ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
31 січня 2023 року м. Дніпросправа № 160/11478/22
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),
суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,
за участю секретаря судового засідання Поспєлової А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі
апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Форт.Уна»
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2022 року (головуючий суддя Сліпець Н.Є.)
у справі №160/11478/22
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Форт.Уна»
до Дніпровської митниці
про визнання протиправною та скасування картки відмови, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Форт.Уна» звернулось до суду з позовом до Дніпровської митниці, в якому просило:
- встановити, що позивач на день подання 29.06.2022 митної декларації №UA110130/2022/009954 мав право на звільнення від сплати ввізного мита та податку на додану вартість за приписами підпункту 69.23 Податкового кодексу України й пункту 911 розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України,
- визнати протиправною та скасувати картку відмови Дніпровської митниці від 29.06.22 №UA110130/2022/000249.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 11.05.2021 для митного оформлення в режимі імпорту з Соціалістичної Республіки В`єтнам за прямим контрактом із виробником товару «заморожені тропічні плоди» подано митну декларацію №UA110050/2021/004400. За дорученням Київської митниці Держмитслужби вказаний товар вилучено за порушення митних правил, проте постановою суду у справі № 760/16501/21 закрито провадження у справі про порушення митних правил, внаслідок чого товар повернуто позивачу. 29.06.2022 позивачем подано нову митну декларацію №UA110130/2022/009954 із зазначенням в гр.36 «Префернеція» кодів пільг 223 (звільнення від сплати ввізного мита) та 224 (звільнення від сплати податку на додану вартість), які застосовані позивачем внаслідок змін до Податкового та Митного кодексів України, які надають пільги на період з 01 квітня 2022 року до закінчення воєнного стану на ввезення на митну територію України товарів для вільного обігу. Позивач вважає, що Дніпровською митницею протиправно прийнято картку відмови від 29.06.2022 №UA110130/2022/000249 з посиланням на можливість митного оформлення товару тільки зі сплатою митних платежів без застосування преференцій. Відповідач не навів жодних аргументів та не надав доказів того, що задекларований товар суперечить вимогам митного законодавства.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2022 року в задоволенні позову відмовлено.
Суд першої інстанції виходив з того, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» від 24.03.2022 №2142-ІХ, який набрав чинності 05.04.2022, доповнено Податковий кодекс України підпунктом 69.23 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ, за змістом якого, тимчасово, з 1 квітня 2022 року на період дії воєнного стану на території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення товарів на митну територію України у митному режимі імпорту суб`єктами господарювання, які зареєстровані платниками єдиного податку першої, другої та третьої групи, крім фізичних та юридичних осіб, які обрали ставку єдиного податку, визначену підпунктом 1пункту 293.3 статті 293 цього Кодексу. Враховуючи внесені зміни у законодавство, приписи ст. 58 Конституції України щодо зворотної дії вищевказаного Закону в часі, суд першої інстанції дійшов висновку, що позивачем помилково зазначено преференції щодо пільги зі сплати ввізного мита та податку на додану вартість, оскільки такі пільги розповсюджуються на товари, що імпортуються починаючи з 01 квітня 2022 року, а цей товар було ввезено на митну територію України 10.05.2021.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Скаржник зазначає, що судом першої інстанції не досліджено належним чином тих обставин, що ані в прийнятому Законі № 2142-ІХ від 24.03.2022, ані в пояснювальній записці до нього не вказано, що звільнення від оподаткування ввізним митом застосовується до товарів, що ввезені після набрання чинності Законом № 2142-ІХ від 24.03.2022. Натомість Закон № 2142-ІХ від 24.03.2022 визначає лише початкову дату застосування пільги і не містить вказівки на те, що вона поширюється на товари, переміщені через митний кордон України в напрямку ввезення після цієї дати. Позивач наголошує на тому, що оскільки товар був заявлений ним в митному режимі імпорту, то процедура митного оформлення розпочалась із поданням митної декларації позивачем, а завершилась оформленням товару в митному режимі імпорту та випуском товару у вільний обіг відповідачем, на що судом першої інстанції не наведено причин неврахування приписів ст. 278 та ч. 3 ст. 295 Митного кодексу України, за якими оподаткування та виникнення податкових зобов`язань пов`язано саме із датою отримання митної декларації, а не датою фактичного ввезення товару. На думку позивача, конструкція норми підпункту 69.23 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України означає, що будь-який заявлений після 01.04.2022 в митному режимі імпорту товар звільняється від оподаткування ПДВ.
В судовому засіданні представник позивача підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі.
Представник відповідача проти задоволення апеляційної скарги заперечує, відповідно до поданого письмового відзиву просить залишити рішення суду першої інстанції без змін як законне та обґрунтоване.
За правилами ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції зазначає таке.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, 08.03.2021 між позивачем - ТОВ «Компанія Форт.Уна» (покупець) та компанією «NAFOODS GROUPS JOINT STOCK COMPANY» (В`єтнам) (продавець) укладено зовнішньоекономічний контракт №030821 на поставку в Україну товарів в асортименті, кількості та за цінами, що визначені в виставлених постачальником інвойсах, які є невід`ємною частиною даного контракту.
З метою митного оформлення ввезеного в межах вказаного зовнішньоекономічного контракту товару ТОВ «Компанія Форт.Уна» 06.05.2021 подало митну декларацію №UA110050/2021/004400, якою задекларовано до ввезення заморожені тропічі плоди: кубики манго КЕО 10*10 24000кг; кубики маракуї з насінням 15мм 1кг; бананові слайси 10мм 1 кг.; пюре маракуї з насінням 1кг.; кусочки ананасу 1/12 1кг.; кокосові кубики 10*10мм 1кг.; лаймові слайси 10мм 1кг.; шматочки червоного драгонфрут 20*20мм 1кг.; без додавання цукру не для роздрібного продажу.
За цією поставкою і наданою митною декларацією Київською митницею Держмитслужби складено протокол про порушення митних правил № 0800/10000/21 від 12.05.2021 та вилучено задекларований товар.
Постановою Солом`янського районного суду міста Києва у справі №760/16501/21 від 04 лютого 2022 року закрито провадження у справі та ухвалено тимчасово вилучений товар повернути власнику після сплати митних платежів.
Постановою Київського апеляційного суду від 13 червня 2022 року залишено без змін постанову у справі № 760/16501/21 від 04 лютого 2022 року.
29.06.2022 з метою митного оформлення ввезеного товару шляхом електронного декларування позивач повторно подав митну декларацію від 29.06.2022 № UA110130/2022/009954, якою заявлено товар «Заморожені тропічні плоди, кубики манго Кео 10*10 мм - 24000 кг, кубики маракуї з насінням 15 мм - 1 кг, бананові слайси 10 мм - 1 кг, пюре маракуї з насінням - 1 кг, кусочки ананасу 1/12-1 кг, кокосові кубіки 10*10 мм - 1 кг, лаймові слайси 10 мм - 1 кг, шматочки червоного драгонфрут 20*20 мм - 1 кг Без додання цукру, не для роздрібного продажу. Не в первинній упаковці. Не містить ГМО. Для промпереробки в харчовій промисловості. Упаковано в п/е мішки, які знаходяться в картонних коробках. Торгівельна марка - NAFOODS. Виробник - NAFOODS GROUP JOINT STOCK COMPANY. Країна виробництва - PH».
В графі 36 «преференція» митної декларації зазначено цифрові коди податкових пільг відповідно до Класифікатора звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 № 1011, з урахуванням змін, внесених наказами Мiнфiну від 29.03.2022 № 108 та від 07.04.2022 № 114, а саме: за кодом пільги по ввізному миту « 223» та за кодом пільги по ввізному миту « 224», що безпосередньо впливає на розмір митних платежів та на заповнення графи 47 «нарахування митних платежів» ЕМД.
За відомостями графи 47 митної декларації товар заявлений зі звільненням від сплати митних платежів за кодом пільги по ввізному миту « 223» у розмірі 86030,29 грн. та за кодом пільги по податку на додану вартість « 224» у розмірі 189266,65 грн.
Зазначені пільги застосована відповідно до положень Закону України від 24.03.2022 № 2142-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період воєнного стану».
За результатами перевірки митної декларації№ UA110130/2022/009954 Дніпровською митницею складено картку відмови у прийнятті митної декларації або митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначеннявід 29.06.2022 № UA110130/2022/000249, в якій зазначено причини відмови: порушення вимоги ч. 1 ст. 257 МК України в частині заявлення декларантом точних відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України; порушено Порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2012 р. за № 1372/21684 у частині зазначення точних відомостей, зокрема, невірно заповнено графи 36 (преференція), 47 (нарахування митних платежів).
Одночасно роз`яснено вимоги, виконання яких забезпечує можливість митного оформлення товарів - подати нову митну декларацію заповнену відповідно до Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Мінфіну України від 30.05.2012 № 651, зі сплатою митних платежів без застосування 223, 224 преференції на товари.
Рішення про відмову у митному оформленні №UA110130/2022/000249 містить таке обґрунтування: до товарів за цією митною декларацією не може бути застосовано преференцій 223 та 224 по сплаті ввізного мита та ПДВ, вказані в графі 36МД, оскільки пропуск через митний кордон України цих товарів за документом контролю доставки (ДКД) №UA110050/2021/004279 від 06.05.2021 здійснено 10.05.2021, а Закон України від 24.03.2022 №2142-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення законодавства» на період дії воєнного стану» який передбачає звільнення від сплати митних платежів набрав чинності з дня його опублікування (05.04.2022). Цим не виконуються вимоги пункту 69.23 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, а саме «тимчасово, з 01 квітня 2022 року на період дії воєнного стану на території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення товарів на митну територію України у митному режимі суб`єктами господарювання, які зареєстровані платниками єдиного податку першої, другої та третьої групи, крім фізичних та юридичних осіб, які обрали ставку єдиного податку, визначену підпунктом 1 пункту 293.3 статті 293 цього Кодексу» та пункту 9.11 розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» МК України «Установити, що тимчасово, на період з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану», але не раніше 01 квітня 2022 року, до припинення чи скасування воєнного стану на території України, пропуск та митне оформлення товарів, що ввозяться ( пересилаються) на митну територію України для вільного обігу, здійснюється з урахуванням таких особливостей: Статтею 4 Митного кодексу України визначено, що ввезення товарів, транспортних засобів на митну територію України, вивезення товарів, транспортних засобів за межі митної території України сукупність дій, пов`язаних із переміщенням товарів, транспортних засобів через митний кордон України у будь який спосіб у відповідному напрямку. Пропуск товарів через митний кордон України надання митним органом відповідній особі дозволу на переміщення товарів через митний кордон України з урахуванням заявленої мети такого переміщення.
З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову.
Відповідно до ч.1 ст.246 МК України метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію (ч.1 ст.248 МК України).
За правилами ч.1 ст.257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним підписом декларанта або уповноваженої ним особи.
Умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом та міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (ч.6 ст.257 МК України).
Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів (ч.7 ст.257 МК України).
Відповідно до п.6 ч.8 ст.257 МК України в редакції на час виникнення спірних правовідносин митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про застосування заходів гарантування їх сплати: а) ставки митних платежів; б) застосування пільг зі сплати митних платежів; в) суми митних платежів.
Відповідно до ст.264 МК України з метою визначення правильності заповнення поданої митної декларації та відповідності доданих до неї документів установленим вимогам митний орган здійснює перевірку митної декларації (ч.5).
З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації (ч.8).
Митний орган не має права відмовити у прийнятті митної декларації, якщо виконано всі умови, встановлені цим Кодексом (ч.9).
Відмова митного органу у прийнятті митної декларації повинна бути вмотивованою, а про причини відмови має бути письмово повідомлено декларанта (ч.10).
Відповідно до ч.11, 12 ст.264 МК України митний орган відмовляє у прийнятті митної декларації виключно з таких підстав:
1) митна декларація не містить усіх відомостей або подана без документів, передбачених статтею 335 цього Кодексу;
2) електронна митна декларація не містить встановлених законодавством обов`язкових реквізитів;
3) митну декларацію подано з порушенням інших вимог, встановлених цим Кодексом.
У разі відмови у прийнятті митної декларації посадовою особою митного органу заповнюється картка відмови у прийнятті митної декларації за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Один примірник зазначеної картки невідкладно вручається (надсилається) декларанту або уповноваженій ним особі. Інформація про відмову у прийнятті для оформлення електронної митної декларації надсилається декларанту електронним повідомленням, засвідченим електронним цифровим підписом посадової особи митного органу.
В спірному випадку підставою для відмови у митному оформленні заявленого за митною декларацією від 29.06.22 №UA110130/2022/009954 товару є неправильне застосування позивачем преференцій за кодами 223, 224 по сплаті ввізного мита та податку на додану вартість.
Відповідно до ч.1 ст.270 МК України правила оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, митом, крім особливих видів мита, встановлюються цим Кодексом та міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Правила оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, іншими (крім мита) митними платежами встановлюються Податковим кодексом України з урахуванням особливостей, що визначаються цим Кодексом (ч.2 ст.270 МК України).
Пунктом 4.4 статті 4 Податкового кодексу України передбачено, що установлення i скасування податків та зборів, а також пільг їх платникам здійснюються відповідно до цього Кодексу Верховною Радою України, а також Верховною Радою Автономної Республіки Крим, сільськими, селищними, міськими радами та радами об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад у межах їх повноважень, визначених Конституцією України та законами України.
Згідно приписів ч.1 ст.281 МК України допускається встановлення тарифних пільг (тарифних преференцій) щодо ставок Митного тарифу України у вигляді звільнення від оподаткування ввізним митом, зниження ставок ввізного мита або встановлення тарифних квот відповідно до законодавства України та для ввезення товарів, що походять з держав, з якими укладено відповідні міжнародні договори.
24 березня 2022 року прийнятий Закон України № 2142-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану», який набрав чинності з дня його опублікування (05.04.2022) і яким у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України внесені зміни до Податкового кодексу України та Митного кодексу України, якими передбачено пільги у вигляді звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення товарів на митну територію України і ввізним митом товарів.
Так, Податковий кодекс України доповнено підпунктом 69.23 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення», за змістом якого, тимчасово, з 1 квітня 2022 року на період дії воєнного стану на території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення товарів на митну територію України у митному режимі імпорту суб`єктами господарювання, які зареєстровані платниками єдиного податку першої, другої та третьої групи, крім фізичних та юридичних осіб, які обрали ставку єдиного податку, визначену підпунктом 1пункту 293.3 статті 293 цього Кодексу.
В Митному кодексі України розділ XXI «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 9-11, згідно якому тимчасово, на період з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану», але не раніше 1 квітня 2022 року, до припинення чи скасування воєнного стану на території України, пропуск та митне оформлення товарів, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України для вільного обігу, здійснюється з урахуванням таких особливостей: пп.1) звільняються від оподаткування ввізним митом: товари, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України підприємствами для вільного обігу, крім спирту етилового та інших спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, пива (крім квасу "живого" бродіння), тютюнових виробів, тютюну, промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах.
Звільнення від оподаткування ввізним митом, передбачене цим підпунктом, не поширюється на товари, які мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом та/або визнаної державою-агресором щодо України згідно із законодавством, або ввозяться з території держави-окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом.
Виходячи із змісту вказаних норм, суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції, що положення підпункту 69.23 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, в редакції Закону № 2142-ІХ від 24.03.2022, а також п.9-11 розділу XXI МК України повинні застосовуватися з 01.04.2022, оскільки про це є пряма вказівка в цих нормах.
В подальшому абз.1-4 пп.1 п.9-11 розділу XXI МК України та пп.69.23 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України виключені на підставі Закону № 2325-IX від 21.06.2022, який набрав чинності 01.07.2022.
Таким чином, звільнення від сплати ввізного мита та податку на додану вартість, запроваджене Законом № 2142-IX, діяло в період з 01.04.2022 по 01.07.2022.
За позицією позивача, оскільки цей закон не містить часового обмеження щодо дати ввезення товару, ключовим аспектом у його застосуванні є саме дата подання митної декларації, тому заявлений 29.06.2022 до митного оформлення товар за митною декларацією № UA110130/2022/009954 підпадає під дію вказаного Закону.
Суд апеляційної інстанції вважає ці доводи позивача помилковими, такими, що ґрунтуються на неправильному тлумаченні норм законодавства.
За змістом пункту 9-11 розділу XXI МК України звільнення від оподаткування ввізним митом передбачено у разі пропуску та митного оформлення товарів, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України для вільного обігу, тобто визначальним для застосування вказаної норми є як пропуск, так і митне оформлення товарів у визначений Законом № 2142-IX проміжок часу (з 01.04.2022 по 01.07.2022). Альтернативи або черговості настання подій, як то пропуск або митне оформлення; пропуск та/або митне оформлення, Законом не передбачено.
При цьому за визначенням в п.49 ч.1 ст.4 МК України пропуск товарів через митний кордон України - надання митним органом відповідній особі дозволу на переміщення товарів через митний кордон України з урахуванням заявленої мети такого переміщення.
Також, тимчасово, з 1 квітня 2022 року на період дії воєнного стану на території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення товарів на митну територію України у митному режимі імпорту суб`єктами господарювання, які зареєстровані платниками єдиного податку першої, другої та третьої групи, крім фізичних та юридичних осіб, які обрали ставку єдиного податку, визначену підпунктом 1 пункту 293.3 статті 293 Податкового кодексу України (пп.69.23 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України).
Статтею 4 МК України визначено, що ввезення товарів, транспортних засобів на митну територію України, вивезення товарів, транспортних засобів за межі митної території України - сукупність дій, пов`язаних із переміщенням товарів, транспортних засобів через митний кордон України у будь-який спосіб у відповідному напрямку.
Також відповідно до п.14.1.21-1 ст.14 ПК України ввезення товарів на митну територію України, вивезення товарів за межі митної території України - сукупність дій, пов`язаних із переміщенням товарів через митний кордон України у будь-який спосіб у відповідному напрямку, відповідно до Митного кодексу України.
Встановлені у справі обставини свідчать, що заявлена до митного оформлення за митною декларацією від 29.06.2022 № UA110130/2022/009954 партія товару переміщена на митну територію України 10.05.2021, пропуск товару через митний кордон України здійснено 10.05.2021 за документом контролю доставки від 06.05.2021 № UA110050/2021/004279, тобто у період до набрання чинності Закону № 2142-IX.
Отже, заявлений 29.06.2022 до митного оформлення товар за митною декларацією № UA110130/2022/009954 не підпадає під дію вказаного Закону, оскільки пропуск товарів було здійснено у період до набрання чинності Закону № 2142-IX та оголошення воєнного стану.
Таким чином, враховуючи дату пропуску товару через митний кордон України, відсутні правові підстави для застосування пільг в оподаткуванні відповідно до положень Закону при здійсненні митного оформлення товару, тому картка відмови митного органу від 29.06.2022 № UA110130/2022/000249 є обґрунтованою, прийнятою відповідачем у межах його повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством.
Суд першої інстанції під час розгляду даної справи повно дослідив обставини, які мають значення для справи, ухвалив законне та обґрунтоване рішення про відмову в задоволенні позову.
Наведені позивачем в апеляційній скарзі доводи висновків суду першої інстанції не спростовують.
Передбачені ст.317 КАС України підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні.
Керуючись ст.ст. 310, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Форт.Уна» залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2022 року у справі №160/11478/22 залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена до касаційного суду у випадках та строки, встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий - суддяІ.Ю. Добродняк
суддяН.А. Бишевська
суддяЯ.В. Семененко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2023 |
Оприлюднено | 09.02.2023 |
Номер документу | 108832523 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Желтобрюх І.Л.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Желтобрюх І.Л.
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Добродняк І.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні