Рішення
від 31.01.2023 по справі 917/951/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Зигіна, 1, м. Полтава, 36000, тел. (0532) 61 04 21

E-mail: inbox@pl.arbitr.gov.ua, https://pl.arbitr.gov.ua/sud5018/

Код ЄДРПОУ 03500004

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31.01.2023 Справа № 917/951/22

м.Полтава

за позовною заявою Полтавської окружної прокуратура Полтавської області, вул.Ляхова, 1, м.Полтава, 36000, poltava@pol.gp.gov.ua в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Полтавської міської ради, вул.Соборності,36, м.Полтава, 36000, cancelar@rada-poltava.gov.ua

до Фізичної особи-підприємця Худайбергенової Ірини Михайлівни, АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1

ІІІ особа 1. Комунальне підприємство "Спецкомбінат похоронно-ритуального обслуговування" (вул.Європейська,154, м.Полтава, 36008, код ЄДРПОУ 21044993)

2. Полтавське міське управління земельних ресурсів та земельного кадастру (вул.Соборності,36, м.Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 25165593).

про визнання незаконним та скасування рішень, скасування реєстрації права постійного користування земельними ділянками та повернення земельних ділянок.

Суддя Кльопов І.Г.

Секретар Назаренко Я.А.

Представники сторін згідно протоколу судового засідання.

Обставини справи: Полтавська окружна прокуратура Полтавської області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Полтавської міської ради звернулася до господарського суду Полтавської області з позовом до Фізичної особи-підприємця Худайбергенової Ірини Михайлівни, в якому просить суд.

1. Визнати незаконним та скасувати рішення сорок сьомої сесії сьомого скликання Гожулівської сільської ради Полтавського району від 14.09.2020 №73, яким ФОП Худайбергеновій Ірині Михайлівні передано право постійного користування земельною ділянкою площею 8 га з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034 під розміщення кладовища.

2. Визнати незаконним та скасувати рішення сорок сьомої сесії сьомого скликання Гожулівської сільської ради Полтавського району від 14.09.2020 №74, яким ФОП Худайбергеновій Ірині Михайлівні передано право постійного користування земельною ділянкою площею 3 га з кадастровим номером 5324080700:00:026:0001 під розміщення кладовища.

3. Скасувати державну реєстрацію права постійного користування ФОП Худайбергенової Ірини Михайлівни (РНОКПП НОМЕР_1 ) на земельну ділянку площею 8 га з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034 з цільовим призначенням - розміщення кладовища з об"єктами обслуговування (реєстраційний номер об"єкта нерухомого майна 2207099253240), здійснену державним реєстратором Семянівської сільської ради Полтавського району Полтавської області Соць В.Г., рішення про державну реєстрацію якого внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 26.10.2020 за №38924410.

4. Скасувати державну реєстрацію права постійного користування ФОП Худайбергенової Ірини Михайлівни (РНОКПП НОМЕР_1 ) на земельну ділянку площею 3 га з кадастровим номером 5324080700:00:026:0001 з цільовим призначенням - розміщення кладовища з об"єктами обслуговування (реєстраційний номер об"єкта нерухомого майна 2207590153240), здійснену державним реєстратором Семянівської сільської ради Полтавського району Полтавської області Соць В.Г., рішення про державну реєстрацію якого внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 26.10.2020 за №38924816.

5. Зобов"язати ОП Худайбергенову Ірину Михайлівну ( АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) повернути Полтавській міській раді ( вул.Соборності,36, м.Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 24388285) земельну ділянку площею 8 га з з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034 під розміщення кладовища, а Полтавську міську раду прийняти її.

6. Зобов"язати ОП Худайбергенову Ірину Михайлівну ( АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) повернути Полтавській міській раді (вул.Соборності,36, м.Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 24388285) земельну ділянку площею 3 га з з кадастровим номером 5324080700:00:026:0001 під розміщення кладовища, а Полтавську міську раду прийняти її.

Ухвалою господарського суду Полтавської області від 22.09.2022 суд ухвалив прийняти позовну заяву до розгляду і відкрити провадження у справі; справу розглядати в порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання у справі на 20.10.2022.

Відповідач відзив на позов не надав.

22.09.2022 за вхід. №6766 від Полтавської міської ради надійшли пояснення. Полтавська міська рада підтримує позовні вимоги прокурора та просить суд позов задовольнити.

05.10.2022 за вхід. №7116 від Комунального підприємства "Спецкомбінат похоронно-ритуального обслуговування" надійшли пояснення, в яких ІІІ особа підтримує позовні вимоги прокурора та просить суд задовольнити позов.

13.10.2022 за вхід. №7479 від Полтавського міського управління земельних ресурсів та земельного кадастру надійшли пояснення, в яких ІІІ особа підтримує позовні вимоги прокурора та просить суд задовольнити позов.

Суд ухвалою від 13.12.2022 року закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 31.01.2023

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши подані докази, суд встановив:

Полтавською окружною прокуратурою Полтавської області, в порядку виконання покладених Конституцією України функцій щодо захисту інтересів держави через представницькі повноваження, виявлено порушення інтересів держави при передачі в постійне користування земельних ділянок.

Так, в провадженні СВ Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області перебували матеріали кримінального провадження № 42021172060000141 від 11.08.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України за фактом передачі рішенням сорок сьомої сесії сьомого скликання Гожулівської сільської ради від 14.09.2020 №73 ФОП Худайберенговій І.М. права постійного користування земельною ділянкою під розміщення кладовища, чим порушено вимоги ст. 92 Земельного кодексу України та ст. 23 Закону України «Про поховання та похоронну справу».

В ході досудового розслідування установлено, що Комунальному підприємству «Житлово-експлуатаційне господарство «Мрія» (далі - КП ЖКГ «Мрія», юридична адреса: вул. Полтавська, 10, с.Гожули, Полтавський район, Полтавська область, код ЄДРПОУ 34743076) 02.08.2010 на підставі розпорядження Полтавської районної державної адміністрації № 559 від 21.04.2010 видано Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034, загальною площею 8 га, розташованої за адресою: Полтавська область, Полтавський район, Гожулівська сільська рада (за межами населеного пункту), цільове призначення - іншого призначення під розміщення кладовища з об`єктами обслуговування.

В подальшому 02.07.2020 директор КП ЖКГ «Мрія» Потебня О.І. звернувся до сесії Гожулівської сільської ради із заявою про припинення права постійного користування вказаною земельною ділянкою. Підставою заяви було те, що на зазначеній ділянці розміщене кладовище, господарську діяльність на якому здійснює Комунальне підприємство з надання похоронно-ритуальних послуг «Гожулівська ритуальна служба» (юридична адреса: вул. Полтавська, 10, с.Гожули, Полтавський район, Полтавська область, код ЄДРПОУ 38223190).

На підставі вказаної заяви рішенням сорок шостої сесії сьомого скликання Гожулівської сільської ради Полтавського району від 07.07.2020 №4 припинено КП «ЖКГ «Мрія» право постійного користування земельною ділянкою площею 8 га з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034 під розміщення кладовища та вилучено з постійного користування вказану земельну ділянку.

11.09.2020 до сесії Гожулівської сільської ради звернулася ФОП Худайбергенова І.М. із заявою передачу їй земельної ділянки площею га з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034 в постійне користування під розміщення кладовища з об`єктами обслуговування, яка розташована на території Гожулівської сільської ради (за межами населеного пункту).

Рекомендаціями комісії з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології, комунального майна та соціально-економічного розвитку села Гожулівської сільської ради Полтавського району від 14.09.2020 № 74 комісія рекомендувала затвердити запропонований проект рішення щодо передачі права постійного користування земельної ділянкою.

Рішенням сорок сьомої сесії сьомого скликання Гожулівської сільської ради Полтавського району від 14.09.2020 №73, ФОП Худайбергеновій І.М. передано право постійного користування земельною ділянкою площею 8 га з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034 під розміщення кладовища.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 07.07.2022, земельна ділянка площею 8 га з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034, цільове призначення - під розміщення кладовища з об`єктами обслуговування, є комунальною власністю, власник Гожулівська сільська рада, 26.10.2020 зареєстрована на підставі вказаного рішення сесії на праві постійного користування за Худайбергеновою І.М.

Крім того, 11.09.2020 ФОП Худайбергенова І.М. повторно звернулася до сесії Гожулівської сільської ради із заявою передачу їй іншої земельної ділянки площею 3 га з кадастровим номером 5324080700:00:026:0001 в постійне користування під розміщення кладовища з об`єктами обслуговування, яка розташована на території Гожулівської сільської ради (за межами населеного пункту).

Рекомендаціями комісії з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології, комунального майна та соціально-економічного розвитку села Гожулівської сільської ради Полтавського району від 14.09.2020 №75 комісія рекомендувала затвердити запропонований проект рішення щодо розпорядження землями бувшої колективної власності на території Гожулівської сільської ради Полтавського району.

Рішенням сорок сьомої сесії сьомого скликання Гожулівської сільської ради Полтавського району від 14.09.2020 №74 передано ФОП Худайбергеновій І.М. право постійного користування земельною ділянкою площею 3 га з кадастровим номером 5324080700:00:026:0001 під розміщення кладовища.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 07.07.2022, земельна ділянка площею 3 га з кадастровим номером 5324080700:00:026:0001, цільове призначення - під розміщення кладовища з об`єктами обслуговування, є комунальною власністю, власник Гожулівська сільська рада, 26.10.2020 зареєстрована на підставі вказаного рішення сесії на праві постійного користування за Худайбергеновою І.М.

Прокурор зазначає, що при вивченні вказаних рішень установлено, що останні укладені з порушенням вимог законодавства України, а тому підлягають визнанню незаконними та скасуванню.

Також, в межах досудового розслідування 11.08.2021 проведено огляд вказаних земельних ділянок із залученням спеціалістів-геодезистів КП «Полтавський районний центр земельного кадастру Полтавської районної ради».

За результатами огляду установлено, що на земельних ділянках з кадастровими номерами 5324080700:00:026:0001, 5324080700:00:023:0034 функціонують кладовища, але частина площі земельних ділянок, а саме на земельній ділянці з кадастровим номером 5324080700:00:026:0001 на площі 2,2872 га з 3,0 га; на земельній ділянці з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034 на площі 3,6578 га з 8,0 га - засіяні сільськогосподарською культурою соняшник. Водночас, відповідно до п. 3.5 Державних санітарних правил та норм «Гігієнічні вимоги щодо облаштування і утримання кладовищ в населених пунктах України» ДСанПіН 2.2.2.028-99, затверджених постановою Головного санітарного лікаря України від 01.07.1999 № 28, кладовища повинні бути розміщені в приміській зоні міських поселень і поблизу місць розташування сіл. Санітарно-захисна зона від території кладовища/ традиційного поховання і крематорію до житлових і громадських будівель, зон відпочинку, а також колективних садів та городів повинна бути не меншою 300 м (Державні санітарні правила N 379/1404 (г0379-96), а від території кладовища для поховання урн після кремації до житлових і громадських будівель та об`єктів, що прирівнені до них, має бути не меншою 100 м.

Дані обставини стали підставою для звернення прокурора з позовом про визнання незаконними та скасування рішень Гожулівської сільської ради від 14.09.2020 № №73, 74 з одночасним поверненням до комунальної власності земельних ділянок з кадастровими номерами 5324080700:00:026:0001, 5324080700:00:023:0034.

При прийнятті рішення судом враховано наступне.

За приписами ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 83 Земельного кодексу України (далі - ЗК України в редакції на час винесення рішень), землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.

Згідно ст. 92 ЗК України визначено, що право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, безу'' встановлення строку.

Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають:

а) підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності;

б) громадські організації осіб з інвалідністю України, їх підприємства (об`єднання), установи та організації;

в) релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності;

г) публічне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування, утворене відповідно до Закону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспортуй загального користування»;

ґ) заклади освіти незалежно від форми власності;

д) співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку;

е) оператор газотранспортної системи та оператор системи передачі.

Саме органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи в межах своєї компетенції вирішують питання про відведення такої земельної ділянки, відповідно до загальних норм земельного законодавства та спеціальних норм, які встановлюють вимоги до таких об`єктів, зокрема до порядку їх розміщення та утримання.

Статтями 1, 2, 8 Закону України «Про поховання та похоронну справу» (далі - Закон) визначено, що поховання - діяльність відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у межах повноважень, визначених цим Законом, а також суб`єктів господарювання, спрямована на: забезпечення належного ставлення до тіла (останків, праху) померлого (далі - тіла); забезпечення права громадян на захоронення їхнього тіла відповідно до їх волевиявлення, якщо таке є; створення та експлуатацію об`єктів, призначених для поховання, утримання і збереження місць поховань; організацію і проведення поховань померлих та/або загиблих (далі - померлих); надання ритуальних послуг, реалізацію предметів ритуальної належності.

Місце поховання - це кладовище, крематорій, колумбарій або інша будівля чи споруда, призначена для організації поховання померлих.

Кладовище - це відведена в установленому законом порядку земельна ділянка з облаштованими могилами та/або побудованими крематоріями, колумбаріями чи іншими будівлями та спорудами, призначеними для організації поховання та утримання місць поховань. Органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи в межах своєї компетенції: вирішують відповідно до закону питання про відведення земельних ділянок для організації місць поховання; забезпечують будівництво, утримання в належному стані та охорону місць поховання; створюють ритуальні служби; вирішують питання про надання за рахунок коштів місцевих бюджетів ритуальних послуг у зв`язку з похованням самотніх громадян, ветеранів війни та праці, а також інших категорій малозабезпечених громадян; про надання допомоги на поховання померлих громадян в інших випадках, передбачених цим Законом; здійснюють контроль за дотриманням законодавства стосовно захисту прав споживачів у частині надання суб`єктами господарювання ритуальних послуг та реалізацією ними предметів ритуальної належності.

За рішенням такого органу для організації будівництва, утримання в належному стані та охорони місць поховання (кладовища) можуть бути створені спеціалізовані комунальні підприємства.

Для розміщення місця поховання рішенням уповноваженого органу в установленому законом порядку відповідному спеціалізованому комунальному підприємству (установі. організації) в постійне користування надається земельна ділянку. відповідно до ч.ч. 1 та 2 ст. 23 Закону України "Про поховання та похоронну справу".

Відповідно до ст. 28 вказаного Закону земельні ділянки, на яких розташовані місця поховання (кладовища), є об`єктами права комунальної власності і не підлягають приватизації або передачі в оренду. На території місця поховання не можуть бути розташовані об`єкти іншої, крім комунальної форми власності, за винятком випадків, передбачених статтею 29 цього Закону, яка стосується власників колумбарних ніш, намогильних споруд, склепів.

Таким чином, в порушення вказаних норм ФОП Худайбергеновій І.М., а не спеціалізованому комунальному підприємству, рішеннями Гожулівської сільської ради протиправно надано в постійне користування вказані земельні ділянки.

Як передбачено частиною 10 статті 59 Закону України «Про місцеві самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам Україні визнаються незаконними в судовому порядку.

Згідно з ч. 1 ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Змістом пункту 1 частини 1 статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Пунктами 1, 2, 3 частини третьої статті 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» встановлено, що відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, не підлягають скасуванню та/або вилученню. У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, а також у разі визнання на підставі судової рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення держави реєстрації прав, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону) проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону. Ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію права визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно ) законодавства (за наявності таких прав).

Отже, ефективним способом захисту порушених прав в даному випадку є також скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації права постійного користування ФОП Худайбергенової І.М. на земельну ділянку площею 8 га з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034 та права постійного користування на земельну ділянку площею 3 га з кадастровим номером 5324080700:00:026:0001

Судом встановлено, що рішення сорок сьомої сесії сьомого скликання Гожулівської сільської ради Полтавського району від 14.09.2020 №73 та рішення сорок сьомої сесії сьомого скликання Гожулівської сільської ради Полтавського району від 14.09.2020 №74 прийняті з порушенням вимог чинного законодавства. А отже, дані рішення підлягають визнанню незаконним та скасуванню з одночасним скасуванням державної реєстрації права постійного користування.

Враховуючи викладене, земельна ділянка площею 8 га з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034 під розміщення кладовищ та земельна ділянку площею 3 га з кадастровим номером 5324080700:00:026:0001 під розміщення кладовища підлягає поверненню.

Згідно з відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельні ділянки з кадастровими номерами 5324080700:00:023:0034, 5324080700:00:026:0001 відносяться до комунальної форми власності та є власністю Гожулівської сільської ради.

Рішенням від 29.01.2021 Полтавської міської ради на позачерговій другій сесії восьмого скликання прийнято рішення «Про реорганізацію шляхом приєднання Абазівської сільської ради, Бричківської сільської ради, Валківської сільської ради, Гожулівської сільської ради, Ковалівської сільської ради, Пальчиківської сільської ради, Сем`янівської сільської ради, Супрунівської сільської ради, Тахтаулівської сільської ради, Чорноглазівської сільської ради Полтавського району Полтавської області до Полтавської міської ради» Гожулівську сільську раду реорганізовано, шляхом приєднання до Полтавської міської ради. Цим же рішенням Полтавську міську раду визнано правонаступником всього майна, прав та обов`язків Гожулівської сільської ради.

Разом з тим, рішенням Полтавської міської ради третьої сесії восьмого скликання від 19.03.2021 «Про заходи щодо реорганізації Гожулівської сільської ради» затверджено передавальний акт прав, обов`язків, активів, пасивів, зобов`язань перед кредиторами, індивідуально визначеного майна, об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд) Гожулівської сільської ради до Полтавської міської територіальної громади в особі Полтавської міської ради.

Таким чином, на даний час саме Полтавська міська рада є органом уповноваженим розпоряджатися даними земельними ділянками.

Питання представництва інтересів держави прокурором у суді врегульовано у статті 23 Закону України «Про прокуратуру». Ця стаття визначає, що представництво прокурором держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у випадках та порядку, встановлених законом (частина перша). Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження (далі - компетентний орган), а також у разі відсутності такого органу (частина третя). Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень (абзаци перший - третій частини четвертої). У разі встановлення ознак адміністративного чи кримінального правопорушення прокурор зобов`язаний здійснити передбачені законом дії щодо порушення відповідного провадження (частина сьома).

У постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18 викладено правовий висновок про те, що прокурору достатньо дотриматися порядку, передбаченого статтею 23 Закону України «Про прокуратуру», і якщо компетентний орган протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернувся до суду з позовом в інтересах держави, то це є достатнім аргументом для підтвердження його бездіяльності. Якщо прокурору відомо причини такого незвернення, він обов`язково повинен зазначити їх в обґрунтуванні підстав для представництва, яке міститься в позові, але якщо з відповіді компетентного органу на звернення прокурора такі причини з`ясувати неможливо чи такої відповіді взагалі не отримано, то це не є підставою вважати звернення прокурора необґрунтованим.

Наведений порядок при поданні керівником Полтавської окружної прокуратура Полтавської області в особі Полтавської міської ради даного позову був дотриманий, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до частини 1 статті 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з частиною 1статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до частини 1 статті 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За приписами частини 1 статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Статтею 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені наявними в матеріалах справи доказами і підлягають задоволенню.

Судові витрати відповідно до до статті 129 ГПК України покладаються на відповідача.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 232-233,237-238 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати незаконним та скасувати рішення сорок сьомої сесії сьомого скликання Гожулівської сільської ради Полтавського району від 14.09.2020 №73, яким ФОП Худайбергеновій Ірині Михайлівні передано право постійного користування земельною ділянкою площею 8 га з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034 під розміщення кладовища.

3. Визнати незаконним та скасувати рішення сорок сьомої сесії сьомого скликання Гожулівської сільської ради Полтавського району від 14.09.2020 №74, яким ФОП Худайбергеновій Ірині Михайлівні передано право постійного користування земельною ділянкою площею 3 га з кадастровим номером 5324080700:00:026:0001 під розміщення кладовища.

4. Скасувати державну реєстрацію права постійного користування ФОП Худайбергенової Ірини Михайлівни (РНОКПП НОМЕР_1 ) на земельну ділянку площею 8 га з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034 з цільовим призначенням - розміщення кладовища з об"єктами обслуговування (реєстраційний номер об"єкта нерухомого майна 2207099253240), здійснену державним реєстратором Семянівської сільської ради Полтавського району Полтавської області Соць В.Г., рішення про державну реєстрацію якого внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 26.10.2020 за №38924410.

5. Скасувати державну реєстрацію права постійного користування ФОП Худайбергенової Ірини Михайлівни (РНОКПП НОМЕР_1 ) на земельну ділянку площею 3 га з кадастровим номером 5324080700:00:026:0001 з цільовим призначенням - розміщення кладовища з об"єктами обслуговування (реєстраційний номер об"єкта нерухомого майна 2207590153240), здійснену державним реєстратором Семянівської сільської ради Полтавського району Полтавської області Соць В.Г., рішення про державну реєстрацію якого внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 26.10.2020 за №38924816.

6. Зобов"язати ОП Худайбергенову Ірину Михайлівну ( АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) повернути Полтавській міській раді ( вул.Соборності,36, м.Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 24388285) земельну ділянку площею 8 га з з кадастровим номером 5324080700:00:023:0034 під розміщення кладовища, а Полтавську міську раду прийняти її.

7. Зобов"язати ОП Худайбергенову Ірину Михайлівну ( АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) повернути Полтавській міській раді (вул.Соборності,36, м.Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 24388285) земельну ділянку площею 3 га з з кадастровим номером 5324080700:00:026:0001 під розміщення кладовища, а Полтавську міську раду прийняти її.

8. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Худайбергенової Ірини Михайлівни ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Полтавської обласної прокуратури (вул.1100-річчя Полтавси,7, м.Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 02910060) судовий збір у розмірі 14886,00грн.

Видати наказ з набранням цим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.1,2 ст.241 ГПК України). Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (ст.256 ГПК України). Згідно ст.256 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до п.17.5 Перехідних положень ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повне рішення складено: 02.02.2023

Суддя Кльопов І.Г.

СудГосподарський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення31.01.2023
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу108763840
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —917/951/22

Ухвала від 15.08.2023

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 27.07.2023

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 27.07.2023

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 24.07.2023

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 24.07.2023

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Судовий наказ від 10.07.2023

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Судовий наказ від 10.07.2023

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Судовий наказ від 10.07.2023

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Кльопов І.Г.

Ухвала від 10.05.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Бородіна Лариса Іванівна

Ухвала від 03.05.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Бородіна Лариса Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні