Рішення
від 08.02.2023 по справі 280/6921/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

08 лютого 2023 року Справа № 280/6921/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чернової Ж.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Нафтопромторг» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Нафтопромторг» (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати податкове повідомлення-рішення від 11.10.2022 №9804/13-01-04-11-10/37790532 протиправними та скасувати його.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що не згоден з висновками, які викладені в акті перевірки, заперечує проти повідомлення-рішення, і вважає їх неправомірними та необгрунтованими. Позивач вважає, що граничний строк подання податкової декларації до 20 липня 2022 року, передбачає що 20 липня 2022 року і є саме кінцевою датою. Відповідно до висновків акту подані позивачем податкові декларації за лютий, березень, квітень, травень 2022 року були отримані (зареєстровані) у ДПС 20.07.2022, тобто протягом встановленого строку. Також, позивач зазначив, що відповідно до податкового повідомлення-рішення від 11.10.2022 року №9804/13-01-04-11-10/37790532: - встановлено порушення пп.49.18.1, п. 49.18 ст.49 ПК України. Але, для подання декларації було встановлено спеціальний строк, передбачений п. 69.1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення ПК України»; - податковим органом не визначено норму, яка передбачає відповідальність за скоєне правопорушення. До Податкового повідомлення-рішення не додано детального розрахунку податкового зобов`язання та штрафних санкції. У самому податковому повідомленні-рішенні також немає жодного розрахунку. Таким чином не можна визначити саме за яке порушення та у якому розмірі було застосовано штрафну (фінансову) санкцію.Вказує, що висновки акту камеральної перевірки №5975/02-32-04-12/37790532 від 13.09.2022р., які були підставою прийняття податкового повідомлення-рішення від 11.10.2022 року №9804/13-01-04- 11-10/37790532 від 13.09.2022, не підтверджують наявність правопорушень із боку позивача, податкове повідомлення-рішення складене із порушенням вимог діючого законодавства, а позивачем було своечасно, у встановлені терміни подано податкову звітність. Просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою суду від 13.12.2022 відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Ухвалою суду від 28.12.2022 у задоволенні клопотання представника відповідача про перехід в загальне позовне провадження, про перехід в загальне позовне провадження та виклик сторін справи, - відмовлено.

Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно зі ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтопромторг» (код ЄДРПОУ 37790532) основний вид економічної діяльності: 47.30 роздрібна торгівля пальним.

На підставі п.п. 20.1.4 п.20.1 ст.20 та п.75.1 ст.75, п.76.1 ст.76 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями), наказу ДПС України №311 від 09.06.2022 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» проведено камеральну перевірку своєчасності подання звітності по податку на додану вартість ТОВ «Нафтопромторг» за лютий, березень, квітень, травень 2022 року.

При перевірці використано:

- податкова декларація з податку на додану вартість за лютий 2022 року (дата реєстрація в податковому органі 20.07.2022, вх.№9133975261);

- податкова декларація з податку на додану вартість за березень 2022 року (дата реєстрація в податковому органі 20.07.2022, вх.№9133976553);

- податкова декларація з податку на додану вартість за квітень 2022 року (дата реєстрація в податковому органі 20.07.2022, вх.№9133181304);

- податкова декларація з податку на додану вартість за травень 2022 року (дата реєстрація в податковому органі 20.07.2022, вх.№9133155173);

- дані ІС «Податковий блок».

За результатами проведеної перевірки складено акт від 13.09.2022 №5975/02-32-04-12/37790532, згідно висновків якого встановлено несвоєчасне подання податкової звітності ТОВ «Нафтопромторг» за лютий, березень, квітень, травень 2022 року. Відповідальність платника передбачена п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями).

На підставі такого акту перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення №9804/13-01-04-11-10/37790532 від 11.10.2022, яким за порушення пп.49.18.1, п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010, на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 і пункту 120 статті 120 Податкового кодексу України до ТОВ «Нафтопромторг» застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1360,00 грн.

Листом Головного управління ДПС у Львівській області від 21.10.2022 №18809/13-01-04-1106 позивача повідомлено про те, що за результатами розгляду заперечення постійно діюча комісія з розгляду спірних питань ГУ ДПС у Львівській області вирішила висновки акта перевірки від 13.09.2022 №5975/02-32-04-12/37790532 вважати правомірними та такими, що відповідають нормам чинного законодавства, а заперечення ТОВ «Нафтопромторг» залишити без задоволення.

Вважаючи свої права порушеними таким податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб (пункт 3). Крім того, підпунктом 2 пункту 4 вказаногоУказупостановлено Кабінет Міністрів України невідкладно забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов`язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.

Указом Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 18 квітня 2022 року № 2593/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 7 листопада 2022 року №757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Статтею 1 ЗаконуУкраїни "Про правовий режим воєнного стану"визначено,що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежностіУкраїни, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строкудіїцих обмежень.

Статтею 9 Закону ЗаконуУкраїни "Про правовий режимвоєнного стану"встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначеніКонституцієюта законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їмКонституцією України, цим та іншими законамиУкраїни.

Законом України від 12.05.2022 №2260-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під часдії воєнного, надзвичайногостану"(далі - Закон №2260), який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до п.69 підрозділу 10розділу XX "Перехідні положення" ПКУкраїни,згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на територіїУкраїни, введеногоУказом ПрезидентаУкраїни"Про введеннявоєнного станув Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим ЗакономУкраїни "Про затвердження Указу Президента України"Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Так, згідно з пп.69.1п.69 підрозділу 10розділу XX "Перехідні положення" ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом46.2 статті 46цьогоКодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом46.2 статті 46цьогоКодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом46.2 статті 46цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків,граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинностіЗакономУкраїни"Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законівУкраїни щодо особливостей податкового адміністрування податків,зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану"за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Таким чином, законодавець на час воєнного стану визначив особливий порядок ведення податкового обліку та подання звітності, якій відрізняється від загальних норм ПК України.

Відповідно до акту від 13.09.2022 №5975/02-32-04-12/37790532, період за який не подана податкова декларація по податку на додану вартість: лютий, березень, квітень, травень 2022 року; граничний термін подання 19.07.2022; дата отримання органом ДПС 20.07.2022.

Таким чином, подані ТОВ «Нафтопромторг» податкові декларації за лютий, березень, квітень, травень 2022 року, були отримані (зареєстровані) у ДПС 20.07.2022, тобто протягом встановленого кінцевого строку.

Відповідно до пп.4.1.4. п.4.1 ст.4 ПК України, презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Відповідно до п.56.21 ст.56 ПК України, у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Відповідно допп.58.1.1п.58.1ст.58ПК України, податкове повідомлення-рішення містить:

1) суму та підставу для визначення (нарахування/зменшення) грошового зобов`язання та/або податкового зобов`язання, що повинен сплатити платник податків, та/або суму та підставу для зменшення бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, та/або зменшення податку на доходи фізичних осіб, задекларованого до повернення з бюджету, зокрема при використанні права на податкову знижку, та/або збільшення/зменшення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, та посилання на норми цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до яких здійснено їх розрахунок;

2) попередження про необхідність складення та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування до неї або про необхідність виправлення помилок, допущених під час зазначення реквізитів податкової накладної (у випадках, передбачених цим Кодексом);

3) граничні строки сплати грошового зобов`язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності та/або реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування до неї або виправлення помилок, допущених під час зазначення реквізитів податкової накладної;

4) попередження про наслідки невиконання податкового повідомлення-рішення в установлений строк;

5) граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

У податковому повідомленні-рішенні зазначається або додається до нього детальний розрахунок податкового зобов`язання (за наявності) та штрафних фінансових санкцій.

Однак, з матеріалів справи вбачається, що в порушення абз. 6 пп. 58.1.1. п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення від 11.10.2022 №9804/13-01-04-11-10/37790532 не містить та до нього не було додано відповідний розрахунок податкового зобов`язання.

Протилежного відповідачем не доведено, доводів позивачане спростовано.

Уп.58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» від10.02.2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт1статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, йогонеможна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

З огляду на викладене, суд вважає висновки акта перевірки про несвоєчасне подання податкової звітності за лютий, березень, квітень, травень 2022 року ТОВ «Нафтопромторг» помилковими та такими, щонепідтверджуються належними доказами.

Таким чином, податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 11 жовтня 2022 року №9804/13-01-04-11-10/37790532 є протиправним та підлягає скасуванню.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони зокрема на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Відповідачемнедоведено правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.1ст.139 КАС Українипри задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст.2,5,72,77,139,241,243-246,255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтопромторг" (69063, м.Запоріжжя, вул.Глісерна, буд.8, кімн.30, код ЄДРПОУ 37790532) до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 11.10.2022 №9804/13-01-04-11-10/37790532.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтопромторг" судовий збір в розмірі 2481,00 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя Ж.М. Чернова

Дата ухвалення рішення08.02.2023
Оприлюднено10.02.2023

Судовий реєстр по справі —280/6921/22

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 13.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 14.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 08.02.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 28.12.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні