Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
03 лютого 2023 року Справа №200/2276/22
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Логойди Т.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 в інтересах ОСОБА_2 про відстрочення виконання судового рішення, що ухвалено в адміністративній справі за позовом ОСОБА_2 до Київської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 28 липня 2022 року, яке набрало законної сили 29 серпня 2022 року, позов ОСОБА_2 до Київської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задоволено: визнано протиправною бездіяльність Київської міської ради щодо не розгляду відповідно до ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України клопотання ОСОБА_2 від 07 вересня 2021 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; зобов`язано Київську міську раду розглянути клопотання ОСОБА_2 від 07 вересня 2021 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України шляхом прийняття відповідного рішення з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні.
Вказаним рішенням також здійснено розподіл судових витрат: стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Київської міської ради на користь ОСОБА_2 здійснені ним документально підтверджені витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 3000 грн.
26 січня 2023 року Заматов Роман Валерійович в інтересах ОСОБА_2 через підсистему «Електронний суд» Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи звернувся до суду із заявою про відстрочення виконання судового рішення, в якій просив відстрочити виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28 липня 2022 року, що ухвалено в даній справі, в частині зобов`язання Київської міської ради розглянути клопотання ОСОБА_2 від 07 вересня 2021 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України шляхом прийняття відповідного рішення з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні, до закінчення воєнного стану.
Заяву обґрунтовував введенням в Україні воєнного стану та відповідними змінами, що внесені у зв`язку з цим до Земельного кодексу України Законом України від 24 березня 2022 року № 2145-ХІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» (розд. «Перехідні положення» Земельного кодексу України доповнено п. 27), які забороняють під час дії воєнного стану надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі. Вказані обставини вважав такими, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
В судове засідання представники осіб, які беруть участь у вирішенні заяви, не з`явилися, про дату, час і місце її розгляду повідомлялися належним чином. Неприбуття у судове засідання таких осіб не перешкоджає розгляду заяви.
Розглянувши заяву, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Згідно з ч.ч. 3 та 4 ст. 378 Кодексу підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відповідно до ч. 5 ст. 378 Кодексу відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» правовою основою введення воєнного стану є Конституція України, цей Закон та указ Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, затверджений Верховною Радою України.
Згідно зі ст. 7 цього Закону, яка регулює питання припинення та скасування воєнного стану, воєнний стан на всій території України або в окремих її місцевостях припиняється після закінчення строку, на який його було введено.
До закінчення строку, на який було введено воєнний стан, та за умови усунення загрози нападу чи небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності Президент України може прийняти указ про скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях, про що має бути негайно оголошено через засоби масової інформації.
З 24 лютого 2022 року Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», що затверджений Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, в Україні введено воєнний стан, який діє і натепер.
07 квітня 2022 року набрав чинності Закон України від 24 березня 2022 року № 2145-ХІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану», яким внесені зміни до Земельного кодексу України, а саме розд. «Перехідні положення» Кодексу доповнено п. 27, згідно з пп. 5 якого під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
19 листопада 2022 року набрав чинності Закон України від 19 жовтня 2022 року № 2698-IX, яким пп. 5 п. 27 розд. «Перехідні положення» Земельного кодексу України доповнено другим реченням такого змісту: «Положення цього підпункту не поширюються на безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також на безоплатну передачу у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом».
Позивач не є особою, на яку поширюється друге речення пп. 5 п. 27 розд. «Перехідні положення» Земельного кодексу України.
Таким чином, щодо позивача в даній справі до припинення або скасування воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі.
Отже, існують обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення і роблять його неможливим до припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Враховуючи те, що права позивача були порушені до введення воєнного стану в Україні і захищені та відновлені судовим рішенням, яке набрало законної сили, те, що Закон України від 24 березня 2022 року № 2145-ХІ прийнятий в часі пізніше, ніж положення ч. 5 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України (на час прийняття яких воєнного стану в Україні не було, і можливість такого стану не передбачалася), а також принцип обов`язковості судового рішення, згідно з яким судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України (ст. 1291 Конституції України, ч. 2 ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України), та те, що ненадання судом відстрочки у спосіб, про який просив заявник, може призвести до невиконання судового рішення або його виконання шляхом прийняття рішення з посиланням лише на перше речення пп. 5 п. 27 розд. «Перехідні положення» Земельного кодексу України (тобто без розгляду клопотання ОСОБА_2 від 07 вересня 2021 року по суті), суд дійшов висновку, що заява про відстрочення виконання судового рішення підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
Заяву Заматова Романа Валерійовича в інтересах ОСОБА_2 про відстрочення виконання судового рішення задовольнити.
Відстрочити виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28 липня 2022 року, що ухвалено в даній адміністративній справі, в частині, яка має зобов`язальний характер (в частині зобов`язання Київської міської ради розглянути клопотання ОСОБА_2 від 07 вересня 2021 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України шляхом прийняття відповідного рішення з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні), - до припинення або скасування воєнного стану, що введений в Україні.
Ухвала набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 256 КАС України, і може бути оскаржена до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали.
Повний текст ухвали складено 03 лютого 2023 року.
Суддя Т.В. Логойда
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2023 |
Оприлюднено | 06.02.2023 |
Номер документу | 108772999 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Логойда Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні