ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2023 рокум. Ужгород№ 260/5437/22
Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Рейті С.І., розглянувши матеріали позовної заяви керівника Тячівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Керівник Тячівської окружної прокуратури звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради Закарпатської області, яким просить визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради Закарпатської області щодо не приведення захисної споруди цивільного захисту населення із обліковим номером 26612 у належний для експлуатації стан, зобов`язавши Відділ освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради Закарпатської області привести захисну споруду цивільного захисту населення із обліковим номером 26612, яка знаходиться за адресою: вул. Миру, 26, м. Рахів Закарпатської області, у придатний для використання за цільовим призначенням стан (готовності до укриття), згідно Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 року № 579.
Ухвалою судді від 21.12.2022 року позовну заяву залишено без руху у зв`язку з невідповідністю останньої вимогам КАС України та прокурору надано строк для усунення вказаних в ухвалі недоліків, шляхом подання до суду: нормативно-правового обґрунтування щодо наявності законодавчо визначених підстав для звернення Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Закарпатській області та, як наслідок, і прокурора саме з таким предметом позову; доказів звернення прокурора до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері для здійснення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, як то передбачено постановою Кабінету Міністрів України; доказів відмови у проведенні планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) у межах даного предмету спору; доказів звернення до Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Закарпатській області з вимогою подати відповідний позов та докази відмови суб`єкта публічного права вчинити такі дії; внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань про вчинене кримінальне правопорушення на підставі ст. 367 КК України (службова недбалість); вирок суду щодо службових осіб; докази накладення дисциплінарних стягнень на державних службовців, які займають посаду державної служби в органі державної влади та здійснюють встановлені для цієї посади повноваження, за невиконання чи неналежне виконання службових обов`язків тощо або повідомити про причини і підстави невчинення таких дій, а також, чітко вказати в позовній заяві дату виявлення ним порушень інтересів держави та зазначити докази, якими цей факт підтверджується (та в разі пропуску тримісячного строку звернення до адміністративного суду прокурор має подати заяву про його поновлення, в якій зазначити поважні причини пропуску такого строку, з наданням доказів на їх підтвердження).
10.01.2023 року до суду надійшла заява прокурора в якій, обґрунтовуючи підстави звернення із цим позовом до суду обумовлено бездіяльністю ГУ ДСНС у Закарпатській області, яка полягає у невжитті ним, як уповноваженим органом, заходів щодо зобов`язання балансоутримувача привести вищевказану захисну споруду у стан готовності до використання.
Як зазначено прокурором, відповідно до приписів Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, остання здійснює заходи щодо створення, утримання та реконструкцію фонду захисних споруд цивільного захисту, ведення їх обліку, забезпечує разом з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими держадміністраціями здійснення контролю за готовністю зазначених споруд до використання за призначенням.
Окрім того, ДСНС складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
Аналізуючи вказане, органи ДСНС, виконуючи наглядову (контролюючу) функцію, у разі виявлення порушень, мають право і можуть звертатися до суду в порядку адміністративного судочинства, відтак, органи ДСНС здійснюють контроль за готовністю захисних споруд до використання за призначенням, тому саме в інтересах ГУ ДСНС у Закарпатській області Тячівською окружною прокуратурою подано даний позов.
Водночас, як зазначено у позові, прокуратурою перед зверненням до суду із вказаним позовом встановлено, що ГУ ДСНС у Закарпатській області, як спеціально уповноваженим органом на здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту, знаючи про тривале ігнорування відповідачем вимог щодо приведення сховища № 26612 у відповідність до наказу МВС №579, не вжито дієвих та достатніх заходів реагування, що вказує на бездіяльність даного органу.
При цьому, з позовної заяви слідує, що Головним управлінням ДСНС у Закарпатській області було повідомлено окружну прокуратуру про неможливість вжиття заходів ними і на даний час через припинення заходів державного контролю, згідно постанови КМ України від 13.03.2022 року за №303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану".
Що стосується строку звернення до суду із даним позовом зазначає, що прокурору стало відомо про порушення інтересів держави в жовтні 2022 року, коли до прокуратури надійшов лист ГУ ДСНС у Закарпатській області про те, що незважаючи на наявні порушення законодавства в сфері цивільного захисту населення на території Рахівської об`єднаної територіальної громади заходів представницького характеру вживати не буде.
У контексті наведеного суд звертає увагу на те, що постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2022 року № 697 внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 року № 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" шляхом викладення пункту 2 цієї постанови у такій редакції: 2. Протягом періоду воєнного стану дозволити здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в окремих сферах, зокрема щодо запобігання неконтрольованому зростанню цін на товари, які мають істотну соціальну значущість, виключно на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері: за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави; з метою виконання міжнародних зобов`язань України.
На виконання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху прокурором не надано доказів звернення прокурора та/або Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області до ДСНС України із запитом на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) за дотриманням відповідачем вимог законодавства про цивільний захист населення та отримання відмови на такий запит, як і не надано звернення до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області щодо звернення останнім до суду та отримання відмови у такому зверненні, а також, доказів звернення до Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Закарпатській області з вимогою подати відповідний позов та докази відмови суб`єкта публічного права вчинити такі дії; внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань про вчинене кримінальне правопорушення на підставі ст. 367 КК України (службова недбалість); вирок суду щодо службових осіб; докази накладення дисциплінарних стягнень на державних службовців, які займають посаду державної служби в органі державної влади та здійснюють встановлені для цієї посади повноваження, за невиконання чи неналежне виконання службових обов`язків тощо або повідомити про причини і підстави невчинення таких дій.
На підставі зазначеного суд дійшов висновку, що прокурор не усунув недоліки позовної заяви в установлений судом строк.
Згідно з пунктом першим частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Відповідно до частини п`ятої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду не пізніше п`яти днів з дня її надходження або з дня закінчення строку на усунення недоліків.
З урахуванням перебування головуючого судді Рейті С.І. на лікарняному в період з 17.01.2023 року по 20.01.2023 року, питання про продовження розгляду у даній справі було вирішено після його закінчення.
Отже, позовну заяву належить повернути.
Одночасно суд роз`яснює, що повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом (частина восьма статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України).
Керуючись ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1. Позовну заяву керівника Тячівської окружної прокуратури Закарпатської області (Закарпатська область, м. Тячів, вул. Незалежності, 27) в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області (Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Болгарська, 2 код ЄДРПОУ 38629032) до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради Закарпатської області (Закарпатська область, м. Рахів, вул. Миру, 1 код ЄДРПОУ 43954108), про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - повернути позивачеві.
2. Копію ухвали разом з позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами, невідкладно надіслати особі, яка подала позовну заяву.
3. Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 256 КАС України та може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд у встановлений ст. 295 КАС України п`ятнадцятиденний строк з дня її проголошення.
Суддя С.І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2023 |
Оприлюднено | 30.01.2023 |
Номер документу | 108606885 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні