Постанова
від 24.01.2023 по справі 360/3668/18
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2023 року

м. Київ

справа № 360/3668/18

провадження № К/9901/12907/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н.В., суддів: Берназюка Я.О., Стрелець Т.Г., розглянувши у порядку письмового провадження справу за позовом ОСОБА_1 в інтересах неповнолітньої особи - ОСОБА_2 до Сватівської районної державної адміністрації Луганської області про скасування протокольного рішення комісії, зобов`язання вчинити певні дії, за касаційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Першого апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: Блохіна А.А., Сіваченка І.В., Шишова О.О. від 09 квітня 2019 року,

УСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Вступ

Позивачка звернулась до відповідача із заявою про надання її дитині статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, у зв`язку із тим, що дитина зазнала психологічного насильства внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів. Відповідачем відмовлено у наданні статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів. Відмова обґрунтована тим, що на території м. Сватове Луганської області не відбувалися воєнні дії, збройний конфлікт або тимчасова окупація. Не погоджуючись із таким рішенням відповідача, позивачка звернулась до суду з позовом.

Вирішуючи справу Суду слід дати відповідь на таке питання: чи підлягає надання дитині статусу як постраждалої внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, якщо вона проживає у населеному пункті, в якому безпосередньо бойові дії не велись, але він включений до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція?

Короткий зміст позовних вимог

1. ОСОБА_1 в інтересах неповнолітньої особи - ОСОБА_2 звернулась до суду з позовом до Сватівської районної державної адміністрації Луганської області про скасування протокольного рішення комісії, зобов`язання вчинити певні дії, у якому, з урахуванням уточнень, просила:

- визнати протиправним та скасувати протокольне рішення комісії з питань захисту прав дитини при Сватівській райдержадміністрації від 06 вересня 2018 року № 19/18;

- зобов`язати Сватівську райдержадміністрацію надати статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який народився в м. Сватове, Луганської області, Україна, свідоцтво про народження серія НОМЕР_1 , видане 15 липня 2014 року, відділом державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Сватівського районного управління юстиції у Луганській області.

Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

2. Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 21 січня 2019 року позовні вимоги ОСОБА_1 було задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Сватівської районної державної адміністрації Луганської області в особі комісії з питань захисту прав дитини від 06 вересня 2018 № 19/18.

Зобов`язано Сватівську районну державну адміністрацію Луганської області в особі комісії з питань захисту прав дитини прийняти рішення про надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який народився в м. Сватове, Луганської області, Україна, свідоцтво про народження серія НОМЕР_1 , видане 15 липня 2014 року, відділом державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Сватівського районного управління юстиції у Луганської області, на підставі заяви, поданої 17 серпня 2018 року.

3. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив із того, що підставою для надання дитині статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, є те, що дитина, яка зазнала психологічне насильство, отримане у населеному пункті, віднесеному до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1275. При цьому факт отримання психологічного насилля не потребує доведення. Поданих позивачем документів достатньо для вирішення питання щодо надання ОСОБА_2 статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів та наявні підстави для задоволення позову.

4. Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року рішення Луганського окружного адміністративного суду від 21 січня 2019 року скасовано та ухвалено нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 було відмовлено.

5. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд апеляційної інстанції виходив із того, що загальновідомим є той факт, що безпосередньо у місті Сватове Луганської області не проводилось воєнних дій, збройних конфліктів, тимчасової окупації, а тому надавати статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, дітям, які проживають у місті Сватове, та не є внутрішнього переміщеними або такими, що залишили своє місце проживання/перебування у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, а також документів, що підтверджують загибель (зникнення безвісти), потрапляння у полон, смерть внаслідок поранення, контузію або каліцтво батьків дитини або одного з них, отриманих у населеному пункті, віднесеному до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, і в яких органи державної влади виконують свої повноваження у повному обсязі (позивач не надавала такого документа відповідачу), неможна.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

6. Не погоджуючись із рішенням суду апеляційної інстанції, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права, ОСОБА_1 звернулась із касаційною скаргою, у якій просить скасувати постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 9 квітня 2019 року та залишити в силі рішення Луганського окружного адміністративного суду від 21 січня 2019 року.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, УСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

7 Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_1 , є громадянкою України, паспорт серії НОМЕР_2 , виданий 28 жовтня 1998 року Сватівським РВ УМВС України в Луганській області, зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 .

8. ОСОБА_2 народився ІНФОРМАЦІЯ_2 у м. Сватове Луганської області, що підтверджується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_1 .

9. 17 серпня 2018 року ОСОБА_1 звернулась до Сватівської райдержадміністрації із заявою про надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, її дитині, ОСОБА_2 , у зв`язку із тим, що дитина зазнала психологічного насильства зазнаного внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів.

10. До заяви про надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, позивачем було додано: копію паспорта НОМЕР_2 , згоду на обробку персональних даних, копію свідоцтва про народження дитини серії НОМЕР_1 , акт оцінки потреб дитини та її сім`ї № 1287/18.

11. Відповідно до витягу з протоколу № 19/18 від 06 вересня 2018 року ухвалено рішення про неможливість надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів дитині - мешканцю Сватівського району ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

12. Сватівською районною державною адміністрацією Луганської області листом від 20 вересня 2018 року № 22/31-3272 повідомлено про відмову у наданні статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, в обґрунтування відмови зазначено, що жодним нормативно-правовим актом не визначено, що на території міста Сватове Луганської області відбувалися воєнні дії, збройний конфлікт або тимчасова окупація, тому жодних підстав надавати статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, дітям, проживаючим у населеному пункті, віднесеному до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, за відсутності документів, які підтверджують внутрішнє переміщення дитини або залишення нею свого місця проживання/перебування у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, а також документів, що підтверджують загибель (зникнення безвісти), потрапляння у полон, смерть внаслідок поранення, контузію або каліцтво батьків дитини або одного з них, отриманих у населеному пункті, віднесеному до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, і в яких органи державної влади виконують свої повноваження у повному обсязі, Сватівська райдержадміністрація немає. У зв`язку з вищевикладеним, відповідно до протокольного рішення районної комісії з питань захисту прав дитини при Сватівській районній державній адміністрації від 06 вересня 2018 року № 19/18, Сватівська райдержадміністрація відмовляє у наданні статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів малолітньому сину позивача ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (свідоцтво про народження серії НОМЕР_1 , видане відділом державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Сватівського районного управління юстиції у Луганській області 15 липня 2014 року), який проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

13. Листом Луганської обласної військово-цивільної адміністрації від 13 серпня 2018 року № 5/31-4832 роз`яснено, що Міністерством соціальної політики розроблено та затверджено методичні рекомендації щодо соціального захисту дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів для надання допомоги при застосуванні законодавства з питань забезпечення соціального захисту дітей, зазначеної категорії. Згідно рекомендацій найбільшою чисельною групою дітей (осіб), які матимуть право на встановлення статусу, - це діти із числа внутрішньо переміщених осіб, які проживають у всіх без винятку регіонах України, і які постраждали внаслідок воєнних дій та збройного конфлікту. Другою - це діти, які проживають/перебувають в населених пунктах Донецької і Луганської областей, на території яких проводилася антитерористична операція / операція об`єднаних сил, і які потребують особливої уваги з боку держави і суспільства у зв`язку з перебуванням у зоні, що наближена до бойових дій. Такими за фактом є всі діти, які проживали/перебували на території проведення антитерористичної операції / операції об`єднаних сил. Третя - це діти, які отримали психологічну травму внаслідок загибелі їхніх батьків або одного з них - із числа цивільних осіб, чи батьків або одною з них - з числа осіб, які брали участь в антитерористичній операції об`єднаних сил. З наведеного вбачається, що якщо дитина стала жертвою психологічного насильства внаслідок проживання/перебування в умовах воєнних дій, збройних конфліктів на території м. Сватово, то вона додатково до загального переліку документів має додати лише висновок оцінки потреб сім`ї у соціальних послугах. Тобто сам факт проживання дитини (особи, яка на час проведення антитерористичної операції не досягла повноліття) в населеному пункті, на території якого здійснювалася антитерористична операція, якщо вона зазнала психологічного насильства, є підставою для надання статусу.

14. Вважаючи протокольне рішення комісії з питань захисту прав дитини при Сватівській райдержадміністрації від 06 вересня 2018 року № 19/18 протиправним, ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

15. Касаційна скарга обґрунтована тим, що апеляційний суд зловживає терміном «загальновідомий факт», визначаючи, що загальновідомим є той факт, що у місті Сватове Луганської області не проводилось воєнних дій, збройних конфліктів, тимчасової окупації, а тому надавати статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, дітям, які проживають у м. Сватове неможна.

16. Єдиним нормативним документом, який визначає перелік населених пунктів на території яких проводиться антитерористична операція є Розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р. До зазначених населених пунктів належить місто Сватове Луганської області.

17. Крім того, в місті Сватове Луганської області були розміщені об`єднані польові склади ракетно-артилерійського озброєння Сектору «А» Міністерства оборони України, 29 жовтня 2015 року на складах виникла пожежа з подальшою детонацією та розльотом боєприпасів по місту, що призвело до руйнації будівель та інфраструктури. Наслідком цієї трагедії є загибель чотирьох людей - однієї цивільної та трьох військових.

18. Всі ці обставини є наслідком збройного конфлікту та проведення антитерористичної операції. Саме внаслідок наведених обставин дитина отримала психологічне насильство, що мала найбільший негативний вплив на стан здоров`я та розвиток дитини.

19. Таким чином, психологічну травму ОСОБА_2 отримав внаслідок заходів та подій які відбувались в місті Сватове під час збройного конфлікту на сході України та проведення антитерористичної операції.

20. Сватівською районною державною адміністрацією Луганської області подано відзив на касаційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року, у якому вона просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.

21. У відзиві на касаційну скаргу відповідач вказує на те, що ОСОБА_1 некоректно зазначає про те, що «загальновідомим фактом є той факт, що на сході України відбувається збройний конфлікт внаслідок агресії Російської Федерації». ОСОБА_1 помилково ототожнює поняття «збройний конфлікт» з поняттям «антитерористична операція».

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Релевантні джерела права

22. Відповідно до статті 1 Закону України «Про охорону дитинства» дитина, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, - дитина, яка внаслідок воєнних дій чи збройного конфлікту отримала поранення, контузію, каліцтво, зазнала фізичного, сексуального, психологічного насильства, була викрадена або незаконно вивезена за межі України, залучалася до участі у військових формуваннях або незаконно утримувалася, у тому числі в полоні.

23. Згідно із статтею 4 Закону України «Про охорону дитинства» система заходів щодо охорони дитинства в Україні включає:

визначення основних правових, економічних, організаційних, культурних та соціальних засад щодо охорони дитинства, удосконалення законодавства про правовий і соціальний захист дітей, приведення його у відповідність з міжнародними правовими нормами у цій сфері;

забезпечення належних умов для гарантування безпеки, охорони здоров`я, навчання, виховання, фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку дітей, їх соціально-психологічної адаптації та активної життєдіяльності, зростання в сімейному оточенні в атмосфері миру, гідності, взаємоповаги, свободи та рівності;

проведення державної політики, спрямованої на реалізацію цільових програм з охорони дитинства, надання дітям пільг, переваг та соціальних гарантій у процесі виховання, навчання, підготовки до трудової діяльності, заохочення наукових досліджень з актуальних проблем дитинства;

встановлення відповідальності юридичних і фізичних осіб (посадових осіб і громадян) за порушення прав і законних інтересів дитини, заподіяння їй шкоди.

24. Статтею 30-1 Закону України «Про охорону дитинства» передбачено, що держава вживає всіх необхідних заходів для забезпечення захисту дітей, які перебувають у зоні воєнних дій і збройних конфліктів, дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, догляду за ними та возз`єднання їх із членами сім`ї, включаючи розшук, звільнення з полону, повернення в Україну дітей, незаконно вивезених за кордон. У разі якщо вік особи не визначений і є підстави вважати, що ця особа є дитиною, їй надається захист, передбачений цією статтею, до встановлення віку.

Усі дії держави стосовно захисту дітей, які перебувають у зоні воєнних дій і збройних конфліктів, дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, здійснюються відповідно до норм міжнародного гуманітарного права.

Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування першочергово проводять відселення дітей, які опинилися чи можуть опинитися у зоні воєнних дій чи збройних конфліктів, до безпечних районів. Відселення дітей проводиться разом з батьками, законними представниками або, за їхньою згодою, без супроводження чи з іншими особами.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань сім`ї та дітей, здійснює заходи, спрямовані на возз`єднання дитини з сім`єю. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері захисту прав і свобод людини та громадянина, здійснює заходи з встановлення місцезнаходження членів сім`ї дитини, сприяє пошукам, що здійснюються членами сім`ї, громадськими, благодійними, волонтерськими, гуманітарними організаціями та фондами, що беруть участь у возз`єднанні сімей.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань сім`ї та дітей, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах освіти і науки, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, створюють умови для медичної, психологічної, педагогічної реабілітації та соціальної реінтеграції дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів.

Статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, надається органом опіки та піклування за місцем реєстрації дитини як внутрішньо переміщеної особи. Порядок надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, визначається Кабінетом Міністрів України.

25. Механізм надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів визначено Порядком надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2017 року № 268 (далі - Порядок № 268).

26. Відповідно до підпункту 3 пункту 2 Порядку № 268 психологічне насильство, якого зазнала дитина внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів (далі - психологічне насильство), - моральні та психологічні страждання (травми) дитини, що не потребують доведення, і які вона перенесла внаслідок її проживання/перебування в умовах воєнних дій, збройних конфліктів, тимчасової окупації, її внутрішнього переміщення, залишення свого місця проживання/перебування у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, а також загибелі (зникнення безвісти), потрапляння у полон, смерті внаслідок поранення, контузії або каліцтва, отриманих у населеному пункті, віднесеному до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 98, ст. 3367), і в яких органи державної влади виконують свої повноваження у повному обсязі (далі - населений пункт, на території якого здійснювалася антитерористична операція), її батьків або одного з них - із числа цивільних осіб, а також її батьків або одного з них - з числа осіб, визначених пунктом 2 Порядку надання статусу особи, на яку поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2015 року № 740 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 78, ст. 2605).

27. Згідно із 3 пунктом 3 Порядку № 268 право на отримання статусу має дитина, а також особа, яка під час здійснення антитерористичної операції не досягла 18 років (повноліття), які внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів:

1) отримали поранення, контузію, каліцтво;

2) зазнали фізичного, сексуального насильства;

3) були викрадені або незаконно вивезені за межі України;

4) залучалися до участі у діях воєнізованих чи збройних формувань;

5) незаконно утримувалися, у тому числі в полоні;

6) зазнали психологічного насильства.

28. Пунктом 6 Порядку № 268 передбачено, що для надання статусу законний представник дитини або у разі, коли дитина переміщується без супроводження батьків або осіб, які їх замінюють, її родичі (баба, дід, прабаба, прадід, тітка, дядько, повнолітні брат або сестра), вітчим, мачуха, представник органу опіки та піклування подають до служби у справах дітей заяву про надання статусу, згоду на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» і засвідчені в установленому порядку копії таких документів:

свідоцтва про народження дитини або іншого документа, що посвідчує особу дитини;

документа, що посвідчує особу заявника;

документа, що підтверджує повноваження законного представника дитини (у разі коли дитина постійно проживає/перебуває у закладі охорони здоров`я, закладі освіти або іншому дитячому закладі, - документа, що підтверджує факт перебування дитини в такому закладі) або родинні стосунки між дитиною та заявником;

довідки про взяття дитини на облік як внутрішньо переміщеної особи або документа, що підтверджує проживання/перебування дитини в населеному пункті, на території якого здійснювалася антитерористична операція.

29. Пунктом 5 Порядку № 268 установлено, що статус надається органом опіки та піклування, у тому числі за місцем реєстрації проживання/перебування дитини як внутрішньо переміщеної особи, або за місцем проживання/перебування дитини в населеному пункті, на території якого здійснювалася антитерористична операція, або за місцем виявлення такої дитини місцевими органами виконавчої влади та/або органами місцевого самоврядування.

30. Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція затверджено розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р «Про затвердження переліку, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України», згідно якого м. Сватове Луганської області включено до списку території на яких здійснювалася антитерористична операція.

Оцінка доводів учасників справи і висновків судів першої та апеляційної інстанції

31. Отже, право на отримання статусу має дитина, а також особа, яка під час здійснення антитерористичної операції не досягла 18 років (повноліття), які внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, зокрема, зазнала психологічного насильства.

32. У вирішенні питання щодо можливості надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, слід виходити з наявності у дитини статусу внутрішньо переміщеної особи.

33. Також необхідним є наявність причинно-наслідкового зв`язку між воєнними діями, збройним конфліктом на території населеного пункту, включеного до Переліку, та фактом настання обставин (насильство, каліцтво тощо), які мали негативний вплив на стан здоров`я та розвиток дитини, оскільки, виходячи із поняття дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, то саме внаслідок воєнних дій чи збройного конфлікту така дитина мала зокрема зазнати психологічного насильства.

34. Факт проживання на території, де не проводились воєнні дії, збройні конфлікти, тимчасова окупація, не може бути підставою для набуття статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів.

35. Сам по собі факт включення населеного пункту до Переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р, не є підставою визначення зазнання дитиною психологічного насильства на основі положень Порядку № 268 та підставою для надання дитині статусу .

36. Віднесення населеного пункту до територій, на яких здійснювалася антитерористична операція, без проведення воєнних дій чи збройних конфліктів, не є достатньою законною підставою чи умовою для надання дитині статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів.

37. Зважаючи на вищезазначене, колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанції про те, що рішення комісії з питань захисту прав дитини при Сватівській райдержадміністрації від 06 вересня 2018 року № 19/18, яким відмовлено у наданні статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів малолітньому сину позивачки ОСОБА_2 , є правомірним, а тому відсутні підстави для визнання його протиправним та скасування.

Висновки за результатами розгляду касаційної скарги

38. За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду апеляційної інстанції є законним і не підлягає скасуванню, оскільки суд, всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності до норм матеріального права, що підлягають застосуванню до цих правовідносин, при дотриманні норм процесуального права; у ньому повно відображені обставини, що мають значення для справи, висновки судів щодо встановлених обставин є правильними, а доводи касаційної скарги їх не спростовують.

Керуючись статтями 341, 345, 349, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року - без змін.

Постанова суду касаційної інстанції є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Н.В. Коваленко

Судді Я.О. Берназюк

Т.Г. Стрелець

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення24.01.2023
Оприлюднено26.01.2023
Номер документу108594040
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —360/3668/18

Окрема думка від 27.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 24.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 09.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 09.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 13.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні