Рішення
від 31.01.2023 по справі 380/18122/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/18122/21

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 січня 2023 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Гулкевич І.З., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МК Гарант до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові про скасування постанови,-

в с т а н о в и в:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю МК Гарант до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові. Позивач просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу №91-м від 16.09.2021.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, у лютому 2021 року Інспекцією ДАБК у м. Львові проведено перевірку щодо об`єкту будівництва Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Малоголосківській, 12Б. Відповідачем встановлено, що замовником об`єкта будівництва Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Малоголосківській, 12Б є ТОВ МС-МК 8, підрядником - ТОВ МК Гарант, генеральним проектувальником - ПП МС Проект. Зазначає, що за результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) Інспекцією ДАБК у м. Львові 02.02.2021 складено акт № 94-пп та видано припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил щодо ТОВ МК Гарант. Вказує, що з Припису № 1 та Припису №м2 вбачається, що усунення виявлених у них недоліків перебуває у прямому взаємозв`язку із здійсненням авторського нагляду на об`єкті будівництва Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Малоголосківській, 12Б. В подальшому вказує, що Інспекція ДАБК у м. Львові на підставі п. 7 Порядку 553 здійснила щодо ТОВ МК Гарант ще одну перевірку, а саме, щодо виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю.

За результатами такого позапланового заходу було складено припис від 09.04.2021 року та постанову від 22.04.2021 №49-ш. Вказує, що листом-повідомленням (вих. № 08-04/21-01) від 09.04.2021 року повідомила Інспекцію ДАБК у м. Львові про те, що з метою належного виконання припису, ТОВ МК Гарант привело у відповідність виконавчу документацію на об`єкті Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Малоголосківській, 12-Б у м. Львові та усунуло всі зазначені в приписі порушення, на підтвердження чого було долучено копії загального журналу робіт та журналу виконання бетонних робіт №1.

Також, ТОВ МК Гарант повідомило відповідача про усунення порушень стосовно того, що згідно журналу загальних робіт, актів на закриття прихованих робіт від особи, яка здійснює технічний нагляд, зауваження відсутні, однак вищевказане суперечить схемам виконавчого знімання, наданих генеральним підрядником, з наявними відхиленнями вертикальних конструкцій від довжини або прольоту елементів на відмітках в осях, на підтвердження надано копії виконавчих знімань та надано наступні додаткові пояснення.

Зазначає, що ТОВ МК Гарант надало Інспекції ДАБК у м. Львові кінцеві схеми, відтак вважає, що вказаних у приписі відхилень немає. Всі інші відхилення, які є в цих виконавчих схемах і не описані в приписі є допустимими для даного проекту і затверджені.

Більше того, з метою погодження описаних вище змін у виконавчі знімання, ТОВ МК Гарант звернулось до проектантів (ПП МС Проект), а саме до головного архітектора проекту - ОСОБА_1 з Листом (вих. № 09-04/21-01) від 09.04.2021 року, яким надала для підпису оригінали виконавчих знімань. Даний Лист було направлення 10.04.2021 та отримано 12.04.2021. Водночас даний лист залишено без відповіді та/або задоволення. Вказує, що ТОВ МК Гарант про окреслену ситуацію повідомила Інспекцію ДАБК у м. Львові листом № 14-04/21-01 від 14.04.2021 та листом № 15-04/21-01 від 15.04.2021.

Однак зазначає, що 22.04.2021 Інспекцією ДАБК у м. Львові винесено постанову № 49-ш про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудіної діяльності, якою відповідач ствердив, що під час проведення позапланової перевірки встановлено, що припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 02.02.2021, який винесено Інспекцією ДАБК у м. Львові ТОВ МК Гарант - не виконано, чим порушено абз. 4 п. 14 Порядку № 553; визнано ТОВ МК Гарант винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 34 050,00 грн. Вказана постанова позивачем оскаржується в судовому порядку.

Надалі, у вересні 2021 Інспекцією ДАБК у м. Львові повторно здійснило перевірку ТОВ МК Гарант щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності щодо об`єкта будівництва Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Малоголосківській, 12Б, який стосувався перевірки виконання раніше винесеного припису. Вказує, що 16.09.2021 Інспекцією ДАБК у м. Львові винесено постанову № 91-м про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою відповідач ствердив, що під час проведення позапланової перевірки встановлено, що приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 02.02.2021 та від 09.04.2021, які винесено Інспекцією ДАБК у м. Львові ТОВ МК Гарант - не виконано, чим порушено абз. 4 п. 14 Порядку № 553; визнано ТОВ МК Гарант винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 35 685,00 грн. Вказує, що у відповідача наявні ряд документів, якими підтверджується відсутність вини Товариства у невиконанні встановлених приписами дій. Враховуючи наведене, просить суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою судді від 16.11.2021 відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Представник відповідача проти позову заперечив повністю з підстав викладених у відзиві на позовну заяву. Позиція відповідача ґрунтується на тому, що третє проведено перевірку позивача щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та встановлено, що приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил виданих ТзОВ МК Гарант від 02.02.2021 та від 09.04.2021 не були виконані у встановлений у них термінах. Відтак, Інспекцією, було складено акт перевірки від 03.09.2021. Вказує, що в акті позивачем пояснень та заперечень не зазначено, відтак, 16.09.2021 розглянувши матеріали справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, уповноваженими особами було визнано позивача винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 35685,00 грн. Вважає даний позов безпідставним, та таким, що не підлягає задоволенню.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов до наступних висновків.

На підставі листа юридичного департаменту ЛМР від 12.01.2021 за № 4-2901-513 та наказу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові 13.01.2021 № 42-П, видано направлення для проведення позапланового заходу від 13.01.2021 № 42-пп на об`єкті Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Малоголосківській, 12 Б. Строк дії направлення з 18 січня до 29 січня 2021 року.

Представник замовника за довіреністю, Нагірна О. М., представник генпідрядника Бляхар Т.Й., а також головний архітектор проекту Касинець Ю. О., ознайомлені з направленням на перевірку, згідно відмітки та підписів у вказаному направленні.

На підставі службової записки заступника начальника відділу інспекційної роботи про продовження позапланової перевірки від 29.01.2021 та наказу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові 01.02.2021 № 94-П, було видано направлення для проведення позапланової перевірки від 01.02.2021 № 94-пп на об`єкті Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 . Строк дії направлення з 01 лютого до 02 лютого 2021 року.

В період з 18.01.2021 до 02.02.2021, посадовими особами Інспекції було здійснено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Малоголосківській, 12 Б у присутності уповноважених представників суб`єктів містобудування, зокрема й у присутності уповноваженої за довіреністю від ТзОВ МК Гарант Кузик Л.С., згідно п. 9 Порядку № 553 та за результатами проведення вказаної перевірки, Інспекцією складено акт від 02.02.2021 за № 94-пп, яким встановлено, що : генеральним підрядником проведено будівельні роботи з відхиленням від затверджених проектних рішень, а саме: згідно схем виконавчого знімання, наданих генеральним підрядником, наявні відхилення вертикальних конструкцій від довжини або прольоту елементів на відмітці - 7.7 (-7.2), в осях Н/2-З-зміщення до 25 мм, в осях Л/2-3 - зміщення до 21 мм, в осях Н/2-3 - зміщення до 24 мм, в осях Й/2-3 - до 25 мм, в осях 1/4-3 - до 32 мм, в осях И/2-3 - зміщення до 34 мм, в осях Н-М/10- зміщення до 21 мм, в осях 1-ї/6-9 - зміщення до 3.6 см, в осях И/2-3 зміщення до 34 мм, в осях Ж-Е/8 - зміщення до 21 мм, в осях Е-И/15 - зміщення до 24 мм, на відмітці -3,5 (-3,3) в осях Ж/8 -зміщення до 55 мм, в осях Е-Є/15 - зміщення до 36 мм; відмітка + 0,0 в осях И/3-зміщення до 535 мм, в осях И/9 - зміщення до 30 мм, в осях Ж/8 - зміщення до 50 мм, на відмітці +2.9 в осях И/3 - зміщення до 531 мм, в осях И-1/9 - зміщення до 53 мм, в осях И/9 - зміщення до 29 мм; на відмітці +5,9 в осях 1-Ї/7-9 - зміщення до 42 мм; на відмітці + 8,9 в осях Е/15 зміщення до 71 мм, в осях В-Г/15 зміщення до 69 мм, в журналі загальних робіт, журналі авторського нагляду та актах на закриття прихованих робіт вищевказані відхилення не вказані.

Згідно журналу загальних робіт, актів на закриття прихованих робіт від особи, що здійснює технічний нагляд на об`єкті зауваження відсутні, однак вищевказане суперечить схемам виконавчого знімання, наданих генеральним підрядником, з наявними відхиленнями вертикальних конструкцій від довжини або прольоту елементів на відмітці - 7.7 (-7.2), в осях Н/2-З-зміщення до 25 мм, в осях Л/2-3 - зміщення до 21 мм, в осях Н/2-3 - зміщення до 24 мм, в осях Й/2-3 - до 25 мм, в осях Уг-3 - до 32 мм, в осях И/2-3 - зміщення до 34 мм, в осях Н-М/10-зміщення до 21 мм, в осях 1-Ї/6-9 - зміщення до 3.6 см, в осях И/2-3 зміщення до 34 мм, в осях Ж-Е/8 - зміщення до 21 мм, в осях Е-И/15 - зміщення до 24 мм, на відмітці -3,5 (-3,3) в осях Ж/8 - зміщення до 55 мм, в осях Е-Є/15 - зміщення до 36 мм; відмітка + 0,0 в осях И/3- зміщення до 535 мм, в осях И/9 - зміщення до ЗО мм, в осях Ж/8 - зміщення до 50 мм, на відмітці +2.9 в осях И/3 - зміщення до 531 мм, в осях И-1/9 - зміщення до 53 мм, в осях И/9 - зміщення до 29 мм; на відмітці +5,9 в осях 1-Ї/7-9 - зміщення до 42 мм; на відмітці + 8,9 в осях Е/15 зміщення до 71 мм, в осях В-Г/15 зміщення до 69 мм.

Виконавча документація ведеться з порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил, а саме: в загальному журналі робіт відсутні записи переліку актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій і актів на закриття прихованих робіт, відсутні записи про відомість результатів операційного контролю якості будівельних робіт, відсутні записи про перелік спеціальних журналів робіт, в журналі виконання бетонних робіт відсутні записи про переліку актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій і актів на закриття прихованих робіт, відсутні записи про кількість контрольних зразків бетону, відсутні записи про результати випробувань контрольних зразків.

Згідно журналу загальних робіт, актів на закриття прихованих робіт, журналу авторського нагляду від особи, що здійснює авторський нагляд на об`єкті зауваження відсутні, однак вищевказане суперечить схемам виконавчого знімання, наданих генеральним підрядником, з наявними відхиленнями вертикальних конструкцій від довжини або прольоту елементів на відмітці - 7.7 (-7.2), в осях Н/2-3-зміщення до 25 мм, в осях Л/2-3 - зміщення до 21 мм, в осях Н/2-3 - зміщення до 24 мм, в осях Й/2-3 - до 25 мм, в осях /4-3 - до 32 мм, в осях И/2-3 - зміщення до 34 мм, в осях Н-М/10- зміщення до 21 мм, в осях 1-Ї/6-9 -зміщення до 3.6 см, в осях И/2-3 зміщення до 34 мм, в осях Ж-Е/8 - зміщення до 21 мм, в осях Е-И/15 -зміщення до 24 мм, на відмітці -3,5 (-3,3) в осях Ж/8 - зміщення до 55 мм, в осях Е-Є/15 - зміщення до 36 мм; відмітка + 0,0 в осях И/3- зміщення до 535 мм, в осях И/9 - зміщення до ЗО мм, в осях Ж/8 - зміщення до 50 мм, на відмітці +2.9 в осях И/3 -зміщення до 531 мм, в осях И-1/9 - зміщення до 53 мм, в осях И/9 - зміщення до 29 мм; на відмітці +5,9 в осях 1-Ї/7-9 - зміщення до 42 мм; на відмітці + 8,9 в осях Е/15 зміщення до 71 мм, в осях В-Г/15 зміщення до 69 мм.

Згідно техніко-економічних показників загальної пояснювальної записки та експертного звіту від 21.08.2019 за № 21-08/19/А вищевказаного об`єкта, поверховість, становить 9 пов., однак середньо-планувальна позначка землі знаходиться на відмітні більше ніж 2 метри верху плити перекриття цокольного поверху, тому даний поверх враховується в поверховість. Згідно зонінгу Шевченківського району м. Львова, затвердженою ухвалою ЛМР від 21.05.2015 за № 4657, земельна ділянка за кадастровим номером 4610137500:07:004:0027 за адресою: АДРЕСА_1 , знаходиться в зоні Ж-3 (5-9 поверхів). Враховуючи вищенаведене, встановлено порушення поверховості, а саме 10 поверхів, а не 9, як зазначено в проектній документації. Зберігання велосипедів не запроектовано.

Представниця ТзОВ МК Гарант за довіреністю Кузик Л.С. отримала примірник вказаного акту, згідно відмітки в акті.

Відповідачем складено щодо генерального підрядника ТзОВ МК Гарант :

- припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 02.02.2021, щодо ТзОВ МК Гарант, яким встановлено, що в ході перевірки, що за адресою: м. Львів, вул. Малоголосківська, 12Б, виконавча документація ведеться з порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил, а саме: в загальному журналі робіт відсутні записи переліку актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій і актів на закриття прихованих робіт, відсутні записи про відомість результатів операційного контролю якості будівельних робіт, відсутні записи про перелік спеціальних журналів робіт, в журналі виконання бетонних робіт відсутні, записи про переліку актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій і актів на закриття прихованих робіт, відсутні записи про кількість контрольних зразків бетону, відсутні записи про результати випробувань контрольних зразків, що є порушення п. 4.8 ДБН А.3.1-5-2016 Організація будівельного виробництва;

- припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 02.02.2021, щодо ТзОВ МК Гарант, яким встановлено, що в ході перевірки, що за адресою: АДРЕСА_1 , генеральним підрядником проведено будівельні роботи з відхиленням від затверджених проектних рішень, а саме: згідно схем виконавчого знімання, наданих генеральним підрядником, наявні відхилення вертикальних конструкцій від довжини або прольоту елементів на відмітці - 7.7 (-7.2), в осях Н/2-З-зміщення до 25 мм, в осях Л/2-3 - зміщення до 21 мм, в осях Н/2-3 - зміщення до 24 мм, в осях Й/2-3 - 25 мм, в осях 14-3 - до 32 мм, в осях И/2-3 -зміщення до 34 мм, в осях Н-М/10- зміщення до 21 мм, в осях 1-Ї/6-9 - зміщення до 3.6 см, в осях И/2-3 зміщення до 34 мм, в осях Ж-Е/8 - зміщення до 21 мм, в осях Е-И/15 - зміщення до 24 мм, на відмітці -3,5 (-3,3) в осях Ж/8 - зміщення до 55 мм, в осях Е-Є/15 - зміщення до 36 мм; відмітка + 0,0 в осях И/3- зміщення до 535 мм, в осях И/9 - зміщення до ЗО мм, в осях Ж/8 - зміщення до 50 мм, на відмітці +2.9 в осях И/3 - зміщення до 531 мм, в осях И-1/9 - зміщення до 53 мм, в осях И/9 -зміщення до 29 мм; на відмітці +5,9 в осях 1-Ї/7-9 - зміщення до 42 мм; на відмітці + 8,9 в осях Е/15 зміщення до 71 мм, в осях В-Г/15 зміщення до 69 мм, в журналі загальних робіт, журналі авторського нагляду та актах на закриття прихованих робіт вищевказані відхилення не вказані, що є порушенням п. 5.14.3 ДСТУ-Н Б В.2.6-203:2015, абз. 3 ч. 1 ст. 5 ЗУ Про основи містобудування, абз. 5 ч. 1 ст. 27, ч. 1 ст. 9 ЗУ Про архітектурну діяльність;

Представниця ТзОВ МК Гарант за довіреністю Кузик Л.С. отримала примірник вказаних приписів, що підтверджується відміткою у самих приписах.

Відповідачем винесено :

1) Протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02.02.2021 щодо ТзОВ МК Гарант, яким встановлено, що виявлено порушення: в ході перевірки, що за адресою: м. Львів, вул. Малоголосківська, 12Б, генеральним підрядником проведено будівельні роботи з відхиленням від затверджених проектних рішень, а саме: згідно схем виконавчого знімання, наданих генеральним підрядником, наявні відхилення вертикальних конструкцій від довжини або прольоту елементів на відмітці - 7.7 (-7.2), в осях Н/2-3 - зміщення до 25 мм, в осях Л/2-3 -зміщення до 21 мм, в осях Н/2-3 - зміщення до 24 мм, в осях Й/2-3 - до 25 мм, в осях >2-3 - до 32 мм, в осях И/2-3 - зміщення до 34 мм, в осях Н-М/10- зміщення до 21 мм, в осях 1-Ї/6-9 - зміщення до 3.6 см, в осях И/2-3 зміщення до 34 мм, в осях Ж-Е/8 - зміщення до 21 мм, в осях Е-И/15 - зміщення до 24 мм, на відмітці -3,5 (-3,3) в осях Ж/8 - зміщення до 55 мм, в осях Е-Є/15 - зміщення до 36 мм; відмітка + 0,0 в осях И/3- зміщення до 535 мм, в осях И/9 - зміщення до 30 мм, в осях Ж/8 -зміщення до 50 мм, на відмітці +2.9 в осях И/3 - зміщення до 531 мм, в осях И-1/9 -зміщення до 53 мм, в осях И/9 - зміщення до 29 мм; на відмітці +5,9 в осях 1-Ї/7-9 -зміщення до 42 мм; на відмітці + 8,9 в осях Е/15 зміщення до 71 мм, в осях В-Г/15 зміщення до 69 мм, в журналі загальних робіт, журналі авторського нагляду та актах на закриття прихованих робіт вищевказані відхилення не вказані, що є порушенням п. 5.14.3 ДСТУ-Н Б В.2.6-203:2015, абз. 3 ч. 1 ст. 5 ЗУ Про основи містобудування, абз. 5 ч. 1 ст. 27, ч. 1 ст. 9 ЗУ Про архітектурну діяльність. Відповідальність за встановлення правопорушення передбачена п. 8, ч. 3 ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Представниця ТзОВ МК Гарант за довіреністю Кузик Л.С. отримала примірник вказаного протоколу, що підтверджено відміткою у вказаному протоколі.

2) Протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02.02.2021 щодо ТзОВ МК Гарант, яким встановлено, що в загальному журналі робіт відсутні записи переліку актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій і актів на закриття прихованих робіт, відсутні записи про відомість результатів операційного контролю якості будівельних робіт, відсутні записи про перелік спеціальних журналів робіт, в журналі виконання бетонних робіт відсутні, записи про переліку актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій і актів на закриття прихованих робіт, відсутні записи про кількість контрольних зразків бетону, відсутні записи про результати випробувань контрольних зразків, що є порушення п. 4.8 ДБН АЗ. 1-5-2016 Організація будівельного виробництва. Відповідальність за встановлені правопорушення передбачена п. 6, ч. 3, ст.2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Представниця ТзОВ МК Гарант за довіреністю Кузик Л.С. отримала примірник вказаного протоколу, про підтверджується відміткою в протоколі.

На підставі вищевказаного акта від 02.02.2021 за № 94-пп та протоколів про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02.02.2021, Інспекцією винесено:

- постанову № 24-м про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 11.02.2021, якою визнано ТзОВ МК Гарант винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 8 ч. 3 ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, та накладено штраф у сумі 102150 гривень.

- постанову № 25-м про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 11.02.2021, якою визнано ТзОВ МК Гарант винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 6 ч. 3 ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, та накладено штраф у сумі 40860 гривень.

На підставі приписів від 02.02.2021 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил виданих ТзОВ МК Гарант та ОСОБА_2 та наказу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові 05.04.2021 № 232-П видано направлення для проведення позапланового заходу від 05.04.2021 №232-пп на об`єкті Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 . Строк дії направлення з 05 квітня до 09 квітня 2021 року.

В період з 05.04.2021 до 09.04.2021, посадовими особами Інспекції здійснено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 .

За результатами проведення вказаної перевірки, Інспекцією складено акт від 09.04.2021 за № 232-пп, яким встановлено, що приписами про усунення порушеннями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 02.02.2021 встановлено, що генеральним підрядником проведено будівельні роботи з відхиленням від затверджених проектних рішень, а саме: згідно схем виконавчого знімання, наданих генеральним підрядником, наявні відхилення вертикальних конструкцій від довжини або прольоту елементів на відмітці - 7.7 (-7.2), в осях Н/2-3-зміщення до 25 мм, в осях Л/2-3 - зміщення до 21 мм, в осях Н/2-3 - зміщення до 24 мм, в осях Й/2-3 - до 25 мм, в осях Уг-3 - до 32 мм, в осях И/2-3 - зміщення до 34 мм, в осях Н-М/10- зміщення до 21 мм, в осях 1-ї/6-9 - зміщення до 3.6 см, в осях И/2-3 зміщення до 34 мм, в осях Ж-Е/8 - зміщення до 21 мм, в осях Е-И/15 - зміщення до 24 мм, на відмітці -3,5 (-3,3) в осях Ж/8 -зміщення до 55 мм, в осях Е-Є/15 - зміщення до 36 мм; відмітка + 0,0 в осях И/3- зміщення до 535 мм, в осях И/9 - зміщення до 30 мм, в осях Ж/8 - зміщення до 50 мм, на відмітці +2.9 в осях И/3 - зміщення до 531 мм, в осях И-1/9 - зміщення до 53 мм, в осях И/9 - зміщення до 29 мм; на відмітці +5,9 в осях 1-1/7-9 - зміщення до 42 мм; на відмітці + 8,9 в осях Е/15 зміщення до 71 мм, в осях В-Г/15 зміщення до 69 мм. В ході перевірки вищевказаних приписів, генеральний підрядник та особа, що відповідальна за здійснення технічного нагляду, не усунули вищевказані порушення. Приписом про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 02.02.2021 встановлено, що генеральним підрядником виконавча документація ведеться з порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил. В ході перевірки встановлено, що вищевказаний припис виконано, в загальному журналі робіт наявні записи переліку актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій і актів на закриття прихованих робіт, записи про відомість результатів операційного контролю якості будівельних робіт, записи про перелік спеціальних журналів; в журналі виконання бетонних робіт наявні записи переліку актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій і актів на закриття прихованих робіт, записи про кількість контрольних зразків бетону та про результати випробувань контрольних зразків.

Також, Інспекцією складено:

1) Припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 09.04.2021 щодо ТзОВ МК Гарант

2) Протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 09.04.2021 щодо ТзОВ МК Гарант, яким встановлено, що виявлено порушення: в ході перевірки, що за адресою: АДРЕСА_1 , приписами про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 02.02.2021 встановлено, що генеральним підрядником проведено будівельні роботи з відхиленням від затверджених проектних рішень, а саме: згідно схем виконавчого знімання, наданих генеральним підрядником, наявні відхилення вертикальних конструкцій від довжини або прольоту елементів на відмітці - 7.7 (-7.2), в осях Н/2-3 - зміщення до 25 мм, в осях Л/2-3 -зміщення до 21 мм, в осях Н/2-3 - зміщення до 24 мм, в осях Й/2-3 - 25 мм, в осях 1/4-3 - до 32 мм, в осях И/2-3 - зміщення до 34 мм, в осях Н-М/10- зміщення до 21 мм, в осях 1-Ї/6-9 - зміщення до 3.6 см, в осях И/2-3 зміщення до 34 мм, в осях Ж-Е/8 - зміщення до 21 мм, в осях Е-И/15 - зміщення до 24 мм, на відмітці -3,5 (-3,3) в осях Ж/8 - зміщення до 55 мм, в осях Е-Є/15 - зміщення до 36 мм; відмітка + 0,0 в осях И/3- зміщення до 535 мм, в осях И/9 -зміщення до 30 мм, в осях Ж/8-зміщення до 50 мм, на відмітці +2.9 в осях И/3 - зміщення до 531 мм, в осях И-1/9 - зміщення до 53 мм, в осях И/9 - зміщення до 29 мм; на відмітці +5,9 в осях 1-1/7-9 - зміщення до 42 мм; на відмітці + 8,9 в осях Е/15 зміщення до 71 мм, в осях В-Г/15 зміщення до 69 мм. В ході перевірки вищевказаних приписів генеральний підрядник та особа, що відповідальна за здійснення технічного нагляду не усунули вищевказані порушення, що є порушенням абз. 4 п. 14 Порядку № 553. Відповідальність за встановлення правопорушення передбачена абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

На підставі вищевказаного акта від 09.04.2021 за № 232-пп та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 09.04.2021, Інспекцією винесено Постанову № 49-м про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.04.2021, якою визнано ТзОВ МК Гарант винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, та накласти штраф у сумі 34 050 гривень.

Із зазначеною постановою позивач не погодився та оскаржив її до суду (справа № 380/7287/21).

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 08.11.2021 у справі № 380/7287/21 в задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю МК Гарант відмовлено. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 03.06.2022 рішення Львівського окружного адміністративного суду від 08.11.2021 у справі 3380/7287/21 залишено без змін.

На підставі приписів від 09.04.2021 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил виданих ТзОВ МК Гарант та ОСОБА_2 та наказу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові 26.08.2021 № 504-П видано направлення для проведення позапланового заходу від 26.08.2021 №504-пп на об`єкті Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 . Строк дії направлення з 26 серпня до 03 вересня 2021 року.

Судом встановлено, що 26.08.2021 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові з метою перевірки виконання припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 09.04.2021, керуючись ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, ст. Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, п. 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою КМУ від 23.05.2011 №553, видано наказ № 504-п від 26.08.2021 Про проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва: Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 . Ген.підрядник ТзОВ МК Гарант, технічний нагляд ОСОБА_2 .

Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові на підставі наказу № 504-п від 26.08.2021 видано направлення для проведення позапланового заходу №504-п від 26.08.2021 начальнику відділу інспекційної роботи Інспекції ДАБК у м. Львові Літавію В.М. для здійснення позапланової перевірки на об`єкті будівництва: Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 щодо дотримання суб`єктами містобудування: ген.підрядник ТОВ МК Гарант, технічний нагляд ОСОБА_2 вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил та приписів про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльнотсі, будівельних норм, стандартів і правил виданих ТОВ МК Гарант та ОСОБА_2 . Строк дії направлення з 26 серпня по 03 вересня 2021.

У період з 26.08.2021 по 03.09.2021 на підставі наказу №504-п від 26.08.2021 та направлення від 26.08.2021 №504-п начальником відділу інспекційної роботи Інспекції ДАБК у м. Львові Літавим В.М. проведено позапланову перевірку дотримання суб`єктом містобудування ТзОВ МК Гарант вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті будівництва: Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 , за результатами якої складено акт № 504-п від 03.09.2021.

В акті № 504-п від 03.09.2021 зазначено, що за результатами перевірки встановлено невиконання ТОВ МК Гарант та ОСОБА_2 на об`єкті будівництва: Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 , вимог припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 02.02.2021, що є порушенням абз. 4 п. 14 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою КМУ від 23.05.2011 №553.

В акті № 504-п від 03.09.2021 також зазначено, що перевірку здійснено за участі начальника відділу інспекційної роботи Інспекції ДАБК у м. Львові Літавого В.М., без участі керівника суб`єкта господарювання або уповноваженої ним особи, в акті міститься відмітка в останній день перевірки для підписання та отримання не з`явився, примірник акту надіслано засобами поштового зв`язку, про що зазначено в акті.

За результатом вказаної позапланової перевірки відповідачем прийнято протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.09.2021 та обов`язковий до виконання припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.09.2021.

У приписі від 03.09.2021 відповідачем зазначено, що за результатами позапланової перевірки на об`єкті будівництва: Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 , встановлено, що ТОВ МК Гарант не виконано вимоги припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 02.02.2021

В частині проведення будівельних робіт з відхиленням від затверджених проектних рішень, а саме: згідно схем виконавчого знімання, наданих генеральним підрядником, наявні відхилення вертикальних конструкцій від довжини або прольоту елементів на відмітці - 7.7 (-7.2), в осях Н/2-3 - зміщення до 25 мм, в осях Л/2-3 -зміщення до 21 мм, в осях Н/2-3 - зміщення до 24 мм, в осях Й/2-3 - 25 мм, в осях І/2-3 - до 32 мм, в осях И/2-3 - зміщення до 34 мм, в осях Н-М/10- зміщення до 21 мм, в осях І-Ї/6-9 - зміщення до 3.6 см, в осях И/2-3 зміщення до 34 мм, в осях Ж-Е/8 - зміщення до 21 мм, в осях Е-И/15 - зміщення до 24 мм; на відмітці -3,5 (-3,3) в осях Ж/8 - зміщення до 55 мм, в осях Е-Є/15 - зміщення до 36 мм; відмітка + 0,0 в осях И/3- зміщення до 535 мм, в осях И/9 -зміщення до 30 мм, в осях Ж/8-зміщення до 50 мм, на відмітці +2.9 в осях И/3 - зміщення до 531 мм, в осях И-І/9 - зміщення до 53 мм, в осях И/9 - зміщення до 29 мм; на відмітці +5,9 в осях І-Ї/7-9 - зміщення до 42 мм; на відмітці + 8,9 в осях Е/15 зміщення до 71 мм, в осях В-Г/15 зміщення до 69 мм. Згідно з листа-повідомлення ГАПа ОСОБА_1 за № 12-04/21 від 12.04.2021 та письмового пояснення директора ПП МС Проект від 29.04.2021 на вищенаведеному об`єкті будівництва авторський нагляд не проводиться у зв`язку з відсутністю доступу на об`єкт, відсутністю письмового договору про надання послуг на проведення авторського нагляду, що свідчить про невиконання вимог виданого припису та є порушенням абз. 4 п. 14 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою КМУ від 23.05.2011 №553, тому з метою усунення виявлених порушень позивачу встановлено вимогу протягом 30 робочих днів з дня отримання даного припису усунути порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, та до 04.10.2021 повідомити Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові про виконання припису.

Згідно з відміткою у приписі від 03.09.2021 в останній день перевірки для отримання не з`явився, примірник припису надіслано засобами поштового зв`язку.

16.11.2021 Інспекцією винесено Постанову № 91-м про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою визнано ТзОВ МК Гарант винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, та накласти штраф у сумі 35 685 гривень

Із зазначеним вище приписом позивач не погодився та оскаржив його до суду (справа № 380/18296/21).

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24.06.2022 у справі № 380/18296/21 в задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю МК Гарант відмовлено. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 03.11.2022 рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24.06.2022 у справі №380/18296/21 залишено без змін.

Як встановлено з матеріалів справи, Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові на адресу ТОВ МК Гарант скеровано матеріали складені за результатами позапланової перевірки на об`єкті - Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Малоголосківській, 12Б, а саме:

- акт № 504-п від 03.09.2021 складений за результатами проведення позапланового заходу державного контролю щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт;

- протокол від 03.09.2021 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності;

- припис від 03.09.2021 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил;

- постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №91-м від 16.11.2021.

Факт отримання зазначених матеріалів перевірки позивачем не заперечуються, навпаки позивач підтверджує факт отримання зазначених матеріалів 10.09.2021 та 22.09.2021, про що зазначає в позовній заяві.

Позивач, вважаючи постанову від 16.11.2021 №91-м протиправною, прийнятою з порушенням чинного законодавства, звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч.1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Однією із основних засад (принципів) адміністративного судочинства відповідно до п.4 ч.3 ст. 2 КАС України є змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі.

Статтею 9 КАС України встановлено, що суд при вирішення справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до преамбули Закону України Про архітектурну діяльність від 20 травня 1999 року № 687-XIV в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі Закон № 687-XIV) цей Закон визначає правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності і спрямований на формування сприятливого життєвого середовища, досягнення естетичної виразності, економічної доцільності і надійності будинків, споруд та їх комплексів.

Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд відповідно до частини першої статті 10 Закону № 687-ХІV здійснюється в установленому законодавством порядку для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції.

Управління у сфері містобудівної діяльності нагляду відповідно до ч.1 ст. 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі Закон № 3038-VI) здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.3 ст. 6 Закону № 3038-VI до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать: 1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад.

Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Державний архітектурно-будівельний контроль відповідно до ст. 41 Закону № 3038-VI це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом. Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником такого органу. Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є: 1) подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; 2) необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; 3) виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; 4) перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; 5) вимога головного інспектора будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом; 6) звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; 7) вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Відповідно до частини першої статті 38 Закону № 3038-VI у разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю видає особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису.

Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України № 553 від 23.05.2011, якою затверджено порядок здійснення державного архітектурно будівельного контролю, визначено:

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється посадовими особами інспекцій відповідно до їх посадових інструкцій та функціональних повноважень

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи інспекції. Підставами для проведення позапланової перевірки є звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог містобудівного законодавства

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва.

Форми актів та інших документів, які складаються під час або за результатами здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджуються Мінрегіоном.

За результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.

У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт

Акт перевірки складається у двох примірниках. Один примірник надається суб`єкту містобудування щодо якого здійснюється державний архітектурно - будівельний контроль, а другий залишається в інспекції. Акт перевірки підписується посадовою особою інспекції, яка провела перевірку та суб`єктом містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль.

Протокол протягом трьох днів після його складення та всі матеріали перевірки подаються керівникові відповідної інспекції або його заступникові для винесення постанови про накладення штрафу, передбаченої законодавством України.

Якщо суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно- будівельний контроль, не погоджується з актом перевірки, він підписує його із зауваженнями, які є невід`ємною частиною такого акта.

Постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб`єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб`єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, про що робиться запис у справі. Два примірники залишаються в інспекції, яка наклала штраф.

Судом встановлено з матеріалів справи, що Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові на підставі наказу №504-п від 26.08.2021 та направлення від 26.08.2021 №504-п у період з 26.08.2021 до 03.09.2021 проведено позапланову перевірку на об`єкті будівництва: Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Малоголосківській, 12Б, щодо виконання вимог припису від 09.04.2021, за результатом якої встановлено невиконання ТОВ МК Гарант вимог припису від 02.02.2021 та 09.04.2021, що зафіксовано в акті № 504-п від 03.09.2021.

Суд зауважує, що дана перевірка призначена з метою виконання раніше виданих приписів, які були складені за результатами позапланової перевірки, про які позивач повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи та про що відсутній спір між сторонами.

Позапланова перевірка виконання припису від 09.04.2021 призначена на підставі наказу від 26.08.2021 № 504-п, який позивачем не оскаржується.

За таких обставин, позапланова перевірка виконання припису від 09.04.2021 мала законну підставу, тому виходячи зі змісту положень п. 4 абз. 6 ч. 1 ст. 41 Закону №3038-VI, абз. 2 п. 7 Порядку №553 та встановленого обов`язку здійснення контролю щодо виконання приписів в силу п. 23 Порядку №553, порушень відповідачем порядку призначення позапланової перевірки щодо виконання припису від 03.09.2021 матеріалами справи не встановлено.

Більш того, суд зазначає, що з моменту отримання припису від 09.04.2021, тобто з 09.04.2021, ТОВ МК Гарант достеменно було відомо про його зміст та про вимогу усунути порушення п. 5.14.3 ДСТУ-Н Б В.2.6-203:2015, абз. 3 ч. 1 ст. 5 ЗУ Про основи містобудування, абз. 5 ч. 1 ст. 27, ч. 1 ст. 9 ЗУ Про архітектурну діяльність та привести об`єкт будівництва у відповідність до вимог чинного законодавства, будівельних норм, стандартів і правил і про необхідність повідомлення Інспекції ДАБК у м. Львові про його виконання до 23.04.2021, а відтак про позапланову перевірку щодо його виконання в силу приписів чинного законодавства, оскільки відповідно до п. 4 абз. 6 ч.1 ст. 41 Закону № 3038-VI, абз. 2 п. 7 Порядку №553 підставою для проведення позапланової перевірки є перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю.

Суд зазначає, позивач з 09.04.2021 не був обмежений у праві ознайомлюватись з матеріалами, що стали підставою для прийняття припису від 09.04.2021, подавати свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки, оскаржувати у разі не погодження рішення, прийняті за результатами такої перевірки.

При цьому, доказів непогодження з актом перевірки від 09.04.2021, подання зауважень до нього, пояснень, заперечень позивачем не надано, не надано і доказів оскарження припису від 09.04.2021.

За відсутності доказів оскарження припису від 09.04.2021 він є чинним та обов`язковим до виконання.

Однак, матеріали справи не містять доказів виконання позивачем припису від 09.04.2021 та повідомлення про його виконання у строк, визначений у ньому, не містять доказів надання позивачем документів, пояснень в обсязі, який він вважає необхідним, інших матеріалів з питань щодо здійснення позапланової перевірки 09.04.2021, тобто виконання позивачем як суб`єктом містобудування своїх обов`язків у відповідності до Порядку №553.

За таких обставин, не усунення порушень та не приведення об`єкту у відповідність до вимог чинного законодавства, будівельних норм, стандартів і правил до 23.04.2021 без будь-яких пояснень, документів, матеріалів, є свідченням свідомого ігнорування законних вимог, що є неприпустимим.

Враховуючи викладене, у відповідача були наявні законні підстави для винесення позивачу припису про усунення порушення вимог законодавства в сфері містобудування, будівельних норм, стандартів і правил від 03.09.2021 за невиконання вимог припису від 09.04.2021.

Як зазначалося судом вище, із зазначеним приписом позивач не погодився та оскаржив його до суду (справа № 380/18296/21).

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24.06.2022 у справі № 380/18296/21 в задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю МК Гарант відмовлено. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 03.11.2022 рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24.06.2022 у справі №380/18296/21 залишено без змін.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

16 листопада 2021 року за результатами розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, начальником Інспекції було винесено постанову №91-м про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. На підставі отриманих документів і матеріалів, ТзОВ МК Гарант визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п. 1 ч. 6 ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Враховуючи, що приписи про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил виданих ТзОВ МК Гарант від 02.02.2021, 09.04.2021, 03.09.2021 не були виконані у встановлені терміни, суд дійшов висновку, що Інспекцію Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові правомірно та обґрунтовано винесена оскаржувана постанова № 91-м від 16.11.2021 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

У даній справі оспорюється рішення прийняте відповідачем, суб`єктом владних повноважень, а тому суд відповідно до вимог ч.2 ст.2 КАС України, перевіряє чи прийнято (вчинено) воно: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд дійшов висновку, що спірна постанова прийнята відповідачем, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України; з урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) та неупереджено. Вимоги позивача є необґрунтованими, а тому у позові слід відмовити повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України відшкодування судових витрат позивачеві, якому відмовлено у позові не передбачено.

Керуючись ст.ст. 9, 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 262, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд

вирішив:

В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Гулкевич І.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2023
Оприлюднено03.02.2023
Номер документу108719847
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —380/18122/21

Рішення від 31.01.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 30.01.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 15.12.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 16.11.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 22.10.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні