна реєстрація транспортних засобів проводиться за умови надання власниками транспортних засобів, зокрема, документів, які підтверджують правомірність їх придбання, отримання, ввезення, митного оформлення, а також відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху. Також цією нормою встановлено перелік документів, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин. Державна реєстрація транспортних засобів здійснюється як за заявою власників, поданих особисто, так і уповноважених представників з наданням документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника.

Відповідно до абзацу третього пункту 40 Порядку №1388 у разі виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в уповноважених органах МВС, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами або таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв`язку з незаконним заволодінням, уповноважені особи сервісних центрів МВС вносять до Єдиного державного реєстру транспортних засобів інформацію про обмеження державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів і передають наявні документи до відповідного органу досудового розслідування. Якщо виявлено факт підроблення митних документів, їх ксерокопії з необхідним поясненням надсилаються митному органу, зазначеному в таких документах.

Підставами для зняття зазначених обмежень та скасування державної реєстрації є рішення компетентних органів.

Згідно з абзацом п`ятим пункту 40 Порядку №1388 державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів скасовується:

на підставі документів, що підтверджують установлення факту знищення, підробки або зміни ідентифікаційного номера транспортного засобу, номера двигуна або заміни без відповідного дозволу номерної панелі з ідентифікаційним номером транспортного засобу;

на підставі відомостей про транспортний засіб, що перебуває під дією обтяжень, або у разі подачі документів, інформація в яких не відповідає відомостям відповідних державних реєстрів;

у разі визнання недійсним правочину, на підставі якого проводилася державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортного засобу;

на підставі рішення суду;

у разі встановлення факту підроблення митних документів або нездійснення митного оформлення транспортного засобу.

Якщо під час проведення перевірки ідентифікаційних номерів складових частин за автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби або банком даних Генерального секретаріату Інтерполу буде встановлено, що раніше зареєстрований на території України транспортний засіб розшукується правоохоронними органами інших держав, сервісний центр МВС вилучає свідоцтво про реєстрацію (технічний паспорт), оформляє відповідні документи про цей факт і передає їх до відповідного органу досудового розслідування. Сервісні центри МВС видають власникам тимчасові реєстраційні талони строком на один рік, у графу "Особливі відмітки" яких вноситься запис: "Розшукується Інтерполом. Перереєстрацію або зняття з обліку заборонено до закінчення перевірки". Заміна тимчасових реєстраційних талонів на свідоцтва про реєстрацію з внесенням до них запису "Розшукується Інтерполом. Перереєстрацію або зняття з обліку дозволено" здійснюється в установленому МВС порядку (з обов`язковим інформуванням ініціатора розшуку) після набрання законної сили виправдувальним вироком за відповідним фактом або винесення постанови (ухвали) про закриття кримінального провадження, крім випадків, коли провадження було закрито за нереабілітуючими обставинами.

Порядок здійснення центрами надання послуг, пов`язаних з використанням автотранспортних засобів (далі - Центри), державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів (далі - ТЗ), оформлення і видачі свідоцтв про реєстрацію ТЗ, тимчасових реєстраційних талонів (далі - реєстраційні документи) та номерних знаків на ТЗ встановлено Інструкцією про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справ України № 379 від 11.08.2010.

Відповідно до пункту 4 Інструкції № 379 перереєстрація ТЗ проводиться працівниками Центру з урахуванням вимог пунктів 8, 12, 15, 33-39 Порядку ( 1388-98-п ). У разі перереєстрації ТЗ свідоцтво про реєстрацію ТЗ (технічний паспорт) підлягає заміні на загальних підставах.

Згідно з пунктом 5.7 Інструкції № 379 на підставі документів, що підтверджують встановлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин ТЗ, виявлення ТЗ, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в Центрі, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами, таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв`язку з незаконним заволодінням, або інформацію про реєстрацію яких несанкціоновано внесено до автоматизованої бази даних АІС «Автомобіль» та (або) Єдиного державного реєстру Державтоінспекції, працівники Центру оформляють в установленому порядку необхідні документи, скасовують державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку ТЗ і передають усі відповідні документи до органу досудового розслідування для подальшого проведення перевірки.

За приписами підпунктів 5.7.2 та 5.7.3 Інструкції № 379 про скасування державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку ТЗ до автоматизованої бази даних АІС «Автомобіль» та Єдиного державного реєстру Державтоінспекції вноситься запис: «Скасування реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку ТЗ», а також вноситься запис про підстави такого скасування. Свідоцтво про реєстрацію (технічний паспорт) таких ТЗ та номерні знаки вилучаються. Свідоцтво про реєстрацію ТЗ (технічний паспорт) анулюється способом, що не дозволяє його повторного використання, і долучається до матеріалів про скасування державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку ТЗ, а номерні знаки знищуються в установленому порядку.

Виходячи з наведених положень Порядку № 1388 та Інструкції № 379, прийняттю рішень про скасування державної реєстрації (перереєстрації) передує, зокрема, виявлення транспортного засобу, зареєстрованого (перереєстрованого) за фіктивними чи підробленими документами; наявність достатніх і допустимих даних, які засвідчують обставини фіктивності чи підроблення документів, на підставі яких за участю сервісного центру МВС проведено державну реєстрацію/перереєстрацію автомобіля, та доказів, які підтверджують установлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин ТЗ. Встановлення саме таких обставин є підставою для скасування державної реєстрації (перереєстрації) ТЗ.

Повертаючись до обставин цієї справи суд зазначає, що відповідно до відомостей витягу з Єдиного державного реєстру МВС з 28.11.2014 власником транспортного засобу легкового автомобіля марки BMW, модель 525, 1997 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , є ОСОБА_2 . В той же час позивач зазначає, що за час користування автомобілем марки BMW, модель 525, 1997 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 (тобто з такими ж ідентифікуючими ознаками), з 10.11.2013 на підставі довіреності від власника Транспортного засобу, нікому не передавав ні автомобіль, ні свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.

Проте судом не встановлено, а позивачем не надано беззаперечних документальних доказів того, що транспортний засіб марки BMW, модель 525, 1997 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 за громадянкою ОСОБА_2 зареєстрований (перереєстрований) за фіктивними чи підробленими документами.

При цьому судом для повного та об`єктивного з`ясування обставин справи були витребувані ухвалою про відкриття провадження у справі від 05.12.2022 у відповідача 1 документи, що стали підставою для реєстрації Транспортного засобу за ОСОБА_2

РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області такі не надав через їх відсутність, бо реєстраційна дія проводилася Коломийським ВРЕР УДАІ при УМВС України в Івано-Франківський області і такі документи до РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області не передавалися.

Предметом доказування в цій справі є обставини, що підтверджують правомірність/неправомірність прийнятими відповідачем 1 як державним реєстратором рішень про перереєстрацію транспортного засобу, яке за своєю юридичною природою є рішенням суб`єкта владних повноважень та повинно прийматися в порядку, на підставі та у спосіб, визначені законом. Позивачем не надано жодних доказів, які б підтверджували протиправність реєстрації ТЗ відповідачем 1 за оспорюваною реєстраційною дією.

Стосовно долученого позивачем до своєї заяви про реєстрацію (перереєстрацію) транспортного засобу висновку експертного дослідження, проведеного 15.12.2021 (а.с.16), згідно з яким номер кузова НОМЕР_1 , номер двигуна НОМЕР_5 , наданого на дослідження транспортного засобу BMW 525 номерний знак НОМЕР_13 , не змінювалися; бланк наданого на дослідження документа «Свідоцтво про реєстрацію ТЗ» серія НОМЕР_4 відповідає бланкам, які знаходяться в офіційному обігу, то суд зазначає, що зазначений висновок стосується транспортного засобу марки BMW, модель 525, 1997 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , державний номерний знак НОМЕР_2 , що був зареєстрований за ОСОБА_3 , і який, як стверджує позивач, перебуває у нього, а не транспортного засобу, зареєстрованого за гр. ОСОБА_2 , державний номерний знак НОМЕР_7 , на предмет незмінності ідентифікаційного номера транспортного засобу, номера двигуна тощо.

Лише належні та допустимі докази стосовно фіктивності чи підроблення документів при реєстрації транспортного засобу, зареєстрованого за гр. ОСОБА_2 , державний номерний знак НОМЕР_7 , можуть свідчити про протиправність проведення перереєстрації транспортного засобу.

Суд ще раз наголошує, що приписи пункту 40 Порядку № 1388 визначають підстави для скасування державної реєстрації транспортного засобу. Позивачем не надано, а судом не встановлено обставин, за яких реєстрація транспортного засобу марки BMW, модель 525, 1997 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 за громадянкою ОСОБА_2 проведена протиправно. При цьому, в даному випадку адміністративний суд не наділений повноваженнями щодо встановлення факту реєстрації транспортного засобу за фіктивними чи підробленими документами.

Стосовно пояснень РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській області про те, що воно не є правонаступником Коломийського ВРЕР УДАІ при УМВС України в Івано-Франківській області і є неналежним відповідачем, то суд такі вважає безпідставними та враховує таке.

Дійсно відповідно до Закону України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 № 580-VIII, постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ» від 16.09.2015 № 730, наказу Міністерства внутрішніх справ України від 30.11.2015 № 1532 «Про ліквідацію Департаменту Державної автомобільної інспекції МВС України, Центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС, управлінь Державної автомобільної інспекції ГУ МВС, УМВС України в Автономній Республіці Крим, областях», Управління ДАІ в Івано-Франківській області та ВРЕР УДАІ України в Івано-Франківській області ліквідовані.

Урядом приймалися рішення про ліквідацію територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ та створювалися нові територіальні органи (РСЦ МВС), відокремлені структурні підрозділи - регіональні сервісні центри в АРК, областях та у місті Києві (РСЦ ГСЦ МВС), які діють як філії та фактично здійснюють частину функцій колишніх РСЦ МВС, ВРЕР УДАІ, що припинилися.

Верховним Судом України в постановах від 04.03.2014 у справі №21-8а14, від 27.05.2014 у справі №21-108а14 сформульовано правову позицію, згідно з якою ліквідація юридичної особи публічного права здійснюється розпорядчим актом органу державної влади, органу місцевого самоврядування або уповноваженою на це особою. У цьому акті має бути наведено обґрунтування доцільності відмови держави від виконання завдань та функцій такої особи або їх передачі іншим органам виконавчої влади. Якщо таке обґрунтування наведене, то у такому випадку має місце ліквідація юридичної особи публічного права, а якщо ні, то саме посилання на те, що особа ліквідується, є недостатнім.

Оскільки до РСЦ ГСЦ МВС (філій ГСЦ МВС) фактично перейшло виконання ідентичних завдань та функцій, спрямованих на реалізацію повноважень Міністерства внутрішніх справ України у сфері надання сервісних послуг, то підстав вважати, що РСЦ ГСЦ МВС в Івано-Франківській є неналежним відповідачем за позовними вимогами про скасування реєстраційної дії, вчиненої Коломийським ВРЕР УДАІ при УМВС України в Івано-Франківській області, немає.

Відтак позовні вимоги заявлені до належних відповідачів.

З урахуванням викладеного, оцінюючи правомірність дій відповідачів, перевіряючи дотримання відповідачами критеріїв, визначених частиною другою статті 2 КАС України, суд вважає, що такі дотримані, відповідачі діяли на підставі, у спосіб, що визначені законами України.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Також суд враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Також згідно позиції Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформованої, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд не вбачає підстав для задоволення позову.

Підстави для вирішення судом питання про розподіл між сторонами судових витрат відповідно до статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 72-77, 90, 241-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні позову повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Позивач:

ОСОБА_1 (місцезнаходження/місце проживання: АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_14 );

Відповідач:

Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Івано-Франківській області (філія ГСЦ МВС) (місцезнаходження/місце проживання: вул. Юності, 23,м. Івано-Франківськ,Івано-Франківський район, Івано-Франківська облас,76492, код ЄДРПОУ/РНОКПП 43611802);

Відповідач:

Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Тернопільській області (філія ГСЦ МВС) (місцезнаходження/місце проживання: вул. Стрийська, 5, с. Підгородне, Тернопільський район, Тернопільська область, 46400, код ЄДРПОУ/РНОКПП 43611891).

Повний текст рішення складено та підписано 17 січня 2023 року.

СуддяЧепенюк О.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2023
Оприлюднено19.01.2023
Номер документу108439043
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —500/4275/22

Постанова від 17.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 03.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 17.01.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 02.01.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 20.12.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні