Ухвала
від 01.02.2023 по справі 380/15329/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/15329/22

У Х В А Л А

з питань зупинення провадження

01 лютого 2023 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого-суддіКоморного О.І.

секретар судового засіданняМарець В.В.

з участю:

представника позивача Івашко Р.М.

представника позивача Вовк У.Я.

представника відповідачаВинницький В.В.

представника відповідачаПоліщук О.С.

розглянув у відкритому судовому засіданні клопотання відповідачів про зупинення провадження у адміністративній справі за позовом Підприємства громадської організації Асоціація інвалідів захисників вітчизни Львівська здравниця про визнання протиправними дій та скасування рішення Львівської міської ради, Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради, Міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, за участю третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову на стороні відповідача Управління екології та природніх ресурсів Львівської міської ради, Львівське комунальне підприємство Муніципальна варта, Департамент житлового господарства та архітектури Львівської міської ради, Департамент міської агломерації Львівської міської ради.

в с т а н о в и в:

До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Підприємства громадської організації «Асоціація інвалідів захисників вітчизни «Львівська здравниця» з вимогами:

- визнати незаконним та скасувати рішення Львівської міської ради в особі комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, оформлене протоколом №21 від 26.10.2022 p., щодо встановлення обмежувальних конструкцій для перешкоджання заїзду на ділянку по вул. Широкій, 2 в смт. Брюховичі Львівської міської територіальної громади, щодо призупинення встановлення огорожі вказаної території та демонтажу встановлених елементів огорожі;

- визнати дії Львівської міської ради в особі комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій щодо прийняття рішення, оформленого протоколом №21 від 26.10.2022 p., щодо встановлення обмежувальних конструкцій для перешкоджання заїзду на ділянку по вул. Широкій, 2 в смт. Брюховичі Львівської міської територіальної громади, щодо призупинення встановлення огорожі вказаної території та демонтажу встановлених елементів огорожі протиправними;

- визнати дії Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради щодо призупинення встановлення огорожі ділянки по вул. Широкій, 2 в смт. Брюховичі Львівської міської територіальної громади та демонтажу встановлених елементів огорожі протиправними.

Ухвалою від 02.11.2022 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалою від 05.12.2022 справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою від 14.12.2022 судом залучено співвідповідачем Міську комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій.

Представником Шевченківської районної адміністрації відповідач - 2, а також представником Львівської міської ради відповідач -1 в судовому засіданні 04.01.23 р. подано клопотання про зупинення провадження у справі.

Клопотання мотивоване тим, що згідно протоколу № 21 від 26.10.2022, міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій вирішила визнати небезпечною та такою, що потребує вжиття невідкладних заходів реагування ситуацію щодо проведення будівельних робіт в смт. Брюховичі на вул. Широкій, 2 у зв`язку з: проведенням підготовчих будівельних робіт із встановлення огорожі земельної ділянки без відповідного дозволу з порушенням об`єктів благоустрою для влаштування будівельного майданчика, незаконною зрізкою зелених насаджень на земельній ділянці, відсутністю погодженого в`їзду та виїзду на земельну ділянку та дорожніх знаків, які попереджають про виїзд транспортних засобів. У зв`язку з чим вирішено:

-Голові Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради убезпечити доступ до тротуару та проїжджої частини дороги від незаконного облаштування заїзду шляхом встановлення обмежувальних конструкцій; вжити ряд заходів щодо призупинення встановлення огорожі території, а також здійснити демонтаж встановлених елементів огорожі;

-Управлінню екології та природних ресурсів Львівської міської ради утриматись від видачі будь-яких документів щодо зрізки дерев та зелених насаджень;

-В.о. директора «Муніципальна варта» забезпечити громадський порядок та унеможливити проведення незаконних дій на території;

-Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради звернутися в ПАТ «Львівобленерго» щодо перевірки законності підключення до мереж енергопостачання даної території;

-Департаменту міської агломерації Львівської міської ради забезпечити доступ до приміщень Офісу Львівської громади смт. Брюховичі для можливості цілодобового перебування представників ЛКП «Муніципальна варта»;

-Департаменту міської агломерації Львівської міської ради звернутися до поліції для забезпечення громадського порядку на час проведення вищезазначених заходів.

Вказує, що Ухвалою слідчого судді Галицького районного суду м. Львова від 02.06.2021 у справі №461/4579/21, пров. 1-кс/461/3150/21, в межах кримінального провадження № 42021140000000031 від 17.02.2021, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, накладено арешт на земельну ділянку з кадастровим номером 4610166300:05:004:0002 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, яка розташована за адресою: смт. Брюховичі, вул. Широка, 2 (в тому числі із забороною здійснювати будь-які дії щодо поділу та/або об`єднання земельних ділянок, знищення об`єкта незавершеного будівництва (школи) готовністю 46% площею 10 390,5 м. кв, який знаходиться на земельній ділянці).

19.09.2022 адвокат Горніцький Сергій Іванович в інтересах підприємства Громадської організації «Асоціація інвалідів захисників вітчизни» «Львівська здравниця» звернувся в Галицький районний суд м. Львова з клопотанням, в якому просив слідчого суддю скасувати арешт накладений ухвалою від 02.06.2021 слідчого судді Галицького районного суду м. Львова в межах кримінального провадження №42021140000000031 від 17.02.2021 на земельну ділянку з кадастровим номером 4610166300:05:004:0002, площею 3,46 га для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, яка розташована за адресою: Львівська область, смт. Брюховичі, вул. Широка, 2 (в тому числі із забороною здійснювати будь-які дії щодо поділу та/або об`єднання земельних ділянок, знищення об`єкта незавершеного будівництва (школи) готовністю 46% площею 10 390,5 м.кв, який знаходиться на земельній ділянці).

Ухвалою від 20.09.2022, Галицьким районним судом скасовано арешт, накладений ухвалою слідчого судді Галицького районного суду м. Львова від 02.06.2021 у справі №461/4579/21, пров. 1-кс/461/3150/21 на земельну ділянку з кадастровим номером 4610166300:05:004:0002 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, яка розташована за адресою: смт. Брюховичі, вул. Широка, 2 (в тому числі із забороною здійснювати будь-які дії щодо поділу та/або об`єднання земельних ділянок, знищення об`єкта незавершеного будівництва (школи) готовністю 46% площею 10 390,5 м.кв, який знаходиться на земельній ділянці). 25.11.2022 суддею Галицького районного суду м. Львова Радченком В.Є. знову розглядалося клопотання прокурора Львівської обласної прокуратури про накладення арешту на земельну ділянку площею 3,46 га кадастровий номер 4610166300:05:004:0002 для будівництва і обслуговування інших будівель громадської забудови, яка розташована за адресою: смт. Брюховичі, вул. Широка, 2. Зазначена земельна ділянка перебуває у власності Львівської міської ради, як правонаступника Брюховицької селищної ради.

Ухвалу Галицького районного суду м.Львова від 25.11.2022 в апеляційному порядку було оскаржено прокурором Львівської обласної прокуратури.

05.12.2022 Львівським апеляційним судом по справі № 461/2707/22 було задоволено апеляційну скаргу Львівської обласної прокуратури, ухвалу Галицького районного суду м. Львова від 25.11.2022 скасовано та накладено арешт на земельну ділянку, яка розташована за адресою: смт. Брюховичі, вул. Широка, 2, шляхом тимчасового позбавлення права на володіння, користування та розпорядження нею та об`єктами, що на ній знаходяться.

Зазначають, що станом на сьогоднішній день триває досудове розслідування в межах кримінального провадження № 42021140000000031, що стосується надання посадовими особами Брюховицької селищної ради земельної ділянки у смт. Брюховичі на вул. Широка, 2 у постійне користування підприємству громадської організації «Асоціація інвалідів захисників вітчизни «Львівська здравниця».

Вважають, що наявні підстави для зупинення провадження у справі № 380/15329/22 до вирішення справи №461/2707/22, що розглядається в порядку кримінального судочинства.

Представником позивача подано заперечення на клопотання про зупинення провадження у справі у якому вказує на відсутність підстав для зупинення провадження у справі.

Вказує, що відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 236 КАС України, суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.

Вважає, що заявником клопотання не було наведено жодної об`єктивної причини для зупинення провадження. Посилаючись на факт існування накладеного арешту в рамках кримінального провадження у справі розпочатій за статтею 364 КК України, заявниками клопотання не було наведено обставин, які не можуть бути встановлені самостійно судом в рамках цієї справи, а лише в рамках кримінального провадження. Заявниками не наведено причинно-наслідкового зв`язку між предметом судового розгляду даної справи та кримінального провадження по факту ст. 364 КК України.

Вказує, що предметом судового розгляду адміністративної справи №380/15329/22 є визнання рішення протиправним, та визнання дій відповідачів - органів влади протиправними, зокрема дій щодо ухвалення відповідного рішення, яке спрямоване на збереження техногенної та екологічної безпеки та стосується реалізації повноважень органом для координації діяльності, пов`язаної з забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них. Водночас предметом розгляду та дослідження в рамках провадження по ст. 364 КК України, є встановлення факту зловживання владою або службовим становищем чи використання влади певними службовими чи посадовими особами та встановлення їх вини, які відношення до даної адміністративної справи не мають навіть опосередковано.

Враховуючи обставини, що підлягають доказуванню в рамках кримінального провадження та адміністративного, очевидно факти та обставини, що підлягають встановленню і доказуванню не є жодним чином пов`язаними між собою. Усі зібрані сторонами та судом докази, які стосуються справи №380/15329/22 повною мірою дозволяють суду встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду в рамках адміністративної справи.

Тобто за наявними в матеріалах справи доказами в суду є можливість виявлення обставин, підстав, фактів тощо, які мають, або можуть бути з`ясовані та встановлені у цьому процесі та які мають значення для адміністративної справи.

Крім цього, звертає увагу суду також і на те, що незаконний арешт було накладено 05.12.2022 року, а оскаржуване рішення Комісії ТЕБ та НС було прийнято 26.10.22 року, тобто на момент ухвалення спірного рішення жодних обмежень не існувало.

Крім цього, ухвала від 05.12.22 року та інші документи, які стосуються кримінального провадження та накладення арешту не були підставою для прийняття оскаржуваного рішення, тому відповідні обставини що підлягають доказуванню окремо в двох різних провадженнях між собою не пов`язані жодним чином.

Суд заслухав пояснення представників сторін та дійшов висновку про відмову у зупиненні провадження у справі з наступних підстав.

Відповідно до п.3 ч.1 ст. 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.

Предметом судового розгляду адміністративної справи №380/15329/22 є визнання рішення протиправним, та визнання дій відповідачів - органів влади протиправними, зокрема дій щодо ухвалення відповідного рішення, яке спрямоване на збереження техногенної та екологічної безпеки та стосується реалізації повноважень органом для координації діяльності, пов`язаної з забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них.

Відповідно до ч.2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже при розгляді справи суд надає оцінку рішенням, діям чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень з урахуванням обставин, які мали місце на час прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності, а не тих які виникли у подальшому.

Крім того, відповідно до п.3 ч.1 ст. 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі, однак доказів розгляду справи іншим судом у порядку кримінального провадження суду не подано.

Долучена від 5.12.2022 ухвала суду стосується розгляду клопотання про арешт майна у кримінальному провадженні, що не свідчить про наявність та розгляд справи в порядку кримінального судочинства.

З урахуванням викладеного відсутні визначені КАС України підстави для зупинення провадження у справі, відтак у задоволенні такого слід відмовити.

Керуючись ст.236, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

п о с т а н о в и в:

1. У задоволенні клопотання представників відповідачів про зупинення провадження у справі - відмовити

Ухвала оскарженню не підлягає.

Заперечення проти неї може бути включене до апеляційної чи касаційної скарги на постанову чи ухвалу суду, прийняту за наслідками розгляду справи.

Повний текс ухвали складений 06.02.2023

Суддя Коморний О.І.

Дата ухвалення рішення01.02.2023
Оприлюднено09.02.2023
Номер документу108829362
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —380/15329/22

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 29.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 08.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 08.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 12.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 12.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 14.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 08.02.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні