МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 лютого 2023 р. № 400/1167/21 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовом:Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, вул. 2 Екіпажна, 1, м. Миколаїв, 54003,
до відповідача:товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІЛІЯ-ТИГРІ", вул. Новосельська, 68, смт. Березанка, Миколаївська область, 57401,
про:застосування заходу реагування у сфері державного нагляду,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області звернулося до суду з позовом до товариство з обмеженою відповідальністю "Лілія-Тигрі" про застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення роботи об`єкта олійноекстракційного заводу, експлуатації будівель, споруд та приміщень, що розташовано за адресою: Миколаївська область, смт. Березанка, вул. Новосельська, 68, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що перевіркою об`єкта відповідача виявлено ряд особливо небезпечних порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
19.03.2021 р. відповідач подав відзив на позов, де зазначив, що позивач обмежився формальним посиланням на перелік виявлених перевіркою порушень і не довів обґрунтованості загрози саме таких порушень для життя і здоров`я людей. Неспівмірність загрози життю і здоров`ю таким заходам, як повне або часткове зупинення роботи підприємства, є прямим порушенням прав позивача, позбавляє його можливості отримання прибутку, ставить під загрозу його існування. Крім того, відповідач зазначив про здійснення заходів з усунення виявлених перевіркою порушень, надавши відповідні докази.
25.03.2021 р. позивач подав відповідь на відзив, в якій відзначив, що доказом усунення виявлених перевіркою порушень має бути акт, складений за результатами проведення позапланового заходу контролю.
21.04.2021 р. провадження у справи було зупинено для примирення сторін.
За заявою позивача ухвалою від 30.01.2023 р. провадження у справі поновлено, про що відповідача повідомлено на електронну адресу.
Справу розглянуто в письмовому провадженні.
З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:
Наказом від 03.02.2021 р. № 67 затверджено призначено проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) відповідача.
У лютому 2021 року позивачем проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю), за результатами якого складено акт від 05.02.2021 р. № 8, в якому зафіксовані порушення, виявлені під час перевірки.
Одинадцять з виявлених порушень є особливо небезпечними, оскільки створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Після відкриття провадження у справі відповідач частково усунув виявлені порушення, що підтверджено актом позапланового заходу державного нагляду (контролю) від 30.04.2021 р. № 62.
Так, не усунуто п`ять із одинадцяти особливо небезпечних порушень, а саме:
1)тип заповнення прорізів у протипожежних перешкодах не відповідає вимогам ДБН В.1.1-7-2016, а саме: не влаштовано протипожежні двері та клапани, з підписанням відповідних актів, у протипожежних перегородках, стінах та перекриттях, що розділяють приміщення різного функціонального призначення і різних категорій за вибухопожежною та пожежною небезпекою (порушено п. 2.3 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 р. № 1417 (далі Правил));
2)приміщення, в якому влаштовано насоси для перекачування рослинних олій та жирів, не відокремлене від інших приміщень протипожежною стіною 2 типу (порушено п. 2.3 розділу ІІІ Правил);
3)не проведено вогнезахисне обробляння несучих металевих конструкцій (колони, балки, ферми) з метою приведення їхньої вогнестійкості відповідно до ступеня вогнестійкості будівлі, в якій вони влаштовані (порушено п. 2.8 розділу ІІІ Правил);
4)не виконано захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів з підписанням відповідних актів (порушено п. 1.21 розділу ІV Правил);
5)впроваджені автоматичні системи протипожежного захисту не введені в експлуатацію з підписанням відповідного акта (порушено п. 1.2 розділу V Правил).
Акт позапланової перевірки підписаний керівником товариства без зауважень. Примірник акту надіслано на адресу відповідача поштою.
Приписами ст. 22, 55 Кодекс Цивільного захисту України (далі КЦЗ) обов`язок забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки покладено на суб`єктів господарювання.
Частиною 2 ст. 68 КЦЗ передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Серед повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, є звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей (п. 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ).
Згідно зі ст. 70 КЦЗ повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду, за наявності підстав, передбачених ч. 1 вказаної статті.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
З квітня 2021 року відповідач не усунув виявлених позаплановою перевіркою порушень.
Існуючий стан пожежної та техногенної безпеки товариства зумовлює перебування працівників та відвідувачів в умовах реальної загрози їхньому життю та здоров`ю.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Судові витрати суб`єкту владних повноважень не відшкодовуються.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області (вул. 2-га Екіпажна, 1, м. Миколаїв, 54003, ідентифікаційний код 38524996) до товариство з обмеженою відповідальністю "Лілія-Тигрі" (вул. Новосельська, 68, смт. Березанка, Миколаївська область, 57401, ідентифікаційний код 41540397) про застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення роботи об`єкта олійноекстракційного заводу, експлуатації будівель, споруд та приміщень, що розташовано за адресою: Миколаївська область, смт. Березанка, вул. Новосельська, 68, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, задовольнити повністю.
2. Застосувати до товариство з обмеженою відповідальністю "Лілія-Тигрі" (вул. Новосельська, 68, смт. Березанка, Миколаївська область, 57401, ідентифікаційний код 41540397) захід реагування у вигляді повного зупинення роботи об`єкта олійноекстракційного заводу, експлуатації будівель, споруд та приміщень, що розташовано за адресою: Миколаївська область, смт. Березанка, вул. Новосельська, 68, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дата складення повного судового рішення 06.02.2023 р.
Суддя Н. В. Лісовська
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2023 |
Оприлюднено | 08.02.2023 |
Номер документу | 108800700 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Лісовська Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні