Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
30 січня 2023 року № 520/10519/22
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Зінченко А.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Старбінс" (вул. Мічуріна, буд. 16,м. Охтирка, Сумська область,42703, код ЄДРПОУ 43832496) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державна податкова служба України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд:
-визнати протиправним та скасувати рішення Головного Управління ДПС у Харківській області:
рішення № 3719326/43832496 від 27.01.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 14.01.2022;
рішення № 3719327/43832496 від 27.01.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 19.01.2022;
рішення № 3832651/43832496 від 21.02.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 26.01.2022;
рішення № 3686944/43832496 від 21.01.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 23.12.2021.
-зобов`язати Державну Податкову Службу України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053, Код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну: № 1 від 14.01.2022, № 2 від 19.01.2022, № 3 від 26.01.2022, № 17 від 23.12.2021 складену Товариством з обмеженою відповідальністю Старбінс в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного подання.
-стягнути з відповідачів понесені судові витрати.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказав наступне.
Щодо рішення № 3719326/43832496 від 27.01.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 14.01.2022
Судом встановлено, що 14 січня 2022 року між ТОВ «Старбінс» (постачальник) та ТОВ «Крук» (Покупець) укладено договір поставки № 28.
Відповідно до п. 2.1. Договору. Продавець зобов`язується передати у власність Покупця належний Продавцю товар, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити його вартість на умовах цього Договору.
П. 2.2. Договору встановлено відомості про товар: макуха соєва 20.00 т (+/- 10%) т на загальну суму 336000.00 грн.
П. 3.1. Договору передбачено, що місце навантаження Товару - Сумська область. Тростянецький район, вул. Набережна. 31.
Відповідно до п. 3.3 Договору. Товар поставляється транспортом покупця за рахунок покупця.
Згідно п. 4.2. Договору термін оплати: 80 % - передоплата або по факту навантаження. 20 % по факту реєстрації податкової накладної.
Постачальник виставив рахунок на оплату № І від 14.01.2022.
Покупцем здійснено часткову оплату в сумі 252000.00 грн.. що підтверджується платіжним дорученням № 11032 від 14.01.2022.
У зв`язку з настанням першої події (оплата товару від 14.01.2022). Позивач сформував та подав на реєстрацію податкову накладну № 1 від 14.01.2022 на загальну суму 252000.00 грн.
20 січня 2022 року Позивачем отримано квитанцію про зупинення податкової накладної.
Підставою для зупинення є те, що коди УКТЗЕД/ДКІІП товару/послуг 2304 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), га їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсяг} його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою підтвердження реальності господарської операції. Позивачем надано відповідні документи та пояснення.
27.01.2022 Комісія прийняла рішення № 3719326/43832496 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 14.01.2022. Рішення мотивовано тим, що платник податків не надав первинні документи щодо переробки сої в жмих.
Позивачем подано скаргу на відповідне рішення.
За результатами розгляду скарги 09.02.2022 прийнято рішення про відмову в її задоволенні у зв`язку з ненаданням первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, зберігання, складські документи, рахунки інвойси. акти приймання - передачі товарів/ послуг.
Щодо рішення № 3719327/43832496 від 27.01.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 19.01.2022
Судом встановлено, що на виконання вказаних домовленостей. ТОВ «Старбінс» поставив товар, що підтверджується видатковою накладною № 1 від 19.01.2022. а саме макуху соєву 19.4 т на суму 325920.00 грн. Товар був отриманий уповноваженою особою, що підтверджується довіреністю на отримання ТМЦ № 6 від 19.01.2022.
Переміщення товару підтверджується ТТН № 1901 від 19.01.2022.
Оплата товару згідно умов договору підтверджується платіжним дорученням № 11077 від 19.01.2022
У зв`язку з настанням першої події (поставка товару від 19.01.2022), Позивач сформував та подав на реєстрацію податкову накладну № 2 від 19.01.2022 на загальну суму 73920.00 грн. (на суму різниці поставленого товар} та його часткової оплати)
20 січня 2022 року Позивачем отримано квитанцію про зупинення податкової накладної.
Підставою для зупинення є те. що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2304 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПІ1/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою підтвердження реальності господарської операції. Позивачем надано відповідні документи та пояснення.
27.01.2022 Комісія прийняла рішення № 3719327/43832496 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 19.01.2022. Рішення мотивовано тим, що платник податків не надав первинні документи щодо переробки сої в жмих.
Позивачем подано скаргу на відповідне рішення.
За результатами розгляду скарги. 09.02.2022 прийнято рішення про відмову в її задоволенні у зв`язку з ненаданням первинних документів шодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, зберігання, складські документи, рахунки інвойси, акти приймання - передачі товарів/ послуг.
Щодо рішення № 3832651/43832496 від 21.02.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 26.01.2022
Матеріалами справи підтверджено, що 26 січня 2022 року між ТОВ «Старбінс» (постачальник) та ТОВ «Крук» (Покупець) укладено договір поставки №31.
Відповідно до п. 2.1. Договору, Продавець зобов`язується передати у власність Покупця належний Продавцю товар, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити його вартість на умовах цього Договору.
П. 2.2. Договору встановлено відомості про товар: макуха соєва 21.74 т (+/- 10%) т на загальну суму 378276.00 грн.
П. 3.1. Договору передбачено, що місце навантаження Товару - Сумська область, Тростянецький район, вул. Набережна. 31.
Відповідно до п. 3.3 Договору. Товар поставляється транспортом покупця за рахунок покупця.
Згідно п. 4.2. Договору термін оплати: 80 % - передоплата або по факту навантаження. 20 % по факту реєстрації податкової накладної.
На виконання вказаних домовленостей, ТОВ «Старбінс» поставив товар, що підтверджується видатковою накладною № 2 від 26.01.2022. а саме макуху соєву 21.74 т на суму 378276.00 грн. Товар був отриманий уповноваженою особою, що підтверджується довіреністю на отримання ТМЦ № 10 від 26.01.2022.
Переміщення товару підтверджується ТТН № 2601 від 26.01.2022.
Постачальник виставив рахунок на оплату № 3 від 26.01.2022.
Оплата товару згідно умов договору підтверджується платіжним дорученням №11115 від 26.01.2022 та № 11125 від 27.01.2022.
У зв`язку з настанням першої події (поставка товару). Позивач сформував та подав на реєстрацію податкову накладну № 3 від 26.01.2022 па загальну суму 378276,00 грн.
27 січня 2022 року Позивачем отримано квитанцію про зупинення податкової накладної.
Підставою для зупинення є те, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2304 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, то на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ГІН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Судом встановлено, що з метою підтвердження реальності господарської операції. Позивачем надано відповідні документи та пояснення.
21.02.2022 Комісія прийняла рішення № 3832651 43832496 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 19.01.2022. Рішення мотивовано тим. що платник податків не надав акт звірки розрахунків га банківські виписки.
Щодо рішення № 3686944/43832496 від 21.01.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 23.12.2021
21 грудня 2022 року між ТОВ «Старбінс» (постачальник) та ТОВ «Кормпостач» (Покупець) укладено договір поставки № КМП-2112/21-01.
Відповідно до п. 2.1. Договору. Продавець зобов`язується передати у власність Покупця належний Продавцю олію соєву, макуху соєву, шрот, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити його вартість на у мовах цього Договору.
Згідно п. 4.3. Договору термін оплати: 80 % - передоплата або по факту навантаження. 20 % по факту реєстрації податкової накладної.
Відповідно до специфікації № 1 від 21.12.2021 сторони домовилися щодо поставки олії соєвої в кількості 12 т (+/- 10%) на загальну суму 468000,00 грн.
Поставка товару здійснюється на умовах само вивозу зі складу постачальника.
На виконання вказаних домовленостей. ТОВ «Старбінс» поставив товар, що підтверджується видатковою накладною № 16 від 23.12.2021. а саме олію соєву 12.04 т на суму 469560.00 грн. Товар був отриманий уповноваженою особою, що підтверджується довіреністю на отримання ТМЦ№ 38 від 23.12.2021.
Переміщення товару підтверджується ТТН № 1/23-12 від 23.12.2021.
Постачальник виставив рахунок на оплату № 17 від 21.12.2021.
Оплата товару згідно умов договору підтверджується платіжним дорученням № 786 від 23.12.2021.
У зв`язку з настанням першої події (поставка товару). Позивач сформував та подав на реєстрацію податкову накладну № 17 від 23.12.2021 на загальну суму 469560.00 грн.
30 грудня 2022 року Позивачем отримано квитанцію про зупинення податкової накладної.
Підставою для зупинення є те. що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1507 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою підтвердження реальності господарської операції. Позивачем надано відповідні документи та пояснення.
21.01.2022 Комісія прийняла рішення № 3686944/43832496 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 19.01.2022. Рішення мотивовано тим, що платник податків не надав акт звірки розрахунків та банківські виписки.
Позивачем подано скаргу на відповідне рішення.
За результатами розгляду скарг и. 04.02.2022 прийнято рішення про відмову в її задоволенні у зв`язку з ненаданням первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, зберігання, складські документи, рахунки інвойси, акти приймання - передачі товарів/ послуг.
Суд дослідив надані матеріали справи та встановив, що ТОВ "СТАРБІНС" створено в кінці 2020 року, статутний капітал сформований та становить 2 717 000.00 грн.
Основним видом діяльності є виробництво олії та тваринних жирів (10.41). а саме: переробка сої з якої отримується: Макуха (код УК`Г ЗЕД 2304) та Олія соєва (код УКТ ЗЕД 1507)
Працівники. Станом на 06.01.2022 було працевлаштовані 4 осіб, котрі безпосередньо задіяні у процесі виробництва.
Виробничі потужності:
Для переробки сої підприємство використовує власні потужності (внесок до статутного капіталу проткало додається), зокрема:
1.Екструдер ВВОИТО універсальний Е2.Прес первинного віджиму масла УР3.Прес вторинного віджиму масла МПШ-450 (3 од. по 230000.00 грн) -4.Вакуумний маслофільтр5.Рамковий маслофільтр6.Ємність 10 куб. м - 3 од..7.Норія 14м.п.8.Бункер норії 35куб. м-9.Бункер накопичувальний 5 куб. м10.Транспортери шнекові: діаметр 400мм, ІЗм.п.: діаметр 270мм 30м.п.11.Ваги автомобільні (ВА-80тн,18 м.п.)12.Лабораторія «Інфраскан 105»На підставі договору позички у користуванні перебуває нежитлове приміщення - будівля загальною площею 5286 кв.м.. розташована за адресою: Сумська область. Тростянепький район, вул.. Набережна, буд. 31 та підстанція КТП - 250 кВа.
ТОВ «Старбінс» є виробником проданого товару (макуха соєва та олія соєва).
Сировиною для виробництва макухи та олії є соя. котра у грудні 2021 - січні 2022 закуповувалася у наступних контрагентів:
ТОВ «Агролідер М» на підставі договору поставки № 01/12 від 01.12.2021. Поставка товару (сої) підтверджується рахунками на оплату, видатковими накладними. ТТН. платіжними дорученнями , які додані до матеріалів справи.
Вище вказані документи підтверджують, що позивач мав сировину, з неї виробив макуху та соєву олію в об`ємах достатніх для реалізації товару поставленого контрагентам, в результаті чого було складено відповідні податкові накладні.
Надаючи правову оцінку вищенаведеному, суд вказує наступне.
Відповідно до ч. 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування. їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) (далі - Порядок № 1246). податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту): чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу: наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу: наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та. або розрахунків коригування, що реєструються після І липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується: факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної таабо розрахунку коригування з такими ж реквізитами: наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квптаннія про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та або розрахунку коригування (далі - квитанція). Відповідно до приписів п. 201.16 статті 201 ГІК України, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).
Згідно з п. 10 га п. 1 І Порядку № 1165. у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування:
критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Крім того. Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Порядок №520).
Пунктами 2-7 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві га Офісу великих платників податків ДПЄ (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку мас право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову н реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку , платник податку мас право подати до контролюючою органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УК`Г ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКГІГІ)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно пунктів 9-1 1 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі:
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5цього Порядку:
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Разом з тим. у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг». «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженою Мінфіном.
З урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку.
Тобто, контролюючий орган мас запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.
Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Судом встановлено, що в Квитанціях відсутній конкретний перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішень про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, що призводить до не обґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.
Факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (придбання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Судом встановлено, що позивачем подавались до контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації податкових накладних.
Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на повідомлення ТОВ «Старбінс» та додані до нього документи про підтвердження реальності здійснення операції по ПІ І прийняті оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.
Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.
Також, судова практика вирішення податкових спорів виходить з презумпції добросовісності платника, яка передбачає економічну виправданість дій платника, що мають своїм наслідком отримання податкової вигоди, та достовірність у бухгалтерській га податковій звітності платника.
Зазначена правова позиція узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеному у постанові від 23 липня 2020 року у справі №240/6806/17.
Суд вказує, що згідно з вимогами ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з ме тою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім фор мам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.
Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Таким чином, проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного Управління ДПС у Харківській області:
- № 3719326/43832496 від 27.01.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 14.01.2022;
- № 3719327/43832496 від 27.01.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 19.01.2022;
- № 3832651/43832496 від 21.02.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 26.01.2022;
- № 3686944/43832496 від 21.01.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 23.12.2021.
Зобов`язати Державну Податкову Службу України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053, Код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну: № 1 від 14.01.2022, № 2 від 19.01.2022, № 3 від 26.01.2022, № 17 від 23.12.2021 складену Товариством з обмеженою відповідальністю Старбінс в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного подання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ43983495) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Старбінс" (вул. Мічуріна, буд. 16,м. Охтирка, Сумська область,42703, код ЄДРПОУ 43832496) сплачений судовий збір в сумі 4962 (чотири тисячі дев`ятьсот шістдесят дві) грн.00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Старбінс" (вул. Мічуріна, буд. 16,м. Охтирка, Сумська область,42703, код ЄДРПОУ 43832496) сплачений судовий збір в сумі 4962 (чотири тисячі дев`ятьсот шістдесят дві) грн.00 коп.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя Зінченко А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2023 |
Оприлюднено | 03.02.2023 |
Номер документу | 108721375 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зінченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні