Справа № 209/349/23
Провадження № 2-о/209/22/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 січня 2023 року м. Кам`янське
Суддя Дніпровського районного суду міста Дніпродзержинська Дніпропетровської області Решетник Т.О., розглянувши матеріали заяви ОСОБА_1 , Заінтересована особа: Управління містобудування та архітектури Кам`янської міської ради, про встановлення факту, що має юридичне значення, -
ВСТАНОВИВ:
25.01.2023представник заявника ОСОБА_1 -адвокат ВасильцоваО.М.звернулася досуду звищевказаною заявою.В обґрунтування заяви зазначила, що на підставі рішення Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська Дніпропетровського області від 12.03.2009 у справі № 2-1552-2009 визнано за ОСОБА_1 право власності на нерухоме майно - магазин непродовольчих товарів загальною площею 308.7 кв.м., який розташований за адресою: АДРЕСА_1 . Право власності зареєстровано 25.10.2010р. в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, про що свідчить Витяг №27752694 від 25.10.2010р. Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно водночас існує запис про реєстрацію права власності ТОВ «Віка-Дніпро ЛТД» на магазин непродовольчих товарів та два торгових павільйони загальною площею 287,0 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 , на підставі свідоцтва право власності, серія та номер: НОМЕР_1 , індексний номер: 18938034, виданий 13.03.2014р., видавник Реєстраційна служба Дніпродзержинського міського управління юстиції. Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: №312569112. Згідно з даними сайту https://kadastr.live/ та Інформації з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 площа земельної ділянки ТОВ «Віка-Дніпро ЛТД» складає 553 кв.м. та має кадастровий номер: 1210400000:01:004:0236. Згідно з витягом із Державного земельного кадастру, площа земельної ділянки ОСОБА_1 складає 232 кв.м. та має кадастровий номер: 1210400000:01:004:0292. З цього випливає, що існує два різних магазинів непродовольчих товарів, з різною площею, розміщені на різних земельних ділянках різної площі, яким присвоєно однаковий номер АДРЕСА_1 , тобто мається дублювання номерів об`єктів нерухомого майна - магазинів непродовольчих товарів. Заявник зазначає, що власниками майна є різні особи, якими було набуто у власність майно в різні періоди часу. Також, згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (інформаційна довідка від 31.03.2020 №205755415) вбачається реєстрація права оренди TOB «MC Девелопмент» магазину непродовольчих товарів, а саме: 1-1 торговий зал, площею 139,0 кв.м.; 1-2 приміщення персоналу, площею 10,0 кв.м.; 1-3 санвузол площею 3,0 кв.м.; 1-4 коридор площею 2,7 кв.м.; в цілому загальною площею 154,7 кв.м. на підставі договору оренди нежилого приміщення ВРЛ №456863, ВРЛ №456865, ВРЛ №456867, від 21.07.2011, посвідченого приватним нотаріусом Дніпродзержинського міського нотаріального округу Моісієнко В.М., в реєстрі 807, строком до 01.09.2018р. Натомість згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно не вбачається можливим встановити з яким саме власником нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 укладений договір оренди нежитлового приміщення. Встановлення факту дублювання адреси об`єкта нерухомого майна, а саме магазину непродовольчих товарів загальною площею 308,7 кв.м., який належить на праві власності ОСОБА_1 , необхідно заявнику для зміни адреси вищезазначеного магазину непродовольчих товарів, так як в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вже існує інший чинний запис про право власності на об`єкт нерухомості за номером АДРЕСА_1 , на іншу особу - ТОВ «Віка-Дніпро ЛТД», що унеможливлює Заявнику укладати та реєструвати до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно договори оренди нежитлового приміщення магазину Непродовольчих товарів за адресою: АДРЕСА_1 .
На підставі викладеного, представник заявника просить суд: встановити факт дублювання адреси об`єкта нерухомого майна - магазину непродовольчих товарів загальною площею 308,7 кв.м., розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , який належить на праві власності ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ).
Суддя, вивчивши матеріали справи, вважає за необхідне відмовити у відкритті провадження виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.293 ЦПК України, окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Відповідно до підпункту 10 пункту «б» статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до делегованих законом повноважень виконавчого органу сільської, селищної, міської ради в галузі житлово-комунального господарства віднесено облік та реєстрацію відповідно до закону об`єктів нерухомого майна незалежно від форми власності.
Згідно статті 40 цього ж Закону виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, крім повноважень, передбачених цим Законом, здійснюють й інші надані їм законом повноваження.
Порядок присвоєння, зміни адреси об`єкту нерухомого майна у разі його дублювання здійснюється відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та порядку присвоєння адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна Затвердженого Постановою КМУ від 07.07.2021 року № 690.
Виходячи з положень ст. 1 Закону України "Про адміністративні послуги",присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна є адміністративною послугою, а пунктом 6 ст. 9 цього Закону встановлено заборону вимагати від суб`єкта звернення документи або інформацію для надання адміністративної послуги, не передбачені законом.
Системний аналіз наведених вище законодавчих положень дає підстави для висновку про те, що вирішення питання про присвоєння об`єкту нерухомого майна поштової адреси чи зміни адреси належить до повноважень виконавчого органу сільської, селищної, міської ради.
Аналогічний висновок міститься у постанові Верховного Суду від 22 січня 2019 року у справі № 441/1625/15-а.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
На підставі пункту 7 частини першої статті 3 КАС України суб`єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.
Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Зі змісту заяви вбачається, що представник заявника зверталася до управління містобудування та архітектури Кам`янської міської ради із відповідною заявою про упорядкування (зміну) адреси, враховуючи дублювання адрес об`єктів, що перебувають в приватній власності.
Тобто фактично, заявник оскаржує рішення суб`єкту владних повноважень про відмову в зміні адреси об`єкту нерухомого майна.
Отже, в даному випадку предметом спору є перевірка законності рішень та дій органу державної влади при вчинених ним владних управлінських функцій, пов`язаних із присвоєнням однієї адреси різним об`єктам нерухомого майна (дублювання). Вирішення цього питання відноситься до виключної компетенції органу державної влади.
Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 13.08.2020 у справі № 344/9283/16-а; провадження № К/9901/30619/18.
Таким чином, вирішення вищевказаного спору належить до юрисдикції Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Відповідно до ч.3 ст.294 ЦПК України, справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом.
Згідно п.1 ч.1 ст. 186 ЦПК України, суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
З урахуванням викладеного, оскільки даний спір не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, суд приходить до висновку, що у відкритті провадження за заявою ОСОБА_1 , Заінтересована особа: Управління містобудування та архітектури Кам`янської міської ради, про встановлення факту, що має юридичне значення, слід відмовити, відповідно до п.1 ч.1 ст. 186 ЦПК України.
На підставі наведеного, керуючись ст. ст.186, 259, 260, 293, 294, 353, 354 ЦПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у відкритті провадження у цивільний справі за заявою ОСОБА_1 , Заінтересована особа: Управління містобудування та архітектури Кам`янської міської ради, про встановлення факту, що має юридичне значення.
Заяву разом з доданими до неї документами повернути заявнику.
Роз`яснити заявнику, що розгляд справи відноситься до адміністративного судочинства.
Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення до Дніпровського апеляційного суду через Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська Дніпропетровської області.
Суддя Т.О. Решетник
Суд | Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2023 |
Оприлюднено | 01.02.2023 |
Номер документу | 108666843 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська
Решетник Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні