46/352
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24.09.2007 р. Справа 46/352
За позовомКиївського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України
доКомунального підприємства “Транспортсервіс”
простягнення 31 000 грн.
Суддя Шабунін С.В.
Представники:
від позивачаАндрикевич Т.М. —представник за довіреністю від 14.05.2007 р. № 50
від відповідача не з'явився
У судовому засіданні, яке відбулося 24.09.2007 р., за згодою присутнього представника судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення у справі відповідно до положень ч. 2 ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
У серпні 2007 року Київське міське територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулося до Господарського суду м. Києва про стягнення з Комунального підприємства “Транспортсервіс” фінансових санкцій у розмірі 31 000 грн. відповідно до рішення Адміністративної колегії Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України від 29.05.2007 р. № 7/8-П по справі № 49-8/10.06 про розстрочення сплати фінансових санкцій для зарахування до доходів загального фонду Державного бюджету України.
Провадження у справі за вказаними вимогами порушено ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.08.2007 р. № 46/352 та призначено справу до розгляду на 24.09.2007р.
В судовому засіданні представник позивача вимоги підтримав та просив позов задовольнити в повному обсязі. Як вбачається з позовної заяви та пояснень представника позивача заявлені вимоги мотивовані порушенням відповідачем законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п. 2 ст. 50 та ч. 1 ст. 13 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, як дії суб'єкта господарювання, який займає монопольне (домінуюче) становище на ринку, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
Відповідач в засіданні не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи. Про причину нез'явлення свого представника відповідач суд не повідомив, вимоги ухвали суду від 23.08.2007 у справі № 46/352 не виконав, відзиву на позовну заяву не надав, заявлені вимоги не оспорив. Враховуючи вищенаведене та у відповідності до положень ст. 75 Господарського процесуального кодексу України суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами, що містять достатньо відомостей про взаємовідносини сторін.
Дослідивши матеріали справи, оглянувши оригінали копій документів, що знаходяться у матеріалах справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд —
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Адміністративної колегії Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України від 27.12.2006 р. № 67/8-П по справі № 49-8/10.06 “Про припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу” було визнано, що Комунальне підприємство “Транспортсервіс” (далі по тексту - відповідач) займає монопольне (домінуюче) становище на ринку платних послуг з паркування транспортних засобів у відведених місцях Оболонського району м. Києва (далі за текстом - послуги), на яких послуги надає відповідач (частка на ринку 100%). Дії відповідача по встановленню економічно–необґрунтованих тарифів на платні послуги з паркування транспортних засобів у відведених місцях Оболонського району м. Києва, на яких він надає послуги визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п. 2 ст. 50 та ч. 1 ст. 13 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, як дії суб'єкта господарювання, який займає монопольне (домінуюче) становище на ринку, у вигляді встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції ринку. Крім того, вказаним рішенням відповідача зобов'язано припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, а також накладено штраф у розмірі 17 000,00 грн. відповідно до абз.2 ч.2 ст.52 Закону України “Про захист економічної конкуренції”.
Як вбачається з наявного в матеріалах справи листа від 23.05.2007 р. № 64 Комунальне підприємство “Транспортсервіс” не оскаржило вищезазначене рішення, оскільки визнає його правомірність у повному обсязі та підтверджує зобов'язання по сплаті накладеного штрафу і пені, що була нарахована за несвоєчасну сплату штрафу. Даним листом відповідач повідомив, що 18.04.2007 р. підприємством видано наказ № 6 з загальних питань, яким скасовано рішення про підвищення тарифу та поновлено дію попереднього тарифу на послуги з паркування транспортних засобів у відведених місцях Оболонського району м. Києва та встановлено його на рівні одна гривня за одну годину паркування.
Також, в листі № 64 від 23.05.2007 р. відповідач зазначає, що рішенням Оболонської районної у м. Києві ради від 15.03.2007 р. № 7/12 встановлено, Комунальне підприємство “Транспортсервіс” підлягає ліквідації у шестимісячний строк, у зв'язку з чим господарська діяльність підприємства поступово згортається. Обсягу дебіторської заборгованості, що має бути стягнута в процесі ліквідації підприємства гарантовано вистачить для виконання зобов'язань по сплаті штрафу та пені за вчинені порушення законодавства про захист економічної конкуренції, однак для її стягнення ліквідаційній комісії необхідно певний час. У зв'язку із вищенаведеним, у вказаному листі, відповідач просив позивача надати йому розстрочку сплати санкцій на п'ять місяців.
Платіжним дорученням № 178 від 23.05.2007 р. відповідач сплатив частину штрафу у розмірі 3 000,00 грн.
Згідно зі ст. 56 Закону України “Про захист економічної конкуренції у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.
Рішенням Адміністративної колегії Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України від 29.05.2007 р. № 7/8-П у справі № 49-8/10.06 “Про розстрочення сплати фінансових санкцій” встановлено розмір пені, що належить сплатити відповідачу за порушення строків сплати штрафу в сумі 17 000,00 грн. та розстрочено сплату фінансових санкцій до 10.09.2007 р., а саме, помісячно: 1) травень 2007 року - 6 200,00 грн., 2) червень 2007 року - 6 200,00 грн., 3) липень 2007 року - 6 200,00 грн., 4) серпень 2007 року - 6 200,00 грн., 5) вересень 2007 року - 6 200,00 грн.
Як вбачається із матеріалів справи, вищевказане рішення відповідач отримав 06.06.2007 р., про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.
Листом від 20.07.2007 р. № 26-8/1389 позивач просив відповідача повідомити причини невиконання рішення від 29.05.2007 р. № 7/8-П.
В свою чергу, відповідач повідомив, що грошові надходження підприємства обмежені оплатами по договорам, що здійснюються лише по безготівковому розрахунку на кінець місяця, тому здійснення сплати штрафу відповідач почне з серпня 2007 року (копія листа від 18.07.2007 р. № 90 в матеріалах справи).
Дослідивши матеріали справи та положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог виходячи з наступного.
Територіальні відділення Антимонопольного комітету України є органом у системі органів Антимонопольного комітету України, який утворений для реалізації завдань, покладених на комітет Законом України “Про Антимонопольний комітет України”, іншими актами законодавства про захист економічної конкуренції. Відділення у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України “Про Антимонопольний комітет України”, “Про захист економічної конкуренції”, “Про захист від недобросовісної конкуренції”, іншими нормативно-правовими актами України, Положенням про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, рішеннями Комітету та наказами Голови Комітету.
Відповідно до п. 2 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 №32-р, у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції відділення приймають передбачені законодавством про захист економічної конкуренції розпорядження та рішення за заявами і справами.
Згідно зі ст. 48 Закону України “Про захист економічної конкуренції” органи Антимонопольного комітету України за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції приймають рішення про накладення штрафу. Розмір штрафу, який може бути накладено за порушення законодавства про захист економічної конкуренції визначений у ст. 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”.
У ст. 56 вказаного Закону передбачено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
Станом на час вирішення спору відповідач рішення Адміністративної колегії Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України від 29.05.2007 р. № 7/8-П про розстрочення сплати фінансових санкцій не виконав, суму нарахованих фінансових санкцій не сплатив.
Відповідно до ч. 1 ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідач, який був належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, без поважних причин не з'явився в судове засідання, заявлені вимоги не спростував, доказів на підтвердження відсутності заявленої до стягнення заборгованості не надав. Зважаючи на викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню шляхом стягнення з відповідача 14 000,00 грн. штрафу (17 000,00 –3 000,00 грн.) та 17 000,00 грн. пені.
Виходячи з положень ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті держмита в сумі 310,00 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118,00 грн. підлягають стягненню з відповідача в дохід державного бюджету.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись ст.ст. 32, 33, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд —
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Комунального підприємства “Транспортсервіс” (04205, м. Київ, пр. Маршала Тимошенка, 16, ідентифікаційний код 33101139) в доход Державного бюджету України 14 000 (чотирнадцять тисяч) грн.00 коп. штрафу та 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп. пені на рахунок № 31111106700006, банк УДК у Оболонському районні м. Києва, МІФО 820019, ідентифікаційний код 26077916, код бюджетної класифікації 21081100, 310 (триста десять) грн. 00 коп. державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя С.В. Шабунін
Дата підписання: 31.10.2007 р.
справа № 46/352
24.09.07
За позовом Київське міське територіальне відділення Антимонопольного комітету України
до Комунальне підприємство "Транпортсервіс"
про стягнення 34 000,00 грн.
Суддя Шабунін С.В.
Представники:
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
ВСТАНОВИВ:
В И Р І Ш И В:
Суддя Шабунін С.В.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2007 |
Оприлюднено | 07.11.2007 |
Номер документу | 1087380 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні