Справа № 560/10849/22
РІШЕННЯ
іменем України
30 січня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту протидії наркозлочинності Національної поліції України в особі Ліквідаційної комісії про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Департаменту протидії наркозлочинності Національної поліції України в особі Ліквідаційної комісії, в якому просить визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо виплати заборгованості у вигляді індексації грошового забезпечення та зобов`язати Департамент протидії наркозлочинності Національної поліції України в особі Ліквідаційної комісії, ідентифікаційний код 40133934 нарахувати та виплатити заборгованість з індексації грошового забезпечення за період з листопада 2015 року по січень 2017 року, з урахуванням наданої судом правової оцінки у даному рішенні.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що у період з 07.11.2015 по 02.01.2017 проходив службу в Департаменті протидії наркозлочинності Національної поліції України та наказом ГУНП в Хмельницькій області від 06.09.2017 №304 о/с звільнений із посади старшого оперуповноваженого в особливо вадливих справах відділу організаційно-аналітичної роботи управління протидії наркозлочинності. Вказує, що 10.08.2022 звернувся до відповідача з заявою про надання інформації, щодо виплати заборгованості з індексації. Зазначає, що листом №220Лх/40/01-22 відповідач повідомив про те, що виплата індексації почала здійснюватися з листопада 2017 року. Вказує, що в період з листопада 2015 року по січень 2017 року відповідач протиправно не здійснював нарахування та виплату індексації грошового забезпечення. Просить стягнути індексацію за вказаний період.
Ухвалою від 19.10.2022 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження у цій адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
До суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач вказує, що постановою Кабінету Міністрів України від 18.10.2017 №782, яка набрала чинності 24.10.2017, внесені зміни до пункту 2 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1078, якими до переліку грошових доходів громадян, що підлягають індексації, включене грошове забезпечення поліцейських. Вважає, що правові підстави для нарахування та виплати індексації грошових доходів поліцейських з`явилися лише з листопада 2017 року. Просить відмовити в задоволенні позову.
Ухвалою від 24.01.2023 Хмельницький окружний адміністративний суд відмовив у задоволенні клопотання Департаменту протидії наркозлочинності Національної поліції України в особі Ліквідаційної комісії щодо заміну неналежного відповідача.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.
Позивач ОСОБА_1 , з 07.11.2015 по 06.09.2017 проходив службу в Головному управлінні Національної поліції в Хмельницькій області, в тому числі з 07.11.2015 по 02.01.2017 в Департаменті протидії наркозлочинності Національної поліції України.
У серпні 2022 року позивач звернувся до відповідача із заявою про надання інформації щодо виплатити заборгованості по індексації.
Листом від 03.10.2022 №220Лх/40/01-22 відповідач повідомив позивачу, що виплата індексації поліцейським за період з 07.11.2015 по 31.10.2017 не проводилася у зв`язку з тим, що зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1078 "Про затвердження Порядку проведення індексації грошових доходів населення" були внесені в листопаді 2017 року постановою Кабінету Міністрів України від 18.10.2017 №782 "Про внесення змін до пункту 2 Порядку проведення індексації грошових доходів населення".
Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо нарахування індексації грошового забезпечення за період з листопада 2015 року по січень 2017 року, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
Згідно з частиною 5 статті 94 Закону України від 02.07.2015 №580-VIII "Про Національну поліцію" грошове забезпечення поліцейських індексується відповідно до закону.
Статтею 2 Закону України від 03.07.1991 №1282-ХІІ "Про індексацію грошових доходів населення" (далі Закон №1282-ХІІ) визначено, що індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру: зокрема, оплата праці (грошове забезпечення).
Відповідно до статті 4 Закону №1282-ХІІ індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка.
Обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком, починаючи з місяця введення в дію цього Закону.
Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений у частині першій цієї статті.
Підвищення грошових доходів населення у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому опубліковано індекс споживчих цін.
Відповідно до частини 2 статті 6 Закону №1282-ХІІ, порядок проведення індексації грошових доходів населення визначається Кабінетом Міністрів України.
Правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення і поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форми власності і господарювання, державних та приватних виконавців, а також на фізичних осіб, що використовують працю найманих працівників, визначає Порядок проведення індексації грошових доходів населення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1078 (далі Порядок №1078).
Відповідно до пункту 1-1 Порядку №1078 підвищення грошових доходів громадян у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін.
Обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком починаючи з березня 2003 року місяця опублікування Закону України від 6 лютого 2003 р. №491-IV "Про внесення змін до Закону України "Про індексацію грошових доходів населення".
Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений в абзаці другому цього пункту.
Відповідно до інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті Держстату України в період з листопада 2015 року (https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2015/ct/is_c/isc_u/isc2015m_u.html) по березень 2016 року (http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2016/ct/is_c/isc_u/isc2016m_u.html) індекс споживчих цін не перевищував поріг індексації у 103 відсотка. Тому підстав для нарахування індексації у цей період не було.
Водночас, у квітні 2016 року величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації у 103 відсотка та складала 103,5 відсотків.
Тому, з травня 2016 року відповідач зобов`язаний був нараховувати та виплачувати індексацію грошового забезпечення позивача.
Посилання відповідача на відсутність у нього обов`язку щодо нарахування індексації позивачу до 24.10.2017 (до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 18.10.2017 №782, якою поліцейські включені до переліку категорій осіб, яким здійснюється індексація грошового забезпечення) суд вважає необґрунтованими, оскільки індексація грошового забезпечення поліцейських передбачена Законом України "Про Національну поліцію". Відсутність до 2017 року порядку нарахування індексації не може слугувати підставою для позбавлення позивача права на виплати, гарантовані Законом України "Про Національну поліцію".
Відповідно до довідки про доходи №3 від 26.09.2022 ОСОБА_1 з листопада 2015 року по січень 2017 року індексація грошового забезпечення не нараховувалась, тому вимоги позивача щодо стягнення заборгованості з індексації грошового забезпечення суд вважає безпідставними.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Судовому захисту в адміністративних судах підлягають порушені права, свободи та законні інтереси особи в публічно-правових відносинах.
Пунктом 10 частини 2 статті 245 КАС України передбачено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод і інтересів позивача від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод і інтересів.
З урахуванням положень пункту 10 частини 2 статті 245 КАС України з метою захисту права позивача на індексацію грошового забезпечення з травня 2016 року, позовні вимоги необхідно задовольнити шляхом визнання протиправною бездіяльності Департаменту протидії наркозлочинності Національної поліції України в особі Ліквідаційної комісії щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01 травня 2016 року по 31 січня 2017 року.
Враховуючи викладене, позов необхідно задовольнити частково.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, судові витрати відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
позов задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Департамент протидії наркозлочинності Національної поліції України в особі Ліквідаційної комісії щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01 травня 2016 року по 31 січня 2017 року.
Зобов`язати Департамент протидії наркозлочинності Національної поліції України в особі Ліквідаційної комісії нарахувати та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 01 травня 2016 року по 31 січня 2017 року.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Департамент протидії наркозлочинності Національної поліції України в особі Ліквідаційної комісії (вул. Богомольця, 10,Мсп601,Центральна Частина Києва, Київ,01601 , код ЄДРПОУ - 40133934)
Головуючий суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2023 |
Оприлюднено | 02.02.2023 |
Номер документу | 108692958 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні