Постанова
від 24.01.2023 по справі 751/3512/22
НОВОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІГОВА

Справа №751/3512/22

Провадження №3/751/164/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2023 року м. Чернігів

СУДДЯ НОВОЗАВОДСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ МІСТА ЧЕРНІГОВА

КАРАПУТА О.О.

при секретарі судового засідання Бобровник Н.В., Ригаль В.Л.,

за участю: представника Чернігівської митниці - Борисенка А.П.

захисника - Коноплі Ю.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого директором ТОВ «КІА ВУД», місце проживання зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України,

В С Т А Н О В И В:

03.08.2022 о 16 год. 02 хв. до відділу митного оформлення № 2 митного поста «Сновськ» Чернігівської митниці (15300, Чернігівська обл., м. Корюківка, вул. Передзаводська, 4) подана до оформлення митна декларація ЕК 10 АА № UA102160/2022/001479 на товар «Пиломатеріал обрізний із деревини сосни (дошка) вологість 14-16% розміром: 22-95*90-95*3985/4000мм - 44,855 м3», вагою брутто 21200 кг, фактурною вартістю 4575,21 USD.

Згідно наданих до митного оформлення документів: Invoice від 03.08.2022 № 10, Пак-лист від 03.08.2022 № 10, CMR від 03.08.2022 б/н, сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 03.08.2022 № 933026, Акту про завантаження транспортного засобу б/н від 11.08.2022:

- продавцем товару є ТОВ «КІА ВУД КОМПАНІ», 14001, Чернігівська обл., місто Чернігів, вул. Текстильників, будинок 1, Україна, код ЄДРПОУ 44346652;

- одержувачем (покупцем) товару є підприємство «eFulfillment Gmbh», Ikarusallee 15 30179, Hannover, Niedersachsen. Hiмеччина.

- перевізник - «Павлюк Петро», 78663, Івано-Франківська обл., Косівський р-н, с.Старі Кути, вул. Цикалівка, 11-А. Україна, код 3268406835, транспортний засіб р.н. НОМЕР_1 /AT1509XF.

В період з 15 год. 00 хв. 05.08.2022 до 16 год. 35 хв. 05.08.2022 та з 13 год. 32 хв. 11.08.2022 до 14 год. 18 хв. 11.08.2022 в зоні митного контролю відділу митного оформлення № 2 митного поста "Сновськ" Чернігівської митниці (15300, Чернігівська обл., м. Корюківка, вул. Передзаводська, 4) було проведено огляд вантажу «Пиломатеріал обрізний із деревини сосни (дошка)», що слідував на автомобілі д.н.з. НОМЕР_1 /AT1509XF по митній декларації ЕК 10 АА № UA102160/2022/ 001479.

Проведеним повним митним оглядом товару: "Пиломатеріал обрізний із деревини сосни" із залученням фахівця - головного інженера ДП «Корюківського лісового господарства» з використанням ємносного вологоміра MERLIN HMB-WS 13 з метою перевірки кількості та якісних характеристик товару встановлено, що у напівпричіп р.н. AT1509XF завантажені пиломатеріали обрізні соснові у кількості 18 пакетів.

Оглянуто:

Пакет №1 розмір згідно інвойса 22*90*3985 мм (1,815 м3), розмір фактичний 26*98*4000 мм, кількість дошок 230 (2,344 м3);

Пакет №2 розмір згідно інвойса 22*90*3985 мм(1,815 м3), розмір фактичний 27*97*3995 мм, кількість дошок 230 (2,406 м3);

Пакет №3 розмір згідно інвойса 22*90*3985 мм (1,815 м3), розмір фактичний 25*98*3980 мм, кількість дошок 230 (2,243 м3);

Пакети №№ 4-13 розміри 95*95*4000 мм (27,8 мЗ), розміри та кількість відповідають заявленим в митній декларації.

Пакет № 14 розмір згідно інвойса 68*68*3985 мм (2,322 м3), розмір фактичний 72*72*3985 мм, кількість брусків 126 (2,603 м3);

Пакет № 15 розмір згідно інвойса 68*68*3985 мм (2,322 мЗ), розмір фактичний 71*70*3985 мм, кількість брусків 126 (2,495 м3);

Пакет № 16 розмір згідно інвойса 68*68*3985 мм (2,322 мЗ), розмір фактичний 71*71*3985 мм, кількість брусків 126 (2,531 м3);

Пакет № 17 розмір згідно інвойса 68*68*3985 мм (2,322 мЗ), розмір фактичний 71*71*3985 мм, кількість брусків 126 (2,531 м3);

Пакет № 18 розмір згідно інвойса 68*68*3985 мм (2,322 мЗ), розмір фактичний 72*72*3985 мм, кількість брусків 126 (2,603 м3).

Об`єм пиломатеріалу, фактично завантажений в напівпричіп AT1509XF складає 47,702 м3, а вказаний в митній декларації та товаросупровідних документах - 44,855 м3, що на 2,847 м3 більше та не відповідає даним, зазначеним у товаросупровідних документах та об`єму пиломатеріалу, фактично завантаженому в даний транспортний засіб.

Встановлено, що вологість пиломатеріалів знаходиться в межах 11%-18%. Згідно акту зважування б/н від 04.08.2022 року тягача, державний номер НОМЕР_1 , та напівпричепа, державний номер НОМЕР_2 , з вантажем на автомобільних тензометричних вагах ВЕА-60 заводський № 060400848 (свідоцтво про повірку №396 від 30.06.2022 p., дійсне до 30.06.2023 р., видане ДП «Чернігівський науково-виробничий центр стандартизації метрології та сертифікації»), повна вага склала 40880 кг.

Згідно акту зважування б/н від 11.08.2022 р. тягача, державний номер НОМЕР_1 , та напівпричепа, державний номер НОМЕР_2 , без вантажу на автомобільних тензометричних вагах ВЕА-60 заводський № 060400848 (свідоцтво про повірку №396 від 30.06.2022 p., дійсне до 30.06.2023 p., видане ДП «Чернігівський науково-виробничий центр стандартизації метрології та сертифікації»), повна вага склала 14460 кг.

Таким чином, фактична вага брутто пиломатеріалу, завантаженого в напівпричіп, державний номер AT1509XF, складає - 26420 кг, що на 5220 кг більше, ніж зазначено в митній декларації ЕК 10 АА №UA102160/2022/001479.

На запит Чернігівської митниці від 15.08.2022 № 7.11-3/7.11-20-01/13/3909 листом від 17.08.2022 № 6018/14-02-16 Чернігівське обласне управління лісового та мисливського господарства підтвердило факт видачі ТОВ «КІА ВУД КОМПАНІ», код 31187172, сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 03.08.2022 № 933026 та надало копії документів, що стали підставою для його видачі, в тому чині завірену копію рахунку - фактури № 10 від 03.08.2022 та Packing List № 10 від 03.08.2022, відповідно до якого за вказаним сертифікатом повинен був здійснюватися експорт товару «Пиломатеріал обрізний із деревини сосни (дошка) вологість 14-16% розміром: 22-95*90-95*3985/4000мм - 44,855 м3».

Таким чином, директором ТОВ «КІА ВУД КОМПАНІ», громадянином ОСОБА_1 було надано примірники рахунку - фактури № 10 від 03.08.2022 до Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства для отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій та Чернігівської митниці для здійснення митного оформлення, які містять різні данні щодо експортуємого товару «Пиломатеріал обрізний із деревини сосни (дошка)».

Згідно ст. 3 Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» від 08.09.2005 №2860-IV, реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів допускається виключно за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.

Відповідно до листа від 17.08.2022 № 6018/14-02-16 Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства слідує, що згідно пункту 6 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 р. № 1260 «експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ними документах». При виявленні невідповідності отриманих розмірів та об`єму пиломатеріалів необхідно подати документи на анулювання вищевказаного Сертифікату. На даний час Чернігівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства не отримано від ТОВ «КІА ВУД КОМПАНІ» ніяких документів щодо анулювання Сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій.

Крім того, відповідно до листа від 18.08.2022 № 06/766 Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства зазначено, що Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 03.08.2022 серії ЧН 933026 не є підставою для здійснення експорту лісопродукції, так як фактично оглядом встановлено розбіжності між розмірами та кількістю продукції вказаними в рахунку - фактурі від 03.08.2022 № 10.

Відповідно до частини другої статті 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил при вчиненні порушень митних правил підприємствами є посадові особи цих підприємств. Посадова особа підприємства - керівник або інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 діючи як директор ТОВ -«КІА ВУД КОМПАНІ», код ЄДРПОУ 44346652, вчинив дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Пиломатеріал обрізний із деревини сосни» з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу, як підстави для його переміщення, документів, а саме Invoice від 03.08.2022 № 10, CMR від 03.08.2022, б/н, сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 03.08.2022 № 933026, що містять неправдиві відомості щодо кількості та ваги.

Своїми діями ОСОБА_1 вчинив порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

Також, 03.08.2022 о 16 год. 26 хв. до відділу митного оформлення № 2 митного поста "Сновськ" Чернігівської митниці (15300, Чернігівська обл., м. Корюківка, вул. Передзаводська, 4) подана до оформлення митна декларація ЕК 10 АА № UA102160/2022/001481 на товар «Пиломатеріал обрізний із деревини сосни (дошка) вологість 14-16% розміром: 22/95*90/95*3985/4000мм - 40,785 мЗ», вагою брутто 18500 кг, вага нетто 18300 кг, фактурною вартістю 4160,07 USD.

Згідно наданих до митного оформлення документів: Invoice від 02.08.2022 № 9, Packing List від 02.08.2022 № 9, CMR від 02.08.2022, б/н, сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 03.08.2022 № 933021, Акту від 02.08.2022, № 9 про завантаження транспортного засобу д.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 :

- продавцем товару виступає: ТОВ «КІА ВУД КОМПАНІ», 14001, Чернігівська обл., місто Чернігів, вул. Текстильників, будинок 1, Україна, код ЄДРПОУ 44346652;

- одержувачем (покупцем) товару є підприємство «eFulfillment Gmbh», Ikarusallee 15 30179, Hannover, Niedersachsen. Німеччина.

- перевізник «Павлюк Петро», 78663, Івано-Франківська обл., Косівський р-н, с Старі Кути, вул. Цикалівка, 11А, Україна, код 3268406835, транспортний засіб д.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 .

В періодз 13год.45хв.08.08.2022до 14год.59хв.08.08.2022та з14год.19хв.11.08.2022до 16год.50хв.11.08.2022в зонімитного контролювідділу митногооформлення №2митного поста"Сновськ"Чернігівської митниці(15300,Чернігівська обл.,м.Корюківка,вул.Передзаводська,4)було проведеноогляд вантажу«Пиломатеріал обрізнийіз деревинисосни (дошка)», що слідував на автомобілі д.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 по митній декларації ЕК 10 АА № UA102160/2022/ 001481.

Проведеним повним митним оглядом товару: "Пиломатеріал обрізний із деревини сосни" із залученням фахівця - головного інженера ДП «Корюківського лісового господарства» з використанням ємносного вологоміра MERLIN HMB-WS13 з метою перевірки кількості та якісних характеристик товару встановлено, що у напівпричіп р.н. AT1450XF завантажені пиломатеріали обрізні соснові у кількості 18 пакетів.

Оглянуто:

пакет № 1 розмір згідно інвойса 22*90*3985 (1,815 м3), розмір фактичний 24*96*4000 (2,12 м3);

пакет № 2 розмір згідно інвойса 22*90*3985 (1,815 м3), розмір фактичний 26*97*4000 (2,32 м3);

пакет № 3 розмір згідно інвойса 22*90*3985 (1,815 м3), розмір фактичний 24*98*4000 (2,164 м3);

пакет № 4 розмір згідно інвойса 22*90*3985 (1,815 м3), розмір фактичний 29*100*4001 (2,669 м3);

пакет № 5 розмір згідно інвойса 22*90*3985 (1,815 м3), розмір фактичний 25*94*400 5 (2,165 м3);

пакет № 6 розмір згідно інвойса 22*90*3985 (1,815 м3), розмір фактичний 25*97*4000 (2,231 м3);

пакет № 7 розмір згідно інвойса 22*90*3985 (1,973 м3), розмір фактичний 26*98*4001 (2,549 м3);

пакет № 8 розмір згідно інвойса 22*90*3985 (1,973 м 3), розмір фактичний 25*97*4002 (2,426 м3);

пакет № 9 розмір згідно інвойса 22*90*3985 (1,973 м3), розмір фактичний 26*99*4002 (2,575 м3);

пакет № 10 розмір згідно інвойса 22*90*3985 (1,736 м3), розмір фактичний 30*100*4005 (2,643 м3);

пакет № 11 розмір згідно інвойса 95*95*4000 (2,780 3), розмір фактичний 96*96*4000 (2,839 м3);

пакет № 12 розмір згідно інвойса 95*95*4000 (2,780 м3), розмір фактичний 96*96*4000 (2,780 м3);

пакет № 13 розмір згідно інвойса 95*95*4000 (2,780 м3), розмір фактичний 95*94*4000 (2,750 м3);

пакет № 14 розмір згідно інвойса 95*95*4000 (2,780 м3), розмір фактичний 93*96*4000 (2,750 м3);

пакет № 15 розмір згідно інвойса 95*95*4000 (2,780 м3), розмір фактичний 98*97*4000 (2,928 м3);

пакет № 16 розмір згідно інвойса 95*95*4000 (2,780 м3), розмір фактичний 93*95*4000 (2,721 м3);

пакет № 17 розмір згідно інвойса 95*95*4000 (2,780 м3), розмір фактичний 94*93*4000 (2,693 м3);

пакет № 18 розмір згідно інвойса 95*95*4000 (2,780 м3), розмір фактичний 94*95*4000 (2,750 м3).

Також встановлено, що об`єм пиломатеріалу, фактично завантажений в напівпричіп AT1450XF складає 46,073 м3, а вказаний об`єм в митній декларації та товаросупровідних документах - 40,785 м3, із них - розміром заявленим 22x90x3985 мм - 10 пакетів, загальною кількістю 2350 дошок (об`єм данних пакетів складає фактично 23,862 м3, а по документах - 18,545 м3, різниця складає - 5,317 м3; розмірами заявленими 95х95х4000 мм - 8 пакетів по 77 брусків кожний, об`єм данних пакетів складає 22,24 м3, а фактично 22,211 м3, що менше на 0,029 м3, чим по документах. Об`єм пиломатеріалу, фактично завантажений в напівпричіп AT1450XF складає 46,073 мЗ, а вказаний об`єм в митній декларації та товаросупровідних документах - 40,785 мЗ, що на 5,288 м3 більше та не відповідає данним, зазначеним у товаросупровідних документах, об`єму та розмірам пиломатеріалу, фактично завантаженому в данний транспортний засіб.

Встановлено, що вологість пиломатеріалів знаходиться в межах 11%-18%. Згідно акту зважування б/н від 04.08.2022 р. тягача, державний номер НОМЕР_5 , та напівпричіпа, державний номер НОМЕР_4 , з вантажем на автомобільних вагах "Гермес ВТА-18-80/20-МВ9(КБ)" за серійним номером 0443 (Сертифікат відповідності UA.TR113-0020/105F-21, виданий ТОВ «Київський вагговий завод»), повна вага склала 40740 кг.

Згідно акту зважування б/н від 11.08.2022 р. тягача, державний номер НОМЕР_5 , та напівпричіпа, державний номер AT1450XF, без вантажу на автомобільних тензометричних вагах ВЕА-60 заводський №060400848 (свідоцтво про повірку №396 від 30.06.2022 p., дійсне до 30.06.2023 p., видане ДП «Чернігівський науково-виробничий цетр стандартизації метрології та сертифікації»), повна вага склала 14660 кг. Фактична вага пиломатеріалу завантаженого в даний напівпричіп складає 26080 кг, що на 7580 кг більше ваги брутто, заявленої у митній декларації.

На запит Чернігівської митниці від 15.08.2022 № 7.11-3/7.11-20-01/13/3909 листом від 17.08.2022 № 6018/14-02-16 Чернігівське обласне управління лісового та мисливського господарства підтвердило факт видачі ТОВ «КІА ВУД КОМПАНІ», код 24967505 сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 03.08.2022 № 933021 та надало копії документів, що стали підставою для його видачі в тому чині завірену копію рахунку - фактури № 9 від 02.08.2022 та Packing List № 9 від 02.08.2022, відповідно до якого за вказаним сертифікатом повинен був здійснюватися експорт товару «Пиломатеріал обрізний із деревини сосни (дошка) вологість 14-16% розміром: 22/95*90/95*3985/4000мм - 40,785 м3».

Згідно ст. 3 Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» від 08.09.2005 №2860-IV, реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів допускається виключно за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.

Відповідно до листа від 17.08.2022 № 6018/14-02-16 Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства слідує, що згідно пункту 6 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 р. № 1260 «експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах». При виявленні невідповідності отриманих розмірів та об`єму і пиломатеріалів необхідно подати документи на анулювання вищевказаного Сертифікату. На даний час Чернігівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства не отримано від ТОВ «КІА ВУД КОМПАНІ» ніяких документів щодо анулювання Сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій.

Крім того, відповідно до листа від 18.08.2022 № 06/766 Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства зазначено, що сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 03.08.2022 серії ЧН 93 3 021 не є підставою для здійснення експорту лісопродукції, так як фактично оглядом встановлено розбіжності між розмірами та кількістю продукції вказаної в рахунку - фактурі від 02.08.2022 № 9.

Відповідно до частини другої статті 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил при вчиненні порушень митних правил підприємствами є посадові особи цих підприємств. Посадова особа підприємства - керівник або інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 діючи як директор ТОВ «КІА ВУД КОМПАНІ», код ЕДРПОУ 44346652, вчинив дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Пиломатеріал обрізний із деревини сосни» з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу, як підстави для його переміщення, документів, а саме Invoice від 02.08.2022 № 9, CMR від 02.08.2022, б/н, сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 03.08.2022 № 933021, що містять неправдиві відомості щодо кількості та ваги.

Своїми діями ОСОБА_1 вчинив порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

Оскільки правила встановлені ст.36 КУпАП допускають розгляд одним і тим же органом справ про адміністративні правопорушення відносно особи, яка вчинила кілька адміністративних правопорушень, суддя у судовому засіданні постановив об`єднати в одне провадження справу про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України (справа № 751/3512/22) зі справою про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України (справа № 751/3513/22), із присвоєнням справі номеру 751/3512/22.

У судовому засіданні представник Чернігівської митниці подання підтримав, просив притягнути ОСОБА_1 до відповідальності за порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 МК України та накласти на нього стягнення у виді штрафу та конфіскації предметів, які є об`єктами порушення митних правил.

ОСОБА_1 у судове засіданні не з`явився, направив до суду свого захисника, який просив провадження у справі закрити у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень.

Вислухавши учасників судового засідання, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що подання обґрунтовані і підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно із ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно ч.1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Для кваліфікації дій за ч. 1 ст. 483 МК України не мають значення мотив і мета їх вчинення, а також те чи настали від цього шкідливі наслідки.

Суб`єктивною стороною складу даного правопорушення є вина у формі умислу або необережності.

Згідно із ст. 3 Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» від 08.09.2005 №2860-IV, реалізація за межі митної території України в митному режимi експорту суб`єктами підприємницькоi діяльності лісоматерiалiв та виготовлення з них пиломатеріалів крім передбачених статтями 2 та 2-1 цього Закону, допускається виключно за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.

Порядок видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів затверджується Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, лiцензiя, квота, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до п.6 Тимчасового порядку видачі сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, затвердженого постановою КМУ від 21.12.2005 № 1260, експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ними документах.

Відповідно до ч.2 статті 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил при вчиненні порушень митних правил підприємствами є посадові особи цих підприємств.

Згідно із п.8, п. 63 ст. 4 МК України, декларант особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування; уповноважена особа (представник) особа, яка на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого декларантом, наділена правом вчиняти дії, пов`язані з проведенням митних формальностей, щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта.

Статтею 1 КУпАП передбачено, що завданням цього кодексу є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням.

Із аналізу змісту правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, слідує що:

- об`єктом правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України, пов`язаного з порушенням митних правил, є охоронюваний МК України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю;

- об`єктивною стороною передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України правопорушення є: переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості;

- суб`єктом наведеного правопорушення є громадяни - декларанти, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств;

- суб`єктивна сторона за ч. 1 ст.483 МК України передбачає прямий умисел, тобто, винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України чи вивезти з України з конкретною метою порушення встановленого порядку.

Таким чином, проаналізувавши протокол про порушення митних правил № 0204/10200/22 від 19.08.2022, протокол про порушення митних правил № 0203/10200/22 від 19.08.2022, зібрані у справі та наведені вище докази з точки зору їх допустимості, об`єктивності та достатності, за відсутності будь-яких істотних суперечностей, суд дійшов висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України доведена повністю.

Відповідно до ст. 487 Митного кодексу України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згыдно ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.

За приписами ч. 2 ст. 33 КУпАП, при накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Відповідно до ч.2 ст.36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд бере до уваги те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

З урахуванням характеру вчинених порушень, особи порушника, ступеня його вини, приходжу до висновку, що до ОСОБА_1 , директора ТОВ «КІА ВУД КОМПАНІ», слід застосувати стягнення у виді штрафу в розмірі 100% вартості товару, який був предметом порушення митних правил, вартість якого становить найбільшу суму, адже порушення щодо переміщення товарів, які мають більшу вартість з двох сум відображених в протоколах, за переконанням суду є більш серйозним правопорушенням з числа вчинених, з конфіскацією товарів, які є предметом правопорушень.

Витрати за зберігання товару стягненню із ОСОБА_1 не підлягають, оскільки Чернігівською митницею будь-яких даних у підтвердження таких витрат та їх розміру суду не надано.

Судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення в сумі 454 грн. підлягає стягненню із ОСОБА_2 на користь держави.

На підставі викладеного, керуючись частиною 1 статті 483, статтями 486-489, 495, 522, 527-529 МК України, статтями 1, 9, 23, 247, 279, 283, 284, 289 КУпАП, суддя -

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 483 МК України та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 239583 (двісті тридцять дев`ять тисяч п`ятсот вісімдесят три) грн 32 коп (отримувач ГУК у м.Черніг.обл/тг м.Чернігів/2108110, код ЄДРПОУ 37972475, банк отримувача Казначейство України (ЕАП); рахунок UA818999980313050106005025739, призначення платежу : «штраф у справі про ПМП від 19.08.2022 року, № 0203/10200/22), із конфіскацією товарів (згідно із описом предметів до протоколу про ПМП № 0203/10200/22 та згідно із описом предметів до протоколу про ПМП № 0204/10200/22), які є предметом правопорушень, вилучені і зберігаються на складі Чернігівської митниці.

Стягнути із ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 454 грн. (Рахунок № UA908999980313111256000026001; Отримувач коштів ГУК у м. Київ/м. Київ/22030106; КОД ЄДРПОУ 37993783; Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код класифікації доходів 22030106).

Постанова суду у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Чернігівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя: О.О. Карапута

СудНовозаводський районний суд м.Чернігова
Дата ухвалення рішення24.01.2023
Оприлюднено25.01.2023
Номер документу108548662
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —751/3512/22

Постанова від 02.03.2023

Адмінправопорушення

Чернігівський апеляційний суд

Заболотний В. М.

Постанова від 02.03.2023

Адмінправопорушення

Чернігівський апеляційний суд

Заболотний В. М.

Постанова від 24.01.2023

Адмінправопорушення

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Карапута О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні