Рішення
від 06.02.2023 по справі 683/2680/22
СТАРОКОСТЯНТИНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 683/2680/22

2/683/132/2023

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2023 року м. Старокостянтинів

Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області

в складі головуючого - судді Андрощука Є.М.

з участю секретаря Градомської Д.Р.

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

представника відповідача ОСОБА_3

представника третьої особи Григорук Л.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Старокостянтинові в порядку спрощеного судового провадження цивільну справі за позовом ОСОБА_1 до Старокостянтинівської міської станції юних техніків, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради, про скасування наказу про переведення та поновлення на роботі,

В С Т А Н О В И В:

03 жовтня 2022 року ОСОБА_1 звернулася в суд із позовом до Старокостянтинівської міської станції юних техніків, в якому просить: визнати незаконним та скасувати наказ директора Старокостянтинівської міської станції юних техніків №38-к від 31.08.2022 року про переведення ОСОБА_1 з посади заступника директора з навчально-виховної роботи на посаду керівника гуртка; поновити ОСОБА_1 на роботі в Старокостянтинівській міській станції юних техніків на посаді заступника директора з навчально-виховної роботи або на рівнозначній посаді.

В обґрунтування позову посилалась на те, що 01.06.2021 року її прийнято на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи Старокостянтинівської міської станції юних техніків (далі - CM СЮТ) у зв`язку із переведенням з посади директора Центру дитячої творчості Старокостянтинівської міської ради.

Відповідно до запису в трудовій книжці, посадової інструкції вона працювала на посаді «Заступник директора з навчально-виховної роботи».

Згідно з раніше затвердженим штатним розписом CM СЮТ також була затверджена ще одна штатна одиниця «Заступника директора з методичної роботи».

18.04.2022 року директором CM СЮТ прийнято наказ №17-к «Про наступне вивільнення працівників у зв`язку з скороченням чисельності або штатів у Старокостянтинівській міській станції юних техніків», відповідно до якого про вивільнення було повідомлено усіх працівників.

22.04.2022 року директором CM СЮТ прийнято наказ №18-к «Про внесення змін до

штатного розпису у зв`язку із скороченням посад (професій) та створення комісії», відповідно до якого в CM СЮТ було виведено адміністративно-господарський персонал, а саме: заступник директора - 1 штатна одиниця.

При цьому у вказаному наказі не зазначено, яка саме посада заступника директора (з

навчально-виховної роботи чи з методичної роботи) мала буди виведена до 31.08.2022 року.

Натомість з урахуванням вказаного наказу було внесено зміни до штатного розпису та визначено посаду «Заступник директора».

Таким чином, в CM СЮТ виникла нова посада «Заступник директора», яка була вільною (вакантною).

29.06.2022 року позивачу було вручено повідомлення №2 «Про вивільнення працівників у зв`язку з скороченням чисельності або штатів».

Вказаним повідомленням їй було запропоновано переведення лише на вакантну посаду керівника гуртка Старокостянтинівської міської станції юних техніків з тижневим педагогічним навантаженням в обсязі 18 годин, проте не було запропоновано переведення на посаду «Заступника директора».

28.09.2022 року відбулося засідання комісії з визначення осіб, які мають переважне право залишитися на роботі або щодо яких встановлено обмеження на звільнення за скороченням чисельності або штатів. Про засідання вказаної комісії позивача у встановленому порядку не повідомляли, у зв`язку із чим вказана комісія була проведена без її участі. При цьому комісією не було встановлено причини неявки для участі в ній.

На засіданні вказаної комісії директором CM СЮТ до комісії доведено інформацію, яка не відповідає дійсності. Так, під час виступу директором зазначено, що скороченню підлягає одна посада заступника директора одна штатна одиниця. Також директором зазначено, що існує дві посади заступника директора з розмежуванням обов`язків згідно посадових інструкцій на навчально-виховну та методичну роботу.

Проте вказане директором не відповідає дійсності, адже не існувало двох ідентичних посад заступника директора, а існувало дві окремі посади (заступника директора з навчально-виховної роботи та заступника директора з методичної роботи), функціональні обов`язки яких визначенні посадовими інструкціями.

Так, назва посади позивача у всіх наказах (зокрема в наказі про переведення від 31.08.2022 року), в тому числі в моїй посадовій інструкції, записі в трудовій книжці значиться як «Заступник директора з навчально-виховної роботи».

Тому скороченню підлягали не одна посада, а дві різні: заступник директора з навчально-виховної роботи та заступник директора з методичної роботи.

До повноважень вказаної комісії відносилися повноваження щодо визначення осіб, які мають переважне право залишитися на роботі при збереженні однієї із рівнозначних посад, що скорочується.

Натомість комісією було прийнято рішення щодо розподілу вакантних посад у CM СЮТ.

Таким чином, комісією безпідставно прийнято рішення про рекомендацію кандидатури ОСОБА_4 на новостворену посаду заступника директора, яка була вакантною.

За таких умов позивача було обмежено у можливості вибору вакантних посад. Адже станом на дату вручення мені повідомлення №2 від 29.06.2022 року окрім посади керівника гуртка була вакантна ще й посада заступника директора, яку позивачу запропоновано не було.

Оскільки позивачу на даний час 55 років і в її віці важко знайти іншу роботу, вона була вимушена погодитися на пропозицію щодо переведення, адже у разі незгоди з переведенням її було б звільнено.

Крім того позивач вважає, що підстави для вивільнення працівників у зв`язку з скороченням чисельності або штатів у CM СЮТ, вказані у повідомленні від 29.06.2022 року №39/01-19/2022, відсутні, а отже підстав для скорочення її посади (заступника директора з навчально-виховної роботи) відсутні, з урахуванням наступного.

Діяльність CM СЮТ здійснюється відповідно до Статуту.

Відповідно до п.5.2 Статуту, структура та штати СЮТ розробляються його керівником у межах затверджених видатків на оплату праці відповідно до встановлених нормативів і затверджуються органом управління освітою, у сфері управління якого перебуває заклад.

Відповідно до п.2 Типових штатних нормативів позашкільних навчальних закладів, затверджених Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2012 року №1230 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2012 р. за №1935/22247), штатний розпис позашкільного навчального закладу розробляється в межах затвердженого центральними та місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування фонду заробітної плати з дотриманням вимог, передбачених цими Типовими штатними нормативами, з урахуванням типу навчального закладу, контингенту вихованців, учнів, слухачів, кількості груп, режиму роботи закладу, площ і санітарного стану приміщень, будівель і споруд, наявності філій і структурних підрозділів, а також технічних засобів навчання, обладнання та спорядження.

Пунктом 3.2 Типових штатних нормативів позашкільних навчальних закладів, встановлено чисельність адміністративно-господарського персоналу позашкільних навчальних закладів (далі - заклад).

Так, посада заступника директора (з навчальної, навчально-виховної, методичної, виховної, навчально-методичної роботи) вводиться:

за наявності до 300 вихованців, учнів - 0,5 нормативної чисельності (максимальна);

за наявності до 600 вихованців, учнів - 1 нормативної чисельності (максимальна);

за наявності до 600 і більше вихованців, учнів - 2 нормативної чисельності (максимальна).

Однак при обґрунтуванні необхідності вивільнення працівників для обрахунку чисельності вихованців, учнів взяті відомості станом на кінець навчального року (у другому кварталі календарного року).

Фонд заробітної плати CM СЮТ був затверджений Старокостянтинівською міською радою на період з 01.01.2022 року по 31.12.2022 року.

Таким чином, існуюча чисельність працівників CM СЮТ станом на квітень місяць 2022 року не потребувала будь-яких змін, оскільки неможливо спрогнозувати чисельність вихованців, учнів станом на початок нового навчального року (вересень 2022 року).

Крім того, позивачу не надавали для ознайомлення змінений штатний розпис, а тому йому невідомо, чи затверджений він відповідно до положень Статуту CM СЮТ.

За таких умов позивач вважає, що при проведенні процедури вивільнення працівників у зв`язку зі скороченням чисельності або штатів у Старокостянтинівській міській станції юних техніків було порушено вимоги КЗпП України, Конституції України, Конвенції Міжнародної організації праці «Про припинення трудових відносин з ініціативи роботодавця», внаслідок чого її переведено на іншу посаду із меншою зайнятістю та заробітною платою.

Представник відповідача у відзиві на позов зазначив, що на момент прийняття позивачки на роботу у штатному розписі Старокостянтинівської міської станції юних техніків було дві штатні одиниці «заступник директора», що підтверджується штатним розписом від 27.05.2021 року, затвердженим наказом від 27.05.2021 року, №34.

Згідно з чинним законодавством України назва посади у штатному розписі повинна відповідати Національному класифікатору України ДК 003:2010 „Класифікатор професій (затверджений наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010р. № 327), а отже «заступник директора з навчально-виховної роботи» і «заступник директора з методичної роботи у класифікаторі не передбачений.

У відповідності до Типових штатних нормативів позашкільних навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 31.10.2012р. №1230, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2012 р. за № 1935/22247, які поширюються на позашкільні навчальні заклади комунальної форми власності, адміністративно-господарський персонал позашкільних навчальних закладів формується з урахуванням типу навчального закладу, контингенту вихованців, учнів, слухачів, кількості груп, режиму роботи закладу, площ і санітарного стану приміщень, будівель і споруд, наявності філій і структурних підрозділів, а також технічних засобів навчання, обладнання та спорядження, в межах затвердженого центральними та місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування фонду заробітної плати.

На момент призначення позивачки на посаду 01 червня 2021 року мережа гуртків закладу збільшилась у зв`язку з реорганізацією Старокостянтинівського районного Центру дитячої творчості (далі Центру) та приєднанням гуртків науково-технічного напряму реорганізованого Центру до мережі Старокостянтинівської міської станції юних техніків, і становила понад 600 вихованців. У зв`язку з цим у штатний розпис CM СЮТ було введено дві посади заступника директора, що не суперечило п.3.2 Типових штатних нормативів позашкільних навчальних закладів. Штатний розпис був затверджений наказом директора CM СЮТ від 27.05.2021 року №34 «Про затвердження змін до шатного розпису», погоджений начальником управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради від 31.05.2021 року №81 і погоджений виборним профспілковим органом у відповідності до вимог чинного законодавства. Внутрішнім наказом відповідача від 31.05.2021р. №11-к, та посадовою інструкцією від 01.06.2021р. №6, затвердженою наказом відповідача від 01.06.2021р. №37, рівноцінні посади було розмежовано за рахунок визначення функціональних обов`язків кожного з заступників. А отже ніякої новоствореної посади «заступник директора», як стверджує позивач, у штат CM СЮТ не введено.

Внаслідок військової агресії російської федерації проти України в CM СЮТ виникла необхідність у зміні організаційної структури через мобілізацію керівників гуртків на військову службу, звільнення за власним бажанням керівників гуртків сумісників, зменшення кількості вихованців, багато з яких виїхало за кордон та за межі громади. Враховуючи вищезазначені обставини, директором видано наказ №32 від 04.04.2022 року «Про внесення змін у структуру і штатний розпис та проведення консультацій з профспілкою». Право власника або уповноваженого ним органу визначати чисельність працівників і штатний розпис закріплено у статті 64 Господарського кодексу України, згідно з якою підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис.

Профспілковому комітету CM СЮТ направлено повідомлення про оптимізацію організаційної структури та вивільнення працівників у зв`язку із скороченням чисельності або штатів від 07 квітня 2022 року, № 19/01-19/2022, та проведені консультації про заходи щодо відвертання звільнень працівників або скорочення їх кількості, пом`якшення несприятливих наслідків відповідно до ст.49 КЗпП. Відповідні рішення оформлені Протоколом профспілки від 21 квітня 2022 року, №2.

18 квітня 2022 року відповідач видав наказ №17-к «Про наступне вивільнення працівників у зв`язку із скороченням чисельності або штатів у Старокостянтинівській міській станції юних техніків» та попередив працівників про можливі зміни умов праці, а 22 квітня наказом №18-к вносить зміни до штатного розпису закладу в зв`язку зі скороченням посад (професій).

Зі змістом даних наказів усіх працівників закладу, в тому числі позивачку, було ознайомлено на нараді при директорі, що підтверджується протоколом наради від 26.04.2022 року №4. Також дані накази були розміщені в офіційному веб-чаті закладу.

Відповідно до статті 11 Закону України «Про позашкільну освіту», пунктів 36-37 Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою КМУ від 06.05.2001 року №433, пунктів 4.2, 6.3, 6.4 Статуту Старокостянтинівської міської станції юних техніків, враховуючи несприятливі фактори та кризові явища у соціально-економічному розвитку суспільства, соціально-економічний стан Старокостянтинівської міської територіальної громади та результати діяльності роботи гуртків закладу у 2021-2022 навчальному році, з метою внесення змін в організацію навчально-виховного процесу на 2022-2023 навчальний рік та забезпечення відповідності фактичної чисельності штату працівників Старокостянтинівської міської станції юних техніків на 01 вересня 2022 року відповідно до чинного законодавства, 26 квітня 2022 року проведено засідання Педагогічної ради CM СЮТ, на якій розглянуто питання «Про формування прогнозованої мережі CM СЮТ та навчальних планів на 2022-2023 навчальний рік» та «Про попереднє педагогічне навантаження та можливі зміни в організаційній структурі CM СЮТ». За підсумками засідання Педагогічної ради ухвалені рішення, затверджені протоколом Педагогічної ради від 26 квітня 2022 року №2, про зміни в організаційній структурі та штатному розписі CM СЮТ відповідно.

Наказом від 25.05.2022 року, №43 затверджено штатний розпис у новій редакції. Зі змістом наказу та змінам у штатному розписі працівників закладу ознайомлено на нараді при директорі 31.05.2022 року, протокол №5.

01 червня директором CM СЮТ видано наказ №50 «Про заходи щодо наступного вивільнення працівників у зв`язку зі скороченням чисельності або штатів та зміною істотних умов праці працівників на 2022-2023 навчальний рік».

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 40 КЗпП України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників. Скорочення штатів передусім стосувалося заступників директора, позаяк зменшення кількості вихованців (менше 600) тягнуло за собою скорочення однієї посади «заступник директора» (п.3.2. Типових нормативів). Тому позивач та інший заступник директора, ОСОБА_5 , були попереджені про можливе скорочення. З метою захисту конституційного права працівників на працю та недопущення незаконного звільнення, питання про скорочення зазначених вище працівників та переважне право залишення на посаді когось з них вирішувалося комісійно.

Позивач у позовній заяві стверджує, що не була належним чином повідомлена про засідання комісії з визначення осіб, які мають переважне право залишитися на роботі або щодо яких встановлено обмеження на звільнення за скороченням чисельності або штатів (далі по тексту - комісія), однак це твердження спростовується наступними фактами. Перш за все, запрошувати зацікавлених осіб щодо яких ведеться засідання, - це право, а не обов`язок комісії, оскільки чинним законодавством не передбачена процедура обов`язкового повідомлення. По-друге, інформацію про засідання комісії, позивачу було повідомлено директором у присутності працівників закладу, що підтверджується актом від 24 червня 2022 року, при цьому зачитано вголос наказ директора від 01.06.2022 року №50 та наказ від 24.06.2022 року №30-к, яким внесено зміни до наказу №18-к від 22.04.2022 року, а саме: скасовано пункти 3, 4, 5, 6, 7 та 8. Крім того, інформація щодо дати, місця і часу засідання була оприлюднена 24.06.2022 року у веб-чаті закладу. Більш того, вона була переглянута позивачем, що підтверджується скріншотами з чату. При цьому обом претенденткам на залишення на посаді було запропоновано додатково надати комісії матеріали, які б підтвердили вищий кваліфікаційний рівень при рівних можливостях (рівень освіти, особисті досягнення, результативність, сертифікати про підвищення кваліфікації, документацію про соціально-матеріальне становище, продуктивність праці, тощо). Позивач своїм правом на надання додаткової інформації і матеріалів не скористалася. Крім того, за 10 хвилин до початку засідання позивач зателефонувала керівнику CM СЮТ та повідомила про погане самопочуття. Також вона проінформувала, що знаходиться на прийомі у сімейного лікаря. Телефонна розмова відбувалася у режимі гучного зв`язку у присутності членів комісії, які чули все, що говорила позивач. Жодних клопотань щодо перенесення засідання комісії від неї не надходило, про що комісія склала акт від 28.06.2022 року та продовжила роботу. На основі відомостей, які містилися в особових справах та згідно поданих додатково матеріалів, комісія провела порівняння продуктивності праці позивачки та іншої претендентки на посаду заступника директора. Комісією було встановлено, що на момент засідання позивач не є членом профспілки (власноручно написана заява від 01.06.2021 року про вихід з профспілки). Виявлено, що непродуктивні втрати робочого часу позивачки у закладі загалом становили 4 місяці та 9 днів, оскільки 08.11.2021 року наказом 42-к її було відсторонено від роботи через відмову від вакцинації. Даний факт не потребує доведення, так як підтверджується судовим рішенням у справі № 683/3871/21. Крім того, 22 дні вона перебувала у відпустці без збереження заробітної плати згідно наказу від 02.03.2022 року, №6-к. За час відсутності позивачки внаслідок відсторонення від роботи і до моменту скасування наказу про відсторонення у зв`язку з військовим станом (наказ №3-к від 25.02.2022 року) та під час перебування у відпустці її функціональні обов`язки виконувала ОСОБА_5 (наказ 42-к від 08.11.2021 року). При визначенні переважного права на залишення на роботі з врахуванням кваліфікації та продуктивності праці комісія в кінцевому підсумку таке право визначила за сукупністю цих двох показників. Відповідно до висновків комісії позивачка показала нижчий рівень продуктивності праці та не мала переважного права на залишення на посаді. При цьому до уваги взяті рівень освіти, висновки атестаційних комісій щодо кваліфікації, стаж роботи у закладі, додаткові навантаження, участь в науково-практичних та науково-методичних масових заходах, результативність, участь у фахових конкурсах, тощо.

З урахуванням правових висновків, викладених у постановах Верховного Суду від 11 липня 2018 року у справі № 816/1232/17, від 17 березня 2020 року у справі № 826/510/16, для виявлення працівників, що підлягають у першу чергу залишенню на роботі при скороченні штатів, роботодавець повинен зробити порівняльний аналіз продуктивності праці й кваліфікації тих працівників, які залишилися на роботі, і тих, які підлягають звільненню. Такий аналіз був проведений комісією шляхом складання порівняльної таблиці (додаток №1 до протоколу комісії) з наведенням даних, що свідчать про переважне право ОСОБА_4 перед позивачкою на залишення на роботі. Тобто через роботу комісії роботодавець з`ясовував ці обставини та прийняв відповідне рішення.

На підставі висновків комісії, протокол №1, директором CM СЮТ видано наказ №54 від від 28.06.2022 року, яким на посаді заступника директора залишено ОСОБА_6 з об`єднанням функцій навчально-виховної та методичної роботи. Позивачці під особистий підпис 30.06.2022 року було вручено Повідомлення №1 від 29.06.2022 року про наступне звільнення з посади в зв`язку зі скороченням чисельності або штатів та відповідно до її кваліфікаційного рівня запропоновано вакантну посаду керівника гуртка з тижневим навантаженням 18 годин. Факт вручення підтверджується актом, складеним за участю присутніх при врученні працівників закладу. Позивачка погодилася на переведення на посаду керівника гуртка.

Згідно зі штатним розписом, затвердженим наказом директора від 25.05.2022 року №43, погодженим начальником управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради від 31.08.2022 року №51/2/2022-0 і погодженим виборним профспілковим органом у відповідності до вимог чинного законодавства, тарифікації на 2022-2023 навчальний рік, вакантною була посада керівника гуртка, про що позивач була повідомлена і власноруч написаною заявою погодилася на роботу на посаді керівника гуртка з тижневим навантаженням 18 годин. Наказом №38-к від 31.08.2022 року позивачку переведено на посаду керівника гуртка згідно з поданою заявою.

Таким чином відповідач вважає, що ним під час переведення позивача виконано вимоги Закону, а тому просить суд у задоволенні позовних вимог відмовити.

Ухвалою Старокостянтинівського райсуду від 06.12.2022р. залучено третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради.

У судовому засіданні позивач та її представник позовні вимоги підтримали повністю, просили позов задовольнити, з вищенаведених підстав.

Представник відповідача позов не визнав, заперечив проти його задоволення через його необґрунтованість та недоведеність.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради заперечила проти задоволення позову, через його необґрунтованість та недоведеність.

Суд, заслухавши пояснення сторін, допитавши свідка, дослідивши докази у справі, дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Згідно зп.1ст.40КЗпП України трудовий договір, укладений на невизначений строк, може бути розірваний роботодавцем у випадку змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

Порядок вивільнення працівників визначений статтею 49-2 КЗпП України. Так,про наступневивільнення працівниківперсонально попереджаютьне пізнішеніж задва місяці. Одночасно з попередженням про звільнення у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації.

У судовому засіданні встановлено, що Старокостянтинівська міська станція юних техніків діє відповідно до Статуту, затвердженого Рішенням сесії Старокостянтинівської міської ради №13 від 04.12.2009 року.

Згідно з п.1.1 Статуту СЮТ є позашкільним навчальним закладом, входить в структуру Управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради і за своєю організаційно-правовою формою є комунальним закладом (розділ 2 Статуту) (а.с.183).

Пунктом 4.2 розділу 4 цього Статуту визначено, що структура та штати СЮТ розробляються його керівником у межах затверджених видатків на оплату праці відповідно до встановлених нормативів і затверджуються органом управління освітою, у сфері управління якого перебуває заклад.

Пунктом 6.3 розділу 6 Статуту визначена компетенція директора СЮТ, зокрема передбачено, що він видає у межах своєї компетенції накази і розпорядження і контролює їх виконання.

Виходячи із зазначених вимог Статуту, директор повинен саме «розробляти» новий штатний розпис СЮТ та після відповідних погоджень подавати його на «затвердження» до Управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради.

Судом встановлено, що відповідно до наказу №11-к від 31.05.2021р. директора Старокостянтинівської міської станції юних техніків з 01 червня 2021р. ОСОБА_1 прийнята на посаду заступника директора з навчально-виховної роботи Старокостянтинівської міської станції юних техніків, що підтверджується даними запису №32 трудової книжки НОМЕР_1 від 09.09.1988р. (а.с.6-7) та копією зазначеного наказу (а.с.64).

25 травня 2022р. виданий наказ директора СМ СЮТ №43 «Про затвердження змін до штатного розпису», яким зокрема визначено:

- затвердити в новій редакції та ввести в дію шатний розпис Старокостянтинівської міської станції юних техніків з 01 вересня 2022 року;

- подати на погодження шатний розпис на 2022-2023 навчальний рік Старокостянтинівської міської станції юних техніків начальнику управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради та на погодження голові профспілки Старокостянтинівської міської станції юних техніків.

Як вбачається із нового штатного розпису (а.с.196), у ньому зазначено, що він затверджений наказом директора СМ СЮТ від 25.05.2022 року №43, погоджений наказом начальника Управління освіти від 30.08.2022 року №51/2/2022-о (зазначена дата його погодження начальником Управління освіти 31.08.2022 року) та погоджений головою профспілки СМ СЮТ 30.08.2022 року. Згідно зі штатним розписом передбачена одна посада заступника директора.

Разом з цим, зазначений у цьому штатному розписі наказ Управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради від 30 серпня 2022 року №51/2/2022-о «Про умови оплати праці працівників закладів позашкільної освіти та інших установ освіти на 2022-2023 навчальний рік» (а.с.247-250) містить, зокрема, такі вимоги:

пункт 11: «Керівникам закладів освіти затвердити структуру, штати, тарифікаційні списки працівників закладу за погодженням із профспілковим комітетом не пізніше 05 вересня 2022 року і подати на погодження управлінню освіти»;

пункт 13: «Наказ набуває чинності 01 вересня 2022 року».

Тобто наказом начальника Управління освіти від 30.08.2022 року №51/2/2022-о шатний розпис СМ СЮТ не був погоджений, а натомість був встановлений строк для подання керівниками закладів освіти на погодження нових штатних розписів.

Таким чином, ураховуючи вищезазначені положення Статуту СМ СЮТ щодо порядку затвердження штатів, суд зауважує, що процедура затвердження штатного розпису Старокостянтинівської міської станції юних техніків на 2022-2023 навчальний рік не відповідає вимогам Статуту СМ СЮТ, а саме: штатний розпис був затверджений директором СЮТ, а не Управлінням освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради.

31 серпня 2022р. наказом директора Старокостянтинівської міської станції юних техніків №38-к від 31.08.2022р. згідно з новим штатним розписом переведено ОСОБА_1 з посади заступника директора з навчально-виховної роботи на посаду керівника гуртка з тижневим навантаженням 18 год. з 01 вересня 2022р. з підстав заяви ОСОБА_1 від 31.08.2022р. та повідомлення про заплановане вивільнення від 29.06.2022р. (а.с.61).

Водночас наказ Управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради від 30 серпня 2022 року №51/2/2022-о, яким визначено подання на погодження нового штатного розпису, набув чинності 01 вересня 2022 року, тобто після видання 31.08.2022 року наказу директора СЮТ про переведення ОСОБА_1 у зв`язку з прийняттям нового штатного розпису.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що під час переведення ОСОБА_1 на іншу посаду відповідачем не дотримано визначеного статтею 49-2 КЗпП України двохмісячного строку персонального попередження працівника про наступне звільнення з одночасною пропозицією працівникові іншої роботи на тому самому підприємстві, в установі, організації.

Тому наказ директора СЮТ від 31.08.2022 року №38-к про переведення ОСОБА_1 підлягає скасуванню та необхідно поновити ОСОБА_1 на попередній посаді заступника директора з навчально-виховної роботи.

Керуючись ст.ст. 76-80, 89, 141, 263-265 ЦПК України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити. Визнати незаконним та скасувати наказ директора Старокостянтинівської міської станції юних техніків №38-к від 31 серпня 2022 року про переведення ОСОБА_1 з посади заступника директора з навчально-виховної роботи на посаду керівника гуртка.

Поновити ОСОБА_1 на посаді заступника директора з навчально-виховної роботи Старокостянтинівської міської станції юних техніків з 01 вересня 2022 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів до Хмельницького апеляційного суду через Старокостянтинівський районний суд.

У разі проголошення в судовому засіданні лише вступної та резолютивної частини судового рішення, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їх права, свободи чи обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Позивач: ОСОБА_1 ; місце проживання АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 .

Відповідач: Старокостянтинівська міська станція юних техніків Хмельницька область м.Старокостянтинів вул.Івана Франка,39, код ЄДРПОУ 36771262.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Управління освіти виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради Хмельницька область м.Старокостянтинів вул.Ессенська,2, код ЄДРПОУ 25889776.

Повне рішення суду складене 06 лютого 2023 року.

Суддя Є.М. Андрощук

СудСтарокостянтинівський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення06.02.2023
Оприлюднено08.02.2023
Номер документу108813518
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про поновлення на роботі, з них

Судовий реєстр по справі —683/2680/22

Постанова від 21.12.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Тітов Максим Юрійович

Ухвала від 13.06.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Тітов Максим Юрійович

Постанова від 02.05.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Постанова від 02.05.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Ухвала від 27.03.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Ухвала від 24.03.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Ухвала від 15.03.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Рішення від 06.02.2023

Цивільне

Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області

Андрощук Є. М.

Рішення від 01.02.2023

Цивільне

Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області

Андрощук Є. М.

Ухвала від 06.12.2022

Цивільне

Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області

Андрощук Є. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні