Рішення
від 02.02.2023 по справі 420/9702/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/9702/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 лютого 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши в порядку загального позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовною заявою Стрюківської сільської ради Березівського району Одеської області до Північно-східного офісу Держаудитслужби, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «Термотехнолоджи Україна», про визнання протиправним та скасування висновку,

ВСТАНОВИВ:

Стрюківська сільська рада Березівського району Одеської області звернулася до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Північно-східного офісу Держаудитслужби, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю Термотехнолоджи Україна, в якому просить: визнати протиправним та скасувати Висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30 червня 2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі Капітальний ремонт приміщення Стрюківського сільського будинку культури в с. Стрюкове Миколаївського району Одеської області (код ДК 021-2015 - 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор закупівлі UА-2021-10-28-004730-а).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Стрюківською сільською радою Березівського району Одеської області було проведено процедуру закупівлі «Капітальний ремонт приміщення Стрюківського сільського будинку культури в с. Стрюкове Миколаївського району Одеської області» (код ДК 021-2015 - 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор закупівлі UА-2021-10-28-004730-а).

За результатами розгляду тендерні пропозиції учасників - Приватного підприємства «ПРОФІТ-РЕСУРС» та ТОВ «АВТОГРАНД 1», які після розкриття тендерних пропозицій були найбільш економічно вигідними, були відхилені Замовником на підставі абзацу першого п.1 та п.2 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв`язку з невідповідністю таких учасників процедури закупівлі встановленим вимогам до учасника відповідно до законодавства.

За результатами розгляду і оцінки найбільш економічно вигідної пропозиції ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» встановлено її відповідність кваліфікаційним та іншим вимогам тендерної документації, учасника визнано переможцем процедури закупівлі «Капітальний ремонт приміщення Стрюківського сільського будинку культури в с. Стрюкове Миколаївського району Одеської області (ДК 021:2015 - 45000000- 7: Будівельні роботи та поточний ремонт)» та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з таким (рішення уповноваженої особи № 4 від 25.11.2021 р.).

З переможцем торгів - ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» Замовником було укладено договір про закупівлю №0712 від 06.12.2021 року.

Наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.06.2022 р. №30 було розпочато моніторинг зазначеної вище закупівлі. Підставою здійснення моніторингу відповідно до вказаного наказу стали виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

Предметом аналізу були питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VІІІ, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, дотримання законодавства під час внесення змін до договору.

За результатами моніторингу закупівлі UA-2021-10-28-004730-a Північно-східним офісом Держаудитслужби 30 червня 2022 року складено та оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі, згідно з яким встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 та абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».

Стрюківська сільська рада Березівського району Одеської області вважає вищевказаний висновок відповідача про результати моніторингу закупівлі від 30.06.2022 р. необґрунтованим, незаконним та таким, що не відповідає фактичним обставинам справи.

03.08.2022 року представник відповідача подав відзив на позовну заяву, відповідно до якого вважає позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню. У відзиві на позовну заяву відповідач зазначив таке.

На підставі наказу начальника Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.06.2022 №130 «Про початок моніторингу закупівель», у зв`язку з виявленням органом державного фінансового контролю ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, проведений моніторинг публічної закупівлі, що оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу за номером UA-2021-10-28-004730-a (Капітальний ремонт приміщення Стрюківського сільського будинку культури в с. Стрюкове Миколаївського району Одеської області, ДК 021:2015: 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт), очікуваною вартістю 1718807,00 грн.

За результатами вищевказаного моніторингу складено та оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу висновок про результати моніторингу закупівель, яким встановлено, що учасник-переможець ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону України «Про публічні закупівлі».

Учасником-переможцем ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» надано довідку від 02.11.2021 вих. №16/21 «Довідка щодо наявності обладнання, матеріально технічної бази та обладнання», в якій відсутня інформація про наявність в Учасника самоскидів для перевезення сміття на відстань 5 кілометрів, фену для зварювання поліпропіленових листів, вібраторів поверхневих, фарборозпилювачів ручних, станку для різання керамічної плитки, які зазначені в підсумковій відомості ресурсів, та відповідно до пунктів 272, 99, 100, 30, 23, 46 та 31 розділу «Ремонтно-будівельні роботи» Додатку 1 до тендерної документації «Технічне завдання» необхідні для виконання робіт за предметом закупівлі.

Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника, який не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.

Однак, у порушення абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА», визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 06.12.2021 № 0712, додаткові угоди від 20.12.2021 № 1, від 31.12.2021 №2, від 17.02.2022 № 3 та від 29.03.2022 №4.

Крім того, за результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» не відповідає вимогам, установленим статтею 17 Закону.

Крім того, моніторингом питання дотримання законодавства під час внесення змін до договору встановлено, що Замовником вносились зміни до договору про закупівлю. Так, згідно оприлюдненого повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 23.12.2021 оприлюднено інформацію про внесення змін до договору додатковою угодою № 1 від 20.12.2021 на підставі випадків, передбачених частиною п`ятою статті 41 цього Закону, а саме: «покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю».

У тексті додаткової угоди № 1 є посилання на додатки до додаткової угоди, а саме: додатки № 1 і № 2, яких стосуються зміни.

Однак самі додатки під час публікації додаткової угоди № 1 не були оприлюднені.

17.10.2022 року представник третьої особи подав пояснення щодо позовної заяви, в яких підтримав позовні вимоги. У письмових поясненнях представник третьої особи зазначив таке.

ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» вважає, що надання учасником у формі, встановленій таблицею №1 Додатку 3 до тендерної документації, Довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази саме з таким переліком обладнання не може свідчити про невідповідність учасника кваліфікаційним вимогам, визначеним у ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», а відповідно, не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції з посиланням на абз.2 п.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі».

Третя особа також вказала, що з метою підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, учасником-переможцем ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір від 25.11.2021, разом із супровідним листом вих. № 26/11/21 від 26.11.2021 р. було надано Замовникові довідку №21309432320870071771, видану Департаментом інформатизації Міністерства внутрішніх справ України стосовно не притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність судимості керівника товариства.

Наведене, на думку третьої особи, відповідає вимогам підпункту 5.5 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, положенням п. 5, 6, 12 частини 1 ст.17 Закону, а отже, були відсутніми підстави для виконання Замовником вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, в частині відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі.

Ухвалою від 19.07.2022 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито загальне позовне провадження у даній справі з призначенням підготовчого засідання.

Ухвалою від 23.08.2022 року продовжено Стрюківській сільській раді Березівського району Одеської області строк для надання відповіді на відзив до 30 серпня 2022 року.

Ухвалою від 30.08.2022 року продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів.

Ухвалою від 30.08.2022 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

У судове засідання, призначене на 17 жовтня 2022 року на 11 год. 30 хв., сторони не з`явилися, про дату, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

17.10.2022 року представник позивача подав клопотання про розгляд справи за відсутності позивача та його представника.

Відповідач та третя особа про причини неявки суд не повідомили.

Частиною 9 статті 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов висновку про можливість продовження розгляду справи по суті за відсутності осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, у порядку письмового провадження.

Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.

Стрюківською сільською радою Березівського району Одеської області було проведено процедуру закупівлі «Капітальний ремонт приміщення Стрюківського сільського будинку культури в с. Стрюкове Миколаївського району Одеської області» (код ДК 021-2015 - 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор закупівлі UА-2021-10-28-004730-а).

28.10.2021 року рішенням уповноваженої особи №1 Стрюківської сільської ради Березівського району Одеської області затверджено Тендерну документацію щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю послуг: «Капітальний ремонт приміщення Стрюківського сільського будинку культури в с. Стрюкове Миколаївського району Одеської області (ДК 021:2015 - 45000000- 7-Будівельні роботи та поточний ремонт)» (а.с. 72-87).

За результатами розгляду тендерні пропозиції учасників - Приватного підприємства «ПРОФІТ-РЕСУРС» та ТОВ «АВТОГРАНД 1», які після розкриття тендерних пропозицій були найбільш економічно вигідними, були відхилені Замовником на підставі абзацу першого п.1 та п.2 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв`язку з невідповідністю таких учасників процедури закупівлі встановленим вимогам до учасника відповідно до законодавства.

За результатами розгляду і оцінки найбільш економічно вигідної пропозиції ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» встановлено її відповідність кваліфікаційним та іншим вимогам тендерної документації, учасника визнано переможцем процедури закупівлі «Капітальний ремонт приміщення Стрюківського сільського будинку культури в с. Стрюкове Миколаївського району Одеської області (ДК 021:2015 - 45000000- 7-Будівельні роботи та поточний ремонт)» та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з таким учасником-переможцем (рішення уповноваженої особи № 4 від 25.11.2021 р.).

З переможцем торгів - ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» Замовником було укладено договір про закупівлю №0712 від 06.12.2021 року (а.с. 26-27).

Наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.06.2022 р. №30 було розпочато моніторинг зазначеної вище закупівлі. Відповідно до вказаного наказу підставою здійснення моніторингу стали виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

30.06.2022 року Північно-східним офісом Держаудитслужби за результатами моніторингу закупівлі за процедурою відкритих торгів за предметом закупівлі Капітальний ремонт приміщення Стрюківського сільського будинку культури в с. Стрюкове Миколаївського району Одеської області (код ДК 021-2015 - 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор закупівлі UА-2021-10-28-004730-а) складено висновок №UA-2021-10-28-004730-а (а.с. 30-32).

У висновку зазначено таке.

Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.

Так, підпунктом 5.1.1 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та таблицею №1 Додатку 3 до тендерної документації визначено один з критеріїв підтвердження кваліфікаційних вимог, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій з наданням відповідної довідки установленої форми щодо наявності в учасника обладнання, матеріально технічної бази та технологій, із зазначенням інформації про найменування кожного обладнання та матеріально-технічної бази, кількості, правових підстав використання, відомостей про технічний стан.

При цьому, учасником-переможцем ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» надано довідку від 02.11.2021 Вих. №16/21 «Довідка щодо наявності обладнання, матеріально технічної бази та обладнання» (файл «16 Довідка мат.-техн. база.pdf), в якій відсутня інформація про наявність в Учасника самоскидів для перевезення сміття на відстань 5 кілометрів, фену для зварювання поліпропіленових листів, вібраторів поверхневих, фарборозпилювачів ручних, станок для різання керамічної плитки, які зазначені в підсумковій відомості ресурсів (файл «Кошториси.pdf», стор. 3-4) та відповідно до пунктів 272, 99,100, 30, 23, 46 та 31 розділу «Ремонтно-будівельні роботи» Додатку 1 до тендерної документації «Технічне завдання» (файл «TД.doc», стор. 24-36) необхідні для виконання робіт за предметом закупівлі.

Зазначене не відповідає вимогам підпункту 5.1.1 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та таблицею №1 Додатку 3 до тендерної документації та кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.

Таким чином, у висновку зазначено, що Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника, який не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.

Однак, на порушення абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА», визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 06.12.2021 № 0712, додаткові угоди від 20.12.2021 № 1, від 31.12.2021 №2, від 17.02.2022 № 3 та від 29.03.2022 №4.

Крім того, за результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» не відповідає вимогам, установленим статтею 17 Закону.

Так, підпункт 5.5 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника передбачає надання учасником-переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, в тому числі: довідку, видану Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), та щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених згідно п. 5, 6, 12 частини 1 ст. 17 Закону.

Однак, учасником-переможцем зазначену довідку у складі тендерної пропозиції не надано, що не відповідає вимогам підпункту 5.5 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та є порушенням норм п. 5, 6, 12 частини 1 ст.17 Закону.

Таким чином, зазначено у висновку, Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника, який не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 Закону.

Крім того, моніторингом питанням дотримання законодавства під час внесення змін до договору встановлено, що Замовником вносились зміни до договору про закупівлю. Так, згідно оприлюдненого повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 23.12.2021 оприлюднено інформацію про внесення змін до договору додатковою угодою № 1 від 20.12.2021 на підставі випадків, передбачених частиною п`ятою статті 41 цього Закону, а саме: «покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю». У тексті додаткової угоди № 1 є посилання на додатки до додаткової угоди, а саме: додатки № 1 і №2, яких стосуються зміни. Однак самі додатки під час публікації додаткової угоди № 1 не були оприлюднені. Згідно пункту 11 частини першої статті 10 Закону, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 41 цього Закону, оприлюднюються в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.

Таким чином, вказано у висновку, Замовником не дотримано порядок оприлюднення в електронній системі закупівель додаткової угоди № 1 до договору від 06.12.2021 № 0712, що є порушенням пункту 11 частини першої статті 10 Закону.

За результатами аналізу питання дотримання законодавства під час внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону.

За результатами моніторингу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій та відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону.

За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю - порушень не встановлено.

З огляду на зазначені у висновку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ`єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов`язав здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 №2939-XII визначає правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні.

Відповідно до статті 2 цього Закону державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Згідно зі ст.5 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.

Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель.

Постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 р. № 43 затверджене Положення про Державну аудиторську службу України, яка є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Відповідно підпункту 3 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, остання реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.

Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи (п. 7 Положення).

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі за текстом Закон № 922-VIII).

Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

За визначенням статті 1 Закону № 922-VIII, публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом; замовники - суб`єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону; уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель; учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об`єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі; переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі; тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації; моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.2 Закону № 922-VIII до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об`єднання територіальних громад.

Частиною третьою статті 7 Закону № 922-VIII визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією, цим Законом та іншими законами України.

Антимонопольний комітет України та Рахункова палата здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.

Органи, уповноважені на здійснення контролю у сфері закупівель, не мають права втручатися у проведення процедур закупівель.

На час виникнення спірних правовідносин, порядок здійснення моніторингу публічних закупівель був визначений статтею 7-1 Закону № 922-VIII.

Зокрема, частиною 1 цієї статті визначено, що моніторинг закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).

Моніторинг закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладання договору про закупівлю та його виконання.

Моніторинг закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону.

Відповідно до ч.2 ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», рішення про початок моніторингу закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник за наявності однієї або декількох із таких підстав:

1) дані автоматичних індикаторів ризиків;

2) інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;

3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;

4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;

5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону.

Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, можуть використовуватися:

інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель;

інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах;

інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю;

дані органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, замовників та учасників процедур закупівель, що можуть бути отримані органами державного фінансового контролю у порядку, встановленому законом.

Згідно з ч.3 ст.7-1 Закону № 922-VIII, рішення про початок моніторингу закупівлі оприлюднюється протягом двох робочих днів з дня його прийняття в електронній системі закупівель органом державного фінансового контролю із зазначенням унікального номера оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу, а також опису підстав для здійснення моніторингу закупівлі. Рішення про початок моніторингу закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель, визначених цим Законом.

Строк здійснення моніторингу закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з дати оприлюднення рішення про початок моніторингу закупівлі в електронній системі закупівель (ч.4 ст.7-1 Закону № 922-VIII).

Відповідно до ч.5 ст.7-1 Закону № 922-VIII протягом строку проведення моніторингу закупівлі орган державного фінансового контролю має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, повинен надати відповідні пояснення через електронну систему закупівель.

Замовник у межах строку здійснення моніторингу закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.

Відповідно до ч.6 ст.7-1 Закону № 922-VIII, за результатами моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

За приписами ч.7 ст.7-1 Закону № 922-VIII, у висновку обов`язково зазначаються:

1) найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг закупівлі, його ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, місцезнаходження;

2) найменування предмета закупівлі та його очікувана вартість;

3) унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу;

4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу закупівлі;

5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю необхідною для більш детального опису результатів моніторингу закупівлі.

Якщо за результатами моніторингу закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

Відповідно до ч.8 ст.7-1 Закону № 922-VIII, замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку.

Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

Згідно ч.10 ст.7-1 Закону № 922-VIII, у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.

Згідно п.11 ч.1 ст.10 Закону № 922-VIII, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.

Відповідно до ст.16 Закону № 922-VIII, замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).

Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб`єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.

Під час проведення торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, встановлені частиною другою цієї статті.

У разі участі об`єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об`єднаних показників кожного учасника такого об`єднання на підставі наданої об`єднанням інформації.

Згідно п. 5, 6, 12 ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:

фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.

Відповідно до абз.2 п.1 ч.1 ст.31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.

Стосовно доводів контролюючого органу про порушення позивачем (Замовником) абз.2 п.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: не відхилення пропозиції ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» з приводу невідповідності учасника кваліфікаційним критеріям, установленим ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки останній не вказав повну інформацію щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, суд зазначає таке.

Законом України «Про публічні закупівлі» визначено поняття тендерної документації - це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.

Згідно з частинами 1-3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:

1)наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;

2)наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;

3)наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);

4)наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб`єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.

Приписами статті 22 Закону №922-VIII, зокрема, визначено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.

У тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у Відритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

У тендерній документації, затвердженій позивачем на закупівлю робіт «Капітальний ремонт приміщення Стрюківського сільського будинку культури в с. Стрюкове Миколаївського району Одеської області (ДК 021:2015 - 45000000-7-Будівельні роботи та поточний ремонт)», підпунктом 5.1.1 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та таблицею №1 Додатку 3 до тендерної документації визначено один з критеріїв підтвердження кваліфікаційних вимог, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій з наданням відповідної довідки установленої форми щодо наявності в учасника обладнання, матеріально технічної бази та технологій, із зазначенням інформації про найменування кожного обладнання та матеріально-технічної бази, кількості, правових підстав використання, відомостей про технічний стан.

Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженої наявності обладнання та матеріально-технічної бази з урахуванням недискримінації учасників та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.

Тобто, встановлення кваліфікаційних критеріїв є виключним правом замовника. Замовник може самостійно визначати спосіб документального підтвердження, в тому числі й такого критерію, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а також може самостійно визначити межі відповідності документального підтвердження вказаного критерію з урахуванням загальних принципів здійснення державних закупівель.

Так, на виконання підпункту 5.1.1 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасником-переможцем ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 02.11.2021 Вих. № 16/21 «Довідка щодо наявності обладнання, матеріально технічної бази та обладнання» (файл « 16 Довідка мат.-техн. база-pdf»), згідно Додатку 3 таблиці 1, із зазначенням інформації про найменування кожного обладнання та матеріально-технічної бази, кількості, правові підстави використання, відомостей про технічний стан.

У свою чергу, як і підпункт 5.1.1 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, так і таблиця №1 Додатку 3 до тендерної документації, чи то тендерна документація загалом не містить чітко визначеного переліку обладнання, необхідного для виконання робіт з капітального ремонту приміщення.

Крім того, тендерна документація не містить вимог щодо обов`язкової повної відповідності наданого у довідці відповідно до п.п.5.1.1 пункту 5 розділу «Інструкція і підготовки тендерної пропозиції» переліку обладнання та матеріально-технічної бази, такому переліку (кількості) обладнання, механізмів та техніки, що буде необхідними для виконання робіт у відповідності до Технічного завдання до закупівлі (Додаток 1 до Тендерної документації).

Суд зазначає, що переможець процедури закупівлі (підрядник) не обмежений у праві залучення додаткової техніки, яка необхідна для виконання робіт за договором підряду. Останній, у разі укладення з ним договору підряду, має право залучати додаткову необхідну техніку (самоскиди, фени, вібратори поверхневі тощо) шляхом укладення відповідних господарських (цивільних) угод у відповідності до чинного законодавства України.

Враховуючи наведене, суд бере до уваги доводи позивача, що надання учасником у Формі, встановленій таблицею №1 Додатку 3 до тендерної документації, Довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази саме з таким переліком обладнання не може свідчити про невідповідність учасника кваліфікаційним вимогам, визначеним у ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», а відповідно, не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції з посиланням на абз.2 п.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі».

Стосовно висновку відповідача, що учасник-переможець ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» не відповідає вимогам, установленим статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», суд зазначає таке.

Як вірно встановлено оспорюваним висновком, підпункт 5.5 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачає надання учасником-переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, в тому числі: довідку, видану Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених згідно п. 5, 6, 12 частини 1 ст. 17 Закону.

Відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України від 29.11.2016 року №1256 "Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України", з 01 лютого 2017 року запроваджено надання фізичним особам довідок про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України, Департаментом інформатизації МВС, територіальними сервісними центрами МВС.

Наказом МВС України №1256 затверджено Порядок доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який визначає умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми "Оперативно-довідкова картотека" єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов`язки суб`єктів, що є учасниками зазначеної процедури.

Довідка - документ, який містить відомості з персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України та який залежно від обсягу запитуваної особою інформації може містити відомості про відсутність (наявність) судимості; притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України.

Таким чином, довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь-якими статтями Кримінального кодексу України.

На виконання зазначеного, з метою підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, учасником-переможцем ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір від 25.11.2021, разом із супровідним листом Вих. № 26/11/21 від 26.11.2021 р. було надано Замовникові довідку №21309432320870071771, видану Департаментом інформатизації Міністерства внутрішніх справ України, стосовно не притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність судимості керівника товариства (а.с. 36).

Таким чином, наведене відповідає вимогам підпункту 5.5 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, положенням норм п. 5, 6, 12 частини 1 ст.17 Закону, а отже були відсутні підстави для виконання Замовником вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, в частині відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі.

Суд наголошує, що відповідно до ч.3 ст.17 Закону №922-VIII Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.

Отже, зі змісту ч.3 ст.17 Закону №922-VIII випливає, що під час подання тендерної пропозиції Учасник лише підтверджує в електронній системі закупівель відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, без надання відповідних документів (довідок), а документальне підтвердження відсутності вищевказаних підстав (передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою ст.17 Закону) надає лише переможець процедури закупівлі.

Тому суд дійшов висновку про безпідставність встановлення відповідачем невідповідності Учасника ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА» вимогам, установленим статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а відповідно і про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції вказаного Учасника.

Також з матеріалів справи вбачається, що в ході виконання договору про закупівлю від 06.12.2021 № 0712 сторонами до цього договору було внесено зміни додатковою угодою № 1 від 20.12.2021 на підставі випадків, передбачених частиною п`ятою статті 41 цього Закону, а саме: «покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю».

Таким чином, відповідним документом про зміну до договору про закупівлю, а саме: договору від 06.12.2021 № 0712, укладеному між позивачем з учасником-переможцем ТОВ «ТЕРМОТЕХНОЛОДЖИ УКРАЇНА», є саме додаткова угода №1 від 20.12.2021 про покрашення якості предмета закупівлі.

Позивачем в електронній системі закупівель було своєчасно оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 23.12.2021, та безпосередньо такі зміни, а саме: додаткову угоду № 1 від 20.12.2021 р., що не заперечується відповідачем в оспорюваному висновку.

У свою чергу, зазначені відповідачем в оспорюваному висновку доводи про те, що в тексті додаткової угоди № 1 є посилання на додатки до додаткової угоди, а саме: додатки №1 і №2 яких стосуються зміни, однак самі додатки під час публікації додаткової угоди № 1 не були оприлюднені, є неврахуванням норм Цивільного та Господарського кодексів України при здійсненні моніторингу.

Відповідач, як в оспорюваному висновку, так і в наданому відзиві на адміністративний позов помилково ототожнює додатки до договору та додатки до додаткової угоди.

Суд зазначає, що додаток до договору - це документ, який містить доповнення, уточнення, додаткові роз`яснення, пояснення умов договору, перелік конкретних товарів, послуг тощо. Додаткова угода - є правочином, що вносить зміни до вже існуючого договору.

Отже, додаток до договору не є додатковою угодою, не може суперечити чи змінювати основні положення договору, його призначення доповнювати положення договору, в яких містяться посилання на цей додаток.

Такого висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 31.05.2021 року у справі №917/265/18.

З огляду на викладене, суд бере до уваги доводи позивача, що зміни до договору про закупівлю від 06.12.2021 №0712 відображені саме в додатковій угоді № 1 від 20.12.2021 р., а згадувані в ній додатки №1 і №2 містять доповнення та уточнення умов договору, та не суперечать узгодженим цією додатковою угодою основним положенням договору.

Тобто, додатки №1 і №2 є додатками саме до договору про закупівлю від 06.12.2021 №0712, а не до додаткової угоди, як зазначено відповідачем в оспорюваному висновку.

Крім того, в тексті додаткової угоди №1 від 20.12.2021 р. не було посилань на те, що такі додатки є невід`ємною частиною додаткової угоди.

Враховуючи наведене, позивачем належним чином та у повному обсязі були виконані всі вимоги пункту 11 частини 1 статті 10 Закону №922-VІІІ, а саме: в частині оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до Договору.

Решта доводів та заперечень висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на зазначене, позов Стрюківської сільської ради Березівського району Одеської області є обґрунтованим та підлягає повному задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 139, ч.9 ст.205, ст.ст. 241-246, 293 України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов Стрюківської сільської ради Березівського району Одеської області (адреса: вул. Ламброва, буд. 40, с. Стрюкове, Березівський район, Одеська область, код ЄДРПОУ 04380169) до Північно-східного офісу Держаудитслужби (адреса: Майдан Свободи, буд. 5, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 40478572), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Термотехнолоджи Україна» (адреса: пр. Перемоги, буд. 11-Б, м. Київ, 01135, код ЄДРПОУ 44356351) задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30 червня 2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт приміщення Стрюківського сільського будинку культури в с. Стрюкове Миколаївського району Одеської області» (код ДК 021-2015 - 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт) (ідентифікатор закупівлі UА-2021-10-28-004730-а).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Північно-східного офісу Держаудитслужби (адреса: Майдан Свободи, буд. 5, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 40478572) на користь Стрюківської сільської ради Березівського району Одеської області (адреса: вул. Ламброва, буд. 40, с. Стрюкове, Березівський район, Одеська область, код ЄДРПОУ 04380169) судові витрати у розмірі 2481 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Андрухів

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2023
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу108748076
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/9702/22

Ухвала від 07.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Постанова від 31.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 02.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 02.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 22.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 19.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні