Рішення
від 23.01.2023 по справі 200/2273/22
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 січня 2023 року Справа№200/2273/22

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабаш Г.П., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю торговельно-промислового підприємства «ФОРУМ» до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області про визнання протиправними, скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю торговельно-промислове підприємство «ФОРУМ» звернулось з позовною заявою до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області, в якій просило суд:

-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Донецькій області № 8089/05-99-0704 від 21.07.2021, яким за допущене порушення вимоги пункту 1 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» (далі - Закон № 265) застосовано до позивача суму штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1192,04 грн. (11920,40 грн. х 10%) - за не проведення розрахункової операції через РРО;

-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Донецькій області № 8090/05-99-0704 від 21.07.2021, яким за допущене порушення пункту 12 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» застосовано до позивача суму штрафних (фінансових) санкцій в сумі 53600,70 грн. (26800,35 грн. х 2) - за не ведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів у місці продажу (господарському об`єкті).

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що на підставі наказу Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області «Про проведення фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю торговельно-промислового підприємства «ФОРУМ» код ЄДРПОУ 30342050» № 1136-п від 23.06.2021 була проведена фактична перевірка позивача за період з 01.01.2021 по 03.07.2021 з метою здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального та контролю за дотриманням порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності відповідних дозвільних документів і ліцензій, вимог інших законодавчих актів, контроль за якими покладено на органи податкової служби.

За результатами проведеної перевірки відповідачем складено Акт фактичної перевірки від 02.07.2021, зареєстрований в органі ДПС за місцем державної реєстрації суб`єкта господарювання 05.07.2021 під № 6940/05/99/07/04/ НОМЕР_1 , згідно з висновками якого:

1.Встановлено порушення вимог п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосовування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 в частині не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи на загальну суму 11920,40 грн.

2.Встановлено порушення вимог п. 12 ст. З «Про застосовування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» від 06.07.1995р. (із змінами та доповненнями) в частині не ведення у встановленому законодавством порядку обліку товарів за місцем їх зберігання та реалізації.

За результатами фактичної перевірки відповідачем винесені податкові-повідомлення рішення від 21.07.2021 №8089/05-99-0704 на суму 1192,04 грн. №8090/05-99-0704 на суму 53600,70 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю торговельно-промислове підприємство «ФОРУМ» не погодилось із вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями та оскаржило їх в адміністративному порядку до Державної податкової служби України.

10.11.2021р. позивач отримав поштою від Державної податкової служби України рішення про результати розгляду скарги № 25137/6/99-00-06-02-01-06 від 05.11.2021, яким скаргу залишено без задоволення.

Товариство з обмеженою відповідальністю торговельно-промислове підприємство «ФОРУМ» стверджує про те, що спірні податкові повідомлення - рішення є незаконними та такими, що підлягають скасуванню.

Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своєї правової позиції вказав на те, що працівниками ГУ ДПС у Донецькій області відповідно до наказу ГУ ДПС у Донецькій області № 1136-п від 23.06.2021 року та направлень на перевірку від 24.06.2021 № 1292 і №1292 проведена фактична перевірка з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу підакцизних товарів, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС.

Об`єктом фактичної перевірки згідно з актом перевірки була АЗС за адресою Донецька область, м. Лиман, вул. Оборонна, буд. 229. За результатами перевірки складений Акт фактичної перевірки від 02.07.2021, зареєстрований в органі ДПС за місцем державної реєстрації суб`єкта господарювання 05.07.2021 під № 6940/05/99/07/04/ НОМЕР_1 .

Перевірка проведена у присутності директора ТОВ ТПП «ФОРУМ» ОСОБА_1 , який підписав акт перевірки без зауважень.

На підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС у Донецькій області винесено:

-податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Донецькій області № 8089/05-99-0704 від 21.07.2021, яким за допущене порушення вимоги пункту 1 статті 3 Закону № 265 застосовано до позивача суму штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1192,04 грн. (11920,40 грн. х 10%) - за не проведення розрахункової операції через РРО;

-податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Донецькій області № 8090/05-99-0704 від 21.07.2021, яким за допущене порушення пункту 12 статті 3 Закону №265 застосовано до позивача суму штрафних (фінансових) санкцій в сумі 53600,70 грн. (26800,35 грн. х 2) - за не ведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів у місці продажу (господарському об`єкті).

Відповідач стверджував про законність проведеної перевірки та правомірність прийнятих контролюючим органом податкових повідомлень-рішень, просив відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю торговельно-промислове підприємство «ФОРУМ» у задоволенні позову в повному обсязі.

Ухвалою суду від 11.02.2022 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання на 03.03.2022 року.

Проте, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, Указом Президента України від 24.02.2022р. № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022р. №2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Указом Президента України від 14.03.2022р. № 133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022р. № 2119-ІХ, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, строк дії воєнного стану в Україні продовжено іще на 30 діб.

Підготовче засідання у даній адміністративній справі не відбулось у зв`язку з введенням воєнного стану в Україні, обстрілами міста Слов`янська та веденням активних бойових дій на території Донецької області, з метою недопущення випадків загрози життю, здоров`ю та безпеці учасників справи.

На теперішній час воєнний стан в Україні триває.

Ухвалою суду від 30.05.2022 розгляд справи відкладено.

В вересні 2022 року Донецький окружний адміністративний суд на період триваючого введеного воєнного стану на території України відновив тимчасове проведення судових засідань в приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

Ухвалою суду від 09.09.2022 призначено підготовче засідання в адміністративній справі на 06.10.2022 року.

06.10.2022 підготовче судове засідання відкладено за клопотанням представника позивача.

Ухвалою суду від 20.10.2022 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі та відкладено підготовче судове засіданні на 03.11.2022. Також направлено на електронну адресу Головного управління ДПС у Львівській області копії позову ТОВ «ФОРУМ» із додатками. Запропоновано Головному управлінню ДПС у Львівській області надати суду відзив на позовну заяву та всі документи, що підтверджують заперечення проти позову; доказ направлення відзиву та вказаних документів іншим учасникам справи. Задоволено клопотання представників сторін про розгляд справи в режимі відеоконференції.

03.11.2022 підготовче судове засідання відкладено у зв`язку з технічними проблемами представника позивача, який мав приймати участь в суді в режимі відеоконференції.

17.11.2022 підготовче судове засідання не відбулось в зв`язку з відсутністю електропостачання в будівлі суду, спричиненого бойовими діями.

24.11.2022 підготовче судове засідання не відбулось в зв`язку з відсутністю електропостачання в будівлі суду.

07.12.2022 підготовче засідання відкладено у зв`язку з технічними проблемами представника відповідача, який мав приймати участь в суді в режимі відеоконференції.

Ухвалою суду від 19.12.2022 витребувано у Головного управління ДПС у Донецькій області та ТОВ «ФОРУМ» письмові пояснення та належним чином завірені копії документів, необхідні для встановлення всіх обставин у справі.

На виконання ухвали суду від 19.12.2022 представник ТОВ «ФОРУМ» надав пояснення від 05.01.2023, в яких зазначив про неможливість виконання позивачем ухвали суду через те, що виробничі (АЗС) та офісні приміщення, де зберігались первинні документи бухгалтерського та податкового обліку зруйновані, а документи знищені під час бойових дій та окупації військовими Російської Федерації м.Лиман Донецької області. Позивачем до пояснень від 05.01.2023р. долучено акт прийому-передачі від 03.07.2021р., фото таблиці №1 - №3.

Також на виконання ухвали суду представник відповідача надав клопотання від 05.01.2023 про продовження строку для подання витребуваних доказів у справі №200/2273/22 на 30 днів після закінчення воєнного стану в Україні та відновлення роботи Головного управління ДПС у Донецькій області. У клопотанні відповідачем вказано про неможливість виконання ухвали суду від 19.12.2022 та надання витребуваних судом документів у зв`язку з тим, що матеріали за результатами проведеної фактичної перевірки знаходились в розпорядженні ГУ ДПС у Донецькій області за адресою: Донецька область. м. Маріуполь, вул. Італійська 59, через те, що фактична перевірка проводилась та спірні податкові повідомлення-рішення приймались ГУ ДПС у Донецькій області.

Також у клопотанні від 05.01.2023 вказано, що ГУ ДПС у Львівській області було скеровано ГУ ДПС у Вінницькій області лист про надання інформації та копій документів №3541/7/13-01-05-02-07 від 28.12.2022, в якому ГУ ДПС у Львівській області, посилаючись на наказ ДПС України №173 від 02.03.2022, просило до 03.01.2023 надати витребувані ухвалою суду документи або повідомити податковий орган про неможливість їх надання. Як вбачається з клопотання, відповідачем було отримано відповідь від Головного управління ДПС у Вінницькій області, відповідно до якої витребувані судом документи та інформація знаходяться на окупованій території та відповідно не передавались.

Доступу до матеріалів перевірки немає у зв`язку із проведенням активних бойових дій у м.Маріуполь Донецької області та внаслідок тимчасової окупації (блокування) російськими військами міста Маріуполь (місцезнаходження ГУ ДПС у Донецькій області) унеможливлений доступ до приміщень та документів податкового органу. За офіційною адресою: м. Маріуполь, вул.Італійська 59 кореспонденція не отримується. Приміщення, яке належало ГУ ДПС у Донецькій області, з усім майном: меблі, комп`ютерна техніка, матеріальні цінності, облікові документи, матеріалів проведених перевірок та ін. були захоплені збройними формуваннями Російської Федерації.

Відтак, контролюючий орган об`єктивно позбавлений можливості вчасного виконання вимог ухвали суду та надання витребуваних документів та інформації.

У зв`язку з цим, представник відповідача просив суд продовжити строк для подання витребуваних доказів у справі № 200/2273/22 на 30 днів після закінчення воєнного стану в Україні та відновлення роботи Головного управління ДПС у Донецькій області.

Ухвалою суду від 11.01.2023 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в письмовому провадженні.

Ухвалою суду від 23.01.2023 визнано поважними причини пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду та поновлено пропущений строк звернення з позовом до адміністративного суду.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю торговельно-промислове підприємство «ФОРУМ» зареєстровано в якості юридичної особи 10.09.1999, включено до ЄДРПОУ за №30342050, номер запису 12721200000000092.

Головним управлінням ДПС у Донецькій області проведено на підставі наказу Головного управління ДПС у Донецькій області «Про проведення фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю торговельно-промислового підприємства «ФОРУМ» ЄДРПОУ 30342050» № 1136-п від 23.06.2021 фактичну перевірку позивача за період з 01.01.2021 по 03.07.2021 з метою здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального та контролю за дотриманням порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності відповідних дозвільних документів і ліцензій, вимог інших законодавчих актів, контроль за якими покладено на органи податкової служби.

Об`єктом фактичної перевірки згідно з актом перевірки була АЗС за адресою: Донецька область, м. Лиман, вул. Оборонна, буд. 229. За результатами проведеної перевірки складений Акт фактичної перевірки від 02.07.2021, зареєстрований в органі ДПС за місцем державної реєстрації суб`єкта господарювання 05.07.2021 під № 6940/05/99/07/04/ НОМЕР_1 .

Перевірка проведена у присутності директора ТОВ ТПП «ФОРУМ» ОСОБА_1 , який підписав акт перевірки без зауважень.

В Акті фактичної перевірки від 02.07.2021 №6940/05/99/07/04/ НОМЕР_1 встановлено:

1.Непроведення платником податків розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні РРО на загальну суму 11920,40 грн.

Зокрема, у ході перевірки встановлена нестача пального на загальну суму 11920,40 грн., а саме: нестача бензину А-95 склала 189,93 л за ціною 30,10 грн. за 1 л на суму 5716,90 грн.; нестача дизельного пального склала 95 л за ціною 27 грн. за 1 л на суму 2565 грн., нестача скрапленого газу склала 240,96 л за ціною 15,10 грн. за 1 л на суму 3638,50 грн.

2.Неведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів у місці продажу (господарському об`єкті) на загальну суму 26800,35 гривень (встановлено надлишок бензину А-92 у кількості 924,15 л за ціною 29 грн. за 1 л на суму 26800,35 грн.).

В акті фактичної перевірки вказано, що в ході порівняння даних денного х-звіту РРО (фіскальний номер 3000209698, заводський номер ЗВ 1991011889), створеного на момент перевірки 01.07.2021 о 12 год. 24 хв., в якому зазначені фактичні залишки бензину А-92, А-95, дизельного пального та скрапленого газу пропан на початок зміни, та показників рівнемірів-лічильників рівня пального в резервуарах про фактичні залишки пального на кінець попередньої звітної доби, переданої до органів ДПС, встановлені розбіжності між Х- звітом та показником рівнемірів -лічильників.

Так, відповідно до інформації щодо обсягів залишків пального в резервуарах (літри, приведені до температури 15С), переданої позивачем до органів ДПС, обсяг залишку пального на кінець доби 30.06.2021 в резервуарі складає: бензину А-95 - 2163,68 л., дизельного пального - 1739,52 л., скрапленого газу пропан - 4222,81 л.

Відповідно до Х-звіту № 2002, роздрукованому 01.07.2021, обсяг залишку пального на початок доби 01.07.2021 складає: бензину А-95 - 1973,75 л., дизельного пального - 1644,52 л., скрапленого газу пропан - 3981,85 л.

Перевіркою з врахуванням похибки встановлено нестачу пального на загальну суму 11920,40 грн., а саме: нестача бензину А-95 склала 189,93 л за ціною 30,10 грн. за 1 л на суму 5716,90 грн.; нестача дизельного пального склала 95 л за ціною 27 грн. за 1 л на суму 2565 грн., нестача скрапленого газу склала 240,96 л за ціною 15,10 грн. за 1 л на суму 3638,50 грн.

Перевіркою встановлено факти не ведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів у місці продажу (господарському об`єкті) на загальну суму 26800,35 гривень.

Відповідно до інформації щодо обсягів залишків пального в резервуарах (літри, приведені до температури 15С), переданої позивачем до органів ДПС, обсяг залишку пального на кінець доби 30.06.2021р. в резервуарі складає 3034,18 л. бензину А-92. Відповідно ж до показників Х-звіту №2002, роздрукованому 01.07.2021р., обсяг залишку пального на початок доби 01.07.2021 складає 3958,33 л.

Таким чином, перевіркою з урахуванням похибки встановлено надлишок бензину А-92 - 924,15 л. за ціною 29 грн. за 1 л на суму 26800,35 грн. та відповідно порушення порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів у місці продажу (господарському об`єкті).

За результатами проведення фактичної перевірки на підставі акту фактичної перевірки №6940/05/99/07/04/ НОМЕР_1 від 02.07.2021, Головним управлінням ДПС у Донецькій області прийнято податкові повідомлення- рішення від 21.07.2021:

-№ 8089/05-99-0704, яким за допущене порушення вимоги пункту 1 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» застосовано до позивача суму штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1192,04 грн. (11920,40 грн. х 10%) - за не проведення розрахункової операції через РРО;

-№ 8090/05-99-0704, яким за допущене порушення пункту 12 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» застосовано до позивача суму штрафних (фінансових) санкцій в сумі 53600,70 грн. (26800,35 грн. х 2) - за неведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів у місці продажу (господарському об`єкті).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Щодо посилання позивача на мораторій на проведення перевірок суб`єктів господарювання, встановлений ст. 3 Закону України «Про тимчасові заходи на проведення антитерористичної операції» № 1669 від 02.09.2014.

Згідно з п.61.1 ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п.п.19-1.1.16 п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального.

За приписами п.п.20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Вимогами п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п.п.75.1.3 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Пунктом 80.1 статті 80 Податкового кодексу України визначено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Згідно з пп.80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Суд відхиляє доводи позивача про те, що фактична перевірка позивача за період з 01.01.2021 по 03.07.2021, призначена на підставі наказу Головного управління ДПС у Донецькій області «Про проведення фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю торговельно-промислового підприємства «ФОРУМ» ЄДРПОУ 30342050» № 1136-п від 23.06.2021, була проведена всупереч забороні органам ДПС перевіряти підприємства, що працюють у зоні АТО, яка закріплена ст. 3 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції».

Згідно зі ст. 3 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (в подальшому - Закон №1669) органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, у період та на території проведення антитерористичної операції тимчасово забороняється проведення планових та позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення антитерористичної операції, крім позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Згідно із правовими висновками Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, викладеними у постанові від 17.08.2017 року у справі № 805/2210/17-а та у постанові від 07.08.2018 року у справі №805/4013/17-а, посилання заявників касаційних скарг на положення Закону № 1726-VIII та Закону №1669, як на підставу правового регулювання спірних правовідносин, є неприйнятним з огляду на системний аналіз статей 1, 5, 7 Податкового кодексу України, за якими серед загальних засад встановлення податків і зборів пунктом 7.3 статті 7 передбачено, що будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства. Оскільки норми наведених сторонами законів не відповідають встановленим Податковим кодексом України засадам, їх положення не можуть застосовуватись у межах спірних відносин.

Отже, довід позивача щодо протиправності проведеної фактичної перевірки через мораторій на проведення перевірок суб`єктів господарювання, встановлений ст. 3 Закону України «Про тимчасові заходи на проведення антитерористичної операції» № 1669 від 02.09.2014, не знайшов свого підтвердження під час судового розгляду та є необґрунтованим.

Як наслідок, суд зазначає, що позов в частині вищевказаної позивачем підстави не підлягає задоволенню.

Щодо посилання позивача на протиправність спірних податкових повідомлень-рішень

Відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

При цьому суб`єкт господарювання зобов`язаний надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об`єкті).

Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

Згідно із ст.20 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до суб`єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, та/або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об`єкті), за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які здійснюють діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

Отже, для застосування передбаченої статтею 20 Закону № 265/95-ВР фінансової санкції контролюючий орган повинен довести, що платник податків здійснював реалізацію не облікованих товарів.

Судом встановлено, що в акті фактичної перевірки від 02.07.2021 контролюючим органом встановлено неведення у порядку, визначеному законодавством, обліку товарних запасів у місці продажу (господарському об`єкті) на загальну суму 26800,35 гривень, а саме: встановлено надлишок бензину А-92 у кількості 924,15 л за ціною 29 грн. за 1 л на суму 26800,35 грн.

Такого висновку контролюючий орган дійшов внаслідок порівняння даних денного х-звіту РРО (фіскальний номер 3000209698, заводський номер ЗВ 1991011889), створеного на момент перевірки 01.07.2021 о 12 год. 24 хв., в якому зазначені фактичні залишки бензину А-92 на початок зміни, та показників рівнемірів-лічильників рівня пального в резервуарах про фактичні залишки пального на кінець попередньої звітної доби, переданої до органів ДПС.

Так, відповідно до інформації щодо обсягів залишків пального в резервуарах (літри, приведені до температури 15С), переданої позивачем до органів ДПС, обсяг залишку пального на кінець доби 30.06.2021 в резервуарі складає 3034,18 л. бензину А-92. Відповідно ж до показників Х-звіту №2002, роздрукованому 01.07.2021, обсяг залишку пального на початок доби 01.07.2021 складає 3958,33 л.

Таким чином, перевіркою з урахуванням похибки встановлено надлишок бензину А-92 - 924,15 л. за ціною 29 грн. за 1 л на суму 26800,35 грн.

Перевіряючи правильність оцінки відповідачем обставин, за якими він визначив склад правопорушення, передбаченого п. 12 ст. 3 Закону № 265, та наявність підстав для застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 20 цього Закону, судом взято до уваги, що єдиний порядок організації та виконання робіт, пов`язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів встановлено Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, яка затверджена наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв`язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики №281/171/578/155 від 20.05.2008 ( в подальшому Інструкція №281/171/578/155).

Вимоги цієї Інструкції є обов`язковими для всіх суб`єктів господарювання (підприємств, установ, організацій та фізичних осіб - підприємців), що займаються хоча б одним з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання і реалізація нафти і нафтопродуктів на території України (далі - підприємства).

Порядок приймання нафтопродуктів на автозаправних станціях визначений у пункті 10 Інструкції №281/171/578/155.

Відповідно до підпункту 10.2.10 пункту 10.2. Інструкції №281/171/578/155 на підставі ТТН та акта приймання (у разі його наявності) оператор АЗС має оприбуткувати прийнятий нафтопродукт за марками та видами (дизельне паливо залежно від масової частки сірки), тобто зробити необхідні записи в журналі обліку надходження нафтопродуктів на АЗС за формою N 13-НП. Дані про оприбутковані нафтопродукти заносяться до змінного звіту АЗС за формою N 17-НП (додаток 14).

Порядок відпуску нафтопродуктів визначений у пункті 10.3 Інструкції №281/171/578/155.

Згідно із підпункту 10.3.1.1. пункту 10.3 Інструкції №281/171/578/155 розрахунки під час відпуску нафтопродукту власникам автотранспорту за готівку здійснюються на АЗС з використанням РРО, які відповідають технічним вимогам до їх застосування та внесені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій згідно з Положенням про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 № 1315.

Відповідно до підпункту 10.3.1.3. пункту 10.3 Інструкції №281/171/578/155 облік реалізації нафтопродуктів ведеться через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений до фіскального режиму роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій кожною АЗС, яка здійснює розрахунки із споживачами готівкою. Відпуск нафтопродуктів за готівку відображається у Змінному звіті АЗС за формою № 17-НП.

Згідно із підпункту 10.4.1 пункту 10.4 Інструкції №281/171/578/155 на АЗС здійснюється оперативне кількісне контролювання, результати якого використовуються для ведення обліку, звіряння кількості отриманих і відпущених нафтопродуктів. Кількісний облік нафтопродуктів на АЗС здійснюється за формою змінного звіту АЗС N 17-НП.

Відповідно до підпунктів 4.2.5.4 4.2.5.6 пункту 4.2 Інструкції №281/171/578/155 для дистанційного керування ПРК і ОРК мають використовуватись технічні засоби, що належать до складу спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів, унесених до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп`ютерних систем України для сфери застосування на АЗС. Зазначені засоби мають відповідати технічним вимогам до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для сфери застосування на АЗС та забезпечувати реєстрацію грошових коштів і надання розрахункових документів у єдиному технологічному циклі з відпусканням нафтопродуктів.

Місцеве керування ПРК і ОРК має передбачати можливість функціонування з РРО.

Обсяг реалізації нафтопродукту, що фіксується лічильником сумарного обліку ПРК і ОРК за певний проміжок часу, має збігатися з обсягом реалізації, відображеним у звітних документах касового апарата за всіма формами оплати за цей самий проміжок часу. При цьому розбіжність за добу між показами лічильника сумарного обліку і даними звітних документів касового апарата не повинна перевищувати 0,1 % від об`єму відпущених пального або олив.

Пунктом 13 додатку 7 «Технічні вимоги до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій» до протокольного рішення Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом №13 від 27 червня 2002 р., визначено, що у режимі програмування ЕККА повинен додатково забезпечити занесення до оперативної пам`яті фіскального блока інформації про фактичний об`єм (у літрах) пального кожного найменування, прийнятого у розхідні резервуари. Зазначена інформація може вводитися до ЕККА автоматично або вручну.

Відповідно до п.18 додатку 7 «Технічні вимоги до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій» до протокольного рішення Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом №13 від 27 червня 2002 р., у режимі звітування здійснюється формування та друкування звітів установленої форми. При цьому чеки періодичних звітів за певний період повинні додатково містити дані про об`єм (у літрах) і вартість (у гривнях) пального кожного найменування за кожною формою оплати окремо та загальну вартість відпущеного пального (у гривнях), а чеки X- і Z-звітів ЕККА повинні додатково містити такі дані:

фактичний об`єм (у літрах) пального кожного найменування, прийнятого в розхідні резервуари АЗС протягом звітного періоду;

загальні об`єм (у літрах) і вартість (у гривнях) пального кожного найменування, відпущеного за готівковою та кожною безготівковою формою оплати протягом звітного періоду;

фактичні залишки пального (у літрах) кожного найменування (у кожному з розхідних резервуарів) на момент формування звітів;

загальний об`єм (у літрах) пального кожного найменування, відпущеного протягом звітного періоду в процесі повірки ПРК на точність відпускання пального;

конфігурацію обладнання АЗС (номери ПРК і підключених до них розхідних резервуарів, а також найменування пального у кожному з них).

Посилаючись на вищевказані законодавчі норми відповідач вказує на те, що після оприбуткування нафтопродуктів, дані лічильника сумарного обліку паливно-роздавальних колонок, система керування паливно-роздавальними колонками та реєстратори розрахункових операцій діють як одне ціле та не повинні мати розбіжностей даних більш ніж на 0,1 %. Як наслідок, дані про оприбутковане пальне повинні відповідати даним реєстратора розрахункових операцій, який є носієм доказової інформації про обіг пального на АЗС.

Також відповідач наполягає на тому, що суб`єкт господарювання зобов`язаний надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об`єкті).

Як було вищезазначено судом, контролюючий орган під час проведення фактичної перевірки встановив надлишок бензину А-92 у кількості 924,15 л за ціною 29 грн. за 1 л на суму 26800,35 грн. внаслідок порівняння даних денного х-звіту РРО (фіскальний номер 3000209698, заводський номер ЗВ 1991011889), створеного на момент перевірки 01.07.2021 о 12 год. 24 хв., в якому зазначені фактичні залишки бензину А-92 на початок зміни, та показників рівнемірів-лічильників рівня пального в резервуарах про фактичні залишки пального на кінець попередньої звітної доби, переданої до органів ДПС.

Так, відповідно до інформації щодо обсягів залишків пального в резервуарах (літри, приведені до температури 15С), переданої позивачем до органів ДПС, обсяг залишку пального на кінець доби 30.06.2021р. в резервуарі складає 3034,18 л. бензину А-92. Відповідно ж до показників Х-звіту №2002, роздрукованому 01.07.2021р., обсяг залишку пального на початок доби 01.07.2021 складає 3 958,33 л.

В спростування висновку контролюючого органу стосовно того, що платником податків здійснювалась реалізація бензину А-92, який не обліковано у встановленому порядку, Товариством з обмеженою відповідальністю торговельно-промисловим підприємством «ФОРУМ» надано до позову договір про надання послуг відповідального зберігання № 8 від 21.06.2021. Відповідно до вказаного договору, між позивачем, як зберігачем, та громадянином ОСОБА_2 , як поклажодавцем, був укладений договір на зберігання паливно-мастильних матеріалів, а саме бензину марки А-92 у кількості 1000 літрів.

Судом встановлено, що вищевказаний договір не надавався платником податків до скарги від 06.08.2021 на податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від №8089/05-99- 0704 від 21.07.2021 та № 8090/05-99-0704 від 21.07.2021, поданої до Державної податкової служби України. Підтверджень щодо надання контролюючому органу під час проведення фактичної перевірки вищевказаного договору та документів, складених під час його виконання, матеріали справи не містять.

Відповідно до п.1.1., 1.2., 1.3. договору про надання послуг відповідального зберігання № 8 від 21.06.2021р. в порядку на умовах, визначених Договором, поклажодавець передає, а зберігач приймає на відповідальне зберігання матеріальні цінності поклажодавця (далі - товар). Згідно з даним договором товаром є: бензин А92 в кількості 1000 літрів. Зберігач здійснює зберігання товару за наступною адресою: м.Лиман, вул. Оборонна, буд. 229.

Згідно з п.4.1. договору про надання послуг відповідального зберігання № 8 від 21.06.2021 передбачено, що послуги зберігача по зберіганню всього товару 200 грн. за весь термін зберігання.

Пунктом 9.1. договору про надання послуг відповідального зберігання № 8 від 21.06.2021 визначено, що договір набирає сили з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2021, але у всякому разі до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за договором.

Разом з тим, суд звертає увагу на те, що пунктом 5.2 договору про надання послуг відповідального зберігання № 8 від 21.06.2021р. зберігач немає права використовувати товар, переданий на зберігання, у власному виробничому або господарському обороті.

З вищенаведеного слідує, що Товариство з обмеженою відповідальністю торговельно-промислове підприємство «ФОРУМ» через АЗС за адресою: Донецька обл., м. Лиман, вул.Оборонна, буд. 229, не мало право здійснювати реалізацію бензину А92, переданого на зберігання, оскільки це заборонено умовами вищенаведеного договору про надання послуг відповідального зберігання № 8 від 21.06.2021р.

Дотримуючись основного завдання (принципу) адміністративного судочинства, офіційного з`ясування всіх обставин у справі, ухвалою суду від 19.12.2022 року витребувано від Товариства з обмеженою відповідальністю торговельно-промислового підприємства «ФОРУМ»:

1. Належним чином завірені копії документів, а саме: актів приймання-передачі майна (на зберігання) до договору про надання послуг відповідального зберігання № 8 від 21.06.2021, актів приймання-передачі майна (зі зберігання) до договору про надання послуг відповідального зберігання № 8 від 21.06.2021, товарно-транспортних накладних, паспортів якості, сертифікатів відповідності та змінних звітів форми №17-НП, журналу обліку надходження нафтопродуктів на АЗС форми №13-НП, журналу реєстрації проведення вимірювань нафтопродуктів (нафти) у резервуарах форми №7-НП, в яких відображена інформація стосовно бензину марки А-92 у кількості 1000 літрів, отриманого позивачем на зберігання за lоговором на зберігання паливно-мастильних матеріалів № 8 від 21.06.2021.

2. Письмові пояснення щодо ненадання ГУ ДПС у Донецькій області під час проведення фактичної перевірки та Державній податковій службі України під час адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень ГУ ДПС у Донецькій області від 21.07.2021 №8089/05-99- 0704 та № 8090/05-99-0704 договору на зберігання паливно-мастильних матеріалів № 8 від 21.06.2021 та актів приймання-передачі майна (на зберігання) до договору про надання послуг відповідального зберігання № 8 від 21.06.2021, актів приймання-передачі майна (зі зберігання) до договору про надання послуг відповідального зберігання № 8 від 21.06.2021, товарно-транспортних накладних, паспортів якості, сертифікатів відповідності та змінних звітів форми №17-НП, журналу обліку надходження нафтопродуктів на АЗС форми №13-НП, журналу реєстрації проведення вимірювань нафтопродуктів (нафти) у резервуарах форми №7-НП, в яких би відображалась інформація стосовно бензину марки А-92 у кількості 1000 літрів, отриманого позивачем на зберігання за Договором на зберігання паливно-мастильних матеріалів № 8 від 21.06.2021.

На виконання ухвали суду від 19.12.2022р. представником Товариства з обмеженою відповідальністю торговельно-промислового підприємства «ФОРУМ» надано пояснення від 05.01.2023р., в яких зазначено про неможливість виконання позивачем ухвали суду через те, що виробничі (АЗС) та офісні приміщення, де зберігались первинні документи бухгалтерського та податкового обліку зруйновані, а документи знищені під час бойових дій та окупації військовими Російської Федерації м.Лиман Донецької області. Позивачем до пояснень від 05.01.2023р. долучено акт прийому-передачі від 03.07.2021р., фото таблиці №1 - №3.

Оцінивши надані позивачем документи, зокрема у сукупності із положеннями договору про надання послуг відповідального зберігання № 8 від 21.06.2021, суд дійшов висновку, що позивачем не спростовано виявлене контролюючим органом порушення порядку, встановленого законодавством, обліку товарних запасів у місці продажу (господарському об`єкті) під час проведення фактичної перевірки.

У зв`язку з цим, суд бере до уваги твердження відповідача про те, що прийнятий на зберігання Товариством з обмеженою відповідальністю торговельно-промисловим підприємством «ФОРУМ» товар за договором про надання послуг відповідального зберігання № 8 від 21.06.2021 не міг зберігатися в тому ж резервуарі, з якого здійснюється відпуск пального та відображатися в інформації щодо обсягів залишків пального в резервуарах (літри, приведені до температури 15С), переданої позивачем до органів ДПС про обсяг залишку пального на кінець та початок звітної доби.

До того ж, суд зазначає, що надані Товариством з обмеженою відповідальністю торговельно-промисловим підприємством «ФОРУМ» до пояснень від 05.01.2023 фото таблиці №1 - №3, не є належними доказами, які б підтверджували знищення документів, витребуваних у позивача ухвалою суду від 19.12.2022р.

Оскільки порушення, за яке ст.20 Закону №265 встановлює відповідальність платника, відповідачем доведена, тому податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Донецькій області №8090/05-99-0704 від 21.07.2021, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію (штраф) в розмірі 53600,70 грн. (26 800,35 грн. х 2) є правомірним та не підлягає скасуванню.

Судом встановлено, що в акті фактичної перевірки від 02.07.2021 встановлено непроведення платником податків розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні РРО на загальну суму 11920,40 грн.

Контролюючий орган у ході перевірки встановив нестачу пального на загальну суму 11920,40 грн., а саме: нестача бензину А-95 склала 189,93 л за ціною 30,10 грн. за 1 л на суму 5716,90 грн.; нестача дизельного пального склала 95 л за ціною 27 грн. за 1 л на суму 2565 грн., нестача скрапленого газу склала 240,96 л за ціною 15,10 грн. за 1 л на суму 3638,50 грн.

В акті фактичної перевірки вказано, що в ході порівняння даних денного х-звіту РРО (фіскальний номер 3000209698, заводський номер ЗВ 1991011889), створеного на момент перевірки 01.07.2021 о 12 год. 24 хв., в якому зазначені фактичні залишки бензину А-92, А-95, дизельного пального та скрапленого газу пропан на початок зміни, та показників рівнемірів-лічильників рівня пального в резервуарах про фактичні залишки пального на кінець попередньої звітної доби, переданої до органів ДПС, встановлені розбіжності між Х- звітом та показником рівнемірів -лічильників.

Так, відповідно до інформації щодо обсягів залишків пального в резервуарах (літри, приведені до температури 15С), переданої позивачем до органів ДПС, обсяг залишку пального на кінець доби 30.06.2021 в резервуарі складає: бензину А-95 - 2163,68 л., дизельного пального - 1739,52 л., скрапленого газу пропан - 4222,81 л.

Відповідно до Х-звіту № 2002, роздрукованому 01.07.2021, обсяг залишку пального на початок доби 01.07.2021 складає: бензину А-95 - 1973,75 л., дизельного пального - 1644,52 л., скрапленого газу пропан - 3981,85 л.

Таким чином, перевіркою з врахуванням похибки встановлено нестачу пального на загальну суму 11920,40 грн., а саме: нестача бензину А-95 склала 189,93 л за ціною 30,10 грн. за 1 л на суму 5716,90 грн.; нестача дизельного пального склала 95 л за ціною 27 грн. за 1 л на суму 2565 грн., нестача скрапленого газу склала 240,96 л за ціною 15,10 грн. за 1 л на суму 3638,50 грн.

Згідно із ст.2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів та з приймання готівки для подальшого переказу. До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, вбудований електронний контрольно-касовий реєстратор, комп`ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо;

розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця;

Ст.9 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначені випадки, коли реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються.

Відповідно до п.1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Використання програмних реєстраторів розрахункових операцій при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється.

Згідно із п.11 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.

Згідно з п. 1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» а порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: 1) у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання:

100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;

150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення;

Відповідно до вимог пункту 11 розділу II Прикінцевих положень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» тимчасово, до 1 січня 2022 року, санкції, визначені пунктом 1 статті 17 цього Закону, застосовуються в таких розмірах:

10 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;

50 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

Товариством з обмеженою відповідальністю торговельно-промислове підприємство «ФОРУМ» у позовній заяві та під час вирішення даного судового спору на виконання ухвали суду від 19.12.2022р. про витребування письмових пояснень, належним чином завірених копій документів, необхідних для встановлення всіх обставин у справі, не надано документального підтвердження причин такої нестачі, що на думку суду, свідчить про вибуття товарних запасів з місця продажу шляхом їх реалізації без застосування РРО.

Відповідно до Х-звіту № 2002, роздрукованому 01.07.2021, обсяг залишку пального на початок доби 01.07.2021 складає: бензину А-95 - 1973,75 л., дизельного пального - 1644,52 л., скрапленого газу пропан - 3981,85 л. Отже, дані види товарних запасів знаходилися в реалізації.

За таких обставин, суд погоджується з доводами відповідача про те, що мало місце непроведення позивачем розрахункових операцій через РРО.

Оскільки порушення, за яке п. 1 ст. 17 і п. 11 розділу II Прикінцевих положень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлює відповідальність платника, відповідачем доведена, тому податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Донецькій області № 8089/05-99-0704 від 21.07.2021р., яким, застосовано до позивача суму штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1 192,04 грн. (11 920,40 грн. х 10%) є правомірним та не підлягає скасуванню.

Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що наявні правові підстави для відмови у задоволенні позовних вимог.

Враховуючи вимоги статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат, понесених позивачем, відсутні.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш ИВ :

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю торговельно-промислового підприємства «ФОРУМ» (код ЄДРПОУ 30342050) до Головного управління ДПС у Донецькій області (Код ЄДРПОУ ВП: 44070187) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 8089/05-99- 0704 від 21.07.2021р. та № 8090/05-99-0704 від 21.07.2021р. відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 243 КАС України зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Г.П. Бабаш

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2023
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу108606492
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо грошового обігу та розрахунків, з них

Судовий реєстр по справі —200/2273/22

Рішення від 23.01.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 11.01.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 06.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 06.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 22.11.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 03.11.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 20.10.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 20.10.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні