Ухвала
від 18.01.2023 по справі 120/6486/22
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

18 січня 2023 р.Справа № 120/6486/22

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді:Вільчинського О.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Голованюк І.В.,

представника позивача: Блажка Р.П.,

представників відповідача: Пенської О.Ю., Ременяк С.Я.,

розглянувши відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі

за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "Туль-Чікен"

до: Головного управління ДПС України у Вінницькій області

про: визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Туль-Чікен" (далі - ТОВ "Туль-Чікен", позивач) до Головного управління ДПС України у Вінницькій області (далі - ГУ ПФУ у Вінницькій області, відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

09.01.2023 від представника відповідача до суду надійшло клопотання про зупинення провадження у справі. Клопотання мотивоване тим, що самостійною підставою для скасування податкових повідомлень-рішень №0013300701, №0013310701 від 08.02.2022 у цій справі є незаконність проведення перевірки на підставі постанови Кабінету Міністрів України від №89 "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок" під час дії мораторію на проведення податкових перевірок, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2". У свою чергу ГУ ДПС у Вінницькій області не погоджується з такими доводами позивача з огляду на те, що Законом України від 17.09.2020 №909-ІХ "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" передбачено, що у період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), надано Кабінету Міністрів України право скорочувати строк дії обмежень, заборон, пільг та гарантій, встановлених відповідними законами України, прийнятими з метою запобігання виникненню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, крім випадків, коли зазначене може призвести до обмеження конституційних прав чи свобод особи.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 26.01.2022 та постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2022 у справі № 640/18314/21, як зазначає представник відповідача, постанова Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 89 "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок" визнана протиправною та нечинною. В той же час, ухвалою Касаційного адміністративного суду у складі колегії суддів Верховного Суду від 23.12.2022 у справі №640/18314/21 за позовом ТОВ "Промметсплав" до Кабінету Міністрів України, треті особи: Міністерство фінансів України, Державна податкова служба України про визнання протиправною та нечинною постанови від 03.02.2021 № 89 "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок" розглянуто та задоволено клопотання Кабінету Міністрів України про зупинення дії рішення Окружного адміністративного суду м.Києва від 26.01.202 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2022 у справі № 640/18314/21. Відповідач звертає увагу суду, що несплата податків суб`єктами господарювання за відсутності законодавчої можливості контролюючого органу реагувати на порушення унеможливлює надходження до державного бюджету, як наслідок, Держава не може належним чином забезпечувати видатки на нагальні потреби.

Виконання рішень щодо скасування податкових повідомлень-рішень за наслідками проведених планових перевірок саме з підстав визнання протиправною та нечинною постанови від 03.02.2021 № 89 "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок" до закінчення касаційного перегляду рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26.01.2022 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2022 у справі № 640/18314/21, на переконання сторони відповідача, призведе до значних втрат з Державного бюджету України.

Враховуючи те, що ухвалою Касаційного адміністративного суду у складі колегії суддів Верховного Суду від 23.12.2022 зупинено дію рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.01.2022 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2022 у справі № 640/18314/21 до закінчення їх перегляду у касаційному порядку, на підставі п. 3 ч. 1 ст. 236 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) представник відповідача просить суд зупинити провадження у справі №120/6486/22 до набуття законної сили судовим рішенням у справі № 640/18314/21.

В судовому засіданні 18.01.2023 представники відповідача заявлене клопотання про зупинення провадження у справі підтримали та просили суд його задовольнити.

Представник позивача у свою чергу проти зупинення провадження у справі не заперечував.

Вирішуючи клопотання сторони відповідача про зупинення провадження у справі, суд виходить із такого.

Відповідно до частини четвертої статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Правова оцінка, надана судом певному факту при розгляді іншої справи, не є обов`язковою для суду (частина сьома статті 78 КАС України).

Перелік імперативних та факультативних підстав зупинення провадження передбачені ст. 236 КАС України.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатись на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.

Зупинення провадження у справі є тимчасовим зупиненням розгляду справи у зв`язку з обставинами, які перешкоджають розгляду справи, до їх усунення або виконання необхідних дій.

Обов`язок суду щодо зупинення провадження у справі виникає у разі неможливості розгляду справи до вирішення взаємопов`язаного спору іншим судом в іншій справі. При цьому, неможливість розгляду справи полягає в тому, що обставини, які підлягають з`ясуванню та мають значення при розгляді конкретної справи, не можуть бути встановлені судом самостійно у цій справі.

Суд зазначає, що зупинення провадження з підстав, передбачених пунктом 3 частини 1 статті 236 КАС України, допускається лише тоді, коли зібрані докази не дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.

Предметом позову у цій справі є перевірка на предмет законності податкових повідомлень рішень № 0013300701 та № 0013310701 від 08.02.2022, прийнятих ГУ ДПС у Вінницькій області за результатами перевірки ТОВ "Туль-Чікен" з питань дотримання вимог податкового, валютного законодавства, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, іншого законодавства за період з 01.03.2019 по 30.09.2021. Вказана перевірка, як встановлено судом, проводилася у період з 26.11.2021 по 10.01.2022 відповідно до наказів від 11.11.2021 № 3837к "Про призначення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Туль-Чікен" та від 22.12.2021 3 4483к "Про продовження термінів проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Туль-Чікен", прийнятих, зокрема на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 №89 "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок".

Однією із підстав для скасування податкових повідомлень-рішень №0013300701, №0013310701 від 08.02.2022 за змістом позовної заяви ТОВ "Туль-Чікен" є незаконність проведення відповідачем перевірки на підставі постанови Кабінету Міністрів України від №89 "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок" під час дії мораторію на проведення податкових перевірок, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2". В свою чергу ГУ ДПС у Вінницькій області не погоджується з такими доводами позивача та зазначає, що Законом України від 17.09.2020 №909-ІХ "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" передбачено, що у період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), надано Кабінету Міністрів України право скорочувати строк дії обмежень, заборон, пільг та гарантій, встановлених відповідними законами України, прийнятими з метою запобігання виникненню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, крім випадків, коли зазначене може призвести до обмеження конституційних прав чи свобод особи.

Суд установив, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.01.2022 у справі № 640/18314/21, залишеним буз змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2022, позовні вимоги ТОВ "Промметсплав" задоволено у повному обсязі: визнано протиправною та нечинною постанову Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 89 "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок".

Ухвалою Касаційного адміністративного суду у складі колегії суддів Верховного Суду від 25.08.2022 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Державної податкової служби України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.01.2022 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2022 у справі №640/18314/21.

Крім того, ухвалою Касаційного адміністративного суду у складі колегії суддів Верховного Суду від 26.08.2022 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Кабінету Міністрів України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.01.2022 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2022 у справі № 640/18314/21.

Іншою ухвалою Касаційного адміністративного суду у складі колегії суддів Верховного Суду від 26.06.2022 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Міністерства фінансів України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.01.2022 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2022 у справі № 640/18314/21.

Відповідно до ухвали Касаційного адміністративного суду у складі колегії суддів Верховного Суду від 23.12.2022 Верховний Суд зупинив дію рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.01.2022 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2022 у справі № 640/18314/21 до закінчення їх перегляду у касаційному порядку.

Суд зазначає, що особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, регламентовані положеннями статті 264 КАС України, згідно із частиною дев`ятою якої суд може визнати нормативно-правовий акт протиправним (незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили) та нечинним повністю або в окремій його частині.

Наслідки визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним визначені у статті 265 КАС України, згідно із частинами першою та другою якої резолютивна частина рішення суду про визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним невідкладно публікується відповідачем у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання рішенням законної сили.

Нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.

З огляду на приписи ч. 2 ст. 255 КАС України судове рішення у справі №640/18314/21 набрало законної сили 05.07.2022 (дата прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду).

Отже, на час проведення перевірки стосовно позивача, тобто у період 26.11.2021 по 10.01.2022, постанова Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 89 "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок" була чинною не залежно від дати набрання законної сили рішенням від 26.01.2022 у справі №640/18314/21 та зупинення його дії Верховним Судом 23.12.2022.

Отже набрання законної сили рішення у справі №640/18314/21 не впливає на можливість розгляду цієї адміністративної справи, відповідно відсутня підстава для зупинення провадження у справі, передбачена п. 3 ч. 1 ст. 236 КАС України.

Суд зазначає, що невиправдане зупинення судом провадження у справі є неприпустимим, не відповідає завданню адміністративного судочинства і тягне за собою порушення установлених строків розгляду справи.

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку, що підстави для зупинення провадження у справі відсутні, а тому в задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у цій справі необхідно відмовити.

Керуючись ст.ст. 4, 236, 243, 248, 250, 256, 293-295 КАС, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі відмовити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та не може бути оскаржена окремо від рішення суду. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Повний текст ухвали виготовлено 23.01.23

СуддяВільчинський Олександр Ванадійович

Дата ухвалення рішення18.01.2023
Оприлюднено25.01.2023
Номер документу108533666
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —120/6486/22

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 23.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Постанова від 23.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 01.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 07.02.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Ухвала від 18.01.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні